Palstalla on usein ollut viestejä, joissa on väitetty, että Afrikassa ei ole koskaan keksitty mitään, kun taas rasistisimmassa osassa Yhdysvaltoja, eli etelässä, olisi keksitty kaikki nykyaikaiset asiat.
Hyvät jauhonaamat r-stit. Olette täysin väärässä, kuten yleensäkin. Monet Yhdysvaltojen tavat, erityisesti syvässä etelässä, ovat Afrikasta omaksuttuja, eli orjilta opittuja. Hyvänä esimerkkinä cowboy-kulttuuri. Ensimmäiset karjapaimenethan olivat mustia, vaikka sitä ei Clint Eastwoodin elokuvia katsomalla voikaan oppia. Mutta se on helppo tajuta kun ajattelee asiaa. Ei Euroopassa paimennettu suuria karjaeläimiä missään eikä niitä siirretty ajamalla pitkiä matkoja siihen aikaan kun Amerikka asutettiin valkoisten toimesta.
Sen sijaan Afrikassa niin tehdään edelleenkin. Tänäkin päivänä.
Tiedän, että tieto ottaa valkoista supremasistia pattiin niin, että hän saattaa joutua eroamaan Suomen Sisusta ja Perussuomalaisistakin. Myös PVL ja Aryan Brothelfood jengi on hänen jätettävä häpeässään.
Kova takaisku maahanmuuttokriittisille
89
410
Vastaukset
- Anonyymi
On siinä meriitiä kerrakseen, ou jee. Tosin ensimmäiset cowboyt eivät olleet mustia eivätkä ne edes keksineet lehmipoika duunia.
- Anonyymi
Olivathan mustia. Esitäpä todisteesi, jos väität muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olivathan mustia. Esitäpä todisteesi, jos väität muuta.
Onko sinulla todisteita?
- Anonyymi
Pitää paikkansa, että mustat on unohdettu täysin villin lännen tarinoissa, paitsi vasta viime aikoina on alkanut tulla elokuvia, joissa seikkailee myöskin mustia.
Myös ratsuväessä oli paljon mustia, heitä oli myös sheriffeinä, hyvin kuuluisiakin sellaisia, jossain elokuvassa tais itse John Wayne esittää tällaista sheriffiä, mikä on aika hassua, koska se sheriffi oli siis oikeasti musta.
Myös intiaaneista on annettu kaikenlaisia vääristeleviä kuvauksia. Aluksi heistä tehtiin naurettavia, puolialastoimia villejä, ja sitten myöhemmin taas aivan päinvastainen kuva, ns. jaloina villeinä. Totuus on aina jossain siellä välissä, intiaanit olivat hyvin sotaisia, ja raakoja, päänahat otettiin vaikka pieniltä lapsilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää paikkansa, että mustat on unohdettu täysin villin lännen tarinoissa, paitsi vasta viime aikoina on alkanut tulla elokuvia, joissa seikkailee myöskin mustia.
Myös ratsuväessä oli paljon mustia, heitä oli myös sheriffeinä, hyvin kuuluisiakin sellaisia, jossain elokuvassa tais itse John Wayne esittää tällaista sheriffiä, mikä on aika hassua, koska se sheriffi oli siis oikeasti musta.
Myös intiaaneista on annettu kaikenlaisia vääristeleviä kuvauksia. Aluksi heistä tehtiin naurettavia, puolialastoimia villejä, ja sitten myöhemmin taas aivan päinvastainen kuva, ns. jaloina villeinä. Totuus on aina jossain siellä välissä, intiaanit olivat hyvin sotaisia, ja raakoja, päänahat otettiin vaikka pieniltä lapsilta.Olenpa lukenut sellaisenkin selityksen tuolle skalpeeraamiselle, että alun perin intiaaneista maksettiin jossain päin tapporahaa, jonka sai lunastaa päänahkaa vastaan. Intiaanit kauhistuivat, kun näkivät tapetuilta otetun päänahat ja päättivät tehdä samoin. Siitä kehittyi heillä soturin mitta, kuinka monta päänahkaa roikkui vyössä.
Sotia heimojen kesken on ollut, mutta vaikuttaa, että vasta valkoisten vaikutuksesta syntyi niitä todella sotaisia intiaaniyhteisöjä, joita kuvataan elokuvissa. Intiaaneja työnnettiin vähemmän asuttaville seuduille, he saivat hevosia ja oppivat ratsastamaan (Amerikan mantereella ei ollut hevosia ennen valkoisen miehen saapumista) ja tuliaseitakin. Niinpä syntyi joukkioita, jotka elivät ryöstelemällä. Tappamisessa ja kiduttamisessa oli sama idea kuin nykyrasisteilla on: pelottaa maahantulijat pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olenpa lukenut sellaisenkin selityksen tuolle skalpeeraamiselle, että alun perin intiaaneista maksettiin jossain päin tapporahaa, jonka sai lunastaa päänahkaa vastaan. Intiaanit kauhistuivat, kun näkivät tapetuilta otetun päänahat ja päättivät tehdä samoin. Siitä kehittyi heillä soturin mitta, kuinka monta päänahkaa roikkui vyössä.
Sotia heimojen kesken on ollut, mutta vaikuttaa, että vasta valkoisten vaikutuksesta syntyi niitä todella sotaisia intiaaniyhteisöjä, joita kuvataan elokuvissa. Intiaaneja työnnettiin vähemmän asuttaville seuduille, he saivat hevosia ja oppivat ratsastamaan (Amerikan mantereella ei ollut hevosia ennen valkoisen miehen saapumista) ja tuliaseitakin. Niinpä syntyi joukkioita, jotka elivät ryöstelemällä. Tappamisessa ja kiduttamisessa oli sama idea kuin nykyrasisteilla on: pelottaa maahantulijat pois.Tuokin käsitys on ilmeisesti väärin, intiaanit ottivat päänahat jo ennen valkoisten saapumista, koska ihmisen voiman sanottiin olevan hiuksissa, ja päänahan ottaminen oli myös sen voiman ottamista. On löytynyt joukkohautojakin ajalta ennen valkoisten saapumista, ja luurangoissa on ollut merkkejä raakuuksista.
Etelä-Amerikan intiaaneistahan olemme aina tienneet miten he uhrasivat jopa tuhansia vankeja jumalilleen, olivat todella sotaisia, ja raakoja.
Tasankointiaanitkin kiduttivat vankejaan mitä julmimmilla tavoilla, vain mielikuvitus oli niille rajana, ihmisiä haudattiin maahan silmäluomet leikattuina, he kituivat hitaasi kuoliaaksi auringon paahtaessa heitä, tai vanki sidottiin vaununpyörään, ja poltettiin hitaasti kuoliaaksi, kaikki tämä on meiltä salattu, annettu kuva, että intiaanit olisivat olleet armeliaita, jaloja, omaa heimoaan kohtaan varmaan olivatkin, mutta vihollista kohtaan täysin armottomia, ruumiit yleensä vielä silvottiin, koska sen uskottiin estävän tapettua palaamasta henkimaailmasta kostamaan.
Minäkin ole sitä sukupolvea, joka kasvoi siinä uskossa, että intiaanit olivat jaloja, ja rauhaa rakastavia, asuivat tiipiissä, metsästivät puhveleita, ja joskus vähän kahakoivat keskenään, lähinnä veivät hevosia toisilta heimoilta, mikä oli arvostettu asia, ei ollenkaan moraalitonta varastamista.
Intiaanit olivat jopa ihmissyöjiä, vihollisen lihaa saatettiin syödä, se oli äärimmäinen nöyryytys vihollista kohtaan.
Vasta viime vuosina tänne nettiin on ladattu Youtubeen videoita, joissa kerrotaan mitä siellä preeriallakin todellisuudessa tapahtui, kannattaa katsoa, niistä saa aivan erilaisen kuvan todellisuudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olenpa lukenut sellaisenkin selityksen tuolle skalpeeraamiselle, että alun perin intiaaneista maksettiin jossain päin tapporahaa, jonka sai lunastaa päänahkaa vastaan. Intiaanit kauhistuivat, kun näkivät tapetuilta otetun päänahat ja päättivät tehdä samoin. Siitä kehittyi heillä soturin mitta, kuinka monta päänahkaa roikkui vyössä.
Sotia heimojen kesken on ollut, mutta vaikuttaa, että vasta valkoisten vaikutuksesta syntyi niitä todella sotaisia intiaaniyhteisöjä, joita kuvataan elokuvissa. Intiaaneja työnnettiin vähemmän asuttaville seuduille, he saivat hevosia ja oppivat ratsastamaan (Amerikan mantereella ei ollut hevosia ennen valkoisen miehen saapumista) ja tuliaseitakin. Niinpä syntyi joukkioita, jotka elivät ryöstelemällä. Tappamisessa ja kiduttamisessa oli sama idea kuin nykyrasisteilla on: pelottaa maahantulijat pois.Tarinat, on tarinoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuokin käsitys on ilmeisesti väärin, intiaanit ottivat päänahat jo ennen valkoisten saapumista, koska ihmisen voiman sanottiin olevan hiuksissa, ja päänahan ottaminen oli myös sen voiman ottamista. On löytynyt joukkohautojakin ajalta ennen valkoisten saapumista, ja luurangoissa on ollut merkkejä raakuuksista.
Etelä-Amerikan intiaaneistahan olemme aina tienneet miten he uhrasivat jopa tuhansia vankeja jumalilleen, olivat todella sotaisia, ja raakoja.
Tasankointiaanitkin kiduttivat vankejaan mitä julmimmilla tavoilla, vain mielikuvitus oli niille rajana, ihmisiä haudattiin maahan silmäluomet leikattuina, he kituivat hitaasi kuoliaaksi auringon paahtaessa heitä, tai vanki sidottiin vaununpyörään, ja poltettiin hitaasti kuoliaaksi, kaikki tämä on meiltä salattu, annettu kuva, että intiaanit olisivat olleet armeliaita, jaloja, omaa heimoaan kohtaan varmaan olivatkin, mutta vihollista kohtaan täysin armottomia, ruumiit yleensä vielä silvottiin, koska sen uskottiin estävän tapettua palaamasta henkimaailmasta kostamaan.
Minäkin ole sitä sukupolvea, joka kasvoi siinä uskossa, että intiaanit olivat jaloja, ja rauhaa rakastavia, asuivat tiipiissä, metsästivät puhveleita, ja joskus vähän kahakoivat keskenään, lähinnä veivät hevosia toisilta heimoilta, mikä oli arvostettu asia, ei ollenkaan moraalitonta varastamista.
Intiaanit olivat jopa ihmissyöjiä, vihollisen lihaa saatettiin syödä, se oli äärimmäinen nöyryytys vihollista kohtaan.
Vasta viime vuosina tänne nettiin on ladattu Youtubeen videoita, joissa kerrotaan mitä siellä preeriallakin todellisuudessa tapahtui, kannattaa katsoa, niistä saa aivan erilaisen kuvan todellisuudesta.Amerintiaanit olivat(ja ovat) erittäin raakoja. sekä pohjoisen että etelän. Verenvuodatusta, ihon kuorintaa, elimien poistamista. Jopa omia lapsia uhrattiin jumalille ja sadolle. Kertoo aika paljon näistä. Kaikki piirrokset ja valokuvat jossa näkyy minkäänlaisia intiaaneja, niiden naamat ovat hymyttömiä, vihaisen näköisiä. Juuri sen näköisiä että eivät ole kovin kivaa porukkaa..
On iso huijaus ne sepostukset jossa annettiin kuva jostain luontoa rakastavista piippua polttavista hipeistä lol. Pelkkää propagandaa, ottakaa huomioon että tuo inkkareiden palvominen on jenkeissä ollut paikallisten "vassareiden" harrastuksena jo ainakin 60-luvulta lähtien. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuokin käsitys on ilmeisesti väärin, intiaanit ottivat päänahat jo ennen valkoisten saapumista, koska ihmisen voiman sanottiin olevan hiuksissa, ja päänahan ottaminen oli myös sen voiman ottamista. On löytynyt joukkohautojakin ajalta ennen valkoisten saapumista, ja luurangoissa on ollut merkkejä raakuuksista.
Etelä-Amerikan intiaaneistahan olemme aina tienneet miten he uhrasivat jopa tuhansia vankeja jumalilleen, olivat todella sotaisia, ja raakoja.
Tasankointiaanitkin kiduttivat vankejaan mitä julmimmilla tavoilla, vain mielikuvitus oli niille rajana, ihmisiä haudattiin maahan silmäluomet leikattuina, he kituivat hitaasi kuoliaaksi auringon paahtaessa heitä, tai vanki sidottiin vaununpyörään, ja poltettiin hitaasti kuoliaaksi, kaikki tämä on meiltä salattu, annettu kuva, että intiaanit olisivat olleet armeliaita, jaloja, omaa heimoaan kohtaan varmaan olivatkin, mutta vihollista kohtaan täysin armottomia, ruumiit yleensä vielä silvottiin, koska sen uskottiin estävän tapettua palaamasta henkimaailmasta kostamaan.
Minäkin ole sitä sukupolvea, joka kasvoi siinä uskossa, että intiaanit olivat jaloja, ja rauhaa rakastavia, asuivat tiipiissä, metsästivät puhveleita, ja joskus vähän kahakoivat keskenään, lähinnä veivät hevosia toisilta heimoilta, mikä oli arvostettu asia, ei ollenkaan moraalitonta varastamista.
Intiaanit olivat jopa ihmissyöjiä, vihollisen lihaa saatettiin syödä, se oli äärimmäinen nöyryytys vihollista kohtaan.
Vasta viime vuosina tänne nettiin on ladattu Youtubeen videoita, joissa kerrotaan mitä siellä preeriallakin todellisuudessa tapahtui, kannattaa katsoa, niistä saa aivan erilaisen kuvan todellisuudesta.Paikoitellen alkuperäisasukkaat ovat olleet hyvinkin julmia, mutta joillain alueilla vaikuttaa vallineen paljon rauhallisemmat, jopa jossain määrin rauhallisemmat olot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amerintiaanit olivat(ja ovat) erittäin raakoja. sekä pohjoisen että etelän. Verenvuodatusta, ihon kuorintaa, elimien poistamista. Jopa omia lapsia uhrattiin jumalille ja sadolle. Kertoo aika paljon näistä. Kaikki piirrokset ja valokuvat jossa näkyy minkäänlaisia intiaaneja, niiden naamat ovat hymyttömiä, vihaisen näköisiä. Juuri sen näköisiä että eivät ole kovin kivaa porukkaa..
On iso huijaus ne sepostukset jossa annettiin kuva jostain luontoa rakastavista piippua polttavista hipeistä lol. Pelkkää propagandaa, ottakaa huomioon että tuo inkkareiden palvominen on jenkeissä ollut paikallisten "vassareiden" harrastuksena jo ainakin 60-luvulta lähtien.Niinpä niin, oli toki heimoja, joita kutsuttiin sivistyneiksi heimoiksi, kuten cherokeet, jotka tunnetaan parhaiten ns. kyynelten taivalluksesta. Heidät pakkosiirrettiin pois omalta alueeltaan kauaksi, ja sillä matkalla moni heistä kuoli, koska joutuivat kävelemään ankarissa olosuhteissa hyvin pitkän matkan.
Olen itsekin sen niin päätellyt, että hipit muuttivat intiaanit rauhaa rakastaviksi luonnonlapsiksi. Sitä ennen intiaaneja kuvattiin naurettavina, valkoiset esittivät heitä elokuvissakin, ja näyttivät siis aivan naurettavilta.
Tietysti pitää ottaa sekin huomioon, että myös valkoiset tekivät samanlaisia raakuuksia intiaaneille, hyökkäsivät rauhanomaisen leirin kimppuun, ja tappoivat kaikki, jotka vain pystyivät, silpoivat naisten rinnat, ja esittelivät niitä voitonmerkkeinä.
Raakuudet johtivat raakuuksiin molemmin puolin, se oli hyvin julmaa aikaa kaikille.
Onko maailma sitten sellainen, että raakalaiset kohtaavat aina loppunsa, heidät poistetaan historiasta, en tiedä, voi ollakin. Onko valkoinen sitten jotenkin kaikkein moraalisin kaikista roduista?
Joku voisi sanoa, että valkoinen on keksinyt kaiken humanisminkin, kaiken tasa-arvon, sun muunkin. Kaikki teknologinen kehityskin on alkanut länsimaista.
Kaikellahan voi aina spekuloida. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olenpa lukenut sellaisenkin selityksen tuolle skalpeeraamiselle, että alun perin intiaaneista maksettiin jossain päin tapporahaa, jonka sai lunastaa päänahkaa vastaan. Intiaanit kauhistuivat, kun näkivät tapetuilta otetun päänahat ja päättivät tehdä samoin. Siitä kehittyi heillä soturin mitta, kuinka monta päänahkaa roikkui vyössä.
Sotia heimojen kesken on ollut, mutta vaikuttaa, että vasta valkoisten vaikutuksesta syntyi niitä todella sotaisia intiaaniyhteisöjä, joita kuvataan elokuvissa. Intiaaneja työnnettiin vähemmän asuttaville seuduille, he saivat hevosia ja oppivat ratsastamaan (Amerikan mantereella ei ollut hevosia ennen valkoisen miehen saapumista) ja tuliaseitakin. Niinpä syntyi joukkioita, jotka elivät ryöstelemällä. Tappamisessa ja kiduttamisessa oli sama idea kuin nykyrasisteilla on: pelottaa maahantulijat pois."nykyrasisti" mitä ihmettä sinä sönkötät? Kauheaa selittämistä ja osan tekstistä olisi voinut ottaaa todestakin mutta sitten päätät sen rässisteistä öyhöttämiseen joka viekin uskottavuuden koko jutusta.
Kerro minulle, mikä tekee maan asukkaasta "rasistin" jos se yrittää ajaa tunkeilijat ja loiset pois omasta kotimaastaan? Oletko oikeasti sitä mieltä että pienien eurooppalaisten vähemmistökansojen pitää avata maansa kaikille sisääntunkeville ruskeille massoille joista suurin osa on elintasosurffailijoita tai missionilla olevia? Kai tajuat että ehdotat etnistä kansojen ja alkuperäiskulttuurien poistamista?
Olistiko samaa mieltä jos koko euroopan ja jenkkilän väki päättäisi vaikka tunkea Kiinaan tai Intiaan samaan aikaan niin että väestörakenne muuttuu? Mutta ei, eihän niin saisi tehdä, ainoastaan eurooppalaiset kansat pitää hävittää eikö vain? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä niin, oli toki heimoja, joita kutsuttiin sivistyneiksi heimoiksi, kuten cherokeet, jotka tunnetaan parhaiten ns. kyynelten taivalluksesta. Heidät pakkosiirrettiin pois omalta alueeltaan kauaksi, ja sillä matkalla moni heistä kuoli, koska joutuivat kävelemään ankarissa olosuhteissa hyvin pitkän matkan.
Olen itsekin sen niin päätellyt, että hipit muuttivat intiaanit rauhaa rakastaviksi luonnonlapsiksi. Sitä ennen intiaaneja kuvattiin naurettavina, valkoiset esittivät heitä elokuvissakin, ja näyttivät siis aivan naurettavilta.
Tietysti pitää ottaa sekin huomioon, että myös valkoiset tekivät samanlaisia raakuuksia intiaaneille, hyökkäsivät rauhanomaisen leirin kimppuun, ja tappoivat kaikki, jotka vain pystyivät, silpoivat naisten rinnat, ja esittelivät niitä voitonmerkkeinä.
Raakuudet johtivat raakuuksiin molemmin puolin, se oli hyvin julmaa aikaa kaikille.
Onko maailma sitten sellainen, että raakalaiset kohtaavat aina loppunsa, heidät poistetaan historiasta, en tiedä, voi ollakin. Onko valkoinen sitten jotenkin kaikkein moraalisin kaikista roduista?
Joku voisi sanoa, että valkoinen on keksinyt kaiken humanisminkin, kaiken tasa-arvon, sun muunkin. Kaikki teknologinen kehityskin on alkanut länsimaista.
Kaikellahan voi aina spekuloida.Noh, ainakaan länsimaiden pääosaa teknologiassa EI voi kiistää tai "spekuloida" tai olet vähäjärkinen. Yksikään muu kansa ei koskaan edes alkeellisella tasolla testaillut elämää helpottavia höyrykoneita jne, sähkö oli niille täysin utopistinen ajatus, kukaan ei vienyt eteenpäin ajatusta sähköstä. Puhumattakaan lääketieteestä, vaikka lähi-idässä oltiin edellä esim leikkauksissa siellä ei jostaan syytä ikinä haluttu edetä lääketieteessä eikä kukaan keksinyt bakteereita jne.
Jännää onkin se että niin viisaina kuin aasialaisia pidetään varsinkin kiinalaisia ja japanilaisia, molemmat maat olivat täysin mystiikassa pyöriviä semi-kehitysmaita ennen lännen vaikutusta. Kaikki, ihan kaikki moderni sai alkunsa euroopasta ja jenkeistä. Kiinalaisille toki plussaa ruudista ja paperista, onneksi on wc-paperia haha :D
En tiedä onko tämä tarina totta mutta luin jostain egyptiä koskevasta artikkelista että siellä kehiteltiin suihkun prototyyppi. Ja mitä ne tekivät tällä suihkulla? pesivät patsaita..huoh.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla todisteita?
Ei ole. Minulla roittää väite, sinun pitää todistella, koska nazzi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"nykyrasisti" mitä ihmettä sinä sönkötät? Kauheaa selittämistä ja osan tekstistä olisi voinut ottaaa todestakin mutta sitten päätät sen rässisteistä öyhöttämiseen joka viekin uskottavuuden koko jutusta.
Kerro minulle, mikä tekee maan asukkaasta "rasistin" jos se yrittää ajaa tunkeilijat ja loiset pois omasta kotimaastaan? Oletko oikeasti sitä mieltä että pienien eurooppalaisten vähemmistökansojen pitää avata maansa kaikille sisääntunkeville ruskeille massoille joista suurin osa on elintasosurffailijoita tai missionilla olevia? Kai tajuat että ehdotat etnistä kansojen ja alkuperäiskulttuurien poistamista?
Olistiko samaa mieltä jos koko euroopan ja jenkkilän väki päättäisi vaikka tunkea Kiinaan tai Intiaan samaan aikaan niin että väestörakenne muuttuu? Mutta ei, eihän niin saisi tehdä, ainoastaan eurooppalaiset kansat pitää hävittää eikö vain?Miten niin hävittää? Voivathan maahanmuuttajat sijoittaa eurooppalaiset reservaatteihin samalla tavoin kuin eurooppallaiset ovat tehneet Amerikassa ja Australiassa.
Rasistiset joukkiot tappoivat maahanmuuttajia entisen Itä-Saksan alueella 1990-luvulla, tarkoituksenaan pelottaa maahanmuuttajat pois alueelta. Etkö tiennyt? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh, ainakaan länsimaiden pääosaa teknologiassa EI voi kiistää tai "spekuloida" tai olet vähäjärkinen. Yksikään muu kansa ei koskaan edes alkeellisella tasolla testaillut elämää helpottavia höyrykoneita jne, sähkö oli niille täysin utopistinen ajatus, kukaan ei vienyt eteenpäin ajatusta sähköstä. Puhumattakaan lääketieteestä, vaikka lähi-idässä oltiin edellä esim leikkauksissa siellä ei jostaan syytä ikinä haluttu edetä lääketieteessä eikä kukaan keksinyt bakteereita jne.
Jännää onkin se että niin viisaina kuin aasialaisia pidetään varsinkin kiinalaisia ja japanilaisia, molemmat maat olivat täysin mystiikassa pyöriviä semi-kehitysmaita ennen lännen vaikutusta. Kaikki, ihan kaikki moderni sai alkunsa euroopasta ja jenkeistä. Kiinalaisille toki plussaa ruudista ja paperista, onneksi on wc-paperia haha :D
En tiedä onko tämä tarina totta mutta luin jostain egyptiä koskevasta artikkelista että siellä kehiteltiin suihkun prototyyppi. Ja mitä ne tekivät tällä suihkulla? pesivät patsaita..huoh..Sinänsä totta. Mutta jos tuo johtuisi genetiikasta, niin miksi Eurooppa oli niin pitkään selvästi kehittymättömämpi kuin esim Kiina? Jos geenit jossain välissä muuttuivat, niin miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinänsä totta. Mutta jos tuo johtuisi genetiikasta, niin miksi Eurooppa oli niin pitkään selvästi kehittymättömämpi kuin esim Kiina? Jos geenit jossain välissä muuttuivat, niin miksi?
On migreeni päällä niin nyt ei pysty kirjoittamaan pitkälti, tuo on sinänsä mielenkiintoinen kysymys. Aikoinaan Kiina oli monessa asiassa kehittyneempi kuin euroopan kansat(Japani muuten kopio Kiinaa monessakin jutussa) Miksi siis sen ajan älykkyys tökkäsi niillä kiinni ja jämähti ihan täysin, juuttuivat sinne vuosisataisten aikojen elämäntyyliin. Joku aivojuttu tuossakin täytyy olla takana, eurooppalaiset taas kokeilevat ja puuhastelevat kaikkea, projekteja. Tuli se raja ja aika kun euroopplaisilla alkoi mennä lujaa ja kehitys vei eteen päin roimasti eikä oikeastaan lakannut kuin keskiaikaan(monet sanovat että keskiajalla tehtiin monia keksintöjä mutta minusta se oli todella suljettua aikaa kirkon lakien alla, kaikki keksiminen oli "syntiä" )
Tietenkin voidaan miettiä ihan niin pitkälle ajalle kuin eurooppalaisten ensisaapuminen Euroopaan, jääkauden vetäytyessä. Ilman ajattelevia aivoja ihminen ei olisi selvinnyt tuossa ympäristössä kovin pitkään, aivojen täytyi raksuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh, ainakaan länsimaiden pääosaa teknologiassa EI voi kiistää tai "spekuloida" tai olet vähäjärkinen. Yksikään muu kansa ei koskaan edes alkeellisella tasolla testaillut elämää helpottavia höyrykoneita jne, sähkö oli niille täysin utopistinen ajatus, kukaan ei vienyt eteenpäin ajatusta sähköstä. Puhumattakaan lääketieteestä, vaikka lähi-idässä oltiin edellä esim leikkauksissa siellä ei jostaan syytä ikinä haluttu edetä lääketieteessä eikä kukaan keksinyt bakteereita jne.
Jännää onkin se että niin viisaina kuin aasialaisia pidetään varsinkin kiinalaisia ja japanilaisia, molemmat maat olivat täysin mystiikassa pyöriviä semi-kehitysmaita ennen lännen vaikutusta. Kaikki, ihan kaikki moderni sai alkunsa euroopasta ja jenkeistä. Kiinalaisille toki plussaa ruudista ja paperista, onneksi on wc-paperia haha :D
En tiedä onko tämä tarina totta mutta luin jostain egyptiä koskevasta artikkelista että siellä kehiteltiin suihkun prototyyppi. Ja mitä ne tekivät tällä suihkulla? pesivät patsaita..huoh..Spekuloinkin sillä, olemmeko me moraalisesti muita ylempänä, kaikki teknologian kehittäminen on sitten eri juttu, älykkyysjutut.
Miten moraali on eri ihmisryhmillä kehittynyt?
Yleensähän kaikilla on oma porukka, ja muut porukat nähdään enemmän, tai vähemmän vihollisina. Jos ajattelee sitäkin, niin kaikkein kauheimmat sodatkin on kuitenkin käyty Euroopan maaperällä enimmäkseen, tai eurooppalaisten sodissa toisiaan vastaan, Ensimmäinen, ja Toinen Maailmansota. Aika moinen "karma" sekin. Natsi-ideologia, Neuvostoliitto, kaikki meidän valkoisten eurooppalaisten aikaan saannoksia. Valkoiset ovat sotineet eniten toisia valkoisia vastaan, sisällissotiakin, niin kuin täälläkin on ollut.
Olemmeko me nyt sitten niin ylivoimaisia kaikessa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On migreeni päällä niin nyt ei pysty kirjoittamaan pitkälti, tuo on sinänsä mielenkiintoinen kysymys. Aikoinaan Kiina oli monessa asiassa kehittyneempi kuin euroopan kansat(Japani muuten kopio Kiinaa monessakin jutussa) Miksi siis sen ajan älykkyys tökkäsi niillä kiinni ja jämähti ihan täysin, juuttuivat sinne vuosisataisten aikojen elämäntyyliin. Joku aivojuttu tuossakin täytyy olla takana, eurooppalaiset taas kokeilevat ja puuhastelevat kaikkea, projekteja. Tuli se raja ja aika kun euroopplaisilla alkoi mennä lujaa ja kehitys vei eteen päin roimasti eikä oikeastaan lakannut kuin keskiaikaan(monet sanovat että keskiajalla tehtiin monia keksintöjä mutta minusta se oli todella suljettua aikaa kirkon lakien alla, kaikki keksiminen oli "syntiä" )
Tietenkin voidaan miettiä ihan niin pitkälle ajalle kuin eurooppalaisten ensisaapuminen Euroopaan, jääkauden vetäytyessä. Ilman ajattelevia aivoja ihminen ei olisi selvinnyt tuossa ympäristössä kovin pitkään, aivojen täytyi raksuttaa.Viileämmän alueen asettama vaatimus selviytymiselle näyttäisi tosiaan pakottaneen tekniseen kehitykseen. Toisaalta liian ankara ympäristö rajoittaa myös kehitystä. Kaikkein kylmimmissä oloissa on asuttu Grönlannissa ja syvällä pohjoisessa Siperiassa, joissa selviytyminen on ollut erittäin haastavaa. Noilta alueilta ei kuitenkaan ole tullut tukuttain nobelisteja.
Kiinalaisten vinot silmäthän viittaavat siihen, että hekin ovat olleet tekemisissä kylmien olosuhteiden kanssa jonkun geneettisen pullonkaulansa aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinänsä totta. Mutta jos tuo johtuisi genetiikasta, niin miksi Eurooppa oli niin pitkään selvästi kehittymättömämpi kuin esim Kiina? Jos geenit jossain välissä muuttuivat, niin miksi?
Kumpi vapautui ensin viimeisimmästä jääkaudesta, Kiina vai Eurooppa? Kummalla oli etumatkaa? Mitkä olivat väestön liikkeet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi vapautui ensin viimeisimmästä jääkaudesta, Kiina vai Eurooppa? Kummalla oli etumatkaa? Mitkä olivat väestön liikkeet?
Tuohon en näin äkkiä pysty vastaamaan, vaatii syventymistä aiheeseen. Erittäin mielenkiintoisia kysymyksiä joka tapauksessa nuo.
- Anonyymi
Eikös bampumaja ole siellä keksitty, eikä pohjois-Euroopassa?
- Anonyymi
Savimaja on muuten yllättävän hyvä asumus, siinä on paljon sellaisia etuja, joita insinööritkin hyödyntävät, ei homeongelmia, sun muitakaan ongelmia,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Savimaja on muuten yllättävän hyvä asumus, siinä on paljon sellaisia etuja, joita insinööritkin hyödyntävät, ei homeongelmia, sun muitakaan ongelmia,
Tiilitalon esiastehan se oikeastaan on.
- Anonyymi
öhö töö, bambuja ei taida kasvaa pohjoisessa ^-^
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Savimaja on muuten yllättävän hyvä asumus, siinä on paljon sellaisia etuja, joita insinööritkin hyödyntävät, ei homeongelmia, sun muitakaan ongelmia,
Siitä sitten vaan asumaan sonnalta haisevaan savimajaan olkikattoineen. Itse asun mieluummin kerrostalossa kiitos vaan :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä sitten vaan asumaan sonnalta haisevaan savimajaan olkikattoineen. Itse asun mieluummin kerrostalossa kiitos vaan :)
Kokeile, voit yllättyä!
Savimaja on ideaalinen asumus Afrikkaan, savea on paljon saatavilla, ja siinä on siis paljon etuja vaikkapa puiseen taloon verrattuna.
Intiaanit asuivat tiipiissä, kartion muotoisissa teltoissa, jotka olivat nekin erittäin käytännöllisiä, ja hyviä asumuksia. Ne soveltuivat puusta rakennettua taloa paremmin niihin olosuhteisiin. Ne oli helppo koota, ja purkaa, pitivät tuulta, ja sadetta, kuumalla reuna voitiin nostaa ylös, ja istuskella varjossa. Tiipiit tehtiin puhvelinnahasta, ja nahkahan kiristyy kastuessaan, eli muuttuu vedenpitäväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile, voit yllättyä!
Savimaja on ideaalinen asumus Afrikkaan, savea on paljon saatavilla, ja siinä on siis paljon etuja vaikkapa puiseen taloon verrattuna.
Intiaanit asuivat tiipiissä, kartion muotoisissa teltoissa, jotka olivat nekin erittäin käytännöllisiä, ja hyviä asumuksia. Ne soveltuivat puusta rakennettua taloa paremmin niihin olosuhteisiin. Ne oli helppo koota, ja purkaa, pitivät tuulta, ja sadetta, kuumalla reuna voitiin nostaa ylös, ja istuskella varjossa. Tiipiit tehtiin puhvelinnahasta, ja nahkahan kiristyy kastuessaan, eli muuttuu vedenpitäväksi.Tiipii ja saamelaisten kota ovat hyvin samanlaisia asumuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiipii ja saamelaisten kota ovat hyvin samanlaisia asumuksia.
Ehkä varmaan sen takia että molemmat ovat samaa paskaa siperialaiskantaa ;)
Kotiahan ovat muutkin kansat kyhänneet.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiipii ja saamelaisten kota ovat hyvin samanlaisia asumuksia.
Ja tuokin oli sen takia etteivät nämä järjen jättiläiset osanneet rakentaa pysyviä asumuksia (taloja) ennen kuin se niille opetettiin..sama juttu pyörän ja raudan keksimisen kanssa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiipii ja saamelaisten kota ovat hyvin samanlaisia asumuksia.
Totta, peurannahastako, poronnahasta ne on tehty?
Tietääkseni tiipii on aika uusi asumus intiaaneille, niitä ei tainnut olla ennen sitä, kun intiaanit siirtyivät hevosia saatuaan tasangoille. Intiaanit asuivat alun perin toisenlaisissa asumuksissa, talomaisia rakennelmia, tai sitten muunlaisia kiinteitä majoja.
Yhtäläisyys saamelaisiin ei siis taida olla osoitus kaukaisesta sukulaisuudesta, vaikka intiaanit ovatkin kotoisin aika samoilta alueilta, kuten mekin, ei ainakaan kovin kaukana toisistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuokin oli sen takia etteivät nämä järjen jättiläiset osanneet rakentaa pysyviä asumuksia (taloja) ennen kuin se niille opetettiin..sama juttu pyörän ja raudan keksimisen kanssa..
Noistahan ei kumpaakaan ole keksitty Euroopassa.
Sinä taas et ole keksinyt edes yksinkertaista nelilaskentoa, vaan se on opetettu sinulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, peurannahastako, poronnahasta ne on tehty?
Tietääkseni tiipii on aika uusi asumus intiaaneille, niitä ei tainnut olla ennen sitä, kun intiaanit siirtyivät hevosia saatuaan tasangoille. Intiaanit asuivat alun perin toisenlaisissa asumuksissa, talomaisia rakennelmia, tai sitten muunlaisia kiinteitä majoja.
Yhtäläisyys saamelaisiin ei siis taida olla osoitus kaukaisesta sukulaisuudesta, vaikka intiaanit ovatkin kotoisin aika samoilta alueilta, kuten mekin, ei ainakaan kovin kaukana toisistaan.Alkuperäisasukkaiden asumukset ovat vaihdelleet asuinalueen ja elintapojen mukaan.
Tiipii ja kota lienevät kuitenkin niitä alkuperäisimpiä asumuksia, koska niihin tarvitaan eläintein nahkoja ja niiden saamiseksi on liikuttava eläinten jäljessä pitkiäkin matkoja ja vaihdettava asuinpaikkoja. Se lienee se tapa, jolla ensimmäiset, tai ainakin toiset, asukkaat ovat tänne Suomenkin alueelle Siperiasta päätyneet, saaliidensa perässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuokin oli sen takia etteivät nämä järjen jättiläiset osanneet rakentaa pysyviä asumuksia (taloja) ennen kuin se niille opetettiin..sama juttu pyörän ja raudan keksimisen kanssa..
Miksi olisi pysähtynyt paikalleen jos ei ollut edellytyksiä esim. viljelyyn, vaan elanto oli metsästystä ja keräilyä? P-Amerikassa oli ensimmäiset asukasryhmät jo vahaishistoriassa. Ilmastokin ehtinyt on ehtinyt muuttua, ja kaikki. 1600-1800-luvvulla lännelle tutuksi tulleet intiaanit ei enää edusta kaikkia niitä muinaisia ryhmiä pitkin P-Amerikkaa.
- Anonyymi
Parasta afrikkalaisessa miehessä on sosiaalisuus, kiltteys ja yleinen hyvä fiilis jota hän säteilee. Minua ei haittaa että hän ei ole rikas kunhan hän rikastaa elämääni.
- Anonyymi
Niin, miten sen nyt sitten oikein ottaa?
Amerikassa kaikkein kestävimmät liitot solmitaan valkoisen miehen, ja musta naisen välillä, sen sijaan kaikkein kestämättömimmät avioliitot solmitaan mustan miehen, ja valkoisen naisen välillä.
Musta mies siis luultavasti pettää todennäköisimmin, kuin valkoinen mies, hänellä ei ole ilmeisesti itsehillintää, tai sitten valkoiset naiset katsovat häntä himoiten, mikä luonnollisesti laittaa pettämään helpommin.
- Anonyymi
Myös orjuus, kansanmurhat ja raiskaaminen keksittiin Afrikassa.
- Anonyymi
Sittemmin myös eurooppalaiset rasistit ovat noita harrastaneet, mutta eivät ole maksaneet alkuperäisille keksijöille edes rojaltteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sittemmin myös eurooppalaiset rasistit ovat noita harrastaneet, mutta eivät ole maksaneet alkuperäisille keksijöille edes rojaltteja.
Ahaa, eurooppalainen (mikä maa??) on aina rässisti mutta superaggressiiviset afrikan mustat ja arabit eivät ole vaikka harrastavat kaikke pahaa sekä ihmisille että eläimille tänä päivänäkin? :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, eurooppalainen (mikä maa??) on aina rässisti mutta superaggressiiviset afrikan mustat ja arabit eivät ole vaikka harrastavat kaikke pahaa sekä ihmisille että eläimille tänä päivänäkin? :D
Harrastavatko he sitä pahaa rotuun perustuen?
Arabit tosiaan ovat tainneet jalostaa hevosia, joten jonkin verran rasistisia he ovat olleet eläinten suhteen.
Siinäkin suhteessa eurooppalaiset ovat olleet aivan ylivoimaisen rasistisia, ja ensimmäisenä tieteellinen rasismi kehittyikin juuri eläinten jalostamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harrastavatko he sitä pahaa rotuun perustuen?
Arabit tosiaan ovat tainneet jalostaa hevosia, joten jonkin verran rasistisia he ovat olleet eläinten suhteen.
Siinäkin suhteessa eurooppalaiset ovat olleet aivan ylivoimaisen rasistisia, ja ensimmäisenä tieteellinen rasismi kehittyikin juuri eläinten jalostamiseen.Kyllä on harhaisia sepustuksia sinulla punikki. Lähi-idästä ja Afrikasta löytyvät kaikkein kovimmat rasistit, joihin verrattuina natsit olivat kovin inhimillisiä. Hitler oli eläinrakas ja kasvissyöjä, afrikkalaisiin ja lähi-itäläisiin hirviöhin verrattuna hän oli mukava heppu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on harhaisia sepustuksia sinulla punikki. Lähi-idästä ja Afrikasta löytyvät kaikkein kovimmat rasistit, joihin verrattuina natsit olivat kovin inhimillisiä. Hitler oli eläinrakas ja kasvissyöjä, afrikkalaisiin ja lähi-itäläisiin hirviöhin verrattuna hän oli mukava heppu.
Miten niin harhaisia? Rasismihan tarkoittaa rotuun perustuvaa toimintaa. Itse mainitsit rasismin eläimiä kohtaan ja sillä alalla eurooppalaiset ovat olleet kaikkein rasistisimpia, sillä he ovat jalostaneet eniten eläimiä.
Hitlerin rasismi näyttää kohdistuneen vain ihmisiin. Siinäkään hän ei ollut sen vähemmän rasisti kuin esim arabit. Arabit eivät ole pystyttäneet keskitysleirejä eivätkä kuolemanleirejä ainakaan pariin sataan vuoteen, tietääkseni.
Miksi yrität valkopestä valkoista miestä?
- Anonyymi
Afrikassa ei ollu hevosia.
Vaan vuohi/ lammas paimenia keppeineen.- Anonyymi
Seepra on hevosen afrikkalainen vastine, tuskin kelpaa kuitenkaan ratsuksi, onko kukaan kokeillut?
Jännä juttu, että afrikkalaiset eivät ole käyttäneet hevosta, kyllähän niitäkin sinne vietiin.
Intiaanitkaan eivät aluksi oikein uskaltaneet ratsastaa hevosilla, vaan käyttivät niitä kuormajuhtina. Sitten heistä kuitenkin kehittyi erittäin taitavia ratsastajia, joku amerikkalainen upseeri kehui intiaaneja parhaimmaksi kevyeksi ratsuväeksi. Intiaanit osasivat suojautua hevosen selkään, ja ampua nuoliaan nopeasti, roikkuivat hevosen kyljessä ollen siten suojassa luodeilta.
- Anonyymi
Linkki missä Afrikkalainen ratsastaa hevosella paimenessa.
- Anonyymi
Siinäpä se.
https://moguldom.com/126690/12-things-didnt-know-sotho-people/7/
Kai osaat englantia?
- Anonyymi
Valhees o nolo🙈
- Anonyymi
Missä Afrikan hevoslaumat?
Niitä pitää olla, muuten ei ole paimenella ratsuja. - Anonyymi
Voi luoja mitä afrocentristä paskaa, väitä nyt vielä että egyptiläiset, skotit ja viikingitkin olivat afrikan mustia huoh..Mitä saat suomalaisena tämänlaisen huuhaan levittämisestä?
ps:Historialliset ja geneettiset faktat eivät ole rässismiä.- Anonyymi
Kerro lisää geneettisistä faktoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro lisää geneettisistä faktoista.
Voit etsiä itse tietoa jos kiinnostaa. Joudut kyllä suodattamaan sivukaupalla wokepaskaa ennen kuin löydät asiallisia lähteitä.
Huom, me kaikki emme ole samanlaisia, jopa luurankomme ovat erilaisia eri kansojen/etnisyyksien välillä. Tätä tietoa käytetään esim forensic-työskentelyssä.
Geneettinen perimä, eri kansoilla on eri perinöllisiä sairauksia ja tutkitaan paljon nykyaikana. On myös geeneistä kiinni miten iho sopeutuu aurinkoon tai kaamos-maahan jne.
Eri kansojen älykkyys on vapaasti saatavilla olevaa tietoa jonka voi ihan pikaisella haulla tarkistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit etsiä itse tietoa jos kiinnostaa. Joudut kyllä suodattamaan sivukaupalla wokepaskaa ennen kuin löydät asiallisia lähteitä.
Huom, me kaikki emme ole samanlaisia, jopa luurankomme ovat erilaisia eri kansojen/etnisyyksien välillä. Tätä tietoa käytetään esim forensic-työskentelyssä.
Geneettinen perimä, eri kansoilla on eri perinöllisiä sairauksia ja tutkitaan paljon nykyaikana. On myös geeneistä kiinni miten iho sopeutuu aurinkoon tai kaamos-maahan jne.
Eri kansojen älykkyys on vapaasti saatavilla olevaa tietoa jonka voi ihan pikaisella haulla tarkistaa.Mitä wokep*skaa minun nyt pitää välttää?
Tutkimusten mukaan eniten älykkyyteen vaikuttaa lapsuuden ravinto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä wokep*skaa minun nyt pitää välttää?
Tutkimusten mukaan eniten älykkyyteen vaikuttaa lapsuuden ravinto.Näitkö siis nälkää lapsena?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä wokep*skaa minun nyt pitää välttää?
Tutkimusten mukaan eniten älykkyyteen vaikuttaa lapsuuden ravinto.Aivan se varmaan selittääkin sen miksi Kiinassa ja Japanissa on älykästä kansaa ja Intiassa kakkivat kadulle :)
Tuo höpölöpö on debunkattu ajat sitten, monissa alemman älykkyyden maissa syövät ihan hyvin ja monipuolisemmin kuin vaikka Suomessa. Miten selität tämän eron?
Huomaa ettei noissa matalan älykkyyden maissa ole koskaa loistettu älyllä..
Iso tekijä on serkusavioliitot mitä tietyt kansat harrastavat edelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitkö siis nälkää lapsena?
En lapsena. Moni muu maapallolla kyllä.
Rasisteissakin heitä on, sen huomaa älyn puutteesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan se varmaan selittääkin sen miksi Kiinassa ja Japanissa on älykästä kansaa ja Intiassa kakkivat kadulle :)
Tuo höpölöpö on debunkattu ajat sitten, monissa alemman älykkyyden maissa syövät ihan hyvin ja monipuolisemmin kuin vaikka Suomessa. Miten selität tämän eron?
Huomaa ettei noissa matalan älykkyyden maissa ole koskaa loistettu älyllä..
Iso tekijä on serkusavioliitot mitä tietyt kansat harrastavat edelleen.Serkusavioliittoja on harrastanut eurooppalainen aatelistokin, ja he ovat edelleen hyvin varakkaita ja menestyviä. Kuten van der Layen.
Juutalaiset ovat maailman älykkäin bioetninen ryhmä ja heidän joukossaan on ryhmiä, jotka ovat iän kaiken pariutuneet hyvin pienissä ryhmissä. Silti he ovat älyllisesti ylivertaisia verrattuna esim sinuun.
Rasismi sen sijaan aivan selvästi johtuu tyhmyydestä ja tyhmyys varmasti myös rasismista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En lapsena. Moni muu maapallolla kyllä.
Rasisteissakin heitä on, sen huomaa älyn puutteesta.Eli sinun älyn puutteesi johtuu perimästä?
- Anonyymi
Olipas hauska juttu. Afrikassa keksittii tuhansia vuosia sitten kyhätä hökkeli risuista, kuivista lehdistä ja eläinten paskasta.. samassa hökkelissä asuvat ainavain vaikka maa mitä tallaavat on varmaan rikkain koko maailmassa luonnonvarojen suhteen. Kuluttavat aikanaa vuohien raiskaamiseen, toistensa tappamiseen ja tukirahojen väärinkäytöksiin. Ainoa kunnolla menestyvä paikka Afrikassa on etelä-afrikka jossa asuu.. *kröhöm" valkoihoisia :D kovasti ne mustat sielläkin riehuvat ja ihonvärin perusteella suorittavat kiinteistöjen haltuunottoja, murhia ja ryöstöjä.. mutta ethän sinä tietenkään tästä rasismista mitään tiedä koska seuraat vain Yle-uutisia joka ei näistä pahemmin uutisoi. Mutta jos pikki Jamalilta puhkotaan pyörän rengas Helsingissä niin spektaakkeli siitä tehdään valtakunnallisesti ja presidenttiä myöden otetaan kantaa ja uutta pyörää lahjoitellaan :D koska rasistinatstipersupaskat on niin kamalia joille pitää antaa selvä viesti että tummat on parempia ja valkoiset joutaa kylmään hautaan
- Anonyymi
Noista valkoisten kimppuun hyökkäämisistä ei uutisoida Suomen medioissa.
Sitä tapahtuu Suomessakin. Miksi media hyssyttelee?
Jos olis toisinpäin. Rasistisyytökset olis mediassa kuvin, haastatteluin 24/7
- Anonyymi
Yritin ottaa selkoa....
Googlasin african cow boyt
Järkyttävä video tuli näkyviin, mitä ihmettä se lapsi teki lehmälle.... en viittiny etsiä enempää. Kuvottavaa. Eikä näkyny tummia hevosilla ratsastavia paimenia. Muuta kyllä...- Anonyymi
Sinulla on varmaankin Venäjän trollien sotkema nettiyhteys, joka vie jonnekin perusrasistien sivuille.
Tuossa on oikeaa tietoa
https://www.southafrica.net/gl/en/travel/article/the-sotho-people-cowboys-of-south-africa
- Anonyymi
Ei ole keksitty mitään.
Afrikassa keksittiin karjapaimennus ja sitä tehdään siellä vieläkin.
Siinä sitten olikin se kaikki.- Anonyymi
Sen lisäksi etelävaltioiden ruokakulttuurissa on voimakas afrikkalainen vaikutus. Joissakin muissakin tavoissa.
Sitten on tietenkin afrikkalainen rumpumusiikki, josta kehittyi rytmipainotteinen blues, jazz ja rock.
Kun nahkapäät uusnatsit huojuu mpihumalssa kuunnellen racistmetaliaan, niin harrastavat siinä mustan musiikkiperinteen omimista, vieläpä aika samalla tavoin kuin Afrikassa paikoin nykyäänkin tehdään. Päihteet ja rytmimusiikki ovat kuuluneet yhteen ties miten monta sataa, tai tuhatta, vuotta.
Lyriikat eivät Afrikassa ole tietenkään niin usein Mein Kampfista.
https://www.youtube.com/watch?v=hz9VJSLhuHA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen lisäksi etelävaltioiden ruokakulttuurissa on voimakas afrikkalainen vaikutus. Joissakin muissakin tavoissa.
Sitten on tietenkin afrikkalainen rumpumusiikki, josta kehittyi rytmipainotteinen blues, jazz ja rock.
Kun nahkapäät uusnatsit huojuu mpihumalssa kuunnellen racistmetaliaan, niin harrastavat siinä mustan musiikkiperinteen omimista, vieläpä aika samalla tavoin kuin Afrikassa paikoin nykyäänkin tehdään. Päihteet ja rytmimusiikki ovat kuuluneet yhteen ties miten monta sataa, tai tuhatta, vuotta.
Lyriikat eivät Afrikassa ole tietenkään niin usein Mein Kampfista.
https://www.youtube.com/watch?v=hz9VJSLhuHAVai että oikein "afrikkalainen rumpumusiikki" Luuletko tampio ettei muut kansat käyttäneet rumpuja? :D Mitä hittoa, Euroopassa sävellettiin monimutkaisia sinfonioita vuosisatoja sitten, eleganteilla soittimilla ja samaan aikaan afrikan heimot tamppaavat maata ja kolisuttavat primitiivisiä soittimia ja sinä selität että moderni musiikki juontaa näiden maan tamppaajien hikisistä rummuista, never mind koko euroopan klassisen ajan pitkä ja laaja musiikkikulttuuri ja soittimet, jopa antiikin ajan Kreikassa ja Roomassa oli paremmat soundit ja rummut kuin Afrikassa :D
Lol eurooppalaisella metallilla ja MEIDÄN SOITTIMILLA ei ole mitään tekemistä kivihelistin-heimolaisten kanssa. Nyt suollat niin paksua naurettavaa soopaa että vetäisin lättyyn jos voisin(ja olen vielä nainen). Miksi suomalainen luuhaa superöyhö-afrocentrist sivustoilla?? Kai ymmärrät että "we wuz kangz" on yleinen läppä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen lisäksi etelävaltioiden ruokakulttuurissa on voimakas afrikkalainen vaikutus. Joissakin muissakin tavoissa.
Sitten on tietenkin afrikkalainen rumpumusiikki, josta kehittyi rytmipainotteinen blues, jazz ja rock.
Kun nahkapäät uusnatsit huojuu mpihumalssa kuunnellen racistmetaliaan, niin harrastavat siinä mustan musiikkiperinteen omimista, vieläpä aika samalla tavoin kuin Afrikassa paikoin nykyäänkin tehdään. Päihteet ja rytmimusiikki ovat kuuluneet yhteen ties miten monta sataa, tai tuhatta, vuotta.
Lyriikat eivät Afrikassa ole tietenkään niin usein Mein Kampfista.
https://www.youtube.com/watch?v=hz9VJSLhuHAJa tässä muuten ensimmäinen äänitetty räp-biisi, Ruotsista 1920-luvulta. ba-dum-tss.
https://www.youtube.com/watch?v=t1wsHmqMvnE - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että oikein "afrikkalainen rumpumusiikki" Luuletko tampio ettei muut kansat käyttäneet rumpuja? :D Mitä hittoa, Euroopassa sävellettiin monimutkaisia sinfonioita vuosisatoja sitten, eleganteilla soittimilla ja samaan aikaan afrikan heimot tamppaavat maata ja kolisuttavat primitiivisiä soittimia ja sinä selität että moderni musiikki juontaa näiden maan tamppaajien hikisistä rummuista, never mind koko euroopan klassisen ajan pitkä ja laaja musiikkikulttuuri ja soittimet, jopa antiikin ajan Kreikassa ja Roomassa oli paremmat soundit ja rummut kuin Afrikassa :D
Lol eurooppalaisella metallilla ja MEIDÄN SOITTIMILLA ei ole mitään tekemistä kivihelistin-heimolaisten kanssa. Nyt suollat niin paksua naurettavaa soopaa että vetäisin lättyyn jos voisin(ja olen vielä nainen). Miksi suomalainen luuhaa superöyhö-afrocentrist sivustoilla?? Kai ymmärrät että "we wuz kangz" on yleinen läppä?Läppä sinulla on alushousuissasi. Ja olet vielä nainenkin. Mutta et kertonut, mihin sukupuoleen olet vaihtamassa. Eipä silti, ei se minua kiinnosta.
Kerropa nyt ihan rehellisesti, milloin edellisen kerran kuuntelit sinfoniaa tai kreikkalais-roomalaita pentatonista harppu- ja huilumusiikkia?
Veikkaanpa, että siitä on kauemman kuin siitä, kun olet kuullut tuon
https://www.youtube.com/watch?v=EpHQAw6eCOY - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läppä sinulla on alushousuissasi. Ja olet vielä nainenkin. Mutta et kertonut, mihin sukupuoleen olet vaihtamassa. Eipä silti, ei se minua kiinnosta.
Kerropa nyt ihan rehellisesti, milloin edellisen kerran kuuntelit sinfoniaa tai kreikkalais-roomalaita pentatonista harppu- ja huilumusiikkia?
Veikkaanpa, että siitä on kauemman kuin siitä, kun olet kuullut tuon
https://www.youtube.com/watch?v=EpHQAw6eCOYJaa niin, tuossa on sinun ideologiseen päähänpinttymääsi paremmin sopiva versio
https://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tässä muuten ensimmäinen äänitetty räp-biisi, Ruotsista 1920-luvulta. ba-dum-tss.
https://www.youtube.com/watch?v=t1wsHmqMvnEEi kai kukaan ole väittänytkään, että rap olisi keksitty Afrikassa.
Tuossa oikeaa afrikkalaista musiikkia teille rasisteillekin
https://www.youtube.com/watch?v=7VDz9ois30k
- Anonyymi
Sulla on nyt hirveä tarve tunkea noita sotho-klaanilaisia tänne. Miksi? Millä tavalla nämä primitiivit nyt muuttavat maailman tilannetta ja historiaa? Miksi yleensäkkään suomalainen öyhöttää jostain afrikan heimoista kun ei edes ymmärrä oman kansansa historiaa ja heimoja?
- Anonyymi
Voisitko tarkentaa, mitä en ymmärrä oman kansani historiasta ja heimoista?
- Anonyymi
Mä kuulin, et ne mustat ovat keksineet karjavarkaudet.
- Anonyymi
Kyllä ovat varmaan keksineet nekin.
- Anonyymi
Keksivät että kamelinkakka palaa hyvin ja siinä nuotiossa voi kypsentää ruokaa. Minkä sitten ruoaksi laskevat.
- Anonyymi
Ja keksivät myös aidsin.
- Anonyymi
Veikkaanpa että välittömästi jääkauden jälkeiset suomalaiset olisivat maksaneet vaikka mitä kilostakin niin helposti käytettävää polttoainetta kuin kamelin uloste on.
Hölynpölyä. PaIstaIIa ei ole näkynyt ensimmäistäkään sellaista viestiä. Toivottavasti et saa päähäsi alkaa äkkiä kirjoittelemaan sellaisia. Tarkistamme näet heti aikaleiman.
- Anonyymi
On niitä ollut useitakin ja maahanmuuttopalstalla vasta on ollutkin.
Eivät vain enää ole muotia rasistien keskuudessa kun ovat itsekin tajunneet olevansa väärässä. Anonyymi kirjoitti:
On niitä ollut useitakin ja maahanmuuttopalstalla vasta on ollutkin.
Eivät vain enää ole muotia rasistien keskuudessa kun ovat itsekin tajunneet olevansa väärässä.Kuulostat tosi uskottavalta 😆
- Anonyymi
Mr.Perfect kirjoitti:
Kuulostat tosi uskottavalta 😆
Kuulostaa? Miten vähän aikaa olet palstaa seurannut, jos et ole sellaisia itse nähnyt?
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa? Miten vähän aikaa olet palstaa seurannut, jos et ole sellaisia itse nähnyt?
Laita linkkejä, kun sulla on vahva tieto, että niitä on.
- Anonyymi
Uutinen:
Tanskalla on tiukka linja maahanmuuton suhteen:
”Hyvinvointiyhteiskunta voi säilyä vain, jos rajoitamme maahanmuuttoa” - Anonyymi
Jokatapauksessa haitallinen maahanmuutto maksaa kymmenen miljardia euroa joka ikinen vuosi. Siitä voisi lohkaista vanhuksille ja köyhille sairaille soteen aikamoisen siivun rahaa. Mutta punikeilla on unelma. Saada kaikki sekaisin, kansat ja kaikki.
- Anonyymi
Laskelma ei ole uskottava.
- Anonyymi
Onko Afrikkalaiset keksineet valkaisuaineen uudestaan muaha buaha heko heko hehehehee
- Anonyymi
Vaquero (espanjaa, ”lehmäntekijä”) oli ratsastava karjapaimen, josta kehittyi pohjoisamerikkalainen cowboy. Ei ne Afrikassa ratsastelleet.
- Anonyymi
Afrikan suurin keksintö on alahuuleen venytettävä tarjoilulautanen.
- Anonyymi
Eikö Egypti ole muka Afrikassa? Ja pyradimit?
Kuka ne keksi ja osasi rakentaa? Ei ainakaan persu! - Anonyymi
Kyllä. Lähes kaikki historian suuret tiedemiehet oli mustia. Da Vinci, Galilei, Newton,Edison, Tesla, Einstein, Von Braun... Onhan näitä. Ja suomalaisista kuuluisuuksista tietenkin Marski. Olihan siitä YLE leffakin
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482