Kun ihmiselle luodaan (annetaan) asema yhteiskunnassa, joka on yhden tai pari rappua ylempänä rivikansalaista, niin sen sisältämä ”hybris-syndrooma” on niin valtava, että yksilö ei kykene käsittelemään eikä hallitsemaan sitä. Todellisuus lähtee ns, lapasesta. Se asettaa yksilön täysin eri kategoriaan suhteessa ns, ”tavalliseen ihmiseen”, että se ottaa identiteetin hallintaansa niin täydellisesti, että se kantaa läpi elämän aina eläkevuosiin saakka. Edes vapaa-ajalla tuo ”hybris-syndrooma” ei jätä kantajaansa rauhaan. Tämä on aivan kiistaton tosi asia. Esimerkkeinä toimikoot Poliisi, palomies, vartija, poliitikko tms. Tietenkään Trumpia ja putinia unohtamatta.
Kun jalkautunut Poliisipartio kävelee kauppakeskuksen käytävillä sen näköisenä kuin olisi päreitä kainalossa ja kilo omenia jalkojen välissä, tavikset saavat liimautua kaupan näyteikkunaa vasten välttääkseen yhteentörmäyksen, sillä ”hybris-syndrooma” määrää väistämisvelvollisuuden. Valitusoikeutta ei ole. Ja mitä isot edellä, sitä pienet perässä, sanotaan.
Kaksi kaljua Securitaksen vartijaa toimii esimerkin johdattelemana samoin. ”Pari rappua taviksia ylempänä” tunne tekee ihmeitä vaikka taskussa on peruskoulun päättötodistus keskiarvolla 6,5. Asenne on muuten sama kuin Poliiseilla mutta nyt näyttää siltä kuin kainaloissa olisi greipit ja jalkojen välissä viisi kiloa omenia.
Poliitikon ”hybris-syndrooma” on parhaimmillaan vaalien välisenä aikana. Vaalien alla ”hybris-syndrooma” häivytetään tauolle Hakaniemen torilla. Varmuuden vuoksi poliitikko on jättänyt kravatin kotiin ja sonnustautunut farkkuihin ja ruudulliseen flanelipaitaan. Tällä tavalla voi helposti uida taviksen sydämiin. ”Huomaatteko, minä olen yksi teistä”? Kättely seremonia tapahtuu nimen kera, sillä eihän poliitikko lähde siitä ajatuksesta, että jokainen tuntee hänet automaattisesti. Kas tässä sinulle kuulakärkikynä ja ilmapallo jotka muistuttavat sinua hyväsydämisyydestäni. Saako olla hernekeittoa paperilautaselta? Voin toki itse tarjota, tavis kun olen.
Itse olen tavis ja olen siitä ikionnellinen. Voin tehdä mitä huvittaa ja mennä mihin huvittaa. Elämä on helppoa ja hengitys kulkee sujuvasti eikä minulla ole mitään sivupersoonaa jota pitää ruokia säännöllisesti.
Ylimielisyyden oireyhtymä, eli hubris-syndrooma.
Anonyymi-ap
3
<50
Vastaukset 3
- Anonyymi00001
Totta kuin mikäkin. Poliisilla erityisesti on homma karannut lapasesta täysin. Sen huomaa kun katsoo näitä poliisit ohjelmia. Niissä kansalaisille puhutaan niin kuin joillekin vajaaälyisille. Inhottavaa katseltavaa.
- Anonyymi00002
Osittain totta, mutta esim palomiesten kohdalla, varsinkin vanhempien, asia on monitahoinen. Esimerkiksi näitä voi miettiä:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000287073.html
https://yle.fi/a/74-20108375 - Anonyymi00003
Marjaana Suomen kuningatar.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa992154Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as411408Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1381054Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2321018- 95863
- 82856
- 79751
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53747Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215744- 92710
- 51669
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 35621
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.28516Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14480- 35464
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28462- 40437
- 33433