täällä tulee vain paha mieli kun lukee tätä palstaa.uskovaiset, mennään vain seuroihin kuuntelemaan Jumalan Sanaa ja kokemaan Jumalan rauhaa ja anteeksiantamusta.Sen sijasta että hakisimme neuvoja täältä ja eksyisimme uskosta.
Jos täällä kauan viipyy niin usko menee.
Paha mieli
13
1479
Vastaukset
- .......................
Puhut kalliita sanoja. Parasta olisi pysytellä poissa tällaisesta paikasta. Jos ei kuitenkaan malta pysyä pois, niin kannattaa muistaa, että kaikkeen täällä lukemaansa on hyvä suhtautua hyvin kriittisesti ja varauksella. Nimettömänä ja rekisteröidyn nimimerkinkin suojissa on helppo ladella ihan mitä sattuu. Tarvitaan siis sitä medialukutaitoa. Sielunhoidolliset keskustelut kannattaa joka tapauksessa käydä kasvotusten jonkun oikean ihmisen kanssa, ei "virtuaali-ihmisten", joiden omista motiiveista ja sydämen tilasta ei voi olla minkäänlaisia takeita.
- veeäl
täällä tarvitsisi olla valtavan kriittinen.
olen itse hyvin kriittinen ihminen, mutta kun täällä on, niin siitä huolimatta alkaa tuntumaan siltä että usko menee.Parempi pysytellä poissa. veeäl kirjoitti:
täällä tarvitsisi olla valtavan kriittinen.
olen itse hyvin kriittinen ihminen, mutta kun täällä on, niin siitä huolimatta alkaa tuntumaan siltä että usko menee.Parempi pysytellä poissa.Raamattu neuvoo eriseuraista karttamaan, kun on neuvonut kahdesti tai kolmasti (Tiit.3:10-11). Tässä on vaarana, että usko menee...
...kuitenkin, tällä palstalla minulle, entiselle eriseuralaiselle asiat kirkastui...minun uskoani on vahvistanut se, mitä enempi on sekaoppia palstalla;)
...eniten "rassaa" liberaaliset VL:nä esiintyvät. Olivat nämä VL:iä todella tai ei...tervehtiä heitä ei voi:
10. Jos joku tulee teidän tykönne ja ei tuo tätä opetusta kanssansa, niin älkäät häntä huoneeseen ottako, älkäät myös häntä tervehtikö.
11. Sillä joka häntä tervehtii, hän on osallinen hänen pahoista töistänsä.- liian pitkälle?!
weha kirjoitti:
Raamattu neuvoo eriseuraista karttamaan, kun on neuvonut kahdesti tai kolmasti (Tiit.3:10-11). Tässä on vaarana, että usko menee...
...kuitenkin, tällä palstalla minulle, entiselle eriseuralaiselle asiat kirkastui...minun uskoani on vahvistanut se, mitä enempi on sekaoppia palstalla;)
...eniten "rassaa" liberaaliset VL:nä esiintyvät. Olivat nämä VL:iä todella tai ei...tervehtiä heitä ei voi:
10. Jos joku tulee teidän tykönne ja ei tuo tätä opetusta kanssansa, niin älkäät häntä huoneeseen ottako, älkäät myös häntä tervehtikö.
11. Sillä joka häntä tervehtii, hän on osallinen hänen pahoista töistänsä. - tuon kohdan
liian pitkälle?! kirjoitti:
Kyllä kirkasti
- Kiitos
liian pitkälle?! kirjoitti:
Tässä on sitä oikeaa vanhanajan uskovaisten otetta. Miten kauas tästä kristillisyyden toruuden ja rakkauden opillisesta perustasta ovatkaan nämä Wehat ja muut kovaotteiset sortuneet.
- Matias
Epistola Hebrealaisille 11 luku:
1. Mutta usko on vahva uskallus niihin, joita toivotaan, ja ei näkymättömistä epäile.
2. Sen kautta ovat vanhat todistuksen saaneet.
33. Jotka uskon kautta ovat valtakunnat voittaneet, tehneet vanhurskautta, saaneet lupaukset, tukkineet jalopeurain suut,
34. Sammuttaneet tulen voiman, välttäneet miekan terän, ovat väkeväksi heikkoudesta tulleet ovat voimalliseksi sodassa tulleet, muukalaisten sotajoukot maahan lyöneet.
Joka uskoo niin kuin Raamattu opettaa tulee autaaksi. Mikään mahti ei voita Jumalan voimaa. Jumalan sana tulee olla jalkaimme kynttilä ja valkeus teilämme. Silloin ei ole mitään pelättävää missään, ei pimeässä laaksossa eikä vihollistenkaan keskellä.
Miksi siis pelätä uskon menetystä jos usko perustuu Raamatun opetukseen.Raamatun mukaan ottaa vastaan opetusta niiltä, jotka ovat eripaikassa ja opettavat toista oppia...
- veeäl
weha kirjoitti:
Raamatun mukaan ottaa vastaan opetusta niiltä, jotka ovat eripaikassa ja opettavat toista oppia...
opetetaan aivan toista oppia kuin Siionissa ja siitä tulee todella surullinen mieli.Hyökätään sellaisia ihmisiä vastaan joilla on vielä raittiit käsitykset asioista.Tämä palsta sekoittaa aivan varmasti monen mediakritiikittömän uskovaisen uskonasiat pahemman kerran.Eipä tässä omissakaan uskonasioissa taida kohta olla kehumista.
Parasta vaan olisi rientää seuroihin. - pä..
veeäl kirjoitti:
opetetaan aivan toista oppia kuin Siionissa ja siitä tulee todella surullinen mieli.Hyökätään sellaisia ihmisiä vastaan joilla on vielä raittiit käsitykset asioista.Tämä palsta sekoittaa aivan varmasti monen mediakritiikittömän uskovaisen uskonasiat pahemman kerran.Eipä tässä omissakaan uskonasioissa taida kohta olla kehumista.
Parasta vaan olisi rientää seuroihin.En ole vl, mutta ahistavin keskustelupalsta missä oon ikinä käyny.
- oki
veeäl kirjoitti:
Parasta vaan olisi rientää seuroihin. - on.
veeäl kirjoitti:
Parasta vaan olisi rientää seuroihin.
- yyäl
Jaa,a. Mitäpä tuohon voisi sanoa? Jos koet, että ihmisille tulee kirjoittelustasi paha mieli, lienee paree olla kirjoittamatta.
Omasta puolestani sanoisin, että usko on sekä syventynyt että laajentunut tätä palstaa seuratessa. On ilo 'tavata' ihmisiä, joille on kirkastunut, että se ainut oikea tapa uskoa ei ole se oma tapa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321