Ehdotin taas tänäkin vuonna, josko vaimoni vaihtaisi autoon renkaat. Rahaa kun ei ole ylitse mennä huoltoasemalla tms. vaihdattamaan renkaita.
Sama kommenttihan se vuodesta toiseen: "ei ole minun homma"
joopasen joo....
Vaimon renkaan vaihto
30
1495
Vastaukset
- toisinkin
Onkos teillä kotona sellaisia asioita, jotka vaimo yleensä tekee ?
Oma kokemukseni on sellainen, että renkaanvaihdon aikaan muutaman kerran sanoin miehelleni, että haluaisin opetella sen taidon. Ei oikein onnistunut, mutinaa ja kumma silmäys, "kyllä minä ne vaihdan".
Menin sitten kerran isäni luokse ja sanoin, että vaihdetaanko renkaat hänen autoonsa. Vaihdettiin, isäni opetti minulle sen homman. Mieheni ei anna minun vaihtaa, siinä on aina joku juttu .. :)- äitis
Miksi ei äitisi opettanut sinua vaihtamaan renkaita?
- sirkka
äitis kirjoitti:
Mä voin opettaa sulle renkaanvaihdonkin.
- siksi, että
äitis kirjoitti:
Pyysin isääni :)
- pikku juttu.
Osaako äitisi vaihtaa renkaat?
- kyselet
pikku juttu. kirjoitti:
Osaako äitisi vaihtaa renkaat?
Osaa kyllä, mutta viime vuosina on ollut niin huonokuntoinen, että ei ole pystynyt.
Olen nähnyt hänen tekevän sen. Ja väitän, että jokaisen naisen olisi hyvä joskus sitä tehdä, voihan sitä joutua renkaanvaihtoon yllättäen. Aina ei pidä luottaa siihen, että siellä on auttavaisia miehiä.
Tosin eihän ne renkaat nykyisin enää mene niin helposti rikki. - tämä..
kyselet kirjoitti:
Osaa kyllä, mutta viime vuosina on ollut niin huonokuntoinen, että ei ole pystynyt.
Olen nähnyt hänen tekevän sen. Ja väitän, että jokaisen naisen olisi hyvä joskus sitä tehdä, voihan sitä joutua renkaanvaihtoon yllättäen. Aina ei pidä luottaa siihen, että siellä on auttavaisia miehiä.
Tosin eihän ne renkaat nykyisin enää mene niin helposti rikki.taito opeteta jo autokoulussa? Siis hetkinen, autokoulun olen käynyt joskus kakskytä vuotta sitten.. en tosiaan muista. Ainakin pitäisi kuulua opetukseen.
- koska
siksi, että kirjoitti:
Pyysin isääni :)
Koska äiti ei osannut
- frans
mun muija vaihtais ,mut olen sit ite vaihtanu senkin autoon samal kun omaankin autoon,on kummiski opiskellu senkin hommelin josko vaikka tarttis joskus itse vaihtaa,sen takia takakopas on jatkovarsi jotta muijakin jaksaa vääntää mutterit helpommin auki
- Sanelma*
Kaipa ainoa tepsivä konsti on rasvaimu.
- Antsux
Lausuit sen mitä minä vain ajattelin. Auta armias jos MIES olisi feministien keskuudessa höläyttänyt rasvaimu-jutun!
- Sanelma*
Antsux kirjoitti:
Lausuit sen mitä minä vain ajattelin. Auta armias jos MIES olisi feministien keskuudessa höläyttänyt rasvaimu-jutun!
ettei kolme viikkoa teholla ehkä riittäisi.
Mitä mieltä olet muuten tästä miesten kestosuosikista, joka keväisestä ja syksyisestä jankutuksesta auton renkaista? Auttaisikohan jokin mikrosiru aivopoimussa? Vai onko tapaus toivoton?
Miten muuten niin persaukinen setä, jolla ei ole varaa viedä autoaan ammattilaiselle ylipäätään kykenee pitämään autoa? Niin, ja ennen kaikkea vaimoa, tosi kallista kuulemma.
Minä teputan kahdesti vuodessa palvelevaan liikkeeseen, enkä vaivaa asialla päätäni kortin höyläystä enempää. Saan autoni rengastettuna ja putipuhtoisena tankki ja pissapoika täynnä. Siellä on myös säilytys - loistava palvelu kerrostaloasukille. Sinulla on tietysti toista, voit vaikka ripustaa joka renkaan omaan puuhunsa oravien iloksi... - ihmeellistä
Sanelma* kirjoitti:
Mitä mieltä olet muuten tästä miesten kestosuosikista, joka keväisestä ja syksyisestä jankutuksesta auton renkaista? Auttaisikohan jokin mikrosiru aivopoimussa? Vai onko tapaus toivoton?
Miten muuten niin persaukinen setä, jolla ei ole varaa viedä autoaan ammattilaiselle ylipäätään kykenee pitämään autoa? Niin, ja ennen kaikkea vaimoa, tosi kallista kuulemma.
Minä teputan kahdesti vuodessa palvelevaan liikkeeseen, enkä vaivaa asialla päätäni kortin höyläystä enempää. Saan autoni rengastettuna ja putipuhtoisena tankki ja pissapoika täynnä. Siellä on myös säilytys - loistava palvelu kerrostaloasukille. Sinulla on tietysti toista, voit vaikka ripustaa joka renkaan omaan puuhunsa oravien iloksi...Naisten autoissa on pissapoika?
Eikö se ole syrjintää naissukupuolta kohtaan?
Eikö naisten autoissa pitäisi olla pissatyttö? Nuorisoslangilla "pissis"? - Sanelma*
ihmeellistä kirjoitti:
Naisten autoissa on pissapoika?
Eikö se ole syrjintää naissukupuolta kohtaan?
Eikö naisten autoissa pitäisi olla pissatyttö? Nuorisoslangilla "pissis"?Nimitys on aivan oikea, naiset eivät suihkauttele julkisesti. Hmm, no, ainakaan selvinpäin.
Entä mitä mieltä olet pyykkipojista? Eikö ole nöyryyttävää killua narulla sen sijaan että miehekkäästi killuisi narussa? - Hertha
Sanelma* kirjoitti:
Nimitys on aivan oikea, naiset eivät suihkauttele julkisesti. Hmm, no, ainakaan selvinpäin.
Entä mitä mieltä olet pyykkipojista? Eikö ole nöyryyttävää killua narulla sen sijaan että miehekkäästi killuisi narussa?Kiinnostava sana todellakin tuo "pyykkipoika". Ei vaikuta suoralta käännökseltä muista kielistä.
- Sanelma*
Hertha kirjoitti:
Kiinnostava sana todellakin tuo "pyykkipoika". Ei vaikuta suoralta käännökseltä muista kielistä.
Muinaisina aikoina, kun ei ollut kunnallista päivähoitoa, piti pitää lapset poissa pahanteosta. Emäntä laittoi lakanat narulle ja koivuniemenherran uhalla piti pikkupoikien pidellä niistä kiinni, ettei tuuli vie.
Pikkutytöt tietysti pistettiin kutomaan joitain tylsiä villasukkia. - toinen puoli
Sanelma* kirjoitti:
Muinaisina aikoina, kun ei ollut kunnallista päivähoitoa, piti pitää lapset poissa pahanteosta. Emäntä laittoi lakanat narulle ja koivuniemenherran uhalla piti pikkupoikien pidellä niistä kiinni, ettei tuuli vie.
Pikkutytöt tietysti pistettiin kutomaan joitain tylsiä villasukkia.Hyvä esimerkki naisten lapsiin kohdistamasta väkivallasta ja lapsityövoiman käytöstä.
Saattaa hyvinkin olla totta.
Onnittelut hienosta esimerkistä. - Antsux
Sanelma* kirjoitti:
Minä teputan kahdesti vuodessa palvelevaan liikkeeseen, enkä vaivaa asialla päätäni kortin höyläystä enempää. Saan autoni rengastettuna ja putipuhtoisena tankki ja pissapoika täynnä. Siellä on myös säilytys - loistava palvelu kerrostaloasukille. Sinulla on tietysti toista, voit vaikka ripustaa joka renkaan omaan puuhunsa oravien iloksi...Tuon tekstin perusteella vaikuttaa siltä, että olet todella ajatellut rengasjuttuja. Niin, kai se on puolivuosittain toistuva teema, renkaat sitä ja renkaat tätä, jokohan nyt vai eikö ihan vielä.
Mun maasturissani on heinäkuussa käyttöönotetut renkaat joilla mennään ainakin vuosi vielä ilman minkään sortin vaihtamisia. (Aihe ei suoranaisesti ole yhteiskunnallinen, mutta mukana ollaan!) Asennuksen teki ammattilainen ja hyvin tekikin. Kerran koitettiin vaihtaa renkaat oman perheen poikaporukassa, mutta teinin peijakas lipsautti avaimen huolimattomuuttaan irti pultista ja samalla meni kuusiomuoto pyöreäksi - no, miehet tekee miesten töitä ja miehenalut sitten jotain vähän vaatimattomampaa.
Pissapoika, pyykkipoika... sukupuolisidonnaista kieltä vuosikymmenten takaa, kieltämättä. Pitäisi tietysti olla 'tuulilasin pesulaite' tai vähintään 'virtsahenkilö'... äsh, se kuulostaa jo ihan eri asialta. Ja pyykkipojalle vaikka 'tekstiilinipistin' - joo, naurakaa vaan, mutta kaikki uudissanat on alussa tuntuneet hölmöiltä!
Autolle koetettiin alkutaipaleella tarjota nimeä 'hyrysysy', ja siinä sitä olis ollutkin... automarket olisi varmaan hyrysysysekatavarakauppa.
Ja kiitos heille jotka jaksoivat lukea loppuun! - Sanelma*
Antsux kirjoitti:
Tuon tekstin perusteella vaikuttaa siltä, että olet todella ajatellut rengasjuttuja. Niin, kai se on puolivuosittain toistuva teema, renkaat sitä ja renkaat tätä, jokohan nyt vai eikö ihan vielä.
Mun maasturissani on heinäkuussa käyttöönotetut renkaat joilla mennään ainakin vuosi vielä ilman minkään sortin vaihtamisia. (Aihe ei suoranaisesti ole yhteiskunnallinen, mutta mukana ollaan!) Asennuksen teki ammattilainen ja hyvin tekikin. Kerran koitettiin vaihtaa renkaat oman perheen poikaporukassa, mutta teinin peijakas lipsautti avaimen huolimattomuuttaan irti pultista ja samalla meni kuusiomuoto pyöreäksi - no, miehet tekee miesten töitä ja miehenalut sitten jotain vähän vaatimattomampaa.
Pissapoika, pyykkipoika... sukupuolisidonnaista kieltä vuosikymmenten takaa, kieltämättä. Pitäisi tietysti olla 'tuulilasin pesulaite' tai vähintään 'virtsahenkilö'... äsh, se kuulostaa jo ihan eri asialta. Ja pyykkipojalle vaikka 'tekstiilinipistin' - joo, naurakaa vaan, mutta kaikki uudissanat on alussa tuntuneet hölmöiltä!
Autolle koetettiin alkutaipaleella tarjota nimeä 'hyrysysy', ja siinä sitä olis ollutkin... automarket olisi varmaan hyrysysysekatavarakauppa.
Ja kiitos heille jotka jaksoivat lukea loppuun!Kai teilläkin on huushollissanne pehmustettu joukkoistuin? Sinä maalaispoikana kai vedät suihketta kainaloon, perheen daamit varmaankin käyttävät kiepporaikastetta!
Hyrysysy - kyllä niitäkin on nähty, ihan nykypäivänäkin. Joskus aivan vakavasti tulee mietittyä, onkohan kyseessä korin ylleen saanut ruohonleikkuri.... - äidinkieli
Hertha kirjoitti:
Kiinnostava sana todellakin tuo "pyykkipoika". Ei vaikuta suoralta käännökseltä muista kielistä.
Ei sanota ihmisistä, mutta eläimistä sanotaan, että poikivat... ja mitäs muuta ne pikku elukat ovatkaan kuin poikasia, ei tyttösiä ;)
- ------------
äidinkieli kirjoitti:
Ei sanota ihmisistä, mutta eläimistä sanotaan, että poikivat... ja mitäs muuta ne pikku elukat ovatkaan kuin poikasia, ei tyttösiä ;)
Ja naiset ei tule toimeen ilman elukoita....
- **Nainen**
No niin taas tätä samaa...mulle riitti toi(x) mieheni valitus kun hän vapaaehtoisesti teki mun autoon ton renkaiden vaihdon ym.. ilman mun pyyntöä.. kuulema kädet likaantuu.No jotta ei nyt kaikki miehet sais tästä hemohernettä nenäänsä niin kerrompa, vein mielelläni "pajalle" autoni huoltoon ammattilaisille ja maksan heille likaisesta työstä,mielelläni huom!!Montako kertaa auto pitää huoltaa vuodessa..!Ja onneks on IHANA veli jolla on pelit ja vehkeet kotona työpaikalla että aina hätätapauksessa voi kääntyä siihen suuntaan..sit voin kertoo sellasen seikan että mulla on autossa renkaat jotka talven ajon jälkeen kiristyy niin että niitä ei saa konepelillä kunnolla auki vaan apuvarsi pulttiavain ja veli hyppii päällä että saa edes inahtamaan.Ihan nolottaa kun saa huhkia hikipääs mä pidän ratista vastakarvaan..veljeni työkalut on hyvät ne ei ole heikkotasoiset.Hän on rakentanut 2 autoa eli...
- provo?
Ei siskosi sitten rakenna autoa? Onko siskolla pelit ja vehkeet?
- pelit ja vehkeet
provo? kirjoitti:
Ei siskosi sitten rakenna autoa? Onko siskolla pelit ja vehkeet?
Jos mulla olis siskoo....ei sil ehkä ois noita kamoi .Ei samas perhees voi olla noin lahjakkaita samas lajis..montaa
- nut-tu
Kenenkään vaimo en kyllä ole, mutta tälläkin kertaa saan vaihtaa renkaat ihan omin pikku kätösin, ja jopa kahteen autoon. Ja tietenkin tuolla ulkona kylmässä.
Sama toistuu vuodesta toiseen....
Mutta jos noin helpolla hommasta pääsee luistamaan, et sanoo vain, ei mun homma, niin huhuu, missä vapaaehtoiset renkaanvaihtajat luuraa??- Antsux
Tuli mieleen tilanne jossa puhutaan siivoamisesta.
On "korrektia" surkutella siivousurakkaa, säälitellä itseään ja voivotella tilojen epäjärjestystä.
Ja sitten kun minä sanoa täräytän tykkääväni siivoamisesta, niin heti nämä muka-sukkelat laiskurit hihkaisevat että "Tuu siivoomaan meillekin - heheheheheheheHEHEHEHEHEHEHE!"
Ai niin ne renkaat. Sun ei auta sanoa tuota juttua pelkästään itseksesi, vaan se pitää lausahtaa sopivassa seurassa ja tarpeeks kuuluvasti, eikä väsyneestä sävystäkään ole haittaa. Antsux kirjoitti:
On "korrektia" surkutella siivousurakkaa, säälitellä itseään ja voivotella tilojen epäjärjestystä.
Ja sitten kun minä sanoa täräytän tykkääväni siivoamisesta, niin heti nämä muka-sukkelat laiskurit hihkaisevat että "Tuu siivoomaan meillekin - heheheheheheheHEHEHEHEHEHEHE!"
Ai niin ne renkaat. Sun ei auta sanoa tuota juttua pelkästään itseksesi, vaan se pitää lausahtaa sopivassa seurassa ja tarpeeks kuuluvasti, eikä väsyneestä sävystäkään ole haittaa.on tietysti lehtipuhallin.
Sillä kun pärryttää villakissat ja koirat kämpän nurkkiin kyllä on hetkessä puhdasta.
"terve laiskuus on kaikkien hyveiden äiti"- nut-tu
Antsux kirjoitti:
Ai niin ne renkaat. Sun ei auta sanoa tuota juttua pelkästään itseksesi, vaan se pitää lausahtaa sopivassa seurassa ja tarpeeks kuuluvasti, eikä väsyneestä sävystäkään ole haittaa.Minä nyt valitettavasti nautin tilanteesta, jossa olen itsenäinen ja toisista riippumaton...
Joten, jatkossakin vaihdan renkaat itsekseni.
En aina jaksa ymmärtää miks yhdessä olevat ihmiset valittaa jostai töistä. Kaikkihan on keskenään sovittavissa. Eikö nämä ihmiset oikeasti puhu keskenään???
- ;))
Sitten kun pitäisi tiskaa, tehdä ruokaa, pyyhkiä pölyt, imuroida, pestä lattiat..jne sinä sanot "ei oo mun homma" No, vakka kantensa.. jne. ;)
- Magda"
Voihan tuon varmaan kaksi kertaa vuodessa laukaista. 363 päivää vuodessa kun tiskaat, teet ruokaa jne.
Joo, renkaanvaihto edessä, uudet renkaat hankittu, ei kovin vaikea tehtävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?801542Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,141014Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79912Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95912Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot140680- 53664
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48651Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641- 76639