Työllisyys.....
Jos 'työllistäminen' on hallitukselle miljardeja euroja sitova jatkuva, tilapäisiin ratkaisuihin riippuvuutta luova prosessi, eikä edistä kestävää työllisyyttä, niin sen pitäisi johtaa tajuntaan, että jossain on vakavia ongelmia. Mutta missä? Kuka on paneutunut tähän ongelmakenttään?
Lähtikö Rinteen/Marinin hallitus tekemään niitä vaadittavia korjausliikkeitä kestävän kehityksen merkeissä? No ei niin. Sen sijaan sosialistihallitus otti valtavasti velkaa ja panosti järjestelmään, joka loi veronmaksajien maksettavaksi jäävän kierteen, jossa työnantajat palkkaa tilapäistyöntekijöitä hyvien tukien vuoksi. Pätkätyötemppu ei kuitenkaan vähennä työttömyyttä pysyvästi, eikä vahvista työmarkkinoita pitkässä juoksussa. Lisäksi se heikentää työntekijän osaamista ja motivaatiota, sekä kuormittaa julkista taloutta.
Tilastot kertookin selkeästi tällaisen politiikan huonouden, sillä työttömyys lähti jyrkkään kasvuun jo 2022 puolivälissä, eikä vasta hallituksen vaihtumisen jälkeen, kuten sosialistit valehtelee.
Orpon hallitus toimii eri tavalla; se ei lähtenyt rakentelemaan harhaanjohtavia sannakulisseja, vaan lähti avoimesti korjaamaan näitä rakenteellisia ongelmia, mutta tyypilliseen tapaan sosialistit iskee kynsin hampain kilpailijaansa ja pyrkii luomaan valheiden verkon, jotta kansa uskoisi Orpon hallituksen olevan osaamaton ja vahingollinen. Ennätysmäärä velkaa kertoo harvinaisen selkeästi, miten pahaan kuosiin Suomi on ajettu.
On syytä muistaa vaaliuurnilla, että se ken sosialistia äänestää, se omalle lautaselleen paskantaa.
☝️🙄
Tyypillistä sosialismia
23
233
Vastaukset
Korjaus: "joka loi veronmaksajien maksettavaksi jäävän kierteen....". Ei siis luonut, vaan panosti ko. kierteen yIIäpitämiseen.
Muiststhan: toteutit ennustukseni täysin. Sinulla ei ole pokkaa lyödä vetoa kanssani. Voi riippuvuutta.
TässäLyhytLausunto kirjoitti:
Muiststhan: toteutit ennustukseni täysin. Sinulla ei ole pokkaa lyödä vetoa kanssani. Voi riippuvuutta.
Minkä ihmeen ennustuksen? Siis ennustelet jotain vetoa siellä yksinäs ja nyt larppaat voittajaa? Voi hyvä ihme.
Sinäkin toteutit ennustukseni: sitkeästä kannustamisesta huolimatta ennustin, ettet tule koskaan oppimaan perustelemaan mitään, vaan edelleenkin roiskit tyhjiä väittämiä, syytöksiä, olkiukkoja yms. vailla järkeä. Ja seuraavaksi tuttuun tapaan mölytät "ai missä ja milloin olen esittänyt tyhjiä.....". Osuuko ennustukseni oikeaan?
PS: Keskity asiaan, älä sekoile sivuraiteilla. Onko sulla siis mitään sanottavaa Marinin hallituksin toimista ja seurauksista, sekä Orpon hallituksen toimista ja seurauksista?
☝️😆- Anonyymi00007
Mr.Perfect kirjoitti:
Minkä ihmeen ennustuksen? Siis ennustelet jotain vetoa siellä yksinäs ja nyt larppaat voittajaa? Voi hyvä ihme.
Sinäkin toteutit ennustukseni: sitkeästä kannustamisesta huolimatta ennustin, ettet tule koskaan oppimaan perustelemaan mitään, vaan edelleenkin roiskit tyhjiä väittämiä, syytöksiä, olkiukkoja yms. vailla järkeä. Ja seuraavaksi tuttuun tapaan mölytät "ai missä ja milloin olen esittänyt tyhjiä.....". Osuuko ennustukseni oikeaan?
PS: Keskity asiaan, älä sekoile sivuraiteilla. Onko sulla siis mitään sanottavaa Marinin hallituksin toimista ja seurauksista, sekä Orpon hallituksen toimista ja seurauksista?
☝️😆Sulla rassukalla, vaikka miestä yrität esittää, ei näemmä ole muuta virkaa elämässä kuin dorkana roikkua palstoilla persujen rakkikoirana.
Ihan pitää kysymän, että ketä luulet aivopeseväsi? Anonyymi00007 kirjoitti:
Sulla rassukalla, vaikka miestä yrität esittää, ei näemmä ole muuta virkaa elämässä kuin dorkana roikkua palstoilla persujen rakkikoirana.
Ihan pitää kysymän, että ketä luulet aivopeseväsi?Voivoi tsh parka, kun meni taas tunteisiin.
Kerrotko vielä, miten ihmeessä voisin aivopestä aivopestyjä? Aivopestyjä voi vain yrittää herättää servaamalla heitä terapeuttisesti. Se on vähän niin kuin mentaaliseIIa haIoIIa päähän sillai kuurimaisesti, kuten sinäkin olet usein saanut kokea. Olet vain niin haastava tapaus, ettei edes vakioklinikkasi ole pystynyt sinua auttamaan. Auttaisko viiden kiIon Ieka?
☝️😆
✅checkmate
- Anonyymi00001
Ei käy kyllä kateeksi sinun hommaasi. On se aikamoinen urakka yrittää keksiä näkökullmia, joilla hallitus olisikin jotenkin onnistunut tehtävässään.
"Minä lupaan, että tällä hallituskaudella syntyy 100 000 uutta työpaikkaa yrityksiin."
- Petteri Orpo
Tämä oli se tavoite. Kenenkään ei tarvitse väännellä eikä käännellä mitenkään miettiessään, onnistuiko hallitus tavoitteessaan. Lupaus ei pitänyt ja uusien työpaikkojen sijaan yrityksiä on kaatunut siihen tahtiin, että meillä onkin käsissä massatyöttömyys. Ei sitä saa millään kuulostamaan onnistumiselta, vaikka miten vetoaisi "rakenteellisiin ongelmiin."- Anonyymi00003
Onpas vassareilla pokkaa syytellä hallitusta vain ja ainoastaan. Vai onko kukaan kuullut linttimannin tai koskelan jne. Syyttävän putinia ja sakoota työttömyydestä tai yleensä mistään. No ettepä ole kuulleet sehän selvä kun sattumoisin heidän parhaita kavereita ja kavereita ei syytetä mistään. Se on sitä äärimmäistä epärehellisyyttä .
Ei yllätä, että sun mielestä hallituksen ainoa tehtävä on järjestää 100000 uutta työpaikkaa. Loppu onkin sitten olkiukon kanssa hässimistä. Eikö yhtään hävetä, kun et mistään mitään tiedä?
☝️🤮- Anonyymi00009
Mr.Perfect kirjoitti:
Ei yllätä, että sun mielestä hallituksen ainoa tehtävä on järjestää 100000 uutta työpaikkaa. Loppu onkin sitten olkiukon kanssa hässimistä. Eikö yhtään hävetä, kun et mistään mitään tiedä?
☝️🤮Ihan itse teit avauksen siitä, miten hallitus on onnistunut työllisyyden suhteen, etkä siitä, miten se on onnistnut kaikissa tehtävissään.
Ja ottaen huomioon Orpon omat sanat sekä tulokset, ei kovin hyvin, vai mitä? Siksihän sinäki jouuduit noin kauheasti pyörittelemään, kun et voinut vain näyttää hyviä työllisyystilastoja. On vaikea puolustaa tahoa, joka epäonnistuu niin massiivisesti. Siksipä käykin sääli, että joudut tällaista puuhastelemaan. Anonyymi00009 kirjoitti:
Ihan itse teit avauksen siitä, miten hallitus on onnistunut työllisyyden suhteen, etkä siitä, miten se on onnistnut kaikissa tehtävissään.
Ja ottaen huomioon Orpon omat sanat sekä tulokset, ei kovin hyvin, vai mitä? Siksihän sinäki jouuduit noin kauheasti pyörittelemään, kun et voinut vain näyttää hyviä työllisyystilastoja. On vaikea puolustaa tahoa, joka epäonnistuu niin massiivisesti. Siksipä käykin sääli, että joudut tällaista puuhastelemaan.En ole tehnyt avausta hallituksen onnistumisesta työllisyyden suhteen. Taidat haIIusinoida.
Yleisesti ottaen en näe hallituksen epäonnistuneen, koska se paskasavotta, minkä Orpon hallitus peri, on äärimmäisen vaikea ja pitkäkestoinen prosessi korjata. Olisiko Marin II kyennyt samaan kuin Orpon hallitus, eli romuttamaan kusettavat kulissit ja ryhtyvän niihin korjausliikkeisiin, jotka se jätti tekemättä 2019-2023?! No ei niin. Ainoastaan teidän sossujen märissä unissa näette Marinin kaikenpelastavana messiaana. Tehän menitte ihan 100-0 Marinin kulissitemppuunkin. Siihen fantasiaan nyt vertailette vääristynyttä kuvaa Orpon hallituksesta.... ei saatana, että te olette kujalla!
☝️😆
✅checkmate- Anonyymi00015
Mr.Perfect kirjoitti:
En ole tehnyt avausta hallituksen onnistumisesta työllisyyden suhteen. Taidat haIIusinoida.
Yleisesti ottaen en näe hallituksen epäonnistuneen, koska se paskasavotta, minkä Orpon hallitus peri, on äärimmäisen vaikea ja pitkäkestoinen prosessi korjata. Olisiko Marin II kyennyt samaan kuin Orpon hallitus, eli romuttamaan kusettavat kulissit ja ryhtyvän niihin korjausliikkeisiin, jotka se jätti tekemättä 2019-2023?! No ei niin. Ainoastaan teidän sossujen märissä unissa näette Marinin kaikenpelastavana messiaana. Tehän menitte ihan 100-0 Marinin kulissitemppuunkin. Siihen fantasiaan nyt vertailette vääristynyttä kuvaa Orpon hallituksesta.... ei saatana, että te olette kujalla!
☝️😆
✅checkmateNiin, ehkäpä minä liioittelin. Aiheenasi oli kyllä työllisyys, mutta eihän nykyhallituksesta oikein saa mielikuvituksellakaan työllisyyspolitiikan onnistujaa. Maalasit silti paremmin pärjänneen Marinin hallituksen työllisyyden huonoksi ja kalliiksi ja puolustit Orpon hallitusta työllisyyspolitiikan suhteen, joten jos et maalannut Orpon hallitusta työllisyyspolitiikan onnistujaksi, niin käytit kuitenkin ihailtavan määrän mielikuvitusta yrityksessäsi häivyttää sen totaalista epäonnistumista työllisyyspolitiikassa.
Mitenpä tuo paskasavotta on Orpon hallituksen aikana edennyt? Ei ideologiselta ja mielikuvituspohjalta, vaan ihan mittareiden suhteen. Ovatko hallituksen itselleen asettamat tavoitteet toteutuneet ja makaako maa paremmin kuin aloittaessa?
Mitä kuviteltuun Marin II hallitukseen tulee, niin ykkönen oli vähän turhankin ripeä liikkeissään, joten ei ole syytä uskoa, etteikö kakkonen olisi jatkanut samalla linjalla ja tehnyt rivakoita uudistuksia. Todennäköisesti sen hallituksen käsitys siitä, mitä rakenteellisia uudistuksia Suomi tarvitsee, olisi poikennut nykyhallituksen käsityksistä.
Minä en niitä sossuja tässä näe ihan samaan tahtiin kuin sinä, ja koska en demareita äänestä, en ole heidän lankaansa langennut.
Shakkia tai muutakaan emme ole tässä pelaamassa, eikä aihe ole oikein hedelmällinen voitolle, jos yrittää puolustaa nykyhallitusta. Ehkä seuraava tyrii niin pahasti, että nykyinen alkaa vaikuttaa paremmalta, kuten Marinin hallitukselle kävi. Sitä odotellessa, tsemppiä vain kovasti puuhasteluusi.
- Anonyymi00004
Tota noin. Kokoomus on ollut hallituksessa edellisen 39 vuoden aikana 29 vuotta. Marin tuhosi kaiken neljässä vuodessa?
- Anonyymi00005
Porvarit pärjäis erittäin hyvin ilman näitä punasia tatteja. Mitta kaava vain olisi pienempi kaikessa. Mutta punatautiset eivät pärjäis ilman porvareita vaan söisivät sammakoita kesällä ja talvella toisiaan.ilman punasia suomella ei olisi velkaa yhtään se olisi varmaa.
- Anonyymi00008
Mr.Perfect kirjoitti:
Niinpä. Neljässä vuodessa. Voitko kuvitella!!! Saavutus sekin.
Persujen 3 vuoden perseenmyynti kokoomukselle on ainakin melkoinen saavutus.
- Anonyymi00006
Yksi on varmaa, sosialistihallitus lähtee taas tukemaan lisää sitä kansanosaa, joka ei luo mitään uutta eikä työllistä muita kuin sosiaaliviranomaisia.
TässäLyhytLausunto kirjoitti:
Ai, ennustat vasemmistolle rajua voittoa vaaleissa? Tuo onkin jo uutta.
Ai, teet taas omia kömpelöitä riidanhakuisia päätelmiäs muiden kommenteista. Tuo ei ole ollenkaan uutta.
- Anonyymi00010
Kauppa se on joka kannattaa.
Työttömyys on trendikästä. - Anonyymi00011
Persut perseilee
- Anonyymi00012
Miko Bergbom, PS, 22.6. 2023:
"Tässä hallitusohjelmassa luvataan sata tuhatta uutta työpaikkaa."
https://www.youtube.com/watch?v=ru_1ZEqnJZA- Anonyymi00013
Avaajan logiikan mukaan Bergbom on sosialisti.
- Anonyymi00014
Missä työpaikat Bergbom??
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412
