Toivon että naiskirjoittajat kertoisivat kuvitteellisesti, mikä olisi heille tärkeää, JOS he olisivat miehiä. Minkäläinen suhteenne olisi naisiin, tasa-arvoon, seksiin, väkivaltaan, toisiin miehiin, mieheyteen yleensä, arvoihin, eläimiin, ja minkä luulette olevan suurimman eroavuuden nykyiseen naiseuteenne nähden? (Paitsi fyysinen ominaisuus ja esim. kiinnostus naisiin.)
Palstan naisille: Jos olisin mies
20
1467
Vastaukset
- Huhhuhuh
pieni lebso
- jorojukka-kukka
On eräänlainen lahja ihmisellä. Eläimiltähän tämä lahja puuttuu ja se on yksi ihmisen ja eläimen erottavista tekijöistä.
- Mies vain
jorojukka-kukka kirjoitti:
On eräänlainen lahja ihmisellä. Eläimiltähän tämä lahja puuttuu ja se on yksi ihmisen ja eläimen erottavista tekijöistä.
viimeistään vahvistit "Huhhuh" nimimerkin väittämän.
- jorojukka-kukka
Mies vain kirjoitti:
viimeistään vahvistit "Huhhuh" nimimerkin väittämän.
Tekemisen puutetta? Voi toista! :)
- Joku ulkopuolinen
jorojukka-kukka kirjoitti:
Tekemisen puutetta? Voi toista! :)
Tule vain rohkeasti ulos kaapista. Ja ei, tämä ei ole pottuilua. Jos et ole, niin ihme. Kyllä lepakko lepakon tunnistaa.
- Kurre_Orava
Joku ulkopuolinen kirjoitti:
Tule vain rohkeasti ulos kaapista. Ja ei, tämä ei ole pottuilua. Jos et ole, niin ihme. Kyllä lepakko lepakon tunnistaa.
Niinpä, jo wanha kansa tiesi, että kyllä koira koiran tuntee...
- junnu
Kurre_Orava kirjoitti:
Niinpä, jo wanha kansa tiesi, että kyllä koira koiran tuntee...
siksi vastasit, että sait kertoa tietäväsi tuollaisenkin hienon sanonnan? Eikös idea tullut selväksi jo edellisestä kirjoituksesta.
Mutta hienoa että tunnet tuon hienon sanonnan. Tiedätkö vielä muita?
- I know this
Näin ne sexuaalivähemmistöt ottavat selvää ketkä muut ovat samaa rotua. Seuraavaksi sitten jo ehdotellaan intiimejä...
- musti
Kysymys on hyvä, mutta hankala vastata...
Lähinnä olettaisin, että vaikka olisin mies, suhteeni vastakkaiseen ja omaan sukupuoleen, tasa-arvoon, väkivaltaan, arvoihin ja luontoon olisivat pohjimmiltaan jokseenkin samanlaisia kuin suhtautumiseni on nyt. Oletus perustuu siihen, ettei suhtautumiseni nytkään eroa juuri minulle eräiden läheisten mieshenkilöiden asennoitumisesta ko. asioihin - kasvatuksella ja ympäristöllä on takuulla suurempi vaikutus asioiden arvottamiseen kuin genitaaleilla.
Oikeastaan veikkaisin, että suuri (suurin?) ero saattaisi olla jokin niinkin yksinkertainen kuin kokemusperäisen tiedon puute esim. raskaudesta ja synnyttämisestä ja kaikesta siihen liittyvästä (tarkoitan sitä, että useimmat naiset, nekin, jotka eivät ole synnyttäneet tai eivät halua tai voi synnyttää joutuvat ottamaan jonkinlaisen position aiheeseen). - kun en
tiedä
- mr virta
Olen miettinyt paljon esittämääsi kysymystä, koska toisinaan koen, että naisellisesta olemuksestani huolimatta olen ajatuksiltani malko 'miehekäs'.
Luulen, että miehenä olisin kiinnostunut älykkäistä naisista, joilla on avarakatseisuutta ja suhteellisuudentajua. Naisen tulisi olla itsenäinen, huumorintajuinen, hieman salaperäinen, diplomaattinen, mutta suoraselkäinen. Minua kiehtoisi itseään selkeästi ilmaisevat, syvästi tuntevat naiset, jotka eivät ripustautuisi minuun taloudellisesti tai muillakaan tavoilla. Hän ei antaisi kävellä ylitseen. Hän olisi luotettava kumppani ja tarjoaisi minulle myös älyllistä vastusta.
Luulen, että minulla olisi paljon erilaisia ystäviä: sekä miehiä että naisia. Meillä olisi tod. näk. jo opiskeluaikoina muodostunut porukka samanhenkisiä miehiä, jotka harastaisimme, juhlisimme ja matkustelisimme yhdessä. Olisin varmaankin monen tuttavaperheemme lasten kummisetä.
Suurin ero nykyiseen naiseuteeni olisi varmaankin se, että voisin edetä urallani. Voisin myös liikkua vapaammin, perääni ei vihelleltäisi, vaan saisin kulkea rauhassa kiusaantumatta tai väistelemättä kiimaisia ihmisiä. Naiset kai kunnioittavat tuntemattomien ihmisten koskemattomuutta ja reviiriä miehiä paremmin... Toisaala olisin kai ystävistäni huolimatta taipuvainen yksinäisyyteen, josta johtuen olisin varmaankin löytänyt jotain omaa idän filosofioista mm. zeniläisyydestä. Sielultani olisin varmasti 'vanha ihminen', syvästi tunteva, mutta ystävien seurasta huolimatta aina hieman ulkopuolinen. Tarvitsisin tästäkin syystä naisen, joka ymmärtäisi nähdä pintaa syvemmälle, mutta joka ei kuitenkaan tulisi liikaa maailmaani.
Miehenä olisin varmasti aika herkästi tulistuva (kun olen sitä naisenakin) ja todennäköisesti joutuisin tekemään paljon töitä tuon omainaisuuden kanssa. Luonto olisi tärkeä minulle: vaeltaisin ja kerran vuodessa lähtisin erämaahan yksin. Mietiskelemään, niinkuin Nuuskamuikkunenkin tekee ;)
Arvostaisin tiedostavia ajattelevia, tunteella ja järjellä eläviä, rohkeita ja elämänviisaita ihmisiä. Hyvä elämä muodostuisi mm. täysipainoisesta arjesta, jossa saisin toteuttaa itseäni. Olisin myös yhteiskunnallisesti aktiivi jossain kansalaisjärjestössä, opiskelisin töiden ohella ja huolehtisin ystävistä ja rakkaista. Etsisin sitä oikeaa, mutta olisin myös tyytyväinen yksineläjä. - jaina
Kunnioittava ja utelias.
minulle olisi varmaan tärkeää metsästys ja kalastus.
Rakentaisin talon omin käsin.
Naisia kunnioittaisin, mitä muuta voisinkaan? Luultavasti olisin vähän macho, pitäisin ihan vaan tavallisesta seksistä (koska erikoisuudet ovat impoille), lukisin sotakirjoja, pesisin itse villasukkani (erämiehellä pitää olla useita pareja), katsoisin uutiset ja ajankohtaisohjelmat ja valitettavasti pyytäisin aika harvoin keneltäkään anteeksi mitään.
Suurin eroavaisuus nykyiseen naisolemukseeni olisi, etten miehenä varmaan kokisi tarvetta problematisoita sukupuolieroja ja tasa-arvokysymyksiä. "Ongelmia ei ole ollut." Minut riittäisi tyynnyttämään haarojen kouraisu: tallessa ovat.- P.e.p.e.
Missä muuten menee tavallisen ja epätavallisen seksin raja?
Sitten heräsi vielä yksi kysymys??? Harrastatko tai haluaisitko harrastaa naisena metsästystä ja kalastusta? - Novy.most
Mielenkiintoinen kysymys.
Härmän vapaa nainen puhuu aika asiaa, ja asenteet kohillaan. Mutta itse en ehkä kaipaisi talon rakentamista.
Harrastaisin punttisalia ja penkkipunnerrusta enemmän kuin nykyään, jos olisin mies. Näin ohkaset käsivarret olisi aika nolot. Ja haluaisin kuitenkin olla vähän macho... ;)
Ihailisin naisten hyvinmuodostuneita perseitä pitempään perään ja vapautuneemmin kuin nyt. En kuitenkaan läimäyttelisi tai vislailisi, ellei se sopisi hyvin tilanteeseen, esim. omalle vaimolle / kaverille tms.
Uskaltaisin liftata enemmän yksin, vaikka kyydin saaminen olisikin hitaampaa miehenä. Panemisesta tykkäisin varmaan yhtä paljon kuin nytkin, ja samanlaisesta.
Vaatteita ostaessa olisi vitjamaista kun alennusrekit olis täynnä vaan naisten vaatteita eikä mulle löytyis edullisia pukineita kuin etsimällä. Toivottavasti löytäisin vaimon jolla olisi silmää ostaa minulle vaatteita.
Jos olisin mies, niin hymyilisin varmaan vähemmän kuin nyt ja sitä ei kukaan pitäisi epäkohteliaana vaan normaalina. Naisena (?) olen oppinut olemaan säteilevä ilman mitään erityistä syytä. Äijille hymyn saamiseksi pitää olla vähintään se kaadettu karhu tai edes säikäytetty orava. ;)
Suhtautuisin uusiin ihmisiin tutustuessa heihin aivan samoin kuin nykyäänkin: ihmisinä, ei sukupuolina. Minua ärsyttäisi -samoin kuin nykyäänkin- se, että vastakkaiseen sukupuoleen tutustutaan vain yksi asia mielessä.
Nový most - P.e.p.e.
Novy.most kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys.
Härmän vapaa nainen puhuu aika asiaa, ja asenteet kohillaan. Mutta itse en ehkä kaipaisi talon rakentamista.
Harrastaisin punttisalia ja penkkipunnerrusta enemmän kuin nykyään, jos olisin mies. Näin ohkaset käsivarret olisi aika nolot. Ja haluaisin kuitenkin olla vähän macho... ;)
Ihailisin naisten hyvinmuodostuneita perseitä pitempään perään ja vapautuneemmin kuin nyt. En kuitenkaan läimäyttelisi tai vislailisi, ellei se sopisi hyvin tilanteeseen, esim. omalle vaimolle / kaverille tms.
Uskaltaisin liftata enemmän yksin, vaikka kyydin saaminen olisikin hitaampaa miehenä. Panemisesta tykkäisin varmaan yhtä paljon kuin nytkin, ja samanlaisesta.
Vaatteita ostaessa olisi vitjamaista kun alennusrekit olis täynnä vaan naisten vaatteita eikä mulle löytyis edullisia pukineita kuin etsimällä. Toivottavasti löytäisin vaimon jolla olisi silmää ostaa minulle vaatteita.
Jos olisin mies, niin hymyilisin varmaan vähemmän kuin nyt ja sitä ei kukaan pitäisi epäkohteliaana vaan normaalina. Naisena (?) olen oppinut olemaan säteilevä ilman mitään erityistä syytä. Äijille hymyn saamiseksi pitää olla vähintään se kaadettu karhu tai edes säikäytetty orava. ;)
Suhtautuisin uusiin ihmisiin tutustuessa heihin aivan samoin kuin nykyäänkin: ihmisinä, ei sukupuolina. Minua ärsyttäisi -samoin kuin nykyäänkin- se, että vastakkaiseen sukupuoleen tutustutaan vain yksi asia mielessä.
Nový mostStana kyllä mieskin joutuu pakonomaisesti revittelemään hymyä esiin. --- Mutta hauska kirjoitus ---- 3 ***
- Novy.most
P.e.p.e. kirjoitti:
Stana kyllä mieskin joutuu pakonomaisesti revittelemään hymyä esiin. --- Mutta hauska kirjoitus ---- 3 ***
Ehei, nyt jummarsit, ystävä, väärin. Se "säteily" ja hymyileminen ei ole mulla ollenkaan pakonomaista vaan tulee ihan itsestään, luonnostaan.
Tosin se varmaan johtuu enemmän tyhmän naiivista optikkoluonteesta ja sinisilmäisyydestä, eikä sukupuolesta, että tässä maailmassa vielä hymyilyttää. ;)
Helikopteria olisi kiva harrastaa jos olisin mies. Myös "stervan kyppaus" kuulostaa mielenkiintoiselta. Mutta homoksi en alkaisi, se verran lesbolaisuutta minussa kuitenkin on, että ymmärrän miksi miehet rakastavat naisia. Kimppakäteenvedotkaan ei kiinnostaisi.
Pakkohymy peruskouluihin! Ei mitään naminamipusipusi-muovia vaan kunnon suomalais-ugrilaista karhunkaato-iloa. Sekajoukkueissa. ;)
Nový most P.e.p.e. kirjoitti:
Missä muuten menee tavallisen ja epätavallisen seksin raja?
Sitten heräsi vielä yksi kysymys??? Harrastatko tai haluaisitko harrastaa naisena metsästystä ja kalastusta?Kyllä wanhan ajan mies tavallisen seksin erikoisuuksista erottaa. Se vaan pitää tietää. Kenellä asiasta on epätietoisuutta, ei ole nyt kyseessä oleva perimies.
No nyt näin naisena en harrasta metsästystä kun en viitsi riistää paikallisen metsästysseuran miehiltä heidän ainoaa naisvapaata henkireikäänsä. Kalaharrastuksenikin on rajoittunut ahvenien hiillostukseen kesäisin mökillä. Voisi kai sitä harrastaakin, mutta kun satun jo saamaan kalaa riittämiin kotitarpeiksi isältä.
Mitäs Pepe itse harrastaa kesäisin?- p.e.pe
Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:
Kyllä wanhan ajan mies tavallisen seksin erikoisuuksista erottaa. Se vaan pitää tietää. Kenellä asiasta on epätietoisuutta, ei ole nyt kyseessä oleva perimies.
No nyt näin naisena en harrasta metsästystä kun en viitsi riistää paikallisen metsästysseuran miehiltä heidän ainoaa naisvapaata henkireikäänsä. Kalaharrastuksenikin on rajoittunut ahvenien hiillostukseen kesäisin mökillä. Voisi kai sitä harrastaakin, mutta kun satun jo saamaan kalaa riittämiin kotitarpeiksi isältä.
Mitäs Pepe itse harrastaa kesäisin?ja rukoilua
- visio
Varmaan aika samanlainen arvomaailma kuin nytkin. En laita yleensäkään painoa paljonkaan sukupuolille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2115285Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki332847Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1292359"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2101973Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol631520Talousasiantuntija sanoo säästämisestä
" parin kuukauden tulo on sellainen, joka voi olla vaikka tilillä tai jossain korkorahastossa, eikä se ole tuottohakuine2701331Lieksa tukee kuntoutumista reilusti
Lieksan sosiaalitoimi käynnistää uuden tukihankkeen – työttömille veneitä hyvinvoinnin edistämiseksi Lieksan sosiaalito871179Siinäpä jäät
Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole791039Nato on käytännössä kuollut!
Puolustusliitto Nato on toki natissut liitoksistaan ennenkin, mutta koskaan aiemmin sen vahvin maa Yhdysvallat ei ole uh299989Nyt se on varmaa tieoa - kuntaliitos
Alavus ja Ähtäri liitetään Seinäjokeen. Näin on erään edustajan mukaan päätetty ja asia tulee julkiseksi ensi viikolla.41972