Kesä ja olut

Nyt vaihteeksi hienon kesän myötä myös kaljaterassit täyttyy ihmisistä. Kotiin myös kannetaan enemmän kaljaa kuin kylmänä aikana. Iltalehden teettämän tutkimusten mukaan 53% kyselijöistä ei myönnä juovansa enemmän kesällä kuin kylmään aikaan.
Sanotaan että jos arki on "tylsää" ilman alkoholia niin kyseesä on jo henkinen riippuvuus alkoholiin.

Itse lopetin kokonaan alkoholin käytön jo joitakin vuosia sitten ja olen huomannut että arkikin on mukavaa kun sen oikein oivaltaa.

Kuinas moni tunnustaa lukijoista olevansa riippuvainen alkoholiin eli hauskaa ei ole ilman sitä?

Iltalehden juttuun
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200607044825675_uu.shtml

17

740

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole...

aina edes hauskaa, mutta kun on pari-kolme päivää juomatta alkaa ahdistamaan todenteolla ja on pakko hankkiutua alkon tiskille. Kyllä viina pahasti koukuttaa jos on taipumusta tai elämäntilanne semmoinen. Viimeisen 15-vuoden aikana olen ollut pisimpään ilman ehkä viikon.

• Itsekin aikoinaan

Allekirjoitan tasan tuon IL:n kirjoituksen. Itsekin aikaisempina vuosina join aina kesällä enemmän, melkein joka päivä siideri tai olut meni kurkusta alas, joinakin päivinä useampikin pullo jos oli oikein helle. Sitten alkoi paino nousta ja tajusin, että se täytyy johtua kasvaneesta alkoholin kulutuksesta. siideri ja olut vaihtui vesipulloon ja terassilla istuminen vahtui ulkoliikuntaan, pyöräilyyn retkeilyyn ja muuhun liikuntaan. Enää ei piknik koriin pakattu viiniä ja juustoja vaan vesipullo, ja kasviksia ym. Terassille istuminen väheni, jos kävin, niin otin limpparin tai veden tai kivennäisveden mutta alkoholi sai jäädä. Paino alkoi pudota mukavasti ja pääsin normaaleihin mittoihin takaisin ihan muutamassa viikossa. Nyt en ole enää pariin vuoteen sortunut koskemaan alkoholiin ja on ollut paljon mukavempi olla.

• Sempron

Itsellä on ikää 27 ja tähyän päiväänh mennessä
      ei ole kertaakaan tullut oltua kännissä.
      Olutta olen joskus ottanut muutamna pullon mutta
      siihen se on jäänyt kyllä se vaan niin paskalta maistuu. Siideriä on tullut myöskin otettua
      mutta ei känniksi saakka siideri maistuu paremmalta paljonkin kuin kalja, mutta ei mulla ole ollu siitä huolimatta koskaan tarvetta ruveta niitä vakituisesti käyttämään. En myöskään ymmärrä tätä Suomessa vallitsevaa kulttuuria että on aina oltava saunan jälkeen kalja odottamassa se on vain teko syysen juomiseen. Joten en ole mitenkään riippuvainen alkoholista se ei ole saanut muo orjuutettua käytttäjäkseen eikä saa mun rahat menee aivan johonkin muuhun kuin viinaan.

• Minä otan melko usein saunan jälkeen oluen mutta se jää siihen yhteen. Joten minun tapauksessa saunaolut ei ainakaan ole tekosyy päästä kännäämään. ;-)

• Häh?
        SavoRULES kirjoitti:

Minä otan melko usein saunan jälkeen oluen mutta se jää siihen yhteen. Joten minun tapauksessa saunaolut ei ainakaan ole tekosyy päästä kännäämään. ;-)

Käykö olut lampaan kanssa?

• Häh? kirjoitti:

Käykö olut lampaan kanssa?

Tuusulan prosenttipelle jaksaa jankata lampaista, seksikumppaneistaan.

• arvoisa sheriffi

TÄMÄ EI OLE ALKOHOLI-FOORUMI!
      Viestisi on asiaton ja teen siitä ilmiannon Suomi24:n korkeimmalle taholle!

ps.
      Minä juon olutta 20-25 pulloa viikossa ja tykkään keppanasta aivan kauheasti!
      Mene sinä vaan muualle raittiusaatteitasi levittämään maalaismoukka!

• uskomatonta, että

muutaman ATK-kurssin käynyt maalaismölli alkaa kuvittelemaan itsestään liikoja!

terveisin
        20 vuotta ATK-alalla työskennellyt stadin kundi

• loginomi

en ole absolutisti, enkä kiellä muiltakaan sen käyttöä; viimeksi tein kippoa v. 1994 toukokuun Urpon päivänä ja kivaa tuntui minulla hetken olleen, sanovat!

• harrat

Itse olen kanssa absolutisti, syystä että olen karvaasti oppinut, että en osaa käyttää alkoholia niin, että se pysyisi aisoissa. En ole kärsinyt päätöksestä yhtään.
      Muuten viime yönä näin unta että jäin kiinni rattijuopumuksesta, mutta oli hienoa herätä aamulla ja todeta että se oli vaan unta - Huh huh.
      Alkoholi ei oikein sovi miksikään pakotieksi ja mielenterveys lääkkeeksi. Murheet ei huku alkoholiin.
      Nostan hattua jokaiselle joka osaa elää niin että alkoholista ei muodostu noidankehä elämään.
      Elämä itse on parasta nautinto-ainetta, sen olen huomannut.

• O.Velin

...veneiden alla.

• Heh!

Ja sinne veneen alle juomari usein päätyykin (ennenvanhaan pultsarit yöpyivät sateensuojassa nurinkäännettyjen soutuveneiden alla).

• Nimetön
        Heh! kirjoitti:

Ja sinne veneen alle juomari usein päätyykin (ennenvanhaan pultsarit yöpyivät sateensuojassa nurinkäännettyjen soutuveneiden alla).

Vesi ei ehkä siellä veneiden alla maistunutkaan? Terveisin

Oke Velin

• Ihan hyvä päätös sinulta.

Itse en ole alkoholin käyttöä lopettanut koska se ei ole aiheuttanut ikinä minulle minkäänsortin riippuvuutta.

Hauskaa osaan pitää ilman alkoholia. Täytyy kyllä myöntää että kesällä menee olutta enemmän kuin talviaikana ja se on mielestäni ymmärrettävää.

Alkoholia käytän lähinnä "seurajuomana" ja kyllähän esimerkiksi saunan jälkeen kylmä olut on todella hyvä janojuoma. Etkö ota yhtään eli siis esimerkiksi ruuan kanssa tai saunan jälkeen edes yhtä olutta?

• Simojuhani

Täysin raittiiseen ihmiseen ei ole luottamista.

Jotain muutakin mätää on tyypissä silloin.
      (esim: huumeet, uskonto, nuppivikaa tai muuta tautia jne...)

Katseltu maailmaa kohta 50v ja todeksi havaittu.

Samoin kuin se, että tupakoivilla on löysempi moraali niin työ- kuin sukupuolisuhteissa.

• KeijoKeskustelija-1

Kyllähän tuo pisti janottamaan, kun heti töistä tullessa lukee sanat "kesä ja olut".
      No täytyy odottaa iltaa ja saunaa, niin voi pari olutta maistaa.

Kaipa sitä on sitten riippuvainen, kun kerran viikossa täytyy ämpärillinen olutta juoda.

Hienoa sinulle jos ei tarvitse oluen kanssa läträtä.
      Ehkä minäkin vielä vanhempana viisastun.

• Kohtuukäyttäjä

No neljästi viikossa tulee juotua 12-14 pulloa keskaria, että kohtuuden rajoissa pysyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      84
      1349
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      51
      968
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      369
      798
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      759
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      699
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      123
      692
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56