Omistaminen vie työhalut :)

Huvittunut :)

Luin tuossa alempana olevaa keskustelua "omistamisen taakasta". Ei voi muuta sanoa kuin, että omistaminen näkyy vievän työhalut joiltakin, jos vain omistusta on vähänkään verran, että sillä tulee toimeen. "Mamos" kertoo, kuinka vanhalla verosysteemillä joutui tekemään palkkatyötä, koska pääomatuloverot oli niin kovat, mutta nyt häntä ei kiinnosta työn tekeminen pätkääkään, kun vero on vain 29% vaikka mitä tienais ja byrokratia olematon yksityisellä "sijoittajalla"! Siisti homma. Ilmankos ei ole työpaikkoja, kun nekin, joilla olis fyrkkaa ja kykyä luoda työpaikkoja/yrityksiä, jää huilimaan laakereille ja elelemään vuokratuloilla, 29% verolla. Naurettava vero, minkä joutuu maksamaan jo pienestäkin palkasta, päälle vielä kaiken maailman työnantajamaksut ja hirmu byrokratia!

4

233

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamos olla

Samanlainen sossun elätti kuin sinäkin, tuskin omistaa edes konetta jolla kirjoittelee paskajuttujaan.

• on paskaa?

Mikä noissa jutuissa on paskaa? En löytänyt niistä yhtään asiavirhettä. Itse olen töissä, mutta pikkuisen on pääomatulojakin ja noin se verotus ja muut käytännöt kuten verovähennykset ja -ilmoitukset menee, mitä noissa jutuissa oli kerrottu. Noin tekisin itsekin, jos pääomaa olisi vähän enempi.

• se vero. Tarina ei ilmeisesti perustu muutoinkaan faktoihin, minkä kyllä huomaakin.

• Ekonomisti

Olet oikeassa. Pääomatulojen vero laski vuonna 2005 28%:iin. Viimeisimmässä vahvistetussa verotuksessa eli vuonna 2004 vero oli/on kuitenkin 29%, koska useimmilla vuotta 2005 ei ole vielä vahvistettu, koska näillä on vähennyksiä, joita verottaja ei ole voinut ennakoida.

http://www.porssisaatio.fi/default.aspx?path=4;163;204&id=696#myyntivoittojenverotus

Kirjoittajan (Mamos) kertomat muut(kin) asiat verotusta koskien pitävät paikkansa, muutoinhan tarinan todenperäisyyttä ei voida tarkistaa. Sillä ei ole kuitenkaan niinkään merkitystä, onko se fiktiivinen vai ei, jos tiedot verokohtelusta ym. pitävät paikkansa. Eli Mamoksen tarinaan voidaan laittaa sellainen lisäys, että pääomatulojen verokohtelu on nykyisin vielä piirun verran lievempää, mitä hänen kirjoituksestaan voi ymmärtää.

On totta, että nykypäivänä kannattavinta on, jos voi laittaa mahdollisimman paljon tuoloistaan pääomatuloiksi. Ja jos on yksinkertaisia pääomatuloja kuten myyntivoittoja, osinkoja ja vuokratuloja riittävästi, on verotus myös byrokraattisesti yksinkertaisinta, yksinkertaisempaa mitä palkansaajalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      24
      2465
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      91
      1004
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      871
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      845
    5. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      827
    6. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      797
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      790
    8. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      63
      762
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      684
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      131
      678
    Aihe