Rivien välistä poimittua

niimpä

Saksako edistyksellinen uusiutuvien energiamuotojen suhteen?
Jokainen Saksassa matkustanut on pannut merkille tuulivoimaloiden valtaamat maisemat.
Nyt kehutaan että uusituvilla energiamuodoilla tuotetaan Saksassa jopa 6,4 prosenttia energian loppukulutuksesta, ydinvoiman ollessa vain vaivaiset kuusi prosentia.
Milläs sitten tuotetaan loput 88 prosenttia?
Fossiileilla fossiileilla fossiileilla.

http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=82451

7

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiilikaivoksessa...

      ...toki aivan pientä sen rinnalla mitä on tulossa.
      Kuinka paljon on kaasupäästöjen puoliintumisaika ?

      • Yksi syy vastustaa ydinvoimaa onkin se, että se hidastaa uusiutuvien energioiden kehitystä. Kiinan ja Saksan hiilivoimalat (rakennettu ennen päätöstä ydinvoimasta luopumisesta) on siitä hyvä esimerkki, kuten myös Intia, jonne rakennetaan 12 000 MW:n hiilivoimalaa!

        Kiinan hiilivoimaloiden tilanne on surkea. Juuri sanottiin uutisessa, että pelkästään tänä vuonna siellä on hiilikaivosonnettomuuksissa kuollut yli 2000 henkilöä. He ovat talousideologian uhreja, työtapaturmissa menehtyneitä. Onneksi Kiinassa vaikuttaa ydinvoimaloiden työturvallisuus olevan paremmin hoidettu. Ydinvoimalaonnettomuudet kun tappaa enemmän sivullisia kuin työntekijöitä.


      • Jocu_
        Vastaaja kirjoitti:

        Yksi syy vastustaa ydinvoimaa onkin se, että se hidastaa uusiutuvien energioiden kehitystä. Kiinan ja Saksan hiilivoimalat (rakennettu ennen päätöstä ydinvoimasta luopumisesta) on siitä hyvä esimerkki, kuten myös Intia, jonne rakennetaan 12 000 MW:n hiilivoimalaa!

        Kiinan hiilivoimaloiden tilanne on surkea. Juuri sanottiin uutisessa, että pelkästään tänä vuonna siellä on hiilikaivosonnettomuuksissa kuollut yli 2000 henkilöä. He ovat talousideologian uhreja, työtapaturmissa menehtyneitä. Onneksi Kiinassa vaikuttaa ydinvoimaloiden työturvallisuus olevan paremmin hoidettu. Ydinvoimalaonnettomuudet kun tappaa enemmän sivullisia kuin työntekijöitä.

        Luontoliiton mies sanoi eilen radiossa, että puunpoltto on turmiollista sekin. Siitä kun vapautuu ilmakehään hiilidioksidia ja vesihöyryä.

        Mahdollisuudet tipahtavat pois, yksi kerrallaan!


      • vaarallista...
        Jocu_ kirjoitti:

        Luontoliiton mies sanoi eilen radiossa, että puunpoltto on turmiollista sekin. Siitä kun vapautuu ilmakehään hiilidioksidia ja vesihöyryä.

        Mahdollisuudet tipahtavat pois, yksi kerrallaan!

        ...energiantuhlausta. Saman ruoka-annoksen kypsentäminen avotulella vaatii energiaa noin satakertaisen - 100x - määrän miroaaltouuniin verrattuna.
        Kun sähkö vielä tuotetaan atomilla hoituu homma parhaalla mahdollisella tavalla luonnon/maapallon kannalta.


      • jopas_
        Vastaaja kirjoitti:

        Yksi syy vastustaa ydinvoimaa onkin se, että se hidastaa uusiutuvien energioiden kehitystä. Kiinan ja Saksan hiilivoimalat (rakennettu ennen päätöstä ydinvoimasta luopumisesta) on siitä hyvä esimerkki, kuten myös Intia, jonne rakennetaan 12 000 MW:n hiilivoimalaa!

        Kiinan hiilivoimaloiden tilanne on surkea. Juuri sanottiin uutisessa, että pelkästään tänä vuonna siellä on hiilikaivosonnettomuuksissa kuollut yli 2000 henkilöä. He ovat talousideologian uhreja, työtapaturmissa menehtyneitä. Onneksi Kiinassa vaikuttaa ydinvoimaloiden työturvallisuus olevan paremmin hoidettu. Ydinvoimalaonnettomuudet kun tappaa enemmän sivullisia kuin työntekijöitä.

        "Yksi syy vastustaa ydinvoimaa onkin se, että se hidastaa uusiutuvien energioiden kehitystä"

        Jos parempi energian tuotantomuoto hidastaa huonomman kehittymistä, niin sen takia pitää vastustaa parempaa tuotantoa..??

        Ei kai se ydinvoiman vika ole, että uusiutuvat ovat kannattamattomia. Siinä mielessä kyllä, että ilman ydinvoimaa [teknologiaa] jauhot jauhettaisiin vieläkin tuulimyllyillä, joka olisi paljon kannattavampaa kuin käsin jauhaminen, joten kyllä se tekisi tuulivoimasta kannattavaa. Onko vaikea käsittää, että aika on ajanut tuulimyllyjen ohi..

        "Kiinan ja Saksan hiilivoimalat (rakennettu ennen päätöstä ydinvoimasta luopumisesta) on siitä hyvä esimerkki, kuten myös Intia, jonne rakennetaan 12 000 MW:n hiilivoimalaa! "

        Jos uusiutuvat olisivat kannattavia, niin nämäkin hiilivoimalat olisivat varmasti korvattu niillä, onko tämäkin ydinvoiman syytä? Millä rahalla ajattelit Intian rakentavan 12000MW jatkuvaa tehoa antavan tuulivoimapuiston?


      • Jocu_
        vaarallista... kirjoitti:

        ...energiantuhlausta. Saman ruoka-annoksen kypsentäminen avotulella vaatii energiaa noin satakertaisen - 100x - määrän miroaaltouuniin verrattuna.
        Kun sähkö vielä tuotetaan atomilla hoituu homma parhaalla mahdollisella tavalla luonnon/maapallon kannalta.

        Se puu mätänee kuitenkin, ja siinä yhteydessä vapautuu lämpöä, hiilidioksidia ja ehkä metaaniakin. Parasta siis polttaa se.


      • Jocu_ kirjoitti:

        Se puu mätänee kuitenkin, ja siinä yhteydessä vapautuu lämpöä, hiilidioksidia ja ehkä metaaniakin. Parasta siis polttaa se.

        Se mätänevä ei tuota PAH:ia ja bentsopyreenejä keuhkoihin..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe