Viittaan tässä nyt Suomen Kuvalehden tämänpäiväiseen juttuun sosiokultuurisesta tutkimuksesta, jossa ylipäätään suomalaisen vaikea ottaa subjektin roolia.
Tällä palstalla lempeästi-sanottuna-hyökkäilevät kirjoittavat mitätöiviä vastalauseita naisen pyrkiessä ottamaan subjektin roolia. Ei saa!
Yhteisöllisyystutkija Barry Wellman on hahmottanut kohtaamisen ja verkottumisen vaiheita.
Ote SK:n tekstistä "...Näiden roolien runsaus on tärkeä osa toivomaamme tulevaisuutta: yhä useampi meistä haluaa olla monena maailmassa. Meillä on tarve jossain määrin tuotteistaa roolejamme, ja ristiriitaisuudet roolien välillä ovat nimenomaan tervetulleita."
Antifeministeillä ja sovinisteillä sun muilla 'vastarannan kiiskeillä' on ankara muutosvastarinta, joka sekin mainitaan supisuomalaiseksi piirteeksi...pohjautuu perinteiseen yhteisöllisyyden historiaamme.
Heh, ootte vanhanaikaisia!! :D
Nainen objekti? ehei subjekti!
33
1158
Vastaukset
- Kurre_Orava
"
Heh, ootte vanhanaikaisia!! :D
"
No niin no. Itse ainakin olen.
Mitä vanhemmaksi tulen niin konservatiivisemmaksi muutun.
Ja jollei sovi, niin talossa on ovi.- rusalka
Varo, ettet putoo kyydistä.
Millä oikeudella kampitatte sellaisia, jotka ovat edellä aikaansa ja ajattelevat hieman uudenaikaisesti???
Muutokseen kannattaa sopeutua. Annan sinulle myönnytyksen: ...ainakin jossain määrin kannattaa. - Kurre_Orava
rusalka kirjoitti:
Millä oikeudella kampitatte sellaisia, jotka ovat edellä aikaansa ja ajattelevat hieman uudenaikaisesti???
Muutokseen kannattaa sopeutua. Annan sinulle myönnytyksen: ...ainakin jossain määrin kannattaa."
"
Pudonnut jo aikoja sitten. Hyvä niin. Viihdyn vallan mainiosti ihan pikkuriikkisissä ympyröissäni. :)
Pitäkää te vain se maailmanne, olen sen nähnyt ja todennut, ettei ole minua varten.
..nainen on objekti, jos hän joutuu tekemisen kohteeksi..
..se on kieliopillinen tosiasia..
..aikovatko feministit uudistaa kieliopin..??- on jo ohi.
Muutama vielä rypistelee, mutta rypistelköön.
- Kurre_Orava
Niin, eikös olekin kivaa. Me muinaisjäänteet pikkuhiljaa kuolemme sukupuuttoon. :)
- rusalka
Kurre_Orava kirjoitti:
Niin, eikös olekin kivaa. Me muinaisjäänteet pikkuhiljaa kuolemme sukupuuttoon. :)
Kyllä olet Eläin!
- Kurre_Orava
rusalka kirjoitti:
Kyllä olet Eläin!
On kiva olla sika, on kiva olla sika...
*Öörgh, ja otetaas taas, muija lisää bissee*
- piikkiq
olemasta subjekti...
Siitä vaan, mutta kun aina ruikutetaan että kun ei miehet sitten maksaa naisten laskuja...
on helppo olla subjekti toisen laskuun.
piikkiq
ps. sosialismi on rikos ihmiskuntaa vastaan..sosialismi on ihmiskunnan pelastus..
..vai oletko sitä mieltä, että riisto pelastaa ihmiskunnan..??
..ilman sosialismia ei kapitalisti elä, kas kun ilman työntekijöitä ei ole tuotantoa..
..ja jos työväki korvataan koneilla, niin maailmasta loppuu raha, jolla ostaa kapitalistin tuotetta..
..että näin on logiikat..
- Ruosutar
Antifemistit eivät ole mielestäni "vastarannankiiskejä", vaan paremminkin "tasoittajia".
Tarkoitus on tasata, pyöristää kulmia ja poistaa ääri-ilmiöitä. Kultainen keskitie on tavoitteena ja tasa-arvo.
Mitä tulee objektiivisuuteen, niin mielestäni kenekään ei pitäisikään kohdella ja käsitellä ketään muuta muuna kuin objektina. Subjektiivisuus olisi itsekästä, nähdä siis toiset vain omalla subjektiivisellä tavalla, itsensä jatkeena.- avecMaria
asian täysin samalla tavalla.
- rusalka
Palstalla ajatellaan, että anti tarkoittaa vastaan. Johan se kävi ilmi näissä kyselyissä mitä-on-feminismi-jne. Minä olen samaa mieltä kanssasi antifeminismistä Ruosutar...tuolla oli jossain aiemmin jopa määritelty ihan hyvin tämä(aloituksessa hiukan provosointia).
Näissä vastauksissa jo tuli kieliopillinen objekti ja subjekti. Objektiivisuus ja subjektiivisuus on taasen eri juttu. Itsensä kokeminen subjektiksi-tekijäksi tai objektiksi-teon kohteeksi...on ehkä helpompi ymmärtää juuri kieliopin perusteella.
Lainaus Suomen Kuvalehden jutusta: "Subjektina oleminen on kiinnostavaa,mutta miten päästä toteuttamaan sitä käytännössä?" - avecMaria
rusalka kirjoitti:
Palstalla ajatellaan, että anti tarkoittaa vastaan. Johan se kävi ilmi näissä kyselyissä mitä-on-feminismi-jne. Minä olen samaa mieltä kanssasi antifeminismistä Ruosutar...tuolla oli jossain aiemmin jopa määritelty ihan hyvin tämä(aloituksessa hiukan provosointia).
Näissä vastauksissa jo tuli kieliopillinen objekti ja subjekti. Objektiivisuus ja subjektiivisuus on taasen eri juttu. Itsensä kokeminen subjektiksi-tekijäksi tai objektiksi-teon kohteeksi...on ehkä helpompi ymmärtää juuri kieliopin perusteella.
Lainaus Suomen Kuvalehden jutusta: "Subjektina oleminen on kiinnostavaa,mutta miten päästä toteuttamaan sitä käytännössä?"Minäkin olen kysellyt....
- Ruosutar
rusalka kirjoitti:
Lainaus Suomen Kuvalehden jutusta: "Subjektina oleminen on kiinnostavaa,mutta miten päästä toteuttamaan sitä käytännössä?"paremman nimityksen kuin anti-feminismi.
Tuo anti- tuossa on kyllä kieltämättä harhaanjohtava. - rusalka
Ruosutar kirjoitti:
paremman nimityksen kuin anti-feminismi.
Tuo anti- tuossa on kyllä kieltämättä harhaanjohtava.Keksitään palstan naisten-haukkujille uusi nimi... vastafeministit, epäfeministit, nonfeministit, poisfeministit, eifeministi, älämisti, älänisti, mölönisti, hölöfisti, fölönisti, fönömisti, föministi, törinisti, pöröttäjä, töröttäjä, rumpunuija...
- avecMaria
rusalka kirjoitti:
Keksitään palstan naisten-haukkujille uusi nimi... vastafeministit, epäfeministit, nonfeministit, poisfeministit, eifeministi, älämisti, älänisti, mölönisti, hölöfisti, fölönisti, fönömisti, föministi, törinisti, pöröttäjä, töröttäjä, rumpunuija...
Föministiä, nimittäin myös feministit haukkuvat naisia...
- rusalka
avecMaria kirjoitti:
Föministiä, nimittäin myös feministit haukkuvat naisia...
Rumpunuija sopisi Kurrelle, kun pitää meteliä koko ajan ja on niin maskuliini.
- olisi vaikka
Ruosutar kirjoitti:
paremman nimityksen kuin anti-feminismi.
Tuo anti- tuossa on kyllä kieltämättä harhaanjohtava.feminatsismi.
Sitä sanaahan täällä valmiiksi jo joku hokee. - rusalka
rusalka kirjoitti:
Eihän voi olla toinen nuija...miten tää korjataan KÄÄK!! Anteeksi, Kurre... nyt en enää keksi mitään lisää
- Ruosutar
rusalka kirjoitti:
Keksitään palstan naisten-haukkujille uusi nimi... vastafeministit, epäfeministit, nonfeministit, poisfeministit, eifeministi, älämisti, älänisti, mölönisti, hölöfisti, fölönisti, fönömisti, föministi, törinisti, pöröttäjä, töröttäjä, rumpunuija...
vaikka tuo töröttäjät voi olla mukava nimitys.
Kivoja nimiä keksitkin Rusalka. Monta hyvää... fölönistikin menis... - Kurre_Orava
rusalka kirjoitti:
Rumpunuija? No joo, ihan OK. Joskin itse luokittelen olevani ns. 'turvenuija'.
Ruosutar kirjoitti:
vaikka tuo töröttäjät voi olla mukava nimitys.
Kivoja nimiä keksitkin Rusalka. Monta hyvää... fölönistikin menis...törötin , siis hyvin nuori poika joka on kasvamassa tähän jaloon aatteeseen.
Samanhenkinen tuori nainen törötär.
Ps . törä on muuten kala joka voi kasvaa 15 cm:n pituuteen.:=)- rusalka
epikuros kirjoitti:
törötin , siis hyvin nuori poika joka on kasvamassa tähän jaloon aatteeseen.
Samanhenkinen tuori nainen törötär.
Ps . törä on muuten kala joka voi kasvaa 15 cm:n pituuteen.:=)Niinkö todellakin, törö on ollut jonkinlainen halventava nimitys minun sanastossani joskus.
Oikein mietin minkälainen sana kuvaisi palstan tyypillistä miestä, joka ottaa kantaa asioihin ja on aina äänessä: Feman, femisiitti, veministi, veminiitti, vemisti, venisti, veenisti, femaniitti ja veemän.
Feman on hieno. Sellainen mies tuntee hirmuista vetovoimaa feminismi-palstalle, vaikkei voi millään hyväksyä feminismiä. Ei välttämättä tuo julki aatoksiaan eikä myöskään tunnusta olevansa kiinnostunut feministeistä.
Femisiitti on pesiytynyt palstalle kuin syöpäläinen. Esiintyy joka keskustelusssa eri nimimerkillä ja halventaa kaikenlaisia naisen asemaa parantavia ehdotuksia.
Veenisti on pelkästään v...mäinen ja ihailee omaa nokkeluuttaan inhottavuuksissa. Yleensä ihan typerät nimimerkkihuutelut on tällasien. Veenisti on koukussa toisten haukkumiseen.
Veminiitti on se joka pistää sen viimesen niitin. Sananmukaisesti pistää ja pisteen keskustelulle. On vaan sellanen terävä. Jöröjukka on mun mielestä feminiitti.
Niinpä...keksiskelin näitä, kun se feminatsikin on niin julma nimitys. Se on sellainen mitä ei tarttis käyttää ollenkaan.
Sitten tulee Wemisti(Hertha), joka tietää ja Femisti, joka ei tiedä feminismistä mitään.
Minä voisin olla femoralisti...heh heh terveisiä Antsulle!
On muuten, huomasin juuri, olemassa fem-oikeus. Keskiajalla toiminut salainen rikostuomioistuin. rusalka kirjoitti:
Niinkö todellakin, törö on ollut jonkinlainen halventava nimitys minun sanastossani joskus.
Oikein mietin minkälainen sana kuvaisi palstan tyypillistä miestä, joka ottaa kantaa asioihin ja on aina äänessä: Feman, femisiitti, veministi, veminiitti, vemisti, venisti, veenisti, femaniitti ja veemän.
Feman on hieno. Sellainen mies tuntee hirmuista vetovoimaa feminismi-palstalle, vaikkei voi millään hyväksyä feminismiä. Ei välttämättä tuo julki aatoksiaan eikä myöskään tunnusta olevansa kiinnostunut feministeistä.
Femisiitti on pesiytynyt palstalle kuin syöpäläinen. Esiintyy joka keskustelusssa eri nimimerkillä ja halventaa kaikenlaisia naisen asemaa parantavia ehdotuksia.
Veenisti on pelkästään v...mäinen ja ihailee omaa nokkeluuttaan inhottavuuksissa. Yleensä ihan typerät nimimerkkihuutelut on tällasien. Veenisti on koukussa toisten haukkumiseen.
Veminiitti on se joka pistää sen viimesen niitin. Sananmukaisesti pistää ja pisteen keskustelulle. On vaan sellanen terävä. Jöröjukka on mun mielestä feminiitti.
Niinpä...keksiskelin näitä, kun se feminatsikin on niin julma nimitys. Se on sellainen mitä ei tarttis käyttää ollenkaan.
Sitten tulee Wemisti(Hertha), joka tietää ja Femisti, joka ei tiedä feminismistä mitään.
Minä voisin olla femoralisti...heh heh terveisiä Antsulle!
On muuten, huomasin juuri, olemassa fem-oikeus. Keskiajalla toiminut salainen rikostuomioistuin.Veeman jutussa.
Esim. palstan miehet luokiteltaisiin kuten konjakit.
Vs. Vsop ja Xo:T. Noviisit kuuluisivat Brandy-luokkaan Jaloviina * ja kolmen tähden Jallu joka on muuten kelpo juoma kun sen pistää tyhjään XO- pulloon.
No, sitten tehon perusteella voisi miehiä luokitella auton moottorin mukaisesti.
-Veenenolen vaatimaton
-Veekutonen pirteä
-Veekasi kyllä lähtee
-Veekymppi mahtavaa vääntöä a'la Kimi
-Veekaksitoista salamannopea ja kumi palaa.
Tästä kuule Turpo-Urpot saattaisivat tykätä ja hyvän väittelyn jälkeen pääsisi nousemaan ylemmälle tasolle
- jabujee
Hienosti sotket kahta asiaa. Eikös tuo kirjoittaja puhunut suomalaisista ja subjektisuudesta. sinä olet siis ymmärtänyt tuon mies/nais asiaksi?
"...Näiden roolien runsaus on tärkeä osa toivomaamme tulevaisuutta: yhä useampi meistä haluaa olla monena maailmassa. Meillä on tarve jossain määrin tuotteistaa roolejamme, ja ristiriitaisuudet roolien välillä ovat nimenomaan tervetulleita."
Tuohan puhuu kuin poliitikko tai sit se tekee vaan rahaa paskanpuhumisella, no noin todnäk.- rusalka
Tämä on tyypillistä palautetta tällä palstalla. Sinä saat kertoa miehen olemisesta subjektina...onko se hyökkäilyä naista kohtaan? Näköjään!
- jebujee
rusalka kirjoitti:
Tämä on tyypillistä palautetta tällä palstalla. Sinä saat kertoa miehen olemisesta subjektina...onko se hyökkäilyä naista kohtaan? Näköjään!
Olisin kommentoinut täysin samalla tavalla miehen tekemään avaukseen. Asiaan siis vaan kommentoin... No provollenhan sä tuon avauksen heitit, eiks niin ;)
- rusalka
jebujee kirjoitti:
Olisin kommentoinut täysin samalla tavalla miehen tekemään avaukseen. Asiaan siis vaan kommentoin... No provollenhan sä tuon avauksen heitit, eiks niin ;)
Ei ollut provoilua. Mieskin voi olla subjekti, juu. Osaatkos olla?
- jebujee
rusalka kirjoitti:
Ei ollut provoilua. Mieskin voi olla subjekti, juu. Osaatkos olla?
Meen sit nurkkaan häpeämään. Anteeksi...:)
- rusalka
jebujee kirjoitti:
Meen sit nurkkaan häpeämään. Anteeksi...:)
Minäkin tuun nurkaan häpeemään.
- jebujee
rusalka kirjoitti:
Minäkin tuun nurkaan häpeemään.
Anteeks vaan mutta oon jo varattu. tuut tuut tuut tuut tuut ....
- rusalka
jebujee kirjoitti:
Anteeks vaan mutta oon jo varattu. tuut tuut tuut tuut tuut ....
okei meen toiseen nurkkaan...jos siellä ei sitte oo ketään.
*aina pitää olla eri nurkissa, jupisee*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 50959
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että368791- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän121684- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594