IRGC on tunnustanut

Anonyymi-ap

Vallankumouskaarti (IRGC) itse on myöntänyt olevansa kouluhyökkäyksen takana.
Iranin hallinto myöntää, että kouluun osui vahingossa vallankumouskaartin (IRGC) ohjus. Kuvaa maahan syöksyneestä ilmatorjuntaohjuksesta käytetään todisteena siitä, että juuri Iran itse, joka vahingossa räjäytti Minabin tyttökoulun.

27

203

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pistäpä joku lähde, missä kerrotaan vallankumouskaartiin myöntäneen tehneensä iskun tyttökouluun. Taidat olla niitä putunisteja, sillä venäläisetkin ovat väittäneet, että Ukraina aina iskee omia kansalaisiaan vastaan, kun tulee paljon siviiliuhreja.

Todennäköisimmin tämä on Israelin suorittama isku kohti vallankumouskaartin lähellä sijainneita tiloja, mutta meni pikkasen ohi ja osui sinne tyttökouluun. Eivät ne sotavehkeet ole aina millimetrin tarkkoja. Israel ei varmaankaan ole tarkoituksella tähdännyt mihinkään kouluun kuten putler voisi kyllä tehdä Ukrainassa ja on tehnytkin.

• Anonyymi00001

Onhan tämä nyt niin monesta lähteestä todistettu, jopa videoin, Iranin oman epäonnistuneen ohjuslaukaisun tulokseksi, että vain totaalinen tollo sitä enää epäilee.

Varmasti Iran, kuten Hamas ja Hizbollah ja muut Israelin viholliset käyttävät siviilejä kilpinä omille tukikohdilleen ja toimistoilleen. Se on heidän tapa toimia ja saada huomiota siviiliuhrien myötä. Joten varmasti näitä "siviiliuhreja" tulee, ja äärivasemmistoilaiset "asiantuntijat", kuten Koskenniemi, pääsevät A-studioon kauhistelemaan.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00001 kirjoitti:

Onhan tämä nyt niin monesta lähteestä todistettu, jopa videoin, Iranin oman epäonnistuneen ohjuslaukaisun tulokseksi, että vain totaalinen tollo sitä enää epäilee.

Varmasti Iran, kuten Hamas ja Hizbollah ja muut Israelin viholliset käyttävät siviilejä kilpinä omille tukikohdilleen ja toimistoilleen. Se on heidän tapa toimia ja saada huomiota siviiliuhrien myötä. Joten varmasti näitä "siviiliuhreja" tulee, ja äärivasemmistoilaiset "asiantuntijat", kuten Koskenniemi, pääsevät A-studioon kauhistelemaan.

Itse löysin googlettamalla tällaisen suomenkielisen poiminnan, mutta en vielä toistaiseksi pidä tätä asiaa vahvistettuna. Kun kuka tahansa voi sosiaalisessa mediassa levittää tietoa, että joku taho on tunnustanut jotain...

https://x.com/rauni_rantasalo/status/2028142139176091741

Kansainvälisenä lähteenä tässä uutisessa on ollut henkilö nimeltä Nioh Berg, joka ilmoittaa X:ssä identiteetistään seuraavasti: Possibly the most famous Iranian Jew on social media | Advocate for Iranian Monarchy Restoration.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Itse löysin googlettamalla tällaisen suomenkielisen poiminnan, mutta en vielä toistaiseksi pidä tätä asiaa vahvistettuna. Kun kuka tahansa voi sosiaalisessa mediassa levittää tietoa, että joku taho on tunnustanut jotain...

https://x.com/rauni_rantasalo/status/2028142139176091741

Kansainvälisenä lähteenä tässä uutisessa on ollut henkilö nimeltä Nioh Berg, joka ilmoittaa X:ssä identiteetistään seuraavasti: Possibly the most famous Iranian Jew on social media | Advocate for Iranian Monarchy Restoration.

... Selvennykseksi: Mainintani lähteestä nimeltä Nioh Berg ei missään nimessä ollut tarkoitettu herättämään epäluuloa. Jos jotenkin päin, niin ennemmin päinvastoin - suhtaudun itse juutalaisiin erittäin positiivisesti.

Motiivini lähteen mainitsemiselle oli kuitenkin pääasiassa informatiivinen: Jos joku haluaa etsiä tietoa asiasta enemmän, niin näiden lähteiden perusteella pääsisi ainakin kaksi askelta pidemmälle. En kuitenkaan voi taata, että tuota polkua seuraamalla pääsisi asiassa selvyyteen, ellei löydä alkuperäistä lähdettä ja voi varmistua sen todenperäisyydestä tässä julkaisussa:

https://x.com/NiohBerg/status/2028119242952921107

• Anonyymi00006
        Anonyymi00001 kirjoitti:

Jos se on niin monessa lähteessä todistettu, niin pistäpä nyt pari linkkiä tännekin, kun niitä kerran on niin paljon. Me "tollot" kun emme ole törmänneet ainoaankaan.

Tyttökoulu ei liene ollut mikään suojakilpi, vaan Vallaskumouskaartin tila, mikä lienee ollut tarkoitus tuhota oli koulun läheisyydessä. Israelin sihti taisi olla vaan tällä kertaa vähemmän tarkka. Mitään suojakilpiäkään ei olisi tarvittu, koska tyttökouluun osui heti hyökkäyksen alussa eikä hyökkääjänä ollut Iran vaan Israel. Etkö nyt sen verran ole seurannut asiaa, ettet ymmärrä sitä mikä taho tässä hyökkäsi

• Anonyymi00007

Niinhän nuot kertoo, mikäpä välittäjä minä olen sotaansa. Tuli vallankumouskaartilla huti laukaus omaan kouluun. Sulla vasurina vaikea uskoa idoleitaan iranilaisia että näin olisi tehneet.
        Mieluummin uskot sen israelin tekemäksi, ideologia näin ohjaa nupissa. Toistan vielä, etten mikään välittäjä kertomaan lisää, uskon siihen tunnustukseensa. Siitä löytyy ihan kansainvälistä tietoa. Niinhän Neuvostoliittokin teki laillasi, kun kurskissa (sukellusvene) räjähti meriohjus sisässä, että ameriikkalaiset ampuivat siihen. Merimiehiä kuoli paljon. Perästä sitten myöntäneet pitkin hampain vahinkonsa. Ole vaan sinäkin MPP rehti ja reipas asioihin, muultakin kantilta kuin Venäläisten tai samaa edustavien iranilaisten, he osaa valehtelun.
        Koskennniemen fani näyt olevan, samaa vasuria. USA paha ! teille.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Niinhän nuot kertoo, mikäpä välittäjä minä olen sotaansa. Tuli vallankumouskaartilla huti laukaus omaan kouluun. Sulla vasurina vaikea uskoa idoleitaan iranilaisia että näin olisi tehneet.
        Mieluummin uskot sen israelin tekemäksi, ideologia näin ohjaa nupissa. Toistan vielä, etten mikään välittäjä kertomaan lisää, uskon siihen tunnustukseensa. Siitä löytyy ihan kansainvälistä tietoa. Niinhän Neuvostoliittokin teki laillasi, kun kurskissa (sukellusvene) räjähti meriohjus sisässä, että ameriikkalaiset ampuivat siihen. Merimiehiä kuoli paljon. Perästä sitten myöntäneet pitkin hampain vahinkonsa. Ole vaan sinäkin MPP rehti ja reipas asioihin, muultakin kantilta kuin Venäläisten tai samaa edustavien iranilaisten, he osaa valehtelun.

Itse laitoin tuossa tällaisen löytämäni linkin, jonka yksi suomalainen oli jatkolinkittänyt:

Kuten tuossa aiemmin totesin, en kuitenkaan itämaisempia kirjaimia ja kieliä tuntemattomana osaa ottaa kantaa tiedon luotettavuuteen. Itseäni kiinnostaakin siksi, oletko itse löytänyt asiasta luotettavaa tietoa? Kysyy Israeliin superpositiivisesti ja Yhdysvaltoihinkin kohtalaisen positiivisesti suhtautuva suomalainen. Olen vain itse sen verran skeptinen aina kaiken suhteen, että kysyn sen vuoksi lisätietoja.

Mutta jos sinulla ei ole sen varmempaa tietoa kuin tuo antamani linkki (tai aiemmin antamani linkki suomalaiselle X-sivulle), niin voit sen suoraan myös tunnustaa! Ja jos tämän jälkeen alat vain sättimään ja nimittelemään minua kommunistiksi tai vassariksi, niin sen tulkitsen vain tunnustukseksi, ettei sinulla ole mitään varmaa tietoa mistään riittävän luotettavasta lähteestä. Että tarkoitit aloituksellasi vain "olen tällaisenkin huhun kuullut".

Minusta pahalta ei kuulostaisi sellainenkaan asia, että sotilaallisissa iskuissa tapahtuu joskus virheitä. Sehän on jo tiedossa, että joskus kymmenkunta vuotta sitten tuo koulu oli vielä osa sotilastukikohtaa. Siten voisi olla mahdollista myös se, että Yhdysvalloilla ja/tai Israelilla olisi ollut vanhentunutta tietoa tukikohdan laajuudesta, ja olisi isketty tukikohdan vanhan laajuuden mukaiselle alueelle. Näin voisi käydä. Valitettavaa, mutta sellaista voi joskus käydä.

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Sinä et laita mitään linkkiä asiasta sen vuoksi, ettei sellaisia taidakaan löytyä kuin omasta päästäsi. Sotket tähän jonkun Kurskin tapauksen, joka ei liity asiaan millään tavalla. En minä lähde mistään uskosta vaan realismista. Kun Israel kerran hyökkäsi Iraniin, niin ei kai Iran nyt sentään ensitöikseen ampunut ennen sitä oman maansa tyttökouluun. On sulla mielikuvitusta.

Irania minulle ei ole mitään syytä puolustaa. Sen uskonnollinen ja äärikonservatiivinen hallinto edustaa kaikkea sitä mitä vastustan missä maailmaa tahansa. En missään nimessä halua siirtää Suomeakaan takaisin aikaan, jolloin uskontoon vedoten vaadittiin ihmisiltä mitä kummallisempia käytöstapoja. Minä arvostan vapautta, demokratiaa ja vapaamielisyyttä.

En ole ollut Kokoomuksen jäsen kuten Martti Koskenniemi. En siis ole kokoomuslainen vasuri. En tosin ole ollut minkään muunkaan puolueen jäsen. Persua minusta ei koskaan edes tule, jos se on omasta tahdosta kiinni. Jos niin kävisi, niin silloin minut voisi vapaasti siirtää hullujen huoneeseen. Siihen verraten olisi tuhat kertaa mieluummin Koskenviemen tapainen Kokoomusvasuri.

• Anonyymi00010
        mielipidepankki kirjoitti:

Sinä et laita mitään linkkiä asiasta sen vuoksi, ettei sellaisia taidakaan löytyä kuin omasta päästäsi. Sotket tähän jonkun Kurskin tapauksen, joka ei liity asiaan millään tavalla. En minä lähde mistään uskosta vaan realismista. Kun Israel kerran hyökkäsi Iraniin, niin ei kai Iran nyt sentään ensitöikseen ampunut ennen sitä oman maansa tyttökouluun. On sulla mielikuvitusta.

Irania minulle ei ole mitään syytä puolustaa. Sen uskonnollinen ja äärikonservatiivinen hallinto edustaa kaikkea sitä mitä vastustan missä maailmaa tahansa. En missään nimessä halua siirtää Suomeakaan takaisin aikaan, jolloin uskontoon vedoten vaadittiin ihmisiltä mitä kummallisempia käytöstapoja. Minä arvostan vapautta, demokratiaa ja vapaamielisyyttä.

En ole ollut Kokoomuksen jäsen kuten Martti Koskenniemi. En siis ole kokoomuslainen vasuri. En tosin ole ollut minkään muunkaan puolueen jäsen. Persua minusta ei koskaan edes tule, jos se on omasta tahdosta kiinni. Jos niin kävisi, niin silloin minut voisi vapaasti siirtää hullujen huoneeseen. Siihen verraten olisi tuhat kertaa mieluummin Koskenviemen tapainen Kokoomusvasuri.

Et kysynyt minulta, mutta linkitin tuohon ylemmäksi pari linkkiä, joissa asiasta on puhuttu. Oma varauksellinen tai kyselevä asenteeni linkeissä esitettyjen tietojen luotettavuuteen myös noissa viesteissäni ylempänä.

• Anonyymi00012

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Itse laitoin tuossa tällaisen löytämäni linkin, jonka yksi suomalainen oli jatkolinkittänyt:

Kuten tuossa aiemmin totesin, en kuitenkaan itämaisempia kirjaimia ja kieliä tuntemattomana osaa ottaa kantaa tiedon luotettavuuteen. Itseäni kiinnostaakin siksi, oletko itse löytänyt asiasta luotettavaa tietoa? Kysyy Israeliin superpositiivisesti ja Yhdysvaltoihinkin kohtalaisen positiivisesti suhtautuva suomalainen. Olen vain itse sen verran skeptinen aina kaiken suhteen, että kysyn sen vuoksi lisätietoja.

Mutta jos sinulla ei ole sen varmempaa tietoa kuin tuo antamani linkki (tai aiemmin antamani linkki suomalaiselle X-sivulle), niin voit sen suoraan myös tunnustaa! Ja jos tämän jälkeen alat vain sättimään ja nimittelemään minua kommunistiksi tai vassariksi, niin sen tulkitsen vain tunnustukseksi, ettei sinulla ole mitään varmaa tietoa mistään riittävän luotettavasta lähteestä. Että tarkoitit aloituksellasi vain "olen tällaisenkin huhun kuullut".

Minusta pahalta ei kuulostaisi sellainenkaan asia, että sotilaallisissa iskuissa tapahtuu joskus virheitä. Sehän on jo tiedossa, että joskus kymmenkunta vuotta sitten tuo koulu oli vielä osa sotilastukikohtaa. Siten voisi olla mahdollista myös se, että Yhdysvalloilla ja/tai Israelilla olisi ollut vanhentunutta tietoa tukikohdan laajuudesta, ja olisi isketty tukikohdan vanhan laajuuden mukaiselle alueelle. Näin voisi käydä. Valitettavaa, mutta sellaista voi joskus käydä.

En tuollaisia yksittäisiä ihmisiä ja heidän levittämiään tietoja voi hyvällä tahdollakaan pitää luotettavina lähteinä. Tämä yksittäinen toimija voi sitä ollakin, mutta hänkin levittää vain toisen käden tietoja, joiden totuudellisuudesta ei voi sanoa mitään. Jos tiedossa olisi jotain varmempaa perää, niillä kyllä amerikkalaiset ja israelilaiset tiedotusvälineen huolehtisivat sen leviämisestä laajalti.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00001 kirjoitti:

Koskenniemi jännä inisevä kommunisti.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Koskenniemi jännä inisevä kommunisti.

Järkevämpi kuitenkin kuin sivistymätön poliittinen lahkouskovainen persutollo.

• Anonyymi00002

Aloitus on pötyä

• Anonyymi00008

Uskot niin. Tuskin mikään uskonkappale onkaan. Teille äärivasemmistossa Venäjä ja Iran tekee aina oikein, muuta ette hyväksy. Sen pituinen se !

Iran toimitti Ukrainian julmetun määrän ohjuksia ja droneja, nyt ampuu niitä varastoja.
        Samoja myös Hamasilla ja nyt ampunut Hizbollah, joita etsii Israel Libanonista, ja löytää maavoimilla. Venäjä kumppaneilleen luovuttanut ohjustietojaan. Venäjä samanmoinen terroristivaltio jo. Itseasiassa Venäjä ja USA jo taistelee näiden välikäsien kautta. Kuten huomataan mm MPP on selkeästi Venäjän puolta tovereinsa kanssa. Puhuvat toista sitten hämäyksenä, joka vasureilla tapana.

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Uskot niin. Tuskin mikään uskonkappale onkaan. Teille äärivasemmistossa Venäjä ja Iran tekee aina oikein, muuta ette hyväksy. Sen pituinen se !

Iran toimitti Ukrainian julmetun määrän ohjuksia ja droneja, nyt ampuu niitä varastoja.
        Samoja myös Hamasilla ja nyt ampunut Hizbollah, joita etsii Israel Libanonista, ja löytää maavoimilla. Venäjä kumppaneilleen luovuttanut ohjustietojaan. Venäjä samanmoinen terroristivaltio jo. Itseasiassa Venäjä ja USA jo taistelee näiden välikäsien kautta. Kuten huomataan mm MPP on selkeästi Venäjän puolta tovereinsa kanssa. Puhuvat toista sitten hämäyksenä, joka vasureilla tapana.

Hämäyksenä kerron siis vastustavani Venäjää ja sen hyökkäystä Ukrainaan. Logiikkasi on kerrassaan mainio. Olen kyllä törmännyt joihinkin vastaaviin ihmisiin, joilla on sama sairaus. He ovat yleensä nähneet uhan tulevan jostain ulkopuolelta, joka valvoo heitä näiden kodeissa ja asettaa erilaisia säteitä ansoiksi.

• Anonyymi00016

Hämäyksenä kerron siis vastustavani Venäjää ja sen hyökkäystä Ukrainaan. Logiikkasi on kerrassaan mainio. Olen kyllä törmännyt joihinkin vastaaviin ihmisiin, joilla on sama sairaus. He ovat yleensä nähneet uhan tulevan jostain ulkopuolelta, joka valvoo heitä näiden kodeissa ja asettaa erilaisia säteitä ansoiksi.

Ei ole hämäystä, on ymmärtämättömyyttä tuo sinun venäjämyönteisyys. Putinin pussiin peluu. Onko syynä vankka usko vasemmistoon kuten the red Ekillä, vai mikä

• Anonyymi00003

Halpaa suutaria?

• Anonyymi00011

Kaikkea sitä pitääkin valehdella.

• Anonyymi00013

Ettei iran toimita aseita Venäjälle, sanot valeeksi.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Luepa, mitä aloituksessa kerrottiin.

• Anonyymi00013 kirjoitti:

Eihän avauksessasi puhuttu halaistua sanaa mistään aseiden toimittamisesta Venäjälle. Vai oletko kirjoittanut siihen jotain näkymättömällä tussillasi?

• Anonyymi00017

Eihän avauksessasi puhuttu halaistua sanaa mistään aseiden toimittamisesta Venäjälle. Vai oletko kirjoittanut siihen jotain näkymättömällä tussillasi?

Sinä olet väittänyt, ettei Iran toimita aseita Venäjälle. Tosin siitä on jo vuosia. Oletko kenties havahtunut totuuteen?

• Anonyymi00015

Mutta miten tämä liittyy Suomen Keskustaan, persutrolli??

• Anonyymi00018

Aloittaja on... noh, kovin altis informaatiovaikuttamiselle :-)

• Anonyymi00019

Sellaisiahan nuo poliittiset lahkouskovaiset tuppaavat olemaan. Mikä tahansa QAnon-, MAGA- ja Venäjän propaganda uppoaa kuin veitsi voihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      320
      6282
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      67
      4134
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      41
      3485
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      77
      3378
    5. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      85
      3320
    6. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      181
      3232
    7. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      102
      2678
    8. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      57
      2504
    9. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      215
      2358
    10. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      78
      2113
    Aihe