Orpon hallituksen kaudella rasismi on muuttunut politiikassa niin hyväksytyksi työvälineeksi, ettei siihen edes erityisemmin kiinnitetä huomiota. Se on tietoisten päätösten seurausta.
https://voima.fi/blogit/keskiviikkokolumni/2026/rasismi-on-politiikan-uusi-normaali/
Rasismi on politiikan uusi normaali
50
308
Vastaukset
- Anonyymi00001
SUOMESSA RASISMI KOHDISTUU AUTOILEVIIN, LIHAASYÖVIIN VALKOISIIN HETEROMIEHIIN.
- Anonyymi00012
Matut ovat rasisteja. He vihaavat suomalaisia.
- Anonyymi00022
Muhoksen minni elokuva ei ole rasismia, tulee nyt.
- Anonyymi00028
Anonyymi00012 kirjoitti:
Matut ovat rasisteja. He vihaavat suomalaisia.
Juu tämä nusima solvaa muita ja ei pidä Suomen kansalisia "salonkikelpoisena" eduskuntaan.
Kuitenkin ensimmäisenä raivoaa rasismista - mitä tuo oma käytös ja puhe on muuta kuin rasismia ja syrjintää - Anonyymi00036
Näin on. Vahvistan tämän.
- Anonyymi00043
Anonyymi00012 kirjoitti:
Matut ovat rasisteja. He vihaavat suomalaisia.
Totta.Raiskaaja vihaa uhriaan.
- Anonyymi00044
Anonyymi00028 kirjoitti:
Juu tämä nusima solvaa muita ja ei pidä Suomen kansalisia "salonkikelpoisena" eduskuntaan.
Kuitenkin ensimmäisenä raivoaa rasismista - mitä tuo oma käytös ja puhe on muuta kuin rasismia ja syrjintääSalonkikikelpaamattomaksi pilkkaaminen= Rasismia!
- Anonyymi00045
Juuri tuon pimittämiseksi vasenlaita syyllistaa Suomalaisia rasisteiksi.
- Anonyymi00052
Tuo on harvinaisen typerää mölinää
- Anonyymi00002
Höpö höpö. Rasismi on uhriutuvien matujen keksintö
- Anonyymi00006
Matut ulos
- Anonyymi00046
Anonyymi00006 kirjoitti:
Matut ulos
Eihän se riiyä.Rajan yli ok.
- Anonyymi00053
Uhriutumisen ammattilaisia ovat persut
- Anonyymi00055
Anonyymi00053 kirjoitti:
Uhriutumisen ammattilaisia ovat persut
Ei vaan matut
- Anonyymi00003
Rasismia sulla on housuissas
- Anonyymi00030
No tuo on hyvä määritelmä rasismista - olen aivan samaa mieltä
- Anonyymi00004
Voima lehden juttu 😂
- Anonyymi00005
Voima on vihervasemmistolainen julkaisu eli silkkaa paskaa.
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Voima on vihervasemmistolainen julkaisu eli silkkaa paskaa.
Kieltää pitäis tollaset paskslehdet
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kieltää pitäis tollaset paskslehdet
Persu heti rajoittamassa sanvapautta kun persuja kritisoidaan
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Persu heti rajoittamassa sanvapautta kun persuja kritisoidaan
Kuten tuo Vilppu vai? Vai onko se #eriasia 🤷♂️
- Anonyymi00013
Anonyymi00005 kirjoitti:
Voima on vihervasemmistolainen julkaisu eli silkkaa paskaa.
Sekopäiden propagandasaitti. Sama kuin julkaisisi mielisaaraaloiden potilaiden soperruksia.
- Anonyymi00047
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kieltää pitäis tollaset paskslehdet
Rasismisyyttelijöiden tuoyoa.Niitä ei Suomalaiset uhrit kiinnosta,kuvittavaa!
- Anonyymi00009
Nyt varmasti taas Vilpun kesämekko kostui ja sukkahousutkin menivät ruttuun, kun pääsi jälleen avautumaan olemattomista ongelmista. 🤭
- Anonyymi00011
Rasismin määritelmä vain on muuttunut, eikä ihan kaikkea enää nimetä rasismiksi. Valkoiseksi maalattua omakotitaloa ei enää pidetä kannanottona.
- Anonyymi00020
Joka paikassa huudetaan kaikkea nykyään rasismiksi niin koko sana menettää merkityksensä
- Anonyymi00014
Menipä Vilpulla herkästi hiekkaa pilluun 🤷♂️
- Anonyymi00015
Sen poikaystävä Sumu-Usva kyllä putsaa sen 🤭
- Anonyymi00021
Anonyymi00015 kirjoitti:
Sen poikaystävä Sumu-Usva kyllä putsaa sen 🤭
Myös heidän adoptiolapsi Unelma Sirpa-Leena voi lohduttaa isä-äitiään.
- Anonyymi00016
Vihavasemmiston rasismi suomalaisuutta kohden on sitä parempaa rasismia. 🤗
- Anonyymi00019
Helsingin kaupunki harjoittaa palkkauksissaan rasismia ja se näyttää olevan ok 🤡
Missä ja milloin politiikassa on harjoitettu rasismia??? Voisko joku vaikka pistää linkkejä.
- Anonyymi00018
Silloin kun muualta tulleet saavat ilmaiseksi kaikki terveyspalvelut ja kantaväestö joutuu niistä maksamaan
- Anonyymi00048
Kyllä minusta Suomalaisten pilkkaaminen salonkikrlvottomiksi on Rasismia.
- Anonyymi00017
Mitään rasistista tämä hallitus ei ole tehnyt.Jotkut ei näytä edes tietävän mitä rasismi tarkoittaa ja oikeasti on
- Anonyymi00024
Niinpä . Yhtään mutanaamaa ei ole kaasutettu,
Vihervasemmiston logiikassa kaikki on rasismia, minkä voi tulkita rasismiksi. Ja rasismihan on tulkinnanvarainen käsite. Terkuin Tytti Tuppurainen.
☝️🙄- Anonyymi00025
En hyväksy tuollaisia vilppuja
- Anonyymi00037
En myöskään. Mikä lie kommunisti,
- Anonyymi00026
EU:n perusarvoja. Historia velvoittaa.
- Anonyymi00027
Ehkä se on vain merkki siitä että kansa tervehtyy
- Anonyymi00029
AFD saksan selvästi suurin puolue nyt, heitä syytetty rasismista
- Anonyymi00050
Tämä kertoo vain valtamedian kommunistisuudesta
- Anonyymi00035
onko niitä maita monia, jossa saa huutaa natsien vanavedessä kaikenlaista?
- Anonyymi00040
Voiman bloki, jossa aivovammaiset kommunistit kyhäilevät paskatarinoitaan.🤣🤣🤣
- Anonyymi00041
Rasismi= vasempilaita syyllistää muita Suomalaisia rasisteiksi
Rasismia ei ole? Kun vierasmaalaiset hyökkäävät Suomalaisten kimppuun?
Uhreja on jo Liikaaa!!!
Äänestän uhrimäärien nousua vastaan,eli oikeaa laitaa! - Anonyymi00042
Raaismisyyttelyllä yritetään suunnata kansan katseet oikeistoa kohtaan.
Sillävälin monet Suomalaiset joutuvat uhreiksi,Suomessa ulkomaalaisten vuoksi.
Rasismisyyttely,on vasemman laidan pyrkimys hämätä kansaa.- Anonyymi00054
Kyllä. Ei ole rasismia haluta pitää Suomi valkoisena.
- Anonyymi00049
Nykyään moni toteaa ylpeästi olevansa rasisti. Ei se ainakaan pahempi ole kuin äärivasemmistolainen tai demari.
- Anonyymi00051
Mitään rasismia ei ole
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75640
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368