Ei näitä ihmisiä EU:hun!

"Turkin televisio kielsi Nasun" http://www.mtv3.fi/

Hallituksen tv-kanavalta (vastannee lähinnä YLE:ä Suomessa) kiellettiin Turkissa Nalle Puh -animaation esittäminen Nasun ( Piglet) takia.

Ei näillä ihmisillä ole asiaa Euroopaan, kulttuuriero on liian suuri.

18

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään mutta

      Viivi ja Wagner pitäisi mielestäni kieltää! Olenkohan Turkkilainen....

    • Ainakaan itse en löytänyt tuolta Mtv3-uutisista mitään tietoa tästä Turkkia koskevasta jutusta?

      • Näkyy olevan kulttuuriuutisissa.


      • Nasu kiellettiin Turkissa

        Julkaistu: 12:59

        Ankara. Nalle Puh kumppaneineen ei saa esiintyä Turkin julkisella tv-kanavalla. TRT-kanava kielsi Puh-animaatiosarjan lähettämisen Nasu-porsaan takia.

        Kanava on Turkin islamilaisen hallituksen tiukassa ohjauksessa. Muslimien mukaan sika on epäpuhdas eläin ja islaminusko kieltääkin porsaanlihan syömisen.

        TRT suunnitteli aluksi leikkaavansa ohjelmasta ne kohtaukset, joissa Nasu esiintyy. Mutta kun kävi ilmi, ettei sarjasta tällä tavoin jäisi paljoakaan jäljelle, päätettiin se kieltää kokonaan, kertoo sanomalehti Cumhuriyet.

        HS Verkkoliite 17.6.2006


      • löydä,

        mitään todistaa hyysärin mukaan ettei juttu pidä paikkaansa...aika urpo olet!


    • risto reipas

      vaan eläimiä!!! Risto Reipas EU:hun.

      • En ollut kieltämässä turkkilaisten ihmisyyttä, en edes heidän tasa-arvoisuuttaan verrattuna suomalaisiin. Totesinpahan vain, etteivät he sovi eurooppalaiseen kulttuuriin perustuvaan systeemiin, EU:n. Kulttuurierojen merkitys pitäisi tunnustaa eikä keinotekoisesti hävittää tai pimittää. Nyt Turkin viralliset tahot osoittivat, etteivät he ole sopivia eurooppalaiseen seuraamme.


      • Grustnij
        tuttumies kirjoitti:

        En ollut kieltämässä turkkilaisten ihmisyyttä, en edes heidän tasa-arvoisuuttaan verrattuna suomalaisiin. Totesinpahan vain, etteivät he sovi eurooppalaiseen kulttuuriin perustuvaan systeemiin, EU:n. Kulttuurierojen merkitys pitäisi tunnustaa eikä keinotekoisesti hävittää tai pimittää. Nyt Turkin viralliset tahot osoittivat, etteivät he ole sopivia eurooppalaiseen seuraamme.

        Mikähän se mahtaa olla tämä tällainen yleiseurooppalainen kulttuuri, josta puhut? Onko EU kenties jossain vaiheessa hävittänyt kulttuurierot esim. saksalaisten ja espanjalaisten väliltä? Olenkin aina tuntenut niin kovasti kulttuurista yhteenkuuluvuutta kreikkalaisten ja italialaisten kanssa...

        Turkkilainen kulttuuri lienee aivan yhteensopiva eurooppalaiseen kulttuuriin siinä missä suomalainenkin, onhan tuo nähty Saksassa, jota ei kai lukuisine turkkilaisine maahanmuuttajineen voi kovin rauhattomana alueena kuitenkaan pitää, vai kuinka?

        Vai puhutkohan sinä kenties sittenkin uskonnoista?


      • hassu
        Grustnij kirjoitti:

        Mikähän se mahtaa olla tämä tällainen yleiseurooppalainen kulttuuri, josta puhut? Onko EU kenties jossain vaiheessa hävittänyt kulttuurierot esim. saksalaisten ja espanjalaisten väliltä? Olenkin aina tuntenut niin kovasti kulttuurista yhteenkuuluvuutta kreikkalaisten ja italialaisten kanssa...

        Turkkilainen kulttuuri lienee aivan yhteensopiva eurooppalaiseen kulttuuriin siinä missä suomalainenkin, onhan tuo nähty Saksassa, jota ei kai lukuisine turkkilaisine maahanmuuttajineen voi kovin rauhattomana alueena kuitenkaan pitää, vai kuinka?

        Vai puhutkohan sinä kenties sittenkin uskonnoista?

        vai mitä mieltä siitä olet.
        näyte siitä kun suomalainen kaiken hyväksyvä nainen antaa itsensä alttiiksi uskonnolle:
        http://www.muslimtents.com/pisara/jihaad/siskojenjihaad.html


      • Grustnij kirjoitti:

        Mikähän se mahtaa olla tämä tällainen yleiseurooppalainen kulttuuri, josta puhut? Onko EU kenties jossain vaiheessa hävittänyt kulttuurierot esim. saksalaisten ja espanjalaisten väliltä? Olenkin aina tuntenut niin kovasti kulttuurista yhteenkuuluvuutta kreikkalaisten ja italialaisten kanssa...

        Turkkilainen kulttuuri lienee aivan yhteensopiva eurooppalaiseen kulttuuriin siinä missä suomalainenkin, onhan tuo nähty Saksassa, jota ei kai lukuisine turkkilaisine maahanmuuttajineen voi kovin rauhattomana alueena kuitenkaan pitää, vai kuinka?

        Vai puhutkohan sinä kenties sittenkin uskonnoista?

        Grustnij:[ Mikähän se mahtaa olla tämä tällainen yleiseurooppalainen kulttuuri, josta puhut? ]
        A.A.Milne on kirjailijana osa yleiseurooppalaista kulttuuriperintöä ja siihen kuuluvat Nasun kuvatkin!
        http://fi.wikipedia.org/wiki/A._A._Milne

        Lisäksi yleiseurooppalaista kulttuuria on ennemmin sallivuus kuin kiellot, varsinkin kirjallisuuden ja kuvataiteen osalta.

        En tunne Saksan tilannetta yleisesti, mutta olen kuullut, että yleisesti turkkilaiset käyttävät esimerkiksi tyttäriensä tapauksissa nimitystä "ihan saksalainen" huorahtavat korvikkeena ts. rasistisesti.

        G:[Vai puhutkohan sinä kenties sittenkin uskonnoista?]
        Niin, olisiko tämä Nasun kieltäminen uskontopohjainen idea? En kuitenkaan halua EU:n tuollaista poliittisuskonnollista vaikutusta lisää, mieluummin päinvastoin.


    • Kävin Turkissa joskus 15 vuotta sitten. Ei siellä musutouhu näkynyt katukuvassa ollenkaan.

      "Apuva-mies"-paidat päällä siellä nuoret turkkilaiset miehet kuljeksivat. Marmariksessa pärjäsi suomen kielellä.

      Taitaa olla hallituksen tepposia tuommoiset sensuurit, kansa ei mielestäni ole kiihkoileva.

      • käytyä joo

        Alanyassa 2-kertaa ja Marmariksessa kerran. Tuli yks tapaus mieleen, Alanyassa kun kävelin kadulla hämärä alkoi tulla, mutta kaupustelija tekivät työtään. Sellaisen käyrän arabipuukon huomasin ja mieli hieman teki ryhtyä kauppoihin. En osaa Englantia ollenkaan, joten kysyin Saksaksi: kuinka paljon se maksaa. Iäkäs mies katsoi minua ja vastasi selkeällä Suomen kielellä: sata markaa. Kaupat tehtiin.


      • käytyä joo kirjoitti:

        Alanyassa 2-kertaa ja Marmariksessa kerran. Tuli yks tapaus mieleen, Alanyassa kun kävelin kadulla hämärä alkoi tulla, mutta kaupustelija tekivät työtään. Sellaisen käyrän arabipuukon huomasin ja mieli hieman teki ryhtyä kauppoihin. En osaa Englantia ollenkaan, joten kysyin Saksaksi: kuinka paljon se maksaa. Iäkäs mies katsoi minua ja vastasi selkeällä Suomen kielellä: sata markaa. Kaupat tehtiin.

        Marmariksessa oli semmoinen maustekauppias, joka osasi suomen eri murteita. Täytyy olla jonkin sortin kielinero pystyäkseen moiseen. Maustekauppiaana oli silti.


      • väkeä ovat
        k0rh0nen kirjoitti:

        Marmariksessa oli semmoinen maustekauppias, joka osasi suomen eri murteita. Täytyy olla jonkin sortin kielinero pystyäkseen moiseen. Maustekauppiaana oli silti.

        Turkkilaisethan pitävät meitä kaukaisina sukulaisinaan, joka kuitenkaan ...jaa kukas sen tietää, kun kaukaasialaista rotua muka olemme. Niin Turkkilainen kuitenkin oppii ääntämään hyvin Suomea, kuten venäjän huoratkin(ei muut) Germaaneille ja Englannin kielisille Suomi on vaikea. Turkissa ja Egyptissa nuoret miehet esittelivät saalis-kirjanpitoaan(kaato-päiväkirjojaan). Suomalaisten naisten nimiä oli kymmenittäin osoitteineen. Se on Välimeren-valtioissa kaiketi tapana, kehua kaatojaan.


      • väkeä ovat kirjoitti:

        Turkkilaisethan pitävät meitä kaukaisina sukulaisinaan, joka kuitenkaan ...jaa kukas sen tietää, kun kaukaasialaista rotua muka olemme. Niin Turkkilainen kuitenkin oppii ääntämään hyvin Suomea, kuten venäjän huoratkin(ei muut) Germaaneille ja Englannin kielisille Suomi on vaikea. Turkissa ja Egyptissa nuoret miehet esittelivät saalis-kirjanpitoaan(kaato-päiväkirjojaan). Suomalaisten naisten nimiä oli kymmenittäin osoitteineen. Se on Välimeren-valtioissa kaiketi tapana, kehua kaatojaan.

        Sitä en ole koskaan käsittänyt, miksi suomalaiset miehet lähtevät panemaan Thaimaahan ja suomalaiset naiset lähtevät panettamaan itseään Välimeren rannoille. Ero on siinä, että miehet maksavat touhusta.

        Miksi nämä kaksi saastaista ryhmää ei voisi vaikka öhkytäkölökytellä keskenään? Nykyään on netti ja muutkin ihmeellisyydet keksitty juuri parin tai seksiseuran hakuun. Siis netti on jotain muuta...


      • tuntemus

        On veitikoilla Turkkiin ja Turkkilaisiin!

        Turistikohteiden tai edes suurkaupunkien keskustojen perusteella ei kannattaisi vetää kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

        EU-kelpoisuuden voi näennäisesti saavuttaa lainsäädännöllä.
        Lakien noudattaminen on eri asia.

        Mihinkään muslimi- enkä missään tapauksessa arabimaahan en mene. Niilin vartta lukuunottamatta.
        Muutama käynti ja vuoden työskentely parin arabin kanssa samalla työpaikalla Suomessa, riittää!

        Me olemme niiden silmissä pelkkiä kärpäsen paskoja ilman ihmisarvoa.
        Tietenkin turistipaikoissa ottavat lipevästi rahat pois!

        Katsokaa kaverit kulissien taakse!


      • valinta.
        k0rh0nen kirjoitti:

        Sitä en ole koskaan käsittänyt, miksi suomalaiset miehet lähtevät panemaan Thaimaahan ja suomalaiset naiset lähtevät panettamaan itseään Välimeren rannoille. Ero on siinä, että miehet maksavat touhusta.

        Miksi nämä kaksi saastaista ryhmää ei voisi vaikka öhkytäkölökytellä keskenään? Nykyään on netti ja muutkin ihmeellisyydet keksitty juuri parin tai seksiseuran hakuun. Siis netti on jotain muuta...

        Etenkin nainen hakee yhdyntään partnerin mieluummin kauempaa. Kokemusta on noista naapurimaista, siis Ruotsista ja Venäjältä, tai oikeastaan neukkulasta aikoinaan, jolloin ei tarvinnut maksaakkaan. Opiskelijatytöt huvittelivat, kunhan muutoman kaljan tarjosi. Ruotsissa ei tarvinnut tarjota kuin petipaikka.


    • praktika

      väärin kirjoitettuina.
      Vanha toverini Molotov sanoi aikanaan sopimuksista:
      Paperi on paperia, käytäntö käytäntöä.

      Sopii erinomaisesti Turkin EU-haku kuvioihin.
      Ovat hiljalleen vääntämässä lainsäädäntöään muodollisesti EU-kuntoon.
      Tietenkin pitävät kiinni kansalaisoikeus- ja kielikäytännöstään!

      Olkoon lainsäädäntö miten tahansa en missään tapauksessa usko sen toteutumiseen edes suurkaupunkien laita-alueilla, maaseudusta puhumattakaan.

      Minulla on vuoden tiivis kokemus muutamasta suomalaituneesta arabimuslimista, miehestä, Suomessa.
      Henkilöinä 'tavallisia' mutta uskontopohjaisesti suhtautuvat meihin ylenkatseellisesti.
      Ovat aina oikeassa, ovat helvetin 'arkavarpaisia' ja suhtautuvat pohjimmiltaan meihin kuin kärpäsenpaskoihin.

      Tuosta voi päätellä minun kantani heidän EU-jäsenyyteensä.

      Hieveän helppo olla ymmärtävä ja humaani ilman omia kokemuksia!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe