Ihan hyvä ruokaohje.
https://www.hs.fi/ruoka/art-2000012304025.html
Jutun keskustelussa hyppii silmille kommentit, etteivät jaksa syödä yhtäjasamaa koko viikkoa ja pakastinkin puuttuu.
Tuli vaan mieleen, että jaksaako kommentoijat tehdä jokikinen päivä uutta ruokaa,
Etteivaan tulisi puputettua joka päiväistä samaa leipää leikkeleillä.
Kattilallinen ruokaa riittää viikoksi yhdelle
22
59
Vastaukset 22
- Anonyymi00001UUSI
Valmisruoissa on valinnan varaa vaikka joka päivälle erilainen. Eikä tule ahmittua, sillä ne on niin pieniä annoskokoja kaikki.
- Anonyymi00002UUSI
Valmisruoat ovat yliprosessoituja ja aiheuttavat syöpää.
- Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Valmisruoat ovat yliprosessoituja ja aiheuttavat syöpää.
Kuvittelet.
- Anonyymi00003UUSI
Halvin sika-nauta jauheliha joka on osunut silmiin maksaa nyt 7,74 €(kg..
- Anonyymi00005UUSI
Liian paljon aineksia joita tulee harvemmin käytettyä. En pidä kurpitsan mausta, paitsi ehkä pikkelsinä joskus.
- Anonyymi00006UUSI
Voi keiton tehdä tomaateilka ja porkanoilla.
- Anonyymi00007UUSI
Teen usein kattilallisen keittoa aivan tavallisista vihanneksista, juureksista, sipulista. Maustan suolalla ja pippurilla.
Pakastan pienempiin astioihin sen mitä keitosta jää ja sitten kun sen sulatan, tuunaan keiton kalakeitoksi,jauhelihakeitoksi, makkarakeitoksi, tai vaan lisään lämmityksen ohessa jääkaapista löytynyttä siivutettua kinkkua/makkaraa jossa päivämäärä alkaa lähestyä loppuaan ja maustan sopivien mausteiden kera.
Tuosta vihannes/juureskeitosta on helppo soseuttaa vauvallekin annoksia. - Anonyymi00008UUSI
Teen makkarakeiton omissa erissään.
Ensin perunat halki ja poikki, ja keitetään lihaliemen kanssa puolikypsiksi.
Sitten lisätään leikatut porkkanat, ja kun ovat melkein puolikypsiä, sipuli ja makkarat, ja hieman kuivattua tilliä perään.
Kiehautetaan pari minuuttia ja kaadetaan lautaselle, kaadetaan hieman ylimääräistä lientä pois - jäähtyy nopeammin. Kuoritaan perunat. Annetaan jäähtyä pari minuuttia.- Anonyymi00009UUSI
Ainekset siis:
Hieman normaalia isompi peruna.
Isohko porkkana.
Atrillin punaisesta neljän makkaran pakkauksesta yksi.
Sipuli, josta 1/3.
Puoli lihaliemikuutiota.
Pari ripausta tilliä. - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ainekset siis:
Hieman normaalia isompi peruna.
Isohko porkkana.
Atrillin punaisesta neljän makkaran pakkauksesta yksi.
Sipuli, josta 1/3.
Puoli lihaliemikuutiota.
Pari ripausta tilliä.Hieman normaalia isompi peruna...mitä saattanan hihvistelyä Seppo tämä on?;P :D
"Isohko porkkana" - taas! Käykö 2 pienehköä?
Tarkkaa annostelua..toivottavasti ei floppaa...ilmasto kärsii! - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Hieman normaalia isompi peruna...mitä saattanan hihvistelyä Seppo tämä on?;P :D
"Isohko porkkana" - taas! Käykö 2 pienehköä?
Tarkkaa annostelua..toivottavasti ei floppaa...ilmasto kärsii!Okei, ainekset sen mukaan, että tulee sopusointuinen makkarakeitto. XD
- Anonyymi00010UUSI
On syytä sitten muistaa ruoan asiallinen säilytys.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/20-vuotias-opiskelija-menehtyi-syotyaan-viisi-paivaa-keittion-poydalla-sailytettya-pastaa/7260778
"20-vuotias opiskelija menehtyi syötyään viisi päivää keittiön pöydällä säilytettyä pastaa"- Anonyymi00014UUSI
Mulla on monta päivää ollut lihamaronilaatikko tiskipöyrällä, ei moksiskaa, nääs paistettu säilyy perskuta.
- Anonyymi00021UUSI
"viisi päivää" (11 merkkiä)
"5 pv" (3 merkkiä)
- Anonyymi00011UUSI
Mulla on 50l kattila. Sen kun keittää täyteen niin riittää toisellekin viikolle.
- Anonyymi00015UUSI
Mulla on Högforsin kattila vuodelta 1968. Kaksi pesää , aika monta litraa palotila
- Anonyymi00022UUSI
Ja asut siis yksin? Myy se kattila. Osta pienempi tilalle.
- Anonyymi00012UUSI
Itse teen keiton sokerista rusinoista ohramaltaasta ja sitten keitän. On hyvää keittoa
- Anonyymi00016UUSI
Varmahan. Kaurapuuroon kyllästynyt.
- Anonyymi00017UUSI
Mulla tapana tuunata edellisen päivän ruokaa. Se ilon päivä, kun saa tehdä ihan uutta!
Mua vähän ihmetyttää noi viikon samaa soppaa -jutut.
Onhan se aamupala: kahvia ja paahtoleipää, juustoa, metverstia, kurrkua ja tomaattia
Second breakfast: puolukka-banaani-smoothie
Lounas: se soppa, leipää jollain päällysteellä, kurkulla ja tuorejuustolla
Välipala kahvi ja pulla
Päivällinen: se soppa?
Iltapala: rahkaa ja hedelmä, teetä ja leipää- Anonyymi00019UUSI
Minulla 4 vrk eteenpäin: makkarasoppa, jonka edellä mainitsin.
- Anonyymi00020UUSI
On niin äklön näköistä, että riittää loppuiäkseni. Ei tule tuommoinen mössö syötyä, mitä lie Purran ruokaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2351439Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va249990Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68762Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48713Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan86698- 109599
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27573Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34564Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.46548Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 40471
- 31461
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain75440Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺45417- 77412
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8407- 30393
- 27390
Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33390Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21371