Halosen feminismin keskeinen sisältö on naisten etuoikeuksien puolustaminen hyvinvointivaltion avulla. Uhkana on globalisaatio ja markkinatalous, joita pitää vastustaa kaikin keinoin. Alla joitakin niistä.
- rajat kiinni sisäministeriön avulla
- ulkomaalaispolitiikka haltuun
- islamin pelon ja rasismin lietsominen
- netti sensuurin valvontaan
- suhteet poikki ulkovaltoihin (Ruotsia lukuunottamatta!)
- lisää tukieuroja ja palveluja naisille lapsikorttia heiluttamalla
- mielikuvakampanja mediassa naisten puolesta ja miehiä vastaan
- Suomi Euroopan Pohjois-Koreaksi ja Halonen Äiti Aurinkoiseksi
Halosen feminismi
20
809
Vastaukset
- j.pukkila
..oikeastaan suomessa ajetaan jo kaikkien muiden asiaa, mutta ei normaalien, valkoihoisten suomalaisten asiaa, tavallinen ihminen on yhä ahtaammalla kaikenmaailman idunsyöjien, mukaan lukien feminismit, kanssa, pappikin vihkii ihmisen kohta vaikka kirahvin kanssa, ainakin ekofeministinen ajattelu johtaa tähän, sen mukaanhan ihmisyyden pitää kattaa myös risut, männynkävyt, sudet, karhut ja muut luonnonhirvitykset..
..niin että jos olet aivan tavallinen ihminen, niin pysy kaapissa..- j.pukkila
Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:
tavallisella j.pukkilalla jotain susia vastaan?
..se, että kirjoitan tavallisesta ihmisestä ei tietenkään tarkoita mitään henkilökohtaista..
..mutta susia on liikaa, sanokaan minun sanoneen, kulttuuriministerin, feministien ja ey:n ja muiden petohihhuleiden pitäisi tulla samaan tulokseen..
..johan suomessa ihmisen turvallisuus järkkyy, jos pedot saavat käydä suurinpiirtein jääkaapilla syömässä..
..väitän, että susi ja karhu on suomessa feministille suurempi uhka kuin sovinisti.. j.pukkila kirjoitti:
..se, että kirjoitan tavallisesta ihmisestä ei tietenkään tarkoita mitään henkilökohtaista..
..mutta susia on liikaa, sanokaan minun sanoneen, kulttuuriministerin, feministien ja ey:n ja muiden petohihhuleiden pitäisi tulla samaan tulokseen..
..johan suomessa ihmisen turvallisuus järkkyy, jos pedot saavat käydä suurinpiirtein jääkaapilla syömässä..
..väitän, että susi ja karhu on suomessa feministille suurempi uhka kuin sovinisti..se on peto, joka j.pukkilan jääkaapilla asioitsee.
Pukkila kertoo nyt mikä pukkilan mielestä olisi sopiva määrä susia Suomessa. Oisikko tuommoinen 22 kappaletta sopiva, vai onko siinäkin jo nokko? Olisin kiinnostunut samalla myös kuulemaan, kuinka pitkälle pukkilan mielestä ihmisen kannattaa itsensä priorisoida.
"Sutta kohtaa tunnetaan epäluuloa, vaikka se ei ole tappanut Pohjoismaissa ihmistä yli sataan vuoteen."
http://www.suurpedot.fi/page.asp?Section=57&Item=277
Mutta jos jossain on nähty auto, niin siinä on jo syytä olla peloissaan:
http://www.liikenneturva.fi/fi/tilastot/liitetiedostot/Liikenneturvallisuustilanne_2004.pdf- j.pukkila
se on peto, joka j.pukkilan jääkaapilla asioitsee.
Pukkila kertoo nyt mikä pukkilan mielestä olisi sopiva määrä susia Suomessa. Oisikko tuommoinen 22 kappaletta sopiva, vai onko siinäkin jo nokko? Olisin kiinnostunut samalla myös kuulemaan, kuinka pitkälle pukkilan mielestä ihmisen kannattaa itsensä priorisoida.
