Mitä järkevää on sotimisessa jossa tulee ihmisuhreja. Sota on kaikista hirveintä mitä voikaan olla. Tapetaan ja siviilejäkin menee :) karmeata.
Miksi on niitä kusipäitä jotka liehtovat sotaa, ne hullut johtajat jotka ajattelevat vaan itseään kuten Hitler !
voi voi !!!!!!!!!
Sota ei ole järkevääÄ !!!!!
6
454
Vastaukset
Mieluiten he ottavat maasi ilman sotaa.
- ChOfBo
If you wan't peace, prepare for war - Children of bodom
- profossi
fyysisen väkivallan keinoin (Clausewitz).
Sota ei ole osa ihmisluonnetta eikä ihmisen biologiaan syväkoodattu asia, eikä se ole myöskään pyörremyrskyn tai maanjäristyksen kaltainen luonnonilmiö, joka tulee ja menee. Sota on yksi politiikan tekemisen tapa, ja sota on diplomatiaa fyysisellä väkivallalla, sillä fyysinen väkivalta on äärimmäisin tapa vaikuttaa.
Jokaisessa sodassa on aina kaksi osapuolta:
1) Ne, jotka hyötyvät siitä
2) Ne, jotka kärsivät siinä
Eniten sodasta hyötyvät ne, jotka kärsivät siinä vähimmin ja joilla on eniten rahaa. Pahimmin kärsivät ne, jotka ovat rintamalla tai muuten vain joutuvat sotatoimien kohteeksi.
- järkeväkeino
Sota on järkevin keino säädellä ihmisiä.
- pakolainen
Naapurissa asuu aasialainen kansa, joka tahtoi vahvan johtajan, ja sai myös.
Päättele itse loput. - isus
Kai
Sota = BISNES Rikkaalle
Sota = VALTAA "jollakin tavoin köyhille"
Rikkaan maan kannattaa hyökätä johonkin maahan jolla on varaa esim vaikkapa öljyvarantoja (joilla voidaan sitten rahoittaa kohteen erilaiset jälleenrakennus hankkeet).
Kannattaa tuhota perusteellesesti kohteen ns. infrastruktuuri esimerkiksi vesi-, energia- tietoliikenneverkot(ei kuitenkaan niin perusteellisesti tie-, rautatie-, lentoverkostoa) sekä toimistot tehtaat yms. missä on käytössä länsimaista teknologiaa .
Alussa sodankäynti kustannuksia tulee kyllä veronmaksajille huomattavasti
( tuloja toisaalta aseteollisuudelle) mutta ne saadaan kyllä moninverroin
takaisin jälleenrakennuksen käynnistyttyä ,valikoimalla oman maan teollisuudelle sopivimmat kohteet.
"Ei tuottavimmat kohteet" saavat sitten rakentaa kansainväliset yhteistyökumppanit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671623
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429