Nyt on sitten rouva tasavallan presidenttikin ilmoittanut että Suomi kävi erillissotaa N-liittoa vastaan. Eli Suomi ei oikeastaan taistellut natsien liitolaisena. Panokset olivat kuitenkin tuolloin melkoiset. Entäs jos oltaisiin voitettu? Se kai sotaan lähdettäessä kuitenkin oli tarkoitus. Jälkeenpäin voi todeta, että onneksi meni niin kuin meni. Mutta ei ne jauhot ihan puhtaat omassa pussissakaan olleet. Ei niin, että Suomen pitäisi tässä tilanteessa ruveta sen kummemmin nöyristelemään, mutta turha vääntää mustasta valkoista. Natsien kanssa tapeltiin ja sillä siisti. Se on historiaa. Niin kuin nykysaksalle natsi-Saksa.
erillissota
6
342
Vastaukset
- yyy
Jumalauta! Jätkä kekkas uutisen... Johan tässä menikin muutama päivä ilman erillissotajankkausta!
- isä aurinkoinen
En oo ollu täällä vähään aikaan. Tsorgen, jos ajoitus meni perseelleen.
- yyy
isä aurinkoinen kirjoitti:
En oo ollu täällä vähään aikaan. Tsorgen, jos ajoitus meni perseelleen.
No joo, täällä on tosiaan tätä aihettä väännetty ja käännetty aika huolella. Ja alkaa toi Halosen lausuntokin olla jo aika vanha...
- aivan oikeassa.
Oli erillissota.
miten se asia vaivaa jota kuta?kunniallisempaa oli taistella kommunismia vastaan kuin sen puolesta!
ei suomalaisilla ole mitään hävettävää,että oltiin saksalaisten kanssa samalla puolella rintamaa.- lurahti jo
Erillissota oli tästä touhusta kaukana. Eipä teillä tähän ollut vastaan sanomista aiemminkaan, oletteko muka keksineet jotain uutta?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4000000000000028&posting=22000000018631582
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351432
- 1101193
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644