Voi kun olisi varaa ostaa joku pieni talo

Anonyymi-ap

Täällä maaseudulla niitä on 5000-10000€. Asuidjn siellä makaronivaraston kanssa.

20

146

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sulle jää vain tyhjät pussit kätöseen ku on vesimaksut, lämmitykset, sähköt, monenlaiset verot..
      Siinä sitten keinutuolissa hiplaat pussejasi silmät ojossa.

• minulla on nyt sellainen tunne ei mikään mukava kommentistasi. noissa halpistaloissa ei mitään vikaa ja siellä tuskin makaroni kasvaisikaan vaan siellä oltaisiin miehiä tai naisia eikä mitään kiiltokuva jauniitrohketa purjevenetekorintablondipullistelijauusrikkaat. mitä vanhemmaksi tulee sellaset alkaa yököttää yhä enemmässä määrin. aika köyhä minäkin olen mutten veetuile. maalla on hyvä kasvattaa jotain mutta makaronia ei suoranaisesti voi kasvattaa. suomen vihamielinen ilmapiiri saastuttaa loput..hankin huutokaupasta 5000 euron jonkin sortin paatti merikelpoinen pakkaa tavarat ja lä'hde lyypekkin..tai jonnekin tanskaan ihan taatusti mukavampi ilmapiiri kuin täällä..oon joskus käynyt mutten nyt 10 vuoteen koska ei o varaa..muuten varnaan asuisin siellä ehkä etelänpä on liian kuumaa kesäisin..

• Anonyymi

Työssäkäyvillä on varaa ostaa taloja huh huh joku työtä pelkäävä työtön haaveilee jostain halvasta talosta juupa juu siellä sitten möllöttäs. Kakaran tasoisia kirjoituksia.

• Anonyymi

Kelanhan kannattaisi nyt avustaa köyhiä muuttamaan noihin homeisiin rötisköihin, kun niin kehottavat muuttamaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kelanhan kannattaisi nyt avustaa köyhiä muuttamaan noihin homeisiin rötisköihin, kun niin kehottavat muuttamaan!

Muuttaisin ilomielin!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Muuttaisin ilomielin!

osaava ihminen osaa tehdä rungosta uuden talon kokonaisuudessaan. Mädät ja homeet on tietty poistettava. rauni 75vuotias pyöräilevä-90vee rintamamiestalosta kivitaloksi. oli myynnissässä joskus.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Muuttaisin ilomielin!

No miksi et sitten muuta, onko kelan täti sanonut missä saat asua ja kieltänyt muuttamasta muutaman tonnin asuntoon syrjäkylälle.

• Anonyymi

No, on meillä jonkinmoinen makaroni- ja pastavarasto kotivarana, kun asumme täällä maaseudulla 8500€ maksaneessa vanhassa 1952 rakennetussa rintamamiestalossa.

Vaan emme me pelkällä makaronilla tai pastalla elä, kyllä me muutakin syödään, kuten perunaa ja sitten broileria ja kalaa. Hyödynnämme tietysti lähellä olevat hyvät marjastuspaikat, joten meillä on runsaasti marjoja talven varalle.

Tämä talo on ollut suhteellisen huoleton asua, edellinen omistaja oli uusinut tähän peltikaton, joten sille meidän ei ole tarvinnut tehdä yhtään mitään. Pieniä maalauksia olen tehnyt ja ulko-ovet vaihdoin itse muutama vuosi sitten. Toisen ulko-oven ostin Byggmaxista ja toisen vakuutusyhtiön kuljetusvahingosta, ei maksaneet paljoakaan. Lämminvesivaraajan uusin myös muutama vuosi sitten, se maksoi Biltemassa silloin 120€. Uusin loppukesällä tv-antennin, kun digiuudistus vaikutti tv-kanavien näkymiseen, uusi tv-antenni maksoi 104€, asensin sen itse, nyt ei mitään ongelmia, kaikki ilmaiset kanavat näkyvät loistavasti!
      Eilen puhdistin vesirännejä roskista.
      Meillä on tässä isolla tontilla vielä vanha navettarakennus, jossa on harrastustilaa, minulla on siellä pari puusorvia ja tilat kahdelle vanhalle moottoripyörälle. Yläkertaan on tekeillä vaimolle harrastustilaa kangaspuille kudontaan.

Perunaa me on kasvatettu omassa kasvimaassa, joten sen suhteen ollaan omavaraisia. Kalastan myös itse kotitarpeiksi parilla katiskalla, kun tämän kiinteistön mukana tuli osuus kalastusalueisiin, jolloin luvat kahdelle katiskalle maksoivat vain 8€. Kalaa on runsaasti pakastimessa!

Olemme olleet todella tyytyväisiä tähän ratkaisuun, että muutimme tänne syrjäseudulle, töitä on riittänyt meille kummallekin ja vaikka minä nyt olen jo eläkkeellä, on vielä minullakin töitä sen verran, kuin haluan tehdä. Vaimo tekee etätöitä valtion palveluksessa vielä vähän aikaa, sitten jää eläkkeelle.

syrjäseudunasukki

• Anonyymi
      UUSI

Juu lähdeppä uusiin vesi ja viemäriputket,kuinkas toi julkinen bussiliikenne kulkee.Työttömien pitää etsiä töitä eikä asua missään korvessa.

• Anonyymi
        UUSI

Viemärien uusinta ei paljoa noteeraa, Biltemasta laskin, että kaikki viemäriputket uusiksi tarvikkeineen n. 300€. Ja wc-pytty 99€, joten ei täällä hätää ole. Edellinen omistaja oli uusinut vesiputket.

Meilläkin on työt löytyneet täältä, ei mitään ongelmaa. Vaimon työpaikka on valtion virasto Helsingissä, mutta hän tekee työt etänä. Muutama koulutuspäivä vuodessa, sinne pääsee Onnibussilla, ei mitään ongelmaa.

Työttömänä voi täällä elää mainiosti, poimii marjoja ja sieniä, jolloin tulot verotonta. Naapurin mummo tekee tiliä marjoja ja sieniä poimimalla.

syrjäseudunasukki

• Anonyymi
        UUSI

NOIDANKEHÄ EI ORAVANPYÖRÄ.. TÖITÄ EI OLE KUIN ALIPALKATUILLE..EHKÄ JOS VITI..JA NYKYAIKA VIELÄ....MINÄ EN OLE VÄKIVALTAINEN MUTTA SUA VOISIN OTTAA KURKUSTA KIINNI..EMME ELÄ EDES 90-LUVULLA ENÄÄ ? TOOPE..-

• Anonyymi
      UUSI

Alkoi Hommattomuus eläke mullakin jo + kolmekymppisenä.
      Eivät ota hommiin enää, kun ikä lähes 60v.

Kotitalossa nuorena hommaa piisas ja sen ulkopuolella.

• Anonyymi
      UUSI

Itä-Suomen pikku taajamissa on valtava määrä rivareita myynnissä
      todella halvalla eli 10-15.000 € . Vastike lähes olematon joten siellä
      olisi mukava asustella . Tai sitten vuokralla hintaan 350 €/kk .
      Kuka tahansa työtön voisi siellä elellä.

• Anonyymi
      UUSI

Joku halpa rivari olis ok ni kyllä tuollaisessa majailis täytys olla pariskunta joka haluaa vaihtaa maisemaa tai sellainen joka haluis laittaa asioitaan kondikseen ja vuokra 300kk.

• Anonyymi
      UUSI

Ei ny mitään vanhaa ja halpaa rivaria kannata ostaa omakseen korvesta noihin ei taida edes pankki remppalainaa myöntää ja sitten menee yhtiö kaput .

• Anonyymi
        UUSI

Monessa maasuedun taajamassa on kävelymatka maitokauppaan lyhyempi kuin pääkaupunkiseudulla. Eihän kukaan käske ostamaan sitä mummon mökkiä
        sieltä viimeisimmästä peräkylästä.

• Anonyymi
      UUSI

Työttömät mitään osta😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

• UUSI

Syö pottuja ei iske keripukki! 🥔🥔🥔😋👍

• Anonyymi
      UUSI

jos maalle haluaa niin omakotitalo. joillakin se tunnearvo menee hinnan yläpuolelle ja sitten mökit homehtuu. se ON aika surullista. mikseivät huolehdi???? jos mä teen jotain vetäisin turpaan jotain sukuvenkulaa joka ahneuksissaan tuhoaisi jotain mitä minä olen tehnyt, rakentanut talon tai mökin. tsiihhh,,kyllä suomalaiset on omituista sakkia.

• Anonyymi
        UUSI

Työttömät ne on vielä omituisempia. Väkisin pitää asua kalliissa keskustan asunnoissa
        ja sitten vingutaan rahapulaa. Ei järjenhäivääkään tunnu olevan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      36
      10535
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      125
      10118
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      21
      7911
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      177
      6314
    5. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      30
      4872
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      55
      4697
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      114
      4041
    8. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      124
      3390
    9. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      62
      3117
    10. Adonikselle

Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin
      Ikävä
      220
      3039
    Aihe