Juha Ahvio: "Kristinusko ei muutu eikä kuole"

Anonyymi-ap

Juha Ahvio (Kuva ja Sana) vastaa historiallis'kriittisten' lipilaariteologien valhevaltamediaa nuoleskeviin mielikuvitustarinoihin.

46

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00006

      Kristinusko on muuttunut loputtomia kertoja historiansa aikana. Vai tappoivatko kristityt aivan turhaan väärin uskovia niissä uskonsodissaan?

      Katoliset, ortodoksit, protestantit, luterilaiset, anglikaanit, helluntalaiset, adventistit, baptistit, metodistit, amissit, hutteriitit, mennoniitat, lestadiolaiset, viidesläiset... näitähän riittää ja tuossa oli vain murto-osa niistä kaikista.

      Siis ei ole muka muuttunut? Nuoko olivat siis kaikki olemassa 2000 vuotta sitten?

      • Anonyymi00007

        No eivät nuo olleet olemassa 2000 vuotta sitten kun Jeesus Nasaretilaisen ristiinnaulitsemisestakin, hänen kuolleista ylösnousemuksestaan sekä lähetyskäskynsä antamisesta tulee näinä vuosina kuluneeksi tuo noin 2000 vuotta.
        Entä miten se että "kristityt" tappoivat "uskon"sodissaan "väärä"oppisia, liittyy Jeesuksen julistamaan sanomaan, jossa ei ole tapahtunut mitään muutosta. - Hieman tarkkuutta lisää kristinuskon "muuttumisen" mielikuvitusharhoihin, kiitos; tai no, mielikuvituksinahan ne harhaisia ovatkin.


      • Anonyymi00007 kirjoitti:

        No eivät nuo olleet olemassa 2000 vuotta sitten kun Jeesus Nasaretilaisen ristiinnaulitsemisestakin, hänen kuolleista ylösnousemuksestaan sekä lähetyskäskynsä antamisesta tulee näinä vuosina kuluneeksi tuo noin 2000 vuotta.
        Entä miten se että "kristityt" tappoivat "uskon"sodissaan "väärä"oppisia, liittyy Jeesuksen julistamaan sanomaan, jossa ei ole tapahtunut mitään muutosta. - Hieman tarkkuutta lisää kristinuskon "muuttumisen" mielikuvitusharhoihin, kiitos; tai no, mielikuvituksinahan ne harhaisia ovatkin.

        Eipä ollut muuten jeesuskaan olemassa, hänethän luotiin kirjallisena harjoituksen vasta vuosikymmenien ja vuosisatojen jälkeen.


      • Anonyymi00021

      • Anonyymi00031

        "Katoliset, ortodoksit, protestantit, luterilaiset, anglikaanit, helluntalaiset, adventistit, baptistit, metodistit, amissit, hutteriitit, mennoniitat, lestadiolaiset, viidesläiset... "

        Olisi hauska tietää, mikä noista porukoista tulkitsee Raamattua oikein.


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        "Katoliset, ortodoksit, protestantit, luterilaiset, anglikaanit, helluntalaiset, adventistit, baptistit, metodistit, amissit, hutteriitit, mennoniitat, lestadiolaiset, viidesläiset... "

        Olisi hauska tietää, mikä noista porukoista tulkitsee Raamattua oikein.

        Omasta mielestään tietenkin jokainen, vaikka ainoita oikeita ovatkin lestadiolaiset.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Omasta mielestään tietenkin jokainen, vaikka ainoita oikeita ovatkin lestadiolaiset.

        En tunne kovin hyvin lestadiolaisuutta mutta kun kristinuskoa on julistettu ja Herran Jeesuksen Kristuksen parannusevankeliumia on saarnattu kohdakkoin 2000 vuoden ajan ja kun maailma ei ennen 1800-lukua tiennyt mitään Ranskan kunnialegioonan jäsenestä, harrastelijakasvitieteilijästä, tulisesta parannussaarnaajasta pappi Lars Levi Laestadiuksesta, niin sellainen lestadiolaisuus, jossa sanotaan että iankaikkisen elämän taivaan valtakunnassa voisi perä vain kuulumalla lestadiolaisuuteen, kuulostaa hieman erikoiselta.

        Samaten hieman outoa on se jos saarnamies kehottaa vain kuulijoita uskomaan puheitaan ja jopa varoittelee enemmästä Raamatun tutkimisesta, kun meillä on Raamatussa esimerkki miten Paavalin ja Silaksen kuulijat Bereassa tutkivat joka päivä kirjoituksia oliko asia niin.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        "Katoliset, ortodoksit, protestantit, luterilaiset, anglikaanit, helluntalaiset, adventistit, baptistit, metodistit, amissit, hutteriitit, mennoniitat, lestadiolaiset, viidesläiset... "

        Olisi hauska tietää, mikä noista porukoista tulkitsee Raamattua oikein.

        Kyllä siinä muiden kristittyjen naama venähtää kun viimeisellä tuomiolla heille selviää, että se ainoa oikeaa pelastukseen johtava oppi olikin hutteriiteilla ja kaikille muille työnnetään tulinen hiilihanko takapuoleen.


      • Anonyymi00040
        he-ma kirjoitti:

        Eipä ollut muuten jeesuskaan olemassa, hänethän luotiin kirjallisena harjoituksen vasta vuosikymmenien ja vuosisatojen jälkeen.

        "Puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan."


      • Anonyymi00045

        no ei mutta ahvilö vois kertoo niistäsatanisteista myös, eiköä suojella murhaajia ja lastentappajia vauvanverenjuojia kirduttaja-.asatansiteja ja niiden kulttia


    • Anonyymi00009

      Kuvainpalvonta ja suitsutus taivaan kuningattarelle eivät muutu. Nimet vain muuttuvat.

      • Anonyymi00015

        Krinstioppi on monissa asioissa oikeassa ja Raamatussa on historialista tietoa, joka on monin paikoin yhteneväistä muinaisen mytologisen tiedonkin kanssa. Valta-uskonnot kuitenkin ovat aikainsaatossa korruptoituneet ja monet uskovaiset mieleltään liian jäykkiä sitä ymmärtämään.


    • Anonyymi00010

      Kyllä kristinuskonkin on muututtava. Esimerkiksi luomiskertomus on epäuskottava ja lähinnä lapsille ilmeisesti tarkoitettukin. Ihmiskäsitys taas on väärä sielunkin osalta ja reinkarnaatio-oppi palannee kristillisyyteenkin, josta se kerrotusti poistettiin eräässä kirkolliskokouksessa. Ja ne pahat ja petolliset "taivaan vallat" ovat myös sepitettä ja maanulkopuolinen elämä ja kosmoksen kokonaisuuden luomakunta tulee hyväksytyksi kristillisyydessäkin.

      • Anonyymi00011

        ...tai, noh, onhan niissä varmaan pahoja ja petollisiakin...


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        ...tai, noh, onhan niissä varmaan pahoja ja petollisiakin...

        Nyt kun on paljastumassa et-olentojen todellinen alkuperä, niin uskonnotkin ovat totisessa paikassa. Eihän ne aina kaukaa tule...


    • Anonyymi00012

      Das Christentum stirbt niemals! Es gibt das tausendjahrige Reich!

    • Anonyymi00013

      Ei kai Ahviolla ole valittamista? Vetää Patmokselta yli sata tuhatta euroa vuodessa. Enemmän kuin yksikään toinen lahkopomo Suomessa.

    • Anonyymi00014

      Kristinusko on muuttunut monta kertaa. Voit verrata varhaisen keskiajan eri oppeja myöhäisen keskiajan oppeihin, ja siitä 1600-luvun oppeihin, ja siitä 1800-luvun oppeihin, ja siitä nykyajan oppeihin. Jokainen kristinuskon historiaan perehtynyt kyllä huomaa miten se uskonto on muuttunut ajan saatossa. Eri oppeja syntynyt, kuollut, muuttunut.

      • Anonyymi00022

        Ekumeeniset uskontunnustukset ovat olleet muuttumatta jo yli 1600 vuotta.


    • Anonyymi00016

      Juha Ahviokin politisoinut uskonnon.

    • Anonyymi00018

      Jeesus ryssi missionsa pahemman kerran. Tehtävä A: pois ottaa maailman synnit. Tehtävä B: luoda kristinusko. Koska ilman Kristusta ei olisi kristinuskoa, mutta mitä näemme nyt? Satoja, ellei tuhansia, toinen toistaan "kristitympiä" lahkoja ja suuntauksia. Ahvio tms. voi mainiosti hänkin julistaa omaa oikeaa oppiaan. (Mutta muistakaa maksaa).

      • Anonyymi00020

        Jenkkiläisen kristinuskon tutkimuskeskuksen mukaan niitä eri lahkoja ja suunatauksia on yli 4000 josta johtuen kristinusko on uskonnoista kaikkein rikkonaisin!!! Kaiken lisäksi suuntauksen tai lahkon jäsenet pitävät sitä omaa kristinuskon suuntausta ainoana oikeana kristinuskona,,,


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Jenkkiläisen kristinuskon tutkimuskeskuksen mukaan niitä eri lahkoja ja suunatauksia on yli 4000 josta johtuen kristinusko on uskonnoista kaikkein rikkonaisin!!! Kaiken lisäksi suuntauksen tai lahkon jäsenet pitävät sitä omaa kristinuskon suuntausta ainoana oikeana kristinuskona,,,

        On siis 4000 ainoata oikeata tapaa tulkita Pyhää kirjaa ja elää sen antamien määräysten mukaista elämää.


    • Anonyymi00023

      Kertokaapa kristityt, joiden oppi ei ole koskaan muuttunut, että onko helvetti todella olemassa ja sinne joutuvat ikuisesti kidutettaviksi kaikki ne jotka eivät ole katuneet ja tunnustaneet syntejään Jeesukselle ja uskoneet Jeesukseen Vapahtajana?

      • Anonyymi00024

        Minä olen pitkän elämäni aikana kuullut tuosta helvetti-asiasta lukemattomia erilaisia selityksiä, joista monet ovat jyrkästi ristiiriidassa keskenään.

        Jos kerran kristinuskon oppi ei ole koskaan muuttunut, niin miksi kristityillä ei ole edes tuosta hyvin keskeisestä opinkohdastaan mitään yhtenevää näkemystä, vaan lukematon määrä täysin erilaisia?


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Minä olen pitkän elämäni aikana kuullut tuosta helvetti-asiasta lukemattomia erilaisia selityksiä, joista monet ovat jyrkästi ristiiriidassa keskenään.

        Jos kerran kristinuskon oppi ei ole koskaan muuttunut, niin miksi kristityillä ei ole edes tuosta hyvin keskeisestä opinkohdastaan mitään yhtenevää näkemystä, vaan lukematon määrä täysin erilaisia?

        Tuosta helvetti-asiasta kannattaa lueskella Raamatusta.


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Tuosta helvetti-asiasta kannattaa lueskella Raamatusta.

        Ensimmäinen maininta jo VT:ssa.
        "Sillä aikoja sitten on polttopaikka valmistettu; kuninkaallekin se on varattu. Syvä ja leveä on sen liesi, tulta ja polttopuita paljon"

        Mainittakoon, että paikasta on maininta myös codexissa, jonka käsiala ei muuttunut.


    • Kristinusko on yhtä kuolevainen brändi kuin muutkin jo kuolleet uskontobrändit. Ihmiskunnan kehityskaareen kuuluu väistämättömästi rationalisoituminen ja se heikentää uskonnollisuuden ja uskontojen merkitystä. Lopulta uskonnonharjoittajia ei enää ole. Uskonto on kuollut.

      • Anonyymi00025

        Mr.Perfectillä vaikuttaa ainakin uskontolukutaidottomuus aika täydelliseltä.


      • Anonyymi00025 kirjoitti:

        Mr.Perfectillä vaikuttaa ainakin uskontolukutaidottomuus aika täydelliseltä.

        Miten kykenet vastaamaan kommenttiin vastaamatta siihen ollenkaan??! Saavutus sekin.

        ☝️😆


      • Anonyymi00029
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Miten kykenet vastaamaan kommenttiin vastaamatta siihen ollenkaan??! Saavutus sekin.

        ☝️😆

        En vastaa vaan kommentoin kommenttia.


      • Anonyymi00029 kirjoitti:

        En vastaa vaan kommentoin kommenttia.

        Sanahelinä ei muuta pointtia.


      • Anonyymi00038
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Sanahelinä ei muuta pointtia.

        Ei todellakaan.
        (Anonyymi00029)


      • Anonyymi00039
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Sanahelinä ei muuta pointtia.

        Ei todellakaan.
        (Anonyymi00029)


    • Anonyymi00027

      Jeesus kuoli, Jumala tappoi jeesuksen koska oli liian syntinen mies, tuo *Jeesus

    • Anonyymi00028

      Se Jeesukseksi mainittu petti lupauksensa tulla takaisin Maan päälle tuomitsemaan ihmisiä ja tämän piti hänen mukaansa tapahtua vieläpä osan kuulijoistaan eläessä.
      Onko miestä nähty näissä tehtävissä?

      Matteus 16:27-28

      "27Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. 28Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

      • Anonyymi00030

        "Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille."

        On arvioitu että Raamattu tulisi nykyvauhdilla käännetyksi kaikille kielille noin 150 vuodessa. Voi olla että tietokoneen monipuolistuvat käyttömahdollisuudet lyhentävät tuota arvioitua aikaa.

        Markus, luku 13.
        "tämä sukupolvi: siis sukupolvi joka näkee noiden Jeesuksen tulemusta enteilevien viimeisten aikojen merkkien alkavan tapahtua.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        "Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille."

        On arvioitu että Raamattu tulisi nykyvauhdilla käännetyksi kaikille kielille noin 150 vuodessa. Voi olla että tietokoneen monipuolistuvat käyttömahdollisuudet lyhentävät tuota arvioitua aikaa.

        Markus, luku 13.
        "tämä sukupolvi: siis sukupolvi joka näkee noiden Jeesuksen tulemusta enteilevien viimeisten aikojen merkkien alkavan tapahtua.

        "Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille."

        Jotta kääntyvät juutalaisuuteen?


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        "Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille."

        Jotta kääntyvät juutalaisuuteen?

        Ehkä tuo Uutta testamenttia tutkimalla selviää.


    • Anonyymi00033

      Pahvio on typerysten typerys

      • Anonyymi00035

        Sanovat sellaiset joilla aivotoiminta on siinä määrin pahviutunut, ettei sillä enää pysty syvällisempään erittelevään analyysiin.


    • Anonyymi00041

      En nyt ymmärrä...
      Jeesus tuli israelilaisten takia.
      Jeesus on juutalaisen lain täyte.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe