Vapaa ja tasa-arvoinen nainen on sellainen, joka omin voimin, omilla kyvyillään, taidoillaan ja ominaisuuksillaan pärjää elämässä. Hän ei tarvitse tuekseen tai asemansa pönkittämiseen mitään keinotekoisia lakeja tai säännöksiä. Hän kantaa vastuunsa ja osaa pitää puolensa sekä yksityis-, perhe- että työelämässä, kuin myös yhteiskunnan täysivaltaisena jäsenenä.
Vapaa ja tasa-arvoinen nainen
16
1027
Vastaukset
- koska
Koska mahdetaan päästä tuohon tilanteeseen? V. 2045?
- vuosia
Meidän on vielä kuoltava ja meidän lapsemme. Meidän lapsenlapsemme eivät ehkä ole paljoakaan kuulleet miesten ylivallasta, silloin olemme jo lähellä.
- rusalka
ja imettävät vauvojaan.
Miksi ei yhteisö saisi auttaa heikompiosaisia, sairaita ja huonosti toimeentulevia?
Yritätkö sanoa, että et tarvitse kenenkään apua koskaan... et vanhanakaan. Kuollessasikin sinä itse kävelet hautaasi. Muut eivät sinua koskaan "kanna".
Tällä perusteella sinulla on muka sitten enemmän sananvaltaa täälläkin keskusteluissa. Ja olet arvokkaamman mielipiteen esittäjä kuin toiset.
Jopa sinun sanasi ovat arvokkaampia kuin toinen ihminen! - ei pidä paikkaansa
rusalka kirjoitti:
ja imettävät vauvojaan.
Miksi ei yhteisö saisi auttaa heikompiosaisia, sairaita ja huonosti toimeentulevia?
Yritätkö sanoa, että et tarvitse kenenkään apua koskaan... et vanhanakaan. Kuollessasikin sinä itse kävelet hautaasi. Muut eivät sinua koskaan "kanna".
Tällä perusteella sinulla on muka sitten enemmän sananvaltaa täälläkin keskusteluissa. Ja olet arvokkaamman mielipiteen esittäjä kuin toiset.
Jopa sinun sanasi ovat arvokkaampia kuin toinen ihminen!Ei naistn synnyttäminen tai synnyttämättä jättäminen ole tasa-arvon tiellä, voisi olla päinvastoin.
- rusalka
ei pidä paikkaansa kirjoitti:
Ei naistn synnyttäminen tai synnyttämättä jättäminen ole tasa-arvon tiellä, voisi olla päinvastoin.
olin kun odotin ja synnytin lapasiani. Seoli kovaa, mutta ihanaa aikaa.
Silloin juuri olin täysin riippuvainen miehestä, joka ei sitten minua niin paljon tukenutkaan. Kun te miehet joutuisitte kokemaan ruumminne synnytyksessä, tietäisitte miltä tuntuu olla kokonaan käytössä jotakin varten. Annatte itsenne siihen tapahtumaan ja joudutte elämään sen läpi.
Silti juuri itsensä kokonaan tällaiseen vaaraan asettaminen, ilman että voisi paeta kun joka solu huutaa apua...silti synnytys on upea kokemus.
Minä saan tarvita silloin apua. Minä haluan, että minun tukena on ihmisiä, enhalua olla yksin.
Minun tasa-arvoni on toteutunut tässä.Minä annan ja myös saan.
"Vapaus, rakkaus ja tasa-arvo" - rusalka
rusalka kirjoitti:
olin kun odotin ja synnytin lapasiani. Seoli kovaa, mutta ihanaa aikaa.
Silloin juuri olin täysin riippuvainen miehestä, joka ei sitten minua niin paljon tukenutkaan. Kun te miehet joutuisitte kokemaan ruumminne synnytyksessä, tietäisitte miltä tuntuu olla kokonaan käytössä jotakin varten. Annatte itsenne siihen tapahtumaan ja joudutte elämään sen läpi.
Silti juuri itsensä kokonaan tällaiseen vaaraan asettaminen, ilman että voisi paeta kun joka solu huutaa apua...silti synnytys on upea kokemus.
Minä saan tarvita silloin apua. Minä haluan, että minun tukena on ihmisiä, enhalua olla yksin.
Minun tasa-arvoni on toteutunut tässä.Minä annan ja myös saan.
"Vapaus, rakkaus ja tasa-arvo"noin monta kirjoitusvirhettä?
Ehkä se asia sitten jää paremmin mieleen, kun nauraa ratketakseen.
- nainen__
Minä olen pärjännyt aina elämässäni ilman että korviini olisi edes kantautunut mitään sellaista että olen päässyt helpommalla kuin mies. Minun hyväkseni ei ole mitään erikossäännöksiä ollut koskaan. Elän tavallista elämää.
- jorojukka-kukka
Yksikään laki ei ole auttanut minua, oikeastaan päinvastoin.
- nainen_
jorojukka-kukka kirjoitti:
Yksikään laki ei ole auttanut minua, oikeastaan päinvastoin.
Omaa elämääni nuo naisten elämää helpottavat säädökset eivät koske. Mitä lienee ovatkaan. Olen toki joutunut turvautumaan yhteiskunnan tarjoamiin tukiin mutta niihin miehillä yhtäläinen oikeus. En kyllä tunne että olisin päässyt yhtään helpommalla jos en vaikeammallakaan kuin muut.
- Bacon & Eggs
nainen_ kirjoitti:
Omaa elämääni nuo naisten elämää helpottavat säädökset eivät koske. Mitä lienee ovatkaan. Olen toki joutunut turvautumaan yhteiskunnan tarjoamiin tukiin mutta niihin miehillä yhtäläinen oikeus. En kyllä tunne että olisin päässyt yhtään helpommalla jos en vaikeammallakaan kuin muut.
Tasa-arvolain ensimmäinen pykälä on tällainen:
"1 §
Lain tarkoitus
Tämän lain tarkoituksena on estää sukupuoleen perustuva syrjintä ja edistää naisten ja miesten välistä tasa-arvoa sekä tässä tarkoituksessa parantaa naisten asemaa erityisesti työelämässä."
Eikö tuossa juuri oleteta, että naisten asemaa pitää jollakin erityisellä lailla ja säädöksillä pönkittää? Minä taas avauksessani totesin, että nainen pystyy ottamaan elämänsä ohjat omiin käsiinsä ilman tällaisia pykäliäkin. - nainen_
Bacon & Eggs kirjoitti:
"1 §
Lain tarkoitus
Tämän lain tarkoituksena on estää sukupuoleen perustuva syrjintä ja edistää naisten ja miesten välistä tasa-arvoa sekä tässä tarkoituksessa parantaa naisten asemaa erityisesti työelämässä."
Eikö tuossa juuri oleteta, että naisten asemaa pitää jollakin erityisellä lailla ja säädöksillä pönkittää? Minä taas avauksessani totesin, että nainen pystyy ottamaan elämänsä ohjat omiin käsiinsä ilman tällaisia pykäliäkin.Juu, tarkoitit. Mielestäni en näkisi tuota kuitenkaan noin että naisten asemaa pitäisi erityisesti pönkittää vaan _parantaa_.
Tässä vaiheessa vielä tarvitaan noita naisen korostamisia, kyllä ne häviää sitten kun tasa-arvo on todella saavutettu. Ehkä sitä ei ole vielä saavutettu, tai koskaan saavuteta? En minä tiedä, älä kysy minulta. nainen_ kirjoitti:
Juu, tarkoitit. Mielestäni en näkisi tuota kuitenkaan noin että naisten asemaa pitäisi erityisesti pönkittää vaan _parantaa_.
Tässä vaiheessa vielä tarvitaan noita naisen korostamisia, kyllä ne häviää sitten kun tasa-arvo on todella saavutettu. Ehkä sitä ei ole vielä saavutettu, tai koskaan saavuteta? En minä tiedä, älä kysy minulta.Hilja Pärssinen 1876-1935 on yksi feminismin suomalaisista kantaäideistä, kertoo:
HILJA PÄRSSINEN
1876-1935
”Niin sanottu naiskysymys astuu historian näyttämölle yhtenä tuloksena siitä suuresta taloudellisesta mullistuksesta, jonka suurtuotannon kasvaminen sai aikaan. Vasta suurtuotanto vetää naisen ansiotyöhön kodin ulkopuolelle. Se saattaa yläluokan naisen vaatimaan oikeuksiaan so. tilaisuutta opiskelemaan kouluissa ja virkoihin yhteiskunnassa. Niin kauan kun porvarillinen naisliike taisteli naisille em. oikeuksia, ajoi se edistyksen asiaa.”
”Porvarisnaiset eivät ole sukupuolensa asialla, koska he eivät vaadi äänioikeutta kaikille naisille. Sen sijaan sosialistinaiset ajavat kaikkien naisten etuja ja tässä työssä heidän kuuluu toimia yhdessä työläismiesten kanssa kaikkia kapitalisteja vastaan.” ”Suomen työläisnaiset eivät tee sukupuoli- vaan luokkapolitiikkaa.”
löytyykö vielä näiden nimitysten välillä yhtäläisyysmerkkejä, jos löytyy onko sitten HP:n arvomaalilma osaltaan vanhentunut.- vikaa?
Bacon & Eggs kirjoitti:
"1 §
Lain tarkoitus
Eikö tuossa juuri oleteta, että naisten asemaa pitää jollakin erityisellä lailla ja säädöksillä pönkittää? Minä taas avauksessani totesin, että nainen pystyy ottamaan elämänsä ohjat omiin käsiinsä ilman tällaisia pykäliäkin."Tämän lain tarkoituksena on estää sukupuoleen perustuva syrjintä ja edistää naisten ja miesten välistä tasa-arvoa sekä tässä tarkoituksessa parantaa naisten asemaa erityisesti työelämässä."
Tässä tarkoituksessa. Eli tarkoituksena estää sukupuoleen perustuva syrjintä. Ja kuten yleisesti tiedetään sukupuoleen perustuva syrjintä erityisesti työelämässä kohdistuu naisiin. - on tarpeellinen
Bacon & Eggs kirjoitti:
"1 §
Lain tarkoitus
Eikö tuossa juuri oleteta, että naisten asemaa pitää jollakin erityisellä lailla ja säädöksillä pönkittää? Minä taas avauksessani totesin, että nainen pystyy ottamaan elämänsä ohjat omiin käsiinsä ilman tällaisia pykäliäkin.Ja työnantajien pitäisi myös perehtyä siihen.
- ex--lotta
Tokihan sitä ihanteellisessa maailmassa kaikki kävisikin juuri näin. Ikävä kyllä elämme kuitenkin vajavaisessa ja ei-täydellisessä maailmassa, jossa ihmisiä kohdellaan varsin epätasa-arvoisesti milloin iästä, rodusta tai sukupuolesta johtuen. Ja siihen asti, kunnes olemme kenties jonain päivänä saavuttaneet sellaiset olosuhteet, että jokainen kansalainen voi vapaasti pyrkiä tavoitteesiinsa ilman keinotekoisista pohjista kumpuavia esteitä, on meidän myös laeilla ja asetuksilla pyrittävä edesauttamaan tämän tilanteen kehittymistä.
"Hän kantaa vastuunsa ja osaa pitää puolensa sekä yksityis-, perhe- että työelämässä, kuin myös yhteiskunnan täysivaltaisena jäsenenä."
Juurikin näin. Osaltaan naiset voisivat ottaa aktiivisemman ja tiukemman linjan esim. noihin perhe-elämän tasa-arvoisuuden vaatimuksiin. On ymmärrettävää, että miehet mielellään jättävät niin kotityöt ja lasten hoitamiset naisten harteille, jos naiset näin antavat tapahtua. - niiiiii
"Hän kantaa vastuunsa ja osaa pitää puolensa sekä yksityis-, perhe- että työelämässä, kuin myös yhteiskunnan täysivaltaisena jäsenenä. "
Tätä puolensa pitämistä varten on ihan hyvä, että onkin olemassa tasa-arvolaki. Vaikea olisi pitää puoliansa, jos laki sallisi, tai ei kieltäisi syrjimistä sukupuolen perusteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/1598188Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu963974- 1123847
- 553343
Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint412680- 531834
Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa
Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d23561737Yliajo Heinolassa
Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi431711Kuka on menehtynyt?
https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras111611Kauhea ikävä iski
Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko181448