kakkahätä pilaa juoksemisen!

ainutko?

Kuulostaa tyhmältä aikusen tekstiksi, mutta olenko ainut joka joutuu silloin tällöin keskeyttämään juoksun pikkuhiljaa yltyvän kakkoshädän takia. Kaupunkijuoksijana tämä tuottaa ongelmia. Kaikki vinkit otetaan vastaan, miten estää nämä kiusalliset tilanteet. Huom! ennen lenkkiä olo on siis ihan normaali.

47

9082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parrujalka

      Kyllä sitä on itse kukin juossut jalat ristissä kotiin kesken lenkin tai viimeiset sadat metrit menty jalat ristissä :)

      Kysehän on ruokailu ajan ja oikean ruuan suhteesta. Kun syöt terveellisesti ja monipuolisesti pitkin päivää etkä vain lounaalla mahaa täyteen niin sekin jo auttaa. Elikkä pienempiä annoksia ja monta kertaa päivässä. Lisäksi kannattaa opettaa elimistö säännölliseen tyhjentämiseen jolloin ongelma vähenee. Ja tietysti vessassa käynnistä ennen lenkkiä on hyötyä.

    • -Kalervo-

      Ota vessapaperia mukaan juosulenkille (ilman rullaa tietysti) ja väännä satsit, kun hätä yllättää. Kyllä luontoon saa paskoa, mutta muista seuraavalla kerralla mihin lastisi tiputit ettet vahingossa sotke juoksukenkiäsi. Ison kaupungin puistoissa parhaat paikat ovat varmasti muidenkin käytössä. Muista että tavaraa voi roiskua aika pahasti, kun suolen sisältö irtoaa kengänpohjasta kovassa vauhdissa.

    • pidättelyä

      Juu, meni pitkä lenkki aamupäivällä vähän pidättelyksi, todella hankalaa kaupunkimaisemissa mennä tien sivuun kökkimään. Lähtiessä vielä mietin, ottaisinko varalta paperia sukkaan, mutten ottanu. Sen takia sitten kolmasosa lenkistä pipariksi... Oppipahan kantapään kautta.

      • Ape Man

        aina vessassa ennen juoksulenkille lähtöä. Tähän mennessä lenkillä ollessa ei ole koskaan tullut vielä isompaa hätää. Pienmi hätä tulee joskus kun juoksee pitkiä lenkkejä, mutta ei sekään ole ongelma kun juoksen yleensä puiston ja metsän teitä.


      • chicka1
        Ape Man kirjoitti:

        aina vessassa ennen juoksulenkille lähtöä. Tähän mennessä lenkillä ollessa ei ole koskaan tullut vielä isompaa hätää. Pienmi hätä tulee joskus kun juoksee pitkiä lenkkejä, mutta ei sekään ole ongelma kun juoksen yleensä puiston ja metsän teitä.

        Huomasin saman ongelman, kun aloitin säännöllisen juoksemisen. Itselläni hätä yllättää, jos kunnon ateriasta on kulunut liian vähän aikaa. Esim. syön aamupuuronkin 2-4h ennen lenkkiä..Aloita lenkki rauhallisesti, sillä minulla menee pakki sekaisin ja hätä yllättää, jos innostun liikaa alussa.

        Nykyään en ole ongelmaa havainnut, lieneekö asiaan se, että elimistöni on jo tottunut juoksenteluun vai se, että nyt osaan ryhmittää ateriat oikein.

        Jos hätä yllättää niin minä ainakin pingon metikköön;)

        tsemppiä, kyllä se siitä.

        ps. vältä maitotuotteita, ne voivat laittaa pakin sekaisin.


      • Ape Man
        chicka1 kirjoitti:

        Huomasin saman ongelman, kun aloitin säännöllisen juoksemisen. Itselläni hätä yllättää, jos kunnon ateriasta on kulunut liian vähän aikaa. Esim. syön aamupuuronkin 2-4h ennen lenkkiä..Aloita lenkki rauhallisesti, sillä minulla menee pakki sekaisin ja hätä yllättää, jos innostun liikaa alussa.

        Nykyään en ole ongelmaa havainnut, lieneekö asiaan se, että elimistöni on jo tottunut juoksenteluun vai se, että nyt osaan ryhmittää ateriat oikein.

        Jos hätä yllättää niin minä ainakin pingon metikköön;)

        tsemppiä, kyllä se siitä.

        ps. vältä maitotuotteita, ne voivat laittaa pakin sekaisin.

        pienellä hädällä pipiä enkä popoa. Mutta ei se mitään.


      • yhtrew
        Ape Man kirjoitti:

        aina vessassa ennen juoksulenkille lähtöä. Tähän mennessä lenkillä ollessa ei ole koskaan tullut vielä isompaa hätää. Pienmi hätä tulee joskus kun juoksee pitkiä lenkkejä, mutta ei sekään ole ongelma kun juoksen yleensä puiston ja metsän teitä.

        Camoon... kuka pystyy tahdon voimalla vääntää pytonit pyttyyn? :D En minä ainakaan!! Sitten vasta kun hätä on ja se tulee sitten kun tulee :D Joskus kesken lenkin...


    • ..ja oma ratkaisu

      Minulla auttaa se että kotona hieman ennen lenkkiä hypin hyppynarulla lämmittelyksi. Siinä se hätä tulee jos on tullakseen ja käyn vessassa ja sitten vasta lenkille. Jos on joku juoksutapahtuma tms niin nousen aikaisin ja syön aamiaisen niin että ruoka ehtii laskeutua kunnolla. Ennenkuin lähden kotoa hypin hyppynarulla taas ja käyn vessassa ja menen sitten 'paastoten' juoksemaan. Tämä on toiminut minulla.

    • huussit

      lenkkisi varrella

      esim. pizzerioissa on näppärä piipahtaa

      ja samoin puistoissa, eli omat wc-paperit megeen

    • TavallinenJorma

      Pidä tarpeeksi väliä ruokailun ja lenkin välillä ( 1-2h).
      Pyri syömään helposti sulavia ruokia ennen lennkkiä, esim banaani.
      Eilen juoksin City Runin.Viimeisen kiinteän ruuan söin 4h tuntia ennen starttia. 2-1h ennen starttia söin energiageelejä n. ½ välein.

      • vähän

        siihen sukan ja lenkkarin väliin jos hätä yllättää. Näin ainakin Samuli Vasala neuvoi Elixirissä.


    • Maaru

      Mulla meinaa ainakin vatsa mennä sekaisin joskus (löysälle) lenkillä. On muutoinkin herkkä vatsa.

    • kuntohullu

      oletko kokeillut syömisen vähentämistä/hillitsemistä? säännölliset ruoka- ajat myös voivat auttaa ongelmaan.

      itsellä kuntoilun alku-aikoina oli myös pari kertaa sama ongelma, mutta ajan kanssa elimistö tottuu säännöllisiil ruoka -sekä juoksu- aikoihin.

      p.s. ylensyönti kannnataa unohtaa kokonaan.

    • Train Hard!

      Minulla on tapana kakkia housuun lenkin aikana, jos se sen vaatii. Kun treenataan niin sitten treenataan kunnolla!

      • vonPöhönen

        Mulla on suorastaan tapana säästää tortun vääntö lenkille. Mukava on sitten myöhemmin raportoida oikein seikkaperäisesti sosiaalisessa mediassa tätä anaalitapahtumaa. Se on PSRÖÖÖT!, kuten meilläpäin leikkisästi sanotaan.


    • hitauden tuho

      Ei pitzaa eikä kuraruokaa ennen lenkkiä...irtokarkitkin vasta lenkin jälkeen... ja cokikset ja sipsit ja kermajäätelöt.

    • kyykkypasha

      Syö vähemmän ja juokse enemmän, ei tarvii käydä paskalla kun energia kuluu muutenkin. Tai no, kuidut poistuu suolesta joten katso mitä syöt. Esim suklaa on aikas paskavapaata energianlähdettä.

    • yhyy??

      Minulla oli sama ongelma, mutta se poistui kun ymmärsin syödä oikein.

    • paskajuttu2

      TÄNÄÄN SE TULI SE PASKAHÄTÄ,,, JA PILAS MUN VK HARJOTUKSEN

      • Anonyymi

        Mutta oliko kumminkin liian kova vauhti ja kroppa pisti vastaan sinä 9 vuotta nuorempi minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oliko kumminkin liian kova vauhti ja kroppa pisti vastaan sinä 9 vuotta nuorempi minä.

        Pisteet virheen myöntämisestä.


    • kakkilenkki

      Mulla taas on toisten päin. Kun olen aamukakalla, niin alkaa usein mieli tehdä lenkille ja muutaman askeleen otettua kaikki valuu aina reisille. Mitä tehdä? :(

    • Lamakouhero

      Kuten itse juoksulenkissäkin, niin myös kakkihädän yllättäessä, tärkeintä on suorituksen rentous. Tasapainoinen ylämäenlaskuasento ja oikea-aikainen mutta pidäkkeetön ponnistus takaavat optimaalisen ruikulin lentoradan kankaalle. Residuaalit paremman puutteessa sammaleeseen ja rento matkanteko jatkuu..

    • kyykky paska

      Tästä vaietusta ongelmasta on näköjään keskusteltu jo 7 vuotta sitten:D Vastahan täällä oli ketju hätäpaskalla käymisestä kesken juoksu lenkin. Itse olen joutunut käymään hätäpaskalla pururadan viereisessä metsässä useamman kerran joka kesä. Useinmiten on tullut kova paska mutta parikertaa on kura lentänyt niin että hyvä kun kerinnyt saaman housut alas ajoissa. Se on lysti paikka kyykkiä kun on hikinen paljas takapuoli hyttysiä mustanaan imemässä vertasi:) Juoksu saa varmaan aineenvaihdunnan vilkastumaan niin että paskakin rupeaa pyrkimään ulos. Nykyään olen pitänyt vesipullon lisäksi vyölaukussa vessapaperi rullaa.

      • rakkuli

        Rullaa?? Mä pitäisin paperia mieluuummin:)


    • Kislett

      Eilen, kympin lenkin alussa, jouduin pistäytymään puskassa. Onneksi oli mökkitietä ja matalaa kuusikkoa ja pehmeää sammalta, johon sain revan pyyhittyä. En tiedä mikä aiheutti sen, että vatsa oli niin löysä. En muista syöneeni mitään tavallisuudesta poikkeavaa.
      Tänään vielä edessä illalla maastolenki mutta luulen, että tänään ei tarvitse heittää pökälettä maastoon.

    • Postilaatikolle

      Eilen ruiskaisin naapurin postilaatikon kylkeen. Jopa muuten osaa levitä laajalle, kun oikein päästelee. Olen vuosia ihmetellyt, kuinka joku oli joskus saanut lentokoneen vessassa peilin puoleen väliin, mutta naapurin postilaatikon jälkeen en enää ihmettele. Truut.

    • Paska kyykky

      Ei ollutkaan joutunut vuoteen käymään kesken lenkin p*skalla. Maanantaina hätä kuitenkin yllätti ja juoksu täytyi vaihtaa kävelyyn että pystyi pidättelemään. Ei muuta kuin metsään pusikkoon ja housut alas. Ensin tuli kivikova pökäle ja sen jälkeen pöräti kuraa perään. Pyyhin takapuoleni kuorallisella märkää sammalta ja heinää. Jätin höyryävän haisevan läjän taakseni ja koin suurta nautintoa juestessani lenkin loppuun. Kotona yllätyksekseni kalsarit olivat puhtaat eivätkä kuten aiemmilla kerroilla paskassa kun ei ollut wc paperia.

      • Paluu luontoon

        Lenkkeily on varmaan harvoja asiota joka saa ihmiset paskomaan minne sattuu urbaanissakin ympäristössä:D


    • V*tun hölmö

      Kyykistyt polulle vaan reilusti heti kun alkaa
      lupaavasti pakottaa. Peukalolla paikat siistiksi ja
      kädet voi pyyhkiä paitaan. Uimahalliin kannattaa
      myös panostaa.

    • Kokemus opettaa

      Mulla on aina pitkällä lenkillä vyölaukussa juomapullon lisäksi wc paperia.

    • salidildo

      itellä ei mee vatsa sekasi vaik mite urheilis, en tiiä miks luen näit juttui?

    • Den Lahonen

      Maitorahkan kun otin säännölliseen ruokavalioon niin sen jälkeen on ruikuli lentänyt viikonlopun aamupitkillä. Ennemmin tai myöhemmin mutta takuuvarmasti tulee. Höystän rahkan banaanilla. Tiedä sitten onko se syynä shitin liukkaaseen lähtöön.
      Varoitusaika voi olla hyvinkin lyhyt. Joskus niukin naukin ehtii suistua tienviereen pusikkoon, kun jo lasti lentää.

      • paperit mukana

        Kokeile laktoositonta rahkaa. Banaani voi kurahtaa nopeasti läpi, etenkin raaka voi ärsyttää vatsaa. Kokeile mustikoita, ovat vatsaystävällisempiä kuin raaka banaani. Oikein kunnolla tummunut banaani on parempi kuin ne tummimmat mitä myydään kaupassa, jotka ovat siis raakoja vielä.

        Hyvä kun kuitenkin ehtii vetää housut jalasta ;-)


    • tuskainenmaratoonari

      On se varmaan kaupunkimaratooneilla tuskaa kun paskahätä iskee ja paska tuntuu jo pakaroiden välissä mutta vessaan on vielä 20 km:D

    • 7sFFAGF

      Minulla joskus pitkillä lenkeillä tuppaa joskus maha menemään kuralle, ei muuta kuin puskaan kyykylle ja housut kinttuun. Ei siinä mene kuin pari sekkaa.

    • Juuso12345000000

      moi sairanen. hae apua.

    • Itse olen saanut avun säännöllisistä ruoka-, WC- ja lenkkeilyajoista. Kakki ei tule housuun, kun lähtee lenkille suoli tyhjänä. Hyvät elintavat kunniaan.

    • Anonyymi

      mene sontimaan naapurin kukkapuskiin.
      terveisin grikorisoironen

      • Anonyymi

        Se on jännä, kun lenkkeilen usein muutaman omakotitaloalueen ohi, niin heti kun viimeinen talo päättyy ja puska alkaa, niin sontaa haisee. Juoksijoiden kakkaongelma on todellinen.


    • Anonyymi

      Kun suoli on tyhjennetty, alkaa kulkea

    • Anonyymi

      Itellä ongelma on ainoastaan viikonloppuna. Olen huomannut, että jos lauantaina syön paljon rasvaista ruokaa tai herkkuja kuten sipsit ja pähkinät, niin sunnuntaina on pakko käydä ainakin kolmesti kakkalla, ennen kuin uskaltaa lähteä sunnuntain pitkikselle... Irtokarkit ei aiheuta mitään, vaikka vetäisi kilon edllisenä ehtoona. Tän takia pistän sen rasvan piikkiin. Kyllä mulla täytyy olla joku toiminnallinen häiriö suolessa, koska kakka ei ole koskaan herkkupäivän jälkeisenä aamuna kiinteää. Ja tosiaan kolme kertaa tuntiin voin joutua käymään asioilla. Yak! Miksi edes puhun tästä?

      Summam summarum: mulla vaikuttaa eilisen valinnat tämän aamun kakuliin.

    • Anonyymi

      Itsellä on kanssa tuskastuttavan usein yllättänyt hätä lenkin puolivälissä/lenkin loppupuolella. Olen kyllä aina ennen lenkkiä hoitanut pöntöllä käynnin jos tarvetta on. Mikä kumma siinä on, että mitään ei yleensä ole tulevinaan kun on se kahden tunnin pitkä lenkki alkamaisillaan, mutta sitten suoli ilmoittaa kesken juoksun, että olisi aika mennä istunnolle. Todella ärsyttävää. On kyllä eräänkin kerran pitänyt kuin kidutuskammiossa pidätellä paskan housuun tuloa. Sitten kun pääsee lopulta kotiin niin paska lentää paineella ympäri pönttöä.

      Aiheesta saisi kyllä melko hyvän komediapätkän telkkariin. Vaikka Jukka Rasila ajokoiramaisen olemuksensa kera näyttelemään jotain wannabemaratoonarihahmoa, jolla on ylipääsemättömän tuntuisia suolisto-ongelmia.

    • Anonyymi

      Sehän on hyvä, että vatsa toimii. Kovin tuntuu anonyymien palstajuoksijoiden päähän uloste kasaantuneen.

      • Anonyymi

        Jos päähän kasaantuu kakkaa, se pitää ulostaa paineella voorumille.


    • Anonyymi

      Tänään tehtiin historiaa. Aamulla herättyä piti käydä sköndällä. Yllättäen pari tuntia myöhemmin sama juttu, juuri ennen lenkille lähtöä. Ja vielä kesken lenkin kolmannen kerran! Uskomatonta sontaa. Eikä edes ollut kyse mistään vatsataudista. Ilmeisesti vaan olin syönyt niin paljon viime päivinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      82
      3560
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3344
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3129
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1981
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      147
      1545
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1311
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1302
    Aihe