Törkeä skandaaIi paIjastui

Espanjan sosialistihallitus on kärähtänyt EU-tukimiljardien väärinkäytöstä. Nyt en ihmettele ollenkaan, miksi Aatu Lindtman fanittaa niin kovasti Espanjan mallia. Demarit kävi jopa paikanpäällä ihailemassa, miten Espanjaa elvytetään suomalaistenkin kustannuksella.

Että semmonen tapaus.... muistakaahan tämä vaaliuurnilla. Ken demaria äänestää, se IautaseIIeen paskantaa.

☝️😉

41

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Jos tuollaista on sattunut niin mitäs suomen hallitus aikoo tehdä? Vaatiiko rahat espanjalta takas vai hyväksyykö täysin tukimiljardien väärinkäytön.

      • Anonyymi00004

        *
        *
        * - - - - - SDP:n Sosialistit ja Lindtman - Ovat Pelkkiä - - - KANSAN -KUSETTAJIA - !
        *
        *


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        *
        *
        * - - - - - SDP:n Sosialistit ja Lindtman - Ovat Pelkkiä - - - KANSAN -KUSETTAJIA - !
        *
        *

        NIIN ON ORPO PURRAN HALLITUSKIN!


    • Anonyymi00002

      Demarit jakoi viimehallituskaudella eteläeuroopalle rahaa. Sille olisi nyt käyttöä täälläkin.

      • Anonyymi00003

        Suomalaisten meppien (europarlamentaarikkojen) kanta koronatukiin ja erityisesti EU:n yhteiseen elvytyspakettiin on ollut jakautunut, noudattaen pitkälti kotimaan puoluerajoja:

        Kannattajat (SDP, Vihreät, Vasemmistoliitto, RKP, usein myös Kokoomus): Perustelivat tukipakettia (NextGenerationEU) EU:n sisämarkkinoiden toimivuudella, talouskasvun tukemisella ja jäsenmaiden välisellä solidaarisuudella. He näkivät sen välttämättömänä kriisin hoidossa ja Suomen viennille tärkeänä.

        Vastustajat/Kriitikot (Perussuomalaiset, usein myös KD): Vastustivat pakettia, koska se sisälsi yhteisvastuullista lainaa, mikä tarkoittaa, että Suomi vastaa myös muiden maiden veloista. He pitivät tätä tulonsiirtounionina ja perustuslain vastaisena.

        Kokoomus oli asiassa osin jakautunut, mutta ryhmä pyrki tukemaan vastuullista kriisinhallintaa.


      • Anonyymi00006

        Mutta kommeet Carrara marmorit Sanna laittoi Luigille lattiaan!


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Mutta kommeet Carrara marmorit Sanna laittoi Luigille lattiaan!

        "Suomen vienti Italiaan on merkittävää, ja sen arvo oli vuonna 2025 noin 2,1 miljardia euroa."

        Suomen pakko huolehtia että Luigilla rahat riittää ostamiseen. Muutoin on suomalaisyritykset konkurssissa.
        Kai tuo on laskettu että lahjoitetaan miljardi ja saadaan 2,1 miljardia takaisin.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        "Suomen vienti Italiaan on merkittävää, ja sen arvo oli vuonna 2025 noin 2,1 miljardia euroa."

        Suomen pakko huolehtia että Luigilla rahat riittää ostamiseen. Muutoin on suomalaisyritykset konkurssissa.
        Kai tuo on laskettu että lahjoitetaan miljardi ja saadaan 2,1 miljardia takaisin.

        Sehän on yritystukea, mikä on oikeiston tärkein poliittinen homma. Duunari maksaa omistajien verottomat osingot


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        "Suomen vienti Italiaan on merkittävää, ja sen arvo oli vuonna 2025 noin 2,1 miljardia euroa."

        Suomen pakko huolehtia että Luigilla rahat riittää ostamiseen. Muutoin on suomalaisyritykset konkurssissa.
        Kai tuo on laskettu että lahjoitetaan miljardi ja saadaan 2,1 miljardia takaisin.

        Italialaiset remontoivat asuntonsa kuntoon ja elelivät Herroiksi Eu ja erityisesti Suomen maksamilla tukirahoilla.
        Huiputettavat suomalaisilta hölmöiltä päättäjäjiltä ja Eu mepit,hyväksyy kaiken mitä etelä Euroopan keinottelijat vaatii....


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        "Suomen vienti Italiaan on merkittävää, ja sen arvo oli vuonna 2025 noin 2,1 miljardia euroa."

        Suomen pakko huolehtia että Luigilla rahat riittää ostamiseen. Muutoin on suomalaisyritykset konkurssissa.
        Kai tuo on laskettu että lahjoitetaan miljardi ja saadaan 2,1 miljardia takaisin.

        Sanna antoi Luigille ja Mariolle 6 miljardia...


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Sanna antoi Luigille ja Mariolle 6 miljardia...

        "Nettomaksaja on muun muassa Suomi.
        Suomelle paketti tulee maksamaan 6,6 miljardia euroa aikavälillä 2012–2058."

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006583844.html

        2012– hehe

        noo joka tapauksessa "sanna" antaa viellä pitkään.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        "Suomen vienti Italiaan on merkittävää, ja sen arvo oli vuonna 2025 noin 2,1 miljardia euroa."

        Suomen pakko huolehtia että Luigilla rahat riittää ostamiseen. Muutoin on suomalaisyritykset konkurssissa.
        Kai tuo on laskettu että lahjoitetaan miljardi ja saadaan 2,1 miljardia takaisin.

        Suomen kannattaa antaa kaikille maailman maille miljardi, kun kerran aina saadaan automaattisesti 2,1 mrd takaisin. Oisko maailmassa joku 200 maata. Tuostahan saadaan heti pari sataa mrd hyvää.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Sehän on yritystukea, mikä on oikeiston tärkein poliittinen homma. Duunari maksaa omistajien verottomat osingot

        Osingoista maksetaan vero joka on mediaanipalkkaisen duunarien veroprosenttia suurempi.

        Jos duunari ei osta osakkeita ja saa osinkotuloja niin sehän on duunarin oma valinta.


    • Anonyymi00005

      Aloittaja voisi täsmentää ,miten Espanja on kärähtänyt .

      Suomessakin on ollut maataloustukien väärinkäyttöä.

      • Anonyymi00008

        EU-komissio on perinyt Kreikalta takaisin yhteensä yli kaksi miljardia euroa väärin perustein maksettuja maataloustukia.Kreikka on ollut vaikein tapaus. Kreikan jälkeen listalla tulevat seuraavina Kypros ja Romania. EU.n keskimääräinen takaisinperintäprosentti on 1,5. Suomen luku oli 0,3 prosenttia.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        EU-komissio on perinyt Kreikalta takaisin yhteensä yli kaksi miljardia euroa väärin perustein maksettuja maataloustukia.Kreikka on ollut vaikein tapaus. Kreikan jälkeen listalla tulevat seuraavina Kypros ja Romania. EU.n keskimääräinen takaisinperintäprosentti on 1,5. Suomen luku oli 0,3 prosenttia.

        Kreikka sai 2 miljardia väärin perustein sijoitti ne hyvin ja 2 miljardia kasvoi 4 miljardiksi joten naurekellen Kreikka maksaa takaisin tuon kuppasen 2 miljardia.


    • Anonyymi00011

      Ilmeisesti asiasta uutisoi vain oikeistolainen kokoomuksen verkkouutiset ja Espanjassakin kinaa on oikeisto-vasemmistoakselilla.

      Espanjan pääministeri Pedro Sánchez sanoo, että rahoja ei ole käytetty väärin.

    • Anonyymi00013

      Hyvä Antti

    • Onkos varojen väärinkäytöstä ikinä kärähtänyt mikään muu taho? Se on totta kai tuomittavaa, mutta olitko huolissasi vaikkapa Orbainin johtaman Unkarin toimista ennen vallanvaihtoa? Vai onko Espanja erikoistapaus?

      Ja joko olet valmis myöntämään, että SDP voittaa seuraavat eduskuntavaalit? Siihen sinun on pakko uskoa, koska et uskaltaudu siihen vetoon?

      • Anonyymi00019

        Demareiden kannatus laskoo...


      • "Whatabout muut tahot...." Taas epätoivoinen yritys johtaa keskustelu sivuraiteille. Aiheena on siis Espanjan talouspolitiikka ja Sdp ihannoimassa Espanjan sosialistihallituksen rikollistaa talouspolitiikkaa. Tämä ei ole sun ketjusi, joten lopeta omien länkytystes roiskiminen. Tee oma aloitus, jos tekee mieli länkyttää ohi aiheen.

        ☝️😆


      • Anonyymi00024
        Mr.Perfect kirjoitti:

        "Whatabout muut tahot...." Taas epätoivoinen yritys johtaa keskustelu sivuraiteille. Aiheena on siis Espanjan talouspolitiikka ja Sdp ihannoimassa Espanjan sosialistihallituksen rikollistaa talouspolitiikkaa. Tämä ei ole sun ketjusi, joten lopeta omien länkytystes roiskiminen. Tee oma aloitus, jos tekee mieli länkyttää ohi aiheen.

        ☝️😆

        Taitaa VAIN suomi olla ainut idiootti joka ei osaa hyödyntää EUn tarjoamia mahdollisuuksia täysimääräisesti.

        Muut maat ja niiden virkamiehet tietysti noudattaa EUn hyviä päätöksiä mutta ei edes kehtaa vaatia että kansa noudattas EU politikkojen idioottimaisia päätöksiä. Hyvä otetaan ja paska tallotaan ladon taakse.

        Jos peltotilkku ei ihan riitä eu tukiin niin aina papereihin voidaan "vahingossa" isompi luku kirjoittaa jos sillä rahaa EUsta saadaan pitäs olla suomenkin letkee linja.


      • Mr.Perfect kirjoitti:

        "Whatabout muut tahot...." Taas epätoivoinen yritys johtaa keskustelu sivuraiteille. Aiheena on siis Espanjan talouspolitiikka ja Sdp ihannoimassa Espanjan sosialistihallituksen rikollistaa talouspolitiikkaa. Tämä ei ole sun ketjusi, joten lopeta omien länkytystes roiskiminen. Tee oma aloitus, jos tekee mieli länkyttää ohi aiheen.

        ☝️😆

        Olipa kyllä taas nerokas kommentti: sinä siis rajaat keskustelua, mutta teet sen vain minun kohdallani. Tuolla logiikalla siis keskustella saa vain Espanjan toimista ja niistäkin vain mustavalkoisesti tuomiten.

        Toisin sanoen, Suomen puolueistakaan siis ei saa ilmeisesti puhua? Kai muistutat asiasta puhuvaa tuossa edellä?

        Ja tämä keskustelu on periaatteessa ajattelumallisi mukaan käyty: kun olet avauksessa sanonut jumalallisen totuutesi, se on sitten siinä.

        Onnittelut siis. Olet saavuttanut uuden absurdiuden tason.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Demareiden kannatus laskoo...

        Hyvä niin


    • Anonyymi00020

      Painajainen vähävaraiselle jos purran sakset heiluvat vielä neljävuotta ensi hallituskaudellakin.

      • Anonyymi00025

        Paljonko ne vähävaraiset oikein tienaa kun niiltä varaa leikata vaikka kuinka paljon. Vielläkään ei ole näkynyt vähävaraisten kylmmässä kuolleita ruumiita katukuvassa.


    • Anonyymi00021

      Lindtman epäonnistui tässäkin ulostulossaan

    • Anonyymi00022

      Miksi muuten Suomi ei hae EU tukipaketteja vaikka olisi taloudellisen katastrofitilanteensa perusteella niihin täysin oikeutettu? Miksei hallitus toimi lainkaan?

      • Anonyymi00029

        Koska Marin kertoi omalla vuorollaan että Suomi on rikas maa.


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Koska Marin kertoi omalla vuorollaan että Suomi on rikas maa.

        Miksei toimittajat ole jo nostaneet tätä asiaa tapeetille SUOMI on luisumassa syvään rotkoon ja herrat vain irvistelevät televisiossa


    • Anonyymi00023

      Persujen syytä tämäkin! Leikkaavat suomalaisten köyhien rahoja!

    • Anonyymi00026

      Vedä sinä persunatsiporvari v***u päähäs ja OLE HILJAA VALHEINESI!!

      Tuo lause on oikeasti näin: Ken persua äänestää, se lautaselleen paskantaa!!

      • Anonyymi00027

        On noita muitakin puolueita äänestetty ja tässä ollaan. Miksi nuo opposition puolueet muka nyt olis hyvä vaihtoehto kun eivät aiemminkaan ole sitä olleet.

        Puolue kuin puolue niin ihmisistä se riippuu mitä saavat aikaiseksi. Suomalaiset siis äänestää vain ja aina täyttä kurapaskaa eduskuntaan erehtymättömällä varmuudella.


    • Anonyymi00028

      Heh heh, Antin mallimaa onkin huijari

      • Anonyymi00037

        Espanjahan tekee täysin oikein
        Suomen herrat täysin väärin


    • Anonyymi00032

      Suomi maaksaa tänä vuonna EUlle 55 euroa per nenä.

      EUn velka per kansalainen on 2222 euroa. Kevyesti tuo summa jouduttaisiin maksamaan EUlle tullimaksuina ulkopuolisena maana.

      Suomen oma velka per kansalainen on 35 000 euroa.

      Ihmettelen miksi EU on tässä monen mielestä ongelma. Laskutaidon puutetta?

      • Anonyymi00035

        Suomella ei vaan ole varaa maksaa penniäkään. Nytkin joudutaan ottamaan kymmeniä miljardeja lisää valtionvelkaa.


    • Anonyymi00036

      Vassut vaan mättäisi rahaa edelleenkin kaikkeen maailmaan. Miettikääs kaksi kertaa ennenkuin annatte äänenne sosialisteille

    • Anonyymi00038

      Demari on demari, jos valittavana on rehellisyys tai valhe demari valitsee aina valheen.

    • Anonyymi00039

      Vieläkö Mr.Perfect puolustelet perussuomalaisten pedofiiliskandaaleja?

    • Anonyymi00040

      Espanjan pääministeri Pedro Sánchezin vaimo, Begoña Gómez, on asetettu syytteeseen korruptiotutkinnassa. Antti ihailee.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe