Feministit ja

seksi

Vaikuttaako feministinen maailmankuvasi seksuaalisuuteesi? Onko esimerkiksi jotain seksiin liittyvää, jota et voi hyväksyä naista alistavana? Esimekkinä vaikkapa sm, karvojen ajelu tai anaaliseksi. Voiko sellainen alistaa naista, josta hän itse kiihottuu?

11

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nnainen

      Tietysti vaikuttaa. Seksihän on osa itseä ja elämää.
      On paljonkin sellaista seksiin liittyvää mitä en voi hyväksyä naista alentavana. Alentavaa on esim vaatiminen että naisella pitää olla ajellut karvat tai silikonit. Alentavaa on monikin asia. Toisen epäkunnioitus. Toisen toiveiden huomiotta jättäminen.
      Sellainen seksi josta nainen itse kiihottuu ja josta jää naiselle kaikipuolin hyvä olo ei voida nähdä tietenkään minään alistamisena.

      En ala kärttämään asiasta, joten ignorean näsäviisaat kommentit. Tämä on minun mielipiteeni asiasta.

      • l-nainen

        Miksi kuitenkin epä-tasa-arvo? Miehet saavat rikkoa yhteiskunnan normeja. Saavat harrastaa perverssiä pornoa ja kohta ehkä ostaa seksipalveluitakin. Naisille ei kuitenkaan sallita vastaavaa. Nainen ei saa rikko yhteiskunna normeja olemalla toisen naisen kanssa, olemalla lesbo. Miksi vain miehille sallitaan kaikki säännöistä poikkeaminen, mutta naiselta se kielletään? Miksi naisen pitää olla aina ns. normaali, mutta miehen ei?


      • l-nainen kirjoitti:

        Miksi kuitenkin epä-tasa-arvo? Miehet saavat rikkoa yhteiskunnan normeja. Saavat harrastaa perverssiä pornoa ja kohta ehkä ostaa seksipalveluitakin. Naisille ei kuitenkaan sallita vastaavaa. Nainen ei saa rikko yhteiskunna normeja olemalla toisen naisen kanssa, olemalla lesbo. Miksi vain miehille sallitaan kaikki säännöistä poikkeaminen, mutta naiselta se kielletään? Miksi naisen pitää olla aina ns. normaali, mutta miehen ei?

        eivthän sne ole "taivaasta tipahtaneet" vaan ne määräytyvät aina vallitsevan yhteiskunnan arvoista.
        Vasenkätisyyttäkin pidettiin aikoinaan luonnenvastaisesna ja lapset pakotettiin koulussa käyttämään oikeaa kättä ja kuitenkin "vasureita" on n. 10% kansastamme. Miehillä se on jostain syystä hieman yleisempää, kertovat tutkimukset.

        Samoin sukupuolinormit ovat muuttuneet aika radikaalisti. Esim. e-pillerit jotka tulivat 60-luvulla vapautti naistia epätoivotun raskauden pelosta.

        Se, että jos mies tai nainen pitää omasta sukupuolestaan enemmän kuin vastakkaisesta, lienee heidän juttunsa.
        Näin on aina ollut ja tulee olemaan.
        jo onhan tämäkin palsta OK. poistamaan osin niitä ennakkoluuloja kun voimme laajasti vaihtaa mielipiteitä ja toivottavasti fiksusti ja lisäksi anonyyminä, ilman leimautumisen pelkoa.

        Siispä lisää hyviä juttuja!


      • sexymale

        jaa.. minä tunnen naisia jotka puimuroivat alapäänsä kysymättä minulta mielipidettä. Kokevat itse olonsa seksikkäämmäksi 'kaljuna'. Luulisin että itsenäinen nainen asettaa näitä vaatimuksia itsellen. Sitten löytyy muita naisia jotka tulkisevat nämä miehen asettamiksi vaateiksi.


      • normeista
        l-nainen kirjoitti:

        Miksi kuitenkin epä-tasa-arvo? Miehet saavat rikkoa yhteiskunnan normeja. Saavat harrastaa perverssiä pornoa ja kohta ehkä ostaa seksipalveluitakin. Naisille ei kuitenkaan sallita vastaavaa. Nainen ei saa rikko yhteiskunna normeja olemalla toisen naisen kanssa, olemalla lesbo. Miksi vain miehille sallitaan kaikki säännöistä poikkeaminen, mutta naiselta se kielletään? Miksi naisen pitää olla aina ns. normaali, mutta miehen ei?

        Ei miehille sallita "normeista" poikkeamista.
        He vain eivät välitä niistä. Lausahdus "..mies tulee mies menee, mies vastaa menemisensä..", kuvaa aika hyvin.

        Sinä elät omaa elämääsi, ole siis elämäsi "herra". Vastaa itsestäsi etkä ole kenellekkään selitysvelvollinen. Se mitä muut ajattelevat sinusta ei rasita sinun päätäsi ja jos puhuvat niin siitähän vastaavat he, et sinä.

        Tuteuta omantuntosiääntä sillä siitä sinä vastaat.


      • Jack

        En nyt ota kantaa tähän karvojen ajeluun tai mihinkään muuhun, mutta eikö parisuhde ole toisen vastavuoroista miellyttämistä. Toiselle voi kantaa mukin kaakaota Tv:n äären siksi, että tietää sen miellyttävän toista. Rakastamansa ihmisen mielihyvästä moni saa kiksit. Kukaan ei varmastikaan koe mukin kantamista toiselle lähtökohtaisesti miellyttävänä ilman sitä tunnetta. Miltä sinusta tuntuu ajatus, että nainen sheivaa siksi, että tietää sen saavan miehen hulluksi himosta? Tai vastaavasti se, että mies ajelee rintakarvansa tai partansa, jos tietää naisen inhoavan niitä?

        Silikoonien vaatiminen? Minä en kyllä tunne yhtäkään parisuhteessa elävää naista, jolle olisi asennettu silikonit. Eikös se ole sinkkujen ja munahaukkojen puuhaa, joilla yritetään nostaa omaa arvoa parisuhdemarkkinoilla?


      • nnainen
        Jack kirjoitti:

        En nyt ota kantaa tähän karvojen ajeluun tai mihinkään muuhun, mutta eikö parisuhde ole toisen vastavuoroista miellyttämistä. Toiselle voi kantaa mukin kaakaota Tv:n äären siksi, että tietää sen miellyttävän toista. Rakastamansa ihmisen mielihyvästä moni saa kiksit. Kukaan ei varmastikaan koe mukin kantamista toiselle lähtökohtaisesti miellyttävänä ilman sitä tunnetta. Miltä sinusta tuntuu ajatus, että nainen sheivaa siksi, että tietää sen saavan miehen hulluksi himosta? Tai vastaavasti se, että mies ajelee rintakarvansa tai partansa, jos tietää naisen inhoavan niitä?

        Silikoonien vaatiminen? Minä en kyllä tunne yhtäkään parisuhteessa elävää naista, jolle olisi asennettu silikonit. Eikös se ole sinkkujen ja munahaukkojen puuhaa, joilla yritetään nostaa omaa arvoa parisuhdemarkkinoilla?

        Olenko muka väittänyt sellaista että parisuhde ei olisi toisen vastavuoroista miellyttämistä?


    • rusalka

      tällainen kyseleminen. Kun haluat pervona vetää julkisuuteen minun henkilökohtaiset ja intiimitkin asiat.

      Voisit vaikka lukaista pari kirjaa aiheesta, niin ei tarttis tätäkään palstaa tollasella tupauunon kyselyllä täyttää.

      • GUBBE.

        Ei tässä mitään nöyryyttävää ole. Tämä on täysin vapaa palsta kysyä ja vastata. On jokaisen oma vapaa valinta lukeeko niitä tai vastaako niihin. Tuskin alkuperäisen tekstin kirjoittajalla on mitään haluja vetää juurin sinun intiimit asiat julkisuuteen. Sulla on aika itsekäs maailmankuva. Ja sinä rusalka voisit lukea ja kirjoittaa pari kirjaa niin ei tarvitse täällä notkua ja provosoitua muiden teksteistä.

        Onko niin että kun feministi löytää oman naiseutensa niin loppuu karvojen ajelu? Kun aloititte joskus rajojen siistimisen niin oliko se miesten käskemää?
        En ymmärrä miten se alistaa naista jos mies toivoo että naisella on siisti tupsu? Mitä eroa siinä on jos nainen toivoo miehensä olevan siisti? Onko niin ettei mies saa esittää toivomuksia? Toiveella ja käskyllä on todella suuri ero.


      • sitten
        GUBBE. kirjoitti:

        Ei tässä mitään nöyryyttävää ole. Tämä on täysin vapaa palsta kysyä ja vastata. On jokaisen oma vapaa valinta lukeeko niitä tai vastaako niihin. Tuskin alkuperäisen tekstin kirjoittajalla on mitään haluja vetää juurin sinun intiimit asiat julkisuuteen. Sulla on aika itsekäs maailmankuva. Ja sinä rusalka voisit lukea ja kirjoittaa pari kirjaa niin ei tarvitse täällä notkua ja provosoitua muiden teksteistä.

        Onko niin että kun feministi löytää oman naiseutensa niin loppuu karvojen ajelu? Kun aloititte joskus rajojen siistimisen niin oliko se miesten käskemää?
        En ymmärrä miten se alistaa naista jos mies toivoo että naisella on siisti tupsu? Mitä eroa siinä on jos nainen toivoo miehensä olevan siisti? Onko niin ettei mies saa esittää toivomuksia? Toiveella ja käskyllä on todella suuri ero.

        Mites miehen tupsun laita on? Saako se olla sekainen mielestäsi?


      • GUBBE.
        sitten kirjoitti:

        Mites miehen tupsun laita on? Saako se olla sekainen mielestäsi?

        Omani on siisti vaimon toivomuksesta. Teen sen mielelläni koska tiedän vaimoni siitä pitävän. Eikä ole yhtään alistettu olo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe