Ymmärtääkö Viro rajasopimuksen...

Duumailija

9

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyä,

      Tämä asia ei ole pelkästään Eestin ja Venäjän välinen, myös EU:lle asia on kivi kengässä.

      EU:n jäsenvaltioilla ei saa olla selvittämättömiä rajakysymyksiä keskenään tai ulkovaltojen kanssa.

      Lopettaisivat nyt sen sooloilun Eestin parlamentissa ja aloittaisivat neuvottelut asiasta, se olisi kaikkien etu.

    • Mieluiten se ottaa maasi ilman sotaa.

      • Huomioitsija

        Mieluiten Venäjä ottaa sekä rahaa että maata.

        (Vrt. Tshetshenia)


    • Ääni oikealta

      Sopimus oli jo allekirjoitettu, kun Eesti teki siihen omia lisäyksiä, jospa järki olisi jo voittanut.

    • Äimän käki

      Virolla on täysi oikeus viitata historiansa synkimpiin hetkiin osana N-liittoa!

      Tällä menollahan mekään emme kohta enää saa sanoa, että Talvisota alkoi venäläisten provokaatioilla!!

      (Sitähän eräät kirjoittajat tosin täällä kovasti toivoisivatkin.)

      • Kaikkeenhan saa viitata mihin ja lähes missä huvittaa, mutta rajasopimukset ovat asia erikseen. Ja vanhat rajasopimukset vielä ihan erikseen, jos ymmärrät...


      • Äimän käki
        Duumailija kirjoitti:

        Kaikkeenhan saa viitata mihin ja lähes missä huvittaa, mutta rajasopimukset ovat asia erikseen. Ja vanhat rajasopimukset vielä ihan erikseen, jos ymmärrät...

        Miksi et antaisi venäläisten tutustua oman historiansa häpeäpilkkuihin?

        Moni politiikan ekspertti on todennut, että Venäjällä on vielä käymättä läpi se omien virheitten tunnustamisen puhdistusriitti, jonka jälkeen Skasan kaltainen moraalinen nousu vasta on mahdollinen.


      • Äimän käki
        Äimän käki kirjoitti:

        Miksi et antaisi venäläisten tutustua oman historiansa häpeäpilkkuihin?

        Moni politiikan ekspertti on todennut, että Venäjällä on vielä käymättä läpi se omien virheitten tunnustamisen puhdistusriitti, jonka jälkeen Skasan kaltainen moraalinen nousu vasta on mahdollinen.

        Piti tietenkin olla "..Saksan kaltainen..."


      • rane-01
        Äimän käki kirjoitti:

        Piti tietenkin olla "..Saksan kaltainen..."

        verrattuna ajatusvirheeseen. Näyttää, ettet haluakkaan rajasopimusta. Sinun tyylilläsi sitä ei koskaan allekirjoitettaisikaan luulen. Neuvotteluissa täytyy olla joustava ja diplomaattinen. Paasikivi osasi sen taidon, mutta "junttilan" hallitus ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe