Ajattelin oikein aloittaa, kun tuossa alla oli keskustelua siitä, että eläinaloitukset ovat hauskoja.
Mikä on mielestäsi feministisin eläin, joka koko olemuksellaan vastaa mielikuvaasi feminismistä ikään kuin kokonaisuutena? Näitähän voipi olla moniakin.
Itselläni tuo rukoilijasirkka tuli ensinnä mieleen, mutta jään odottamaan, koska varmaan muitakin jänskiä ajatuksia palstalaisilla herää. (Ja sitten se hymiö, kun humorilla... :-)
Femninistisin eläin -gallup...
184
5445
Vastaukset
- Nari_Säre
...on sitten mielestäni eri asia. Niitäkin voipi keksiä.
Itse assosioin naisellisimmaksi eläimeksi kissan. Ne hyppäävät syliin vasta sitten, kun ymmärtää katsoa muualle, ovat suloisia kehrätessään, kovia nukkumaan, ja tarvittaessa myös kynsiä ja luonnetta löytyy, kuten pitääkin. Pitävät pennuista hyvää huolta, arvostavat hyvää ruokaa ja lämpöistä pirttiä jne.- Nari_Säre
...puhumattakaan, joka jäi mainitsematta :-)
Ja nyt töihin. - Satunnainen vierailija
..on peto, joka tappaa monesti ihan vain huvin vuoksi:)
- Jausaa
kiduttavat saalistaan loppuun asti... syövät siellä missä on parhaat pöperöt jne.
- LPM-
Ei ole olemassa yhtä feminismiä. Toisen feminismi näyttää koiran kakalta, ja toisen lohikäärmeeltä.
- Nari_Säre
...itsekunkin omaa mielikuvaa.
Ei kait nyt ihan koko eläintarha sentään ole silkkaa feminismiä?
- koskapa
se on iso. näkee vain suoraan eteensä. jyrää kaikki alleen.
- jorojukka-kukka
Pöllö kaikessa viisaudessaan.
- Nari_Säre
...seuraavista pöllölajeista olisi lähempänä?
Huuhkaja vaiko helmipöllö?
Vaiko peräti viirupöllö? (Viirupöllöhän puolustaa tosi aggressiivisesti omaa pesää, joten siinä mielessä se tuli ehkäpä minulle mieleen... hyvä mielikuva sinänsä, pöllö on viisas petolintu, ja minusta feministit ajavat todella asioitaan joskus tosi ovelastikin.) - jorojukka-kukka
Nari_Säre kirjoitti:
...seuraavista pöllölajeista olisi lähempänä?
Huuhkaja vaiko helmipöllö?
Vaiko peräti viirupöllö? (Viirupöllöhän puolustaa tosi aggressiivisesti omaa pesää, joten siinä mielessä se tuli ehkäpä minulle mieleen... hyvä mielikuva sinänsä, pöllö on viisas petolintu, ja minusta feministit ajavat todella asioitaan joskus tosi ovelastikin.)Vähän kallistuisin huuhkajan puoleen noin ulkonäollisesti. Kissamainen naamarustinki. :)
- rusalka
Tuli heti mieleen sapelihammastiikeri. Sellainen muinaiseläin, joka on jo kuollut sukupuuttoon. Kuvittelen sitä samaa olevan tiikereissä, mutta sapelihammas eli huomattavasti vaikeammassa toisaalta rikkaassa ympäristössä, täynnä mahdollisuuksia. Ei ollut tämmöisiä nykyajan uhkia kuten ihminen, joka mm. tekee huvittavaksi mainoshömppäeläimeksi aikalaisen mammutin.
Lehmä edotommasti. Tuottava, vähään tyytyväinen, vuosittain uudistuva. Lehmä on ollut taloutemme selkäranka ja tärkein tyotantoeläin vieläkin.
Netissä on mahdollisuus ostaa lehmä Afrikkaan. Lehmä menee perheseen jossa on kaikesta pulaa. Autetaan ihmisiä auttamaan itseään. Viekäämme feministisiä lehmiä myös Afrikkaan.- Nari_Säre
...on kommentoitava, että mielestäni lehmä on vähän liian lauhkea ja taluteltavissa oleva vastatakseni tuota mielikuvaa.
Tosin se ehkä, että pillastuessaanhan lehmä potkii enimmäkseen yksikseen laitumella ilmaan takajalat suorana... - P.e.p.e.
Jos ajateltaisiinkin minkä ihmisryhmän edustaja olisi lähempänä lehmää, niin ilmeisesti se sitten olisi feministi?
Toimisiko tämä Afrikkalaisten auttamisjuttu näin päin? Nari_Säre kirjoitti:
...on kommentoitava, että mielestäni lehmä on vähän liian lauhkea ja taluteltavissa oleva vastatakseni tuota mielikuvaa.
Tosin se ehkä, että pillastuessaanhan lehmä potkii enimmäkseen yksikseen laitumella ilmaan takajalat suorana...Niinhän ovat feministitkin lauhkeita, ja jopa talutettavissa, mikäli suunta on juuri heidän haluamansa. Lehmän käsittelyssä, luullakseni, on tärkeää tietää, mitä ko. eläin haluaa ja toimia sen mukaan. Tosin en ole lehmiä tavannut livessä, mielikuvani voi olla hieman idealisoitu. Nähnyt heitä laitumella olen kyllä, miellyttävän sopuisaa porukkaa.
Lehmä Afrikkaan on erään kristillisen järjestön järjestämä toiminta. Läsimaassa oleva ihminen voi ostaa lehmän, joka luovutettaa afrikkalaiseen perheeseen. Maksu sisältää eläinlääkärin palvelun ja hedelmöitykset. eläimen avulla on mahdollista esim. kouluttaa lapsiaan ja välttää myös nälänhädän aiheuttama muutto kaupunkien slummeihin. Eläimen kohentavat etenkin Afr. naisten elämisen laatua ja vähentävät riippuvaisuutta avustuksista. Olen ostanut oman lehmäni, suosittelen muillekin.- matti
Mikähän piilee ajatuksena? Naisia haukutaan lehmiksi. Tulee mieleen haukkua feministejä?
matti kirjoitti:
Mikähän piilee ajatuksena? Naisia haukutaan lehmiksi. Tulee mieleen haukkua feministejä?
Lehmä on Suomen tärkein tuotantoeläin, eläin jonka KAIKKI tuotokset ovat hyödynnettävissä ja sinä pidät lehmäksi nimittämistä haukkumisena?? Suomalaisen maatalouden selkäranka on ollut, paitsi naisten tekemän työn, myös lehmien varassa. Lehmä sopi erittäin hyvin tunnuseläimeksi, niin sopuisa eläin se -nähdäkseni- on.
- jorojukka-kukka
*miettii isoja utareita*
jorojukka-kukka kirjoitti:
*miettii isoja utareita*
Minua on aina hieman harmittanut sovinistien nimittäminen sioiksi. Siat ovat käsittääkseni varsin älykkäitä eläimiä, jotka eivät ole tekemässä pahaa kenellekään, päinvastoin. On epämielyttävää, kun viattomia eläimiä loukaataan niin kovin.
Eläinrakas Tittelityy- matti
Tittelityy kirjoitti:
Lehmä on Suomen tärkein tuotantoeläin, eläin jonka KAIKKI tuotokset ovat hyödynnettävissä ja sinä pidät lehmäksi nimittämistä haukkumisena?? Suomalaisen maatalouden selkäranka on ollut, paitsi naisten tekemän työn, myös lehmien varassa. Lehmä sopi erittäin hyvin tunnuseläimeksi, niin sopuisa eläin se -nähdäkseni- on.
Naisia haukutaan yleisesti lehmiksi, varmaan uutta sinulle.
Ehkä näkemyksesi on oikea, feministejä haukutaan, vaikka ovat erittäin tarpeellisia ihmiskunnalle. - matti
Tittelityy kirjoitti:
Minua on aina hieman harmittanut sovinistien nimittäminen sioiksi. Siat ovat käsittääkseni varsin älykkäitä eläimiä, jotka eivät ole tekemässä pahaa kenellekään, päinvastoin. On epämielyttävää, kun viattomia eläimiä loukaataan niin kovin.
Eläinrakas TittelityyKoska sinua on harmittanut miesten haukkuminen sioiksi, haukut feministejä lehmiksi.
Se oli pointtisi.
Olet siis sekä sika että lehmä. Saanen käyttää sinusta nimitystä lehmä. Koska kukaan muu täällä ei ole lehmä. matti kirjoitti:
Koska sinua on harmittanut miesten haukkuminen sioiksi, haukut feministejä lehmiksi.
Se oli pointtisi.
Olet siis sekä sika että lehmä. Saanen käyttää sinusta nimitystä lehmä. Koska kukaan muu täällä ei ole lehmä.Aivan vapaasti. Lehmät ovat erityisen lähellä sydäntäni nyt, kun olen hankkinut oman. Tosin välimatka on pitkähkö, luulen kuitenkin sen olevan tämän uljaan eläimen kannalta hyvä. En ole oikein tottunut tuotantoeläimiin, etenkään niin isoihin, kuin lehmiin.
- jorojukka-kukka
Tittelityy kirjoitti:
Eläinrakas TittelityyEhkä mielikuva mutasavivellissä ryvettyneestä, isosta lurppakorvaisesta karjusta kuvaa retkiltään kotiin palannutta örähtelevää sovinistia. Ehkä siis puhtoinen vaaleanpunainen possukainen ei olekaan tarkoitettu sovinistiksi.
Mikä on muuten sovinistiksi sopiva eläin? (Muuli, myskihärkä, sarvikuono voisi olla lähinnä suorahoususovinistiin sopiva ja farkkusovinisti voisi olla laiska urosleijona.) Vai? - jorojukka-kukka
Ehkä mielikuva mutasavivellissä ryvettyneestä, isosta lurppakorvaisesta karjusta kuvaa retkiltään kotiin palannutta örähtelevää sovinistia. Ehkä siis puhtoinen vaaleanpunainen possukainen ei olekaan tarkoitettu sovinistiksi.
Mikä on muuten sovinistiksi sopiva eläin? (Muuli, myskihärkä, sarvikuono voisi olla lähinnä suorahoususovinistiin sopiva ja farkkusovinisti voisi olla laiska urosleijona.) Vai?Tavallinen mies leppeä hevonen.
- Vilma-Vallaton
Ehkä mielikuva mutasavivellissä ryvettyneestä, isosta lurppakorvaisesta karjusta kuvaa retkiltään kotiin palannutta örähtelevää sovinistia. Ehkä siis puhtoinen vaaleanpunainen possukainen ei olekaan tarkoitettu sovinistiksi.
Mikä on muuten sovinistiksi sopiva eläin? (Muuli, myskihärkä, sarvikuono voisi olla lähinnä suorahoususovinistiin sopiva ja farkkusovinisti voisi olla laiska urosleijona.) Vai?Sinulla on sana hallussa. ;)
¤hihittää¤
Mutta nyt pitää taas lähteä. Pihatalkoot kutsuu! jorojukka-kukka kirjoitti:
Mikä on muuten sovinistiksi sopiva eläin? (Muuli, myskihärkä, sarvikuono voisi olla lähinnä suorahoususovinistiin sopiva ja farkkusovinisti voisi olla laiska urosleijona.) Vai?Nari Säre, jonka makuun luotan, ehdotti lapamatoa. Hän osasi kuvata kyseisen eläimenkin varsin maanläheisesti. En välitä toistaa sitä. Siis lapamato ehdottomasti.
- jorojukka-kukka
Tittelityy kirjoitti:
Nari Säre, jonka makuun luotan, ehdotti lapamatoa. Hän osasi kuvata kyseisen eläimenkin varsin maanläheisesti. En välitä toistaa sitä. Siis lapamato ehdottomasti.
Mutta sehän kasvaa ihmisen suolistossa. :0
Pitänee heti löytää Narin selvitys. :) - kirjoittaja TT
matti kirjoitti:
Koska sinua on harmittanut miesten haukkuminen sioiksi, haukut feministejä lehmiksi.
Se oli pointtisi.
Olet siis sekä sika että lehmä. Saanen käyttää sinusta nimitystä lehmä. Koska kukaan muu täällä ei ole lehmä.on ilmoittanut, ettei pidä siitä, että jos toisia haukutaan, että siihen vastataan samalla mitalla.
Nyt TT kuitenkin tekee itse juuri näin.
Miksi miehiä aina puolustetaan? - jorojukka-kukka
kirjoittaja TT kirjoitti:
on ilmoittanut, ettei pidä siitä, että jos toisia haukutaan, että siihen vastataan samalla mitalla.
Nyt TT kuitenkin tekee itse juuri näin.
Miksi miehiä aina puolustetaan?Eikös tuossa puolustettu sikoja? :)
- sitten
Eikös tuossa puolustettu sikoja? :)
Kaikkihan tietää, ettei Babe-possua verrata sovinisteihin.
- jorojukka-kukka
sitten kirjoitti:
Kaikkihan tietää, ettei Babe-possua verrata sovinisteihin.
Mikä olisi sovinistia kuvaava eläin?
- Ruosutar
Tittelityy kirjoitti:
Eläinrakas TittelityyMinuakin alkaa säälittämään eläimet joita verrataan palstalaisiin.
Paskat minä palstalaisista... ;) - ole olemassakaan
Mikään eläin ei ole sovinisti.
- jorojukka-kukka
ole olemassakaan kirjoitti:
Mikään eläin ei ole sovinisti.
Mikä eläin KUVAISI parhaiten sovinistia?
- jorojukka-kukka
Ruosutar kirjoitti:
Minuakin alkaa säälittämään eläimet joita verrataan palstalaisiin.
Paskat minä palstalaisista... ;)"...me ollaan sankareita kaikki..."
- ei mikään
Mikä eläin KUVAISI parhaiten sovinistia?
eläin kuvaa sovinistia. Ei tule mitään mielikuvaa.
Eikä saa loukata mitään eläintä, edes lapamatoa. - yksinkertainen
mutta hieman outo vertaus, koska lehmä ei tee mitään. Lehmä vain märehtii.
Tämä siis tarkoittaisi sitä, että feminististä on kyllä hyötyä kunhan hän ei tee mitään.
Lehmän tuottavuuskin nykypäivänä on lähinnä teuraana.
Kyllä minusta feminismi ajoittain tuo mieleen harakan. Sehän kerää itselleen, erityisesti kaikkea mikä kiiltää. Ja feminismi haluaa kiillottaa omaa kuvaansa ja saada itsestään mielikuvan, jossa se on kirkas johtotähti tasa-arvon alalla. - koskaan maitoa?
yksinkertainen kirjoitti:
Tämä siis tarkoittaisi sitä, että feminististä on kyllä hyötyä kunhan hän ei tee mitään.
Kyllä minusta feminismi ajoittain tuo mieleen harakan. Sehän kerää itselleen, erityisesti kaikkea mikä kiiltää. Ja feminismi haluaa kiillottaa omaa kuvaansa ja saada itsestään mielikuvan, jossa se on kirkas johtotähti tasa-arvon alalla.Kerma/juustot/viilit/jogurtit/voi/margariini/piimä
Utareista lähtoisin :)
Harakoita haukutaan, mutta ovat fiksuja lintuja. - yksinkertainen
koskaan maitoa? kirjoitti:
Kerma/juustot/viilit/jogurtit/voi/margariini/piimä
Utareista lähtoisin :)
Harakoita haukutaan, mutta ovat fiksuja lintuja.lypsetään ensin tyhjäksi ja sitten teurastetaan.
- jorojukka-kukka
Kyllä minusta feminismi ajoittain tuo mieleen harakan. Sehän kerää itselleen, erityisesti kaikkea mikä kiiltää. Ja feminismi haluaa kiillottaa omaa kuvaansa ja saada itsestään mielikuvan, jossa se on kirkas johtotähti tasa-arvon alalla.Sovinistinen käki käy taas toisten pesillä.
- jorojukka-kukka
Sovinistinen käki käy taas toisten pesillä.
Kerrassaan upeaa oivallusta, räjähtävää luovuutta, allekirjoittaneen rehellisyyttä pysyä kirjoituksensa takana.
;D - yksinkertainen
Kerrassaan upeaa oivallusta, räjähtävää luovuutta, allekirjoittaneen rehellisyyttä pysyä kirjoituksensa takana.
;Dmukavaa, että arvostat itseäsi näinkin paljon.
- jorojukka-kukka
lypsetään ensin tyhjäksi ja sitten teurastetaan.
Valitettavan usein feministin kohtaloa.
Kyllä minusta feminismi ajoittain tuo mieleen harakan. Sehän kerää itselleen, erityisesti kaikkea mikä kiiltää. Ja feminismi haluaa kiillottaa omaa kuvaansa ja saada itsestään mielikuvan, jossa se on kirkas johtotähti tasa-arvon alalla.Lehmä on erittäin hyödyllinen eläin. Taloudellisesti, se aterio ruokansa monta kertaa, neljä mahaa on tässä toimessa tarpeellinen. Lehmät tuottavat maanparannus ainetta ja jopa virtsa on hyödyllistä lannoitteena. Lehmät tuottavat uuden vasikan joka vuosi ja ovat siten varsin uudistuskykyisiä. Jopa kuolleena lehmä on hyödynnettävissä lihana ja nahkana, luista tehdään luujauhoa ja sisäelimistä voidaan valmistaa monenlaisia aterioita. Sisäelin ateriat ovat tosin minulle aika vieraita käsittelitä, mutta näin kuulema on. Maidon tuotannosta jo joku mainitsikin.
Lehmä on kertakaikkisen hyödyllinen eläin ja turhaan tätä uljasta eläintä aliarvioidaan. Lehmien arvostus on kertakaikkisesti liian alakantissa.
Miten idyllinen näky onkaan, lauma sopuisasti märehtiviä nautoja kesäillan tummuessa. Estetiikkakin on siis mukana.- jorojukka-kukka
mukavaa, että arvostat itseäsi näinkin paljon.
Itsearvostuksesta se lähtee.
- yksinkertainen
Tittelityy kirjoitti:
Lehmä on erittäin hyödyllinen eläin. Taloudellisesti, se aterio ruokansa monta kertaa, neljä mahaa on tässä toimessa tarpeellinen. Lehmät tuottavat maanparannus ainetta ja jopa virtsa on hyödyllistä lannoitteena. Lehmät tuottavat uuden vasikan joka vuosi ja ovat siten varsin uudistuskykyisiä. Jopa kuolleena lehmä on hyödynnettävissä lihana ja nahkana, luista tehdään luujauhoa ja sisäelimistä voidaan valmistaa monenlaisia aterioita. Sisäelin ateriat ovat tosin minulle aika vieraita käsittelitä, mutta näin kuulema on. Maidon tuotannosta jo joku mainitsikin.
Lehmä on kertakaikkisen hyödyllinen eläin ja turhaan tätä uljasta eläintä aliarvioidaan. Lehmien arvostus on kertakaikkisesti liian alakantissa.
Miten idyllinen näky onkaan, lauma sopuisasti märehtiviä nautoja kesäillan tummuessa. Estetiikkakin on siis mukana.mitään lehmiä vastaan ole. Kunhan vain periaatteesta yritän saada aikaan väittelyä.
Totta kuitenkin, että eihän viattomien luontokappaleiden kustannuksella saisi näin leikkiä ja mennä ihmisiin vertailemaan. Ottavat vielä itseensä. Eikä syyttä. - yksinkertainen
Valitettavan usein feministin kohtaloa.
muistaisin sinun kirjoittaneen joskus, että feministiksi synnytään. Samoin lehmäksi. Tämä on sitten sitä jaettuja kortteja jo ennen syntymää?
- jorojukka-kukka
muistaisin sinun kirjoittaneen joskus, että feministiksi synnytään. Samoin lehmäksi. Tämä on sitten sitä jaettuja kortteja jo ennen syntymää?
Ainakin itse olen syntymäfeminsti, mutta en mene sanomaan muista mitään. Mutta totta, USEIN kortit jaetaan ennen syntymää ja näin elämästä ei tule oikeudenmukaista, mutta eihän se koskaan ole.
mitään lehmiä vastaan ole. Kunhan vain periaatteesta yritän saada aikaan väittelyä.
Totta kuitenkin, että eihän viattomien luontokappaleiden kustannuksella saisi näin leikkiä ja mennä ihmisiin vertailemaan. Ottavat vielä itseensä. Eikä syyttä.Minä olen tutustunut, lehmiin vasta nyt, uutena lehmän ostajana. Löysin kirjakätköistäni iänvanhan, nautaeläimiä käsittelevän kirjan, sitä olen tässä lueskellut. Lehmä on todellakin varsin kiehtova eläin, tosin luulen sen sitä olevan ainoastaan teorian tasolle -minulle.
Ihmisten vertailu eläimiin pitää sisällään loukkaantumisen vaaran, joko eläimen tai ihmisten, sikäli siitä huumorin viljely on aika arveluttavaa. Omalla kustannuksellaan nauraminen on vähemmän vaarallista.- yksinkertainen
Tittelityy kirjoitti:
Minä olen tutustunut, lehmiin vasta nyt, uutena lehmän ostajana. Löysin kirjakätköistäni iänvanhan, nautaeläimiä käsittelevän kirjan, sitä olen tässä lueskellut. Lehmä on todellakin varsin kiehtova eläin, tosin luulen sen sitä olevan ainoastaan teorian tasolle -minulle.
Ihmisten vertailu eläimiin pitää sisällään loukkaantumisen vaaran, joko eläimen tai ihmisten, sikäli siitä huumorin viljely on aika arveluttavaa. Omalla kustannuksellaan nauraminen on vähemmän vaarallista.että oman käsitykseni mukaan nainen ei ota kovin posiitivisesti asiaa, jos mies häntä lehmäksi kutsuu.
Naisiin käytettäviä eläinkunnan kuvauksia löytyykin kokolailla enemmän kuin miehiin verrattavia "vastaavuuksia". Miestä sanotaan siaksi naista emakoksi. Miehestä sanottu sonni saa helposti huomattavasti positiivisempia mielikuvia kuin naisesta sanottu lehmä. Asiaa kun miettii niin monista eläimistä otetaan vertauksia juuri seksiin. Lahna, koira, kani, hirvi jne...
No en tiedä miten ihmiset kokevat itsensä vertaukset eläimeen. Riippuu varmaan kovasti eläimestä mihin verrataan. Sanottakoon, että avaus joka on kadonnut palstalta oli ehkä mielikuviltaan vähemmän miehiä mairitteleva. Tapa sekin on, että haukutaan toista vaikka lapamadoksi ja kirjoitetaan perään että vitsi vitsi.
Itselläni ei ole muita eläimiä kuin virkaheitot ajokoira ja mäyräkoira. Kun tuo tappamisen meininki ei niin kovasti kiinnosta nykyisin niin metsäkoirat pääsivät eläkkeelle leipätyöstään. Tosin näyttäisi että varhaiseläkeläisiä kovasti houkuttaisi tehdä omia töitään vielä.
Lampaan ajattelin jos ostaisi niin ei tarvitsisi ajaa nurmikkoa. - yksinkertainen
Ainakin itse olen syntymäfeminsti, mutta en mene sanomaan muista mitään. Mutta totta, USEIN kortit jaetaan ennen syntymää ja näin elämästä ei tule oikeudenmukaista, mutta eihän se koskaan ole.
syystä oikeudenmukaisuuden pohdinnassa pitää muistaa lähtökohtana olevan oikeudenmukaisuuden olosuhteet.
Itse en usko, että kortteja jaetaan ennen syntymää tai edes sen aikana. Jokainen luo oman maailmansa ja elämänsä. On täysin ihmisestä kiinni miten suhtautuu vastaan tuleviin esteihin. Toiset kiipeävät niistä yli omin voimin, toiset pyytävät apua ja jotkut jäävät valittamaan niiden ääreen. yksinkertainen kirjoitti:
että oman käsitykseni mukaan nainen ei ota kovin posiitivisesti asiaa, jos mies häntä lehmäksi kutsuu.
Naisiin käytettäviä eläinkunnan kuvauksia löytyykin kokolailla enemmän kuin miehiin verrattavia "vastaavuuksia". Miestä sanotaan siaksi naista emakoksi. Miehestä sanottu sonni saa helposti huomattavasti positiivisempia mielikuvia kuin naisesta sanottu lehmä. Asiaa kun miettii niin monista eläimistä otetaan vertauksia juuri seksiin. Lahna, koira, kani, hirvi jne...
No en tiedä miten ihmiset kokevat itsensä vertaukset eläimeen. Riippuu varmaan kovasti eläimestä mihin verrataan. Sanottakoon, että avaus joka on kadonnut palstalta oli ehkä mielikuviltaan vähemmän miehiä mairitteleva. Tapa sekin on, että haukutaan toista vaikka lapamadoksi ja kirjoitetaan perään että vitsi vitsi.
Itselläni ei ole muita eläimiä kuin virkaheitot ajokoira ja mäyräkoira. Kun tuo tappamisen meininki ei niin kovasti kiinnosta nykyisin niin metsäkoirat pääsivät eläkkeelle leipätyöstään. Tosin näyttäisi että varhaiseläkeläisiä kovasti houkuttaisi tehdä omia töitään vielä.
Lampaan ajattelin jos ostaisi niin ei tarvitsisi ajaa nurmikkoa...että minäkin tyrmistyisin, jos joku innostuisi minua lehmittelemään. Huorittelu on jotenkin tutumpaa, eikä sekään ole mitenkään tavanomaista. Nimittelyä harrastavat lähinnä torjutuksi tulleet juopuneet, harvoin sellaisiin kuitenkaan törmää.
Eläimiin liittyy merkillisiä mielikuvia. Arabimaissa koirat ja siat ovat saataisia eläimiä. Koiraksi haukkuminen siellä on vaarallista puuhaa, siasta puhumattakaan.
Minä en oikein osaa suhtautua eläimiin siten, että siirtäisin niihin inhimillisiä ominaisuuksia. Hyeenistakin opin jossain vaiheessa pitämään, luettuani laumasta kertovan kirjan. Eläinten sosiaaliset suhteet ovat mielenkiintoisia ja yllätävän monimuotoisia.
Minulla ei tällä hetkellä ole lainkaan eläintä, paitsi tietenkin se lehmä Afrikassa. On tarpeeksi vaikeaa sovitella aikatauluja muutenkin, elämistä huolehtiminen olisi aika hankalaa.
Matkustelemme niin paljon sekä yhdessä, että erikseen.
Minulla on mielikuva, että lampaat ovat aika ikävystyttäviä eläimiä. Eikö vuohi olisi parempi, vuohia voi lisäksi vuokrata kesäksi?- avecMaria
Tittelityy kirjoitti:
..että minäkin tyrmistyisin, jos joku innostuisi minua lehmittelemään. Huorittelu on jotenkin tutumpaa, eikä sekään ole mitenkään tavanomaista. Nimittelyä harrastavat lähinnä torjutuksi tulleet juopuneet, harvoin sellaisiin kuitenkaan törmää.
Eläimiin liittyy merkillisiä mielikuvia. Arabimaissa koirat ja siat ovat saataisia eläimiä. Koiraksi haukkuminen siellä on vaarallista puuhaa, siasta puhumattakaan.
Minä en oikein osaa suhtautua eläimiin siten, että siirtäisin niihin inhimillisiä ominaisuuksia. Hyeenistakin opin jossain vaiheessa pitämään, luettuani laumasta kertovan kirjan. Eläinten sosiaaliset suhteet ovat mielenkiintoisia ja yllätävän monimuotoisia.
Minulla ei tällä hetkellä ole lainkaan eläintä, paitsi tietenkin se lehmä Afrikassa. On tarpeeksi vaikeaa sovitella aikatauluja muutenkin, elämistä huolehtiminen olisi aika hankalaa.
Minulla on mielikuva, että lampaat ovat aika ikävystyttäviä eläimiä. Eikö vuohi olisi parempi, vuohia voi lisäksi vuokrata kesäksi?Minä periaatteessa olen kaikkea sitä määritettä vastaan, jonka ulkopuolinen henkilö tekee toisesta. Taannoinen eläinaloitus oli tarkoitettu pelkkään kiusantekoon, eikä sillä ollut muuta tarkoitusta.
Jos aloitus olisi kirjoitettu itsestä, ja pyydetty perään jokaista halukasta palstalaista kertomaan, mikä eläin he olisivat, tai millaisena eläimenä he näkevät itsensä, kaiku olisi ollut aivan eri. Mutta ei olisi aiheuttanut kenellekään pahaa mieltä, ja sehän oli tarkoitus!! Aiheen ulkopuolellahan se silti olisi ollut. Mutta aiheen olisi voinut yhdistää Narin tekemään malliin...
Mutta koska palstalla edelleen hyörii kymmenvuotiaan lapsen tasolla olevia aikuisten nimissä kirjoittavia, ei tulos ole sen kummempi kuin mitä se nyt näyttää olevan. Sääli.
Feminismistä ei keskustella, keskustellaan vain muista palstalla kirjoittavista. Tälläkin toiminalla on varmasti motiivi. Mutta sitä tuskin kukaan myöntää.
Olen tyytyväinen, etten itse osallistunut moiseen törkyilyyn. - Ruosutar
että elämään ei pysty vaikuttamaan. Uskot siis kohtaloon.
No jos uskoo kohtaloon niin silloin ei itse tarvitse tehdä mitään parantaakseen tai ohjaillakseen omaa elämäänsä, vaan saa valittaa ja vaatia. Lopunikäistä valitusta. - Ruosutar
avecMaria kirjoitti:
Minä periaatteessa olen kaikkea sitä määritettä vastaan, jonka ulkopuolinen henkilö tekee toisesta. Taannoinen eläinaloitus oli tarkoitettu pelkkään kiusantekoon, eikä sillä ollut muuta tarkoitusta.
Jos aloitus olisi kirjoitettu itsestä, ja pyydetty perään jokaista halukasta palstalaista kertomaan, mikä eläin he olisivat, tai millaisena eläimenä he näkevät itsensä, kaiku olisi ollut aivan eri. Mutta ei olisi aiheuttanut kenellekään pahaa mieltä, ja sehän oli tarkoitus!! Aiheen ulkopuolellahan se silti olisi ollut. Mutta aiheen olisi voinut yhdistää Narin tekemään malliin...
Mutta koska palstalla edelleen hyörii kymmenvuotiaan lapsen tasolla olevia aikuisten nimissä kirjoittavia, ei tulos ole sen kummempi kuin mitä se nyt näyttää olevan. Sääli.
Feminismistä ei keskustella, keskustellaan vain muista palstalla kirjoittavista. Tälläkin toiminalla on varmasti motiivi. Mutta sitä tuskin kukaan myöntää.
Olen tyytyväinen, etten itse osallistunut moiseen törkyilyyn.siinä ketjussa että kyseenalaistin ketjunaloittajan motiiveja.
Se koettiin kritiikkinä, ja sitähän se tavallaan olikin. Rankaistukseskseni sitten sain vastauksen joka alitti jopa edelliset eläinvertaukset.
Yleensä kestän arvostelut, varsinkin lapsellisten aikuisten arvostelut, mutta rajansa kaikella. Johonkin on se raja asetettava. Puolustelu on oikeutettua silloin kun tuo raja on ylitetty. Raja tietysti kullakin kulkee eri tasolla. avecMaria kirjoitti:
Minä periaatteessa olen kaikkea sitä määritettä vastaan, jonka ulkopuolinen henkilö tekee toisesta. Taannoinen eläinaloitus oli tarkoitettu pelkkään kiusantekoon, eikä sillä ollut muuta tarkoitusta.
Olen tyytyväinen, etten itse osallistunut moiseen törkyilyyn.Ihmiset kategorisoivat toisiaan jatkuvasti. Ihmisten on omat turvallisuutensa kannalta tärkeä määritellä toisten "turvallisuustaso", tämä piirre lienee jäljellä laumaeläimen vaistoista.
Määrittely, jos se on sitä, ettei ole haluakaan kuulla toisen viestiä on ärsyttävää. Ihminen voi puhua katkeamattomasti ja edellenkään ei tule ymmäretyksi, koska halua ymmärtämiseen ei ole. Tälläinen määrittely harmittaa kovasti, varsinkin jos ymmäretyksi tulemisen tarve on voimakas.
Eläinketju on ilmeisesti jollekin varsin tärkeä, uusi aloitus sen tiimoilta on näköjään ilmestynyt. Vitsi alkaa toisaalta jo vanhentua. Eläimeen vertaaminen ei sinänsä minua häirinnyt, mutta tahallista loukkaamisen tarvetta en ymmärrä. Toisaalta olen myöskin jäävi. Pidin vilpittömästi lintu vertauksesta. Vapauden ajatus on aina kiehtonut minua- avecMaria
Ruosutar kirjoitti:
siinä ketjussa että kyseenalaistin ketjunaloittajan motiiveja.
Se koettiin kritiikkinä, ja sitähän se tavallaan olikin. Rankaistukseskseni sitten sain vastauksen joka alitti jopa edelliset eläinvertaukset.
Yleensä kestän arvostelut, varsinkin lapsellisten aikuisten arvostelut, mutta rajansa kaikella. Johonkin on se raja asetettava. Puolustelu on oikeutettua silloin kun tuo raja on ylitetty. Raja tietysti kullakin kulkee eri tasolla.Puhut hyvin samaoin kuin mitä minäkin olen täällä kokenut. Ryhmästä erottuminen on täällä rangaistava teko. Toiseeen muottiin alistaminen, kuin mitä itse itsestään on kertonut, ei ole kovinkaan mielekästä eikä kuulu sivistyneen ihmisen toimintaan.
Jollain on todella suuri rankaisun tarve, miksi, sitä voimme vain arvailla.
Ehkä olemme liian hyviä. :) - avecMaria
Tittelityy kirjoitti:
Ihmiset kategorisoivat toisiaan jatkuvasti. Ihmisten on omat turvallisuutensa kannalta tärkeä määritellä toisten "turvallisuustaso", tämä piirre lienee jäljellä laumaeläimen vaistoista.
Määrittely, jos se on sitä, ettei ole haluakaan kuulla toisen viestiä on ärsyttävää. Ihminen voi puhua katkeamattomasti ja edellenkään ei tule ymmäretyksi, koska halua ymmärtämiseen ei ole. Tälläinen määrittely harmittaa kovasti, varsinkin jos ymmäretyksi tulemisen tarve on voimakas.
Eläinketju on ilmeisesti jollekin varsin tärkeä, uusi aloitus sen tiimoilta on näköjään ilmestynyt. Vitsi alkaa toisaalta jo vanhentua. Eläimeen vertaaminen ei sinänsä minua häirinnyt, mutta tahallista loukkaamisen tarvetta en ymmärrä. Toisaalta olen myöskin jäävi. Pidin vilpittömästi lintu vertauksesta. Vapauden ajatus on aina kiehtonut minuaNo minua tuo eläinaloitus ei sinällään suuremmin haitannut. Se oli typerä aikuisen ihmisen kirjoittamana (tai sellaisena esiintyvän) ja sen tarkoituskin liian selvästi esillä. Tällaiset ilmiselvät piikit ovat huonoja. Minun kohdalleni aloitukseen osui susi. Susihan on erittäin älykäs ja sosiaalinen eläin - monen kunnioittama eläin. Kiitin aloittajaa tästä "arvonimestä". Sittemmin joron piti arvioida minut uudelleen, koska tosiaan susi oli liian "hyvä" arvio minusta. Niipä sain nimityksen vihainen kalkkuna. En tiedä onko kalkkunat muuta kuin vihaisia en ole koskaan tavannut. Vai olisiko vain jälleen kerran henkilöityvä keskustelua "huumorin" varjolla.
On vähän eri asia määritellä turvallisuuttaan kuin väittää vastaan jo monesti esille tullutta totuutta. Minusta näillä on ero. Vai mitä ajattelet?
Toisaalta ei kyse ole kuin siitä, että sanaa ei kunnioiteta. Sitä sanaa jonka ihminen itse itsestään sanoo. Vaan se pitää muuttaa. Sehän ei kyllä välttämättä ole mitään määrittelyä vaan kiusantekoa määrittelemällä.
Työpaikkakiusaamisen eräs piirre on se, että uhri on puolustuskyvytön. Tämä täyttyy myös tässä henkisessä väkivallassa jota täällä harrastetaan.
Ei voi olla asiat hyvin niilläkään, jotka tuohon uudelleen ja uudelleen sortuvat ja tuntevat tarvetta kiusta asialla, jonka suhteen uhri on puolustuskyvytön.
Olen kuitenkin itse onnellinen siitä, että en ole toiminut samoin. avecMaria kirjoitti:
No minua tuo eläinaloitus ei sinällään suuremmin haitannut. Se oli typerä aikuisen ihmisen kirjoittamana (tai sellaisena esiintyvän) ja sen tarkoituskin liian selvästi esillä. Tällaiset ilmiselvät piikit ovat huonoja. Minun kohdalleni aloitukseen osui susi. Susihan on erittäin älykäs ja sosiaalinen eläin - monen kunnioittama eläin. Kiitin aloittajaa tästä "arvonimestä". Sittemmin joron piti arvioida minut uudelleen, koska tosiaan susi oli liian "hyvä" arvio minusta. Niipä sain nimityksen vihainen kalkkuna. En tiedä onko kalkkunat muuta kuin vihaisia en ole koskaan tavannut. Vai olisiko vain jälleen kerran henkilöityvä keskustelua "huumorin" varjolla.
On vähän eri asia määritellä turvallisuuttaan kuin väittää vastaan jo monesti esille tullutta totuutta. Minusta näillä on ero. Vai mitä ajattelet?
Toisaalta ei kyse ole kuin siitä, että sanaa ei kunnioiteta. Sitä sanaa jonka ihminen itse itsestään sanoo. Vaan se pitää muuttaa. Sehän ei kyllä välttämättä ole mitään määrittelyä vaan kiusantekoa määrittelemällä.
Työpaikkakiusaamisen eräs piirre on se, että uhri on puolustuskyvytön. Tämä täyttyy myös tässä henkisessä väkivallassa jota täällä harrastetaan.
Ei voi olla asiat hyvin niilläkään, jotka tuohon uudelleen ja uudelleen sortuvat ja tuntevat tarvetta kiusta asialla, jonka suhteen uhri on puolustuskyvytön.
Olen kuitenkin itse onnellinen siitä, että en ole toiminut samoin.Kalkkuna on viehättävä sosiaalinen lintu, reviiritietoisena se kyllä puolustaa omiaan ja alueitaan (samoin tekee ankka). Vihainen kalkkuna on pelottava eläin, täysin pelottomana se syksyy silmille armottomasti. Kaunis näky uroskalkkuna ei kyllä ole. Lapsena maalla ollessani, näitä viehättäviä lintuja oleili, siitä tiedän.
Vaikeahan sitä on keskustelua harrastaa, jos sanaa ei uskota. Ajatuksilta putoaa silloin pohja pois ja onhan se turhauttavaakin. Ihmisten kiusaaminen määrittelemällä on samalla ihmisarvon kieltämistä, viedään ikäänkuin oikeus olla, sitä mitä kokee itse olevansa.
Aikoinaan on joku sanonut (en muista kuka) että: "Orjilta voidaan viedä kaikki muu, mutta ajattelua heiltä ei voida kieltää, ainoastaan vapaiden ihmisten ajattelun vapautta on tarkoituksenmukaista rajoittaa, siksi jotkut vapaat ovat orjia kahlitumpia".
Ajattelun vapauden rajoittaminen on väkivaltaa raadollisimilaan. Ikävä kyllä, jotkut ajattelevat aatteen nimissä olevansa oikeutettuja rajoiuksia toisille tekemään. Feminismi (suomalaisittain) ei oikeasti ole siihen syylistynyt.- rusalka
avecMaria kirjoitti:
No minua tuo eläinaloitus ei sinällään suuremmin haitannut. Se oli typerä aikuisen ihmisen kirjoittamana (tai sellaisena esiintyvän) ja sen tarkoituskin liian selvästi esillä. Tällaiset ilmiselvät piikit ovat huonoja. Minun kohdalleni aloitukseen osui susi. Susihan on erittäin älykäs ja sosiaalinen eläin - monen kunnioittama eläin. Kiitin aloittajaa tästä "arvonimestä". Sittemmin joron piti arvioida minut uudelleen, koska tosiaan susi oli liian "hyvä" arvio minusta. Niipä sain nimityksen vihainen kalkkuna. En tiedä onko kalkkunat muuta kuin vihaisia en ole koskaan tavannut. Vai olisiko vain jälleen kerran henkilöityvä keskustelua "huumorin" varjolla.
Olen kuitenkin itse onnellinen siitä, että en ole toiminut samoin.Kalkkunan olen joskus nähnyt läheltä. Tutuillani oli pari kasvattia kerran. Se on hurjan erikoinen lintu. Sen 'heltta' vaihtaa väriä sinisestä punaiseen, kun se kiihtyy(?). Sitä paitsi hyvää sen liha.
Älä ota liian vakavasti.
Hauska seurata tätä keskustelua.
Minusta lehmä on ihastuttava eläin. Olen silittänyt sen sileää kylkeä ja katsonut sen suurin tummiin silmiin. Lehmä on lämmintä hyvääoloa koko eläin. Sellaiset, jotka hoitavat eläimiä, ovat vissiin kyllästyneet eläimiin. Sieltä se haukkumanimi juontaa juuret.
Jos minua kutsutaan lehmäksi, se loukkaa. Esimerkiksi poikii kuin lehmä. No, olen tästä kirjoittanut aiemminkin täällä. Minä satun olemaan rakenteeltani sellainen, että keskivartalossa on voimakkaat lihakset ponnistamiseen, kiitos uintiharrastuksen (jopa kilpauinti).
Nainenhan ei saa olla hyvä. Sellaisesta on pakko keksiä joku herja.
Siksi esitin tuolla sapelihammastiikeriä. Sitä ei kait ole riepoteltu missään jutuissa vielä. Kaikista muista melkein on tehty joku puhuva piirrosolento. Niin, onhan se tiikeri tungettu tankkiin... rusalka kirjoitti:
Kalkkunan olen joskus nähnyt läheltä. Tutuillani oli pari kasvattia kerran. Se on hurjan erikoinen lintu. Sen 'heltta' vaihtaa väriä sinisestä punaiseen, kun se kiihtyy(?). Sitä paitsi hyvää sen liha.
Älä ota liian vakavasti.
Minusta lehmä on ihastuttava eläin. Olen silittänyt sen sileää kylkeä ja katsonut sen suurin tummiin silmiin. Lehmä on lämmintä hyvääoloa koko eläin. Sellaiset, jotka hoitavat eläimiä, ovat vissiin kyllästyneet eläimiin. Sieltä se haukkumanimi juontaa juuret.
Jos minua kutsutaan lehmäksi, se loukkaa. Esimerkiksi poikii kuin lehmä. No, olen tästä kirjoittanut aiemminkin täällä. Minä satun olemaan rakenteeltani sellainen, että keskivartalossa on voimakkaat lihakset ponnistamiseen, kiitos uintiharrastuksen (jopa kilpauinti).
Siksi esitin tuolla sapelihammastiikeriä. Sitä ei kait ole riepoteltu missään jutuissa vielä. Kaikista muista melkein on tehty joku puhuva piirrosolento. Niin, onhan se tiikeri tungettu tankkiin...Sapelihammastiikeri on sankarina siinä uudessa piiretyssä Ice Age, nyt taitaa jo kakkonen olla elokuvateatterissa. Vekkuli pelastaa muut eläimet toisilta sapelihammastiikereiltä.
Kurja on toisaalta särkeä mielikuvasi ainutlaatuisesta oivalluksesta. Minun on pidettävä kuitenkin kiinni vasta saadusta arvonimestäni, muistaakseni se oli: Palstan tietäjä. Olen siis tästä lähin vielä sietämättämmän tietäväisenpi, sorry. :(- nipotusta
Tittelityy kirjoitti:
..että minäkin tyrmistyisin, jos joku innostuisi minua lehmittelemään. Huorittelu on jotenkin tutumpaa, eikä sekään ole mitenkään tavanomaista. Nimittelyä harrastavat lähinnä torjutuksi tulleet juopuneet, harvoin sellaisiin kuitenkaan törmää.
Minulla on mielikuva, että lampaat ovat aika ikävystyttäviä eläimiä. Eikö vuohi olisi parempi, vuohia voi lisäksi vuokrata kesäksi?Mitä tämä aloitus täällä tekee, missä on haukuttu naisia lehmiksi?
nipotusta kirjoitti:
Mitä tämä aloitus täällä tekee, missä on haukuttu naisia lehmiksi?
Pyydä toki viestin poistoa, jos se sinua niin kovin häiritsee. Ylläpito toimii varsin nopeasti tarvittaessa. Viestien poistaminen on varsin helpoksi tehty. Minä en paljoakaan ole harrastanut viestien poistoja, enkä myöskään uikuttanut niiden poistamattomuudesta.
- viestit ei poistu
Tittelityy kirjoitti:
Pyydä toki viestin poistoa, jos se sinua niin kovin häiritsee. Ylläpito toimii varsin nopeasti tarvittaessa. Viestien poistaminen on varsin helpoksi tehty. Minä en paljoakaan ole harrastanut viestien poistoja, enkä myöskään uikuttanut niiden poistamattomuudesta.
vaikka olen yrittänyt poistaa.
Olet outo tapaus. - täällä miehiä
Tittelityy kirjoitti:
ja nuoleskelet, niin onko koskaan tullut mieleesi, että kun haukut NAIAIA, niin nekin vastaa samalla mitalla takaisin!
Joten jospa lopettaisit ja alkaisit nuoleskella vaihteeksi naisia. täällä miehiä kirjoitti:
ja nuoleskelet, niin onko koskaan tullut mieleesi, että kun haukut NAIAIA, niin nekin vastaa samalla mitalla takaisin!
Joten jospa lopettaisit ja alkaisit nuoleskella vaihteeksi naisia.Arvasinkin sinun ilmestyvän, heti sen jälkeen. kun keskustelin Marian kanssa.
Jospa naiset eivät tarvitse nuoleskelua, ehkäpä kaikki eivät ole niin herkkiä imartelulle, kuin minä. Silloihan lipoisin aivan suotta ja kieli vain väsyisi?- Ruosutar
rusalka kirjoitti:
Kalkkunan olen joskus nähnyt läheltä. Tutuillani oli pari kasvattia kerran. Se on hurjan erikoinen lintu. Sen 'heltta' vaihtaa väriä sinisestä punaiseen, kun se kiihtyy(?). Sitä paitsi hyvää sen liha.
Älä ota liian vakavasti.
Siksi esitin tuolla sapelihammastiikeriä. Sitä ei kait ole riepoteltu missään jutuissa vielä. Kaikista muista melkein on tehty joku puhuva piirrosolento. Niin, onhan se tiikeri tungettu tankkiin...>Nainenhan ei saa olla hyvä. Sellaisesta on pakko keksiä joku herja.<
Niin kenen mielestä ei saa nainen olla hyvä? Omastako vaiko toisten mielestä.
Tässä "eläinvertailussahan" juuri naiset nimittelivät naisia, ei miehet kai edes antaneet vertauksia, jos muistan oikein. - arvasin ja arvasin
Tittelityy kirjoitti:
Arvasinkin sinun ilmestyvän, heti sen jälkeen. kun keskustelin Marian kanssa.
Jospa naiset eivät tarvitse nuoleskelua, ehkäpä kaikki eivät ole niin herkkiä imartelulle, kuin minä. Silloihan lipoisin aivan suotta ja kieli vain väsyisi?Tämä oli viimeinen temppusi täällä. En luota sinuun enää koskaan.
Ei, naiset eivät tarvitse mielestäsi mitään, hyvä kun sait käännettyä hassun aiheenkin mieleiseksesi, naisten haukkumiseksi! arvasin ja arvasin kirjoitti:
Tämä oli viimeinen temppusi täällä. En luota sinuun enää koskaan.
Ei, naiset eivät tarvitse mielestäsi mitään, hyvä kun sait käännettyä hassun aiheenkin mieleiseksesi, naisten haukkumiseksi!Voisin ehdottaa, että lukisit viestini uudestaan ja toivoa, että yrittäisit ymmärtää, mitä yritän sanoa. Mutta on aivan turhaa toivoa sellaista, johon eivät ressusisi riitä.
Haluaisin ainoastaan tietää, missä on naisia -tässä ketjussa- haukuttu?
En oikeastaan odotakaan sinun luottamustasi, en tarvitse sitä.- makua
Tittelityy kirjoitti:
Voisin ehdottaa, että lukisit viestini uudestaan ja toivoa, että yrittäisit ymmärtää, mitä yritän sanoa. Mutta on aivan turhaa toivoa sellaista, johon eivät ressusisi riitä.
Haluaisin ainoastaan tietää, missä on naisia -tässä ketjussa- haukuttu?
En oikeastaan odotakaan sinun luottamustasi, en tarvitse sitä.Tiedät aivan hyvin, että naisten yleinen haukkumasana on lehmä. Mutta sanoit inhoavasi sitä, että miehiä sanotaan sioiksi. Siksi tuon sanoit. Olisitko muka sanonut miehiä sioiksi, ja kertonut kuinka hyvä eläin sika oikeasti on.
Eikä sinulla mitään lehmää ole, muutakuin kotonasi. - jskljfö
makua kirjoitti:
Tiedät aivan hyvin, että naisten yleinen haukkumasana on lehmä. Mutta sanoit inhoavasi sitä, että miehiä sanotaan sioiksi. Siksi tuon sanoit. Olisitko muka sanonut miehiä sioiksi, ja kertonut kuinka hyvä eläin sika oikeasti on.
Eikä sinulla mitään lehmää ole, muutakuin kotonasi.Eikä aloituksessa ollut mitään pahaa, ei Avecin luulisi suuttuvan siitä, jos häntä sanotaan sudeksi. Kuulostaako se haukkumiselta?
makua kirjoitti:
Tiedät aivan hyvin, että naisten yleinen haukkumasana on lehmä. Mutta sanoit inhoavasi sitä, että miehiä sanotaan sioiksi. Siksi tuon sanoit. Olisitko muka sanonut miehiä sioiksi, ja kertonut kuinka hyvä eläin sika oikeasti on.
Eikä sinulla mitään lehmää ole, muutakuin kotonasi.Ei ole sitten, sovitaan näin. Kenenkään ei tietenkään kannata uskoa, nettikirjoittelun pitävän paikkaansa.
Lähinnä minua kiinostaisi tietää, teetkö palstalla mitään muuta, kuin kirjoitat henkilökohtaisuuksia ja käyt ihmisten kimppuun? Onko sinulla lainkaan rakentavaa keskustelutapaa?- avecMaria
Ruosutar kirjoitti:
>Nainenhan ei saa olla hyvä. Sellaisesta on pakko keksiä joku herja.<
Niin kenen mielestä ei saa nainen olla hyvä? Omastako vaiko toisten mielestä.
Tässä "eläinvertailussahan" juuri naiset nimittelivät naisia, ei miehet kai edes antaneet vertauksia, jos muistan oikein.Tämä ansaitsisi jo aloituksen;
Kenen mielestä ei nainen saa olla hyvä...Jos on omasta mielestään hyvä, sellainen on tietenkin heti pudotettava alas ja jos on toisten mielestä hyvä silloinkin on joukko joka ei sitä siedä, koska oma "kilpi" himmenee...Muka.
Sinulla on erittäin hyviä oivalluksia. - avecMaria
rusalka kirjoitti:
Älä ota liian vakavasti.
Siksi esitin tuolla sapelihammastiikeriä. Sitä ei kait ole riepoteltu missään jutuissa vielä. Kaikista muista melkein on tehty joku puhuva piirrosolento. Niin, onhan se tiikeri tungettu tankkiin...Liian vakavasti.
Tuletko mastamaan kalkkunan koipea? Vai kävisikö rintapala?
:)) - avecMaria
Tittelityy kirjoitti:
Kalkkuna on viehättävä sosiaalinen lintu, reviiritietoisena se kyllä puolustaa omiaan ja alueitaan (samoin tekee ankka). Vihainen kalkkuna on pelottava eläin, täysin pelottomana se syksyy silmille armottomasti. Kaunis näky uroskalkkuna ei kyllä ole. Lapsena maalla ollessani, näitä viehättäviä lintuja oleili, siitä tiedän.
Vaikeahan sitä on keskustelua harrastaa, jos sanaa ei uskota. Ajatuksilta putoaa silloin pohja pois ja onhan se turhauttavaakin. Ihmisten kiusaaminen määrittelemällä on samalla ihmisarvon kieltämistä, viedään ikäänkuin oikeus olla, sitä mitä kokee itse olevansa.
Aikoinaan on joku sanonut (en muista kuka) että: "Orjilta voidaan viedä kaikki muu, mutta ajattelua heiltä ei voida kieltää, ainoastaan vapaiden ihmisten ajattelun vapautta on tarkoituksenmukaista rajoittaa, siksi jotkut vapaat ovat orjia kahlitumpia".
Ajattelun vapauden rajoittaminen on väkivaltaa raadollisimilaan. Ikävä kyllä, jotkut ajattelevat aatteen nimissä olevansa oikeutettuja rajoiuksia toisille tekemään. Feminismi (suomalaisittain) ei oikeasti ole siihen syylistynyt.Kiitos, otan ylös tuon lauseen, se oli ihana.
Jospa sanalta onkin tarkoitus pudottaa pohja väittämällä asiaoita, joita ei istekään usko todeksi?
Taas kerran olen kanssasi samaa mieltä. - jklhlö
Tittelityy kirjoitti:
Ei ole sitten, sovitaan näin. Kenenkään ei tietenkään kannata uskoa, nettikirjoittelun pitävän paikkaansa.
Lähinnä minua kiinostaisi tietää, teetkö palstalla mitään muuta, kuin kirjoitat henkilökohtaisuuksia ja käyt ihmisten kimppuun? Onko sinulla lainkaan rakentavaa keskustelutapaa?Itse haukuit feministejä lehmiksi, jopa Yksinkertainen sen huomasi. Kukaan muu ei haukkunut noin ilkeästi.
jklhlö kirjoitti:
Itse haukuit feministejä lehmiksi, jopa Yksinkertainen sen huomasi. Kukaan muu ei haukkunut noin ilkeästi.
On viehättävä ja älykäs keskustelikumppani. Yksinkertainen huomasi sellaista, joka sinulta jäi huomaamatta. Ehkäpä me yksinkertaiset olemme sitten, kuitenkin, niitä jotka näkevät.
Kiitos Yksinkertainen, kanssasi on hauska väitellä.- avecMaria
Tittelityy kirjoitti:
On viehättävä ja älykäs keskustelikumppani. Yksinkertainen huomasi sellaista, joka sinulta jäi huomaamatta. Ehkäpä me yksinkertaiset olemme sitten, kuitenkin, niitä jotka näkevät.
Kiitos Yksinkertainen, kanssasi on hauska väitellä.Samaa mieltä. Hän on erittäin hyvä ja asiallinen kumppani keskusteluun, vaikka vähän kiivaampaankin.
Kuten myöskin sinä.
On todella rauhoittavaa ja kannustavaa keskustella kaltaistenne henkilöitten kanssa, koska ei tarvitse pelätä että hyvän maun raja ylitetään. Jonkinlaisen suojan henkilöllisyydelle säätää jo laki. - käki
Munii toisten pesiin ja odottaa muiden hoitavan, ruokkivan ja kasvattavan omat jälkeläisensä, tekemättä itse rikkaa ristiin. Kova on silti ääntä pitämään ja toistamaan itseään - kukkuu kukkuu kukkuu
- hauku lehmäksi
Tittelityy kirjoitti:
Kiitos Yksinkertainen, kanssasi on hauska väitellä.- - -
- vain
Sovinistinen käki käy taas toisten pesillä.
Ehdotin juuri samaa. Mokomakin munija, siis sovinistikäki.
- rusalka
Tittelityy kirjoitti:
Sapelihammastiikeri on sankarina siinä uudessa piiretyssä Ice Age, nyt taitaa jo kakkonen olla elokuvateatterissa. Vekkuli pelastaa muut eläimet toisilta sapelihammastiikereiltä.
Kurja on toisaalta särkeä mielikuvasi ainutlaatuisesta oivalluksesta. Minun on pidettävä kuitenkin kiinni vasta saadusta arvonimestäni, muistaakseni se oli: Palstan tietäjä. Olen siis tästä lähin vielä sietämättämmän tietäväisenpi, sorry. :(Vai on sapelihammastiikeri siellä elokuvassa. Enpäs ole tosiaankan katsonut Ice agea! Se sutkautus mammutista oli niin hyvä. Kyllä tosiaankin sapettaa. Voisin olla se meduusa valtameressä sitten. Olen nähnyt sellaisia oikeasti meressä lapsena Norjan rannikolla. Ne on kauniita. Tai merihevonen...
Kuule, minuakin sykähdytti tuo lause orjista. Kuullostaa vähän kuin olisi Sinuhe egyptiläisestä. En tiedä. Hyvin sanottu joka tapauksessa...vapaan ihmisen ajatukset voivat olla kahlittuja. - mieleen
rusalka kirjoitti:
Älä ota liian vakavasti.
Siksi esitin tuolla sapelihammastiikeriä. Sitä ei kait ole riepoteltu missään jutuissa vielä. Kaikista muista melkein on tehty joku puhuva piirrosolento. Niin, onhan se tiikeri tungettu tankkiin...Miksi mielletään kaikki naaraseläimet, joilla on oma nimitys jotenkin negatiivisesti ja naisten haukkumasanoina?
Kana, lehmä, emakko, koppelo, narttu(koira) ööh mitä niitä nyt onkaan?
Turha sitten tulla kenkään näsäviisastelijan kyselemään että kuka mieltää. - ajattelua
nipotusta kirjoitti:
Mitä tämä aloitus täällä tekee, missä on haukuttu naisia lehmiksi?
Tittelityyhän mieltää lehmät positiivisiksi, ei miksikään haukkumiseksi.
Minusta olisi vain osoitus feministien huumorintajusta, jos otettaisiin lehmä vaikka Naisunionin tunnuseläimeksi :)
Vähän niinkuin ne Unionin paidatkin - Global Feminist Conspiracy ja Telaketju - lehmässä?
makua kirjoitti:
Eikä sinulla mitään lehmää ole, muutakuin kotonasi.Jos joku haukkuu vaikka sinua lehmäksi, niin senkus sanot, että lehmähän on kaunis ja leppoisa eläin.
Se on kyllä väärin sikoja kohtaan, että sovinisteja niihin verrataan :) - sika..
ajattelua kirjoitti:
Minusta olisi vain osoitus feministien huumorintajusta, jos otettaisiin lehmä vaikka Naisunionin tunnuseläimeksi :)
Vähän niinkuin ne Unionin paidatkin - Global Feminist Conspiracy ja Telaketjuon positiivinen.
Kuitenkin se, että hän sanoi, että häntä on aina harmittanut, että miehiä kutsutaan sioiksi, paljasti hänen ajatusmaailmansa. Hän kehuu ja nuolee jatkuvasti miehiä ja mieltää naiset pahoiksi ja naisia voi myös nimitellä hänen mielestään.
Tässä nyt kaivattua naiskritiikkiä:D - rusalka
Tittelityy kirjoitti:
Lehmä on erittäin hyödyllinen eläin. Taloudellisesti, se aterio ruokansa monta kertaa, neljä mahaa on tässä toimessa tarpeellinen. Lehmät tuottavat maanparannus ainetta ja jopa virtsa on hyödyllistä lannoitteena. Lehmät tuottavat uuden vasikan joka vuosi ja ovat siten varsin uudistuskykyisiä. Jopa kuolleena lehmä on hyödynnettävissä lihana ja nahkana, luista tehdään luujauhoa ja sisäelimistä voidaan valmistaa monenlaisia aterioita. Sisäelin ateriat ovat tosin minulle aika vieraita käsittelitä, mutta näin kuulema on. Maidon tuotannosta jo joku mainitsikin.
Miten idyllinen näky onkaan, lauma sopuisasti märehtiviä nautoja kesäillan tummuessa. Estetiikkakin on siis mukana.Lehmä on TÄRKEÄ maidontuottaja-edelleen. Paskiaiset, jotka väärinkäyttävät lehmä-sanaa haukkumanimenä, eivät tiedä lehmästä mitään.
Olen minä lypsänytkin lehmää ja ajellut pitkäksi kasvaneen karvan pois sellaisella trimmerillä. Lehmän häntä kasvaa, ja varmaan sonninkin, pitkäksi. Niin että navetassa on siistimpää kun hännät ajellaan. Olen myös talatalla(?) ja vasaralla lyhentänyt sorkkaa vai onkos se kavio? Olettekos koskaan rapsuttaneet lehmiä? Ne on aivan suloisia. Sitten, kun vasikka syntyy, ainakin minun on vaikea seurata vieroitusprosessia. Vasikka huutaa emää eikä sitä päästetä juomaan nisästä vaan opetetaan ämpäristä juomaan.
Tällaisia eläimellisiä juttuja...isoisäni olikin epävirallisesti kylän eläinten lääkäri ja tunnettu hevosmies. - muistaakseni
lehmässä? kirjoitti:
Jos joku haukkuu vaikka sinua lehmäksi, niin senkus sanot, että lehmähän on kaunis ja leppoisa eläin.
