https://www.is.fi/autot/art-2000011043042.html
eli Haapala puhuu oikeaa asiaa
skodaedustaja kiersi vastauksen antamista
38
468
Vastaukset
- Anonyymi
Kuten Haapala tuo suuri guru kertoi, niin latausten määrä ratkaisee. Eli jos hybridillä ajaa vain lyhyitä pätkiä ja latailee autoaan kokoajan, niin akku ei tietenkään kestä mahdottomia. Järkevä autoilija käyttää autoaan niin, että se kestää, eli lataa harvemmin ja ajaa myös bensalla, sillä muuten bensakonekin kärsii.
Jos haluaa ajaa mahdollisimman paljon sähköllä ja varsinkin lyhyitä matkoja, niin oikea valinta on sähköauto.- Anonyymi
tai ajaa toyota itselataavalla ja odottaa vetyautoja-valintoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tai ajaa toyota itselataavalla ja odottaa vetyautoja-valintoja
Haapala ajaa sähköautolla ja hän kertoo videossaan myös sukulaisten tekevän niin.
- Anonyymi
Eikö hybridiä tarvitsevan kannattaisi ostaa sähköauto ja takakonttiin agrekaatti?
- Anonyymi
Lentokentällä käyttävät mitsun plugaria juuri noin. 5 km ajoa ja lataukseen. Kehuvat että kestää.
- Anonyymi
Jos haluaa ladata ostaa sähköauton jos haluaa tankata voi ostaa bensan tai dieselin.
Saa nähdä miten vety alkaa kiinnostaa ostajia. Aika kallista taitaa vety kuitenkin olla ja vedyn jakelu ei ole taloudellisesti kannattavaa.
https://medium.com/the-future-is-electric/hydrogen-refueling-stations-are-closing-globally-not-expanding-a02a3cb7e5e9- Anonyymi
sijoita vetyyn vaan-ei ole sähköautot valtavirtaa 2050 sanoo tutkijat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sijoita vetyyn vaan-ei ole sähköautot valtavirtaa 2050 sanoo tutkijat
Et ole tutkija, eikä sinulla ole mitään faktaa väitteesi tueksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sijoita vetyyn vaan-ei ole sähköautot valtavirtaa 2050 sanoo tutkijat
Laitappa linkkejä VALHEESI tueksi että useampi tutkija pitää vetyautoa valtavirtana 2050-luvulla ja osaa myös PERUSTELLA väitteensä. Väitän että et löydä tälläisiä linkkejä, mutta VALEHTELUUN kyllä pystyt nimettömänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitappa linkkejä VALHEESI tueksi että useampi tutkija pitää vetyautoa valtavirtana 2050-luvulla ja osaa myös PERUSTELLA väitteensä. Väitän että et löydä tälläisiä linkkejä, mutta VALEHTELUUN kyllä pystyt nimettömänä.
Näistä epäkohdista huolimatta vetyauto ei ole missään nimessä kuolleena syntynyt ajatus. Akkuautojen korvaajaksi siitä ei kuitenkaan ole, ei myöskään BMW:n vetyohjelman johtajan Jürgen Guldnerin mielestä. – Vuonna 2035 vetyautoja voi olla ensirekisteröinneistä noin viisi prosenttia, Guldner arvioi. Myös Suomessa arviot ovat samansuuntaisia. Autoalan tiedotuskeskuksen käyttövoimaennusteessa arvioidaan, että vuonna 2035 vetyautojen osuus Suomen ensirekisteröinneistä olisi 5,7 %, ja vuoteen 2040 mennessä määrä voisi kasvaa jopa 9,2 prosenttiin.
Guldnerin näkemyksen mukaan vety ei ole tulossa kaikkiin henkilöautosegmentteihin. Se voi olla henkilöautoissa tarpeen heille, jotka ajavat toistuvasti pitkiä matkoja, vetävät runsaasti peräkärryä tai käyttävät autoa usein kylmissä olosuhteissa. BMW uskookin valmistavansa tulevaisuudessakin vetyautoja lähinnä isomman ja kalliimman pään autoihin eli niihin, joilla myös ajetaan pääsääntöisesti paljon.
Pitkät välimatkat, perävaunujen poikkeuksellisen suuri määrä ja talviolosuhteet ovat myös suomalaisen autoilun erityispiirteitä. Ei siis ole lainkaan kaukaa haettua, että meillä vetyautot voisivat tehdä paremmin kauppaansa kuin vaikka eteläisissä Euroopan maissa.
https://moottori.fi/uutinen/vety-on-vetovoimainen-kayttovoima-mutta-onko-silla-tulevaisuutta-autoissa/
PS. siis suomessa hyvinkin totta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitappa linkkejä VALHEESI tueksi että useampi tutkija pitää vetyautoa valtavirtana 2050-luvulla ja osaa myös PERUSTELLA väitteensä. Väitän että et löydä tälläisiä linkkejä, mutta VALEHTELUUN kyllä pystyt nimettömänä.
Sama toimintamatka
Vetyauton kiistattomana etuna on se, että se voidaan tankata 3–5 minuutissa vedyllä, joka on tuotettu ilman hiilidioksidipäästöjä.
– Vetyauton toimintamatka on sama kuin tavallisella autolla. Kuljettajan ei siis tarvitse muuttaa ajotottumuksiaan, ja auto on täysin hiilineutraali, sillä prosessissa syntyy vain vettä, Wilhelm Flinder sanoo.
Huono puoli on tällä hetkellä se, että vetyautot ovat suhteellisen kalliita ja että tankkausasemien verkosto ei vielä ole kattava. Vaikka Tanskassa onkin maailman ensimmäinen koko maan kattava vetyasemien verkosto, vetyautoja ei näy liikenteessä kovin paljon.
– Jo nyt on kuitenkin nähtävissä, että maailmanmarkkinoilla ollaan siirtymässä pienistä 2–10 MW:n tuotantolaitoksista jättimäisiin vähintään 250 MW:n laitoksiin. Vety on siis vahvassa nousussa. Verkostoa laajennetaan lähitulevaisuudessa, ja sen jälkeen vetyasemia on yhtä paljon kuin nykyään on tavallisten autojen tankkauspisteitä. Näin tulee olemaan myös Tanskassa, hän sanoo.
https://www.nordeafunds.com/fi/artikkelit/vetyasemat-mahdollistavat-tulevaisuuden-vihrean-liikenteen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näistä epäkohdista huolimatta vetyauto ei ole missään nimessä kuolleena syntynyt ajatus. Akkuautojen korvaajaksi siitä ei kuitenkaan ole, ei myöskään BMW:n vetyohjelman johtajan Jürgen Guldnerin mielestä. – Vuonna 2035 vetyautoja voi olla ensirekisteröinneistä noin viisi prosenttia, Guldner arvioi. Myös Suomessa arviot ovat samansuuntaisia. Autoalan tiedotuskeskuksen käyttövoimaennusteessa arvioidaan, että vuonna 2035 vetyautojen osuus Suomen ensirekisteröinneistä olisi 5,7 %, ja vuoteen 2040 mennessä määrä voisi kasvaa jopa 9,2 prosenttiin.
Guldnerin näkemyksen mukaan vety ei ole tulossa kaikkiin henkilöautosegmentteihin. Se voi olla henkilöautoissa tarpeen heille, jotka ajavat toistuvasti pitkiä matkoja, vetävät runsaasti peräkärryä tai käyttävät autoa usein kylmissä olosuhteissa. BMW uskookin valmistavansa tulevaisuudessakin vetyautoja lähinnä isomman ja kalliimman pään autoihin eli niihin, joilla myös ajetaan pääsääntöisesti paljon.
Pitkät välimatkat, perävaunujen poikkeuksellisen suuri määrä ja talviolosuhteet ovat myös suomalaisen autoilun erityispiirteitä. Ei siis ole lainkaan kaukaa haettua, että meillä vetyautot voisivat tehdä paremmin kauppaansa kuin vaikka eteläisissä Euroopan maissa.
https://moottori.fi/uutinen/vety-on-vetovoimainen-kayttovoima-mutta-onko-silla-tulevaisuutta-autoissa/
PS. siis suomessa hyvinkin totta"PS. siis suomessa hyvinkin totta"
PS. Akkutekniikka kehittyy nykyään selvästi nopeammin kuin vetytekniikka. Tässä ketjussa on paljon uutisia kehityksestä. Toisinsanoen vetyautot häviävät kisan viimeistään siinä vaiheessa kun sähköauton saa selvästi halvemmalla kuin vetyauton ja alkaa kantama olemaan jo keskitason sähköautoissakin vähintään 800km ja latausnopeudet että 30minuutissa saat vähintään 400km lisää.
Edelleenkään et siis linkittänyt TUTKIJAN vaan BMW valmistajan edustajan ARVION eli kauppiaaseen joka haluaa puhua kaikkea hienoa vedyn puolesta puolueellisesti ja uskoa hienoihin vetyautojen myyntilukuihin... mitä ei ole tähän mennessä tapahtunut missään maassa.
Ja mitään uskottavaa teknistä läpimurtoa ei ole tehty vetytekniikassa nykyisen tiedon valossa, niin miksi nyt BMW (tai joku muu valmistaja) onnistuisi myymään paljon enemmän vetyautoja tulevaisuudessa kun nykytekniikalla siinä ei ole onnistuneet myöskään Toyota, Hyundai eikä Honda? Sitkeästi vetyautokanta on vain 0,0% monessa maassa viimeisen 20 vuoden aikana, joten pitäisi tilastoissa melkoinen ihme tapahtua että vetyautot lähtisivät nousuun. Edes niissä harvoissa kohtuullisen vetytankkausverkoston maissa ei vetyautot mene kaupaksi, joten sekin on elävä todiste ettei vetyautoilla ole tulevaisuutta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17091514/vetytankkausverkoston-tappaa-lopulta-isot-ajoakut-ja-akkutekniikka-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18531011/vetyautojen-ostajat-kokeneet-tulleensa-huijatuksi-ja-nostaneet-oikeuskanteen-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18315455/vetyfanaatikot-valehtelevat-sinulle-ja-houkuttelevat-vetyansaan-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17679482/miksi-vetytankkausverkoston-maissa-vetyautot-ei-mene-kaupaksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sijoita vetyyn vaan-ei ole sähköautot valtavirtaa 2050 sanoo tutkijat
Heh, eli sijoitetaan vetyyn ja toivotaan että VASTA 25 vuoden päästä vety todella lyö läpi? :D Toistaiseksi monella vety-yhtiöllä menee huonosti ja varsinkin viimeiset 3 vuotta osakekurssit laskeneet rajusti. Jotkut niistä ovat jopa konkurssin partaalla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18269424/usealla-vety-yhtiolla-menee-huonosti-ja-osakekurssi-laskee-
- Anonyymi
hysssvw
- Anonyymi
Vwskosa
- Anonyymi
Hyh
- Anonyymi
Hih
- Anonyymi
Jos taas kerran oikein vaivautuisi vähän miettimään ja on jonkin verran kokemusta ja tietoa asioista, niin jäisi tuo provoilukin vähemmälle.
Haapala on nykyajan tuote joka on panostanut Someen ja videoihin ja sillä päässyt Gurun asemaan jota on helppo uskoa ja palvoa jos vastustaa sähköautoilua.
Tuo, että hän irtisanoi Skodan takuukorjaus sopimuksen, on selvä ja helppo syy. Hän laski, että hänellä riittää töitä ilman niitäkin ja koska nuo sopimustyöt on reilusti pienemällä laskutuksella mitä yksityisiltä voi rahastaa, niin onhan se järkevää hänen kannaltaan. Tilanne tulee olemaan jatkossa mallillaan, sillä monet yritykset alkavat panostaa tuohon samaan osaamiseen kun sähköautoilu kasvaa kokoajan ja perinteinen polttis hiipuu ja vanhenee ja niiden korjauksesta ei saa kunnon tiliä.
Jännää, että Haapalan lähipiiri ja perhe ajelevat pääosin sähköautoilla, eli ne taitavat olla ihan päteviä autoja jo nyt?- Anonyymi
Kyllä täyssähköauto on hyvä tietyissä olosuhteissa jo nyt, vaikka joitakin epäkohtia on. Ja Haapalan kohdalla on helppo ajaa sähköllä, kun hän itse osaa korjata, eli korjaus tulee kohtuu halvaksi hänelle.
- Anonyymi
Hän vastusti ladattavia hybridejä, ei täyssähköautoja. Lisäksi ladattavat hybridit eivät ole kunnon sähköautoja, koska niissä on polttomoottori.
- Anonyymi
juu-tuskin tulee Jessessestä skodamyyjää....hih
- Anonyymi
hyssss
- Anonyymi
hytssre
- Anonyymi
Audivw ei käy kaupaksi sanoo uutiset
- Anonyymi
Käy kaupaksi siinä määrin että tehtaat myydään Rein Metallille panssarivaunujen tuotantoon.
- Anonyymi
ssssa
- Anonyymi
ja audimyyjä suuttui-totuus kirpaisee?
- Anonyymi
yhdessä rahastus
- Anonyymi
Palkinto jesselle
Totuus valmistajasta vw - Anonyymi
Auto ei saa kestää vw?
- Anonyymi
hmmmm
- Anonyymi
Vw menee konkurssiin
- Anonyymi
Ååmi
- Anonyymi
Vw.
- Anonyymi
paskaVWskoda
- Anonyymi
Klki
- Anonyymi
hih
- Anonyymi
Venäläinen sähköauto olisikin varsinainen riskikeskittymä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin812381Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141630Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401172Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä551005- 49993