"Sutta kohtaa tunnetaan epäluuloa, vaikka se ei ole tappanut Pohjoismaissa ihmistä yli sataan vuoteen."
http://www.suurpedot.fi/page.asp?Section=57&Item=277
Mutta jos jossain on nähty auto, niin siinä on jo syytä olla peloissaan:
http://www.liikenneturva.fi/fi/tilastot/liitetiedostot/Liikenneturvallisuustilanne_2004.pdf..ehkäpä kannattaa palata siihen tilanteeseen, joka vallitsi ennen nykyistä hihhulointia petojen säilyttämisestä niin päädyttäneen normaalitilaan..
..joka tapauksessa petoja on liikaa, jos niitä tallustelee vastaan keskellä urbaania kaupunkiasutusta, samoin hirviä, jäniksiä ja muuta metsänroinaa alkaa olla aivan yltähyppien..
..siistiä sisätyötä tekevälle feministille on tietenkin samantekevää, vaikka valtakunta olisi petoja pullollaan, kun ei itse tarvitse huolehtia turvallisuudestaan, vaan voi aina tarvittaessa soittaa poliisisedän saattamaan työstä kotiin tai seuraksi sienimetsään..
..maalaisisäntiä pidetään muutenkin juntteina, joten lisäkiusaksi voi sitten järjestää ylimääräistä petoharmiakin kettujen metsään päästämisen lisäksi..
..että tuommoista olen antanut kertoa itselleni tällä kertaa.. j.pukkila kirjoitti:
..ehkäpä kannattaa palata siihen tilanteeseen, joka vallitsi ennen nykyistä hihhulointia petojen säilyttämisestä niin päädyttäneen normaalitilaan..
..joka tapauksessa petoja on liikaa, jos niitä tallustelee vastaan keskellä urbaania kaupunkiasutusta, samoin hirviä, jäniksiä ja muuta metsänroinaa alkaa olla aivan yltähyppien..
..siistiä sisätyötä tekevälle feministille on tietenkin samantekevää, vaikka valtakunta olisi petoja pullollaan, kun ei itse tarvitse huolehtia turvallisuudestaan, vaan voi aina tarvittaessa soittaa poliisisedän saattamaan työstä kotiin tai seuraksi sienimetsään..
..maalaisisäntiä pidetään muutenkin juntteina, joten lisäkiusaksi voi sitten järjestää ylimääräistä petoharmiakin kettujen metsään päästämisen lisäksi..
..että tuommoista olen antanut kertoa itselleni tällä kertaa..tilanteisiin niin vain palata.
Hirvet ja jänikset on asia erikseen, kuten muutkin kaupunki-infrastruktuurissa viihtyvät oliot - esimerkiksi rotat, kuoriaiset ja toukat jotka mönkivät esiin öisin kun kaupunkilainen nukkuu pyhää untaan. Mutta oliko pukkilalla mielessä joku tietty lukumäärä susien suhteen?
"Millään biologisella mittarilla Suomen nykyistä susikantaa, noin 130-150 yksilöä, ei voi pitää elinvoimaisena tai itsenäisenä."
http://www.sll.fi/tiedotus/lausunnot/liitto/2003/susikanta
"Suomen susikanta keskittyy pääasiassa itäisimpään Suomeen. Kannan koko arvioidaan 100-130 yksilöksi ennen pentujen syntymistä (vuonna 2001 noin 125-140 yksilöä)."
http://www.mmm.fi/kalastus_riista_porot/riistanhoito_metsastys/metsastys/susi/- j.pukkila
tilanteisiin niin vain palata.
Hirvet ja jänikset on asia erikseen, kuten muutkin kaupunki-infrastruktuurissa viihtyvät oliot - esimerkiksi rotat, kuoriaiset ja toukat jotka mönkivät esiin öisin kun kaupunkilainen nukkuu pyhää untaan. Mutta oliko pukkilalla mielessä joku tietty lukumäärä susien suhteen?
"Millään biologisella mittarilla Suomen nykyistä susikantaa, noin 130-150 yksilöä, ei voi pitää elinvoimaisena tai itsenäisenä."
http://www.sll.fi/tiedotus/lausunnot/liitto/2003/susikanta
"Suomen susikanta keskittyy pääasiassa itäisimpään Suomeen. Kannan koko arvioidaan 100-130 yksilöksi ennen pentujen syntymistä (vuonna 2001 noin 125-140 yksilöä)."
http://www.mmm.fi/kalastus_riista_porot/riistanhoito_metsastys/metsastys/susi/..kuten tuossa alla olevassa sitaatissa seisoo, ei täällä ole ollut ennenkään susia, joten miksi niitä pitää väen väkisin tänne ottaa hyysättäväksi..??
..jos suomi höperyyttään suostuu kaikkeen, mitä joku valopää eu:kko ehdottaa, niin ennenpitkää muutumma nooan arkiksi, eikös siellä ollut elukkaa jos jonkinlaista, ettei vielä paritellenkin..??
"Suomen susikanta on ollut 1800-luvun loppupuolelta lähtien Venäjältä vaeltavien susien varassa, vaikka Suomessa tavataan vuosittain lisääntyviä susipareja. Millään biologisella mittarilla Suomen nykyistä .."
..luulisi politiikassa olevan tähdellisempääkin tekemistä kuin vatvoa sitä, kuinka monta sutta suomessa pitää olla..
..tokihan voimme tehdä kompromissin sillä ehdolla, että susista kouluutetaan vaarattomia pullasusia ja varmemmaksi vakuudeksi niiltä otetaan hampaat pois.. j.pukkila kirjoitti:
..kuten tuossa alla olevassa sitaatissa seisoo, ei täällä ole ollut ennenkään susia, joten miksi niitä pitää väen väkisin tänne ottaa hyysättäväksi..??
..jos suomi höperyyttään suostuu kaikkeen, mitä joku valopää eu:kko ehdottaa, niin ennenpitkää muutumma nooan arkiksi, eikös siellä ollut elukkaa jos jonkinlaista, ettei vielä paritellenkin..??
"Suomen susikanta on ollut 1800-luvun loppupuolelta lähtien Venäjältä vaeltavien susien varassa, vaikka Suomessa tavataan vuosittain lisääntyviä susipareja. Millään biologisella mittarilla Suomen nykyistä .."
..luulisi politiikassa olevan tähdellisempääkin tekemistä kuin vatvoa sitä, kuinka monta sutta suomessa pitää olla..
..tokihan voimme tehdä kompromissin sillä ehdolla, että susista kouluutetaan vaarattomia pullasusia ja varmemmaksi vakuudeksi niiltä otetaan hampaat pois..sitoutua kaikissa muissakin asioissa 1800-luvun lopun tilanteeseen, olisiko se mieluista?
Aina on maailmassa tähdellisempääkin tekemistä kuin se, mitä kukin parhaillaan on tekemässä. Valitettavasti kaikki eivät voi kuitenkaan tehdä yhtä aikaa sitä tähdellistä, mitä se sitten onkaan.
Susien osalta emme tee kompromissia. Mikä saa kunnallisen naisvaltaisen varhaiskasvatuksen halveksujan nyt yhtäkkiä kaipaamaan vaarattomuutta ja hampaiden poistoa? Viranomaispuuttuminen ja asioiden sääntely ei ole ollut ennenkään ollut pukkilan mieleen.- Nari_Säre
sitoutua kaikissa muissakin asioissa 1800-luvun lopun tilanteeseen, olisiko se mieluista?
Aina on maailmassa tähdellisempääkin tekemistä kuin se, mitä kukin parhaillaan on tekemässä. Valitettavasti kaikki eivät voi kuitenkaan tehdä yhtä aikaa sitä tähdellistä, mitä se sitten onkaan.
Susien osalta emme tee kompromissia. Mikä saa kunnallisen naisvaltaisen varhaiskasvatuksen halveksujan nyt yhtäkkiä kaipaamaan vaarattomuutta ja hampaiden poistoa? Viranomaispuuttuminen ja asioiden sääntely ei ole ollut ennenkään ollut pukkilan mieleen....menee maalaisjärjellä de facto nykyisin. Kaupunkitädit eivät aina niin asioista ole perillä.
Näin olen kuullut ihmisten kertovan, joilla näitä susia on ollut nurkissa - ne vain "katoavat" erilaisin tekniikoin.
Eräs ihan semmoinen lainmukainen keino on esim. jos sattuu joku lihaa sisältävä elukka kuolemaan, niin pistää sen tarpeeksi matalaan hautaan ja vähän styroksia ko. lihamöykyn sisään -> suden suoli tukkeutuu, eikä se ole kohta enää ongelma.
(Eihän kukaan kiellä sitä, etteikö esim. koiraansa haudatessa saisi käyttää styroksia apuna...).
Tosin itse kannattaisin eläinsuojelullisista ym. eettisistä näkökulmista ihan susien ampumista - kuolisivat vähemmällä kitumisella. (Tämä ei ole minulle henk koht ongelma, kun olen kaupunkiasuja, mutta esim. susia sisältävien metsäalueiden laidoilla esim. parivuotiaita lapsia sisältävien perheiden huolen ymmärtää, etenkin jos sudet oppivat turhan röyhkeiksi). - Nari_Säre
Nari_Säre kirjoitti:
...menee maalaisjärjellä de facto nykyisin. Kaupunkitädit eivät aina niin asioista ole perillä.
Näin olen kuullut ihmisten kertovan, joilla näitä susia on ollut nurkissa - ne vain "katoavat" erilaisin tekniikoin.
Eräs ihan semmoinen lainmukainen keino on esim. jos sattuu joku lihaa sisältävä elukka kuolemaan, niin pistää sen tarpeeksi matalaan hautaan ja vähän styroksia ko. lihamöykyn sisään -> suden suoli tukkeutuu, eikä se ole kohta enää ongelma.
(Eihän kukaan kiellä sitä, etteikö esim. koiraansa haudatessa saisi käyttää styroksia apuna...).
Tosin itse kannattaisin eläinsuojelullisista ym. eettisistä näkökulmista ihan susien ampumista - kuolisivat vähemmällä kitumisella. (Tämä ei ole minulle henk koht ongelma, kun olen kaupunkiasuja, mutta esim. susia sisältävien metsäalueiden laidoilla esim. parivuotiaita lapsia sisältävien perheiden huolen ymmärtää, etenkin jos sudet oppivat turhan röyhkeiksi)....suden haihduttamiseksi riittää myös suden haavoittaminen -> jos on muuta susilaumaa ympärillä, niin ne tapaavat syödä lajitoverinsa.
-> josta ei jää edelleenkään hirvittävästi jälkiä.
Näin olen kuullut kylillä puhuttavan ainakin takavuosina. Nari_Säre kirjoitti:
...menee maalaisjärjellä de facto nykyisin. Kaupunkitädit eivät aina niin asioista ole perillä.
Tosin itse kannattaisin eläinsuojelullisista ym. eettisistä näkökulmista ihan susien ampumista - kuolisivat vähemmällä kitumisella. (Tämä ei ole minulle henk koht ongelma, kun olen kaupunkiasuja, mutta esim. susia sisältävien metsäalueiden laidoilla esim. parivuotiaita lapsia sisältävien perheiden huolen ymmärtää, etenkin jos sudet oppivat turhan röyhkeiksi).siis kerrataanpa nyt mitä haittaa niistä susista olikaan.
Enkä nyt tarkoita ihmisten päänsisäisiä vaivoja, vaan jotain objektiivisempaa.- j.pukkila
sitoutua kaikissa muissakin asioissa 1800-luvun lopun tilanteeseen, olisiko se mieluista?
Susien osalta emme tee kompromissia. Mikä saa kunnallisen naisvaltaisen varhaiskasvatuksen halveksujan nyt yhtäkkiä kaipaamaan vaarattomuutta ja hampaiden poistoa? Viranomaispuuttuminen ja asioiden sääntely ei ole ollut ennenkään ollut pukkilan mieleen...ehkä joskus muinoin ihmisten arvomaailma oli kestävämmällä pohjalla kuin nykyisin, jolloin on suuri hurahtamisen vaara..
..kun elämä on niukkaa ei ole varaa kaikenmaailman hörhötyksiin..
..luultavasti ajatte myös pakollista kunnallista päivähoitopaikkaa sudelle ja äänioikeutta, merkit ovat vähän siihen suuntaan..?? - mez-o
j.pukkila kirjoitti:
..ehkäpä kannattaa palata siihen tilanteeseen, joka vallitsi ennen nykyistä hihhulointia petojen säilyttämisestä niin päädyttäneen normaalitilaan..
..että tuommoista olen antanut kertoa itselleni tällä kertaa.."..siistiä sisätyötä tekevälle feministille on tietenkin samantekevää, vaikka valtakunta olisi petoja pullollaan, kun ei itse tarvitse huolehtia turvallisuudestaan, vaan voi aina tarvittaessa soittaa poliisisedän saattamaan työstä kotiin tai seuraksi sienimetsään.."
Minäpä kohtasin suden silmästä silmään lenkillä ollessani Etelä Espoossa (mistä kerroin jo aiemminkin). Ihan itse jouduin huolehtimaan turvallisuudestani ja säilytin mieleni rauhallisena. Sienikorikin sattui olemaan mukana...Susi pysähtyi ja kääntyi, samoin minä.
Susi ei ole sataan vuoteen käynyt ihmisen kimppuun. Ihmettelen kyllä, mikä järkisyy puolustaa niiden tappamista. - j.pukkila
mez-o kirjoitti:
"..siistiä sisätyötä tekevälle feministille on tietenkin samantekevää, vaikka valtakunta olisi petoja pullollaan, kun ei itse tarvitse huolehtia turvallisuudestaan, vaan voi aina tarvittaessa soittaa poliisisedän saattamaan työstä kotiin tai seuraksi sienimetsään.."
Minäpä kohtasin suden silmästä silmään lenkillä ollessani Etelä Espoossa (mistä kerroin jo aiemminkin). Ihan itse jouduin huolehtimaan turvallisuudestani ja säilytin mieleni rauhallisena. Sienikorikin sattui olemaan mukana...Susi pysähtyi ja kääntyi, samoin minä.
Susi ei ole sataan vuoteen käynyt ihmisen kimppuun. Ihmettelen kyllä, mikä järkisyy puolustaa niiden tappamista...susi lukeutuu kategorioissani petoihin, joiden sielunelämästä en tiedä muuta kuin sen, että niitä pitää varoa..
..koirat ja kotieläimet, pikkulapset ja sellaiset ovat erityisessä vaarassa, tiettävästi koiria ja kotieläimiä ovat sudet syöneet uutistietojen mukaan..
..alan yhä suuremmin ihmetellä politiikan tekemistäkin, mitä enemmän jotakin asiaa kansa vastustaa, niin poliitikko tuntuu vain voimaantuvan tästä ja oikein intoutuu..
..olen aina kuvitellut, että politiikka toteuttaa kansan tahtoa, mutta silmäni avautuvat sen kuin avautuvat.. - mez-o
j.pukkila kirjoitti:
..susi lukeutuu kategorioissani petoihin, joiden sielunelämästä en tiedä muuta kuin sen, että niitä pitää varoa..
..koirat ja kotieläimet, pikkulapset ja sellaiset ovat erityisessä vaarassa, tiettävästi koiria ja kotieläimiä ovat sudet syöneet uutistietojen mukaan..
..alan yhä suuremmin ihmetellä politiikan tekemistäkin, mitä enemmän jotakin asiaa kansa vastustaa, niin poliitikko tuntuu vain voimaantuvan tästä ja oikein intoutuu..
..olen aina kuvitellut, että politiikka toteuttaa kansan tahtoa, mutta silmäni avautuvat sen kuin avautuvat..Karhukin tallusti Kauniaissa pari vuotta sitten ja ilves nähtiin Kirkkonummella. Tässä mittakaavassa tavattuna pedot tuovat jännitystä elämään ja eksotiikkaa ainakin minulle.
Kerran olin linnustamssa itärjan suurissa metsissä ja "kovat piti olla piipussa" karhun varalta. Susista ei kukaan paikallisista asukkaista edes maininnut.
Varmaan tilanne on toinen sydänmailla jossa sudet esiintyvät laumoina ja saattavat nälissään käydä kotieläinten kimppuun. Toisaalta eräässä lukemassani jutussa mainittiin että vihaiset tai villiintyneet koirat aiheuttavat enemmän vahinkoa kuin sudet. - j.pukkila
mez-o kirjoitti:
Karhukin tallusti Kauniaissa pari vuotta sitten ja ilves nähtiin Kirkkonummella. Tässä mittakaavassa tavattuna pedot tuovat jännitystä elämään ja eksotiikkaa ainakin minulle.
Kerran olin linnustamssa itärjan suurissa metsissä ja "kovat piti olla piipussa" karhun varalta. Susista ei kukaan paikallisista asukkaista edes maininnut.
Varmaan tilanne on toinen sydänmailla jossa sudet esiintyvät laumoina ja saattavat nälissään käydä kotieläinten kimppuun. Toisaalta eräässä lukemassani jutussa mainittiin että vihaiset tai villiintyneet koirat aiheuttavat enemmän vahinkoa kuin sudet...esimerkiksi karhut ovat lisääntyneet suorastaan räjähdysmäisesti eri puolilla suomea, niin kotikylässäni kuin täällä, jossa nykyään asustan..
..vielä muutama kymmenen vuotta sitten niitä ei ollut lainkaan..
..tiettävästi ihmisenkin karhut ovat tappaneet tässä joku aika sitten, joten petojen vaarallisuus ei ole mikään urbaani legenda, vaan mitä suurimmassa määrin mitattavissa oleva asia..
..jos kerran petoja ei ole ollut ennen, niin miksi niitä pitää olla nyt..??
..ilmeisesti tämä petoasiakin on taas jonkun ministeri luhtasen keksintö, oli ainakin äsken uutisissa kieltämässä seksiä posket innosta punottaen.. - Nari_Säre
siis kerrataanpa nyt mitä haittaa niistä susista olikaan.
Enkä nyt tarkoita ihmisten päänsisäisiä vaivoja, vaan jotain objektiivisempaa....ei suurta - tosin koiria katoaa susialueilla useammin, omistajiensa tappioksi. Eräissä muissa maissa sitten sudet raatelevat lampaita (joita suomessa tosin harrastetaan vähemmän).
Mikäli sudet tottuvat, ettei ihmisestä ole uhkaa, niin sitten ne alkavat olla vaaraksi etenkin pienille lapsille. Reilun sadan vuoden takaiseen tyyliin.
siksi niiden ei kannata antaa tottuakaan ihmiseen - ja maalaisjärki pitää huolen siitä, että huolimatta kaupunkiasiantuntijoista eivät tule tottumaankaan (niin kauan kuin metsien reunoilla on yleensä asutusta, luulisin).
Itse tosin kannatan tuon styroksin sijaan ihan luvallista ampumista susille, jotka alkavat liikaa liikkua ihmisasumusten liepeillä. Se on ikään kuin eläinsuojelullisempaa. Nari_Säre kirjoitti:
...ei suurta - tosin koiria katoaa susialueilla useammin, omistajiensa tappioksi. Eräissä muissa maissa sitten sudet raatelevat lampaita (joita suomessa tosin harrastetaan vähemmän).
Mikäli sudet tottuvat, ettei ihmisestä ole uhkaa, niin sitten ne alkavat olla vaaraksi etenkin pienille lapsille. Reilun sadan vuoden takaiseen tyyliin.
siksi niiden ei kannata antaa tottuakaan ihmiseen - ja maalaisjärki pitää huolen siitä, että huolimatta kaupunkiasiantuntijoista eivät tule tottumaankaan (niin kauan kuin metsien reunoilla on yleensä asutusta, luulisin).
Itse tosin kannatan tuon styroksin sijaan ihan luvallista ampumista susille, jotka alkavat liikaa liikkua ihmisasumusten liepeillä. Se on ikään kuin eläinsuojelullisempaa.Koirathan raatelevat ja tappavat ihmisiä useammin kuin sudet. Tosin koiria on enemmänkin. Syyhän ei ole koirien. Ihminenhän niitä sairaita yksilöitä itselleen jalostaa.
Parin kuukauden takainen uutinen kertoi koiran jopa ampuneen isäntänsä jossain Euroopassa. Se oli kyllä puhtaasti itsepuolustusta, kun tuli hakatuksi aseenperällä...
Toisaalta koira on juuri esimerkki siitä, että joskus muinoin susi on tottunut ihmiseen, ja ihminen myös suteen.
Jopa Italiassa on muuten enemmän susia kuin Suomessa, vaikka pinta-alaa ja asumattomia korpia on jokseenkin vähemmän.
Lampaiden raatelu on mielestäni sudelle ihan luontaista käytöstä. Tässä itsekin joskus lammasta syönyt. Vähän niin kun vaihtarit, kun ihminen vie sudelta metsästä ruuan suusta. Ja käsittääkseni raadellun olennon "omistaja" saa kyllä siitä korvauksen.
Susipelko ja -viha on kuin keskiaikaista noitavainoa. Omat pelot ja hillittömyys projisoidaan johonkin toiseen vailla järkiperusteita.
Mutta jospa susi minut syöpi kun seuraavan kerran menen metsään ilman asetta? En sitten enää tule väittämään vastaan tässä asiassa.j.pukkila kirjoitti:
..ehkä joskus muinoin ihmisten arvomaailma oli kestävämmällä pohjalla kuin nykyisin, jolloin on suuri hurahtamisen vaara..
..kun elämä on niukkaa ei ole varaa kaikenmaailman hörhötyksiin..
..luultavasti ajatte myös pakollista kunnallista päivähoitopaikkaa sudelle ja äänioikeutta, merkit ovat vähän siihen suuntaan..??sitä päivähoitopaikkaa ja hampaiden hiontaa siellä ajatte, en minä.
Seurasiko j.pukkila marraskuista lehmäuutisointia? Kalajoella oli päässyt yhden sonnin, 11 emolehmän ja kolmen vasikan lauma villiintymään, ja marraskuussa sitä oli jo kuukauden päivät yritetty saada kiinni.
Alun perin kyseinen karja oli pistetty maisemanhoitotöihin Kalajokisuulle, ja ympäristökeskus oli kustantanut aitauskulut. Homma ei oikein napannut ja lauma otti hatkat vesiteitse.
HS 22.11.2005:
>>Syksyllä naudat samoilivat noin 20 000 hehtaarin laajuisella alueella, mutta lumen tultua lauma on pysytellyt lähellä Kalajoen keskustaa sijaitsevassa kuusikossa, jossa virtaa sula kanava [ei tyhmempää, pakoreitti aina katsottuna]. Naudat yöpyvät suurten kuusten alla.
--
"Iltahämärissä ne vaeltavat jonossa puoli kilometriä pitkän pellon poikki tuonne rehusiilon liepeille, johon olemme laittaneet ruokintapaikan. Naudat ovat tosi varovaisia--" Tuura kertoo.
--
Sorkkien jäljet näkyvät metsässä, jonne on satanut parin sentin kerros lunta. Lopulta naudat löytyvät pellon reunasta, mutta ihmisen haistettuaan ne juoksevat muutamassa sekunnissa takaisin kuusikon kätköihin.- j.pukkila
sitä päivähoitopaikkaa ja hampaiden hiontaa siellä ajatte, en minä.
Seurasiko j.pukkila marraskuista lehmäuutisointia? Kalajoella oli päässyt yhden sonnin, 11 emolehmän ja kolmen vasikan lauma villiintymään, ja marraskuussa sitä oli jo kuukauden päivät yritetty saada kiinni.
Alun perin kyseinen karja oli pistetty maisemanhoitotöihin Kalajokisuulle, ja ympäristökeskus oli kustantanut aitauskulut. Homma ei oikein napannut ja lauma otti hatkat vesiteitse.
HS 22.11.2005:
>>Syksyllä naudat samoilivat noin 20 000 hehtaarin laajuisella alueella, mutta lumen tultua lauma on pysytellyt lähellä Kalajoen keskustaa sijaitsevassa kuusikossa, jossa virtaa sula kanava [ei tyhmempää, pakoreitti aina katsottuna]. Naudat yöpyvät suurten kuusten alla.
--
"Iltahämärissä ne vaeltavat jonossa puoli kilometriä pitkän pellon poikki tuonne rehusiilon liepeille, johon olemme laittaneet ruokintapaikan. Naudat ovat tosi varovaisia--" Tuura kertoo.
--
Sorkkien jäljet näkyvät metsässä, jonne on satanut parin sentin kerros lunta. Lopulta naudat löytyvät pellon reunasta, mutta ihmisen haistettuaan ne juoksevat muutamassa sekunnissa takaisin kuusikon kätköihin...minä en aja petojen hyysäämisasiaa ja mitä nautoihin ja kalajokeen tulee, niin pohjanmaalla kaikki on mahdollista, joten jos mainitsemasi lehmät vielä lentävät, niin se vain tukee asiaa, siis sitä, että lehmät ovat todella pohjanmaalta..
..tosin en ole varma, missä kalajoki sijaitsee, mutta ainakin kuvittelen sen olevan jossakin pohjanmaalla..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien2243302- 582796
Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk172429Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I202409Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve701899Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä841830Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva401802Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro161779Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.841632Mietin sua liikaa
Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli65955