Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia työttömyyslukuja.
Kun 1990-luvun laman synkimpinä hetkinä pitkäaikaistyöttömiä oli 143 000, niin nyt heitä on taas jo yli 129 000.
https://www.hs.fi/talous/art-2000011503919.html
Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
149
11039
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakaan poliittisessa puheessa ei viime vuosina ole ollut aineksia positiivisen ilmapiirin luomiseksi.
Päinvastoin politiikka on yhä useammin kunnioittavan sijaan tölvivää, somessa ihmisryhmiä leimataan surutta, puoluerajojen yli kurottavat positiiviset avaukset puuttuvat ja velka- ja leikkauspuhe pumppaa kansalaisiin lisää jatkuvaa huolta.
Tämä kaikki vaikuttaa yleiseen ilmapiiriin.
https://yle.fi/a/74-20185543- Anonyymi
"Ainakaan poliittisessa puheessa ei viime vuosina ole ollut aineksia positiivisen ilmapiirin luomiseksi."
Kiitokset oppositiolle tuostakin!!!! Ja myös kansan jakamisesta mm. kieltäytymällä hallitusyhteistyöstä oikeiston kanssa, noudattaessaa "palomuuria"!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ainakaan poliittisessa puheessa ei viime vuosina ole ollut aineksia positiivisen ilmapiirin luomiseksi."
Kiitokset oppositiolle tuostakin!!!! Ja myös kansan jakamisesta mm. kieltäytymällä hallitusyhteistyöstä oikeiston kanssa, noudattaessaa "palomuuria"!!!eikö Velka-Riikan ja lama-petterin kuuluisi vetää johtopäätökset huonoista uutisistaan Suomen tilanteesta ja erota vallasta- koska johtaneet Suomen tuhoon kaikilla tasoilla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikö Velka-Riikan ja lama-petterin kuuluisi vetää johtopäätökset huonoista uutisistaan Suomen tilanteesta ja erota vallasta- koska johtaneet Suomen tuhoon kaikilla tasoilla...
Säästö Riikka osaa talouden rattaiden hoitamisen. Unelma paratiisissa suomalaiset ovat eläneet yli 35 vuotta. Nyt on aika kaventaa unelmaa , koska ainahan on maksettava eikös juu, mikä tässä maailmassa velkaantuu. Suomi neito on kurjuudessa josta ei meinaa päästä pois, koska meille on annettu kaikki mitä on pyydetty. Itku pitkästä ilosta. Olen odottanut kauan koska näemme kurjuuden , nyt se on näköpiirissä. Julkinen talous kurittaa, sotehimmelit kurittaa, työttömät kurittaa, mielenterveys kurittaa, useat harrastusmuodot kurittaa, matala tuottavuus kurittaa, sotaan valmistuminen kurittaa.. Kuka epäili ettei kurjaa aikaa tule. Minä en ainakaan. Monelle se tuli yllätyksenä kuin puskista. Jos ei osaa lukea talousasioita niin yllätys tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säästö Riikka osaa talouden rattaiden hoitamisen. Unelma paratiisissa suomalaiset ovat eläneet yli 35 vuotta. Nyt on aika kaventaa unelmaa , koska ainahan on maksettava eikös juu, mikä tässä maailmassa velkaantuu. Suomi neito on kurjuudessa josta ei meinaa päästä pois, koska meille on annettu kaikki mitä on pyydetty. Itku pitkästä ilosta. Olen odottanut kauan koska näemme kurjuuden , nyt se on näköpiirissä. Julkinen talous kurittaa, sotehimmelit kurittaa, työttömät kurittaa, mielenterveys kurittaa, useat harrastusmuodot kurittaa, matala tuottavuus kurittaa, sotaan valmistuminen kurittaa.. Kuka epäili ettei kurjaa aikaa tule. Minä en ainakaan. Monelle se tuli yllätyksenä kuin puskista. Jos ei osaa lukea talousasioita niin yllätys tulee.
Miksi valmistaudut sotaan?
- Anonyymi
nyt on aika poistaa Petku-Purra ja Putku-petteri eli petku ja putku natsihallitus pois
- Anonyymi
Tämähän oli odotettavissa jo kun uusoikeisto ellei peräti anarkokapitalistit muodostivat Orpon hallituksen ja esittelivät laskelmia kuinka työpaikkoja syntyy kun työttömien elämää vaan hankaloitetaan ja heidän talouttaan heikennetään. Ei tietenkään synny ja vaikka hölmöläistenkin pitäisi se ymmärtää, niin Orpon hallituksessa sitä ei vaan ymmärretä.
Tarvitaan oikeita työllisyystoimia eikä sellaisia jotka ovat kuin hölmöläisten köydellä työntämistä.
Joku ehdotti että kaikki voivat hakea vaikka siistijöiksi, mutta ei ajattele yhtään ettei niitä siistijän paikkojakaan ole kuin pieni osa 30 000 avoimesta työpaikasta, kun taas työttömiä yli 311 000. Mihin ihmisten laskutaito ja ymmärrys onkaan kadonnut kun useilla se on tuota tasoa ja ehdotukset sen mukaisia.
Ja kun Orpon hallitus vielä suojelee ulkomaisten työntekijöiden hyväksikäyttöä haluamatta muuttaa lainsäädäntöä, niin että alipalkkaus kriminalisoitaisiin, annettaisiin kanneoikeus ammattiliitoille, kiristettäisiin tilaajavastuulakia ja laajennettaisiin veronumeron käyttöä jotta alipalkkaukseen ja työehtojen polkemiseen voitaisiin puuttua kunnolla, niin kärsijöinä ovat suomalaiset työttömät ja työntekijät sekä rehelliset suomalaiset yrittäjät ja yritykset.
Miksi kokoomus, perussuomalaiset, RKP ja KD suojelevat ulkomaisen työvoiman hyväksikäyttöä ja suomalaisia työttömiksi ja jopa pitkäaikaistyöttömiksi?- Anonyymi
Miksi?
Koska kokkareet ja persut ovat työnantajan puolella. Ja työnantajat haluavat halpatyövoimaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi?
Koska kokkareet ja persut ovat työnantajan puolella. Ja työnantajat haluavat halpatyövoimaa! - Anonyymi
Ihmettelen miten HALLITUKSEN pitää puuttua työehtoihin ja palkkoihin. EIKÖ kuuluta enää ammattiliittoihin mitkä pitää työntekijöistä huolta?????????????????????????????????????????????++++
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelen miten HALLITUKSEN pitää puuttua työehtoihin ja palkkoihin. EIKÖ kuuluta enää ammattiliittoihin mitkä pitää työntekijöistä huolta?????????????????????????????????????????????
Satosen johdolla heikennetty ay-liittojen mahdollisuuksia vaikuttaa työntekijöiden asioihin yrityksissä ongelmatilanteissa. Myös paikallisen sopimisen lisääminen syö tessin sitovuutta ja siten heikentää liittojen kykyä vaikuttaa työntekijöiden asemaan ja turvaan. Hallitus nosti itsensä yhdeksi työmarkkinaosapuoleksi tehdyillä päätöksillä, jotka on aiemmin sovittu työnantajien ja työntekijöiden kesken. Kohta suomalaisetkin rupeaa olemaan halpatyövoimaa kuten EK on sitä pitkään halunnut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi?
Koska kokkareet ja persut ovat työnantajan puolella. Ja työnantajat haluavat halpatyövoimaa!Jokainen tulee voida elättää itsensä,palkallaan siksi ei halpa työvoima ole mitenkään hyvä ajatus. , ihmsten on kyettävä maksamaan vuokransa ja sähköstä ja ruokansa itse ,työpolitiikkaa tule katsoa aiitä kulmasta että työläinen voi elää palkallaan samaalla että yrittäjäkin saa voittoa siitä mitä tekee.
Moni pieni yrittäjä menee polvilleen jos vaikka kaksi työläistä on saman aikaisesti sairaana, maksut kuuluu yrittäjälle ja työt joita sairaiden olisi pitänyt tehdä on yrittäjän sitten itse tehtävä yöllä kun oma työaika päättyy , joten tasapaino pitäisi löytyä näihinkin asioihin.
Pienyrittäjille ei vissiin kukaan ole antanut ajatustakaan . Kuka uskaltaa alata yrittäjäksi
Kun kaiken mailman maksut on ottamassa suuren osan heidän työstäön. Yrittäjälle jää usein palkka jolla ei eletä . Aiis on saatavabtasapaino näihinkin asioihin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelen miten HALLITUKSEN pitää puuttua työehtoihin ja palkkoihin. EIKÖ kuuluta enää ammattiliittoihin mitkä pitää työntekijöistä huolta?????????????????????????????????????????????
Eräät puolueet eivät pidä ammattiliitoista , joten työläisen on itse ymmärrettävä se mikä katsoo heidän etujaan asioissa mitkä ova5 epäoikeuden mukaisia . Moni ressukka on uskonut eeäisen puolueitten musta maalaukset ammattiliittoa kohtaan, se osittaa niin suurta tietämättömyyttä , mutta uppoaa joihinkin, kunnes omalle kohdalle sattuu asioita joissa on ainoastaan häviäjä , niin on käynyt monelle
- Anonyymi
"Tarvitaan oikeita työllisyystoimia eikä sellaisia jotka ovat kuin hölmöläisten köydellä työntämistä"
Mutta VAIN NOITA oppositiolla on tarjottavana!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi?
Koska kokkareet ja persut ovat työnantajan puolella. Ja työnantajat haluavat halpatyövoimaa!SDP 45000 ja Kekustavasemmisto 40000 vuosittain!!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tarvitaan oikeita työllisyystoimia eikä sellaisia jotka ovat kuin hölmöläisten köydellä työntämistä"
Mutta VAIN NOITA oppositiolla on tarjottavana!!!!Hallituspuolueet on kyllä kiitettävästi lopettanut ja vähentänyt toimia, jotka on helpottanut ikääntyvien työttömien työllistymistä, kuten palkkatukityöhön liittyviä toimenpiteitä. Hallitus on lopettanut aikuiskoulutustuenkin ja leikannut suojaosan pois joka on helpottanut osa-aikatyötä tekevien pärjäämistä. Tuollaisia ovat hallituksen työllisyytoimenpiteet tähän mennessä ja ne ei ainakaan edistä työllisyyden kasvua vaan päinvastoin.
Hallitus tarjoaa keppiä ja raippaa työttömille tilanteessa, jossa työttömien määrä on jatkuvasti nousussa, ei niinkuin mitään järkeä tässä taloustilanteessa. Sen ymmärtäisi, ett kun työttömiä on vähän ja avoimia työpaikkoja runsaasti tarjolla, talouskin nousussa, niin silloin olisi kovemmat keinot käytössä, mutt tällä hetkellä ne rankaisut ei ole ajankohtaisia ollenkaan. Hallitus vaan keksii syitä minkä varjolla voi leikata työttömyyskorvauksista lisää rahaa, työttömiä on paljon ja kun isolta ryhmältä ottaa rahaa, niin siitä kertyy mukavasti rahaa valtionkassaan jaettavaksi varakkaille veronpalautusten muodossa. Työttömät ja muut huonompiosaiset kun eivät ole ihmisiä hallituksen silmissä, ainoastaan varakkaat ja yrittäjät ovat arvokkaita ja tärkeitä nykyhallitukselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satosen johdolla heikennetty ay-liittojen mahdollisuuksia vaikuttaa työntekijöiden asioihin yrityksissä ongelmatilanteissa. Myös paikallisen sopimisen lisääminen syö tessin sitovuutta ja siten heikentää liittojen kykyä vaikuttaa työntekijöiden asemaan ja turvaan. Hallitus nosti itsensä yhdeksi työmarkkinaosapuoleksi tehdyillä päätöksillä, jotka on aiemmin sovittu työnantajien ja työntekijöiden kesken. Kohta suomalaisetkin rupeaa olemaan halpatyövoimaa kuten EK on sitä pitkään halunnut.
miten joku vajakki läski-kökkäre satonen voisi ammattiliittojen toiminnan estää?
- Anonyymi
Voi mikä oikea mämmi-koura hallitus meillä onkaan nykyään.
- Anonyymi
Valtiovarainministeri perussuomalainen Purra on hankkinut työkokemuksensa mäkkärin pöytiä pyyhkimällä. Laskutaitoaan hän kehitti tiilenpäitä laskemalla:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/923aa9fa-9f87-4bb1-aa3b-942ace6381b5 - Anonyymi
Juha Mieto tarvittaisiiin mämmi-konsultiksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtiovarainministeri perussuomalainen Purra on hankkinut työkokemuksensa mäkkärin pöytiä pyyhkimällä. Laskutaitoaan hän kehitti tiilenpäitä laskemalla:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/923aa9fa-9f87-4bb1-aa3b-942ace6381b5Talouden ammattilainen, laatupunkun ryystää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juha Mieto tarvittaisiiin mämmi-konsultiksi!
Hän on
kai kieltäytynyt
kunniasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtiovarainministeri perussuomalainen Purra on hankkinut työkokemuksensa mäkkärin pöytiä pyyhkimällä. Laskutaitoaan hän kehitti tiilenpäitä laskemalla:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/923aa9fa-9f87-4bb1-aa3b-942ace6381b5Eli paljon enemmän työkokemusta kuin vaikkapa sinulla!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juha Mieto tarvittaisiiin mämmi-konsultiksi!
Mikään ei olisi nautinnollista kuin katsoa kuinka Mieto turpoaa ja räjähtää Mämmin takia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään ei olisi nautinnollista kuin katsoa kuinka Mieto turpoaa ja räjähtää Mämmin takia!
eikö edes terrori-isku jossa hallitus teloitetaan ja kaivosyhtiöiden johtajat myös?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtiovarainministeri perussuomalainen Purra on hankkinut työkokemuksensa mäkkärin pöytiä pyyhkimällä. Laskutaitoaan hän kehitti tiilenpäitä laskemalla:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/923aa9fa-9f87-4bb1-aa3b-942ace6381b5Lapsena sellliin Tallinnan satamassa.
Ja sitten tällläisestä vihervassari keksiii sanoa noin, ei ihme kun samat keinot on vihervassareilla käytössä ihan yleisestikin ja varsinkin silloin kun puhutaan maahanmuutosta. Toki sen ymmärtää kun on tätä järjettömyyttä vaikea faktoilla puolustella.
- Anonyymi
Pahoin pelkään, että on tulossa synkkä työttömyystalvi - koska talous ei viime keväänä virkistynyt lainkaan ja samaa matalalentoa mennään.
Se voisi enteillä pahenevaa talouden pysähtyneisyyttä loppuvuodeksi 2025/2026 keväälle.- Anonyymi
kyllä se sieltä tulee
kevät tuo
muurarin
maalarin
hanskankarin
näin ennusteet lupaa - Anonyymi
jatkuva lakkoilu esti kaiken
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkuva lakkoilu esti kaiken
Ymmärrätkö edes mikai ihmiset lakkoilee, ota ja luen näistä asioistamistä on saabåvutettu kun työläiset ovat menneet yhteen ja lakkoilleet ja miksi. Ei kuule riitä se että höpötät jatkuvasta lakkoilusta, se on aika yksinkertainen ajatus, jos ei osaa työläisten historiaa, ei se kotona makaava ole koskaan tiesin päällä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrätkö edes mikai ihmiset lakkoilee, ota ja luen näistä asioistamistä on saabåvutettu kun työläiset ovat menneet yhteen ja lakkoilleet ja miksi. Ei kuule riitä se että höpötät jatkuvasta lakkoilusta, se on aika yksinkertainen ajatus, jos ei osaa työläisten historiaa, ei se kotona makaava ole koskaan tiesin päällä
"Ymmärrätkö edes mikai ihmiset lakkoilee...."
Kirjoitti POLIITTISISTA LAKOISTA, joilla lopetettiin vienti suomesta kokonaan muutamaksi viikoksi. Vahingot MILJARDEJA ja kymmeniätuhansia työpaikkoja!!!!!
- Anonyymi
US: "Marinin hallitus otti – toki eduskunnan suostumuksella – yli 10 miljardia euroa (mrde) enemmän velkaa kuin kaksi edellistä hallitusta (Katainen ja Sipilä) yhteensä. "
Nyt niistä maksetaan.- Anonyymi
Purra on ottanut velkaa jo enemmän kùn Marinin hallitus koko aikanasn. Valtion velka on nyt 185 miljardia. Sen lisäksi Purra vei Kelan vararahaston, eläkeläisiltä miljardin ja edullisten asuntojen tuotannosta ARA rahastosta 2,4 miljardia. Postia myydään niin loppuu nekin tulot.
- Anonyymi
Velka- ja leikkauspuhe pumppaa kansalaisiin lisää jatkuvaa huolta.
Tämä kaikki vaikuttaa yleiseen ilmapiiriin.
https://yle.fi/a/74-20185543
MOT - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra on ottanut velkaa jo enemmän kùn Marinin hallitus koko aikanasn. Valtion velka on nyt 185 miljardia. Sen lisäksi Purra vei Kelan vararahaston, eläkeläisiltä miljardin ja edullisten asuntojen tuotannosta ARA rahastosta 2,4 miljardia. Postia myydään niin loppuu nekin tulot.
Purra rahoittaa Orpolle Turun tunnin junaa
( vai mikä rantarata se nykyisin onkaan) neljällä miljardilla. Miljardeja meni varakkaiden veroalennuksiin joiden piti kasvattaa kulutusta. Toisin kävi kun vain pankkitilien saldot kasvavat. Pienituloiset on ajettu niin ahtaalle että muu ei kasva kuin ulosotot ja vipit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra rahoittaa Orpolle Turun tunnin junaa
( vai mikä rantarata se nykyisin onkaan) neljällä miljardilla. Miljardeja meni varakkaiden veroalennuksiin joiden piti kasvattaa kulutusta. Toisin kävi kun vain pankkitilien saldot kasvavat. Pienituloiset on ajettu niin ahtaalle että muu ei kasva kuin ulosotot ja vipit.Pitää myös maksaa Marinin ennätyskorkealle nostamat lainakorot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää myös maksaa Marinin ennätyskorkealle nostamat lainakorot.
Nollakorot eivät maksaneet mitään, ja miinuskoroilla jopa tienattiin.
Mutta Purra vaihtoi ne heti ensimmäisenä plussakorkoisiin, josta saatiin kätevästi satojen miljoonien lisämenot valtiolle.
Kuka saatana päästi Purran valtiovarainministeriksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nollakorot eivät maksaneet mitään, ja miinuskoroilla jopa tienattiin.
Mutta Purra vaihtoi ne heti ensimmäisenä plussakorkoisiin, josta saatiin kätevästi satojen miljoonien lisämenot valtiolle.
Kuka saatana päästi Purran valtiovarainministeriksi?Marin kaksinkertaisti korkomenot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää myös maksaa Marinin ennätyskorkealle nostamat lainakorot.
Ei Marin korkotasoa määrää, hölmö Persu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nollakorot eivät maksaneet mitään, ja miinuskoroilla jopa tienattiin.
Mutta Purra vaihtoi ne heti ensimmäisenä plussakorkoisiin, josta saatiin kätevästi satojen miljoonien lisämenot valtiolle.
Kuka saatana päästi Purran valtiovarainministeriksi?Orpo halusi riittävän tyhmä ihmisen valtionvarainministeriksi jotta saadaan kunnon tulonsiirrot rikkaille ja ajettua keskiluokka ja vähävaraiset ahtaalle ja sehän sopi hienosti Purralle joka rakastaa kostaa kansalle kun itse oli koulukiusattu ja ruma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Marin korkotasoa määrää, hölmö Persu.
Otappa sitten kuule selvää mikä korkomenoja kasvattaa.
- Anonyymi
Kymmenen miljardia ei tässä ole ongelma (koronapandemia aiheutti koko masilnassa kuluja) vaan se, että Orpon ja Purran toiminta ei pureudu työllistymisen esteiden poistamiseen vaan luo niitä koko ajan enemmän. Esteitä on mm. kotitalousvähennyksen pienentäminen, alvin nosto 1,5 % , työehtojen heikennys, vientivetoinen palkkamalli (37 % BKT:sta tulee viennistä, 73 % kotimaisesta kulutuksesta), työttömyyden kasvu (340,000 työtöntä) saa ihmiset epävarmoiksi, yritystukia jaetaan samoille isoilleyrityksille ( jotka ei niitä tarvitse, jaetaan osinkoina omistajille) tutkimus ja tuotekehitus ei etene (leikkaukset) ja kannattavat yritykset myydään ulkomaille ( lähinnä Ruotsiin), kun siitä voi näinkim rahastaa ilman sanktioita.
- Anonyymi
"Anonyymi
2025-09-30 13:23:40
yli 10 miljardia euroa (mrde) enemmän velkaa kuin kaksi edellistä hallitusta
Nyt niistä maksetaan."
/////////////////
Koska jatkatte tuota sama litaniaa niin kuittaan sama totuuden taas kertaalleen
sekä myös tulevaisuudessa.
eeeeeeeeeeeeeeeeee
"ejellisen hallituksen velekoja täsä nyt maksellaa, niin kerta"
1 covid19 otatti 50% valtion menoista.
2 Ukrainan tukeminen
3 puuttin aloittaman hyökkäys sodan johdosta liityimme Natoon.
Tietysti te kelta-mustat olisitte jättäneet nämä kaikki hoitamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orpo halusi riittävän tyhmä ihmisen valtionvarainministeriksi jotta saadaan kunnon tulonsiirrot rikkaille ja ajettua keskiluokka ja vähävaraiset ahtaalle ja sehän sopi hienosti Purralle joka rakastaa kostaa kansalle kun itse oli koulukiusattu ja ruma.
Purra on kieltämättä törkyruma. Toivottavasti kiusaaminen jatkuu. Se on kyseiselle kusipäälle aivan oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra on kieltämättä törkyruma. Toivottavasti kiusaaminen jatkuu. Se on kyseiselle kusipäälle aivan oikein.
Voi, voi sentään. On se niin kauheeta kun ei rahaa tuoda aamiaispöytään ! Rahaa kuleksii joka puolella senkus keräät pois. Mut sun tarttee nostaa ahteris ja lähtee liikkeelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nollakorot eivät maksaneet mitään, ja miinuskoroilla jopa tienattiin.
Mutta Purra vaihtoi ne heti ensimmäisenä plussakorkoisiin, josta saatiin kätevästi satojen miljoonien lisämenot valtiolle.
Kuka saatana päästi Purran valtiovarainministeriksi?tolvat junttipersut jotka on kateellisia kaikille, etenkin köyhille ja työttömille. Rikkaita yrittäjiä ne kumartaa ja pokkaa
- Anonyymi
Niin, Marinin hallitus otti sen 10 miljardia koko edeskunnan yhteisesti päättämisellä (oppositio mm. kokoomus/persut) suostumuksella YRITYSTEN TUKEMISEKSI KORONA AJAN YLI, on se perkele, että kokkelit ja persut syyttää kaikesta MARINIA, joka selvisi loistavasti vaikeasta tilanteesta, jossa nykyhallitus PASKOISI HOUSUUNSA/MEKKOONSA, Marin on SANKARI jollaista ei suomen PM historiassa ole ollut, eikä ihan heti tule, orposta ei ainakaan, koska se on Suomen historian EPÄONNISTUNEIN pm jo nyt. joten TURVAT TUKKOON!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra rahoittaa Orpolle Turun tunnin junaa
( vai mikä rantarata se nykyisin onkaan) neljällä miljardilla. Miljardeja meni varakkaiden veroalennuksiin joiden piti kasvattaa kulutusta. Toisin kävi kun vain pankkitilien saldot kasvavat. Pienituloiset on ajettu niin ahtaalle että muu ei kasva kuin ulosotot ja vipit.Tunnin junaa ei rahoiteta valtion kassasta ! Länsimetro rahoitettiin EKP:n ja Pohjoismaisen Investoinipankin pitkäaikasella korottomalla lainalla. Laina aika 33 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velka- ja leikkauspuhe pumppaa kansalaisiin lisää jatkuvaa huolta.
Tämä kaikki vaikuttaa yleiseen ilmapiiriin.
https://yle.fi/a/74-20185543
MOTAi jaa. Pitäisikö kansa pitää entistä enemmän pimennossa Suomen todellisesta taloudellisesta tilasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nollakorot eivät maksaneet mitään, ja miinuskoroilla jopa tienattiin.
Mutta Purra vaihtoi ne heti ensimmäisenä plussakorkoisiin, josta saatiin kätevästi satojen miljoonien lisämenot valtiolle.
Kuka saatana päästi Purran valtiovarainministeriksi?Juurikin näin ja sama ämmä vittuilee saliin ministeriaitiosta talousosaamisesta.
Se saatana oli äänestäjä ja pm. lapanen. Paskakokkareet sai siitä kätevän syntipukin ja se ämmä on niin tyhmä, ettei tajua sitä. 🤡😛😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otappa sitten kuule selvää mikä korkomenoja kasvattaa.
Älä sekoita jotain asuntolainaa valtoin velkaan, höperö.
Näkee ettei ole näistä asioista yhtään perillä eikä ole viitsinyt edes yrittää ottaa selvää. Uskoo vaan kaiken mitä Kokoomus ja PS valehtelee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra on ottanut velkaa jo enemmän kùn Marinin hallitus koko aikanasn. Valtion velka on nyt 185 miljardia. Sen lisäksi Purra vei Kelan vararahaston, eläkeläisiltä miljardin ja edullisten asuntojen tuotannosta ARA rahastosta 2,4 miljardia. Postia myydään niin loppuu nekin tulot.
Pakko ottaa kun korot noussu Marinin korona rahan jakamisesta johtuen,
Viher vassarit haluaa kaikki maailman laiskurit tänne kävelemään työttömiksi.
SUOMALAISET opiskelee liikaa, ei kelpaa enää perus työt. Kaikki haluaa tehdä jotain tuottamatonta työtä.
Paperitehtaat, telakat aikasempi venäjänkauppa esim. juustot, kengät, vaatteet ym....
PITI SUOMEM HYVÄSSÄ TILANTEESSA. Henkilöillä oli töitä eikä valikoitu, vaihdettiin ammattia tilanteen mukaan,,
Nykyisin kun vienti Venäjälle on kielletty, se vaikuttaa eniten Suomen talouteen - Anonyymi
Niin, ja jos katsoisit sitä miksi velkaa on otettu, vai onko painunut unholaan teikäläiseltä . Pitää sanoa koko asia eikä huudella asioita joista ei tiedä mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra on ottanut velkaa jo enemmän kùn Marinin hallitus koko aikanasn. Valtion velka on nyt 185 miljardia. Sen lisäksi Purra vei Kelan vararahaston, eläkeläisiltä miljardin ja edullisten asuntojen tuotannosta ARA rahastosta 2,4 miljardia. Postia myydään niin loppuu nekin tulot.
No ei eläkepelurit aitäkään ole huomioineet mistä rahoja on otettu , vaan jauhavat omaa mantraansa täysin tietämättömänä asioista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra rahoittaa Orpolle Turun tunnin junaa
( vai mikä rantarata se nykyisin onkaan) neljällä miljardilla. Miljardeja meni varakkaiden veroalennuksiin joiden piti kasvattaa kulutusta. Toisin kävi kun vain pankkitilien saldot kasvavat. Pienituloiset on ajettu niin ahtaalle että muu ei kasva kuin ulosotot ja vipit.Tästähän yritettiin varoittaa vaan leuhkana persut vaan jatkoivat tyylillään, siis mistään muusta eivät osaa puhua kun maahan muutosta, tietämättä että maiden välillä on sopimuksia mitä tulee näihin asioihin . Kun jauhaa yhtä asiaa niin hallitus tietää etteivät huomioi sitä mitä tapahtuu maan politiikassa. .
On se ihmeellistä kun kaiken järjen mukaan tulisi ihmisten oltava valistuneita , vaan persujen mantra on huudella netissä ja sanoa ihmisiä köyhiksi,ja yksi heistä ei osaa edes kirjoitaa sanaa köyhä vaan kirjoittaa aina köhä ,näin” oppineita ” ovat . Hallitus laittaa jonkun asian päivänvaloon että valitsijat keskittäytyisivät siihen ja aitten tehdään asioita kun tiedetään että kannattajat ovat keskittyneet muihin asioihin eivätkä huomaa jotain muuta josta on haittaa ihmisille. Eräitä viedään kun litran mittaa .
Pienituloisten työläisten elämä ei ole tänään ruusuilla tanssimista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nollakorot eivät maksaneet mitään, ja miinuskoroilla jopa tienattiin.
Mutta Purra vaihtoi ne heti ensimmäisenä plussakorkoisiin, josta saatiin kätevästi satojen miljoonien lisämenot valtiolle.
Kuka saatana päästi Purran valtiovarainministeriksi?Osa kannattajista asuu ulkomailla, ovat pitäneet suomen kansalaisuuden ja aiten saavatäänestäö auomen vaaleissa. Osa on asunut 50 vuotta poissa Suomesta, niin miksi ihmeessä ovat vaikuttamassa suomen asioihin , ja usein juuri persuja äänestävät muualta maailmalta . Mielestäni se on väärin . Joku eläke mummo esim Ruotsista. Kovasti öönestä PS puoluetta vaiiåkka ei ole asunyåut Suomessa. Vuosikymmeniin . Espanjan asukkaat samalla tavalla. Minusta se joka asuu Suomessa on kelvollinen äänestämään maan asioista missä itse asuu. Ei muut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Marin korkotasoa määrää, hölmö Persu.
Mistä se edes tietäisikään kuka määrää, sille on se sama kunhan saa huudella netissä omia juttujaan tajuamatta että on totaalisesti pihalla asioista mistä puhuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, Marinin hallitus otti sen 10 miljardia koko edeskunnan yhteisesti päättämisellä (oppositio mm. kokoomus/persut) suostumuksella YRITYSTEN TUKEMISEKSI KORONA AJAN YLI, on se perkele, että kokkelit ja persut syyttää kaikesta MARINIA, joka selvisi loistavasti vaikeasta tilanteesta, jossa nykyhallitus PASKOISI HOUSUUNSA/MEKKOONSA, Marin on SANKARI jollaista ei suomen PM historiassa ole ollut, eikä ihan heti tule, orposta ei ainakaan, koska se on Suomen historian EPÄONNISTUNEIN pm jo nyt. joten TURVAT TUKKOON!!
Aikai syyttävät kun eibät ole tietoisia asiosta Ne kuvittelee että ne lainat on verrattavissa heidän omiin lainoihinsa osuuspankista , mutta niin ei ole
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sekoita jotain asuntolainaa valtoin velkaan, höperö.
Näkee ettei ole näistä asioista yhtään perillä eikä ole viitsinyt edes yrittää ottaa selvää. Uskoo vaan kaiken mitä Kokoomus ja PS valehtelee.No tietysti uskoo, kas ku; ei omaa tietoaan ole kartuttanut kouluttamalla itseäön, vaan monella ei ole edes todistusta peruskoulusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra on ottanut velkaa jo enemmän kùn Marinin hallitus koko aikanasn. Valtion velka on nyt 185 miljardia. Sen lisäksi Purra vei Kelan vararahaston, eläkeläisiltä miljardin ja edullisten asuntojen tuotannosta ARA rahastosta 2,4 miljardia. Postia myydään niin loppuu nekin tulot.
"velka on nyt 185 miljardia."
2019 kun SS kauhukabinetti aloitti VELKA OLI 106miljardia ja 2023 kun lopetti VELKA OLI 156miljardia...KASVUA OLI SIIS 50miljardia NOUSUKAUDELLA!!!!!! NYT velka on 185miljardia (eli kahdessa vuodessa 29miljardia) ja siitä on maksettu pelkiä lainojen korkoja 6miljardia, susi-soteen yli 3miljardia, sotilasliittoon yli 3miljardia asevarusteluun/tukeen yli 1miljardi jne..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra rahoittaa Orpolle Turun tunnin junaa
( vai mikä rantarata se nykyisin onkaan) neljällä miljardilla. Miljardeja meni varakkaiden veroalennuksiin joiden piti kasvattaa kulutusta. Toisin kävi kun vain pankkitilien saldot kasvavat. Pienituloiset on ajettu niin ahtaalle että muu ei kasva kuin ulosotot ja vipit."Purra rahoittaa Orpolle Turun tunnin junaa
( vai mikä rantarata se nykyisin onkaan)"
Tarkoitat varmaankin tätä Demareiden 2020 tilaamaa ratahanketta?
https://www.sdp.fi/ajankohtaista/sdpn-eloranta-turun-tunnin-juna-etenee-vauhdilla/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nollakorot eivät maksaneet mitään, ja miinuskoroilla jopa tienattiin.
Mutta Purra vaihtoi ne heti ensimmäisenä plussakorkoisiin, josta saatiin kätevästi satojen miljoonien lisämenot valtiolle.
Kuka saatana päästi Purran valtiovarainministeriksi?"Nollakorot eivät maksaneet mitään,"
Suomella taitaa olla tasan yksi tuollainen nollakorkoinen laina, JOKA SEKIN ERÄÄNTYY pian MAKSETTAVAKSI!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Marin korkotasoa määrää, hölmö Persu.
Mutta otti LAINAN!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymmenen miljardia ei tässä ole ongelma (koronapandemia aiheutti koko masilnassa kuluja) vaan se, että Orpon ja Purran toiminta ei pureudu työllistymisen esteiden poistamiseen vaan luo niitä koko ajan enemmän. Esteitä on mm. kotitalousvähennyksen pienentäminen, alvin nosto 1,5 % , työehtojen heikennys, vientivetoinen palkkamalli (37 % BKT:sta tulee viennistä, 73 % kotimaisesta kulutuksesta), työttömyyden kasvu (340,000 työtöntä) saa ihmiset epävarmoiksi, yritystukia jaetaan samoille isoilleyrityksille ( jotka ei niitä tarvitse, jaetaan osinkoina omistajille) tutkimus ja tuotekehitus ei etene (leikkaukset) ja kannattavat yritykset myydään ulkomaille ( lähinnä Ruotsiin), kun siitä voi näinkim rahastaa ilman sanktioita.
"37 % BKT:sta tulee viennistä, 73 % kotimaisesta kulutuksesta" eli 110%!!!!
Ei ole matikka Demarin vahvinta osaamista.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Anonyymi
2025-09-30 13:23:40
yli 10 miljardia euroa (mrde) enemmän velkaa kuin kaksi edellistä hallitusta
Nyt niistä maksetaan."
/////////////////
Koska jatkatte tuota sama litaniaa niin kuittaan sama totuuden taas kertaalleen
sekä myös tulevaisuudessa.
eeeeeeeeeeeeeeeeee
"ejellisen hallituksen velekoja täsä nyt maksellaa, niin kerta"
1 covid19 otatti 50% valtion menoista.
2 Ukrainan tukeminen
3 puuttin aloittaman hyökkäys sodan johdosta liityimme Natoon.
Tietysti te kelta-mustat olisitte jättäneet nämä kaikki hoitamatta.1 covid19 otatti 50% valtion menoista.
MIKSI vain meillä suomessa!? Muut pohjoismaatkit makseli velkojaan, mutta Suomi velkaantui 50MILJARDILLA!!!!! Ihan vaan tiedoksi, korona jatkui pitkälle Orpon kaudella ja pahin piikki osui joulukuulle 2023!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, Marinin hallitus otti sen 10 miljardia koko edeskunnan yhteisesti päättämisellä (oppositio mm. kokoomus/persut) suostumuksella YRITYSTEN TUKEMISEKSI KORONA AJAN YLI, on se perkele, että kokkelit ja persut syyttää kaikesta MARINIA, joka selvisi loistavasti vaikeasta tilanteesta, jossa nykyhallitus PASKOISI HOUSUUNSA/MEKKOONSA, Marin on SANKARI jollaista ei suomen PM historiassa ole ollut, eikä ihan heti tule, orposta ei ainakaan, koska se on Suomen historian EPÄONNISTUNEIN pm jo nyt. joten TURVAT TUKKOON!!
"Suomen historian EPÄONNISTUNEIN pm"
Tuo nyt oli vähä tylysti sanottu Demareista... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin ja sama ämmä vittuilee saliin ministeriaitiosta talousosaamisesta.
Se saatana oli äänestäjä ja pm. lapanen. Paskakokkareet sai siitä kätevän syntipukin ja se ämmä on niin tyhmä, ettei tajua sitä. 🤡😛😂Onneksi kyseinen henkilö ei ole enää edes eduskunnassa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sekoita jotain asuntolainaa valtoin velkaan, höperö.
Näkee ettei ole näistä asioista yhtään perillä eikä ole viitsinyt edes yrittää ottaa selvää. Uskoo vaan kaiken mitä Kokoomus ja PS valehtelee."Uskoo vaan kaiken mitä Kokoomus ja PS valehtelee."
Kuka ei muka tiedä, että SS Kauhukabinetin 201-2023 jakamat lainamiljardit vaikuttivat EKP päätökseen nostaa asunto- ym. lainojen korkoja yli 5%:iin!!! Tuo toimenpide lopetti asuntokaupan suomessa ja pisti rakennusteollisuuden konkurssikierteeseen 2020 ja asuntolainojen ottaneet KÖYHYYSLOUKKUUN!!!! Ostovoima suomessa ROMAHTI 2009 TASOLLE!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä se edes tietäisikään kuka määrää, sille on se sama kunhan saa huudella netissä omia juttujaan tajuamatta että on totaalisesti pihalla asioista mistä puhuu
Niin taidat olla sinäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Anonyymi
2025-09-30 13:23:40
yli 10 miljardia euroa (mrde) enemmän velkaa kuin kaksi edellistä hallitusta
Nyt niistä maksetaan."
/////////////////
Koska jatkatte tuota sama litaniaa niin kuittaan sama totuuden taas kertaalleen
sekä myös tulevaisuudessa.
eeeeeeeeeeeeeeeeee
"ejellisen hallituksen velekoja täsä nyt maksellaa, niin kerta"
1 covid19 otatti 50% valtion menoista.
2 Ukrainan tukeminen
3 puuttin aloittaman hyökkäys sodan johdosta liityimme Natoon.
Tietysti te kelta-mustat olisitte jättäneet nämä kaikki hoitamatta.NATO ei ole tuonut kustannuksia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tolvat junttipersut jotka on kateellisia kaikille, etenkin köyhille ja työttömille. Rikkaita yrittäjiä ne kumartaa ja pokkaa
Syytä onkin. Ilman rikkaita yrittäjiä ei ole työpaikkoja, kuten sinullakaan ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, Marinin hallitus otti sen 10 miljardia koko edeskunnan yhteisesti päättämisellä (oppositio mm. kokoomus/persut) suostumuksella YRITYSTEN TUKEMISEKSI KORONA AJAN YLI, on se perkele, että kokkelit ja persut syyttää kaikesta MARINIA, joka selvisi loistavasti vaikeasta tilanteesta, jossa nykyhallitus PASKOISI HOUSUUNSA/MEKKOONSA, Marin on SANKARI jollaista ei suomen PM historiassa ole ollut, eikä ihan heti tule, orposta ei ainakaan, koska se on Suomen historian EPÄONNISTUNEIN pm jo nyt. joten TURVAT TUKKOON!!
Ironistahan tässä on se, että juuri Orpo valitti lainanoton vähyyttä tuolloin. Hän olisi ottanut huomattavasti enemmän ja antanut tukia yrityksille. Heti seuraavalla kaudella oikeiston fanit unohtivat sen mitä olivat vaatineet itse viime kaudella.
- Anonyymi
Näin on lamassakin piilee suuri mahdollisuus tulla vaikkapa poliitikoksi aina eduskuntaa myöten.
- Anonyymi
kyllä persut ja kokoomus osaa laman tekemisen
- Anonyymi
Niinpä ja osaavat syyttää aiempaa hallitusta jopa omista päätöksistä, joilla on taloutta vieläkin huonompaan suuntaan. Työttömyys tulee taatusti lisääntymään, kun irtisanomisia helpottava laki tulee voimaan. Työsuhteet tulee muuttumaan suurimmilta osin määräaikaisiksi, koska hallitus on helpottanut tuota systeemiä, varmasti yritykset ketjuttaa määräaikaisia, kuka sitä pystyy valvomaan ja hallitus on omilla päätöksillä tehnyt senkin ett liittojenkin on vaikea puuttua sopimusten ketjuttamiseen, se on ihan sama vaikka hallitus muka ei hyväksy määräaikaisuuksien ketjuttamista, ei siihen asiaan pysty kukaan enää vaikuttamaan. Älytön päätös oli myös suojaosan poisto osa-aikatyötä tekeviltä, monet ei tee enää sen takia osa-aikatyötä, mikä on lisännyt työttömien määrää entisestään.
- Anonyymi
Urpon hehkuttaman Meyerin telakka Turussa käyttää halpatyövoimaa ja kusettaja alihankkijoita.
Kantasuomalaisille ei tossa firmassa ole kuin vähemmistön osa tekijöissä ja niilläkin palkat täysin luokattoman surkeat.
Toivottavasti saksalaiset vievät risteilijä hommat kotimaahansa ja heivaavat Turun Telakan konkurssiin.- Anonyymi
Ja työttömät patistetaan hakemaan työpaikkoja,mistä niitä hakee kun ei ole,jo nyt moni hakee yhtä ja samaa paikkaa aina tietyn ajan pääsät,on juu kannattavaa huh huh!
- Anonyymi
Turun sinappikin on pelkkää sokeria täynnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turun sinappikin on pelkkää sokeria täynnä.
Katsokaa selostetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turun sinappikin on pelkkää sokeria täynnä.
Osta auran sinappia, se on parempaa.
- Anonyymi
"Kantasuomalaisille ei tossa firmassa ole kuin vähemmistön osa tekijöissä ja niilläkin palkat täysin luokattoman surkeat."
Eikös mm. hitsarit tuolla ole pääosin Ukrainasta ja Filippiineiltä vuodesta 2020!!! SDP haluaa 45000 uutta duunaria vuosittain ja Keskustavasemmisto 40000!!!!
- Anonyymi
Satonen huohotti ulkomaisten hoitajien perään ja niitä oikein haettiin Suomeen rekryreissuilla...ja nyt alkaa hoitajia tippua työttömiksi....huhhuh mitä idioottitouhua!
- Anonyymi
" nyt alkaa hoitajia tippua työttömiksi"
Kiitos Demareiden väkisin läpiajaman Susi-soten, joka keskittää palveluita 21+1 susi-sotealueelle!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" nyt alkaa hoitajia tippua työttömiksi"
Kiitos Demareiden väkisin läpiajaman Susi-soten, joka keskittää palveluita 21 1 susi-sotealueelle!!!!Sipilän hallitus se aloitti koko sote-sopan keittämisen, se on syytä muistaa.
- Anonyymi
Tämähän menee juuri kuten arvattiinkin. Ensin otetaan hirmuinen velka, siitä muodostuu tyhjä kupla, jolloin luullaan että töitä on.
Sitten tulee leikkaajien hallitus, joka puhkaisee kuplan kaiken muunkin leikkaamisen lisäksi.
En ihmettele yhtään.
Jos olisi kaksi saman aatteen halllitusta peräkkäin, esim vasurihallitus nyt puikoissa, kupla laajenisi entisestään, mutta eu:sta ilmestyisi leikkaajat, jotka maailmantilanteen vuoksi pakottaisivat sopeutuksiin, ja isoihin.
Tämänhetkinen tilanne on vaan toiseen ääripäähän tempoilua.
Kunhan taas saadaan vasurit valtaan, velanottoon, kyllä sitten iloitaan uudesta kuplasta.
Ja tämä jatkuu maailman tappiin saakka, ellei joku armeliaasti valloita tätä kolkkaa. - Anonyymi
Marin jätti jälkeensä täytekakun joka oli paskaa sisältä.
Siksi häipyikin nopeasti rikospaikalta, kuten muutkin "tytöt".
Velkavuorella Marin nannaa jakeli joka suuntaan.- Anonyymi
Sehän on vasemmiston ja varsinkin kommunistiaatteen tarkoitus. Kaikkea kaikille, vaikkei mitään tehdä sen eteen. Ja sillä ei ole väliä, kuka sen kustantaa. Ollaan ottavinaan verojakin millä muka tämä kaikki kustannetaan, mutta tyhjää täynnä on kuin saippuakupla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on vasemmiston ja varsinkin kommunistiaatteen tarkoitus. Kaikkea kaikille, vaikkei mitään tehdä sen eteen. Ja sillä ei ole väliä, kuka sen kustantaa. Ollaan ottavinaan verojakin millä muka tämä kaikki kustannetaan, mutta tyhjää täynnä on kuin saippuakupla.
Lapsellista puhetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on vasemmiston ja varsinkin kommunistiaatteen tarkoitus. Kaikkea kaikille, vaikkei mitään tehdä sen eteen. Ja sillä ei ole väliä, kuka sen kustantaa. Ollaan ottavinaan verojakin millä muka tämä kaikki kustannetaan, mutta tyhjää täynnä on kuin saippuakupla.
Kuuleppa ne vasemmistolaiset ovat niitä parhaita työntekijöitä joten älä,hoilaa. Tavallinen rehellinen työläinen on se paras ihminen aina
- Anonyymi
Valitettavasti noin kävi... Jotenkin niin nolottaa tänne jääneiden demareiden "pyykinpesu" kun he yrittävät siirtää vastuuta 2019-2023 toimistaan Orpon hallitukselle!!! ONNEKSI on netti, mistä löytyy kaikki FAKTA ja TAULUKOT, joista totuus LUKUTAITOISELLE kansalle selviää. KARMEAA LUETTAVAA: Valtionvelka 106miljardista 156miljardiin, työttömyys 6,2%:sta 7,2%:iin eli noin 30000 uutta työtöntä, MUTTA SAMAAN AIKAAN maahamme tuotiin 215000 uutta suomalaista!!!!! Työttömyys ili RAJUSSA NOUSUSSA kesäkuussa 2023 yhdessä konkurssien kanssa, kun valta vaihtui, kansalaisten ostovoiman romahti 2009 tasolle!!! jne jA KAIKKI TUO YHDESSÄ HALLITUSKAUDESSA!!!!!!! KIITOS SDP!!!!!!
- Anonyymi
Ulkomaalaisten piti olla meille "rikkaus" ja jollain täysin sairaalla tavalla tervehdyttää meidän kansantaloutemme. No...nyt iso osa heistä elää vielä harvojen työssäkäyvien kukkarolla.
- Anonyymi
Ulkomaalaiset ovat meille rikkaus. Nämä jopa vasemman jalan saapastakin tyhmemmät päättäjät eivät tajua että ulkomaalaisilta pitää ottaa rahat pois eikä päinvastoin. Vienti se Suomeen hyvinvoinnin tuo eikä tuonti.
- Anonyymi
Eikö edellinen lama ollut finanssikriisi 2008? Jaa tosiaan, eihän se olekaan vielä päättynyt.
- Anonyymi
Palautukseen. Meillä pitää olla palautusoikeus.
- Anonyymi
Hallituksen päätöksiä ei ohjaa tärkeimpänä suinkaan valtiontalouden tervehdyttäminen, vaan ideologinen ajatus, että työttömyys, vähävaraisuus, pienipalkkaisuus, sairaudet ym. eli sanalla sanoen köyhyys on aina ihmisen omaa syytä, ja sen takia näitä ihmisiä pitää rangaista mahdollisimman ankarasti. Tässä rankaisemisessa Purra on ottanut kokoomustakin kovemman linjan. Maassa jo makaavia potkitaan nyt toistuvasti päähän niin lujaa kuin mahdollista.
- Anonyymi
Samaan aikaan tuohon rankaistujen ryhmään kuuluvat pienipalkkaiset ovat menestyvien suomalaisten yritysten yksi tärkein edellytys. Siksi hallitus haluaa purkaa työntekijöiden oikeuksia vaikuttaa työehtoihinsa, jotta palkkoja voitaisiin pitää matalalla tai jopa laskea. Kaiken kaikkiaan täysin sekopäistä toimintaa rankaista köyhyydestä jotta he parantaisivat asemiaan, samaan aikaan kun niitä köyhiä tehdään urakalla enemmän.
- Anonyymi
Kun tilaa persun, niin saa myös persun. Kalliit oppirahat sadoilletuhansille suomalaisille.
- Anonyymi
Oppivatpahan!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oppivatpahan!!!
Ei ne mitään opi. Jos pystyisivät oppimaan, olisivat jo viime vaaleissa äänestäneet toisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oppivatpahan!!!
Eivät opi ,jos olisivat oppineita niin tilanne maassa olisi ihan toinen
- Anonyymi
demareiden jatkuva lakkoilu taloudenkaataa talounde
- Anonyymi
Korkki kiinni, persu.
- Anonyymi
Tämä on täysin mahdotonta. Meille luvattiin 100 000 uutta työpaikkaa.
- Anonyymi
Se ei ole Riikan vika vaan vassujen. Vassujen aate ei kannusta töihin.
- Anonyymi
Kaikki alkoi vuosikymmeniä sitten. Nykyhallitus vaan korjaa punikkien tuhoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki alkoi vuosikymmeniä sitten. Nykyhallitus vaan korjaa punikkien tuhoja.
Korjaaminen tarkoittaa ihan jotain muuta, kuin koko maan talouden ja työllisyyden tuhoaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki alkoi vuosikymmeniä sitten. Nykyhallitus vaan korjaa punikkien tuhoja.
Niin alkoi. Kokoomus kun on vallassa niin aina mennään kovaa alamäkeä. Sitten sitä vähän SDP jarruttelee, mutta alamäki jatkuu kun vauhti on niin kova.
- Anonyymi
Aate kannustaa 5öihin aina, joten älä levitä väärää tietoa , koska et käsitä näistä asioista mitään.
- Anonyymi
Melkoinen määrä tuhoa nolla työkokemuksella.
- Anonyymi
Nooh se on liioittelu kyllä niitä töitä on
Näitä heikkotasoisten vasemmistoreppanoitten aloituksia.... Luoja meitä auttakoon!
Marinin "ennätystyöllisyys" = uusi nätimpiä lukuja antava laskentakaava + velkarahalla ostetut työtunnit ja muut lyhytkestoiset ja veronmaksajille kalliit tilapäisratkaisut.
Todellisuus: Marinin hallitus epäonnistui työttömyyden selättämisessä. Tilastot kertoo karulla kielellään, kuinka työttömyys lähti nousuun jo 2022. Tämä tietty kohta aikalinjasta kummasti jää pois vasemmistohörhöjen troIIeista ja uskotaan vahvasti, että työttömyys kääntyi kasvuun hallituksen vaihtumisen jälkeen. Onhan se noloa, että moni vasemmistofanaatikko uskoo oman Iahkonsa levittämiin vaIheisiin.
☝🏻🥱- Anonyymi
Katsopas aloituksen diagrammia. Työttömyys alkoi kasvamaan heti toukokuussa 2023, kun Orpon hallitusta oltiin kasaamassa. Työttömyys oli laskussa vielä huhtikuun 2023 aikana, jolloin uudesta hallituspohjasta ei ollut mitään tietoa. Samaan aikaan alkoi myös sijoittajien pako Helsingin pörssistä.
https://images.sanoma-sndp.fi/59c33e2ba948882aa110b3fb52383e9d/normal/658.avif
https://www.sijoittaja.fi/383273/helsingin-porssiosakkeiden-arvosta-havinnyt-24-miljardia-euroa-eduskuntavaalien-jalkeen/
Vasemmistohörhöjen trollien tuottamia tilastojako? Anonyymi kirjoitti:
Katsopas aloituksen diagrammia. Työttömyys alkoi kasvamaan heti toukokuussa 2023, kun Orpon hallitusta oltiin kasaamassa. Työttömyys oli laskussa vielä huhtikuun 2023 aikana, jolloin uudesta hallituspohjasta ei ollut mitään tietoa. Samaan aikaan alkoi myös sijoittajien pako Helsingin pörssistä.
https://images.sanoma-sndp.fi/59c33e2ba948882aa110b3fb52383e9d/normal/658.avif
https://www.sijoittaja.fi/383273/helsingin-porssiosakkeiden-arvosta-havinnyt-24-miljardia-euroa-eduskuntavaalien-jalkeen/
Vasemmistohörhöjen trollien tuottamia tilastojako?Miksi osallistut näihin keskusteluihin, kun luetun ymmärtämises on tarkkistasolla?
Tuossa sulle mustaa valkoisella ja vähän väriäkin, sekä tarkennuksella, että puusiImänkin pitäisi nähdä ja tajuta. https://ibb.co/nNwnyj8r Ja lähteetkin ympättynä graafiin.- Anonyymi
Lue historiasi
- Anonyymi
Orpo hoitaa suomea kuntoon
- Anonyymi
EI RIITÄ RIIKALLE , UUSI ENNÄTYS PITÄÄ SAADA , PÄÄSEE ENNÄTYSTEN KIRJAAN
- Anonyymi
kysyn vaan miten alle 18 vuotias voi olla virallisesti TYÖTÖN, eikö hän ole koululainen ,
YLI 68 vuotias on eläkeläinen
MIKSI NÄMÄLASKETAAN TYÖTTÖMIKSI????????????????????????????????????????????? - Anonyymi
Riikka Purrako se kykenee pelastamaan Suomen perussuomalaisien mielestä? Uskovat Ylen valheeliseen gallupiin jo tullut hallituksen toimeen antamana yksioikoisien persujen hönötys vastikkeena UUSILLE leikkauksille antamaan hyvien kannatuslukujen kautta mannaa syksyn valottomuuteen.
- Anonyymi
Minkä hinnan hallituksen valtiovarainministeripuolue kantaa vuosituhannen pahimmasta työttömyydestä, Euroopan surkeimmasta talouskehityksestä ja velkaantumisesta?
Kohta eduskunta keskustelee työttömyydestä josta keskusta on tehnyt välikysymyksen.
Voiko poliittisen laskun surkeasta taloustilanteesta ja ennätystyöttömyydestä kuitata maahanmuuttopuheilla?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011532400.html - Anonyymi
Täähän oli täysin ennustettavissa. Kovastihan siellä kaakatettiin, että nyt Suomi nousuun mutta ne vaan unohti mainita, että itseasiassa se Suomi josta he puhuu, ei lue mukaan muita kuin hyväosaiset. Oho!Joo. Ja nyt sitten ihmetellään monttu auki, kun miten tää nyt näin. Koettakaa nyt jo hiffata, että ehkä oikeasti ainoat puolueet, jotka on pientenkin puolella on vassarit, ehkä jotkut pienemmän puolueet,kenties vihreät ja hyvässä lykyssä ehkä jopa spd. Kaikki muut pelaa rahaporsaan suuhun, jotta tulis iso ja läski kinkku, jota ahtaa suuhun sillä välin, kun muu maailma lahoaa rauhassa ympäriltä. Ne kun voi aina rakentaa uuden tai vähintään lähteä mars raketilla avaruuteen ja jättää spurgut keräämään palaneet rauniot niiden jäljiltä.
- Anonyymi
Se syy miksi tää näiden logiikka "annetaan rikkaille rahaa, niin sitten ne tuottaa enempi ja antaa siitä meillekin " kusee, johtuu siitä että ensinnäkin näillä rikkailla on on rahaa ja he pitävät ne rahat visusti itsellään. Jos heille annetaan sitä lisää, korostuu vaan ahnehtiminen entisestään. Ne käyttää ne rahat ehkä just sellaiseen kehitykseen, jolla voidaan säästää kustannuksissa eli tehdä lisää rahaa. Eli suomeksi, korvata työntekijöitä esim. paremmalla teknologialla, ettei ihmisiä tarvitse. Tai nää töttöröt ostaa jostain ulkomailta yrityksiä, jolloin sitäkään rahaa ei tarvi antaa Suomeen. Tää on ihan puhdasta logiikkaa, miten homma toimii. Paras idea olisi oikeasti panostaa sellaisiin pienempiin ja toimiviin yrityksiin ja järjestöihin, joilla on toimintaa jota tarvitaan yhteiskunnan tukemiseksi.
- Anonyymi
Tuo rikkaille lisää rahaa on sama, ku kylläselle ihmisille lisää ruokaa, tai yliannostuksen ottaneelle lisää aineita. Ei maailma pelaa tolleen. Rikkailla on rahaa, kyllänen ei jaksa syödä ja yliannostuksen saanu kuolee, jos siihe pumpataa lisää aineita.
Vauras duunari ja keskiluokka maksaa eniten veroja ja pitää rattaa pyörimässä. Rikkaat on ahnehtineet niiltä liikaa itselleen ja veturi ei kulje, ku kenenkää selkä ei kestä lastata lisää hiiliä ilman palkkaa, jolla tulee toimeen
- Anonyymi
Venäjän kaupan poissa-olo puree.
- Anonyymi
eikä pohjaa vielä edes näy.
- Anonyymi
"Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia työttömyyslukuja."
AIVAN, jo kyseisella Marinin hallituskaudella työttömyys nousi yli 30000!!! vuoden 2019 tilastoon verrattuna. lisäksi tilastojen mukaan useiden Miljardien tuella ylläpidettiin 40000 työtöntä poissa kortista.. .sitten kun valta vaihtui kesällä 2023 ja lainarahat loppui, siirtyivät nuokin 40000 työttömäksi "Orpon piikkiin". Hienoa pelaammista Demareilta.- Anonyymi
Sanna Marin on mahtava ihan mahtava hospotipami luijaa
- Anonyymi
Aika oli paljon parempaa kansalaisille edellisen ja sitä edellisen hallituksen aikana tosiasiassa. Kyllä kansa tietää sen seuraavissa vaaleissa vielä etenkin.
- Anonyymi
Mennyt ei ole tae tulevasta.
- Anonyymi
Lainarahalla saa ja hevosella pääsee
- Anonyymi
Kaikki mihin kykypersut koskee muuttuu paskaksi. Vain haju jää jäljelle hyvinvoinnista tämän hallituksen jäljiltä.
- Anonyymi
Kyky-Lindman ja kökkö-harakka ovat hiljentyneet; alkaa aiheet olla vähiin huudetut. Syöksylasku kohti jytkyä on alkanut!
- Anonyymi
Talouspuheen ja ennätystyöttömyyden voi todellakin kuitata maahanmuuttopuheilla kun oppositiollakaan ei ole mitään muuta ratkaisua kuin velanotto ja työnantajien yrityksineen ajaminen konkurssiin tai ulkomaille!
- Anonyymi
Tuleeko persu Keskisiivestä
Nyt Petterin aisankannattaja kyrpäpääpapeille- Anonyymi
eli antti lindtman, nakunatsi kissalokki oho mitä alkukauden sössötti hottenttotto
- Anonyymi
Ei kiinnosta
- Anonyymi
OIKEISTO HALLITUKSEN TAKTIIKKA , SEURAAVIIN PALKKA NEUOTTELUIHIN , HYVÄ SYY OTTAA HALPA TYÖVOIMAA ULKOMAILTA , NÄITTEN FIRMOJEN JOHDOSSA USEINMITEN OIKEISTOLAISIA , JA ÄÄRI SELLAISIA
- Anonyymi
ELI ANTTI LINDMTAN JOKA ON NATSI
- Anonyymi
Niin Suomipossuseni! Tätä ollaan suunniteltu suoraan sanoen jo pitemmän aikaa ;=))
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-245.png
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-246.png
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-247.png
Eli pian et omista mitään mutta olet kirjaimellisesti onnellinen kuin kukkanen ;=))
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-360.png
Omistajien eduksi tottakai ;=))
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-253.png
MUAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-257.png - Anonyymi
Hallitus saa mitä tilaa, eli konkursseja sekä työttömiä paljon lisää.
Kansalaiset eivät kuluta kun kaikki on jo niin kallistunut ja kallistuu edelleenkin.
Hallituksen "työllisyystoimet" sekä kaikki heikennykset taviksille ruokkii tätä kehitystä jatkossakin, käännettä parempaan ei tule kun ihmiset pelkäävät työn menetyksellä sekä köyhyyden pahentumista joten kaikki säästöön pahan päivän varalle.
Ei mikään käännä tätä toisin kun kerran on heikennetty mullistuksella koko yhteiskunta sekaisin.
Kokkare firmat itkee pian kun käännettä parempaan ei tule enää koskaan. - Anonyymi
: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Ilmoitan
Nopeasti mentiiin hupean Marinin hallituksen ihanasta velkataakasta säästötalkoisiin - Anonyymi
Viime lama oli 2011.
- Anonyymi
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Kiinnosti uusvirran vekotin 🤣Naishallituksen takia nyt on sitten 2011!
Viestini niin hyäv, että annan avauksellleni ja tälle plussaa! marin nussaa vieraita !!🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣!!!!!
- Anonyymi
Petteri Orpo = Asko Eho 2.0
Riikka Purra = Ilppo Vinetto 2.0 - Anonyymi
Maahanmuuttajia työttömänä 70000, lisää Antti Lindtman völjäisi Suomeen. Voi tätä hulluutta.
- Anonyymi
Enää ei pysty ottamaan väkeä tänne. Ainoastaan jos on työpaikka tiedossa.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482