Tuote: Pirkka Vahva Tacokastike.
Parasta ennen: LM23215:56CO1903.
Kysymys: Onko kyseinen tuote vielä syömiskelpoista?
Vinkki: Muistaakseni ostin tuon noin viime joulukuussa.
Viimeinen käyttöpäivä?
7
344
Vastaukset
Tuossa taidetaan rikkoa elintarvikkeiden pakkauksia koskevia säädöksiä tai määräyksiä, koska ilmaisu ei ole ymmärrettävä. Siitähän voisi valittaa esimerkiksi kauppiaalle, Keskolle ja kuluttaja-asiamiehelle. Ihan oikeasti. Asiat eivät korjaannu, jos kuluttajat tyytyvät kaikkeen.
- µbiologi
"Parasta ennen" ja "viimeinen käyttöpäivä" eivät merkitse samaa asiaa.
Useimmat merkinnällä "parasta ennen" varustetut elintarvikkeet ovat täysin syömiskelpoisia pitkään "synttäreidensä" jälkeenkin – niiden nautittavuusarvo vain hiljalleen hiipuu.
"Viimeinen käyttöpäivä" -merkinnällä sen sijaan saattaa hyvinkin olla merkitystä myös terveyden kannalta.
* * *
Sanovat viisaat, että naisen "parasta ennen" -merkintä on kaiverrettu vihkisormuksen sisäpuolelle. En allekirjoita väitettä: meillä killuttimet on hankittu pitkästi toistakymmentätuhatta päivää sitten ja aina vain akka paranee!- Vanki LM23215:56CO1903
Jos tuo kastike on ollut parasta ennen 1903, mikä lienee koodin lähin oikea tulkinta, niin onkohan sen viimeinen käyttöpäivä jo umpeutunut?
- Ketä käski olla läski, steppaa
Onko joku väittänyt tuollaista tässä keskustelussa? Tuollainen merkintä on -kuten nimimerkki Yucca sanoi- elintarvikesäädösten vastainen koska se ei ole ymmärrettävä.
- µbiologi
Ketä käski olla läski, steppaa kirjoitti:
Onko joku väittänyt tuollaista tässä keskustelussa? Tuollainen merkintä on -kuten nimimerkki Yucca sanoi- elintarvikesäädösten vastainen koska se ei ole ymmärrettävä.
Ketjun avaaja otsikoi "Viimeinen käyttöpäivä?" ja antaa sitten viestissään ymmärtää, että kyseessäoleva koodi tarkoittakin "parasta ennen" -päiväystä.
En minä väitä että tuo olisi mikään väite.
Sinänsä olen samaa mieltä siitä, ettei elintarvikkeen päiväys - olipa se kumpi tahansa - missään tapauksessa saa olla noin kryptinen. - Vanki LM23215:56CO1903
µbiologi kirjoitti:
Ketjun avaaja otsikoi "Viimeinen käyttöpäivä?" ja antaa sitten viestissään ymmärtää, että kyseessäoleva koodi tarkoittakin "parasta ennen" -päiväystä.
En minä väitä että tuo olisi mikään väite.
Sinänsä olen samaa mieltä siitä, ettei elintarvikkeen päiväys - olipa se kumpi tahansa - missään tapauksessa saa olla noin kryptinen.Jaaha, täällä yhä hanskataan.
Purkin kyljessä lukee "Parasta ennen" ja sitten tuo koodi.
Termien 'Viimeinen käyttöpäivä' ja 'Parasta ennen' eron tiedän kyllä.
Olisikohan Pirkan pojilla mennyt aikanaan päivyrit sekaisin, kun tuollaisen päiväyksen laittoivat? Asian voi tarkistaa kaupan hyllyltä. - Rouvamalli
Minun ja ukon vihkisormuksissa on sama päivämäärä, tammikuinen lauantai jo kohta parikymmentä vuotta sitten. Kesähäitä haluavat eivät tunkeilleet silloin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061126
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt611082Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144818- 66708
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel104611Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89591- 53557
- 78551
- 39528