Taas on naudan jauhelihan hinta noussut eurolla!!!

Anonyymi-ap

Atrian naudan jauheliha oli muutama päivä sitten vielä 4,99e ja tänään 5,89! Hinta pompsahtanut melkein 20% eli noussut viidenneksellä alkuperäisestä. Ei varmana oli mennyt tuottajalle tuo hinta...

Suututtaa!!!

51

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Turussa Atrian naudan jauheliha on ollut jo pitkään noin 6,80 euroa 400 g, eli ihan sikakallista. Pian se nostetaan varmaan 8 euroon 400g.

      • Anonyymi00005

        Siis mikä "naudan jauheliha"? Missä kaupassa?

        Aivan saa sen kuvan kuin Suomessa olisi yksi yleistuote ..noitahan on montaa sorttia eri rasvaprossilla.,,,
        On eri nautaroduista...huh.

        Puhutaan kuin luonnonmarjoista..


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Siis mikä "naudan jauheliha"? Missä kaupassa?

        Aivan saa sen kuvan kuin Suomessa olisi yksi yleistuote ..noitahan on montaa sorttia eri rasvaprossilla.,,,
        On eri nautaroduista...huh.

        Puhutaan kuin luonnonmarjoista..

        10% tai 17%, eli ne yleisimmin käytetyt.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        10% tai 17%, eli ne yleisimmin käytetyt.

        Eri kaupoissa eri hinnat. Halpahallissa Snellun sikanauta halvempaa kuin Atrian.

        Osuuskaupassa HK:n S-N edullisinta.......it depends..


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Eri kaupoissa eri hinnat. Halpahallissa Snellun sikanauta halvempaa kuin Atrian.

        Osuuskaupassa HK:n S-N edullisinta.......it depends..

        Ei sianlihaa, kyse oli naudanlihasta.


    • Anonyymi00002

      Silloin kun kala on halvempaa kilohinnalta (9.9/kg) versus jauheliha kilo 19€/kg, on jossain ihan perustavanlaatuinen virhe.

      Kauppiaat vetää välistä minkä kerkeää ja tuotanto tilalliset on ulosotossa rehujen ja sähköjen nousun takia.

      Miettikää nyt vähän?

      • Anonyymi00004

        Olen samaa mieltä. Suomalainen savustettu lohi maksaa tarjouksessa huomattavasti vähemmän kuin naudan 10% tai 17% jauheliha. Silloin on joku pahasti pielessä.


      • Anonyymi00007

        Jaha... nyt "kalan hinta" - onko Suomessa yksi yleiskala kaikkialla...kiiintoisa otus lienee se!


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Suomalainen savustettu lohi maksaa tarjouksessa huomattavasti vähemmän kuin naudan 10% tai 17% jauheliha. Silloin on joku pahasti pielessä.

        Vertaat savulohen tarjoushintaa naudanjauhelihan normaalihintaan,,,hauska tyyli.

        Kaupassa savulohi on n. 16-20 eurua /kilo ; liki tuplasti kalliimpaa kuin naudan jauheliha.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Vertaat savulohen tarjoushintaa naudanjauhelihan normaalihintaan,,,hauska tyyli.

        Kaupassa savulohi on n. 16-20 eurua /kilo ; liki tuplasti kalliimpaa kuin naudan jauheliha.

        Naudanlihassa ei enää ole tarjoushintoja, eli lohta saa halvemmalla. Selkiskö?


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Jaha... nyt "kalan hinta" - onko Suomessa yksi yleiskala kaikkialla...kiiintoisa otus lienee se!

        Sitten on se paketti. Jauhelihapaketti maksaa enemmän kuin kala.


    • Anonyymi00003

      Suomessa jatkuu edelleen 2022 energiakriisin hyväksikäytöstä rahastamiseen alkanut yritysten ahneusinflaatio greedflation erityisesti ruuan hinnassa, vaikka inflaatiolukuja kaunistellaan alaspäin.

      • Anonyymi00013

        Totta.


    • Anonyymi00006

      Mitä vähemmän maassa voidaan tuottaa lihaa (on asia joka johtuu muista kuin jusseista. Lähinnä vihervassut ovat syyllisiä tähän) sitä kalliimpaa se vähäinen liha on.

      • Anonyymi00008

        Vassut tekee kaikkensa että maataloutta ei maassa olisi.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Vassut tekee kaikkensa että maataloutta ei maassa olisi.

        He ovat vihanneet talonpoikaa sata vuotta eikä se viha hellitä milloinkaan


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        He ovat vihanneet talonpoikaa sata vuotta eikä se viha hellitä milloinkaan

        Kuka hullu äänestää vihervassuja


      • Anonyymi00014

        Porvarituubaa öyhötyksesi.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Vassut tekee kaikkensa että maataloutta ei maassa olisi.

        Ei auta kokoomuskauppiaiden hinnan nousut maajussia. Keskon katteet on maailman parhaat ruokakaupassa, muihin parhaisiin mm. Lidliin ja S-ryhmään nähden tuplat. 20% maksat kapitalistikauppiaslisää.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Vassut tekee kaikkensa että maataloutta ei maassa olisi.

        Vassut haluaa 5 vuotta kesannolla olevilta pelloilta tuet pois näin pitää tehdäkin 👍🇫🇮


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Kuka hullu äänestää vihervassuja

        Ei kukaan hullu, he äänestävät persuteja. Fiksut sen sijaan.


      • Anonyymi00050

        Sitä tosin viedään ulkomaille.


    • Anonyymi00011

      Avaaja ei mainitse jauhelihan tarkkaa nimeä , ei myöskään kauppaa, jossa nähnyt sen.

      Onko siellä jokin säiliö , josta ammennetaan omiin astioihin jauhelihaa vai???

      • Anonyymi00015

        Kerro osote josta halvemmalla saa.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Kerro osote josta halvemmalla saa.

        Kerro itte edes kauppa, josta ostit.....tuollaiset heitot kuten avauksessa ovat aivan naurettavia , kun ei tarkenneta asiaa.

        Ei jauheliha ole mikään yhtenäishintainen tuote kuin apteekkilääke, stna!


    • Anonyymi00019

      Tuemme naudanlihan ja kananmunien maastavientiä. Eurooppalaiset ja Euroopan/Lähi-idän muslimit saavat suomalaisten maataloustukemaa halal-lihaa.

      Ruotsiin viedään taas paljon suomalaisten maataloustukemia kananmunia, koska ruotsalaiset eivät suostu tukemaan maatalouttaan.

      Suomalainen veronmaksaja ja kuluttaja makssa ruotsalaisten, euroopoalaisten ja Lähi-idän muslimien ruokaa edullisemmaksi. Antelias kansa 🇫🇮

      • Anonyymi00041

        Valhetta. Muslimeille tulee halal liha Tanskasta ja ruotsista. Ei osteta suomalaista kun teurastus kielletty. Myös juutalaiset tuovat muualta.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Valhetta. Muslimeille tulee halal liha Tanskasta ja ruotsista. Ei osteta suomalaista kun teurastus kielletty. Myös juutalaiset tuovat muualta.

        Suomesta viedään eläviä nautoja ulkomaille jossa ne teutastetaan halal-lihaksi. Suomalainen veronmaksaja maksaa maataloustukea näistä naudoista jotka päätyvät muslimien pöytään Euroopassa ja Lähi-idässä. Olisiko muslimienbaika tukea itse halalnautoja?


    • Anonyymi00020

      Ennen koronaa maksoi 2.99€ 400g paketti 🤣

      Marinin aikaan 3,99€ 400g ja nyt OrpoPurran aikaan 6,50€ 400g 😱

      • Anonyymi00032

        Ja mistähän marketista on kyse, minkä firman jauhista , minkä tyyppistä?....no hällä väliä.

        Perunalastujenkin hinta lienee nousujohteista.


    • Anonyymi00021

      Siirrettäis tuo hinnankorotus kaikkeen siihen pas***n, mikä on epäterveellistä, eikä nyt hel-vet-ti soikoon siihen, mikä pitää ihmisen kunnossa. 😡🤬🤬🤬🤬

    • Anonyymi00022

      5,89 on sekin poikkeuksellisen halpa. Täälläpäin se on 6,99 tai jopa 7,99.

      • Anonyymi00034

        Täälläpäin-market....uusi kaupparyhmä


    • Anonyymi00023

      Minilla ei ehkä ole käsitystä, kuinka paljon esim. GMO-soijan kasvattaminen tappaa eläimiä ja tuhoaa luontoa. Soijatuotteet saisivat olla 100e/kg.

      • Anonyymi00028

        Soija on parhaimmillaan japanilaisissa soijakastikkeissa, joita käytetään maustamiseen ja suolaamiseen. Kaikki muu soijan käyttö on täysin tarpeetonta.


      • Anonyymi00029

        Soijapavuissa on estrogeeniä. EI ihme että Indonesian suunnalla on niin paljon tyttöpoikia.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Soijapavuissa on estrogeeniä. EI ihme että Indonesian suunnalla on niin paljon tyttöpoikia.

        Sitä on myös maitotuotteissa.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Soijapavuissa on estrogeeniä. EI ihme että Indonesian suunnalla on niin paljon tyttöpoikia.

        Samoin olut edistää testosteronin laskua, Ei ihme ,että paapalla on iso masu ja hauikset lenkkimakkaran paksuiset. Naama roikkuu.


      • Anonyymi00043

        Kiinassa syöttävät Amerikasta tuotua soijaa sioille ja syövät itse brazilian.


    • Anonyymi00025

      "Kukaan ei tarvitse epäterveellistä ja epäeettistä punaistalihaa mihinkään."

      Ei lihankorvikkeet sen eettisempiä ole. Monissa näissä syötetään turhia lisäaineita ihmiselle, jauheliha on sentään sitä itseään ilman lisättyjä E-koodeja ja kasvinsuojeluaineet sekä apulannat loistavat poissaolollaan.

      • Anonyymi00040

        Miksi ne jauhorouhepöperöt ovat sikakalliita? Usein yli 10-15 €/kg....vahvasti pitää maustaa, jotta ovat syötäviä.


    • Anonyymi00026

      Ei se tähän jää niin pitkään kun veronmaksajat hoitaa muhamettien taloutta ja rahoittaa niiden toiveet.

      • Anonyymi00045

        Muslimit eivät syö teidän lihaa eikä heillä mitään tekemistä sen kanssa. Mitä te oikein rahoitatte.


    • Anonyymi00027

      Tää kääntyy niin päin, että rikkaat ja porvarit laittaa juhlapyhinä jauhelihasta gourmet-ateriansa.

    • Anonyymi00030

      On olemassa myös sellaisia kuin tarjouksia. Se vaikuttaa oleellisesti hintaan.

    • Anonyymi00031

      Ahneet kaupat nostavat hintoja niin kauan kuin rahvas alistuu. En epäile lainkaan, jos viiden vuoden päästä 400 g jauhelihaa maksaisi 15 euroa.

      • Anonyymi00042

        Ja kun kermapeboille ei kelpaa muu kuin se paras nauta.
        Porsas ei kelpaa, vaikka se rasvaisempana antaa parempaa makua eli siksihän sika-nauta on suosittua.


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Ja kun kermapeboille ei kelpaa muu kuin se paras nauta.
        Porsas ei kelpaa, vaikka se rasvaisempana antaa parempaa makua eli siksihän sika-nauta on suosittua.

        Sun makusi ei ole ainut, suuri osa pitää naudanlihaa maukkaampana.


    • Anonyymi00044

      Ironista mutta lihaa syöviä (kanta)suomalaisia suorastaan pakotetaan syömään enemmän porsaanlihaa joka on halvempaa mutta rasvaisempaa eikä aivan niin maukasta kuin naudan liha.

      Pitääpä tutustua kassler-ruokaohjeisiin että mitä kaikkea halvasta sianlihasta saa aikaan.

      • Kantasuomalaisia ei täällä ole.🥺🇫🇮
        Ne jäi sinne Uralille.🐵🇷🇺🎖🎈🧨


    • Liha puhuu.🥩

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe