Tälläkin palstalla on viime aikoina räksytetty seksin ostokiellosta. Miksi tämä laki ärsyttää niin paljon miehiä, ei selity seksin ostamisella, vaan miesten yleisellä turhautumisella seksikielteisiin asenteisiin.
Suomalaisen miehen suurin ongelma tällä hetkellä on huono seksielämä. Naisten seksuaalinen haluttomuus lähentelee 30 prosenttia, ja lisäksi naisilla on muita seksiongelmia, kuten orgasmivaikeuksia ym. Maailman johtava seksuaalisten ongelmien kartoittaja Edward Laumann näkee tilanteen maailmanlaajuisesti niin huonona, että vain 20 prosentilla parikunnista seksielämä on ongelmatonta. Hyvin usein ongelmat johtavat lopulta avioeroon.
Seksiongelmia suurin syy ovat erilaiset seksuaaliset ahdistukset, jotka estävät seksuaalisen halun esteettömän ilmenemisen ja oikeiden kanavien löytymisen biologiselle tarpeelle. Ahdistukset rajoittavat elämäämme ja mahdollisuuksiamme, kuten me kaikki esiintymispelkoiset ja lentopelkoiset ym. tiedämme. Se, että naisilla on enemmän seksuaalisia ahdistuksia, on tietenkin epätasa-arvoista, mutta asiaa ei auta, jos yritämme luoda miehille uusia ahdistuksen oireita.
Vaikka pinnallisen käsityksen mukaan miehiä pidetään tunneälyltä naisia alemmalta tasolla olevilta, niin kuitenkin miehet tässä asiassa selvästi tajuavat mistä seksuaalisessa ahdistuksessa on kyse. Miehet kyllä intuitiivisesti ymmärtävät, että seksikielteisyyden taustalla ovat pelot ja ahdistukset. Korostan: miehen suurin ongelma elämässä on puolison seksuaaliset ahdistukset.. kaikki kuitenkin tiedämme intuitiivisesti, että peloista ja ahdistuksista ei pääse yli siten, että työnnetään pää pensaaseen ja aina vain paetaan ja vältellään pelon kohteita.
Laki seksin oston kieltämisestä on nimenomaan ratkaisu, jossa miehen suurin ongelma ratkaistaan teeskentelemällä, että sitä ei ole. Kyse on selvästi pakenevasta ratkaisusta. Tällainen ratkaisu ärsyttää voimakkaasti miehiä, joiden mielestä varsinainen ongelma, ahdistus pitää ratkaista. Seksin myynnin salliminen näyttäisi ja toisi esille sen massiivisen määrän yhdyntöjä, joka nyt jää toteutumatta ahdistuksen kautta. Se osoittaisi, kuinka me tuhlaamme elämäämme rajoittamalla pelkojemme vuoksi seksuaalisuutta pois elämästämme. Tämän jollain intuitiivisella tasolla tajuavat myös ostokiellon vaatijat, joiden pääargumentti on siinä, että jos ostosta tulee hyväksyttävä, se johtaa suuriin ostomääriin.
Seksin ostokielto ei raivostuta miehiä sen takia, että se rajoittaisi heidän seksin ostamisiaan, vaan sen taustalla on oikeutettu suuttumus seksiin kielteisesti ja tiukkapipomaisesti suhtautuvia ihmisiä vastaan. Se suuttumus, mitä miehet tuntevat lähtee jokapäiväisistä arkikokemuksista ja välittyy tunteen, ei logiikan kautta. Ja se on suuttumusta seksikielteistä asennetta kohtaan, asennetta joka kumpuaa seksuaalisesti ahdistuneempien kokemuksista ja saa erilaisia järkeistyneitä muotoja erilaisissa moraalisissa diskursseissa.
Miksi ostokielto ärsyttää miehiä
31
2135
Vastaukset
- Hertha
Aiheuttavatko miehet itse naisissa "seksikielteisyyttä"?
Eipä muuta tällä kertaa.- Vanha Hippi
1960-70 luvulla kaikki oli aina yhteiskunna syy. Kätevää.
- P.e.p.e.
Mies on itsenäinen ja kaikki miesten ongelmat ovat sisäsyntyisiä. Naisten ongelmat taas syntyvät ulkoisten tekijöiden vaikutuksesta ja yleensä se vaikutin on mies. Tätäkö tarkoitat? Jos näin on, niin onko sp:n tasa-arvon saavuttaminen edes teoriassa mahdollista?
Alkuperäiseen kirjoitukseen >> Mikä sitten miehiä närästää seksin ostokiellossa. Enpä osaa sanoa, mutta itseäni närästää lähinnä se, että vastoin lainsäädännössä käytettyä yleistä periaatetta syytetäänkin ostajaa ja siitä huolimatta myyjän toiminta sallitaan. Tätä logiikkaa en oikein kykene ymmärtämään ja kyse ei ole siitä, että seksin ostokielto vaikuttaisi henk.kohtaiseen elämääni millään tavalla. - Hertha
P.e.p.e. kirjoitti:
Mies on itsenäinen ja kaikki miesten ongelmat ovat sisäsyntyisiä. Naisten ongelmat taas syntyvät ulkoisten tekijöiden vaikutuksesta ja yleensä se vaikutin on mies. Tätäkö tarkoitat? Jos näin on, niin onko sp:n tasa-arvon saavuttaminen edes teoriassa mahdollista?
Alkuperäiseen kirjoitukseen >> Mikä sitten miehiä närästää seksin ostokiellossa. Enpä osaa sanoa, mutta itseäni närästää lähinnä se, että vastoin lainsäädännössä käytettyä yleistä periaatetta syytetäänkin ostajaa ja siitä huolimatta myyjän toiminta sallitaan. Tätä logiikkaa en oikein kykene ymmärtämään ja kyse ei ole siitä, että seksin ostokielto vaikuttaisi henk.kohtaiseen elämääni millään tavalla.Niin syvällisesti en ole lain valmistelemisesta käytyä keskustelua seurannut, että mieleen olisi jäänyt vakuuttavia perusteita pelkälle ostokiellolle.
Ehkä rohjetaan arvostaa ostajien moraalista selkärankaa korkeammalle kuin myyjien? - Nari_Säre
P.e.p.e. kirjoitti:
Alkuperäiseen kirjoitukseen >> Mikä sitten miehiä närästää seksin ostokiellossa. Enpä osaa sanoa, mutta itseäni närästää lähinnä se, että vastoin lainsäädännössä käytettyä yleistä periaatetta syytetäänkin ostajaa ja siitä huolimatta myyjän toiminta sallitaan. Tätä logiikkaa en oikein kykene ymmärtämään ja kyse ei ole siitä, että seksin ostokielto vaikuttaisi henk.kohtaiseen elämääni millään tavalla....lähtee yleensä siitä, että (nais)huorat ovat patriarkaalin pakottamina, reppanat, ryhtyneet alalle.
Siksi naishuorat ovat jotenkin "suojeltavia".
Seuraavaksi ilmeisesti naispuoliset huumediilerit tai vaikka väärennetyn rahan levittäjät pitäisi suojella, kun ne ressukat tekevät vain hengenpitimikseen tai jos vaikka joku ilkee setä olisi pakottanut? - Vartija tavaratalosta
Nari_Säre kirjoitti:
...lähtee yleensä siitä, että (nais)huorat ovat patriarkaalin pakottamina, reppanat, ryhtyneet alalle.
Siksi naishuorat ovat jotenkin "suojeltavia".
Seuraavaksi ilmeisesti naispuoliset huumediilerit tai vaikka väärennetyn rahan levittäjät pitäisi suojella, kun ne ressukat tekevät vain hengenpitimikseen tai jos vaikka joku ilkee setä olisi pakottanut?Ainakin Virosta järjetetään Suomeen organisoituja myymälävarkausmatkoja, joille osallistuville annetaan luettelo mukaan, mitä kyseisellä matkalla tilauksessa.
Jos tällaiselle matkalle osallistuja on nainen, pitäisikö hänet vapauttaa. Sen sijaan tavaratalo pitää tuomita sakkoihin, jos varastamista ei ole tehokkaasti estetty ja se on liian helppoa? - P.e.p.e.
Hertha kirjoitti:
Niin syvällisesti en ole lain valmistelemisesta käytyä keskustelua seurannut, että mieleen olisi jäänyt vakuuttavia perusteita pelkälle ostokiellolle.
Ehkä rohjetaan arvostaa ostajien moraalista selkärankaa korkeammalle kuin myyjien?Vähän moraalia = este rangaistukselle. Paljon moraalia = kannuste rangaistukselle.
Itselläni kun on sellainen käsitys, että ensisihaisesti teko on joko rangaistava tekijästä riippumatta. Toissijaisesti vasta tulee huomioida tekoon liittyvät liventävät asianhaarat.
- seksilläkin ON rajansa
Onpa outoa paatosta. Kaikki tiedämme miten pitkälle on menty seksin kaikkivoipaisessa levittämisessä jopa lapsiin elämiin ja kuolleisiin. On outoa tuo miehen tyydyttämättömyys. He kokevat olevansa jotenkin niin paljon toista sukupuolta yläpuolella, joten onkin vain fakta, ettei kukaan nainen milloinkaan kykene miehen tarpeita tyydyttämään. Ne kun ovat niin ihmsen käsitysten ulkopuolella, eli kaiken inhimillisen rajojen saavuttamattomissa. Mies leikkii jumalaa. Hänelle ei siis riitä mikään, vaikka lähes koko maailma on juuri heidän hajlujensa vuoksi muokkautunut maailmanlaajuiseksi bordelliksi.
Naurattaa enää vain se tosiasia, mihin törmäävät, ja miksi tuska heille on liisääntynyt ja tullut niin äärettömän vaikeaksi...
Koska mies ei todellisuudessa elä täyttäen itsekään epätodellisten harhojensa maailmassa miehistä ikuista paloaan ja halujaan. Ne tekevät todellisuudessa heistä impotentteja, koska kukaan ihminen ei ollut tarkoitettu tänne jumalaksi, joka ylittää kaikki normaalit rajat. Seksin suhteen ne on ylitetty joa vuosikausia sitten. Ja siinä MIES on ollut juuri kaiken rajattomuuden luojana, mutta juuri samasta syystä joutunut eksyksiin.
Seksi oli tarkoitettu ihmisislle, ei rajattomasti perverssiin mässäilyyn tarkoitetuille oudoille pelkästään perverssejä halujaan joka paikasta hakeville pedoille.- siis
olet psykoottinen miesvihaaja!!!
- Ilmoittele
Aika hauskaa tekstiä, mutta uskoisin, että joku voi tosissaan näin ajatellakin.
- machorakastaja
siis kirjoitti:
olet psykoottinen miesvihaaja!!!
HULLUA. Siis tarkoitan lähinnä sairasta. Tuo on tyypillistä machojen sabotointia johon nainen on joutunut tottumaan aivan liian kauan. Olet itse kai naista halveksuva nonchalantti macho.
- Nari_Säre
...huomauttaisin, että kaksinaismoralismi ärsyttänee myös tavallisia järkeviä naisia.
Ei tasa-arvoinen ajattelu ole ainoastaan miesten ulottuvilla tässä kysymyksessä - kyllähän esim. se, että huorat voivat vapaasti temmeltää, vaikka asiakkaita rangaistaan, ärsyttää noin yleensä ajattelevaa ihmistä.Kuullessani uudesta lakiehdotuksesta ajattelin minäkin ensin, että onpa tekopyhää ja miksei saman tien kriminalisoida myymistä.
Mutta kyse taitaa olla samasta asiasta, kuin että jos huumeiden käytöstä rangaistaan ankarasti, niin narkkarit eivät uskalla hakeutua hoitoon. Prostituoidut ovat myös usein avun tarpeessa eläessään sutenöörien armoilla ja järjestäytyneen rikollisuuden keskellä. Jos seksin myyminen kriminalisoidaan, idästä väärin lupauksin tänne tuotu ( puhein kotiapulaisen paikasta tai tanssijan ammatista )ilotytöksi pakotettu tyttöparka ei uskalla hakea apua.
Kaikissa asioissa on kaksi puolta. Uuden lakiesityksen huonona puolena on tietysti se, että prostituoidut voivat ruveta kiristämnään asikkaitaan, koska eivät itse riko lakia. Tämä on kuitenkin pienempi paha kuin tilanne jossa seksiorjiksi pakotetut tytöt eivät voi pyytää apua poliisilta.
Juridisista näkökohdista riippumatta en mitenkään voi ymmärtää, että kukaan alentuisi maksamaan seksistä!!!! Eikö näillä ihmisillä ole itsekunnioitusta olemassakaan?
Jos minusta tulee joskus niin ruma ja kuihtunut ja rupsahatnut ettei kukaan siedettävä mies tahdo maata kanssani, valitsen mieluummin selibaatin kuin rakastelen miehen kanssa jolle minun pitää maksaa ja joka siis ei oikeasti halua minua.- Lukhäriönen
Paha-Outi kirjoitti:
Kuullessani uudesta lakiehdotuksesta ajattelin minäkin ensin, että onpa tekopyhää ja miksei saman tien kriminalisoida myymistä.
Mutta kyse taitaa olla samasta asiasta, kuin että jos huumeiden käytöstä rangaistaan ankarasti, niin narkkarit eivät uskalla hakeutua hoitoon. Prostituoidut ovat myös usein avun tarpeessa eläessään sutenöörien armoilla ja järjestäytyneen rikollisuuden keskellä. Jos seksin myyminen kriminalisoidaan, idästä väärin lupauksin tänne tuotu ( puhein kotiapulaisen paikasta tai tanssijan ammatista )ilotytöksi pakotettu tyttöparka ei uskalla hakea apua.
Kaikissa asioissa on kaksi puolta. Uuden lakiesityksen huonona puolena on tietysti se, että prostituoidut voivat ruveta kiristämnään asikkaitaan, koska eivät itse riko lakia. Tämä on kuitenkin pienempi paha kuin tilanne jossa seksiorjiksi pakotetut tytöt eivät voi pyytää apua poliisilta.
Juridisista näkökohdista riippumatta en mitenkään voi ymmärtää, että kukaan alentuisi maksamaan seksistä!!!! Eikö näillä ihmisillä ole itsekunnioitusta olemassakaan?
Jos minusta tulee joskus niin ruma ja kuihtunut ja rupsahatnut ettei kukaan siedettävä mies tahdo maata kanssani, valitsen mieluummin selibaatin kuin rakastelen miehen kanssa jolle minun pitää maksaa ja joka siis ei oikeasti halua minua.Hellyyden ja toisen ihmisen kaipuun saa hyvin korvattua kissan tai koiran avulla. Tämä on terve vaihtoehto miesten tavalle, vuokrata toinen ihminen kumppaniksi.
- mann
Paha-Outi kirjoitti:
Kuullessani uudesta lakiehdotuksesta ajattelin minäkin ensin, että onpa tekopyhää ja miksei saman tien kriminalisoida myymistä.
Jos minusta tulee joskus niin ruma ja kuihtunut ja rupsahatnut ettei kukaan siedettävä mies tahdo maata kanssani, valitsen mieluummin selibaatin kuin rakastelen miehen kanssa jolle minun pitää maksaa ja joka siis ei oikeasti halua minua.Paha-Outi saa ihan rauhassa rupsahtaa ja elellä selibaatissa. Kukaan ei pakota ostamaan tai myymään seksiä. Jos joku kuitenkin haluaa toisin, älköön häntä rangaistako moraalisesta näkemyserosta Paha-Outin kanssa.
Tuota noin, onkohan täällä Suomessa edes ollut tapauksia, että nainen ei olisi tiennyt, mihin hommaan on lähtenyt mukaan. Ongelmia on toki ollut parittajien kanssa, mutta eiköhän ne ole enimmäkseen liittyneet siihen, että parittajat ovat epäilleet naisten vetäneen välistä ts. ottaneen itselleen enemmän kuin sovitun palkkion tai muutoin eivät ole olleet uhrausten (matka- ym. kulujen)arvoisia. En halua vähätellä prostituoitujen ongelmia, mutta en myöskään vääristellä ilmiötä. - Ramon
mann kirjoitti:
Paha-Outi saa ihan rauhassa rupsahtaa ja elellä selibaatissa. Kukaan ei pakota ostamaan tai myymään seksiä. Jos joku kuitenkin haluaa toisin, älköön häntä rangaistako moraalisesta näkemyserosta Paha-Outin kanssa.
Tuota noin, onkohan täällä Suomessa edes ollut tapauksia, että nainen ei olisi tiennyt, mihin hommaan on lähtenyt mukaan. Ongelmia on toki ollut parittajien kanssa, mutta eiköhän ne ole enimmäkseen liittyneet siihen, että parittajat ovat epäilleet naisten vetäneen välistä ts. ottaneen itselleen enemmän kuin sovitun palkkion tai muutoin eivät ole olleet uhrausten (matka- ym. kulujen)arvoisia. En halua vähätellä prostituoitujen ongelmia, mutta en myöskään vääristellä ilmiötä.Oikeusviranomaisten käsitys asiasta on, että Suomessa toimivat itäprostituoidut ovat ylittäneet elintasokuilun ihan omasta vapaasta tahdostaan tienatakseen paljon rahaa. Heitä ei houkutella ilmoituksilla kotitöistä, vaan heitä haetaan seksityöhön. Ja tulijoita piisaa. Asia on hieman toisenlainen Keski-Euroopassa, jossa ei ole vastaavaa elintasokuilua eikä matkustaminan töihin ja taas kotimaahan ole yhtä vaivatonta kuin meidän itärajallamme.
- Siippa...
Mies: Rakastellaanko?
Nainen: Joko taas, kyllä yhteiskunta on yliseksualisoitunut kun sinä taas haluat, vaikka vasta viime kuussa rakasteltiin.
Mies: Kuule, haluaisin rakastella useammin.
Nainen: Ajattelet minua vain seksiobjektina ja se vähentää minun ihmisarvoani naisena. Miksi sinä et kunnioita minun ihmisarvoani?
Mies: Kuule, kyllä minullakin on seksuaalisia tarpeita.
Nainen: Ei seksi ole tarve niin kuin nälkä tai jano. Kyllä sinulle saa riittää, että laitan ruokaa kerran päivässä.
Mies: Kokeiltaisiinkos vähän jotain uutta sängyssä.
Nainen: Ei missään nimessä. Kuinka pitkälle on menty seksin kaikkivoipaisessa levittämisessä jopa lapsiin elämiin ja kuolleisiin. Seksi oli tarkoitettu ihmisislle, ei rajattomasti perverssiin mässäilyyn tarkoitetuille oudoille pelkästään perverssejä halujaan joka paikasta hakeville pedoille.- Torjuvamies joka on ollut k...
Ohh rakas.
Sinä haluat minua vain selkeästi omilla ehdoillasi. Ero meidän välillämme on vain se, että minä haluan sinua myös mutta silloin aidosti koko sydämelläni ja kehollani. Sinun halusi viestii liian usein vain pelkkiä fyysisiä halujasi, vaikka mielesi ja tunteesi sekä sydämesi on jossain muualla.
Olet muuttunut kaikinpuolin muutenkin käytökselstäsi. Vaadit pelkästään asioita minulta kun samalla vähättelet kaikkea minussa. Miten voit odottaa että suostun olemaan sinulle yksinomaan pelkkä lelu-objekti?
Olen emotionaalisesti aina antanut kaikkeni. Haluatko väittää etten olisi halunnut sinua tai rakastella kanssasi?? Tiedät ettei näin ole, olet itse valittanut aikoinaan että pelkäät ettet ole tarpeeksi minulle.
Sinä vain itse olet muuttunut jotenkin suunnattoman ego-keskeiseksi ja tuot esiin pelkästään omia tarpeitasi niin seksin kun kaiken muunkin suhteen. Minä taas en suhteemme alussa voinut tietää ja odottaa niin rakastavalta mieheltä mikä olit, että vaatisit minua jonakin päivänä orjaksesi. Orjana oleminen ei lisää rakkauden tunteita. Joitakin vuosia sitäkin kokeiltuani, uskoen sen muuttavan tilanteen välillämme paremmaksi, se muutti kaiken. Eli tunteet sinua kohtaan niin miehenä kuin ihmisenä. Minun rakkauteni ja haluni sinua kohtaan ovat vaimenneet, koska olet väärinkäyttänyt minua ihmisenä, kuin myös samalla seksuaalisuuttani. Siksi minua ei huvita, koska mietin suhteemme lopettamista. Vaikka en puhu siitä se on mielessäni alitajuisesti.
Sinä tietenkin mietit nytkin kaiken aikaa millä tavoin saisit omat tarpeesi parhaiten tyydytetyksi, joita ole ollut tyydyttämässä jo useammaalla taholla.
- Tutkimusmatkailija
Voi olla, että vaikka naiset keskustelevat enemmin toistensa kanssa tunteistaan, niin miehillä on naisia parempi käsitys seksuaalisuudesta. Kun naiset kasvatetaan perinteisesti siveiksi, niin naisten keskustelut seksistä pysyvät siveällä tasolla, ja niin ei lopulta päästä itse asiaan. Näin päädytään tilanteeseen, jossa vain päivitellään; ”joo, on ne miehet kauheita sen seksinsä kanssa” tai ”Ei vaan haluta, mutta en mä tiedä syytä, kun ei haluta. Ei kai sitten?”.
Miehille seksin tutkiminen on perinteisesti sallitumpaa ja miehet ovat touhukkaita ja uteliaita, ja lukevat kaikenlaista tietoa seksistä ja etsivät aina jotain vaaraa. Näin miehet ovat ikään kuin vaaran asiantuntijoita, ja siten heidän näkemyksensä seksiin on naisia parempi – ehkä huomattavastikin parempi?.- Kehitys keskustelua
Primitiivisemmin käyttäytyvä sukupulista on ehdottomasti mies. Jos se sitten halutaan liittää parempaan seksin tuntemukseen niin siitä vaan. Silti evoluutionsa ohessa k e h i t t y n y t ihminen, jolla on normaalit tunteet ja seksihalut ei voi koskaan tulla tyytyväiseksi vain seksi-alueen experttinä. Seksiin normaalisti liittyy parhaimmilaan kaikki mahdolliset tunteet, eikä niitä voi eritellä. Jos ne haetaan väkisin ja keinotekoisella tavalla, ne eivät ole samat joka tapauksessa kun oikeassa aidossa tilanteessa.
Noh, tietenkin ne kaikkein primääreimmät vietit voi päästää valloilleen ja toivoa parasta. Joskus voi villiintyä ja kiihottua kenties nimenomaan just sen alkukantaisimman vietin voimakkuudesta, mutta ei se kanna kovin pitkälle.
Keinotekoista mikä on väkisin tehtyä ja teeskenneltyä.
Tässä mies on ehdottomasti ex-pertti. Niinkuin sitten usein käytännön elämässäkin. Hänestä tulee varsinainen EX- Pertti, Juuso, Matti jne..... - jippo0
Kehitys keskustelua kirjoitti:
Primitiivisemmin käyttäytyvä sukupulista on ehdottomasti mies. Jos se sitten halutaan liittää parempaan seksin tuntemukseen niin siitä vaan. Silti evoluutionsa ohessa k e h i t t y n y t ihminen, jolla on normaalit tunteet ja seksihalut ei voi koskaan tulla tyytyväiseksi vain seksi-alueen experttinä. Seksiin normaalisti liittyy parhaimmilaan kaikki mahdolliset tunteet, eikä niitä voi eritellä. Jos ne haetaan väkisin ja keinotekoisella tavalla, ne eivät ole samat joka tapauksessa kun oikeassa aidossa tilanteessa.
Noh, tietenkin ne kaikkein primääreimmät vietit voi päästää valloilleen ja toivoa parasta. Joskus voi villiintyä ja kiihottua kenties nimenomaan just sen alkukantaisimman vietin voimakkuudesta, mutta ei se kanna kovin pitkälle.
Keinotekoista mikä on väkisin tehtyä ja teeskenneltyä.
Tässä mies on ehdottomasti ex-pertti. Niinkuin sitten usein käytännön elämässäkin. Hänestä tulee varsinainen EX- Pertti, Juuso, Matti jne.....Mitäs sitten sanot naisten hyysäysvietistä: hankkivat enemmän lemmikkejä kuin miehet, ja lapset ovat naisille kaikki kaikessa (muita ihmisiä voi kampittaa, jos se on omien - maailman tärkeimpien - lasten etu).
Tai entä vaikkapa meikkaus (vastakkaista sukupuolta houkuttelevien signaalien voimistaminen), suuri pukeutumiseen panostaminen yms.? Miehet eivät ole niin ulkonäkökeskeisiä.
- mies
Ei minua seksin ostokielto lainkaan ärsytä. Ei ole koskaan tarvinnut ostaa. Aina olen saanut kun olen halunnut. Aina en ole edes halunnut kun on ollut tyrkyllä.
Eikä kenenkään tarvitse ostaa naista. Jokaisella miehellä on kaksi kättä ja jotain mihin niillä tarttua.
Ai niin: olen ollut feministin kanssa naimisissa 12 vuotta, joten se niistä seksikielteisistä nutturapäistä.- Kunnioitan ja rakastan
Oli hienoa lukea mieheltä vastine joka oli inhimillinen ja asiallinen. Kiitos siitä! Noin sitä suurin osa meistä naisistakin ajattelee miehen ajattelevan kun ollaan rakastuneita ja halutaan elää yhdessä.
- 40-kymppinen
Kyllähän sitä kaikki nuorena saa seksiä kun haluaa, koska kaikki nuoret etsii itselleen puolisoa, ja suhteiden etsintään kuuluu seksi.
Mutta odotas kun vanhenet hieman, ja kaikki ovat jo pariutuneet.
Kun ravintoloissa on keskimäärin 2 naista 50 seksiseuraa etsivää miestä kohti, niin tyhmäkin vo päätellä, että vain kaikkein parhaimman näköiset miehet tai rikkaimmat, saavat nämä harvat vapaat naiset.
Tällaiset "kaikkihan seksiä saa" väitteet perustuvat nuoruuden muisteluihin, eivät yli 30-kymppisen tosielämään. - mies
40-kymppinen kirjoitti:
Kyllähän sitä kaikki nuorena saa seksiä kun haluaa, koska kaikki nuoret etsii itselleen puolisoa, ja suhteiden etsintään kuuluu seksi.
Kun ravintoloissa on keskimäärin 2 naista 50 seksiseuraa etsivää miestä kohti, niin tyhmäkin vo päätellä, että vain kaikkein parhaimman näköiset miehet tai rikkaimmat, saavat nämä harvat vapaat naiset.
Tällaiset "kaikkihan seksiä saa" väitteet perustuvat nuoruuden muisteluihin, eivät yli 30-kymppisen tosielämään.eikä minun tarvitse seksiä ravintolasta hakea. Olen naimisissa, ollut jo 12 vuotta.
40-kymppinen kirjoitti:
Tällaiset "kaikkihan seksiä saa" väitteet perustuvat nuoruuden muisteluihin, eivät yli 30-kymppisen tosielämään.erkaantunut jostakin, nimittäin 40-kymppinen itse demografisista tosiasioista. Ja vähän pragmaattisistakin.
Mitä enemmän ikää, sitä enemmän ikäryhmässä on naisia ja vähemmän miehiä, koska naiset elävät keskimäärin pidempään.
Eikö nyt tuohon ikään mennessä ole vielä selvinnyt, jos siellä ravintolassa on tosiaan naisia vain 4 %, että se ei ehkä ole juuri se oikea paikka naista etsiä?
Pitäisi vähän katsoa millä mättäällä marjastaa, ja minä vuodenaikana, eikä istua kannonnokassa maailman tappiin. Aina ei saa mitä haluaa, eikä tarvitse saadakaan. Semmoista on ihmeellinen elämä.- Ravintolatyöntekijä
Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:
erkaantunut jostakin, nimittäin 40-kymppinen itse demografisista tosiasioista. Ja vähän pragmaattisistakin.
Mitä enemmän ikää, sitä enemmän ikäryhmässä on naisia ja vähemmän miehiä, koska naiset elävät keskimäärin pidempään.
Eikö nyt tuohon ikään mennessä ole vielä selvinnyt, jos siellä ravintolassa on tosiaan naisia vain 4 %, että se ei ehkä ole juuri se oikea paikka naista etsiä?
Pitäisi vähän katsoa millä mättäällä marjastaa, ja minä vuodenaikana, eikä istua kannonnokassa maailman tappiin. Aina ei saa mitä haluaa, eikä tarvitse saadakaan. Semmoista on ihmeellinen elämä.Kyllä asia vain on niin, että 40-kohdalla alkaa olla kova ylitarjonta miehistä ravintoloissa. Älä puhu asioista, kun et ilmeisesti ol käynnyt niissä kuin syömässä viimeisten vuosien aikana.
Ravintolatyöntekijä kirjoitti:
Kyllä asia vain on niin, että 40-kohdalla alkaa olla kova ylitarjonta miehistä ravintoloissa. Älä puhu asioista, kun et ilmeisesti ol käynnyt niissä kuin syömässä viimeisten vuosien aikana.
Edellinen kirjoittajahan sanoi juuri niin: että ravintoloissa on ylitarjontaa miehistä.
Mutta että tämä naispula ei päde koko yhteiskuntaan, päinvastoin: mitä vanhemmasta ikäluokasta on kyse, sitä suuremmaksi kasvaa naisenemmistö. Hän kehotti ko. miestä etsimään naisia jostain muualta kuin kapakoista juuri siksi ettei naisia kapakoista löydy.
- Ramon
Oikeastaan päällimmäisenä on kolme syytä, jotka aiheuttavat lievää ärtymystä. Tai oikeastaan neljä, jos mukaan lasketaan se paatos ja lähes uskonnollinen kiihko, jolla nämä itse oppineet seksikaupan "asiantuntijat" jakavat meille totuuden evankeliumia luettuaan Reginaa tai Me naisia. Mutta unohdetaan tämä, siis kolme syytä.
Ensimmäinen on luonnollisesti se, että seksikaupassa on kyse kahden ihmisen välisestä vaihdannasta, jolla ei loukata ketään. Tällaiseen ei valtion pitäisi puuttua vain sen takia, että se on jonkun mielestä likaista, moraalitonta tai paheksuttavaa. En halua ajatuspoliisia enkä mitään virallistettua moraalinvartijaa, joka voi korkealta palliltaan jaella rangaistuksia. Loppujen lopuksi kyse on siitä, ettei teko itsessään ole väärin tai arveluttavaa ja näin ollen se ei voi muuttua arveluttavaksi vain sen takia, että siihen liittyy rahan vaihdanta.
Ja toisaalta, jos prostituutioon liittyy jotain rikollista kuten paritusta tai pakottamista, on meillä jo olemassa lainsäädäntö, jonka avulla asiaan voidaan puuttua. Jos jotain halutaan tehdä niin ohjataan sitten lisää rahaa itänaisten ratsaamiseen ja järjestäytyneen rikollisuuden tutkimiseen, mutta jätetään vapaasta tahdosta toimivat yksityisyrittäjät asiakkaineen tämän ulkopuolelle.
Toinen syy asiasta kiihtymiseen on se täydellinen loogisuuden puute, jolla tähän kysymykseen suhtaudutaan. Tutkijat, poliisi ja asiantuntijat ovat pääsääntöisesti sitä mieltä, että tällainen oston kieltäminen olisi täysin naurettavaa ja yleisten periaatteiden vastaista. Pelkkä ostamisen kieltäminen on älytöntä ja kaikki ymmärtävät sen, mutta harva uskaltaa sitä sanoa ääneen. Samaan aikaan prostituution pimeän puolen parissa työskentelevät sanovat prostituutioon liittyvien ongelmien vain pahenevan ostokiellon myötä, mutta tämä sinänsä looginen väite ohitetaan yleensä olankohautuksella. Järjestäytynyt rikollisuushan se tietysti ensimmäisenä kavahtaa tällaista lakia ja lopettaa oman toimintansa, eikös niin?
Kolmas ja ehkä tärkein vitutuksen kohde on se tapa, jolla tätä aihetta käsitellään mediassa. Voisi melkein siteerata Väyrystä ja puhua mediapelistä. Suurin osa aihetta sivuavista jutuista tuntuu olevan naisreportterin käsialaa ja yleensä vielä kiihkossa kirjoitettu. Objektiivisuuden puute on yleensä läpitunkevaa ja lähteiden käyttö vähäistä. Kiinnittäkääpä huomiota, yleensä isotkin prostituutiojutut ovat ihan mutua ja perustuvat kuluneisiin kliseisiin. Käynnissä on selvästi laaja lobbaus tämän lain puolesta ja suuri osa ihmisistä suhtautuu siihen täysin kritiikittömästi. On suunnattoman ärsyttävää, että tällainen aika pitkälti sukupuolirajojen mukaan jakaantunut yhteiskunnalinen kysymys saa mediassa näkyvyyttä lähes pelkästään toiselta kantilta. Harva mieskään uskaltaa avoimesti vastustaa kieltolakia, koska pelkäävät leimautuvansa. Tämä näkyy erityisen selvästi kansanedustajista, jotka tuntuvat tässäkin asiassa myötäilevän feministien mielipidettä.- järkeväkin kirjoitus
Olen tästä täsmälleen samaa mieltä. On se kyllä kumma, kuinka tässä yhteiskunnassa pyritään holhoamaan ja kieltämään toimintaa, joka ei itse asiassa ketään vahingoita. Ja samaan aikaan murhaajat ja raiskaajat saavat juoksennella vapaana. Kyllä tästä maasta löytyisi ihan oikeitakin ongelmia, jotka oikeasti vahingoittavat tuhansia ihmisiä vuosittain. Mutta turhahan niihin on keskittyä, järjetön moralisointi on aina hauskempaa.
Nämä ns. lieveilmiöt ovat kyllä kaikkein naurettavin perustelu, jonka olen koskaan millekään asialle kuullut. Kaikenlainen pakottaminen, uhkailu, väkivalta, parittaminen, raiskaaminen jne. on jo täällä laissa kielletty. Miksei voisi keskittyä siihen, että kanssa valvottaisiin niitä lakeja (ja myös rangaistaisiin jotenkin niiden rikkomisesta)? Ja koko tämä logiikka, että kiellettäisiin joku sinänsä harmiton toiminta, koska sen ympärillä on harmillista toimintaa on kyllä totaalisen järjetöntä. Tämän logiikan mukaan paljon suuremmalla syyllä voitaisiin kieltää esim. viina ja autot. Alkoholin ja liikenteen "lieveilmiöiden" takiahan Suomessa loukkaantuu ja jopa kuolee niin paljon ihmisiä vuosittain, että jonkun prostituution "lieveilmiöt" ovat siinä rinnalla kuin pisara valtameressä. Ja kun kyseistä logiikkaa viedään vielä hieman eteenpäin, niin oikeastaan hengittämisenkin voisi kieltää lailla. Se kun saadaan loppumaan, niin loppuvat kaikki mahdolliset ikävät "lieveilmiöt" (ja ihmiskunta siinä sivussa, mutta eihän sitä voi tehdä munakasta rikkomatta munia).
Ihan oma lukunsa ovat tietenkin nämä moralistit, jotka ovat määrittäneet seksin niin pyhäksi asiaksi, ettei sillä saisi tehdä kauppaa. Henkilökohtaisesti minusta seksin tulisi olla kahden toisiaan rakastavan ihmisen kaunis rakkaudenosoitus, mutta on ole niin omahyväinen ja sairas kusipää, että kuvittelisin tämän olevan ainoa oikea näkemys. Ihan varmasti on olemassa ihmisiä, joille seksi on vain fyysinen toimenpide, johon ei sisälly mitään sen kummempia henkisiä kommervenkkejä. Eikä siinä ole mielestäni mitään pahaa. Niin kauan kuin ketään ei siis pakoteta tai huijata mihinkään (mitkä siis ovat jo nykyisen lainsäädännön mukaan kiellettyjä toimenpiteitä).
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?801542Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,141014Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79912Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95912Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot140680- 53664
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48651Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641- 76639