Miksi tekoäly voi tuntua hyvältä apurilta poliittis-ideologisessa someväännössä pakollista terapeuttista vihollistasi, persuja, vastaan? Siksi, että saatat olla pudokas, jolla ei riitä kyvyt käsitellä epämukavaa todellisuutta ja fiksumpien kommentoijien kirjoituksia ja se saa helpostikin eturauhaset ja munasarjat ankaran vitutuksen korventaviin liekkeihin. Siksi pyydät tekoälyltä apua terapeuttiseen takaisinvittuiluun.
Mutta....
Kun annat tekoälyn ajatella puolestasi, kasvaa älyllisen imploosion riski (ellei se tapahtunut jo kohtuiässä). Sen sijaan, kun aloitat tyhjältä pöydältä ja käytät vain omia aivojasi (jos niitä edes on. Kaikilla ei ole. Näköjään), ne alkavat vääntämään maksimiteholla. Se treenaa aivoja ja pitää niistä huolta. Tekoälylle ulkoistettu luovuus on kirjaimellisesti aivoille sama kuin kehollesi sohvalla tai sängyllä päivät pitkät lojuminen.
Ja ei, tekoäly ei tee sinusta tyhmää, mutta kun ulkoistat luovan ajattelun tarpeeksi pitkään sille, tapahtuu huomaamattasi kognitiivinen luovuttaminen ja silloin se olet sinä itse, joka teet itsestäsi tyhmän ja pahimmillaan korvikeaivoista riippuvaisen copypaste-räkyttäjän.
Silloin, kun et enää jaksa ajatella itse, ei ole sinun etusi mukaista, että sen hoitaa jokin muu. Tee itsellesi palvelus ja ryhdy itsenäiseksi ajattelijaksi. Se tuntuu joskus kipeältä, alkaa päätä puristamaan ja saattaa joskus luiskahtaa kiukkukakkakin pöksyihin, mutta se on pieni hinta siitä, mitä seuraa, jos lopetat viimeiset itsenäiset ajattelusi.
☝️🙄
PS: Vaikka muokkaisitkin tekoälyn kirjoittama tekstiä hämätäksesi muita, se ei ole siltikään oma luomuksesi. Se on vain itsepetosta, josta voit tulla maksamaan kovan hinnan. OIe reiIusti ja avoimesti oma itsesi puusiImä. Silloin sulla on mahdollisuus tulla paremmaksi.
PaIstavasukki, varo äIyIIistä impIoosiota.
2
96
Vastaukset
- Anonyymi00001
Pitkä kirjoitus. Eli paljon tekstiä, asiaa ei yhtään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15533ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432- 26399
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175394