Se on kyllä väärin sikoja kohtaan, että sovinisteja niihin verrataan :)ole haukkunut lehmäksi kuin TT.
rusalka kirjoitti:
Lehmä on TÄRKEÄ maidontuottaja-edelleen. Paskiaiset, jotka väärinkäyttävät lehmä-sanaa haukkumanimenä, eivät tiedä lehmästä mitään.
Olen minä lypsänytkin lehmää ja ajellut pitkäksi kasvaneen karvan pois sellaisella trimmerillä. Lehmän häntä kasvaa, ja varmaan sonninkin, pitkäksi. Niin että navetassa on siistimpää kun hännät ajellaan. Olen myös talatalla(?) ja vasaralla lyhentänyt sorkkaa vai onkos se kavio? Olettekos koskaan rapsuttaneet lehmiä? Ne on aivan suloisia. Sitten, kun vasikka syntyy, ainakin minun on vaikea seurata vieroitusprosessia. Vasikka huutaa emää eikä sitä päästetä juomaan nisästä vaan opetetaan ämpäristä juomaan.
Tällaisia eläimellisiä juttuja...isoisäni olikin epävirallisesti kylän eläinten lääkäri ja tunnettu hevosmies.lehmiä, niissä on kansakunnan kerma.
- tärkeä eläin
rusalka kirjoitti:
Lehmä on TÄRKEÄ maidontuottaja-edelleen. Paskiaiset, jotka väärinkäyttävät lehmä-sanaa haukkumanimenä, eivät tiedä lehmästä mitään.
Tällaisia eläimellisiä juttuja...isoisäni olikin epävirallisesti kylän eläinten lääkäri ja tunnettu hevosmies.ihmiselle. Mikäs siinä kismittää sinun mielestäsi, jos siaksi kutsutaan.
Lehmät laitumella on hieno juttu. Odottavat takuulla kesää. - ole tajunnut
ajattelua kirjoitti:
Vähän niinkuin ne Unionin paidatkin - Global Feminist Conspiracy ja Telaketjutuota huumoria. Että löytyy rinnat kahvipurkista. Ei oikein innosta.
- sanoi
sika.. kirjoitti:
on positiivinen.
Kuitenkin se, että hän sanoi, että häntä on aina harmittanut, että miehiä kutsutaan sioiksi, paljasti hänen ajatusmaailmansa. Hän kehuu ja nuolee jatkuvasti miehiä ja mieltää naiset pahoiksi ja naisia voi myös nimitellä hänen mielestään.
Tässä nyt kaivattua naiskritiikkiä:Dnäin, lue ja ajattele.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000016878467 - sanotaan vain
sanoi kirjoitti:
näin, lue ja ajattele.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000016878467että siatkin ovat sovinistien yläpuolella.
Muistaakseni jossain ketjussa TT:kin sanoi sovinisteja lapamadoiksi. - ei ole
sanoi kirjoitti:
näin, lue ja ajattele.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000016878467ensimmäinen kerta kun suoltaa paskaa toisestakin päästä. Miksei kukaan muu sanonut lehmäksi, miksi se oli juuri TT. Olkoon, on täällä vielä pahempia miehiä. Mutta aloitus poistukoon, se ei ole reilua ja siinä oikeastaan vika onkin.
- rusalka
tärkeä eläin kirjoitti:
ihmiselle. Mikäs siinä kismittää sinun mielestäsi, jos siaksi kutsutaan.
Lehmät laitumella on hieno juttu. Odottavat takuulla kesää.Pentuna olin kesällä serkkulassa. Hoidin poikimisia öisin serkkujen kanssa ja juotin pienimpiä possuja lämpimällä hunajavedellä, joskus ne kuolivat kuitenkin.
Kerran vaatimalla vaadin päästä yhteen hommaan, vaikkei minua haluttu siihen laskea. Lihotussikalan poikapossuilta otetaan kulkuset pois. Niille tehtiin pari viiltoa peräpäähän ja puristettiin pallin-alut pois. Kasvaavat nopeemmin...että kyllä minä miestä mieluummin karjuksi kutsun. Se on emakon vastakohta. - Mi-yes
Ruosutar kirjoitti:
että elämään ei pysty vaikuttamaan. Uskot siis kohtaloon.
No jos uskoo kohtaloon niin silloin ei itse tarvitse tehdä mitään parantaakseen tai ohjaillakseen omaa elämäänsä, vaan saa valittaa ja vaatia. Lopunikäistä valitusta.En nyt tassa aio lahtea mainostamaan etta olen joku karmaalainen, mutta se ei tarkoita etteiko elamaa voisi hallita ja "parantaa", vaikka kohtaloon, allahu akhbariin, karmaan, uskoisikin.
Se voi jopa olla painvastoin. Ihminen voisi teoriassa jopa paremmin nahda ne mahdollisuudet jota hanelle annetaan, jos han uskoo kohtaloon.
Ja sitten siita lahtea niita rakentamaan, eraanlainen matka.
Uskontotieteessa tunnetaan termi nimella "Jumalan saatto" tms. Sita esiintyy erityisesti vanhemmilla ihmisilla, ja he kokevat kun katsovat elamaa taaksepain, etta Jumala on johdattanut. tarkoitan nyt kristillisia, siis.
Oikeastaan se etta ei usko kohtaloon, on moderni lansimaalainen tapa. Tietyissa kulttuureissa on vaikka minkalaisia kohtalon merkkeja, niin etta jopa Taiwanissa ei ole joissain pilvenpiirtajissa neljatta kerrosta, koska mandariinin sana "si" on sama kuin kuolema, eli "si".
Eras luonnonkansa jossain Intian valtamerella, oli saanut hengilta viestin etta tsunami on tulossa, ennen kuin jyrisi, niin niin ja olivatikin jo vuorella kun allot tulivat.... - hän sanoi myös
sanoi kirjoitti:
näin, lue ja ajattele.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000016878467"Ihmisten vertailu eläimiin pitää sisällään loukkaantumisen vaaran, joko eläimen tai ihmisten, sikäli siitä huumorin viljely on aika arveluttavaa. Omalla kustannuksellaan nauraminen on vähemmän vaarallista."
Naisten kohdalla tämä ei TT:n mielestä ole arveluttavaa. Kosto se on naisille. - Mi-yes
Mi-yes kirjoitti:
En nyt tassa aio lahtea mainostamaan etta olen joku karmaalainen, mutta se ei tarkoita etteiko elamaa voisi hallita ja "parantaa", vaikka kohtaloon, allahu akhbariin, karmaan, uskoisikin.
Se voi jopa olla painvastoin. Ihminen voisi teoriassa jopa paremmin nahda ne mahdollisuudet jota hanelle annetaan, jos han uskoo kohtaloon.
Uskontotieteessa tunnetaan termi nimella "Jumalan saatto" tms. Sita esiintyy erityisesti vanhemmilla ihmisilla, ja he kokevat kun katsovat elamaa taaksepain, etta Jumala on johdattanut. tarkoitan nyt kristillisia, siis.
Oikeastaan se etta ei usko kohtaloon, on moderni lansimaalainen tapa. Tietyissa kulttuureissa on vaikka minkalaisia kohtalon merkkeja, niin etta jopa Taiwanissa ei ole joissain pilvenpiirtajissa neljatta kerrosta, koska mandariinin sana "si" on sama kuin kuolema, eli "si".
Eras luonnonkansa jossain Intian valtamerella, oli saanut hengilta viestin etta tsunami on tulossa, ennen kuin jyrisi, niin niin ja olivatikin jo vuorella kun allot tulivat....Voi ihan hyvin olla mahdollista etta joillain on tietty merkki jopa ennen syntymaa. Tuo riippuu ihan tulkinnasta.
Jotkut ihmiset ovat hyvin sopeutuneita vaikka armeijan leiviin. Toiset taas politiikkaan. Kolmannet vaikka muusikoiksi.
Tosin kylla asioihin voi myos vaikuttaa, jopa joistain "hippiuneksijasta" voisi kaiketi saada kersantti, jos noppa niin pyorahtaa...
Bob Dylan kertoi muistelmissaan etta hanella oli "merkki otsassa". Etta tietyille ihmisille on jo luotu kohtalo.
Ja miten on geenitieteen. Sehan jo on kertovinaan kaiken sen minkalainen ihmisesta tulee, sehan on jo geeneissa.
Tulkintakysymyksia...
Toissapaivana luin tutkimuksen etta on keksitty joku aivorontgen, tms, joka voi paljastaa nekin ajatukset jotka ei ihminen tiedosta. Taisi olla japanissa.
Aivan kasittamattomaan tulevaisuuteen on ihmiskunta menossa. Ehka hyvassa ja pahassa. Bin Ladenilla kavi kylla saka, etta onnistui sateliiteilta piiloutumaan. 80-luvun sci-fi elokuvat eivat kaikki olleetkaan utopiaa. On vain ajan kysymys kun meilla on "cyborgeja". Perustat on jo. Japanissa voi jutella ihmisrobootin kanssa. rusalka kirjoitti:
Vai on sapelihammastiikeri siellä elokuvassa. Enpäs ole tosiaankan katsonut Ice agea! Se sutkautus mammutista oli niin hyvä. Kyllä tosiaankin sapettaa. Voisin olla se meduusa valtameressä sitten. Olen nähnyt sellaisia oikeasti meressä lapsena Norjan rannikolla. Ne on kauniita. Tai merihevonen...
Kuule, minuakin sykähdytti tuo lause orjista. Kuullostaa vähän kuin olisi Sinuhe egyptiläisestä. En tiedä. Hyvin sanottu joka tapauksessa...vapaan ihmisen ajatukset voivat olla kahlittuja.Olen kerännyt mietelauseita lähes koko elämäni. Tämä lause on ollut mukani varsin kauan. Murrosiän angsti on varmaan syynä siihen, etten ole kirjoittajaa merkinnyt. Lause tuntui niin omalta, luulen kuitenkin lauseen olevan Yhdysvalloista peräisin, luin siihen aikaan varsin paljon Ydysvaltojen historiaa?
hän sanoi myös kirjoitti:
"Ihmisten vertailu eläimiin pitää sisällään loukkaantumisen vaaran, joko eläimen tai ihmisten, sikäli siitä huumorin viljely on aika arveluttavaa. Omalla kustannuksellaan nauraminen on vähemmän vaarallista."
Naisten kohdalla tämä ei TT:n mielestä ole arveluttavaa. Kosto se on naisille.Omalla kustanuksella nauraminen on vähemmän vaarallista, se on totta. Minä nauran itseni kustannuksella ja myös teen itselleni jopa feministinä.
En välitä kostaa itselleni, en ole miin itsetuhoinen.
Oikeasti, nämä keskustelut eivät ole niin vakavia. Kenenkään viestejä ei kannata käydä täiharavalla lävitse, siinä ei ole mitään mieltä. Tottakai, jos jotain kiinnostaa, niinkin voi tietenkin tehdä.- Mi-yes
syystä oikeudenmukaisuuden pohdinnassa pitää muistaa lähtökohtana olevan oikeudenmukaisuuden olosuhteet.
Itse en usko, että kortteja jaetaan ennen syntymää tai edes sen aikana. Jokainen luo oman maailmansa ja elämänsä. On täysin ihmisestä kiinni miten suhtautuu vastaan tuleviin esteihin. Toiset kiipeävät niistä yli omin voimin, toiset pyytävät apua ja jotkut jäävät valittamaan niiden ääreen.Ja sen varmaan osaatkin selittaa, mutta kielellisesti katsottuna mielestani tekstisi on aikka ......sanoisiko....yksinkertaista....
Kylla elamassa kortteja jaetaan. Ei elamaa ihan tuosta vaan hallita. Niinkuin metaforana. Kyllahan ymparistokin meihin vaikuttaa, etta miten nyt sitten sita hallitsemaan...
Oikeastaan en ymmarra koko juontakaan. Niin siis joo, etta voi luoda elaman sehan on totta...
On ihmisesta kiinni miten suhtautua vastaan tuleviin esteisiin. Kaiketi. Jonkinlainen vapaa tahto. Sitten kai. Mutta toiset kiipeavat niista yli omin voimin, toiset muitten kanssa, toiset eivat, toiset pyytavat apua, toiset tarvitsevat apua, ja jotkut jaavat myos valittamaan, ja joillakin on myos syy valittaa...ja niin edelleen...
...
No joo, ehka tekstisi oli ihan "ok", mutta se on kylla aika rajoittava... niin etta vaikka koyhyyskin johtuu kai sitten siita etta ei ole luotu oma maailma vai miten pitkalle ihminen sitten sita maailmaa ja elamansa luo... etta jos menisi vaikka Palestinaan kyselemaan...tai Philadephian slummeihin...onhan jopa kastisysteemi olemassa joissain paikoissakin...
Mutta henkisesti voi kylla muokata maailmaa monella tavalla, lahtokohdin.. jotain semmoista...
No samaa mielta ollaan kuitenkin jotenkin kuitenkin... - olevan ihmisiä!
Tittelityy kirjoitti:
Omalla kustanuksella nauraminen on vähemmän vaarallista, se on totta. Minä nauran itseni kustannuksella ja myös teen itselleni jopa feministinä.
En välitä kostaa itselleni, en ole miin itsetuhoinen.
Oikeasti, nämä keskustelut eivät ole niin vakavia. Kenenkään viestejä ei kannata käydä täiharavalla lävitse, siinä ei ole mitään mieltä. Tottakai, jos jotain kiinnostaa, niinkin voi tietenkin tehdä.Väität siis haukkuneesi itseäsi lehmäksi? Tuollaista en huomannutkaan. Älä enää hauku feministejä ja väitä tekeväsi sitä siksi, että haukut siinä vain itseäsi.
-ihminen- olevan ihmisiä! kirjoitti:
Väität siis haukkuneesi itseäsi lehmäksi? Tuollaista en huomannutkaan. Älä enää hauku feministejä ja väitä tekeväsi sitä siksi, että haukut siinä vain itseäsi.
-ihminen-Kissan viikset kielsin.
Sinun kannattaisi vähän tarkentaa lukemisen ymmärtämistä. Lukemisen ymmärtäminen on sitä, että yrittää ymmärtää, mitä kirjoitettu on.
Minä voin edelleenkin olla lehmä. Olisin toki tyrmistynyt edelleenkin, jos joku kutsuisi minua lehmäksi livessä. En ole tottunut huonosti käyttäytyviin ihmisiin enää nykyisin.
Sanoin itseäni lehmäksi ja edotin ko. eläintä (perustellustellen) feministien tunnuseläimeksi, voit tarkistaa tämän viesteistäni, niin halutessasi. Mikä tässä on niin vaikeaa. Lehmä on miellyttävä ja erittän tuottoisa eläin, päinvastoin, kuin eräät ihmiset.
Mitä olet sinä ihminen, muuta kuin perässä länkyttävä ...?- avecMaria
Tittelityy kirjoitti:
Kissan viikset kielsin.
Sinun kannattaisi vähän tarkentaa lukemisen ymmärtämistä. Lukemisen ymmärtäminen on sitä, että yrittää ymmärtää, mitä kirjoitettu on.
Minä voin edelleenkin olla lehmä. Olisin toki tyrmistynyt edelleenkin, jos joku kutsuisi minua lehmäksi livessä. En ole tottunut huonosti käyttäytyviin ihmisiin enää nykyisin.
Sanoin itseäni lehmäksi ja edotin ko. eläintä (perustellustellen) feministien tunnuseläimeksi, voit tarkistaa tämän viesteistäni, niin halutessasi. Mikä tässä on niin vaikeaa. Lehmä on miellyttävä ja erittän tuottoisa eläin, päinvastoin, kuin eräät ihmiset.
Mitä olet sinä ihminen, muuta kuin perässä länkyttävä ...?Aforismia tähänkin väliin:
"Miksi olla vaikea, kun vähällä vaivalla voi olla täysin mahdoton?"
;)) - jorojukka-kukka
käki kirjoitti:
Munii toisten pesiin ja odottaa muiden hoitavan, ruokkivan ja kasvattavan omat jälkeläisensä, tekemättä itse rikkaa ristiin. Kova on silti ääntä pitämään ja toistamaan itseään - kukkuu kukkuu kukkuu
Hih hih! :)
- jorojukka-kukka
avecMaria kirjoitti:
Aforismia tähänkin väliin:
;))Tuohan sopii erittäin hyvin palstasovinistien tunnuslauseeksi!
- rusalka
käki kirjoitti:
Sovinisti on käki. Mistäs sen hoksasit!! Jees
- Ruosutar
Mi-yes kirjoitti:
En nyt tassa aio lahtea mainostamaan etta olen joku karmaalainen, mutta se ei tarkoita etteiko elamaa voisi hallita ja "parantaa", vaikka kohtaloon, allahu akhbariin, karmaan, uskoisikin.
Eras luonnonkansa jossain Intian valtamerella, oli saanut hengilta viestin etta tsunami on tulossa, ennen kuin jyrisi, niin niin ja olivatikin jo vuorella kun allot tulivat....jossain hengellisten ja henkisten rajamailla.
Hengellinen en ole enkä siksi tule mutta henkinen olen. Omaa kokemustakin löytyy.
Oikeastaan henkimaailma on minulle hyvin tuttua. Tiedän silloin tällöin asioita ja tapahtumia etukäteen. Tapaan usein henkiolentoja. Henkeni pystyy irottautumaan kropastani ja leijumaan katonrajassa jne.
Mutta en silti usko kohtaloon. Uskon kuitenkin että jotkut henget syntyy uudestaan uuteen kroppaan muttei läheskään kaikki.
No se siitä tällä kertaa. - Ruosutar
Mi-yes kirjoitti:
Voi ihan hyvin olla mahdollista etta joillain on tietty merkki jopa ennen syntymaa. Tuo riippuu ihan tulkinnasta.
Jotkut ihmiset ovat hyvin sopeutuneita vaikka armeijan leiviin. Toiset taas politiikkaan. Kolmannet vaikka muusikoiksi.
Tosin kylla asioihin voi myos vaikuttaa, jopa joistain "hippiuneksijasta" voisi kaiketi saada kersantti, jos noppa niin pyorahtaa...
Bob Dylan kertoi muistelmissaan etta hanella oli "merkki otsassa". Etta tietyille ihmisille on jo luotu kohtalo.
Ja miten on geenitieteen. Sehan jo on kertovinaan kaiken sen minkalainen ihmisesta tulee, sehan on jo geeneissa.
Tulkintakysymyksia...
Toissapaivana luin tutkimuksen etta on keksitty joku aivorontgen, tms, joka voi paljastaa nekin ajatukset jotka ei ihminen tiedosta. Taisi olla japanissa.
Aivan kasittamattomaan tulevaisuuteen on ihmiskunta menossa. Ehka hyvassa ja pahassa. Bin Ladenilla kavi kylla saka, etta onnistui sateliiteilta piiloutumaan. 80-luvun sci-fi elokuvat eivat kaikki olleetkaan utopiaa. On vain ajan kysymys kun meilla on "cyborgeja". Perustat on jo. Japanissa voi jutella ihmisrobootin kanssa.tai parapsykologiasta.
Vaikuttaa ettet tiedä paljoakaan, eikä se nähtävästi sinua kiinnostakkaan.
No ei ole pakko kiinnostaakkaan, mutta ehkä ajattelisit erilailla jos tietäisit.
>Ja miten on geenitieteen. Sehan jo on kertovinaan kaiken sen minkalainen ihmisesta tulee, sehan on jo geeneissa. <
No geenit määrää kropan ja mahdolliset taipumukset, suuntaviitat, mutta ne ei määrää persoonallisuutta, ei intelligenssiä eikä tunnemaailmaa eikä tahtoa.
Nyt ei jaksa enempää ... - Mi-yes
Ruosutar kirjoitti:
tai parapsykologiasta.
Vaikuttaa ettet tiedä paljoakaan, eikä se nähtävästi sinua kiinnostakkaan.
No ei ole pakko kiinnostaakkaan, mutta ehkä ajattelisit erilailla jos tietäisit.
>Ja miten on geenitieteen. Sehan jo on kertovinaan kaiken sen minkalainen ihmisesta tulee, sehan on jo geeneissa. <
No geenit määrää kropan ja mahdolliset taipumukset, suuntaviitat, mutta ne ei määrää persoonallisuutta, ei intelligenssiä eikä tunnemaailmaa eikä tahtoa.
Nyt ei jaksa enempää ...Psykologiahan on vain yksi tieteen haara. Eihan se nyt kaikkea selita, vaikka hyvin psykologisoituna voisi ehka niin kuvitellakkin...mielestani se ei ole pelkastaan harha etta kaytetaan vain psykologista nakokulmaa tiettyihin ilmiohin, se voi jopa olla haitallista...
Parapsykologia?
En tieda? Minua ei kiinnosta? Ja viela johtopaatoksia...
Ihmeellinen viesti. Kunhan pohdin vain. En ma mitaan julista... - Mi-yes
Ruosutar kirjoitti:
jossain hengellisten ja henkisten rajamailla.
Hengellinen en ole enkä siksi tule mutta henkinen olen. Omaa kokemustakin löytyy.
Oikeastaan henkimaailma on minulle hyvin tuttua. Tiedän silloin tällöin asioita ja tapahtumia etukäteen. Tapaan usein henkiolentoja. Henkeni pystyy irottautumaan kropastani ja leijumaan katonrajassa jne.
Mutta en silti usko kohtaloon. Uskon kuitenkin että jotkut henget syntyy uudestaan uuteen kroppaan muttei läheskään kaikki.
No se siitä tällä kertaa.Parapsykologiaan tutustuin joskus 16 vuotiaana. Sen jalkeen tuli ateismin aika. Sen jalkeen jotain sita sun tata.
Mutta palasin jonkun aikaa sitten takaisin parapsykologiaan. Johtuen parista jutusta, joita tiede ei selita.
Olin kuin olinkin yhteydessa jopa Rupert Sheldrakeen (tieteellisella menetelmalla tutkiva,), no s-postitse, ja johonkin hemmetin poltergeist tutkijaan johon linkattiin, johon koko juttu ei liittynyt ollenkaan...
Mita nyt tuohon sanoisi. Alkuperaiseen jo vastasin, ja mielipiteet on kerrottu. - Mi-yes
Mi-yes kirjoitti:
Parapsykologiaan tutustuin joskus 16 vuotiaana. Sen jalkeen tuli ateismin aika. Sen jalkeen jotain sita sun tata.
Mutta palasin jonkun aikaa sitten takaisin parapsykologiaan. Johtuen parista jutusta, joita tiede ei selita.
Olin kuin olinkin yhteydessa jopa Rupert Sheldrakeen (tieteellisella menetelmalla tutkiva,), no s-postitse, ja johonkin hemmetin poltergeist tutkijaan johon linkattiin, johon koko juttu ei liittynyt ollenkaan...
Mita nyt tuohon sanoisi. Alkuperaiseen jo vastasin, ja mielipiteet on kerrottu.Etta kun tuli lahdettya hieman "tutkimusretkelle" niin skeptikot oli kylla yksi helvetin monoliittiryhma, jotain samaa sarjaa kuin femakot...avoin keskustelu ei toimi...
Vastapainoksi, katolinen kirkko tunnustaa yliluonnolliset jutut maan paalla, noin hieman laajemmin.
Pyhimykseksi tullaan kahdella "ihmeella". Olen kaynyt Lourdesissa katsomassa kun miljoonalauma vammaisia tulee juomaan Marian vetta, vaan eipa siella vuorenrinteella roiku kuin muutama kainalosauva....ja joku on jopa osannut selittaa ilmion "kriittisella tieteellisella menetelmalla" niin onhan jopa ns ihmeparantumisetkin osattu tieteellistaa...
Vaan tieteellisyyskin on jokseenkin subjektiivista.
Niin siis se piti sanoa, etta ihan kaikkea tieteellistakaan ei tarvitse uskoa, kun ei kaikkea "huuhaatakaan"...
Senkun valitsee...
Sheldrake on kysynyt, etta jos noin 30% ihmisista kokee etta heilla on "ylilionnolisia kokemuksia" voimmeko vahatella tata...
Eras nakokulma tuokin.. - niin että korvat heiluu
Tittelityy kirjoitti:
Kissan viikset kielsin.
Mitä olet sinä ihminen, muuta kuin perässä länkyttävä ...?Missä olet sanonut itseäsi lehmäksi? Aloituksessa kysyttiin feministisiä eläimiä? Vastasit lehmä. Käsitä, ettet voi haukkua feministejä lehmäksi! Jos haukut itseäsi, niin sinun pitää kohdistaa se Tittelityyhyn, ei feministeihin.
Onko kaikki käsityskyky hukassa vai onko sitä ollutkaan? Eikö kirjoissasi lukenut, ettei naiset ole pahempia kuin miehet ja ettei naisia pidä aina haukkua? Kirjojen ulkopuolelta et ymmärrä mitään. Temppuilusi loppuu, idiootti lehmä! - heikoimmassa lenkissä
avecMaria kirjoitti:
;))hoida sä vaan hommias ja pidä suus kii senkin mies.
- ja pidä suus kii
avecMaria kirjoitti:
;))senkin mies.
- palstan naiskirjoittajat
Tittelityy kirjoitti:
Kissan viikset kielsin.
Mitä olet sinä ihminen, muuta kuin perässä länkyttävä ...?Olet kehunut nyt Naria luotettavaksi, Mi-yestä hyväksi keskustelijaksi ja veljeilet Avecin kanssa.
Näistä ovat kaikki muut palstan naiset eri mieltä.
Joten nyt kehumaan palstan naiskirjoittajat, pystytkö siihen? palstan naiskirjoittajat kirjoitti:
Olet kehunut nyt Naria luotettavaksi, Mi-yestä hyväksi keskustelijaksi ja veljeilet Avecin kanssa.
Joten nyt kehumaan palstan naiskirjoittajat, pystytkö siihen?Kaikki palstan naiset jakavat mielipiteesi, muista palstakirjoittajistakaan. Sinä et ole mikään synteesi, kuitenkaan.
Muistaakseni en ole kehunut Mi-yestä pitkään aikaan, mutta -tottakai- hänenkin kanssaan on kiva keskustella edelleenkin.
Palstan naiskirjoittajista, pidän erityisesti Sohvista, hän tosin on vähentänyt kirjoitteluaan. Kaipaan niitä vääntöjä, joita meillä joskus on ollut. Sohville ei ole tärkeintä se, että saa paimennettua ihmiset ruotuun, hän myös nauttii keskustelusta?
Hertha on naseva ja viehättävä keskustelukumppani. Väitellyt en ole hänenkään kanssaan pitkään aikaan. Luen toki kaikki ytimekkäät puheenvuorot.
Joro-Jukka Kukka on ehdottoman tinkimätön ja lahjomaton keskustelija. Nostan virtuaalin hattuani hänelle, keskustelutavan muuttaminen on valtava urotyö.
Outia kaipaavat varmaan kaikki, hänen kirjoituksensa kirpeys on virkistävää.
Rusalka on uusi tuttavuus minulle ja hän on poikkeuksillisen luova kirjoittaja. Hienoa saada sellainen joukkoomme.
Ruotsitar omaa sellaisen elämänkokemuksen, kunnioitan hänen tietämystään ja en lähde (tällä elämänkokemuksellani) hänen kanssaan väittelemään. Tunnen itseni keltanokaksi. Luen toki hänen viisaat kirjoituksensa, vaikken olekaan kaikesta samaa mieltä.
Mariamagda on värikäs ja ajatuksia herättävä henkilö, kiva kun hän kirjoittelee taas.
Avec-Marialle kiitos, sisarellisesta tuesta tässäkin myllytyksestä. Kauniisti tehty.- jorojukka-kukka
palstan naiskirjoittajat kirjoitti:
Olet kehunut nyt Naria luotettavaksi, Mi-yestä hyväksi keskustelijaksi ja veljeilet Avecin kanssa.
Joten nyt kehumaan palstan naiskirjoittajat, pystytkö siihen?Tämän lauseen olen joskus lukenut, mutta en millään muista mistä. Se on hyvä ajatus, kannatettavakin, mutta kehumisella on omat vaaransa. Ympäripyöreä, lattea sanallinen kehuminen ja varsinkin, jos kehollinen viestintä ei ole yhtä sanoman kanssa, on mielestäni huonompi vaihtoehto kuin jättää puheet sikseen. (Näin saattaisi nimittäin käydä pyydettyjen kehujen kohdalla.) Toisen ihmisen suora, toverillinen ja rehellinen kohtaaminen on minulle henkilökohtaisesti kehumista tärkeämpää. Mutta toki naisten kollektiivinen kehuminen on ihan eri asia ja mitä ilmeisemmin tässä tarkoitetaan nyt sellaista. Nettipalstoilla ihmisten välinen kommunikaatio noudattelee mielestäni aika paljon liven kaavaa. Jokaisella meillä on tarpeemme ja me löydämme niille vastakappaleen tai se löytää meidät. Muutamien hutien jälkeen "se oikea" löytyy.
Joskus tuntuu, että on parempi toimijan roolista siirtyä tarkkailijan rooliin. Voi kuvitella olevansa korkeassa puussa, oksaston suojelemana ja katsella mitä oikeastaan alhaalla tapahtuu. Kun tähän pystyy hyvässä hengessä, vakaumuksestaan luopumatta, huomaa että se on paljon parempi kuin paljain käsin alkaa vuoria siirtämään.
Kaiken kaikkiaan naisten keskinäiset välit ovat hyvä aihe käsiteltäväksi juuri feminismipalstalla. - Ruosutar
Mi-yes kirjoitti:
Etta kun tuli lahdettya hieman "tutkimusretkelle" niin skeptikot oli kylla yksi helvetin monoliittiryhma, jotain samaa sarjaa kuin femakot...avoin keskustelu ei toimi...
Vastapainoksi, katolinen kirkko tunnustaa yliluonnolliset jutut maan paalla, noin hieman laajemmin.
Pyhimykseksi tullaan kahdella "ihmeella". Olen kaynyt Lourdesissa katsomassa kun miljoonalauma vammaisia tulee juomaan Marian vetta, vaan eipa siella vuorenrinteella roiku kuin muutama kainalosauva....ja joku on jopa osannut selittaa ilmion "kriittisella tieteellisella menetelmalla" niin onhan jopa ns ihmeparantumisetkin osattu tieteellistaa...
Vaan tieteellisyyskin on jokseenkin subjektiivista.
Niin siis se piti sanoa, etta ihan kaikkea tieteellistakaan ei tarvitse uskoa, kun ei kaikkea "huuhaatakaan"...
Senkun valitsee...
Sheldrake on kysynyt, etta jos noin 30% ihmisista kokee etta heilla on "ylilionnolisia kokemuksia" voimmeko vahatella tata...
Eras nakokulma tuokin..Arvasinkin että sinun kanssa voi keskustella, ilman että maailma siitä kaatuu.
Minun omat kokemukset ovat olleet spontaaneja, en ole koskaan haeskellut mitään, niin uskonnollista kuin henkistäkään, ne vaan kaatu minun päälle jo aika nuorena.
Mutta kun niitä alkoi kertyä enemepi ja enemepi niin aloin hieman uteliaiuusdessani hakea tieoa siitä että mistä on kyse.
Olet yksi niistä harvoista joille edes kerron. En näe mitään tarvetta tai halua tyrkyttää kellekkään näitä asioita.
Ja lopuksi, niinhän se on että se mikä itselle on tuttua ja luonnollista ei ole mitenkään ihmeellistä. Se on ihmeellistä mistä ei ole omia kokemuksia tai minkäänlaista tietoa. - Mi-yes
Ruosutar kirjoitti:
Arvasinkin että sinun kanssa voi keskustella, ilman että maailma siitä kaatuu.
Minun omat kokemukset ovat olleet spontaaneja, en ole koskaan haeskellut mitään, niin uskonnollista kuin henkistäkään, ne vaan kaatu minun päälle jo aika nuorena.
Mutta kun niitä alkoi kertyä enemepi ja enemepi niin aloin hieman uteliaiuusdessani hakea tieoa siitä että mistä on kyse.
Olet yksi niistä harvoista joille edes kerron. En näe mitään tarvetta tai halua tyrkyttää kellekkään näitä asioita.
Ja lopuksi, niinhän se on että se mikä itselle on tuttua ja luonnollista ei ole mitenkään ihmeellistä. Se on ihmeellistä mistä ei ole omia kokemuksia tai minkäänlaista tietoa.Eilinen viestisi oli minua varsin rajottava, ja nyt olenkin yksi niista harvoista jolle edes kerrot. ;)
No joo....siis...
Mulla on aika paljon asiat olleet samoin. Eli jo nuoruudessa tuli eteen kokemuksia jotka olivat vahan omituisia, jos nyt niin voisi sanoa...
Mutta etta viela nyt "vanhempana" no en ma kovin vanha ole, viela, mutta tulipa taas jonkinaikaa sitten eteen jotain...luulin etta jutulle on valmis tieteellinen selitys, vaan kun ei ollutkaan niin johan on ollut puskemista..jos huvittaisi...ja ihan vaan uteliaisuutta...
Lahdin kahmimaan vahan joka puolelta aivotutkijoista parapsykologeihin. Kannipaissa eksyin viime talvella kirjakauppaan, ja ostin pari kassillista kirjoja loitsuista klassikkoihin, kuten Frazerin Golden Bough. VISA lasku oli suurempi kuin olisin odottanut...
Mutta mutta. Lahtokohtani ei ollut narsistinen. Se oli lahinna huvitttunut ja utelias. On siis samalla myos nakynyt ihmisten reagointia ja ilmioiden kuin ilmioiden yhteytta vallitsevaan yhteiskuntaan.
Niin on jopa huvittanut puskeminen. Enaa ei riita intoa. Ehka taas joskus. En tosin tieda onko puskemani ilmio enaa "aktiivinenkaan".
Toki, on siihenkin selityksensa miksi on niin paljon skeptisyytta...ja mikas sitten siinakaan... - Hertha
Tittelityy kirjoitti:
Niinhän ovat feministitkin lauhkeita, ja jopa talutettavissa, mikäli suunta on juuri heidän haluamansa. Lehmän käsittelyssä, luullakseni, on tärkeää tietää, mitä ko. eläin haluaa ja toimia sen mukaan. Tosin en ole lehmiä tavannut livessä, mielikuvani voi olla hieman idealisoitu. Nähnyt heitä laitumella olen kyllä, miellyttävän sopuisaa porukkaa.
Lehmä Afrikkaan on erään kristillisen järjestön järjestämä toiminta. Läsimaassa oleva ihminen voi ostaa lehmän, joka luovutettaa afrikkalaiseen perheeseen. Maksu sisältää eläinlääkärin palvelun ja hedelmöitykset. eläimen avulla on mahdollista esim. kouluttaa lapsiaan ja välttää myös nälänhädän aiheuttama muutto kaupunkien slummeihin. Eläimen kohentavat etenkin Afr. naisten elämisen laatua ja vähentävät riippuvaisuutta avustuksista. Olen ostanut oman lehmäni, suosittelen muillekin.Törmäsin tässä eräänä päivänä johonkin osoitteeseen, jossa tarjottiin mahdollisuutta tukea kehitysmaita juuri ostamalla lehmä taikka osallistumalla joihinkin muihin hankintoihin. Muistelen, että lehmä ei tullut maksamaan montaakaan sataa euroa. Toivottavasti näin hankitut lehmät saavat olla puutteenalaisilla hyötykäytössä, ilman että niitä rahapulassa myydään eteenpäin tai joudutaan luovuttamaan häikäilemättömiin käsiin.
Ennen naiset tekivät ompeluseuroissa käsitöitä siirtomaissa tehdyn lähetystyön tukemiseksi.
Nykyiset naisajärjestöt ostamaan lehmiä Afrikkaan.
Ei paha. Hertha kirjoitti:
Törmäsin tässä eräänä päivänä johonkin osoitteeseen, jossa tarjottiin mahdollisuutta tukea kehitysmaita juuri ostamalla lehmä taikka osallistumalla joihinkin muihin hankintoihin. Muistelen, että lehmä ei tullut maksamaan montaakaan sataa euroa. Toivottavasti näin hankitut lehmät saavat olla puutteenalaisilla hyötykäytössä, ilman että niitä rahapulassa myydään eteenpäin tai joudutaan luovuttamaan häikäilemättömiin käsiin.
Ennen naiset tekivät ompeluseuroissa käsitöitä siirtomaissa tehdyn lähetystyön tukemiseksi.
Nykyiset naisajärjestöt ostamaan lehmiä Afrikkaan.
Ei paha.Tämä linkki kertoo enemmän. Hyvä idea. Lehmä on erittäin hyvä feministinen eläin.
Lehmä maksaa noin 400 euroa.
http://www.lahjaksilehma.fi/
- jatsu
Nousee aina uudelleen tuhkasta.
"Tuhkasta nousee uusi nuori feenikslintu, joka kokoaa edeltäjänsä tuhkat mirhaiseksi munaksi ja vie sen Heliopolikseen, Auringon kaupunkiin. Sanotaan myös että feenikslintu tulee aina kun apua kipeimmin tarvitsee ja feeniksin kyyneleet parantavat vaikka kuolemasta."- jorojukka-kukka
...
- Satunnainen vierailija
..on taruolento, joka siinä mielessä vastaa hyvin feministien julistamaa kuvaa (kaikista) naisista :)
Yksisarvinen kuvaa miestä paremmin kuin fenixlintu naista :) - tietää
Satunnainen vierailija kirjoitti:
..on taruolento, joka siinä mielessä vastaa hyvin feministien julistamaa kuvaa (kaikista) naisista :)
Yksisarvinen kuvaa miestä paremmin kuin fenixlintu naista :)Mikä on feministien julistama kuva kaikista naisista?
"Yksisarvinen kuvaa miestä paremmin kuin fenixlintu naista :) "
Mites niin? Mies on taruolento, mutta nainen ei? - Satunnainen vierailija
tietää kirjoitti:
Mikä on feministien julistama kuva kaikista naisista?
"Yksisarvinen kuvaa miestä paremmin kuin fenixlintu naista :) "
Mites niin? Mies on taruolento, mutta nainen ei?on kaikessa lyhykäisyydessään: Nainen on virheetön.
Uskotko löytäväsi tältä palstalta jonkin feminisitin kirjoituksen, jossa nainen/naiset saisivat pieninkäkään kritiikkiä mistään asiasta :)
Molemmat taruolentoja, mutta.. mietippä itse :) - vai niin
on kaikessa lyhykäisyydessään: Nainen on virheetön.
Uskotko löytäväsi tältä palstalta jonkin feminisitin kirjoituksen, jossa nainen/naiset saisivat pieninkäkään kritiikkiä mistään asiasta :)
Molemmat taruolentoja, mutta.. mietippä itse :)Tämä onkin taas sitä mielikuvitusfeminismiä.
Monesti on sanottu, että kyllä vain, naisetkin ovat väkivaltaisia, naisetkin tekevät rikoksia, jne jne jne. Mutta eihän se mene jakeluun. Kerta toisensa jälkeen vaan väitetään että feministien mielestä naiset eivät voi olla väkivaltaisia ja feministien mielestä naiset ovat virheettömiä jne jne jne. - Satunnainen vierailija
vai niin kirjoitti:
Tämä onkin taas sitä mielikuvitusfeminismiä.
Monesti on sanottu, että kyllä vain, naisetkin ovat väkivaltaisia, naisetkin tekevät rikoksia, jne jne jne. Mutta eihän se mene jakeluun. Kerta toisensa jälkeen vaan väitetään että feministien mielestä naiset eivät voi olla väkivaltaisia ja feministien mielestä naiset ovat virheettömiä jne jne jne... sellaisia juttuja..tai onko sinulla heti antaa linkkejä ?
- jorojukka-kukka
on kaikessa lyhykäisyydessään: Nainen on virheetön.
Molemmat taruolentoja, mutta.. mietippä itse :)Löytyykö arkistoiduista palstaviesteistä feministien kirjoituksia virheettömistä naisista. Epäilen, koska itse en ole törmännyt tällaiseen viestiin.
- samalla
.. sellaisia juttuja..tai onko sinulla heti antaa linkkejä ?
feminismiä vastustavien kirjoituksia, joissa kritisoidaan miestä.
Ahaa, siis antifeministit pitävät miehiä virheettöminä. - Satunnainen vierailija
Löytyykö arkistoiduista palstaviesteistä feministien kirjoituksia virheettömistä naisista. Epäilen, koska itse en ole törmännyt tällaiseen viestiin.
..lyhykäisyydessään on vain koonti kaikesta kritiikittömästä naisten ylistyksestä jota täällä saa lukea. Mutta sehän lienee pastan tarkoitus :)
T: Yksisarvinen - jorojukka-kukka
..lyhykäisyydessään on vain koonti kaikesta kritiikittömästä naisten ylistyksestä jota täällä saa lukea. Mutta sehän lienee pastan tarkoitus :)
T: YksisarvinenArvioita, koonteja tapahtuu, mutta ne ovat sangen subjektiivia. Palstan ilmapiiri PAKOTTAA naiset puolustautumaan ja siitä johtuu, ettei varsinaiselle naiskritiikille ole enää sijaa, koska miehet hoitavat sen puolen todella ponnekkaasti. Näistä tunnetuista lähtökohdista ei voi vetää objektiivista yhteenvetoa naisten virheettömyydestä, jota muka feministit esittävät. Feministit eivät esitä mitään sellaista.
- Satunnainen vierailija
Arvioita, koonteja tapahtuu, mutta ne ovat sangen subjektiivia. Palstan ilmapiiri PAKOTTAA naiset puolustautumaan ja siitä johtuu, ettei varsinaiselle naiskritiikille ole enää sijaa, koska miehet hoitavat sen puolen todella ponnekkaasti. Näistä tunnetuista lähtökohdista ei voi vetää objektiivista yhteenvetoa naisten virheettömyydestä, jota muka feministit esittävät. Feministit eivät esitä mitään sellaista.
Voisiko kuitenkin olla niin, että palstalla miehet puolustautuvat feministien heihin kohdistamaa kritiikkiä vastaan. Palstan ensimmäiset viestit tuskin olivat miesten kirjoittamia.
Oletko vakavasti sitä mieltä, että feminismi-palstalla olisi "naiskritiikkiä" sisältävää kirjoittelua, jos miehet poistuisivat tai heitä ei olisi koskaan tällä palstalla käynytkään? - jorojukka-kukka
Voisiko kuitenkin olla niin, että palstalla miehet puolustautuvat feministien heihin kohdistamaa kritiikkiä vastaan. Palstan ensimmäiset viestit tuskin olivat miesten kirjoittamia.
Oletko vakavasti sitä mieltä, että feminismi-palstalla olisi "naiskritiikkiä" sisältävää kirjoittelua, jos miehet poistuisivat tai heitä ei olisi koskaan tällä palstalla käynytkään?Sillä työ kutsuu keskittymään itseensä. :)
Kaikki lähtee siitä että:
a) Miesylivalta on yheiskunnallinen tosiasia.
b) Naiset kritisoivat sitä.
c) Miehet kritisoivat naisten kritiikkiä esim. juuri palstalla niin voimakkaasti, että naisten OMALLE naiskritiikille ei ole tilaa.
Kyllä. Uskon, että jos palsta olisi vähemmän naiskriittinen (miesten harjoittamaa), esiintyisi myös naisten OMAA naiskritiikkiä.
Nythän naiskritiikki palstalla tuntuisi siltä, että käytäisiin murhatun kimppuun murhaamaan jo murhattua! - Satunnainen vierailija
Sillä työ kutsuu keskittymään itseensä. :)
Kaikki lähtee siitä että:
a) Miesylivalta on yheiskunnallinen tosiasia.
b) Naiset kritisoivat sitä.
c) Miehet kritisoivat naisten kritiikkiä esim. juuri palstalla niin voimakkaasti, että naisten OMALLE naiskritiikille ei ole tilaa.
Kyllä. Uskon, että jos palsta olisi vähemmän naiskriittinen (miesten harjoittamaa), esiintyisi myös naisten OMAA naiskritiikkiä.
Nythän naiskritiikki palstalla tuntuisi siltä, että käytäisiin murhatun kimppuun murhaamaan jo murhattua!A- ja b-kohdista olen samaa mieltä, mutta c:stä meillä on hyvin erilainen käsitys.
Itse näen, että suurin osa palstalle kirjoittavista miehistä on nimenomaan puolustautujia. Kritiikistä, tai oikeammin sen sietokyvystä voisi vääntää juttua vaikka kuinka paljon. Minä en usko, että kritiikin sitetokyvyssä on mitän eroa sukupuolten välillä. Yhtä asiaa ajavilla aatteellisilla tai vakaumuksellisilla HENKILÖILLÄ mainittu kyky ON heikompi. Näin vain siksi, että siinä on riski joutua kyseenalaistamaan oman ajattelunsa. - puolustautuu?
A- ja b-kohdista olen samaa mieltä, mutta c:stä meillä on hyvin erilainen käsitys.
Itse näen, että suurin osa palstalle kirjoittavista miehistä on nimenomaan puolustautujia. Kritiikistä, tai oikeammin sen sietokyvystä voisi vääntää juttua vaikka kuinka paljon. Minä en usko, että kritiikin sitetokyvyssä on mitän eroa sukupuolten välillä. Yhtä asiaa ajavilla aatteellisilla tai vakaumuksellisilla HENKILÖILLÄ mainittu kyky ON heikompi. Näin vain siksi, että siinä on riski joutua kyseenalaistamaan oman ajattelunsa.Tasa-arvosta naisten kanssa?
Ceekin on ihan oikein. - Satunnainen vierailija
puolustautuu? kirjoitti:
Tasa-arvosta naisten kanssa?
Ceekin on ihan oikein...sitä vastaan, että KAIKKI miehet ovat sovinisteja, jotka pyrkivät suunnitelmallisesti ja järjestelmällisesti sukupuolten väliseen epätasa-arvoisuuteen kaikilla mahdollisilla elämän aloilla. Aivan kuin feminismillä olisi jokin aatteellinen organisoitu vastavoima.
Naispappeuden vastustus, miesten ja naisten välisten tuloerojen säilyttäminen ja mielellään kasvattaminen, kotitöiden kaikenlainen välttely, kaikenlainen naisten urakehityksen jarruttaminen. Siinä muutamia meidän KAIKKIEN miesten tavoitteista. Unohtamatta tietenkään "eläinaiheisten" viestiketjujen poistamista :)
- Vilma-Vallaton
Kiva että täällä ei ole kaikki huumorittomia! :)
Mielestäni feministisin eläin on vapaa ja laaksoissa juokseva hevonen. Tai lintu, värikäs iloinen lintu joka laulaa maailmalle rauhan ja runouden lauluja. - jausaa
vaikkapa kana: vanhin opettelee kiekumaan. Ja nyppii muilta kanoilta sulat. Tai ehkä kyyhkynen: ne jotka eivät vastaa pulujen käsitystä puluista nokitaan hengiltä...
- mistä
Palstan ukot AvecMaria, Ruosutar ja TT tykkäävät?
Noinko teitä haukuttiin? Haukuttiinko siellä jotakin, kukaan ei sanonut sovaria edes siaksi. Mutta naisia saa haukkua. Hävetkää! - jklhlö
Täällä on syytetty naisia joojoo-jutuista, siitä että kannustetaan toisia naisia. Kummasta nyt tykkäät, haukutaan vai kehutaan, teen sitten niin?:D
Ei tule sitten sanomista. - jausaa
mistä kirjoitti:
Palstan ukot AvecMaria, Ruosutar ja TT tykkäävät?
Noinko teitä haukuttiin? Haukuttiinko siellä jotakin, kukaan ei sanonut sovaria edes siaksi. Mutta naisia saa haukkua. Hävetkää!tarkoitukseni ei ole miellyttää. En ole "sovari", en edes tiedä mikä se on. En hauku naisia vaan ismiä.
Kaikeilla ismeillä on taipumus alkaa, pitkälle vietynä, muistuttaa toisiaan. Kun olen keskustellut asioista feministien kanssa, mieleeni on joskus tullut, että voisin yhtä hyvin puhua "sini-mustan" iikollin kanssa, jonka valurautakypärä niin ettei veri kierrä. Molemmat opettelevat mantransa ja huutavat niitä joka väliin. Siitä vertaus kanaan, myös kana vanhimmiten alkaa kiukua, vaikka se ennen on mitä sivistynein eläin...
Pulua käytin taas siksi, että yksikään näistä "hurmehattuisista" ismiläisistä ei hyväksy oma-ehtoista aivotoimintaa...
- on rotta
Se on ihan rotan näköinenkin ja pyörii jätteissä.
Ja ihan yhtä pidettykkin. Rotta se on. - nnainen
Miksi pitäisi olla jokin rukoilijasirkka? Mitä iloa naaraalle on koiraasta jota ei enää ole (syömisen jälkeen)?
Sanon että leopardi on hyvin feministinen elukka. Itseriittoinen yksinelävä uljas olento. - olisi
käki?
- jorojukka-kukka
Varattu sovinisteille.
- Satunnainen vierailija
Varattu sovinisteille.
..eikös se ole nimenomaan Käki-naaras, siis nainen, joka munii toisten pesiin? Muniminen tuo ehkä mieleen jotain muuta kuin synnytämisen, johon se on enemmän rinnastettavissa....
- Hertha
..eikös se ole nimenomaan Käki-naaras, siis nainen, joka munii toisten pesiin? Muniminen tuo ehkä mieleen jotain muuta kuin synnytämisen, johon se on enemmän rinnastettavissa....
Sodan aikana venäläiset käyttivät puista ampuvista suomalaissotilaista nimitystä "käki" (muistaakseni "kukushka"). Kyllä minun mieleeni tulee käestä puhuttaessa mies.
- jorojukka-kukka
Varattu on, sukupuoleen katsomatta, käki, sovinistille.
- avecMaria
Noinhan se kyllä on, se on nimenomaan se naaras joka käy munimassa munat toisen linnun pesään, joka sitten omien poikastensa uhalla kasvattaa tämän käenpojan, käkinaaraan liidellessä hevon kuuseen.
Sopii kyllä feministiseksi eläimeksi!! - jorojukka-kukka
Hertha kirjoitti:
Sodan aikana venäläiset käyttivät puista ampuvista suomalaissotilaista nimitystä "käki" (muistaakseni "kukushka"). Kyllä minun mieleeni tulee käestä puhuttaessa mies.
Sieltä tuli vähän jo historiaakin. Käki se on. Käki.
- Hertha
avecMaria kirjoitti:
Noinhan se kyllä on, se on nimenomaan se naaras joka käy munimassa munat toisen linnun pesään, joka sitten omien poikastensa uhalla kasvattaa tämän käenpojan, käkinaaraan liidellessä hevon kuuseen.
Sopii kyllä feministiseksi eläimeksi!!Ilmeisesti koiraskäki on täysi hulttio. Ei rakenna pesää, ei avusta ruuanhankinnassa. Ihan käkenä ranstsussa tietty.
- avecMaria
Hertha kirjoitti:
Ilmeisesti koiraskäki on täysi hulttio. Ei rakenna pesää, ei avusta ruuanhankinnassa. Ihan käkenä ranstsussa tietty.
Niinpä he sitten saivat toisensa, käriuros ja käkinaaras. Feministi ja sovinisti...
- avecMaria
Sieltä tuli vähän jo historiaakin. Käki se on. Käki.
Missä sinäkin nyt veteraaneille vittuilisit jos he eivät olisi kuolemaa uhaten järjestäneet sinulle vapaata maata talloa?
- jorojukka-kukka
avecMaria kirjoitti:
Missä sinäkin nyt veteraaneille vittuilisit jos he eivät olisi kuolemaa uhaten järjestäneet sinulle vapaata maata talloa?
Käki = miespuolinen henkilö.
- avecMaria
Käki = miespuolinen henkilö.
Ihminen = miespuolinen henkilö?
- riemunkiljahduksia...?
avecMaria kirjoitti:
Sopii kyllä feministiseksi eläimeksi!!Innoissaan siitä, että naaras oli paha, olet itse siis..?
(sukupuolista ei ole ollut mitään puhetta, vain eläinlajista) - tyytyväinen..
avecMaria kirjoitti:
Ihminen = miespuolinen henkilö?
jos et olisi ihminen?
- avecMaria
tyytyväinen.. kirjoitti:
jos et olisi ihminen?
Rekattu nimi tippu kun hanskat työmiehen käsistä työpäivän päätteeksi.
;))
Odotin jo oikein. - Satunnainen vierailija
Hertha kirjoitti:
Ilmeisesti koiraskäki on täysi hulttio. Ei rakenna pesää, ei avusta ruuanhankinnassa. Ihan käkenä ranstsussa tietty.
Minulle umpisovinistina tuli ensimmäiseksi mieleen, että hedelmöityshoitomahdollisuuden puuttuessa tämä yksinäiset käki-naaraat hankkiutuvat raskaaksi luomukonstilla. Viettelevät kelpo käki-koiraan. Huijaavat syövänsä pillereitä, eivätkä itseasiassa edes kerro koko elämänsä omasta perheestä unelmoinneelle poikaparalle tulleensa raskaaksi. Kun sitten tule aika ryhtyä kantamaan vastuuta jäkikasvusta, meneekin sisu kaulaan ja jälkikasvu jätetään yhteiskunnan elätettäväksi.
Nyt karkuun....kohta sataa kiviä :D - avecMaria
Minulle umpisovinistina tuli ensimmäiseksi mieleen, että hedelmöityshoitomahdollisuuden puuttuessa tämä yksinäiset käki-naaraat hankkiutuvat raskaaksi luomukonstilla. Viettelevät kelpo käki-koiraan. Huijaavat syövänsä pillereitä, eivätkä itseasiassa edes kerro koko elämänsä omasta perheestä unelmoinneelle poikaparalle tulleensa raskaaksi. Kun sitten tule aika ryhtyä kantamaan vastuuta jäkikasvusta, meneekin sisu kaulaan ja jälkikasvu jätetään yhteiskunnan elätettäväksi.
Nyt karkuun....kohta sataa kiviä :DTaitaa paremminkin sataa märkiä nimettömiä ja se sade alkoi jo...;)) Kovasti tuore ei kyllä ollut tämän iltainen nimetön, ainakaan sisällöltään.
Täällä alkoi taas kova miehenmetsästys ja uhriksi kelpaa kaikki, joitka on päätetty miehinä iskeä.
:)) - jorojukka-kukka
riemunkiljahduksia...? kirjoitti:
Innoissaan siitä, että naaras oli paha, olet itse siis..?
(sukupuolista ei ole ollut mitään puhetta, vain eläinlajista)Olen aina ihmetellyt naisia, jotka pitävät naisia riitaisina, epäkelpoina, huonoina, kavalina jne...
Jos naisella on se käsitys toisesta naisesta, niin voi tehdä oikeutetun kysymyksen, että puhuuko hän myös itsestään. Jos nainen ei puhu itsestään, vaan pitää itseään yläpuolella muiden naisten, niin silloinkin voi oikeutetusti kysyä, että mistä tulee tuo oman itsen yliarvostus.
No pohdinpahan vain... - kirjoittelua
avecMaria kirjoitti:
Rekattu nimi tippu kun hanskat työmiehen käsistä työpäivän päätteeksi.
;))
Odotin jo oikein.Niin, et siis pidä ihmisenä olosta?
- avecMaria
Olen aina ihmetellyt naisia, jotka pitävät naisia riitaisina, epäkelpoina, huonoina, kavalina jne...
Jos naisella on se käsitys toisesta naisesta, niin voi tehdä oikeutetun kysymyksen, että puhuuko hän myös itsestään. Jos nainen ei puhu itsestään, vaan pitää itseään yläpuolella muiden naisten, niin silloinkin voi oikeutetusti kysyä, että mistä tulee tuo oman itsen yliarvostus.
No pohdinpahan vain...Ja henkilöitymisestä nyt VIIS!
Toisaalta, kuka tässä naisista on puhunut? Käestähän me... - avecMaria
kirjoittelua kirjoitti:
Niin, et siis pidä ihmisenä olosta?
Leikkiä.
- itsesivihaaja
avecMaria kirjoitti:
Leikkiä.
En tiedä mitä kirjoitat, mutta kummallinen käsitys sinulla on naisista ja itsestäsi. Etkö huomaa, että kaikki mitä sanot, koskee myös sinua itseäsi?
Harakat nauraa. Koiraat etenkin, jos menet naisena naisia haukkumaan. - tuo selviää
Olen aina ihmetellyt naisia, jotka pitävät naisia riitaisina, epäkelpoina, huonoina, kavalina jne...
No pohdinpahan vain...Voisiko tämä AvecMaria kertoa, miksi haukut naisia? Etkö muista, että haukut samalla itseäsi vai etkö ajattele olevasi nainen?
Olen ihmetellyt myös tuonkaltaista käytöstä joillakin naisilla. - avecMaria
itsesivihaaja kirjoitti:
En tiedä mitä kirjoitat, mutta kummallinen käsitys sinulla on naisista ja itsestäsi. Etkö huomaa, että kaikki mitä sanot, koskee myös sinua itseäsi?
Harakat nauraa. Koiraat etenkin, jos menet naisena naisia haukkumaan."Naiset" eivät koske kaikkia naisia. Joten ei myöskään minua.
Meinaan on niin kuin fiksuuden merkki ymmärtää tämä asia. Näytit tyhmyytesi, joten riittää.
;)) - avecMaria
tuo selviää kirjoitti:
Voisiko tämä AvecMaria kertoa, miksi haukut naisia? Etkö muista, että haukut samalla itseäsi vai etkö ajattele olevasi nainen?
Olen ihmetellyt myös tuonkaltaista käytöstä joillakin naisilla.En koiras enkä naaraskäki.
Kumpi sinä oletkaan?
Tässä vähän lisäksi dokumenttia fiksuudestasi:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000016927746 - ???
avecMaria kirjoitti:
"Naiset" eivät koske kaikkia naisia. Joten ei myöskään minua.
Meinaan on niin kuin fiksuuden merkki ymmärtää tämä asia. Näytit tyhmyytesi, joten riittää.
;))Mitä tarkoitat? Voitko selventää?
- henkilöitä
avecMaria kirjoitti:
En koiras enkä naaraskäki.
Kumpi sinä oletkaan?
Tässä vähän lisäksi dokumenttia fiksuudestasi:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000016927746En ole henkilö, joksi minua luulet. Mutta voisitko selventää tuon asian mitä kysyin?
- avecMaria
??? kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Voitko selventää?
Sillä en keskustele tyhmien kanssa.
- avecMaria
henkilöitä kirjoitti:
En ole henkilö, joksi minua luulet. Mutta voisitko selventää tuon asian mitä kysyin?
LUE SE TEKSTI. Vai tarviiko tulla lukemaan, ehkä vääntämään rautalangasta?
Tässä yhteydessä puhuttiin eläimestä nimeltä KÄKI. - avecMaria
henkilöitä kirjoitti:
En ole henkilö, joksi minua luulet. Mutta voisitko selventää tuon asian mitä kysyin?
Minä en LUULE mitään. Minä VAIN tiedän.
;)) - ...
Nyt karkuun....kohta sataa kiviä :DKyllä saavat yksinäiset naiset hedelmöityshoitoja - vielä.
- ...
avecMaria kirjoitti:
Minä en LUULE mitään. Minä VAIN tiedän.
;))Vai mitä ihmettä riehut?
- avecMaria
... kirjoitti:
Vai mitä ihmettä riehut?
Ja heti olen humalassa jos alan vain käyttäytyä niin kuin muutkin täällä käyttäytyvät!
- jorojukka-kukka
avecMaria kirjoitti:
Ja heti olen humalassa jos alan vain käyttäytyä niin kuin muutkin täällä käyttäytyvät!
Miten uudistaisit feminismiä?
- avecMaria
Miten uudistaisit feminismiä?
Tähän kysymykseen vastannut täällä sata kertaa. Esittänyt jos jonkinlaista ehdotusta ja tutkimusta...Joten lue sieltä. Vanhoista.
- Satunnainen vierailija
... kirjoitti:
Kyllä saavat yksinäiset naiset hedelmöityshoitoja - vielä.
..siis kaikki muu piti kutinsa? :D
Pakko kyllä tunnustaa, että en oikein jaksa uskoa käkinaaraiden hedelmöityshoitoihin. Lehmien, ja muiden kotieläinten kohdalla tiedän kyllä sen olevan ihan arkipäivää, mutta että tarjotaan sitä villeille linnullekin? Aika paksua minusta. No, en mene väittämään vastaan ilman parempaa tietoa :) - ...
..siis kaikki muu piti kutinsa? :D
Pakko kyllä tunnustaa, että en oikein jaksa uskoa käkinaaraiden hedelmöityshoitoihin. Lehmien, ja muiden kotieläinten kohdalla tiedän kyllä sen olevan ihan arkipäivää, mutta että tarjotaan sitä villeille linnullekin? Aika paksua minusta. No, en mene väittämään vastaan ilman parempaa tietoa :)Uskothan senkin, että käkinaaraat syövät pillereitä.
- ...
avecMaria kirjoitti:
Ota aamulla disperiini, niin helpottaa.
- satunnainen_vierailija
... kirjoitti:
Uskothan senkin, että käkinaaraat syövät pillereitä.
En ole koskaan epäillyt naisen sanaa :)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 50959
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että368791- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän121684- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594