Tehdään Suomesta Euroopan Kiina!

Anonyymi-ap

Kuten päämlnisterimme sanoi, paras vastaus Kiinan ylivoimaan on parantaa omaa kilpailukykyä

Mutta mitä kaikkea konkreettista se tarkoittaa?

Ei riitä vielä sunnuntain tuplapalkan poisto ja terveyden huollon järjestäminen pois yrityksiltä, kuten Suomen yrittäjät ovat päätelleet.

58

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Lomat joutaisi pois vanhana jäänteenä. Vähennetään ainakin ja enemmän vastuuta sille ihmiselle joka lomailee.

      • Anonyymi00049

        Lomarahat pois! Nehän oli alun perin tarkoitettukin vain väliaikaiseksi ja olivat nimeltään "lomaltapaluuraha" koska ihmiset eivät tullee lomailta töihin silloin kun piti!
        Lomaraha ei siis ole työllä ansaittua rahaa, vaan siitä on tehty ylimääräinen maksu!


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Lomarahat pois! Nehän oli alun perin tarkoitettukin vain väliaikaiseksi ja olivat nimeltään "lomaltapaluuraha" koska ihmiset eivät tullee lomailta töihin silloin kun piti!
        Lomaraha ei siis ole työllä ansaittua rahaa, vaan siitä on tehty ylimääräinen maksu!

        Siis kyllähän työantajan tulee kerätä lomaltapaluurahat ennen työntekijän lomaa!
        Jos siis sen on nyt sellaiselle mentävä.
        Voi olla, jos se sitten palaa lomaltaan, voi työnantajalla olla antaa lomaltapaluurahoista jotain takaisinkin...


    • Anonyymi00002

      Mehä voitas lisätä maaham muuttoo, eiks je😉
      T:Demari

      • Anonyymi00003

        Onko Kiinassa ratkaistu kilpailukyky siirtotyöläisin?


      • Anonyymi00004

        Mikäs tämä tyhjä heitto oikein on?

        Avaappa, mitä sillä oikein tarkoitat?


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Onko Kiinassa ratkaistu kilpailukyky siirtotyöläisin?

        Ei, mamuilla saadaan mukavasti sos turva romutettua, jonka jälkeen palkkoja voidaan pienentää.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Mikäs tämä tyhjä heitto oikein on?

        Avaappa, mitä sillä oikein tarkoitat?

        Lisäämällä maaham muuttoa kaikki rikastutaan. Eiks je😉


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Ei, mamuilla saadaan mukavasti sos turva romutettua, jonka jälkeen palkkoja voidaan pienentää.

        Ah, se on kokoomuksen suunnitelma


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Ah, se on kokoomuksen suunnitelma

        Jota mm demarit toteuttaa sokeasti.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Jota mm demarit toteuttaa sokeasti.

        Vihreät ja vasemmistokin tykkää.


    • Anonyymi00007

      Suomesta ei siis puutu enää kuin reilu miljardi matua niin ollaan pohjolan kiina.

      • Anonyymi00010

        Uskoisin että miljoona lisää riittää laittamaan meidät samalle tasolle.


      • Anonyymi00064

        Uusi kansallis laulumme.


    • Anonyymi00013

      Nyt kaikki vääntelemään silmiä persujen kanssa niin ollaan kohta pohjolan Kiina. ☝️

      • Anonyymi00014

        Ei me saada silmien vääntelyllä pudotettua palkkatasoa Suomessa, joten tehdään niin kuin persut ei tekisi, ili lisätään maahanmuuttoa, etenkin luku ja kirjoitustaidotonta...


    • Anonyymi00015

      Typerykset syynäävät jtk maahanmuuttoa

      Vaikka kaikki työelämäheikennykset, kilpailukyvyn nostamisen varjolla, osuu pahiten siihen tavalliseen Suomalaiseen

      • Anonyymi00018

        Juuri siksi tarvitaan maaham muuttoa, suomalaisten palkat ovat liian suuria.
        Mamut tuovat kaivattua kilpailukykyä, tulet sinäkin sen huomaamaan palkassasi jossain kohtaa.


    • Anonyymi00019

      Niin hyvä idea Valtio alkaa tukea yrittäjiä lapset ja vanhuksetkin töihin ja työehdot pois sekä miljoonia uusia tekijöitä hinnat alas siis todella alas ja tehtaita joka nurkkaan jotka puskee krääsää ja toimii kivihiilellä ja halvalla jäteöljyllä

      • Anonyymi00021

        Niin... tarvitaan niin työntekijäin oikeuksista luopumista, kuin viherhömpötyksen lopettamista.
        Kivihiili käyytöön ja päästöjä on turha mittailla.
        Saadaan kunnon autotkin takaisin, kun ei turhia rajoiteta.

        Normit purkuun!


    • Anonyymi00020

      Suomen lait, työehtosopimukset ja suomalaiset määrittää työolot Suomessa!

      Hallitus!

    • Anonyymi00023

      Tuote joka on kuluttajalle halvempi se menee kaupaksi kuten Kiina tekee joten Suomlaisten työntekijöiden pitäisi maksaa työnantajalle että tuotteen saisi halvemmaksi kuin Kiinalainen

      • Anonyymi00024

        Se on kunnia asia päästä tekemään töitä !


    • Anonyymi00025

      Niin työnantaja sentään rakentanut tehtaat yms joten ihan olisi hyvä jos työntekijät maksais että saavat tulla töihin

    • Anonyymi00026

      Työntekijä on riistäjä!

    • Anonyymi00027

      Pohjolan Kiina on pian totta!

    • Anonyymi00028
    • Veetään silimiä vinnoon tv pers.😖🟦🟨🌼🇨🇳👍

    • Anonyymi00030

      Suomihan on Pohjolan entinen Viro!!
      Pohjoismaat ovat sitten ihan eri asia kuin Pohjola
      tai Balttia!
      Suomessa nyt työttömyys 11%,
      Virossa työttömyys nyt 6%
      silti Suomessa on jotain 80.000 Virolaista joista
      jotain 7.000 ovat Suomen toimeentulotuella!!

      Vai vielä Kiinan yritätte kusettajat sekoittaa tähän!
      1.4 miljardin Kiinan te teko-miehet!

    • Anonyymi00031

      Suomen bruttokansantuote (BKT) asukasta kohden on noin 60 130 dollaria eli noin 56 000 euroa. Tämä arvo saadaan, kun Suomen koko talouden vuotuinen tuotanto jaetaan maan asukasluvulla.

      Kiinan bruttokansantuote (BKT) asukasta kohti on noin 14 900 dollaria. Tämä luku kuvaa maan kokonaistuotannon jaettuna sen asukasluvulla.

      Pitäskö suomen siis pyrkiä reilusti pienempään bruttokansantuottoon.

      • Anonyymi00034

        Jos se parantaa kilpailukykyämme, niin heti ja ehdottomasti!


    • Anonyymi00032
    • Anonyymi00033

      Kuka tietää mistä tulee suomeen kaikki tavarat ,kun suomessa ei ole mitään tuotantolaitoksia,

      Kaikki tuodaan kiinasta NIMI VAIN ON PRÄNDI mikä milloinkin .

      • Anonyymi00039

        Suurin osa suomen yrittäjänpaskoista on juuri tuollaisia. Kiinasta tuodaan ja kovaan ylihintaan myydään suomessa. Miten vittu jokku voi arvostaa tälläisiä paskoja yrittäjiä ja yrityksiä.


    • Anonyymi00035

      Kiina on todennäköisesti jo ostanut Suomen ylikansallisessa pörssipankkipelissä.

    • Anonyymi00036
    • Anonyymi00038

      Työväen ei tule järjestäytyä! Se aiheuttaa pahoja ongelmia!

      • Anonyymi00040

        Työväen pitäs aina vaan palkata palkkatappajia jos jotain epäselvyyksiä asioissa. Melko turha mistään asioista neuvotella.


    • Anonyymi00041

      Suomessa myytiin uusia autoja vuodessa 70.000,
      Kiinassa 30 miljoonaa UUSIA VUODESSA!

      • Anonyymi00051

        luonto kiittää suomea!


      • Anonyymi00052

        tuo kiinan autoistuminen pilaa koko planeetan


    • Anonyymi00042

      Kiinalaiset rakensi satoja vuosia sitten Kiinanmuurin,
      sen pituus ulottuisi Pohjoisnavalta Etelänavalle,
      sehän on muutama Suomen mitta?!

      • Anonyymi00044

        Talkoo työnä tekivät jokaisella oli velvollisuus kantaa 1 kivi muuriin ja asentaa se paikalleen....jäi vitullinen määrä kiviä ylikin kun muuri on noin lyhyt.


    • Anonyymi00043

      Laki estää.

      • Anonyymi00045

        Siksihän yrittäjät ja EK ovat lakeja ja normeja purkamassa!


    • Anonyymi00047

      Jos työntekijä päättää sairastaa, tekee sen ihan omalla ajallaan tai korvaa lomailunsa työnantajalle!

    • Anonyymi00053

      Miten niin Suomesta?! Davosin Maailman talousfoorumin perustanut Klaus Schwab kertoo ihailleensa aina Kiinan tyyppistä kommunismia, ja kehitti Suuren nollauksen idean yksityisomistakuuden lopettamiseksi, (kertoi pandemian olleen tähän lähtölaukauksen), joissa kokouksissa kävi Sanna Marin ja silloinen valtiovarain ministeri, ja Suomi on vain Suuren nollauksen pilottimaana. Löytyy uutinen YLE.

      • Anonyymi00055

        Löytyy 19.9.2021 YLE - "Marin ja Saarikko kuuluvat nuorten huippujohtajien...". Ongelma on se, ettei enää kansalaisille edes kerrota, että mitä tehdään. Nyt poistettiin ministeriöiltakin itsenäinen tiedotusoikeus.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Löytyy 19.9.2021 YLE - "Marin ja Saarikko kuuluvat nuorten huippujohtajien...". Ongelma on se, ettei enää kansalaisille edes kerrota, että mitä tehdään. Nyt poistettiin ministeriöiltakin itsenäinen tiedotusoikeus.

        Suomi on universumin mitan päässä siitä, että mitä kansalaiset kuvittelevat sen olevan ja mitä tehdään.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Löytyy 19.9.2021 YLE - "Marin ja Saarikko kuuluvat nuorten huippujohtajien...". Ongelma on se, ettei enää kansalaisille edes kerrota, että mitä tehdään. Nyt poistettiin ministeriöiltakin itsenäinen tiedotusoikeus.

        Poliitikot ovat vihon viimeisiä, joihin tänä päivänä luottaisin.


    • Anonyymi00054

      Suomesta saadaan Kiina laskemalla työntekijöiden palkkoja. Temusta jo muutenkin kaiken tilaatte.

    • Anonyymi00058

      Mistä saadaan 5 miljoonaa uiguuria palkattomaan työhön ?

      • Anonyymi00059

        Hyvä alku:

        Sekoomukset ja persut työleireihin


      • Anonyymi00061

        Saadaan kun saadaan samat velvollisuudet niille suomen työläisille!


    • Anonyymi00060

      Kiinassa voi puistossa tilata puhelimella vaikka kylmän juoman
      ja muutaman minuutin kuluttua drone tuo sen paikan päälle!

    • Anonyymi00062

      Miksi jollakin työntekijällä tulisi olla yhtään mitään "oikeuksia" tms. etuja?

      Nehän tekee vaan sen työn mitä sanotaan!
      Jos eivät oo taas laiskottelemassa.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe