Muslimimaissa, joissa sharia ja takapajuisuus hallitsevat, naiset elävät valvottuina koko elämänsä. Jos tyttö "hairahtuu" tai niin kuvitellaan, seurauksena voi olla tuskallinen kuolema raivoavan väkijoukon kivittämänä, oman perheen esiintyessä kaikkein verenhimoisimpana. Onko tämä peritty naisviha lieventynyt, vai vain muuttanut muotoaan islamilaisten muuttaessa Eurooppaan?
Mielellään kuvittelemme, että sivistyneen Euroopan maaperällä on ihmeitätekevä vaikutus maihimme muuttaneisiin muslimeihin. Että meidän valistunut seuramme murtaa sukupovia jatkuneen jäykkien asenteiden vallan. Ilmeisesti luulemme itsestämme liikoja, vaikka jotkut rohkeat yksilöt ovat nousseet sanomaan julkisesti sen mitä ajattelevat Islamista, kuten Ayaan Hirsi Ali. Tänään häntä seuraavat henkivartijat 24h vuorokaudessa.
Pariisin islamilaisten siirtolaisten asuttamien kortteleiden ja kerrostalojen tytöillä ei ole Ajaan Hirsi Alin sanavalmiutta, eikä pääsyä julkisuuden foorumeille. Juuri he kokivat -ja kokevat yhä- sen maailman joka muodostui Euroopan suurkaupunkeihin 1980-luvulla kiihtyneen maahanmuuton, oikeammin kansainvaelluksen, seurauksena. Koulunkäynti, työ ja pienet asunnot tekivät mahdottomaksi piilottaa tytöt arabimaiden tapaan näkymättömiin, pois julkisesta tilasta. Niinpä tapahtui se kehitys, jota maahanmuuttajien kotimaissa estettiin kaavuilla, burkhilla ja naisten sulkemisella kotiensa vangeiksi.
Naiset ja etenkin nuoret tytöt pyrkivät elämään lähes eurooppalaista elämää, tai olivat pakotettuja siihen. Miesten asenteet eivät olleet kehittyneet yhtään, tai jos olivat, niin huonompaan suuntaan. Islamilaisista maista Eurooppaan suuntautuneen ryntäyksen mukana tänne tekevät tuloaan kaikki sikäläisiä naisia vaanivat kauheudet, "kunniamurhat", lähettäminen Suomesta kotimaahansa silvottavaksi, jne., mutta myös sellaiset vastenmieliset ilmiöt, joita ei siellä ollutkaan. Vasta Samira Bellilin tuodessa elämänsä ja kohtalonsa julkisuuteen, useimmat eurooppalaiset saivat tietää suurkaupunkiemme muslimityttöjen helvetistä.
Algerialaissyntyiset vanhemmat erosivat Samiran ollessa vain vuoden ikäinen. Yksinhuoltajaäiti ei pystynyt valvomaan perinteisiä islamilais-arvoja vastaan kapinoivaa murrosikäistä tytärtään. Samira kohtasi 13-vuotiaana "suuren rakkauden". Ainakin hän luuli niin.
Poikaystävä oli 19-vuotias. Rakastunut tyttö suostui menemään poikaystävänsä kanssa haisevaan kellariin. Mutta helvetti alkoi, kun poikaystävä lähti ja avasi kellarin oven kaikille kavereilleen, jotka odottivat vuoroaan.
"Vain kymmenen minuuttia aikaisemmin nauroimme yhdessä", Samira kertoo. Pari päivää tämän jälkeen ensimmäiseen joukkoraiskaukseen osallistunut paikallinen "pomo" yllätti tytön paikallisjunassa.
"Jos puhut asiasta kenellekään, poltan koko perheesi", hän uhkasi.
Kuukautta myöhemmin Samira törmäsi taas junassa erääseen joukkoraiskaukseen osallistuneeseen tyyppiin, väkivaltaisimpaan heistä. Tämä raahasi Samiran hiuksista kiskoen ulos junasta, muiden matkustajien katsoessa toisaalle, ja hänet joukkoraiskattiin uudelleen.
"Minut oli raiskattu kolmen tutun henkilön toimesta, mutta en voinut sanoa mitään, sillä kulttuurissamme perheesi menettää kunniansa jos sinulta viedään neitsyys", kertoo Samira. "Joten pysyin vaiti ja raiskaukset jatkuivat..."
Tyttö piti kaiken sisällään vuosikausia. Hänestä tuli omien sanojensa mukaan "kellarihuora". Korttelin pojat, siirtolaisperheistä lähtöisin kuten uhrinsakin, ottivat tavakseen raahata keskenkasvuisen tytön toinen toistaan haisevimpiin kellareihin tai autotalleihin. Joskus he tarjosivat "palkkioksi" lounaan tai kolikon.
Samiran vaikeneminen päättyi, kun hänen kaksi ystävätärtään kertoivat tämän saman nuorukaisen raiskanneen myös heidät. Huolimatta siitä, että tyttöjä oli uhkailtu mm. pikkusisarien vahingoittamisella, Samira käynnisti oikeusprosessin, jonka päätteeksi kyseinen nuorimies sai kahdeksan vuoden tuomion.
Kun Samiran perheelle selvisi, että tytär oli raiskattu, perhe tuomitsi ja hylkäsi hänet, ajoi kodista kadulle, ja naapurit käänsivät selkänsä. "Ihmiset lähiön ulkopuolella eivät tiedä mitä täällä tehdään", kirjoitti Samira, "ja kaikki täällä tietävät mutta he eivät sano mitään".
Kellarihuora kirjoitti kirjan
Samira kätki kaiken tämän sisimpäänsä vuosikausiksi. Kun hän vihdoin päätti purkautua, isä halveksi, ja poliisit syyllistivät tytön siksi, ettei tämä ollut totellut vanhempiaan, samoin sosiaalitoimisto .
Huume- ja alkoholikierteeseen jouduttuaan, kymmenen vuotta tapahtumien jälkeen, Samira päätti ponnistaa pinnalle psykoterapian avulla. Hän ryhtyi kirjoittamaan kirjaa kokemuksistaan, auttaakseen kohtalosisariaan.
Kirjan julkaisemisen jälkeen Samirasta tuli "Ni Putes - ni Soumises" ("Ei huoria, ei alistettuja") -liikkeen henkilöitymä julkisuudessa. Samira kertoo:
“Lille:ssä 80 miestä joukkoraiskasi 13-vuotiaan tytön. Toisinaan miehiä oli 80, 50 tai 10. Tämä on äärimmäisen kauheaa,” ... “Argenteuil:in tapauksessa nuori nainen raiskattiin koulussa. Tottakai jokainen tiesi, mutta näitä nuoria miehiä pelättiin ja kaikki sulkivat silmänsä. Tämä on rauhan hinta ghetoissa.”
Argenteulin tapauksessa, jossa 15-vuotiaan joukkoraiskaamisesta kahden kuukauden ajan tuomittiin kahdeksantoista poikaa, tuomion lukeminen muutti oikeussalin hullujenhuoneeksi. Tuomittujen poikien äitien raktiot shokeerasivat koko Ranskaa:
"Te kutsutte tätä oikeudeksi! Seitsemän vuotta vankilaa jostain suuseksistä", sanoi yksi äideistä. "Tämän tytön kuuluisi olla kaltereiden takana."
Aboubacar, joka oli yksi tuomituista -ei raiskauksesta vaan siitä että tiesi siitä mutta ei tehnyt mitään sen estämiseksi- sanoi: "Jos elät naapurustossa joka on näin ankea ja kova, et voi puuttua toisten tekemisiin ellet halua laittaa omaa elämääsi peliin."
Sosiaalityöntekijä Nadir Doudane arvelee, että "johtuu traditioista, että pojat ajattelevat että tyttöjä voi kohdella tällä tavalla, .. tämä ei ole Ranskaa".
Se mikä Doudanea todella huolestuttaa, on että islamilaiset fundamentalistit ovat ottamassa hyödyn tästä turhautuneisuudesta: "Fundamentalistit sanovat nuorille: 'Me voimme auttaa sinua löytämään työtä. Me voimme auttaa sinua olemaan ylpeä siitä mitä olet.' Tämä se syy miksi he menestyvät täällä niin hyvin."
Lähiöissä fundamentalistien vaikutus on kasvamassa vahvemmaksi. He ovat nyt ottaneet kohteekseen ghettojen nuoret, ja monissa lähiöiden moskeijoissa saarnataan fundamentalistien sanomaa.
Tästä on kysymys, kun eräs ranskalaisen moskeijan vaikutusvaltainen imaami neuvoi miten miesten tulee kohdella vaimojaan: "Jos nainen ei tottele miestään, hänen aviomiehensä voi piestä (beat) häntä niin kauan ettei vaimo löydä nenäänsä, silmiään ja korviaan. Tämä on osa uskontoamme."
Kun Islamin auktoriteetit kiistävät noin jyrkästi naisten ihmisarvon, ei lähiöiden välinpitämättömyys "hairahtuneiden" nuorten tyttöjen kohtelua kohtaan ole mitenkään yllättävää: Nuoret "gangstat" raiskaavat ja yhteisö vaikenee.
Samiran kirja löi ensimmäisen särön tämän vaikenemisen monoliittiin, ja kansalaisliike seksuaalista väkivaltaa vastaan syntyi spontaanisti.
Nuoret naiset, jotka olivat vaienneet pelätessään häpeää ja hylätyksitulemista perheidensä taholta, täyttivät nyt kokoussalit, kertoen kokemistaan asioista.
Eräässä keskustelutilaisuudessa nuori mies kysyi Samiralta: "Mitä pahaa on gang-bangissä (kimppa-kiva)?" Katsoen suoraan kysyjään Samira vastasi: "Kuulehan, kaveri, se ei ollut "gang-bang", minut joukkoraiskaittiin. Tuliko selväksi?"
Samiran tarina on selviytyjän tarina. Mutta se sisältää kaikki lukemattomien toisella tavalla päättyneiden tarinoiden ainekset: Samiran "poikaystävä" käytti hänen luottamustaan hyväkseen, mursi hänen itsekunnioituksensa raa´alla tavalla, ja sai Samiran näkemään itsensä huonona. Hän ei enää välittänyt siitä, mitä hänelle tapahtuu.
Juuri näin toimivat kaikissa maissa kaikki nuorten tyttöjen vahingoittajat ja hyväksikäyttäjät. Se mitä Samiralle tapahtui kellareissa, oli "hänen oma syynsä". Ympäristö istutti Samiraan tämän asenteen hiljaisella vaikenemisellaan ja merkitsevillä katseilla. Paikallinen poikajengi sai nyt helpon panopuun, jonka mieli oli murrettu.
Mikä oli pojille hauskaa, oli Samiralle helvettiä. Hänen elämänsä oli päivittäistä sosiaalista kivitystä, häpeärangaistusta hänen "huonoudestaan".
Ranskalaisessa esikaupunkislangissa on joukkoraiskausta merkitsevä oma sana: Tournantes. Samira Bellil otti sen kirjansa nimeen. Hän oli vapautunut "huonoudestaan", eikä hävennyt itseään. Muut olivat toimineet väärin, ei hän. Hän oli voittaja.
Euroopan suurkaupunkien islamilaisille on varsin tuttu sellainen sana kuin "marttyyri". He kuulevat sen päivittäin ajattelivat he asioista mitä tahansa. Heidän imaaminsa puhuvat kaunein sanoin palestiinalaisista nuorista, jotka ovat kuolleet väkivaltaisen kuoleman jonkin abstraktion puolesta, -väkivaltaisen heille ja väkivaltaisen heidän ympärillään olleille.
Tarkoittaako "marttyyrius" siis itsepetosta joka kärjistyy itsetuhoon, ihmisvihan triumfiin? Samira Bellilin kohdalla emme siis voi käyttää tätä sanaa. Kuten emme Ruotsissa surmatun Fadime Sahindalinkaan kohdalla. He ovat moraalisia voittajia. Heidän heikkoutensa kasvoi voimaksi.
"Kirja julkaistiin alkuperäisversiona, jokainen sana on Samiran oma. Kirja on julma ja armoton kuvaus esikaupunkien elämästä, jossa hienoja sanontoja ei viljellä.
"Annan sen tapahtua. Kuin robotti. Totun siihen. En puolusta itseäni. Lattia on iljettävä, se on kylmä, se on kostea, se haisee. Minä tunnen, tunnen kuinka selkäni muuttuu jääkylmäksi, mutta häntä, häntä minä en tunne. Makaan siellä hervottomana, en ole enää ruumiissani. Kuten edelliselläkin kerralla pakenen täältä, pakenen häneltä mieleeni... "Oliko hyvää?" Sinä kysyt minulta, oliko hyvää! Voisin oksentaa! Se on vastaus jonka haluaisin antaa sinulle, paskiainen!"
Vain pari kuukautta Samiran kirjan julkaisun ja sen herättämän kohun jälkeen 17-vuotias Sohane Benziane löytyi Pariisin esikaupungin roskien joukosta kuolleena. Mustasukkainen poikakaveri oli valellut tyttöystävänsä bensalla ja sytyttänyt tämän tuleen. Polttanut elävältä."
Samiran kirja ja Sohanen kuolema synnyttivät valtaisan raivon. Pariisin esikaupunkien vaiennetut naiset kokoontuivat "Ni putes, ni soumises" -liikkeeksi , jonka näkyvimpänä edustajana toimi Samira Bellil.
Hänet nähtiin mielenosoituksissa ja lehdistötilaisuuksissa hiukset aukikammattuina, itsevarmana ja tinkimättömänä.
Naiset, jotka marssivat kaduilla näyttäen omat mielipiteensä ja omat kasvonsa, 'Ni putes, ni soumises' -tunnuksen alla, olivat erilainen "kansalaisliike", kuin mihin oli totuttu: He eivät olleet joutilaita hyväoloisia, jotka valitsevat listasta "hyvän asian" jonka puolesta tänään hillua ja nähdä itsensä parempana ihmisenä. He olivat asianosaiset itse. Emme tiedä miten on tänään.
Samira oli voittanut, noussut ylös henkilökohtaisesta katakombistaan, muuttanut häpeänsä ylpeydekseen, ja syytti nyt välinpitämättömyydellään hänet tuominnutta yhteisöä puolustaen tuhansia saman kohtalon kokeneita kanssasisariaan.
Sohanen muistotilaisuudesta.
"Muslimihuivit suojaavat kielletyissä kaupungeissa
Samira on vain eräs Ranskan suurkaupunkien tai köyhien lähiöiden levottomien kortteleiden ns. kiellettyjen kaupunkien, "Cités interdites", väkivallan uhreista.
Nuorten tyttöjen raiskaustapaukset lisääntyvät parinkymmenen prosentin vuosivauhdilla lähinnä pohjoisafrikkalaisten asuttamissa esikaupungeissa. Poliisit tai lääkärit eivät uskalla enää käydä jengiytyneiden miesten itsevaltaisesti hallitsemissa kortteleissa. Siksi monet nuoret musliminaiset käyttävät vapaaehtoisesti mahdollisimman peittävää huivia. Se suojelee heitä miesten väkivallalta. Jos nainen esiintyy vapaasti, meikkaa ja jopa flirttailee, hän on "huora" pute. Joka joidenkin mielestä on oikeus raiskata.
Samira Bellilin sanomaa:
"Ne vaihtavat tyttöjä kuin CD-levyjä tai teepaitoja."
"Tässä helvetin citéssä kaikki miehet tulee kuin samasta muotista."
"Mitä tällaisista esikaupungeista voi toivoa, kun pojat on yökaudet ulkona, tytöt sisällä, harva uskaltaa käydä koulua ? Jos poika lukee kirjaa, hänet leimataan heti homoksi." (Ranskan radion keskusteluohjelmassa)
Lainaukset:
Tuulikki Muller ja Marylène Lenfant le 15 septembre 2004
http://books.guardian.co.uk/obituaries/story/0,11617,13 03227,00.html
http://www.cbsnews.com/stories/2004/05/13/60minutes/mai n617270.shtml
http://www.niputesnisoumises.com
Samira Bellil
27.11.1972 - 04.09.2004
Samira Bellilin kokema ja rohkeasti kuvaama todellisuus onkin 1:1 ns. gansta-"kulttuurista"?!
Arabimiehen kunniakäsityksen vääristyneisyys ei ole ainoa syy Euroopan islamilaistuneiden lähiöiden tyttöjen tragedioihin, vaan ilmiöön liittyy jotakin jota ei esiintynyt arabimaissa: Urbaanin rappiomaailman normiton ja moraaliton elämäntapa, joka on syntynyt rikollisten ja vetelehtijöiden dominoimassa loismaisessa maailmassa, joka ei tuota mitään hyödyllistä, eikä ylläpidä itseään, vaan perustuu ympäröivän yhteiskunnan kuppaamiseen sosiaalin luukuttamisella ja rikoksilla. Tälläinen todellisuus vallitsee lännen "monikulttuurisissa" suurkaupungeissa, niiden "ghetoissa".
Tämän USA:n suurkaupunkeihin syntyneen rappeutumis-ilmiön nosti juurettomien ja vaikutuksille-alttiiden ihailun kohteeksi musiikki- ja viihde-bizneksen markkinointikoneisto. Se myy tuotteitaan miesnäkökulmaisen seksin avulla, ja markkinoi samalla ylikorostuneita macho-asenteita.
Killtokuvien taakse jää sitten Samira Bellilin kuvaama todellisuus
Kaupallisesti värittyneen ja heille käsittämättömän länsimaisen kullttuurin keskellä maahanmuuttaja-nuori ottaa 1:1 kaiken mikä hänen verkkokalvoilleen piirtyy, eli tajunnantäyttö-tuotteiden mahdollinen ironia jää heiltä huomaamatta: He näkevät näissä sanoituksissa ja levynkansissa sen "todellisen elämän": Naiset ovat aina-otettavia Bitch-hahmoja, joille saa tehdä mitä vaan ja jotka jaetaan kavereiden kanssa: "It ain´t no fun if my homies can´t have non", "ei ole hauskaa ellei kaverit saa myös..." ("Snoop Dogg" 1993; Naomi Klein: "No Logo", s.117)
Ilman itselleen tutun kulttuuriympäristön tukea, kiinnittymättä eurooppalaiseen elämäntapaan, Lähi-Idästä ja Afrikasta tulleet nuoret ovat täysin kaupallisen tajunnantäyttöteollisuuden armoilla, vailla niin minkäänlaista vastustuskykyä.
Heidän mieleensä on USA:n slummeista poimitun musiikin mukana syöpynyt myös sen synnyttäneen ympäristön arvomaailma, jossa menestys on tärkeämpi kuin sen antaneiden keinojen moraalisuus.
Ensimmäinen saapumiserä slummi-kätkätyksen (ns. "räp") kaupallisia esittäjiä on jo päätynyt ganstojen taivaaseen ammuttuaan toisensa hengiltä, kun "ganstan" voi ottaa pois kaduilta, mutta katua ei saa pois ganstasta. Euroopan suurkaupunkien maahanmuuttaja-nuoret ovat siellä kaduilla, minkä heidän mielensä saattaisi ehkä sietääkin, jos he voisivat katsoa ihaillen ja ylpeinä vanhempiaan. Kun vanhempi sukupolvi "luukuttaa fattaa" siinä kuin nuorempikin, ei tarvittavaa auktoriteettia löydy.
Miten Pariisissa tai Espoossa asuva maahanmuuttaja-nuori voi pitää oman perheensä arvomaailmaa omaksumisen arvoisena, kun sillä ei nyky-ympäristössä menesty? Menestyvät ja kovat jätkät ovat niillä samoilla kaduilla, ja he diilaavat huumeita, ratkovat välinsä väkivallalla, ja suhtautuvat nais-sukupuoleen käyttöesineenä. Sekä oman ryhmän että valtaväestön.
Ensimmäisen ja toisen polven maahanmuuttaja- nuoret putoavat kahden kulttuurin väliin saamatta tukea mistään, ja ainoat identiteetin tarjoajat ovat oman ikäluokan jengit ja kaupallisen virtuaalimaailman harhakuvat. Tältä pohjalta päädytään siihen helvettiin, jonka Samira Bellil koki ja kuvasi.
Arabi- ja muslimikulttuurin mieskeskeisyys helpottaa hip-hop- ja gansta-maailman machouden ja naisten esineellistämisen omaksumista, ja yhdessä nämä ilmiöt tuottavat sen sairaan maailman, jota vastaan Samira ja Ni putes, ni Soumises -liikkeen naiset nousivat. Osaammeko edes nähdä Samira Bellilin ratkaisun radikaalisuutta? Tulemalla julkisuuteen kohtalonsa kanssa, -petetty, raiskattu, halvennettu, alistettu, itse-inhoon tuomittu- hän teki sen muiden saman kokeneiden puolesta. Hän antoi häpeän voittamiselle kasvot. "
http://suomi.95mb.com/kellarihuorat.htm
Ruotsin tapaus osoittaa, että muslimitaustaisten nuorten miesten kulttuuri on aivan samanlaista Pariisissa kuin Pohjoismaissakin. Miten Suomi voisi olla poikkeus? Aivan samat henkilöt kiertävät täällä turvapaikkaturisteina, ja "turkulainen" somali on osallistunut Göteborgin joukkoraiskaus-tapaukseenkin (http://suomi.95mb.com/goteborg.htm).
Suomessa ollaan ilmeisesti tehokkaampia pitämään nämä asiat poissa julkisuudesta??
arabit
24
1068
Vastaukset
- Kurre_Orava
Niin ja miksi naiset aina rakastuvay miehiin mustiin.
"
Feminismin, ainakin sen räyhäilmentymien, keskeisenä ajatuksena on sukupuolen neutralisoiminen, sukupuolisokeus. Feministiä loukkaa se, että miehisissä valtarakenteissa, esim. yritysmaailmassa, häntä kohdellaan naisena. Samaan aikaan hän kuitenkin huomaa jäävänsä vaille naisille perinteisesti kuuluneita privileegioita. Hänelle ei avata ovia, hänelle ei auteta takkia päälle, hänelle ei tuoda kukkia, eikä hänelle sanota kohteliaisuuksia. Lisäksi hän on aggressiivisuudellaan saanut miehet pelkäämään ja nöyristelemään. Tämä tyydyttää hänen vallanjanoaan, mutta ei hänen naiseuttaan. Ei kukaan nainen kiinnostu miehestä, joka pelkää ja nöyristelee häntä.
Afrikkalainen maahanmuuttaja tulee maailmasta, jossa pätevät Wanhat Tawat. Hän tarjoaa feministissä asuvalle naiselle pakotien feminismin itsensä luomasta umpikujasta. Feministin ei tarvitse myöntää suomalaiselle miehelle, että hän haluaisi vahvan miehen, vaan voi edelleen olla sitä mieltä, että suomalainen mies on sovinistinen paska, jota nainen ei tarvitse. Afron sovinismiin hänen sen sijaan ei tarvitse puuttua, koska sovinismi "kuuluu" afron "kulttuuriin", eikä afron kulttuuria saa ruveta arvostelemaan. Näin feministi saa vahvan karjun, joka kertoo, missä kaappi seisoo, mutta samalla hän voi olla feministi ja "vahva nainen". Kaiken kruunuksi hänen vihaamaansa suomalaista miestä vituttaa entistä rankemmin. Afro on tyytyväinen, naisessa asuva feministi on tyytyväinen, ja naisessa asuva nainen on tyytyväinen. Vain suomalainen mies ei ole tyytyväinen, mutta se on hänelle oikein, koska hän on sovinisti ja rasisti.
"
Lainaus J. Halla-Ahon luvalla.- tiivistettynä:
Mustalla miehellä on isompi.
- Kurre_Orava
tiivistettynä: kirjoitti:
Mustalla miehellä on isompi.
Tuokin luultavasti pitää paikkansa.
Halla-aho on, ellen erehdy, se herrasmies joka oli joskus nuoruudessaan tuntenut feministin. Feministi oli myöhemmin mennyt naimisiin erilaista etnistä taustaa olevan miehen kanssa. Miehen ihon väristä Halla-aho on pystynyt päättelemään miehen uskonnollisen taustan lisäksi, myös miehen perheeseen liittyvät arvot. Voisi liiotelematta sanoa, tälläisen päättelyn, olevan tyypillistä rasismia.
Feministit eivät häpeä myöntää, haluavansa vahvaa miestä. Vahvan miehen eräs oleellinen tekijä on nimenomaan henkinen kantti. Ihmisen ei ole tarvetta alistaa toista, jos hänen itsetuntonsa kestää erilaisuutta. Kaksi toistaan kunnioittavaa ihmistä voi hyvinkin elää yhdessä niin, ettei kummankaan ole tarvetta ryhtyä pomottelemaan. Naisessa asuva nainen on tyytyväinen ja miehessä asuva mies on tyytyväinen, kun kun välittäminen on aitoa, eikä suhde perustu vallankäyttöön. Tämä on siis lähinnä terveen parisuhteen perusta.- Kurre_Orava
Tittelityy kirjoitti:
Halla-aho on, ellen erehdy, se herrasmies joka oli joskus nuoruudessaan tuntenut feministin. Feministi oli myöhemmin mennyt naimisiin erilaista etnistä taustaa olevan miehen kanssa. Miehen ihon väristä Halla-aho on pystynyt päättelemään miehen uskonnollisen taustan lisäksi, myös miehen perheeseen liittyvät arvot. Voisi liiotelematta sanoa, tälläisen päättelyn, olevan tyypillistä rasismia.
Feministit eivät häpeä myöntää, haluavansa vahvaa miestä. Vahvan miehen eräs oleellinen tekijä on nimenomaan henkinen kantti. Ihmisen ei ole tarvetta alistaa toista, jos hänen itsetuntonsa kestää erilaisuutta. Kaksi toistaan kunnioittavaa ihmistä voi hyvinkin elää yhdessä niin, ettei kummankaan ole tarvetta ryhtyä pomottelemaan. Naisessa asuva nainen on tyytyväinen ja miehessä asuva mies on tyytyväinen, kun kun välittäminen on aitoa, eikä suhde perustu vallankäyttöön. Tämä on siis lähinnä terveen parisuhteen perusta.Lue nyt koko juttu. Sieltä löytyy muunmuassa se taannoinen Anna-lehden teksti.
http://jussi.halla-aho.com/itsenaisyys.html Kurre_Orava kirjoitti:
Lue nyt koko juttu. Sieltä löytyy muunmuassa se taannoinen Anna-lehden teksti.
http://jussi.halla-aho.com/itsenaisyys.htmlLukasin jutun ja olen aivan mykistynyt ihailusta. Taitava sanankäyttäjä saa todellakin valkoisen muuttummaan mustaksi ja omat ennakkoluulonsa totuudeksi. Hieman tätä asiaa sivuaa, minua viime päivinä askarruttanut kysymys. Läsimaiset naiset käyvät kehitysmaissa ja heillä on tarjolla varsin paljon miesseuraa. Miesten tarkoituksena on, ansaitsemisen lisäksi -luonnollisesti- myös toiveena pääsy paremman elintason maahan. Tämä on varsin ymmärettävä toive. Mieltäni vaivaa, kuinka pärjäävät näiden maiden naiset? Kuinka tälläinen "ryöstöviljely" vaikuttaa paikalliseen kulttuurijärjestelmään? En ole löytänyt tästä mitään tutkimusta. Mitähän sinä ajattelisit siellä tapahtuvan?
- Kurre_Orava
Tittelityy kirjoitti:
Lukasin jutun ja olen aivan mykistynyt ihailusta. Taitava sanankäyttäjä saa todellakin valkoisen muuttummaan mustaksi ja omat ennakkoluulonsa totuudeksi. Hieman tätä asiaa sivuaa, minua viime päivinä askarruttanut kysymys. Läsimaiset naiset käyvät kehitysmaissa ja heillä on tarjolla varsin paljon miesseuraa. Miesten tarkoituksena on, ansaitsemisen lisäksi -luonnollisesti- myös toiveena pääsy paremman elintason maahan. Tämä on varsin ymmärettävä toive. Mieltäni vaivaa, kuinka pärjäävät näiden maiden naiset? Kuinka tälläinen "ryöstöviljely" vaikuttaa paikalliseen kulttuurijärjestelmään? En ole löytänyt tästä mitään tutkimusta. Mitähän sinä ajattelisit siellä tapahtuvan?
Monestihan käy niin, että hyvinvointivaltin lihapatojen ääreen päässyt nee... eikun maahanmuuttaja alkaa lähettämään rahaa kotimaahan jääneelle perheelleen.
Kurre_Orava kirjoitti:
Monestihan käy niin, että hyvinvointivaltin lihapatojen ääreen päässyt nee... eikun maahanmuuttaja alkaa lähettämään rahaa kotimaahan jääneelle perheelleen.
"Jos minulla on nälkä, älä anna minulle kalaa, vaan vie joelle ja opeta onkimaan"
Kurre_Orava kirjoitti:
Monestihan käy niin, että hyvinvointivaltin lihapatojen ääreen päässyt nee... eikun maahanmuuttaja alkaa lähettämään rahaa kotimaahan jääneelle perheelleen.
Varmaan maahanmuuttajan lähiperhe hyötyy tästä.
Kuitenkin, kuinka käy esim. Nigeriassa olevien naimattomien naisten. Heidän mahdollisuutensa avioitua ovat oleellisesti huonontuneet, miesten kilpailessa länsimaalaisten naisten suosiosta. Nämä rantapojat lisääntyvät jatkuvasti ja yhä useampi turistinainen hakee heistä viihdykettä. Näky on aika groteski vanheneva vaalea ihoinen nainen ja nuori kaunis nigerialainen mies. Tämän toiminnan vaikutus, paikallisten ihmisten kulttuuriin on väistämättä voimakas. Ajattelen lähinnä sitä, ketkä tästä touhusta oikeasti kärsivät. Epäilen paikallisten naisten olojen huononevan. Naimattomuus on kouluttamattomalle ihmiselle ongelma varsinkin, kun naisilla ei ansio mahdollisuuksia liiemmin ole.Tittelityy kirjoitti:
Varmaan maahanmuuttajan lähiperhe hyötyy tästä.
Kuitenkin, kuinka käy esim. Nigeriassa olevien naimattomien naisten. Heidän mahdollisuutensa avioitua ovat oleellisesti huonontuneet, miesten kilpailessa länsimaalaisten naisten suosiosta. Nämä rantapojat lisääntyvät jatkuvasti ja yhä useampi turistinainen hakee heistä viihdykettä. Näky on aika groteski vanheneva vaalea ihoinen nainen ja nuori kaunis nigerialainen mies. Tämän toiminnan vaikutus, paikallisten ihmisten kulttuuriin on väistämättä voimakas. Ajattelen lähinnä sitä, ketkä tästä touhusta oikeasti kärsivät. Epäilen paikallisten naisten olojen huononevan. Naimattomuus on kouluttamattomalle ihmiselle ongelma varsinkin, kun naisilla ei ansio mahdollisuuksia liiemmin ole.luulisin, että ilmiö on marginaalinen.
- Kurre_Orava
Tittelityy kirjoitti:
Varmaan maahanmuuttajan lähiperhe hyötyy tästä.
Kuitenkin, kuinka käy esim. Nigeriassa olevien naimattomien naisten. Heidän mahdollisuutensa avioitua ovat oleellisesti huonontuneet, miesten kilpailessa länsimaalaisten naisten suosiosta. Nämä rantapojat lisääntyvät jatkuvasti ja yhä useampi turistinainen hakee heistä viihdykettä. Näky on aika groteski vanheneva vaalea ihoinen nainen ja nuori kaunis nigerialainen mies. Tämän toiminnan vaikutus, paikallisten ihmisten kulttuuriin on väistämättä voimakas. Ajattelen lähinnä sitä, ketkä tästä touhusta oikeasti kärsivät. Epäilen paikallisten naisten olojen huononevan. Naimattomuus on kouluttamattomalle ihmiselle ongelma varsinkin, kun naisilla ei ansio mahdollisuuksia liiemmin ole.Riippuu hiukan ilmiön laajuudesta.
Jos on kovin laajaa, niin luonnollisesti paikallisten naisten ongelmien voisi kuvitella kasvavan.
Itse kuitenkin epäilen, että näillä miespros... eikun eksoottisen romantiikkaloman tarjoajilla on kuitenkin se paikallinen tyttöystävä, jota he tukevat keski-ikäisen tuhdin rouvan rahoilla.
Sitä kai ei kukaan usko, että nuori musta mies rakastuu palavasti viisikymppiseen länsimaiseen naiseen, yhtään sen enempää kuin se thaityttökään viisikymppiseen suomalaiseen möhömaha sovinistiin. Kurre_Orava kirjoitti:
Riippuu hiukan ilmiön laajuudesta.
Jos on kovin laajaa, niin luonnollisesti paikallisten naisten ongelmien voisi kuvitella kasvavan.
Itse kuitenkin epäilen, että näillä miespros... eikun eksoottisen romantiikkaloman tarjoajilla on kuitenkin se paikallinen tyttöystävä, jota he tukevat keski-ikäisen tuhdin rouvan rahoilla.
Sitä kai ei kukaan usko, että nuori musta mies rakastuu palavasti viisikymppiseen länsimaiseen naiseen, yhtään sen enempää kuin se thaityttökään viisikymppiseen suomalaiseen möhömaha sovinistiin.Yllättävän laajaa se on oikeasti. Nigeria on Englantilaisten naisten paratiisi. Jamaikalla käyvät taas USA.n naiset. Tietenkään ei tähän romantiikkaan ole syynä mikään muu, kuin taloudelliset syyt. Tämä toiminta vaikuttaa kuitenkin kulttuuria muuttavasti, kuiten kaikki näin laajat muutokset. Edelleen mietin, paikallisten naisten elinmahdollisuuksia ja elämän jatkumista.
Tittelityy kirjoitti:
Yllättävän laajaa se on oikeasti. Nigeria on Englantilaisten naisten paratiisi. Jamaikalla käyvät taas USA.n naiset. Tietenkään ei tähän romantiikkaan ole syynä mikään muu, kuin taloudelliset syyt. Tämä toiminta vaikuttaa kuitenkin kulttuuria muuttavasti, kuiten kaikki näin laajat muutokset. Edelleen mietin, paikallisten naisten elinmahdollisuuksia ja elämän jatkumista.
Oletko lukenut kirjan, "valkoinen Masai"?
epikuros kirjoitti:
Oletko lukenut kirjan, "valkoinen Masai"?
Kertoisitko kirjasta lisää. Kiitos.
- Kurre_Orava
Tittelityy kirjoitti:
Yllättävän laajaa se on oikeasti. Nigeria on Englantilaisten naisten paratiisi. Jamaikalla käyvät taas USA.n naiset. Tietenkään ei tähän romantiikkaan ole syynä mikään muu, kuin taloudelliset syyt. Tämä toiminta vaikuttaa kuitenkin kulttuuria muuttavasti, kuiten kaikki näin laajat muutokset. Edelleen mietin, paikallisten naisten elinmahdollisuuksia ja elämän jatkumista.
Veikkaisinpa, että itse asiassa saattaa jopa parantua jos poijaat lähettävät kovasti rahaa perheilleen.
Toisaalta sellaisessa rikkaassa kulttuurissa jossa tytöt on naitettu jo lapsina, niin lienee kokolailla yhdentekevää mistä se toimeentul tulee, kunhan tulee.
Luulisin, että nämä romantiikkaduunarit ovat vähän kuin siirtotyöläisiä, menevät rikkaaseen eurooppaan tienaamaan perheelle sosiaa... eikun rehellisesti elantoa. - Hertha
Kurre_Orava kirjoitti:
Veikkaisinpa, että itse asiassa saattaa jopa parantua jos poijaat lähettävät kovasti rahaa perheilleen.
Toisaalta sellaisessa rikkaassa kulttuurissa jossa tytöt on naitettu jo lapsina, niin lienee kokolailla yhdentekevää mistä se toimeentul tulee, kunhan tulee.
Luulisin, että nämä romantiikkaduunarit ovat vähän kuin siirtotyöläisiä, menevät rikkaaseen eurooppaan tienaamaan perheelle sosiaa... eikun rehellisesti elantoa.Miten Eurooppa on rikastunut?
Tittelityy kirjoitti:
Kertoisitko kirjasta lisää. Kiitos.
Lyhyesti. Sveitsiläinen nainen menee sulhasensa kanssa lomalle Afrikkaan. he kiertelevä maata ja nainen näkee pitkän komean masai soturin. Siitä se rakkaus syttyy....
Mielestäni hyvä kirja, kuinka paljon faktaa tai fiktiota tiedä häntä. Lukaiseppa.epikuros kirjoitti:
Lyhyesti. Sveitsiläinen nainen menee sulhasensa kanssa lomalle Afrikkaan. he kiertelevä maata ja nainen näkee pitkän komean masai soturin. Siitä se rakkaus syttyy....
Mielestäni hyvä kirja, kuinka paljon faktaa tai fiktiota tiedä häntä. Lukaiseppa.Teen sen.
Hertha kirjoitti:
Miten Eurooppa on rikastunut?
luulenpa, vaikka eurooppalaiset ovat hääränneet ja tehneet pahaa Afrikassa niin olisiko timantit, öljyt, kautsut, mauseet ja viljely jäänyt kunnolla tekemättä.
- Hertha
epikuros kirjoitti:
luulenpa, vaikka eurooppalaiset ovat hääränneet ja tehneet pahaa Afrikassa niin olisiko timantit, öljyt, kautsut, mauseet ja viljely jäänyt kunnolla tekemättä.
Olisiko Euroopan "nousu" ollut mahdollinen, jos Eurooppa olisi pysynyt omalla mantereellaan?
Hertha kirjoitti:
Olisiko Euroopan "nousu" ollut mahdollinen, jos Eurooppa olisi pysynyt omalla mantereellaan?
Kyllähän eurooppaa pitkin ovat kulkeneet monet sotilassaappaat. Mongoli,Ottomaanit roomalaiset ym.
Ja ulottuihan islamin vaikutus Espanjan Cordobaa.
Kyllä se on tosi asia että. 1800 luvulta lähtien uusien innovaatioiden koti on ollut eurooppa.- Hertha
epikuros kirjoitti:
Kyllähän eurooppaa pitkin ovat kulkeneet monet sotilassaappaat. Mongoli,Ottomaanit roomalaiset ym.
Ja ulottuihan islamin vaikutus Espanjan Cordobaa.
Kyllä se on tosi asia että. 1800 luvulta lähtien uusien innovaatioiden koti on ollut eurooppa.No miksi?
Hertha kirjoitti:
No miksi?
Ei vamaankaan mutta kun euroopassa siirryyttin feodaaliajajasta kohti demokratiaa tapahtui samalla myös tasavertaistumista. Myönnän, että karmea esimerkki oli Belgian Kongo jota "kuppasi" Leopold.
Mutta Afrikassa että lähi-idässä yhä vallitsee tietyntyyppinen diktatuuri. En ole koskaan uskonut käsitteeseen -uskonsota- aina taistellaan rahasta tai vallasta. On kauhuskenaario kun teoliisuusmaat pohtivat siitä kumpaa he tarvitsevat enemmn: öljyä vaiko arabeja. Silloin syttyy 3:s maailmansota.- Semjon_Kotko
tiivistettynä: kirjoitti:
Mustalla miehellä on isompi.
...väljempi??
Nyt se selvisi syy...???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!6111635Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla968831Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.104403Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka213954Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti53861Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j73646- 893610
Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle133440Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.343222Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.452415