Kansainvälinen

naistenpäivä

Huomenna Kansainvälinen naistenpäivä. Toivottavasti jokainen ymmärtää, miksi sellainen on olemassa.
Lahjakkaita naisia tarvitaan tähän maailmaan, jotka rauhantahtoisesti ohjaavat meitä edes hieman parempaan suuntaan. Kiitos Teille siitä!

44

8356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aatos

      meidän olisi mentävä, jotta menisimme "parempaan suuntaan"?

    • kansainvälinen ei kansallinen joka tuntuu olevan 8.3 teema.
      Todelliset ongelmat ovat 3:ssa maailmassa, naiseten lukutaidottomuus ja muut terveydelliset seikat.
      Eikö suuntaus pidä olla sine, missä ongelmat ovat kaikkein suurimmat.
      Eivät olet sitä Skandinaviassa.

      • tears

        Olet ihan oikeassa mitä kirjoitit. Naisten lukutaidottomuus, tyttölasten tapot, alaikäisten pakkoavioliitot jne... maailmassa on vielä paljon paljon eriarvoisuutta. Me voimme jokainen osaltamme auttaa, mutta ei keräyksillä ja lahjoituksilla murreta eri kulttuureja ja heidän elintapojaan. Paljon ollaan kyllä saatu aikaiseksi sivistyksen lisäännyttyä mm.naisren ympärileikkausten vähentyminen. Lisää vaan valistusta ja opetustyötä kehitysmaihin. Ja iso hatun nosto näille ihmisille, jotka tätä rikastuttavaa työtä tekevät.

        Mutta me suomalaiset naiset olkaamme ylpeitä naiseudestamme ja kiitollisia tilanteestamme. Minun mielestä olemme tosiaankin ansainneet naistenpäivän, naisina, puolisoina ja äiteinä. Sehän on vähän niinkuin itsestään selvyys, että mies hakee tanssimaan ja ostaa ne kukat. Siitähän me tulemma iloseksi. HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!!!


      • tears kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa mitä kirjoitit. Naisten lukutaidottomuus, tyttölasten tapot, alaikäisten pakkoavioliitot jne... maailmassa on vielä paljon paljon eriarvoisuutta. Me voimme jokainen osaltamme auttaa, mutta ei keräyksillä ja lahjoituksilla murreta eri kulttuureja ja heidän elintapojaan. Paljon ollaan kyllä saatu aikaiseksi sivistyksen lisäännyttyä mm.naisren ympärileikkausten vähentyminen. Lisää vaan valistusta ja opetustyötä kehitysmaihin. Ja iso hatun nosto näille ihmisille, jotka tätä rikastuttavaa työtä tekevät.

        Mutta me suomalaiset naiset olkaamme ylpeitä naiseudestamme ja kiitollisia tilanteestamme. Minun mielestä olemme tosiaankin ansainneet naistenpäivän, naisina, puolisoina ja äiteinä. Sehän on vähän niinkuin itsestään selvyys, että mies hakee tanssimaan ja ostaa ne kukat. Siitähän me tulemma iloseksi. HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!!!

        luin Matti Wuoren kirjaa: Kaikki on totta.

        Wuori tiedusteli matkoillaan Afrikassa, naisilta minkä ikäisinä sukupuolisuhteet aloitetaan?
        maaseudulla ka. 13 v
        kaupungeissa alle 10v. tytöt todellisuudessa nuorimmat ovat 8-9v.
        Käsittämättöntä ja julmaa.
        Hyvää naistenpäivää.


    • luettua

      iltalehen Nurvalan kommenttipalsta. Oli nyt taas ihmeen käärmeissään. Valitti että Suvi-Annea olisi jotenkin luuseriksi haukuttu siksi kun on nainen ja erosi. En vaan ole printtimediassa oikein yhtään sen oloista kirjoitusta taas nähnyt, enemminkin ajateltiin että vasemmistoliitto saattoi menettää melko paljonkin. Piti kai tästäkin nyt vääntää joku naisuhrijuttu?

      On se kumma kun joillakin näyttää tämä naisasia täyttäneen koko elämän. Kandee vähän relaa, ja kattella maailmaa uusin silmin. Kannattaisi ainakin miettiä että mitä on tasa-arvo ja onko sitä itse, vai onko itse asiassa oman sukupuolensa korostaja ja toisen suhteen jopa rasistinen. Ja tämä viesti oli nimenomaan femmoille...

    • onnittelu

      Paplareist, pakkeleist, pömpöst mahast, löysäst nahast, känsist pienist, hiivasienist ja riipuist tisseist, niist on TOSINAISET TEHTY. Hyvää naistenpäivää! Airteg.com

    • oikeus voittaa

      Karmeaa feministihuttua! Tämmöisillä törkeillä pimppi-juhlilla kaivetaan sukupuolten välistä kuilua yhä syvemmälle! Milloinkas miehet saavat sen oman päivänsä? Voi surkeuden määrää, voi laatua sen!

      • Antsu

        Aivan hiljattain on Venäjällä alettu viettää myös miestenpäivää. Kalenterissa se on lopputalvesta; tänä vuonna siis jo ohi.

        Kunhan Suomi tasa-arvoasioissa saavuttaa itänaapurinsa, päästään miestenpäivää viettämään meilläkin.

        PS. Otin asian puheeksi noin viikko sitten tällä palstalla, mikä tietysti ärsytti täkäläisiä nais-kellokkaita suuresti. Tällä areenalla kun tasa-arvo on sama kuin nainen.


      • Sanelma
        Antsu kirjoitti:

        Aivan hiljattain on Venäjällä alettu viettää myös miestenpäivää. Kalenterissa se on lopputalvesta; tänä vuonna siis jo ohi.

        Kunhan Suomi tasa-arvoasioissa saavuttaa itänaapurinsa, päästään miestenpäivää viettämään meilläkin.

        PS. Otin asian puheeksi noin viikko sitten tällä palstalla, mikä tietysti ärsytti täkäläisiä nais-kellokkaita suuresti. Tällä areenalla kun tasa-arvo on sama kuin nainen.

        Niin, se miestenpäivä - se on siis 23. helmikuuta, mutta sitä vietetään nykyisin vain Venäjällä, sillä SE ON PUNA-ARMEIJAN perustamispäivä :DDD

        Saattaapi vierähtää tovi, ennenkuin päivä saa kansainvälisen statuksen...

        Ai niin, eilen ihmettelin, miten jaksatkin muistaa kaikenmaailman kotkotukset, kuten naisten päivän. No, nyt kyllä muistan minäkin, mistään muusta ei Radio Energyssä puhuttu - ja se on sentään yleensä aamujeni ilo vaikka soittaakin surkeaa musiikkia.


      • Antsu
        Sanelma kirjoitti:

        Niin, se miestenpäivä - se on siis 23. helmikuuta, mutta sitä vietetään nykyisin vain Venäjällä, sillä SE ON PUNA-ARMEIJAN perustamispäivä :DDD

        Saattaapi vierähtää tovi, ennenkuin päivä saa kansainvälisen statuksen...

        Ai niin, eilen ihmettelin, miten jaksatkin muistaa kaikenmaailman kotkotukset, kuten naisten päivän. No, nyt kyllä muistan minäkin, mistään muusta ei Radio Energyssä puhuttu - ja se on sentään yleensä aamujeni ilo vaikka soittaakin surkeaa musiikkia.

        Kotkotukset? Siis roikunko mä feministipalstalla kuullakseni naisen suusta että naistenpäivä on jokin KOTKOTUS?? Tää vetää sanattomaks... tai sitten kotkottamisen imago on viime aikoina huomattavasti vakavoitunut. Mun tietolähteeni on niinkin yksinkertainen kuin pöytäpäivyri, jota hajamielisesti tuijottelen.

        Jos miestenpäivä on sama kuin puna-armeijan päivä, niin Antsu ei sille voi mitään! Juhlimisen aiheita on paljon mutta päiviä kalenterissa vain 365. Osa menee väistämättä päällekkäin. Vilppu-paran nimipäiväkin (joka ansaitsisi nykyistä suuremman huomion) jää naistenpäivän riehakkaan juhlinnan jalkoihin. Ja näyttihän suomalainen sotilas puna-armeijalle ns. närhen ns. munat talvisodassa, jos se nyt tähän mitään kuuluu.


      • Antsu kirjoitti:

        Kotkotukset? Siis roikunko mä feministipalstalla kuullakseni naisen suusta että naistenpäivä on jokin KOTKOTUS?? Tää vetää sanattomaks... tai sitten kotkottamisen imago on viime aikoina huomattavasti vakavoitunut. Mun tietolähteeni on niinkin yksinkertainen kuin pöytäpäivyri, jota hajamielisesti tuijottelen.

        Jos miestenpäivä on sama kuin puna-armeijan päivä, niin Antsu ei sille voi mitään! Juhlimisen aiheita on paljon mutta päiviä kalenterissa vain 365. Osa menee väistämättä päällekkäin. Vilppu-paran nimipäiväkin (joka ansaitsisi nykyistä suuremman huomion) jää naistenpäivän riehakkaan juhlinnan jalkoihin. Ja näyttihän suomalainen sotilas puna-armeijalle ns. närhen ns. munat talvisodassa, jos se nyt tähän mitään kuuluu.

        Ajatelpaaka hyvät heimosisaret ja veljet, kuinka me yhdessä ritirinnoin juhlimme 1.5 Vapun-päivää -pois syyte pois kurjuus silloin jää...
        Me kansan lujan luomme.
        Kyllä se on myös naistenpäivä ;)


      • saku1234
        Antsu kirjoitti:

        Aivan hiljattain on Venäjällä alettu viettää myös miestenpäivää. Kalenterissa se on lopputalvesta; tänä vuonna siis jo ohi.

        Kunhan Suomi tasa-arvoasioissa saavuttaa itänaapurinsa, päästään miestenpäivää viettämään meilläkin.

        PS. Otin asian puheeksi noin viikko sitten tällä palstalla, mikä tietysti ärsytti täkäläisiä nais-kellokkaita suuresti. Tällä areenalla kun tasa-arvo on sama kuin nainen.

        Olen samaa mieltä,kirjoittajan kanssa.


      • .....

        Mua ei paljoa (naisenakaan) hetkauta naisten päivät. Onhan se kivaa jos ukko jotain kivaa muistaa, mutta jos ei niin mitäs tuosta. Tyhjän perään vollotat - turha päivä, oli se sitten naisten tai miesten päivä.


      • ...........

        No eikös sitten muna päivää voitaisi alkaa viettämään vaikka pääsiäisenä?


      • naiset.
        Antsu kirjoitti:

        Aivan hiljattain on Venäjällä alettu viettää myös miestenpäivää. Kalenterissa se on lopputalvesta; tänä vuonna siis jo ohi.

        Kunhan Suomi tasa-arvoasioissa saavuttaa itänaapurinsa, päästään miestenpäivää viettämään meilläkin.

        PS. Otin asian puheeksi noin viikko sitten tällä palstalla, mikä tietysti ärsytti täkäläisiä nais-kellokkaita suuresti. Tällä areenalla kun tasa-arvo on sama kuin nainen.

        miestenpäivänä tekevät? Siivoavat ehkä kodin, pyykkäävät ja laittavat miehelle ruokaa? Aika arkipäiväinen miestenpäivä olisi. Vai annettaisiino miehelle kukkia?


    • naistenpäivää

      Tämä päivä on myrkkyä sovinistiänkyröille, kuten jo muutamasta viestistä voi lukea ja niitä tullee varmasti tämän päivän aikana lisää - ja paljon.

    • luettavaa

      suru tulee puseroon. Miten joku voi vihata noin paljon?. Good day. Hirviöt.

    • minnam85

      kiitos kovasti naisten päivän toivotuksista!

    • Nainen 52

      Onnea kaikille naisille ja myös miehille, onhan teilläkin suuri panos että ollaan tässä, tai sanotaan että onnea Veteraaneille, heillehän vielä suurempi Kiitos pitää antaa. Eihän tässä maassa kaikkien kohdalla ole hyvin, mutta onhan maita jossa suurella osalla on paljon, paljon huonommin, miettikää sitä myös, siis ne jotka ovat katkeria, syystä josta en tiedä. Jos mieten päivä on teille tärkeää, tehkää asialle jotain, eikä tänne katkeria kirjoituksia.
      Onnea vielä Suomen Naiset 8.3 johdosta.
      Kirjoitti 6 lapsen äiti.

      • Nainen 52

        Tulipa edelliseen virhe, siis "Jos mieten päivä on teille tärkeää, tehkää asialle jotain, eikä tänne katkeria kirjoituksia."


      • Optimisti
        Nainen 52 kirjoitti:

        Tulipa edelliseen virhe, siis "Jos mieten päivä on teille tärkeää, tehkää asialle jotain, eikä tänne katkeria kirjoituksia."

        Vielä muistustus päivän merkityksestä: YK:N NAISTENPÄIVÄÄ vietetään eri puolilla maailmaa. Naistenpäivää on vietetty virallisesti vuodesta 1975. Sen historia ulottuu kuitenkin jo vuoden 1857 maaliskuuhun, jolloin sadat työläisnaiset osoittivat New Yorkissa lakkoilemalla mieltään alhaisia palkkoja ja epäinhimillisiä työoloja vastaan. Tänä päivänä meillä naisten euro on 80 senttiä miesten palkasta; nuorilla usein vain pätkä- tai vuokratöitä; kehitysmaissa naisilla on edelleen epäinhimilliset olot; joten on hienoa että voimme yhtenä päivänä juhlia jaksamistamme!


      • jorojukka-kukka

        Että "onnea naiset" ja herranjestas myös miehet! Eihän nyt miehiä voi unohtaa hetkeksikään. Ja että vielä oikein veteraanit. Ei sitten tullut edes lotat mieleesi?

        *puistelee päätään*


      • Nainen 52
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Että "onnea naiset" ja herranjestas myös miehet! Eihän nyt miehiä voi unohtaa hetkeksikään. Ja että vielä oikein veteraanit. Ei sitten tullut edes lotat mieleesi?

        *puistelee päätään*

        hmm, edelliseen: "Lotta" on nainen, joten PÄIVÄ on heidän myös, onko kaikki miehille sanottava "vääntämällä rautalangasta"??


      • Antsu
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Että "onnea naiset" ja herranjestas myös miehet! Eihän nyt miehiä voi unohtaa hetkeksikään. Ja että vielä oikein veteraanit. Ei sitten tullut edes lotat mieleesi?

        *puistelee päätään*

        Eiks oo Dzeidzei TOSI inhottavaa, kun kaikki naiset eivät ole feministejä?

        "Feministin pahin vihollinen ei ole mies, vaan vääräuskoinen nainen". (Antsun aforismi vuodelta 2005 sen jälkeen kun hän oli nettikeskusteluissa tutustunut feministeihin.)


      • Rautavaara
        Nainen 52 kirjoitti:

        hmm, edelliseen: "Lotta" on nainen, joten PÄIVÄ on heidän myös, onko kaikki miehille sanottava "vääntämällä rautalangasta"??

        Ei miehille, mutta naiselle, joka käyttää nimimerkkiä jorojukka-kukka, on yleensä väännettävä rautalangasta.


      • jorojukka-kukka
        Antsu kirjoitti:

        Eiks oo Dzeidzei TOSI inhottavaa, kun kaikki naiset eivät ole feministejä?

        "Feministin pahin vihollinen ei ole mies, vaan vääräuskoinen nainen". (Antsun aforismi vuodelta 2005 sen jälkeen kun hän oli nettikeskusteluissa tutustunut feministeihin.)

        Muista sitten merkkipäivänäsi, kun sinulle puhetta pitävä ihminen alkaa luettelemaan kaikki maailman nälkää näkevät, kurjat ja veden puutteeseen kuolevat...


      • Antsu
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Muista sitten merkkipäivänäsi, kun sinulle puhetta pitävä ihminen alkaa luettelemaan kaikki maailman nälkää näkevät, kurjat ja veden puutteeseen kuolevat...

        Antsu ei tähän päivään mennessä ole nähnyt persoonassaan mitään juhlimisen aihetta, ja on tosi vaikea kuvitella että hän innostuisi moiseen esim 50-vuotispäivänään... toisaalta se on vielä hyvin hyvin kaukana. Mutta juhlapuhe Antsulle - jo ajatuksena sangen vastenmielinen.


      • yksinkertainen
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Muista sitten merkkipäivänäsi, kun sinulle puhetta pitävä ihminen alkaa luettelemaan kaikki maailman nälkää näkevät, kurjat ja veden puutteeseen kuolevat...

        on sinulle täysin mahdoton asia, niin toiset ihmiset pystyvät ajattelemaan muita ihmisiä myös omina merkkipäivinään.

        Niiiih... Ei noin itsekäs saa olla, että tuosta suuttuu.


    • Novy.most

      Nainen

      Enkeliksi taivahasta naista muudan kiittelee,
      pahan hengen heittiöksi toinen häntä väittelee.

      En mä kiitä enkeliksi, heittiöksi hauku en,

      siinä kiitos, siinä moite: nainen onpi ihminen.

      Kasimir Leino

      Hyvää naistenpäivää! Ja kiitos toivotuksista! :o)

      Nový most

    • maailma ilman miehiä

      Millainen maailma olisi ilman miehiä? -Ei sotia, ei taisteluja, vain onnellisia lihavia naisia. Hyvää naistenpäivää!

      lisää osoittees http://www.airteg.com

    • on...

      Ja taas tätä kauheaa naishössötystä ja naisenenergiaa, missä on lähin roskis, jotta voin oksentaa?

    • Ymmärrän, että naisten oikeuksista pitää pitää huolta, yhtä lailla kuin miestenkin, mutta miksi naisten päivästä on tehty hemmottelua? Ei se liity naisten oikeuksiin ja siis naistenpäivän oikeutukseen. Ja pitääkö muka olla erityinen naisten tai miesten tai ruskeahiuksisten päivä?! Joka päivähän meidän pitäisi huolehtia tasa-arvoisesta yhteiskunnasta ja pitää huolta lähimmäisistämme ja jopa vapaaehtoisesti ja omasta halusta myös ilahduttaa heitä. Valtiona pyrkiä paikallista kulttuuria kunnioittaen parantamaan tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia myös muissa maissa.
      Mutta pitäähän meillä olla naistenpäivä, jotta kaupat saisivat muka syyllisyydentuntoiset miehet tuhlaamaan, anteeksi, sijoittamaan onnellisuuteen. Ja voisimme jopa saada televisoon erityisen merkkipäivä-ohjelman!
      Tuo lauseesi: Lahjakkaita naisia tarvitaan tähän maailmaan, jotka rauhantahtoisesti ohjaavat meitä edes hieman parempaan suuntaan. Hmm.. Onko se rauhanomaisuus naisten erityisoikeus ja ominaisuus? Lahjattomia naisia ei tarvita ja vain lahjakkaille suodaan naistenpäivä?! Jotenkin juuri nyt tarvitsemme erityisesti ohjausta? Eivätkä miehet ole rauhantahtoisia saatikka sopivia meitä ohjaamaan?
      Miksi liittää sukupuolta yhteiskunnan ojaamiseen tai lahjakkuuteen. Kyllä varmasti kaikki suomalaiset tietävät, että miehet ja naiset ovat yhtä lailla lahjakkaita ja hyviä ja lahjattomia ja pahoja.
      Entä miten oikeutettua olisi miestenpäivä, jossa korostettaisiin miesten oikeuksien puutteita? Ai niin, eihän niitä ole?! Vaikka hottina topikkina naisten ylivata kaikessa mikä viittaakaan oikeuksiin lapsia ja perhettä kohtaan? Ja kyllähän miehellekkin kelpaisi hemmottelu siinä missä naiselle. Mutta samaan tapaan miehiseksi hemmotteluksi taivutettuna kuin naistenpäivän kukat ja kukkakuvioiset kortit:) Vaan mieluummin saisin sitä hemmottelua muuten kuin merkkipäivän mukanaan tuoman moraalisen pakon aikaansaamana.

      • katkeruutta...

        ...ja vielä kerran katkeruutta olen haistavinani.


      • katkeruutta... kirjoitti:

        ...ja vielä kerran katkeruutta olen haistavinani.

        Eihän tuossa mitään katkeruutta ole. Et ilmeisesti lukenut viestiäni:) Tai sitten kirjoitin liian epäselvästi.


      • vain hemmottelua

        Vaikka olisin vain hemmottelua, niin parempi sekin idea kuin ei naistenpäivää ollenkaan. Kaikki täällä kirjoittavat miehet ovat todennäköisesti ilman naista tai jos sellainen löytyy, niin sitä asiaa pidetään itsestäänselvyytenä (eikä luultavasti koskaan osta naiselleen mitään syntymäpäivää lukuunottamatta).


      • Novy.most

        Puhut asiaa. Kaupallinen juhlapäivä tehty tästäkin sinänsä hyvästä ideasta. Tai ainakin yritetään tehdä.

        Luepa sähköpostisi. Taidetaan tuntea.

        :o)

        Nový most


      • linjalle lähdetään
        Novy.most kirjoitti:

        Puhut asiaa. Kaupallinen juhlapäivä tehty tästäkin sinänsä hyvästä ideasta. Tai ainakin yritetään tehdä.

        Luepa sähköpostisi. Taidetaan tuntea.

        :o)

        Nový most

        Suosittelen muuttoa Intiaan. Siellä saat varmasti hyvän mielen kun pääset vastustamaan jok'ikistä länsimaalaista juhlapäivää.

        Ja ei todellakaan pelkoa, sillä parhaimmillaan länsimaalaisten juhlapäivien viettäminen voi johtaa kuolemantuomioon. Joten ei varmasti uskalleta viettää.


      • Niin saat naisesi onnellise...
        vain hemmottelua kirjoitti:

        Vaikka olisin vain hemmottelua, niin parempi sekin idea kuin ei naistenpäivää ollenkaan. Kaikki täällä kirjoittavat miehet ovat todennäköisesti ilman naista tai jos sellainen löytyy, niin sitä asiaa pidetään itsestäänselvyytenä (eikä luultavasti koskaan osta naiselleen mitään syntymäpäivää lukuunottamatta).

        Ostamallako saisi naisen onneliseksi? EI. Yhtä todennäköisesti kaikki täällä kirjoittavat naiset ovat onnettomassa liitossa ja pitävät miehiä itsestäänselvyyksinä. Loistavaa kommentointia.


      • _nainen_
        Niin saat naisesi onnellise... kirjoitti:

        Ostamallako saisi naisen onneliseksi? EI. Yhtä todennäköisesti kaikki täällä kirjoittavat naiset ovat onnettomassa liitossa ja pitävät miehiä itsestäänselvyyksinä. Loistavaa kommentointia.

        Olet mies? Hyvin voin kuvitella. Naista todellakin piristää kukat :) *wink, wink*


      • Novy.most
        linjalle lähdetään kirjoitti:

        Suosittelen muuttoa Intiaan. Siellä saat varmasti hyvän mielen kun pääset vastustamaan jok'ikistä länsimaalaista juhlapäivää.

        Ja ei todellakaan pelkoa, sillä parhaimmillaan länsimaalaisten juhlapäivien viettäminen voi johtaa kuolemantuomioon. Joten ei varmasti uskalleta viettää.

        Jos länsimaisuus tarkoittaa kaiken kaupallistamista, esineellistämistä ja sen sellaista niin lähden mielelläni mainitsemallesi "sille linjalle", ja vielä ihan koto-Suomessa.

        Juhlapäiviä en sinänsä vastusta, enkä hemmottelua ja huomaavaisuutta. Niiden kaupallisuutta vastustan jyrkästi!

        :o)

        Nový most


      • kuk(k)a minä olen?
        _nainen_ kirjoitti:

        Olet mies? Hyvin voin kuvitella. Naista todellakin piristää kukat :) *wink, wink*

        Tunnen monta naista, joita kukat eivät kiinnosta.

        Tunnen monta miestä, joita kukat kiinnostavat.


      • Nimetön

        se miestenpäivä ihan paikallaan.

        Miksi naisilla on vuodessa oma päivä? Niillähän on jo ennestään joka kuukaudessa about viikko! Eikö mikään riitä?


    • mieheltä...

      Hyvää naistenpäivää kaikille nuorille ja vähän vanhemmillekin naisille :) Olette te oman päivän ansainneet, mitä elämä olisikaan ilman teitä?

    • mutta ollessani tänään

      kaupungilla huomasin että sitä ei juuri mistään huomannnut onneksi! (toivottavasti jokainen ymmärtää miksi)voi v... miten alhaalta toi lausahdus oli

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe