Hyvä veli järjestelmä

Arja24

Tarja Halonen nimitti tuttavans/puoluetoverin vaimon korkeimman oikeuden johtovirkaan vaikka paljon kokeneempia olis ollu tarjolla.
Tässä oli kyseessä puhtaasti hyvävelijärjesttelmästä.
Mitä mieltä te olette, voiko tälläisen käytöksen hyväksyä?

15

675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • I.Loyola

      Mitä muutakaan voi odottaa vasemmistofeministiseltä presidentiltä kuin tuollaisia älyttömyyksiä? Taisi tuoda muutaman äänen lisää vaaleissa, joten tais kannattaa.

      Ei siinä mitään, että se menee ihmisten oikeuskäsityksiä vastaan.

      • Kurre_Orava

        ero on siinä, että jos mies nimittää kaverinsa kovapalkkaiseen hommaan nin kyseessä on tietenkin syrjintä.

        Jos nainen tekee saman liikkeen ja nimittää naisen kyseessä on edidtyksellinen ja ennakkoluuloton toimenpide.


    • eri nainen

      Otsikosta päätellen kuvittelin, että tämä olisi hyvä keskustelu, sillä olen viime aikoina miettinyt paljon HV-asioita, ja minulla on niistä paljon tietoa ja kokemusta. Myös esim. vapaamuurariuudesta.

      Mutta kirjoittaja onkin naamioinut kiinnostavan keskustelunaiheen Halosvihaansa. Sori, ei kiinnosta. En ole Halosfani minäkään, mutta minusta se, että joku perustaa kokonaisen nimimerkin yhden henkilön vihaamiseen ei ole ihan tervettä.

      Siirryn asiallisempiin keskusteluihin.

      • hymiö-

        Mielestäsi tämä tapaus on hyväksyttävää, koska se oli nainen joka käyttää asemaansa väärin.


      • hyväveli..juttu?

        Eikö voi puhua hyvävelijärjestelmästä, jos sikamaisesti toimiva on nainen?


    • Soh-vi

      Jos tarkoitat KKO:n nykyisen presidentin nimittämistä, niin KKO valitsi itse ko. henkilön keskuudestaan ehdokkaaksi 1-sijalle, ja presidentti nimitti esityksen mukaisesti. Mitä erikoista tässä on? Niin, paitsi tietenkin se, että ensimmäistä kertaa koko KKO:n historiassa on nainen presidenttinä, hohhoijaa.

      • pahvi

        Eiköhän asia ole jo kaikkien muitten paitsi feministien tiedossa, siis se että Haloselta tuli käsky KKO:lle siitä kenet heidän tulee keskuudestaan valita.


      • laakari
        pahvi kirjoitti:

        Eiköhän asia ole jo kaikkien muitten paitsi feministien tiedossa, siis se että Haloselta tuli käsky KKO:lle siitä kenet heidän tulee keskuudestaan valita.

        ovat riippumattomia laitoksia Suomessa- tiedätkö?


      • kyllä
        laakari kirjoitti:

        ovat riippumattomia laitoksia Suomessa- tiedätkö?

        oikeuslaitostaki johdetaan.


      • Soh-vi
        pahvi kirjoitti:

        Eiköhän asia ole jo kaikkien muitten paitsi feministien tiedossa, siis se että Haloselta tuli käsky KKO:lle siitä kenet heidän tulee keskuudestaan valita.

        Se haittaa vähiten yhtään ketään. Tai kulje ihmeessä sopottaen ympäriinsä salaliitoista, käskyistä, kiristyksistä, vainoista ja mitä keksitkään.

        Heh, ja niin ne riippumattomat oikeusneuvokset, joista enemmistö tietenkin viisaita ja rohkeita miehiä, taipuivat naisen edessä, arvovaltajohtajan :DD! Jos noin olisi, eivät olisi äijät tehtäviensä tasalla, ei totisesti, erottaa pitäisi koko remppa.


    • on tietääkseni yritetty painostaa oikeuslaitosta mitä törkeimmällä tavalla. Säädettiin jälkikäteen laki, ns. sotasyyllisyys "oikeudenkäynti". Valtiovaltaa käyttivät JKP ja UKK. Erään ystävämielisen valtion toimeksi antajana oli kenraalierersti AZ.
      Niin vankilaan joutui kahdeksan tuomittua miestä.
      Kunnioitan heitä suuresti.

      • Soh-vi

        Siitä teosta kannetaan häpeää Suomessa yhä, ja aiheesta. Kaikki tuomitut ovat korkeassa kurssissa, sijaiskärsijöitä, terveyttähän se niiltä koetteli, henkistä ja fyysistä. Kaipa tuokin oli pakko tehdä siihen aikaan, sodan jälkinäytelmä.


      • Soh-vi kirjoitti:

        Siitä teosta kannetaan häpeää Suomessa yhä, ja aiheesta. Kaikki tuomitut ovat korkeassa kurssissa, sijaiskärsijöitä, terveyttähän se niiltä koetteli, henkistä ja fyysistä. Kaipa tuokin oli pakko tehdä siihen aikaan, sodan jälkinäytelmä.

        olivat vaikeat kaikkile suomalaisille mutta jos sovjtsuomi olisi toteutunut.
        kauhuskenaario.


      • Soh-vi
        epikuros kirjoitti:

        olivat vaikeat kaikkile suomalaisille mutta jos sovjtsuomi olisi toteutunut.
        kauhuskenaario.

        Kauhuskenaarion välttämiseksi oli uhrattava jotain, mutta mahdollisimman vähän - toivoakseni. Tosin kerrotaan, ettei valvontakomissio olisi ihan kaikkea sitä vaatinut, mitä tarjottiin, tiedä häntä. Kaikenlaisia huhuja, vääriä ja oikeita tietoja oli silloin runsain mitoin, vaikeaa aikaa.


      • Soh-vi kirjoitti:

        Kauhuskenaarion välttämiseksi oli uhrattava jotain, mutta mahdollisimman vähän - toivoakseni. Tosin kerrotaan, ettei valvontakomissio olisi ihan kaikkea sitä vaatinut, mitä tarjottiin, tiedä häntä. Kaikenlaisia huhuja, vääriä ja oikeita tietoja oli silloin runsain mitoin, vaikeaa aikaa.

        pari kirjaa jotka kässittelivät ko. asiaan.
        Siin suorastaan sain hepulin kun meidän kotikommunsit Hertta Kuusinen ja Yrjo Leino toimivat sanansaattajina AZ:n suuntaan, mitä hallituksessa oli asiasta keskusteltu.
        Mielestäni ose oli maanpetoksellista toimintaa sillä erotuksella ettei hitä tuomittu,,oli tietysti toisiakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      132
      1387
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe