Entä jos rahaa ei olisi.
Niin...
Ei olisi feminismiäkään.
Tässä tullaan taas sovinismin ja feminismin eroihin.
Nimittäin...
Sovinismi olisi edelleenkin vaikka rahaa ei olisi.
Sovinismin määrittely autiolla saarella oli siis:
Kun aviopari on joutunut autiolle saarelle, elävät mies ja nainen tasa-arvossa ja yhdessä selviävät tuosta koettelemuksesta. Toisiaan auttaen.
Mutta jos autiosaarelle tulisi toinen mies lisäksi, tuon aviomiehen kaveri, niin miehet tekisivät yhdessä raskaat työt, näin auttaisivat naista. Tämä on sovinismia. Se on miesten yhteistyötä.
Jos autiosaarelle tulisikin naisen ystävä, nainen, niin silti mies tekisi raskaat työt ja auttaisi vaimoaan.
Mielestäni feminismi ei kestä ruohonjuuritason ajattelua.
Näkee jo tästä linkistä, kun kukaan ei osaa perustella lähes aution saaren feminismiä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000015596569
Tuskin tässäkään ketjussa kukaan osaa määritellä lähes aution saaren feminismiä.
Entä jos ...
20
969
Vastaukset
..kuten äsken toisessa keskustelussa ajattelin, niin roolin ottaa mielestäni henkilö, jolle rooli istuu parhaiten, näin spontaaneissa tilanteissa..
..siispä roolit autiolla saarella muodostuvat sen perusteella, millaisia henkilöt saarella ovat ja millaiset ovat saaren luonnonolosuhteet..
..jos saarella harjoitetaan raskasta maanviljelystä ja nainen on voimiltaan itäsaksalainen kuulantyöntäjä ja mies runoilijakirjatoukka, niin luulisin, että maata viljelee nainen, ja mies näkee päiväunia puun siimeksessä..
..jos taas saarella keräillään hedelmiä ja uidaan aurinkoisella merellä ja jos sukupuolet muutenkin ovat fyysisesti samankokoisia, niin mitään erityistä roolitusta tuskin muodostuu..
..jos taas mies on hullu ja nainen lähtöisin väkivaltaisesta perheestä ja on väkivaltaiseen käyttäytymiseen tottunut, niin mies ottaa luultavasti rikollisen roolin ja pieksee naistaan päivittäin..
..tuolleen- M135
Ytimen roolissa ... On aina parisuhde.
Entä omalle kohdallesi.
Jos vaimosi kanssa haaksirikkoutuisit autiolle saarelle ja vuosia joutuisitte olemaan siellä.
Fyysiset työt jakaantuisivat vuosien saatossa ja se näkyisi molempien nk. rupsahtamisena.
Ei mies toivo vaimolleen taakkaa. Jos tuota taakkaa voi jotenkin helpottaa ...
Niin eikö olisi hyvä jos saarelle ajautuisi rehti sovinisti, joka ei vaimoasi varmasti tihrustelisi sillä silmällä, vaan auttaisi teitä molempia, auttamalla sinua. M135 kirjoitti:
Ytimen roolissa ... On aina parisuhde.
Entä omalle kohdallesi.
Jos vaimosi kanssa haaksirikkoutuisit autiolle saarelle ja vuosia joutuisitte olemaan siellä.
Fyysiset työt jakaantuisivat vuosien saatossa ja se näkyisi molempien nk. rupsahtamisena.
Ei mies toivo vaimolleen taakkaa. Jos tuota taakkaa voi jotenkin helpottaa ...
Niin eikö olisi hyvä jos saarelle ajautuisi rehti sovinisti, joka ei vaimoasi varmasti tihrustelisi sillä silmällä, vaan auttaisi teitä molempia, auttamalla sinua.lautan tai veneenrakentajaa.
Ei mitään tutkivia humandereja tai muita vähemmistöläisiä.
Laivanrakentajat alkavat loppua Suomesta ja harva osaa edes sahata vinkkeliin tai lyödä naulan suoraan kotkaamisesta puhumattakaan.epikuros kirjoitti:
lautan tai veneenrakentajaa.
Ei mitään tutkivia humandereja tai muita vähemmistöläisiä.
Laivanrakentajat alkavat loppua Suomesta ja harva osaa edes sahata vinkkeliin tai lyödä naulan suoraan kotkaamisesta puhumattakaan...siitä on jo aikaa, kun olen viimeksi ollut hevosen kengityksen kanssa tekemisessä, veneen tekemisestä puhumattakaan..
http://www.puuvene.fi/tohtori/laudoitus.html
http://www.agrimarket.fi/main.cfm?iA=250563
..jonkinlainen näkemys molemmista kumminkin on olemassa, sahaaminen ja naulojen hakkaaminen yleisellä tasolla ei tuota ongelmia, onnistunevat monelta muultakin palstalaiselta..
- nainennnn
Minä rakentaisin saarelle majan ja jos ystäväni olisi myös siellä, niin sitten me rakennettaisiin se maja. Sitä en tiedä mitä se mies tekisi.
- nainennnnn
epikuros kirjoitti:
näinhän se menee:
Mies rakentaa talon, nainen kodin ;)Ja taloko ei ole sitten koti.
- jätetään
epikuros kirjoitti:
näinhän se menee:
Mies rakentaa talon, nainen kodin ;)naisrakennusmestarit työttömiksi?
jätetään kirjoitti:
naisrakennusmestarit työttömiksi?
päteville rakennusmestareille.
Viime vuodet on vain valmistunut AMK rakennusinsinöörejä, eivät he kykene monetkaan käytännön työnjohtotehtäviin, valitettavasti.
Puuttu sitä käytännön kokemusta.
Ongelma on hyvin tiedistettu myös Rakennusteollisuusliitossa.- M135
Oliko tämä ainoa feminismin nimissä tullut vastaus.
Vai tuliko tämäkään vastaus feminismin nimissä.
- M135
Lähes autiolla saarella ei ole feminismiä.
- pakkomielteesi
Tässä sinulle nyt vastaus siihen autiosaaren feminismiin:
Autiosaaressa jokainen tekisi töitä omien kykyjensä, lahjojensa, halujensa ja taipumustensa perusteella, ei sukupuolen perusteella.
Ole hyvä. - M135
pakkomielteesi kirjoitti:
Autiosaaressa jokainen tekisi töitä omien kykyjensä, lahjojensa, halujensa ja taipumustensa perusteella, ei sukupuolen perusteella.
Ole hyvä.No tulihan se vihdoin ja viimein.
Kommentoin myöhemmin ... - M135
pakkomielteesi kirjoitti:
Ole hyvä."Autiosaaressa jokainen tekisi töitä omien kykyjensä, lahjojensa, halujensa ja taipumustensa perusteella, ei sukupuolen perusteella."
- Mies ja nainen toimii aina sukupuolensa mukaan.
Kun mies toimii, niin se on mies mikä toimii. Toimii mies miten tahansa, niin toiminta on miesmäistä toimintaa.
Kun nainen toimii, niin se on nainen mikä toimii. Toimii nainen miten tahansa, niin toiminta on naismaista toimintaa.
Mies ja nainen elävät parisuhteessa keskenään.
Autiolla saarella kaksistaan mies ja nainen ovat toimineet juuri noin. Kykyjensä mukaan, lahjojensa, halujensa, taipumustensa. Aviopuolisot toisiaan auttaen. Toisiaan säästäen.
Siis kahdestaan.
Ei ole mitään syytä kilpailla mistään paremmuudesta. Ei ole mitään syytä kummankaan alistaa toista, koska se aiheuttaa mielipahaa. On aivan sama mitä tekee. Jos toinen tekee jotakin raskasta ja väsyy, niin toinen auttaa. Tuollainen on luonnollista olemista. Kumpikaan ei ole sanomassa mitä pitää tehdä, molemmat tekevät toistensa hyväksi. Molemmat tekevät yhdessä kaiken.
Ei ole mitään "peniskateutta" ilmassa, eikä "pillukateutta" maassa.
Kun mies ja nainen ovat kahdestaan, ei ole olemassa sovinismia eikä feminismiä.
Sovinismi tai feminismi astuu kuvioihin siinä vaiheessa kun saarelle astuu jokin kolmas.
Jos astuu mies, niin itse tiedän miten toiminta jatkuu sovinistisesti.
Jos astuu nainen, ja naiset jos toimivat feministisesti, niin ...
Miehen elämä ei muutu miksikään. Mies tekee edelleen samat asiat.
Miehelle olisi siis parempi, että saarelle tulisi sovinisti-mies. Se helpottaisi miehen elämää. Ja myös naisen.
Noinhan se näyttää menevän yhteiskunnassakin.
Kiitos vastauksesta. - Malice
M135 kirjoitti:
"Autiosaaressa jokainen tekisi töitä omien kykyjensä, lahjojensa, halujensa ja taipumustensa perusteella, ei sukupuolen perusteella."
- Mies ja nainen toimii aina sukupuolensa mukaan.
Kun mies toimii, niin se on mies mikä toimii. Toimii mies miten tahansa, niin toiminta on miesmäistä toimintaa.
Kun nainen toimii, niin se on nainen mikä toimii. Toimii nainen miten tahansa, niin toiminta on naismaista toimintaa.
Mies ja nainen elävät parisuhteessa keskenään.
Autiolla saarella kaksistaan mies ja nainen ovat toimineet juuri noin. Kykyjensä mukaan, lahjojensa, halujensa, taipumustensa. Aviopuolisot toisiaan auttaen. Toisiaan säästäen.
Siis kahdestaan.
Ei ole mitään syytä kilpailla mistään paremmuudesta. Ei ole mitään syytä kummankaan alistaa toista, koska se aiheuttaa mielipahaa. On aivan sama mitä tekee. Jos toinen tekee jotakin raskasta ja väsyy, niin toinen auttaa. Tuollainen on luonnollista olemista. Kumpikaan ei ole sanomassa mitä pitää tehdä, molemmat tekevät toistensa hyväksi. Molemmat tekevät yhdessä kaiken.
Ei ole mitään "peniskateutta" ilmassa, eikä "pillukateutta" maassa.
Kun mies ja nainen ovat kahdestaan, ei ole olemassa sovinismia eikä feminismiä.
Sovinismi tai feminismi astuu kuvioihin siinä vaiheessa kun saarelle astuu jokin kolmas.
Jos astuu mies, niin itse tiedän miten toiminta jatkuu sovinistisesti.
Jos astuu nainen, ja naiset jos toimivat feministisesti, niin ...
Miehen elämä ei muutu miksikään. Mies tekee edelleen samat asiat.
Miehelle olisi siis parempi, että saarelle tulisi sovinisti-mies. Se helpottaisi miehen elämää. Ja myös naisen.
Noinhan se näyttää menevän yhteiskunnassakin.
Kiitos vastauksesta."Kun mies toimii, niin se on mies mikä toimii. Toimii mies miten tahansa, niin toiminta on miesmäistä toimintaa.
Kun nainen toimii, niin se on nainen mikä toimii. Toimii nainen miten tahansa, niin toiminta on naismaista toimintaa."
Täyttä paskaa tuo juttusi. Olen huomannut että kaikilla miehillä on jotain "naismaisiksi" luokiteltavia eleitä. Sellaisia sirjoja liikkeitä tai tapa pitää vaikka kynää kädessä. Naisilla samoiten on "miesmäisiä" eleitä ja tapoja ja plaa plaa.. Nämä jutut näkyvät ruumiinkielessä, puheessa, ihan kaikessa.
Rasittavaa tuollainen sukupuoliin sitominen. Ei se ole niin yksinkertaista, että kaiken tekemisen ja olemisen voisi jakaa pelkän sukupuolen perusteella. Tuollainen jako aiheuttaa vahinkoa, kun ei sitten saa olla sellainen kun on, siksi että toiminta ei ole miesmäistä tai naismaista. Perkele vie älä tunge ihmisiä muottiin.. - M135
Malice kirjoitti:
"Kun mies toimii, niin se on mies mikä toimii. Toimii mies miten tahansa, niin toiminta on miesmäistä toimintaa.
Kun nainen toimii, niin se on nainen mikä toimii. Toimii nainen miten tahansa, niin toiminta on naismaista toimintaa."
Täyttä paskaa tuo juttusi. Olen huomannut että kaikilla miehillä on jotain "naismaisiksi" luokiteltavia eleitä. Sellaisia sirjoja liikkeitä tai tapa pitää vaikka kynää kädessä. Naisilla samoiten on "miesmäisiä" eleitä ja tapoja ja plaa plaa.. Nämä jutut näkyvät ruumiinkielessä, puheessa, ihan kaikessa.
Rasittavaa tuollainen sukupuoliin sitominen. Ei se ole niin yksinkertaista, että kaiken tekemisen ja olemisen voisi jakaa pelkän sukupuolen perusteella. Tuollainen jako aiheuttaa vahinkoa, kun ei sitten saa olla sellainen kun on, siksi että toiminta ei ole miesmäistä tai naismaista. Perkele vie älä tunge ihmisiä muottiin.."Täyttä paskaa tuo juttusi. Olen huomannut että kaikilla miehillä on jotain "naismaisiksi" luokiteltavia eleitä. Sellaisia sirjoja liikkeitä tai tapa pitää vaikka kynää kädessä."
Kun mies pitää kynää kädessä, se on aina miesmäinen tapa pitää kynää kädessä.
"Naisilla samoiten on "miesmäisiä" eleitä ja tapoja ja plaa plaa.."
Jos naiset kuvittelevat itsellään olevansa miesmäisiä tyylejä, niin ovat väärässä. Ne on aina naismaisia tyylejä. Olkoon sitten minkälaisia tyylejä tahansa. Ei siinä ole mitään hävettävää.
Usein tuntuu että naiset vain eivät uskalla olla omia itsejään nyky-yhteiskunnassa. Nykynainen tahtoo olla rouva puhemies.
Itseäni ei nämä rouva puhemiehet kiinnosta kyllä yhtikäs yhtään.
"Nämä jutut näkyvät ruumiinkielessä, puheessa, ihan kaikessa."
- Itse en ole huomannut.
"Rasittavaa tuollainen sukupuoliin sitominen. Ei se ole niin yksinkertaista, että kaiken tekemisen ja olemisen voisi jakaa pelkän sukupuolen perusteella."
- Itse en ole jakamassa mitään tekemistä ja olemista minkään perusteella, ainoastaan oman tekemiseni minä määrittelen.
- Minä määrittelen vain oman tekemiseni. Jos minä syrjin naista, niin silloin on kyse siitä, että se säästää naisen vaivalta.
"Tuollainen jako aiheuttaa vahinkoa, kun ei sitten saa olla sellainen kun on, siksi että toiminta ei ole miesmäistä tai naismaista."
- Juuri saa olla sellainen kuin tahtoo. 100 prosenttisesti.
"Perkele vie älä tunge ihmisiä muottiin.."
- Minä juuri en ole muottiin laittamassa. Juuri sanoin että "toimii miten tahansa". - Mitä kummaa?
M135 kirjoitti:
"Täyttä paskaa tuo juttusi. Olen huomannut että kaikilla miehillä on jotain "naismaisiksi" luokiteltavia eleitä. Sellaisia sirjoja liikkeitä tai tapa pitää vaikka kynää kädessä."
Jos naiset kuvittelevat itsellään olevansa miesmäisiä tyylejä, niin ovat väärässä. Ne on aina naismaisia tyylejä. Olkoon sitten minkälaisia tyylejä tahansa. Ei siinä ole mitään hävettävää.
Usein tuntuu että naiset vain eivät uskalla olla omia itsejään nyky-yhteiskunnassa. Nykynainen tahtoo olla rouva puhemies.
- Itse en ole huomannut.
"Rasittavaa tuollainen sukupuoliin sitominen. Ei se ole niin yksinkertaista, että kaiken tekemisen ja olemisen voisi jakaa pelkän sukupuolen perusteella."
- Itse en ole jakamassa mitään tekemistä ja olemista minkään perusteella, ainoastaan oman tekemiseni minä määrittelen.
- Minä määrittelen vain oman tekemiseni. Jos minä syrjin naista, niin silloin on kyse siitä, että se säästää naisen vaivalta.
"Tuollainen jako aiheuttaa vahinkoa, kun ei sitten saa olla sellainen kun on, siksi että toiminta ei ole miesmäistä tai naismaista."
- Minä juuri en ole muottiin laittamassa. Juuri sanoin että "toimii miten tahansa"."Usein tuntuu että naiset vain eivät uskalla olla omia itsejään nyky-yhteiskunnassa. Nykynainen tahtoo olla rouva puhemies."
Silloinhan se on naismaista toimintaa sinun mukaasi, siis ovat omia itsejään (itsejään?). - M135
Mitä kummaa? kirjoitti:
"Usein tuntuu että naiset vain eivät uskalla olla omia itsejään nyky-yhteiskunnassa. Nykynainen tahtoo olla rouva puhemies."
Silloinhan se on naismaista toimintaa sinun mukaasi, siis ovat omia itsejään (itsejään?).Joka ikinen kerta kun kuulen sanan
rouva puhemies
tässä maassa, niin ...
Minua naurattaa ja itkettää yhtä-aikaa. - Malice
M135 kirjoitti:
"Täyttä paskaa tuo juttusi. Olen huomannut että kaikilla miehillä on jotain "naismaisiksi" luokiteltavia eleitä. Sellaisia sirjoja liikkeitä tai tapa pitää vaikka kynää kädessä."
- Itse en ole huomannut.
- Minä juuri en ole muottiin laittamassa. Juuri sanoin että "toimii miten tahansa".ymmärtänyt yhtään mitä yritin sinulle selostaa.. *pudistelee päätään*
- Hertha
Malice kirjoitti:
ymmärtänyt yhtään mitä yritin sinulle selostaa.. *pudistelee päätään*
Se, ettei ymmärrä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad591105- 42861
- 51641
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että315627Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän114604- 51598
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38595- 93590
- 56554
- 65514