Eroon ihmisen esineellistämisestä

Riitta-Maria

Miksi me emme ole päässeet eroon ihmisen esineellisäestämisestä seksikohteena, vaan yhä arvoimme ja tuomitsemme ihmisen pelkästään hänen ulkonäkönsä takia. Miksi naiset jatkuvasti kieltäytyvät seksistä lihavan, kaljun, karsastavan ja lyhyen miehen kohdalla. Ainoata naiset jotka eivät esineellistä tällaista miestä, ja suovat tällaisellekin miehelle seksikokemuksen ovat prostituoidut, jotka eivät tuijota ihmisen vartaloon, vaan näkevät vartalon takana olevan ihmisen, jolla on sielu ja persoona. Entistä enemmän nuoret tytöt vaativat miehiltä huolella leikattuja hiuksia, ei-pukinpartaa, sixpack vatsaa, pituutta, kapeaa lantiota, mittavaa meisseliä, ym. Miksi naiset eivät näe ihmistä, vain vartalon ihmisen kuoren.

11

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j.pukkila

      ..sinun kannattaisi perehtyä karl marxiin lähemmin, hänen kirjoituksistaan selviää, että kapitalistinen järjestelmä esineellistää ihmisen, ei sukupuoli..

      • Vasuri'

        Kapitalistinen järjestelmä antaa ihmisille mahdollisuuden esineellistää itsensä. Sosialismissa kollektiivi esineellistää ihmisen niin halutessaan omaksi hyväkseen.


      • j.pukkila
        Vasuri' kirjoitti:

        Kapitalistinen järjestelmä antaa ihmisille mahdollisuuden esineellistää itsensä. Sosialismissa kollektiivi esineellistää ihmisen niin halutessaan omaksi hyväkseen.

        ..eri asioista..

        ..kapitalistisen yhteiskunnan ydin on tavarakauppa ja yksi tavara siinä on ihminen, globaalistumisen sijasta voitaisiin yhtä hyvin puhua tavaraistumisesta, yhtä kasvava joukko ihmisiä nähdään pelkkänä tavarana, jota voidaan ostaa, myydä ja vaihtaa..

        ..että tämmöistä esineellistämistä..


      • Elastika
        j.pukkila kirjoitti:

        ..eri asioista..

        ..kapitalistisen yhteiskunnan ydin on tavarakauppa ja yksi tavara siinä on ihminen, globaalistumisen sijasta voitaisiin yhtä hyvin puhua tavaraistumisesta, yhtä kasvava joukko ihmisiä nähdään pelkkänä tavarana, jota voidaan ostaa, myydä ja vaihtaa..

        ..että tämmöistä esineellistämistä..

        Eikös sosialismissa ihminen ole esineellistetty tuotannontekijäksi? Ja tuotannontekijöitä liikutetaan sen mukaan kuin tarvis on..

        Mitenköhän tämä ilmeisen(?) valtava kysyntä seksipalveluille on tyydytetty karl marxin oppien mukaan? Vai hukutetaanko ko. tarpeet vain halpaan votkaan?


      • filosofiaa vastaan, koska tuotanoväline on yksityisen henkilön 100%:ssa hallinnassa?


      • j.pukkila
        Elastika kirjoitti:

        Eikös sosialismissa ihminen ole esineellistetty tuotannontekijäksi? Ja tuotannontekijöitä liikutetaan sen mukaan kuin tarvis on..

        Mitenköhän tämä ilmeisen(?) valtava kysyntä seksipalveluille on tyydytetty karl marxin oppien mukaan? Vai hukutetaanko ko. tarpeet vain halpaan votkaan?

        ..sosialismin mukaan kaikille annetaan sen mukaan mitä ihminen tarvitsee ilman kapitalistista riistoa..

        ..kapitalismissa sen sijaan ihmisen täytyy maksa ylihintaa siitä, mitä hän tarvitsee, eikä hän sittenkään välttämättä saa mitään..


      • j.pukkila
        epikuros kirjoitti:

        filosofiaa vastaan, koska tuotanoväline on yksityisen henkilön 100%:ssa hallinnassa?

        ..voi hyvänen aika, ei täällä pääse edes keskustelun alkuun, kun pitäisi selvittää jopa aakkoset..

        ..ja tietysti se on eino untamo nykänen, joka omistaa 100 %:sti tuotantovälineet..??

        ..muuten mielestäni kieleen rakentunut sana TYTÄRYHTIÖ ei ole sukupuolisesti neutraali,vaadin, että kulttuuriministeri ottaa asiakseen korjata epäkohdan seuraaviin eduskuntavaaleihin mennessä..


      • j.pukkila kirjoitti:

        ..voi hyvänen aika, ei täällä pääse edes keskustelun alkuun, kun pitäisi selvittää jopa aakkoset..

        ..ja tietysti se on eino untamo nykänen, joka omistaa 100 %:sti tuotantovälineet..??

        ..muuten mielestäni kieleen rakentunut sana TYTÄRYHTIÖ ei ole sukupuolisesti neutraali,vaadin, että kulttuuriministeri ottaa asiakseen korjata epäkohdan seuraaviin eduskuntavaaleihin mennessä..

        haarakonttori.
        Mitä se voisi palvella?


      • j.pukkila
        epikuros kirjoitti:

        haarakonttori.
        Mitä se voisi palvella?

        ..sovinismilta..
        ..tosin en tiedä kuinka esimerkiksi naisjärjestöliittounioni on organisoitunut, mahtaako sillä olla haarakonttori jossakin..
        ..mutta käsittääkseni haarakonttori palvelee syrjäseutuja..


    • kavereilla on kaikkea kivaa: kapitaalia, kaljaa,kossua, konjakkia, kalastusta, kaatoja (hirven), keilausta,kolffia, kabinetteja,kartanoja,kuntoklubeja,keskusta, kokoomus, kommunismi, kristillisyys, kerettiläisyys koti ja kiinnelainaa ja Ksantippa.

      Kyllä sillä kaverilla on kaveri ja se on toinen suomalainen kaveri joita ei erota kuin kuolema ja konstaapeli.

      Kyllä suomalaisen miehen elä on ihnaa...

      Monen käy sitä kateeksi;)

    • Laritsa M

      ,,,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe