Millä tavalla naisia sorretaan yhteiskunnassa

tänä päivänä?

Luetelkaapa tähän alle kaikki sortotoimet! Minkä puolesta feminismiliike käy kovaa sotaansa?

74

3571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkki.

      Naisia sorretaan esim. siten, että heidän peräänsä, siis kauniiden sellaisten (ei feministien), vihelletään kadulla -> seksuaalista ahdistelua.

      Kyllä nämä viheltelijät ja muut seksin vonkaajat tulisi hirttää munistaan!

      • ruosutar

        lainkaan suomalaisen miehen tavoilta. Tuonlaiset kohteliaisuuden osoitukset kuuluvat eteläeurooppalaiseen ja latinolaiseen kulttuuriin. Aivan harmintonta touhua se on, ei kannata siitä hermostua.


      • erottaa etnisyys!
        ruosutar kirjoitti:

        lainkaan suomalaisen miehen tavoilta. Tuonlaiset kohteliaisuuden osoitukset kuuluvat eteläeurooppalaiseen ja latinolaiseen kulttuuriin. Aivan harmintonta touhua se on, ei kannata siitä hermostua.

        Feminisitihörhöt ovat tunnetusti myös rasisteja!

        Kun etelän mies lähentelee suomalaista naista, se on kuulkaa suunnaton kohteliaisuus!


      • jorojukka-kukka
        erottaa etnisyys! kirjoitti:

        Feminisitihörhöt ovat tunnetusti myös rasisteja!

        Kun etelän mies lähentelee suomalaista naista, se on kuulkaa suunnaton kohteliaisuus!

        Ja tuon kaiken keksit ihan omasta päästäsi.


      • jorojukka-kukka kirjoitti:

        Ja tuon kaiken keksit ihan omasta päästäsi.

        läpi linjan vitsailuunkin liitettynä tekee koko feminismikouhoilusta naurettavaa. Jos oikeaa argumentointia pyydetään, pitää sitä myös osata antaa.


      • jorojukka-kukka
        persemone kirjoitti:

        läpi linjan vitsailuunkin liitettynä tekee koko feminismikouhoilusta naurettavaa. Jos oikeaa argumentointia pyydetään, pitää sitä myös osata antaa.

        Kannattaa nyt vähän miettiä, kenen viestin alle kirjoitat halveksunnasta ja kuka halveksuu ja ketä. Ja toisekseen kannattaa argumentoida asiaa, eikä toista kirjoittajaa, vaikka hän ei yhdenmielinen kanssasi olisikaan. Ihan kaikella kunnioituksella uutta nimimerkkiäsi kohtaan.
        Tervetuloa muuten keskustelemaan. Toivottavasti saamme neutraalin tyylitason aikaiseksi keskenämme.


      • jorojukka-kukka kirjoitti:

        Kannattaa nyt vähän miettiä, kenen viestin alle kirjoitat halveksunnasta ja kuka halveksuu ja ketä. Ja toisekseen kannattaa argumentoida asiaa, eikä toista kirjoittajaa, vaikka hän ei yhdenmielinen kanssasi olisikaan. Ihan kaikella kunnioituksella uutta nimimerkkiäsi kohtaan.
        Tervetuloa muuten keskustelemaan. Toivottavasti saamme neutraalin tyylitason aikaiseksi keskenämme.

        kysymys oli siitä, miten naisia heidän mielestään sorretaan.
        Ed. kirjoittaja heitti oikeasti hyvän kommentin siitä, kuinka mm. seksuaalinen häirintä tai siksi tulkinta naisen puolelta voidaan tulkita eri tavalla riippuen siitä, onko tekijä suomalainen vai ei.

        Ei kai feministisen keskustelun tarkoitus ole sivuuttaa miespuolisen (?)kirjoittajan asiaa vain sukupuolen perusteella?
        Ilman peilauspintaa feministinen kesk. saa käydä aivan yksinäistä puheluaan ja kuihtua likaisine silmälaiseineen jauhamaan yhtä ja samaa.

        Toiveemme lienevät samansuuntaiset.


      • jorojukka-kukka
        persemone kirjoitti:

        kysymys oli siitä, miten naisia heidän mielestään sorretaan.
        Ed. kirjoittaja heitti oikeasti hyvän kommentin siitä, kuinka mm. seksuaalinen häirintä tai siksi tulkinta naisen puolelta voidaan tulkita eri tavalla riippuen siitä, onko tekijä suomalainen vai ei.

        Ei kai feministisen keskustelun tarkoitus ole sivuuttaa miespuolisen (?)kirjoittajan asiaa vain sukupuolen perusteella?
        Ilman peilauspintaa feministinen kesk. saa käydä aivan yksinäistä puheluaan ja kuihtua likaisine silmälaiseineen jauhamaan yhtä ja samaa.

        Toiveemme lienevät samansuuntaiset.

        Väittää, että juuri feministit suhtautuvat myötämielisesti ulkomaalaismiehien harjoittamaan seksuaaliseen häirintään. Höh! Eihän se ollut millään tavalla hyvä kommentti, vaan suomalaismiehen kiukunpurkaus ulkomaalaismiehiä kohtaan ja stereotypinen ajattelumalli siitä, että naiset ovat yleensäkin kiinnostuneet tummapintaisista miehistä.

        Peilauspinta keskusteluihin syntyy kysymysten, oivallusten, kyseenlaistamisen, ei niinkään härkäpäisten väittämien kautta...vai?

        Ps. Esim. itse feministinä olen täällä esittänyt huolestumiseni ulkomaalaismiesten aiheuttamaan häirintään persoonaani kohtaan. Ei siitä nyt millään voi vetää johtopäätöstä, että minä pidän ulkomaalaismiesten seksuaalisesta härinnästä.


      • jorojukka-kukka kirjoitti:

        Väittää, että juuri feministit suhtautuvat myötämielisesti ulkomaalaismiehien harjoittamaan seksuaaliseen häirintään. Höh! Eihän se ollut millään tavalla hyvä kommentti, vaan suomalaismiehen kiukunpurkaus ulkomaalaismiehiä kohtaan ja stereotypinen ajattelumalli siitä, että naiset ovat yleensäkin kiinnostuneet tummapintaisista miehistä.

        Peilauspinta keskusteluihin syntyy kysymysten, oivallusten, kyseenlaistamisen, ei niinkään härkäpäisten väittämien kautta...vai?

        Ps. Esim. itse feministinä olen täällä esittänyt huolestumiseni ulkomaalaismiesten aiheuttamaan häirintään persoonaani kohtaan. Ei siitä nyt millään voi vetää johtopäätöstä, että minä pidän ulkomaalaismiesten seksuaalisesta härinnästä.

        samasta asiasta, olimme lähes yhtä mieltä, että sinua rouvashenkilöä katsotaan "sillä silmällä".

        Pieni ehdotus, rouvat voisivat käyttää tykkimyssyä ja naimattomat tanea, äh ei kun tanua.

        kyllä minäkin katson ihaillen tyylikästä naista vaikka olenkin varattu;)


      • jorojukka-kukka
        epikuros kirjoitti:

        samasta asiasta, olimme lähes yhtä mieltä, että sinua rouvashenkilöä katsotaan "sillä silmällä".

        Pieni ehdotus, rouvat voisivat käyttää tykkimyssyä ja naimattomat tanea, äh ei kun tanua.

        kyllä minäkin katson ihaillen tyylikästä naista vaikka olenkin varattu;)

        Jotenkin vaan ottaa kopuliin tuo tuijottelu. Siinä on jotakin niin alkukantaisen irvokasta. ;)


      • jorojukka-kukka kirjoitti:

        Jotenkin vaan ottaa kopuliin tuo tuijottelu. Siinä on jotakin niin alkukantaisen irvokasta. ;)

        kyllä kai se hieman hivelee myös itsetuntoasi jos tyylikäs mies herrasmiesmäisesti katsastaa:DDD


      • ruosutar
        erottaa etnisyys! kirjoitti:

        Feminisitihörhöt ovat tunnetusti myös rasisteja!

        Kun etelän mies lähentelee suomalaista naista, se on kuulkaa suunnaton kohteliaisuus!

        noin 40 vuotta. Olen työssäni joutunut monenmaalaisten kanssa tekemsiin, privaatistikkaan en tee mitään eroa ihmisten välillä.

        Suomessa kaikkien katseet kohdistuu somaleihin, kun taas täällä Tukholamssa ei somaleista koskaan kuulla mitään, missä piileksivätkään.

        Matkustelen paljon, ja olen oleskellut ulkomailla. Italiasa esimerkiksi kuuluu tapoihin että nuori mies tervehtii naapurinrouvaa sanommalla "Hyvää päivää, ihana rouva", eikä siinä ole kysymys mistään seksuaalisesta häirinnästä. Minun mies tykkää jos toiset miehet osoittavat minulle kohteliaisuuksia. Eiköhän se seksuaalisuus ole jokaisen omissa aivoissa jotka projisoivat sen määrättyinin miehiin, varsinkin ulkomaalaisiin miehiin.

        Ymmärrän kyllä suomalaisia jotka eivät ole tottuneet muunmaalaisiin ihmisiin. Mutta minä vakuutan että erot ovat minimaalisia, samankaltaisuudet ovat paljon suurempi tekijä.

        Esimeksiksi Espanjaa, Italaissa ja vaikka oteaan Intiakin esimerkiksi niin naisen asema oon siellä aivan erilainen kuin pohjoismaissa. Mitä vanhempi nainen sitä enempi kunnioitusta hän saa miespuolisilta. Medän kulttuurissa on päinvastoin. Yli 40 vanha nainen ei ole miesten silmissä yleensä minkään arvoinen meidän kulttuurissa. Kun taas hänen ikäisiä naisia palvotaan kuin kuningattaria Espanjassa, Italiassa ja Intiassa ja monessa muussakin maassa.


      • jorojukka-kukka
        epikuros kirjoitti:

        kyllä kai se hieman hivelee myös itsetuntoasi jos tyylikäs mies herrasmiesmäisesti katsastaa:DDD

        Tottakai hivelee itsetuntoa, JOS TYYLIKÄS HERRASMIES KATSASTAA, mutta se ei olekaan vilkkusilmäistä tuijottelua se.


      • mimikä
        epikuros kirjoitti:

        samasta asiasta, olimme lähes yhtä mieltä, että sinua rouvashenkilöä katsotaan "sillä silmällä".

        Pieni ehdotus, rouvat voisivat käyttää tykkimyssyä ja naimattomat tanea, äh ei kun tanua.

        kyllä minäkin katson ihaillen tyylikästä naista vaikka olenkin varattu;)

        mikä ihmeen tykkimyssy? ja tanu?
        Puhukaamme suomea.


      • mimikä kirjoitti:

        mikä ihmeen tykkimyssy? ja tanu?
        Puhukaamme suomea.

        suomalaisten naisten kansallipukuun kuuluvat päähineet. Naimattomilla naisilla sitä kutsutaan Tanuksi ja frouvilla tykkimyssyksi.


      • jaa

      • sexymale
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Tottakai hivelee itsetuntoa, JOS TYYLIKÄS HERRASMIES KATSASTAA, mutta se ei olekaan vilkkusilmäistä tuijottelua se.

        tyylikäs herramies vilkuilee = KIVAA !
        tyylikäs mies vilkuilee = nojaa
        ei-tyylikäs herrasmies vilkuilee = hmph !
        mies vilkuilee = Törkeää sukupuolihäirintää

        Näinkö se menee ? miten sitten ?


      • jorojukka-kukka
        sexymale kirjoitti:

        tyylikäs herramies vilkuilee = KIVAA !
        tyylikäs mies vilkuilee = nojaa
        ei-tyylikäs herrasmies vilkuilee = hmph !
        mies vilkuilee = Törkeää sukupuolihäirintää

        Näinkö se menee ? miten sitten ?

        Oivalsit oikein, mutta yksi puuttui.

        Sovinisti vilkuilee = minä kuollut.


      • jorojukka-kukka kirjoitti:

        Oivalsit oikein, mutta yksi puuttui.

        Sovinisti vilkuilee = minä kuollut.

        on siunaava pappi


      • sexymale
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Oivalsit oikein, mutta yksi puuttui.

        Sovinisti vilkuilee = minä kuollut.

        Eikös valtion kustannuksella pitäsisi sitten
        laittaa joka ukolle kastimerkki otsaan jotta kaikki
        tietävät milloin tapahtuu rikos ja millloin taasen päivän piristys;-)


      • jorojukka-kukka
        sexymale kirjoitti:

        Eikös valtion kustannuksella pitäsisi sitten
        laittaa joka ukolle kastimerkki otsaan jotta kaikki
        tietävät milloin tapahtuu rikos ja millloin taasen päivän piristys;-)

        No ainakin minä näen jo nyt sen merkin. Loistaa kuin majakka!


      • sexymale kirjoitti:

        Eikös valtion kustannuksella pitäsisi sitten
        laittaa joka ukolle kastimerkki otsaan jotta kaikki
        tietävät milloin tapahtuu rikos ja millloin taasen päivän piristys;-)

        Millähän värillä Intiassa korken kasti merkataan. Tämä sopisi rintakokemusta omaaville sovinistiveteraaneille.
        Seuraava väri, alempi kastimerkki olisi rekryytille ja nyt kasvaville nuorille s-joukoille.

        Kastittomat ns. VaiteliaatVihtorit pysyisivät ikuisesti tässä paarialuokassa.

        Onko tämä liian tiukkavärimerkkistä puuhaa? :DD


      • sexymale
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        No ainakin minä näen jo nyt sen merkin. Loistaa kuin majakka!

        Mutta miespolo voi olla sen verran yrittäjähenkinen että mulkoilee ilman lupaa kun ei ole ihan varma mihin kastiin kuuluu. Joka ukko tietäisi itse onko lupa katsoa vain katua vai saako vilkuilla myös ympärilleen ;-)


      • jorojukka-kukka
        sexymale kirjoitti:

        Mutta miespolo voi olla sen verran yrittäjähenkinen että mulkoilee ilman lupaa kun ei ole ihan varma mihin kastiin kuuluu. Joka ukko tietäisi itse onko lupa katsoa vain katua vai saako vilkuilla myös ympärilleen ;-)

        Mutta luuletko, että EI-LUPA pidättelee miestä?


      • sexymale
        sexymale kirjoitti:

        Mutta miespolo voi olla sen verran yrittäjähenkinen että mulkoilee ilman lupaa kun ei ole ihan varma mihin kastiin kuuluu. Joka ukko tietäisi itse onko lupa katsoa vain katua vai saako vilkuilla myös ympärilleen ;-)

        Ketju täyttyi eli jorikselle:

        sukupuolihäirintähän on rikos, remember ?
        Kastittomat äijät laitetaan linnaan jos viluilevat
        naisia omin lupineeen. Tai sitten tukevat rikesakot per silmäys ? Voitaisiin laittaa julkisiin tiloihin ja kadunkulmiin samanlaisia kameroita joilla mykyään maanteillä valvotaan nopusrajoitusten noudattamista.

        Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä että otsassa olisi tatuoituna sosiaaliturvatunnus jotta nimismies osasi postittaa sakkolapun/haasten oikeaan osoitteeseen. Eikös tämä olisi aikas hyvä tapa laittaa kuriin nuo naisia vilkuilevat äijär jotka ovat ei-tyyllikkäitä herrasmiehiä ?


    • hähhh?

      ???

      Mihin feminismiliikettä tarvitaan vuonna 2006? Kostamaan menneet ajat?

      • Ripa

        ...sisältääkin jo vastauksen.

        Feminismi, etenkin telaketjusellainen, perustuu sille älylliselle epärehellisyydelle, että kaikki naissukupuolen historian aikana kokemat vääryydet voidaan ja täytyy diskontata tähän hetkeen. Näin kaikelle mitä feministi keksii vaatia, on osoitettavissa mukamas oikeutus.


      • Hertha

        Vaivaako feminismi sinua jotenkin?

        Muuten: se ei ole "liike".

        Mihin muuten tarvitset sitä mitä luulet tarvitsevasi? Kun vähän harkitset, huomaat kyllä, että se ei ole enää ajankohtaista.

        Kyllä minä tiedän.


    • hyväksikäyttö

      Naisten halveksunta ja hyväksikäyttö joka on peittynyt kohteliaiden maneerien ja tekojen alle.

      • jorojukka-kukka

        Ja kaikenkattava, jota voi käyttää mihin tahansa naisen asemaa pohtiessa.


      • Supi S.

        Voitko kertoa jonkin esimerkin, miten tuo kohteliaisuuteen verhoutunut hyväksikäyttö tapahtuu?


      • Hyväksikäyttö
        Supi S. kirjoitti:

        Voitko kertoa jonkin esimerkin, miten tuo kohteliaisuuteen verhoutunut hyväksikäyttö tapahtuu?

        Miten inhoankaan kaltataisiasi tekopyhiä näsäviisaita saivatelijoita! Olen varma että miehiä halveksitaan ja hyväksikäytetään "salaisesti" yhtä lailla mutta niin halveksitaan ja hyväksikäytetään salaisesti NAISIAKIN ja vielä pahemminkin.Tässä maailmassa viimeisen sanan sanoo mies, oli kyse mistä asiasta tahansa. Myös toiset naiset halveksuvat toisia naisia, se vie pohjaa naiseudelta. Naisten pitäisi tukea toisiaan eikä uskoa miesten mielipidettä itsestään. Naisten pitäisi oppia kuuntelemaan sisintään. Tässä maailmassa valitettavasti ulkoiset tekijät ratkaisee, naiset tuotteistetaan.


      • Supi S.
        Hyväksikäyttö kirjoitti:

        Miten inhoankaan kaltataisiasi tekopyhiä näsäviisaita saivatelijoita! Olen varma että miehiä halveksitaan ja hyväksikäytetään "salaisesti" yhtä lailla mutta niin halveksitaan ja hyväksikäytetään salaisesti NAISIAKIN ja vielä pahemminkin.Tässä maailmassa viimeisen sanan sanoo mies, oli kyse mistä asiasta tahansa. Myös toiset naiset halveksuvat toisia naisia, se vie pohjaa naiseudelta. Naisten pitäisi tukea toisiaan eikä uskoa miesten mielipidettä itsestään. Naisten pitäisi oppia kuuntelemaan sisintään. Tässä maailmassa valitettavasti ulkoiset tekijät ratkaisee, naiset tuotteistetaan.

        Saat vapaasti inhota minunlaisiani "saivartelijoita", mutta minä olisin halunnut keskustelun pohjaksi jotain käytännön esimerkkiä tuosta salaisesta hyväksikäytöstä ja halveksunnasta, joka peittyy kohteliaiden maneerien alle, kuten kirjoitit. Liittyykö se jotenkin esim. työelämään vai missä tuollaista tapahtuu?


      • Jack

        Aivan, lounaan tai drinkin maksaminen muistuttaa naista hänen 80 sentistään. Takin päälle auttaminen puolestaan antaa kuvan, että nainen on jotenkin liikuntarajoitteinen.


      • Jack
        Hyväksikäyttö kirjoitti:

        Miten inhoankaan kaltataisiasi tekopyhiä näsäviisaita saivatelijoita! Olen varma että miehiä halveksitaan ja hyväksikäytetään "salaisesti" yhtä lailla mutta niin halveksitaan ja hyväksikäytetään salaisesti NAISIAKIN ja vielä pahemminkin.Tässä maailmassa viimeisen sanan sanoo mies, oli kyse mistä asiasta tahansa. Myös toiset naiset halveksuvat toisia naisia, se vie pohjaa naiseudelta. Naisten pitäisi tukea toisiaan eikä uskoa miesten mielipidettä itsestään. Naisten pitäisi oppia kuuntelemaan sisintään. Tässä maailmassa valitettavasti ulkoiset tekijät ratkaisee, naiset tuotteistetaan.

        Hä, nainen ei sano missään asiassa viimeistä sanaa. Ahaa, nyt ymmärrän, mies sanoo sen viimeisen sanan: "kyllä kultaseni".


      • Hyväksikäyttö
        Jack kirjoitti:

        Aivan, lounaan tai drinkin maksaminen muistuttaa naista hänen 80 sentistään. Takin päälle auttaminen puolestaan antaa kuvan, että nainen on jotenkin liikuntarajoitteinen.

        Oletko tyhmä vai mitä? Se koirahan se älähtää johon kalikka kalahtaa...Ei kehdata myöntää omaa alentuvaa asennetta.
        Naista sorretaan laittamalla nainen muottiin. On silikonirintoja (vain yksi esimerkki) sun muita, koska nainen ei kelpaa miehelle sellaisena kuin on. Tuollainen on ihmisarvoa loukkaavaa.


      • pakottavat
        Hyväksikäyttö kirjoitti:

        Oletko tyhmä vai mitä? Se koirahan se älähtää johon kalikka kalahtaa...Ei kehdata myöntää omaa alentuvaa asennetta.
        Naista sorretaan laittamalla nainen muottiin. On silikonirintoja (vain yksi esimerkki) sun muita, koska nainen ei kelpaa miehelle sellaisena kuin on. Tuollainen on ihmisarvoa loukkaavaa.

        naiset hankkimaan silikonrinnat? Huhuu?

        Siis sinä syytät miehiä siitä, että jotkut naiset pinnallisuudessaan haluavat hannkkia silikonrinnat? SeKIN on miesten syytä? No voi ANTEEKSI!

        Anteeksi.

        Anteeksi.

        Jumalauta että me miehet olemme julmia.


      • Jack
        Hyväksikäyttö kirjoitti:

        Oletko tyhmä vai mitä? Se koirahan se älähtää johon kalikka kalahtaa...Ei kehdata myöntää omaa alentuvaa asennetta.
        Naista sorretaan laittamalla nainen muottiin. On silikonirintoja (vain yksi esimerkki) sun muita, koska nainen ei kelpaa miehelle sellaisena kuin on. Tuollainen on ihmisarvoa loukkaavaa.

        silikonit ja niiden asentaminen perustuu naisten väliseen kilpailuun rahakkaista miehistä. Kuka helvetti sen kohu-marikan pakotti laittamaan itselleen ne piimäpussit? Itsensä händikäpiksi tuntevat naiset vain paikkaavat mahdollisuuksiaan parisuhdemarkkinoilla. Älä nyt tyhmä ole.

        Vai ei nainen kelpaa miehelle ilman silikoneja tai sellaisena kuin on? aha. Ja mies ei kelpaa ilman fyrkkaa, eiks niin?


      • Hyväksikäyttö
        Jack kirjoitti:

        silikonit ja niiden asentaminen perustuu naisten väliseen kilpailuun rahakkaista miehistä. Kuka helvetti sen kohu-marikan pakotti laittamaan itselleen ne piimäpussit? Itsensä händikäpiksi tuntevat naiset vain paikkaavat mahdollisuuksiaan parisuhdemarkkinoilla. Älä nyt tyhmä ole.

        Vai ei nainen kelpaa miehelle ilman silikoneja tai sellaisena kuin on? aha. Ja mies ei kelpaa ilman fyrkkaa, eiks niin?

        Miksi pitää parantaa asemiaan jollain saatanan parisuhdemarkkinoilla YLEENSÄKÄÄN?!?
        Eikö tuollaiset karjamarkkinat jo osaltaan kerro miten vinoutunut tämä yhteiskunta on. Normaalille miehelle kelpaa nainen joka on luonnollisessa tilassa. Normaalille naiselle kelpaa mies joka käy töissä oli sen tienestit mitä hyvänsä.


      • Jack kirjoitti:

        silikonit ja niiden asentaminen perustuu naisten väliseen kilpailuun rahakkaista miehistä. Kuka helvetti sen kohu-marikan pakotti laittamaan itselleen ne piimäpussit? Itsensä händikäpiksi tuntevat naiset vain paikkaavat mahdollisuuksiaan parisuhdemarkkinoilla. Älä nyt tyhmä ole.

        Vai ei nainen kelpaa miehelle ilman silikoneja tai sellaisena kuin on? aha. Ja mies ei kelpaa ilman fyrkkaa, eiks niin?

        Kun nuoret miehet "tuunaavat" vanhoja Toyotoitaan ja Nissaneitaan se on sitä tuunausta.
        Ei auto tekniseti parane mutta se ulkokuori, ai että tulee levikkeitä, spoilereitä, AL-vantaita ja upeaa maalausta.
        Se on jonkun tapa kohottaa egoaan. Rahaa menee rutosti ja kai sitten saadaan kyytiin edustava Doris.

        Toiset taas investoi muuhun;)


      • Jack
        Hyväksikäyttö kirjoitti:

        Miksi pitää parantaa asemiaan jollain saatanan parisuhdemarkkinoilla YLEENSÄKÄÄN?!?
        Eikö tuollaiset karjamarkkinat jo osaltaan kerro miten vinoutunut tämä yhteiskunta on. Normaalille miehelle kelpaa nainen joka on luonnollisessa tilassa. Normaalille naiselle kelpaa mies joka käy töissä oli sen tienestit mitä hyvänsä.

        Noinhan sitä kuuluu sanoa, mutta et sinä voi olla niin tynnyrissä kasvanut, että et olisi huomannut tilannetta, jossa useampi kuin yksi nainen on kiinnostunut kaupungin tavoitelluimmasta poikamiehestä. Kysyntä ja tarjonta muodostavat markkinat. Kun jompaa kumpaa on enemmän, syntyy kilpailutilanne. Noh, muille tämä lienee päivänselvä asia.

        Siispä, parantaakseen asemaansa tässä kilpailutilanteessa joku OTTAA itselleen silikonit ja vielä maksaa siitä. Huomaatko mitään eroa tilanteessa, jossa joku menee nordlundille ja ostaa asennuspalvelun tai sitten että joku kaapataan nordlundille ja hänelle asennetaan väkisin silikonit?


      • Jack
        epikuros kirjoitti:

        Kun nuoret miehet "tuunaavat" vanhoja Toyotoitaan ja Nissaneitaan se on sitä tuunausta.
        Ei auto tekniseti parane mutta se ulkokuori, ai että tulee levikkeitä, spoilereitä, AL-vantaita ja upeaa maalausta.
        Se on jonkun tapa kohottaa egoaan. Rahaa menee rutosti ja kai sitten saadaan kyytiin edustava Doris.

        Toiset taas investoi muuhun;)

        Loistava vertaus :) Mutta kuka pakottaa ne amitsut tuunaamaan niitä tojotamarkkakkosiaan?


      • Hyväksikäyttö
        Jack kirjoitti:

        Noinhan sitä kuuluu sanoa, mutta et sinä voi olla niin tynnyrissä kasvanut, että et olisi huomannut tilannetta, jossa useampi kuin yksi nainen on kiinnostunut kaupungin tavoitelluimmasta poikamiehestä. Kysyntä ja tarjonta muodostavat markkinat. Kun jompaa kumpaa on enemmän, syntyy kilpailutilanne. Noh, muille tämä lienee päivänselvä asia.

        Siispä, parantaakseen asemaansa tässä kilpailutilanteessa joku OTTAA itselleen silikonit ja vielä maksaa siitä. Huomaatko mitään eroa tilanteessa, jossa joku menee nordlundille ja ostaa asennuspalvelun tai sitten että joku kaapataan nordlundille ja hänelle asennetaan väkisin silikonit?

        Marikan ei olisi tarvinnut ottaa silikoneja ja pilata terveyttään ja tuhlata rahojaan jos kelpaisi jollekkin rikkaalle miehelle sellaisena kun on luomuineen. Miksi hän ei kelpaa? Miksi hänen pitää laittaa silikonit? Mikä tässä maailmassa mättää?
        Ei häntä kukaan pakota, mutta julkkikseki pääsee muutoinkin ja rikkaan miehen saa muutoinkin kuin laittamalla silikonit.


      • yksinkertainen
        Hyväksikäyttö kirjoitti:

        Marikan ei olisi tarvinnut ottaa silikoneja ja pilata terveyttään ja tuhlata rahojaan jos kelpaisi jollekkin rikkaalle miehelle sellaisena kun on luomuineen. Miksi hän ei kelpaa? Miksi hänen pitää laittaa silikonit? Mikä tässä maailmassa mättää?
        Ei häntä kukaan pakota, mutta julkkikseki pääsee muutoinkin ja rikkaan miehen saa muutoinkin kuin laittamalla silikonit.

        ei ole tässä maailmassa ilmaista.

        Ehkä se homma menee niin, että jos nainen haluaa rikkaan miehen on hänen oltava puunattu silikoneja myöden.

        Mikäli mies haluaa puunatun naisen silikooneilla varustettuna on hänen oltava rikas.

        Molemmat maksavat oman hintansa omasta halustaan.

        Kivaako? Tuskin. Todellisuuttako? jep.


      • xxx
        epikuros kirjoitti:

        Kun nuoret miehet "tuunaavat" vanhoja Toyotoitaan ja Nissaneitaan se on sitä tuunausta.
        Ei auto tekniseti parane mutta se ulkokuori, ai että tulee levikkeitä, spoilereitä, AL-vantaita ja upeaa maalausta.
        Se on jonkun tapa kohottaa egoaan. Rahaa menee rutosti ja kai sitten saadaan kyytiin edustava Doris.

        Toiset taas investoi muuhun;)

        kun on autolla, niin johan saa Don Juaneita auton pullolleen.


      • Jack
        Hyväksikäyttö kirjoitti:

        Marikan ei olisi tarvinnut ottaa silikoneja ja pilata terveyttään ja tuhlata rahojaan jos kelpaisi jollekkin rikkaalle miehelle sellaisena kun on luomuineen. Miksi hän ei kelpaa? Miksi hänen pitää laittaa silikonit? Mikä tässä maailmassa mättää?
        Ei häntä kukaan pakota, mutta julkkikseki pääsee muutoinkin ja rikkaan miehen saa muutoinkin kuin laittamalla silikonit.

        Niin, hän taisi olla jo se turha julkkis jo ennen niitä silikoneja.

        siis niin kai se on, että niitä laittavat ne, jotka niitä tarvitsevat. Pitkästä aikaa typerin feministiväite on, että miehet pakottavat naiset laittamaan silikonit. Kävikö mielessäsi sellainen vaihtoehto, että jos ei saa rikasta miestä ilman silikoneja niin sitten ei saa ja tyytyy siihen?


      • Jack kirjoitti:

        Niin, hän taisi olla jo se turha julkkis jo ennen niitä silikoneja.

        siis niin kai se on, että niitä laittavat ne, jotka niitä tarvitsevat. Pitkästä aikaa typerin feministiväite on, että miehet pakottavat naiset laittamaan silikonit. Kävikö mielessäsi sellainen vaihtoehto, että jos ei saa rikasta miestä ilman silikoneja niin sitten ei saa ja tyytyy siihen?

        T-paiden nuorella naiselle, jonka paidan rintamukseen oli painettu teksi. "SILIKONIVAPAA"
        Mitä lie tarkoittanut?


      • kysymyssy
        yksinkertainen kirjoitti:

        ei ole tässä maailmassa ilmaista.

        Ehkä se homma menee niin, että jos nainen haluaa rikkaan miehen on hänen oltava puunattu silikoneja myöden.

        Mikäli mies haluaa puunatun naisen silikooneilla varustettuna on hänen oltava rikas.

        Molemmat maksavat oman hintansa omasta halustaan.

        Kivaako? Tuskin. Todellisuuttako? jep.

        Ovatko rikkaat miehet jotenkin typeriä? Miksi rikkaat miehet haluavat puunattuja silikoneja? Vai onko se kaikkien miesten toive? Siinä tapauksessa ei ole ollenkaan virheellistä väittää, että naiset laitatuttavat silikoneja miesten takia. Tuskin miehetkään peniksiään pidennyttävät toisten miesten takia?


      • yksinkertainen
        kysymyssy kirjoitti:

        Ovatko rikkaat miehet jotenkin typeriä? Miksi rikkaat miehet haluavat puunattuja silikoneja? Vai onko se kaikkien miesten toive? Siinä tapauksessa ei ole ollenkaan virheellistä väittää, että naiset laitatuttavat silikoneja miesten takia. Tuskin miehetkään peniksiään pidennyttävät toisten miesten takia?

        Tiedä sitten siitä typeryydestä. Jos joku tykkää isoista tisseistä niin toki hän saa niistä pitää. Periaatteessa rinnat ovat ruumista siinä missä napakin. Ja tuskin se ne isot rinnat kaikkien miesten toive on, että sinänsä vähän outoa edes sanoa noin.

        Jos sitten jollekin ulkonäkö on se suurin asia tai arvo kumppanissa niin sitten se on, ei minulla ainakaan ole varaa heittää sitä ensimmäistä kiveä. Kyllähän jotkut naisetkin metsästävät niitä komeita adoniksia ja ovat valmiita vaikka tinkimään esim. älykkyydestä. Ne ovat niitä ihmisten omia henkilökohtaisia arvostuksia, joita toki saamme kritisoida ja olla niistä eri mieltä mutta ei meillä varmaan ole varaa haukkua ihmisiä typeriksi vain siksi että pitävät vähän isommista rinnoista kuin toiset?


      • yksinkertainen
        epikuros kirjoitti:

        T-paiden nuorella naiselle, jonka paidan rintamukseen oli painettu teksi. "SILIKONIVAPAA"
        Mitä lie tarkoittanut?

        kun nykypäivänä on tapana slangissa sekoittaa noita kieliä keskenään niin ehkä kyseessä oli eläin aktivisti joka iloitsi jonkun hölmömmän ponin vapautumisesta vaikkapa eläinkokeista?


      • k.myssy
        yksinkertainen kirjoitti:

        Tiedä sitten siitä typeryydestä. Jos joku tykkää isoista tisseistä niin toki hän saa niistä pitää. Periaatteessa rinnat ovat ruumista siinä missä napakin. Ja tuskin se ne isot rinnat kaikkien miesten toive on, että sinänsä vähän outoa edes sanoa noin.

        Jos sitten jollekin ulkonäkö on se suurin asia tai arvo kumppanissa niin sitten se on, ei minulla ainakaan ole varaa heittää sitä ensimmäistä kiveä. Kyllähän jotkut naisetkin metsästävät niitä komeita adoniksia ja ovat valmiita vaikka tinkimään esim. älykkyydestä. Ne ovat niitä ihmisten omia henkilökohtaisia arvostuksia, joita toki saamme kritisoida ja olla niistä eri mieltä mutta ei meillä varmaan ole varaa haukkua ihmisiä typeriksi vain siksi että pitävät vähän isommista rinnoista kuin toiset?

        "Ehkä se homma menee niin, että jos nainen haluaa rikkaan miehen on hänen oltava puunattu silikoneja myöden.
        Mikäli mies haluaa puunatun naisen silikooneilla varustettuna on hänen oltava rikas. "

        Jos puolisokseen ottamisen ehtona on puunaus ja silikonit, niin kyllä se vaan minusta typerää on - ja tietenkin ilman avioehtoa.


    • Jack

      Paritanssissa nainen alistetaan miehen mielivaltaisen tahdon alle ja hänen roolikseen jää ainoastaan myötäillä miehen päähänpistoja. En ole tosin vielä nähnyt vaatimuksia sen kieltämisestä edes Ruotsissa. Siellä feministit lienevät kiireisiä liikennemerkkien muuttamisen ja pikkupoikien pystypissauksen kieltämisen kanssa.

      • jorojukka-kukka

        Että tanssi on kuitenkin vain roolileikki!

        Todellisuus on aivan jotakin muuta.


      • kuin et

        nainen joutuisi tanssimaan miehen ympärillä joka vaan seisoa röhjöttäis.


      • Jack
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Että tanssi on kuitenkin vain roolileikki!

        Todellisuus on aivan jotakin muuta.

        Haa, nyt vähättelet roolimallien merkitystä ja samalla myös ympäristön odotuksia. Eihän se mikään roolileikki ole vaan ihan selkeä työnjako naisen ja miehen välillä. Muuten kaikki yhteiskunnassa on roolileikkiä eikä sen kummempaa. Se pönkittää naiselle historiassa näytettyä paikkaa vai miten te femakot sen muotoilette. tähän asetelmaan sopivat kaikki teidän puhkikuluneet teesit ja historialliset vääryydet. Ainakin sinun logiikkasi pätkii ja pahasti.

        JOs halutaan että nainen ja mies ovat täysin tasa-arvoisia, meidän pitää karsia tällaiset rooleja ja eroja korostavat merkitykset pois. Miten ihmeessä sinä voit antaa miehelle noin paljon löysää?

        NO, onko paikalla yhtäkään anargofemiistiä? Hohoi, teideän tiedostavien naisten edelläkävijäjoukkio ainakin ymmärtää tämän sortojärjestelmän merkityksen ja tarjoaa siihen femisitien perinteistä lääkettä: Kieltoa!


      • Jack kirjoitti:

        Haa, nyt vähättelet roolimallien merkitystä ja samalla myös ympäristön odotuksia. Eihän se mikään roolileikki ole vaan ihan selkeä työnjako naisen ja miehen välillä. Muuten kaikki yhteiskunnassa on roolileikkiä eikä sen kummempaa. Se pönkittää naiselle historiassa näytettyä paikkaa vai miten te femakot sen muotoilette. tähän asetelmaan sopivat kaikki teidän puhkikuluneet teesit ja historialliset vääryydet. Ainakin sinun logiikkasi pätkii ja pahasti.

        JOs halutaan että nainen ja mies ovat täysin tasa-arvoisia, meidän pitää karsia tällaiset rooleja ja eroja korostavat merkitykset pois. Miten ihmeessä sinä voit antaa miehelle noin paljon löysää?

        NO, onko paikalla yhtäkään anargofemiistiä? Hohoi, teideän tiedostavien naisten edelläkävijäjoukkio ainakin ymmärtää tämän sortojärjestelmän merkityksen ja tarjoaa siihen femisitien perinteistä lääkettä: Kieltoa!

        kyllä minäkin tuon avoimen keskustelun ja dialogin puoleen käännyn kuin ohimenevien satunnaispiikkien heittelyyn...tuntuu että yhteiskunta muuttuu niin nopeasti, että rivifeministit jäävät tallaamaan vanhoja latuja tai pysähtyvät jopa paikoilleen.
        Liika vastakkainasettulu sukupuolten välillä individualismin aikana jumiuttaa vaikutusmahdollisuuksia.


      • jorojukka-kukka
        Jack kirjoitti:

        Haa, nyt vähättelet roolimallien merkitystä ja samalla myös ympäristön odotuksia. Eihän se mikään roolileikki ole vaan ihan selkeä työnjako naisen ja miehen välillä. Muuten kaikki yhteiskunnassa on roolileikkiä eikä sen kummempaa. Se pönkittää naiselle historiassa näytettyä paikkaa vai miten te femakot sen muotoilette. tähän asetelmaan sopivat kaikki teidän puhkikuluneet teesit ja historialliset vääryydet. Ainakin sinun logiikkasi pätkii ja pahasti.

        JOs halutaan että nainen ja mies ovat täysin tasa-arvoisia, meidän pitää karsia tällaiset rooleja ja eroja korostavat merkitykset pois. Miten ihmeessä sinä voit antaa miehelle noin paljon löysää?

        NO, onko paikalla yhtäkään anargofemiistiä? Hohoi, teideän tiedostavien naisten edelläkävijäjoukkio ainakin ymmärtää tämän sortojärjestelmän merkityksen ja tarjoaa siihen femisitien perinteistä lääkettä: Kieltoa!

        Roolien purku on ehkä syytä aloittaa jostain muualta kuin tanssilattialta.


      • jorojukka-kukka
        persemone kirjoitti:

        kyllä minäkin tuon avoimen keskustelun ja dialogin puoleen käännyn kuin ohimenevien satunnaispiikkien heittelyyn...tuntuu että yhteiskunta muuttuu niin nopeasti, että rivifeministit jäävät tallaamaan vanhoja latuja tai pysähtyvät jopa paikoilleen.
        Liika vastakkainasettulu sukupuolten välillä individualismin aikana jumiuttaa vaikutusmahdollisuuksia.

        Joskus toinen sanoo yhdellä lauseella sen, johon toiselta menee kokonainen A4 vihko.


      • Jack
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Roolien purku on ehkä syytä aloittaa jostain muualta kuin tanssilattialta.

        Ok, aloitat muualta, mutta sitten jatkat tästä, loistavaa! Missä vaiheessa lienee paritanssin kieltämisen vuoro? Arvasin, että sinuun voi luottaa. Mutta miksi et voisi aloittaa jo tästä? Paritanssi täyttää kaikki ne sortojärjestelmän merkit, joihin sinä aina vetoat? Edelleen kaipaan sitä logiikkaa. Juuri tuo feminismin logiikka tekee siitä maailman parasta huumetta.


      • jorojukka-kukka
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Joskus toinen sanoo yhdellä lauseella sen, johon toiselta menee kokonainen A4 vihko.

        Eikä ole parhainta nettikeskustelutaktiikkaa sekään, että moititaan toisten tapaa keskustella. Jokainen keskustelkoon tavallaan ja voihan sitä aina pyrkiä itse ohjaamaan keskustelua haluamaansa suuntaan esim. kysymyksillä.


      • jorojukka-kukka
        Jack kirjoitti:

        Ok, aloitat muualta, mutta sitten jatkat tästä, loistavaa! Missä vaiheessa lienee paritanssin kieltämisen vuoro? Arvasin, että sinuun voi luottaa. Mutta miksi et voisi aloittaa jo tästä? Paritanssi täyttää kaikki ne sortojärjestelmän merkit, joihin sinä aina vetoat? Edelleen kaipaan sitä logiikkaa. Juuri tuo feminismin logiikka tekee siitä maailman parasta huumetta.

        Tähän täytyy sanoa, että olet täyttänyt tänään kaikki ÄÄRIkritiikkin muodot kirjoitustesi perusteella. Parasta huumetta: aallon harjalla äärikritiikin kanssa.


      • Jack
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Eikä ole parhainta nettikeskustelutaktiikkaa sekään, että moititaan toisten tapaa keskustella. Jokainen keskustelkoon tavallaan ja voihan sitä aina pyrkiä itse ohjaamaan keskustelua haluamaansa suuntaan esim. kysymyksillä.

        "Eikä ole parhainta nettikeskustelutaktiikkaa sekään, että moititaan toisten tapaa keskustella. Jokainen keskustelkoon tavallaan "

        Huomaatko tuossa mitään ristiriitaista? ensin annat keskusteluohjeita ja sitten sanot että jokainen keskustelkoon tavallaan.

        Muuten, katsoin tuota ketjun edellistä vastaustasi ja täytyy sanoa, että sinä todella keskustelet omalla tavallasi. Sen yhteyttä ei edelliseen kommenttiin ymmärrä kukaan, tuskinpa sinä itsekään.


      • Jack
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Tähän täytyy sanoa, että olet täyttänyt tänään kaikki ÄÄRIkritiikkin muodot kirjoitustesi perusteella. Parasta huumetta: aallon harjalla äärikritiikin kanssa.

        itse asiassa et sanonut siihen yhtään mitään vaan johonkin muuhun...?


      • jorojukka-kukka kirjoitti:

        Tähän täytyy sanoa, että olet täyttänyt tänään kaikki ÄÄRIkritiikkin muodot kirjoitustesi perusteella. Parasta huumetta: aallon harjalla äärikritiikin kanssa.

        pitää sisällään, oikeesti? Muutakin kuin ehkä määritelmissään rajatonta?


      • ruosutar

        juuri mitään erikoisenpaa 25:een vuoteen feminismi-rintamalla, muuta kun genustutkimukset ovat tulleet mukaan soppaan ja että hallitus "tuntee pakotetuksi" ylläpitämään jonkinlaista feministilinjaa. Miltä se muuten näyttäisi jos yksi ja sama puolue istuu hallituskessa yksikseen vuosi vuoden perään, kymmeniä vuosia kerrallaan ja ei välittäisi ottaa feminismiä mukaan lukuihin.

        Mitä tulee noihin ulkomaalaisten miesten kohteliaisuden osoituksiin naisia kohtaan, joita monet täällä nimittivät seksuaaliseksi häirinnäksi, niin ei ne ole sen kummempia kuin että suomalainen mies kättelee naista tervehtiessään.

        Onko siis kädestätervehtiminenkin kohta seksuaalista häirintää?


      • j.pukkila

        ..saattaahan joissakin nurkkatansseissa vallita mielivalta, mutta esimerkiksi kilpatanssissa pitää tietää tasan tarkkaan mitä tehdään ja yhdessä sovitaan kuviot, jotka tanssitaan..

        ..kummallista legendaa palstalla..


      • naurukuolio
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Tähän täytyy sanoa, että olet täyttänyt tänään kaikki ÄÄRIkritiikkin muodot kirjoitustesi perusteella. Parasta huumetta: aallon harjalla äärikritiikin kanssa.

        sanoa että jälleen kerran joudut viemän asian sivuraiteille kun argumenttisi ehtyvät.

        Olet todellakin yhä oma luotettava itsesi ;-)


      • naurukuolio kirjoitti:

        sanoa että jälleen kerran joudut viemän asian sivuraiteille kun argumenttisi ehtyvät.

        Olet todellakin yhä oma luotettava itsesi ;-)

        ku minä ihan tosissaan...
        Asiastahan minä kysyin, vai?


      • jorojukka-kukka
        Jack kirjoitti:

        "Eikä ole parhainta nettikeskustelutaktiikkaa sekään, että moititaan toisten tapaa keskustella. Jokainen keskustelkoon tavallaan "

        Huomaatko tuossa mitään ristiriitaista? ensin annat keskusteluohjeita ja sitten sanot että jokainen keskustelkoon tavallaan.

        Muuten, katsoin tuota ketjun edellistä vastaustasi ja täytyy sanoa, että sinä todella keskustelet omalla tavallasi. Sen yhteyttä ei edelliseen kommenttiin ymmärrä kukaan, tuskinpa sinä itsekään.

        Kyllä nyt lukijassa häikkää, jos et selvää tekstiäni ymmärrä.

        (Keskusteluohjeesta se, että sanon juuri, että annetaan kunkin vastata tavallaan ja omaksi katsomallaan pituudella, eikä pyritä vähättelemään toisen vastauksi esim. takertumalla kirjoitustyyliin. Sehän menee sillon täysin pois aiheesta.)

        Se on tosi, että kirjoitan niin lyhyesti vastaukseni, että lukijoiden pitää aina lukea viesti, johon vastaan, muuten kirjoitukseni jää epäselväksi. Mutta tavallaan kirjoitan täällä aina viestini edelliselle kirjoittajalle, en varsinaisesti muuten ketjua lukeville ihmisille.


      • jorojukka-kukka
        naurukuolio kirjoitti:

        sanoa että jälleen kerran joudut viemän asian sivuraiteille kun argumenttisi ehtyvät.

        Olet todellakin yhä oma luotettava itsesi ;-)

        Ei siis yhtään Jack vieteineen, jossa kyselee pitääkö paritanssi kieltää tasa-arvon vuoksi. Voi noita sinun silmälasejasi! Mistä noita saa? ;)


    • Macho'

      Feministien aiheuttama sorto kiilaa kirkkaasti ohitse muiden.

      • jorojukka-kukka

        Esim. samapalkkaisuuden vaatimus samanarvoisessa työssä, naisen taholta, on vähintäänkin miehen sortoa.


    • pikufemako

      Haluan ensin painostaa, että feminismi on tasa-arvon ajamista, ei miesten sortamista. Valitettavasti monet ovat saaneet asiasta aivan väärän kuvan ja monet naiset antavat asiasta väärän kuvan. Sellaiset "feministit", jotka haukkuvat miehiä sioiksi jne. tekevät hallaa koko ajatukselle.

      ja sitten näiden sortotoimien luettelemiseen... On kyllä liian työlästä kirjoittaa kaikkia asioita, mutta hieman valaistusta asioihin.

      Ensimmäiseksi tulee mieleen oman kehon arvo, niin miehillä kuin naisillakin. Useimmiten se on vain niin, että naisen kehoa loukataan enemmän. En tiedä yhtäainutta naista, joka ei olisi jossain vaiheessa joutunut lääpinnän kohteeksi. Puristellaan ja hivellään, niin kuin ohi mennen. Jokaisella on oikeus pitää oma kehonsa koskemattomana, jos niin tahtoo. Tästä, jos sanoo sitten miehelle, niin tulee sellaista kommenttia, että mitä siinä skitsoat jne. Itselleni tätä tapahtuu ainakin jatkuvasti ja luulenpa ettei se ole kenestäkään mustakaan mukavaa.

      Yleensäkkin tämän maailman valtiolliset rakennelmat, lait jne. ovat miesten rakentamia, mikä johtuu siitä, että nainen ei ole voinut ennen vaikuttaa asioihin. Vaikka asioita on yritetty uudistaa, tasa-arvo ei vieläkään toteudu länsimaissa saatikka sitten muualla maailmassa, jossa on edelleen hyväksytään naisen kivitys hengiltä. Esimerkisksi työelämässä naisen on paljon vaikeampi vaikuttaa asioihin. Jos haluaa äänensä kuuluville, se vaatii enempi työtä kuin mieheltä. Tämä taas johtuu keskenäisestä arvostuksesta sekä vanhoista käsityksistä, jotka ovat pinttyneet monien mieleen. Mies vie ja nainen vikisee ;)

      Positiivista on kuitenkin huomata nykynuorien kohdalla tasa-arvon toteutuvan paremmin ja paremmin. Ehkäpä meidän feministien ei tarvitse jatkaa "kovaa sotaamme" enää niin pitkään...ainakaan Suomessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe