esineellistämisestä

..naisen esineellistäminen on yksi tyypillisimpiä feministisiä väitöksiä ja yksi yhteiskuntaa nakertavista miestä koskevista syytöksistä..

..esineellistämisen ajatus tunnetaan myös marxismissa, mutta siinä ajatus muotoutuu yleispätevämmin, koska marxismin mukaan ihmissuhteet muuttuvat kapitalismissa tavarasuhteiksi, millä tarkoitetaan sitä, että ihmiset kapitalismissa käsitellään minä tahansa tavarana, jolla on hinta ja jota voidaan vaihtaa parempaan, heittää pois ja hankkia uutta ja parempaa..

..feministinen virhe on syyttää miestä tavarasuhteista, sen sijaan oikea syyllinen on kapitalistinen tuotannon tapa ja kapitalistiset tuotantosuhteet, tässä järjestelmässä yhtälailla feministi itse syyllistyy ihmisen esineellistämiseen sikäli mikäli on kapitalistisen arvomaailman innokas kannattaja, kuten feministit yleensä tuppaavat olemaan, vaikka olisivat sitten vaikka kukkakaupan juoksupoikia, joilta sentään odottaisi marxilaisempaa otetta yhteiskunnan ymmärtämiseen..

..tavallinen tyyne tylleröhän ei sinänsä ole feministi, vaan feminismin luojat ja uusintajat vaikuttavat yleensä akateemisessa maailmassa, josta ajatukset leviävät rahvasnaisenkin maailmaan massatiedotuksen, kaikenmaailman hössönmössönnaistenlehtien, television ja muun huuhaan, lähinnä mediajulkkisten vähä-älyisten keskustelujen muodossa, mistä sitten seuraa sekin, että alkuperäiset ajatukset jopa vääristyvät..

..mutta kuten olen jo paljastanut, feminismi on vakavan syvälle yhteiskunnan ytimeen porautunut tauti, se vaikuttaa paitsi julkisessa hallinnossa, niin myös kirkossa..

..enää vain kaikkein puhdasoppisimmat kristityt ovat säästyneet, mutta on vain ajan kysymys, koska heidät savustetaan ulos kirkollisista organisaatioista ja muista yhteiskunnallisista tehtävistä..

..elämme feministisen diktatuurin maailmassa..

48

1309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---------------

Kuulostaa ihan oikealta.

Miksi viitsit suoltaa tuollaista ihan aloitukseksi asti?

Naisvihaajat ulos kirkosta vaan ja linnaan!

• ..laittaa kaiken huuhaan keskelle jotakin järkevääkin..

..naisvihaa ei ole, jos on, niin se pitää todistaa, tällä tarkoitan systemaattista, yhteiskuntaan rakenteistunutta naisvihaa..

..tottakai jokainen voi sohvaltaan tai nakkarin jonosta kiljaista, mitä sattuu, mutta jonkinlaiset perustelut väitteille pitäisi sentään olla..

• harhakaapuun
        j.pukkila kirjoitti:

..laittaa kaiken huuhaan keskelle jotakin järkevääkin..

..naisvihaa ei ole, jos on, niin se pitää todistaa, tällä tarkoitan systemaattista, yhteiskuntaan rakenteistunutta naisvihaa..

..tottakai jokainen voi sohvaltaan tai nakkarin jonosta kiljaista, mitä sattuu, mutta jonkinlaiset perustelut väitteille pitäisi sentään olla..

Jos naisia ei huolita johonkin, sehän ei ole naisvihaa vaan...?

• harhakaapuun kirjoitti:

Jos naisia ei huolita johonkin, sehän ei ole naisvihaa vaan...?

..feministit ymmärtääkseni ovat keksineet nimittää asiaa naisvihaksi..

..yhtä hyvä tulkinta asialle voisi olla naisten suojelu työltä, joka ei naiselle sovi..

..kirkossa ymmärtääkseni kirkon oppi ei ole katsonut naista sopivaksi tiettyihin tehtäviin..

..tottakai asia kuin asia voidaan vääntää vaikka miksi, jos vain pahaa tahtoa riittää..

• mikä naiselle sopii
        j.pukkila kirjoitti:

..feministit ymmärtääkseni ovat keksineet nimittää asiaa naisvihaksi..

..yhtä hyvä tulkinta asialle voisi olla naisten suojelu työltä, joka ei naiselle sovi..

..kirkossa ymmärtääkseni kirkon oppi ei ole katsonut naista sopivaksi tiettyihin tehtäviin..

..tottakai asia kuin asia voidaan vääntää vaikka miksi, jos vain pahaa tahtoa riittää..

Vaikka naisesta itsestään työ sopii hänelle.

Kirkon oppien mukaan naiset ja miehet ovat nykyään tasa-arvoisia. Voihan sitä mies kuvitella mitä vain.

• peppers

eihän se ole vain väitös, onhan näitä esimerkkejä vaikka kuinka. Olisikos siinä mallia että ennen autoja mainostettiin naisella, tai alusvaatteita ihanina ja seksikkäinä naisen päällä julkisliikenteessä. Sitten pitäisi olla uskottava hakiessaan miesten hyväpalkkaista työtä, eikä kuitenkaan tule valituksi.
      "..tavallinen tyyne tylleröhän ei sinänsä ole feministi"
      Siinä taas yksi naista kuvaava ilmiö sinun mielestäsi.
      Niinpä, naispapit alas sitten olisit tyytyväinen ja miehille valta.
      Minä sen sijaan arvostaisin miehen ja naisen tasavertaista kumppanuutta, mutta osa miehistä ei vain voi sietää naisten arvon nousua.

Sinä täällä edustat mielestäsi sitä vähemmän vähä-älyistä keskustelua, vai?
      Hienoa, kirjoituksestasi sen todella huomaa, vai mitä!

• ..ymmärtää kapitalistisen esineellistämisen luonne..

..ihmisten syyllistäminen ja mustamaalaaminen on täysin hyödytöntä (tosin vahingollista), jos taloudellinen logiikka asettaa ihmiset esineen asemaan, kuten tapahtuu..

..ja kun tuo logiikka säilyy, niin on se ja sama, kuka sukupuoli on vallassa, alistaminen ja esineellistäminen vain jatkuu, tosin osat vain kääntyvät toisinpäin..

..kirkon oppi taas perustuu painettuun sanaan, ja sen peukaloimisen ei pitäisi olla sen enempää ihmisen kuin eduskunnankaan asia, kuten nyt on asian laita..

• tervejärki
        j.pukkila kirjoitti:

..ymmärtää kapitalistisen esineellistämisen luonne..

..ihmisten syyllistäminen ja mustamaalaaminen on täysin hyödytöntä (tosin vahingollista), jos taloudellinen logiikka asettaa ihmiset esineen asemaan, kuten tapahtuu..

..ja kun tuo logiikka säilyy, niin on se ja sama, kuka sukupuoli on vallassa, alistaminen ja esineellistäminen vain jatkuu, tosin osat vain kääntyvät toisinpäin..

..kirkon oppi taas perustuu painettuun sanaan, ja sen peukaloimisen ei pitäisi olla sen enempää ihmisen kuin eduskunnankaan asia, kuten nyt on asian laita..

Kylläpä sinä kaukaa haet syitä feministien mollaamiseen. Voit heittää hiiteen marxismisi ja kapitalismisi, sillä nyt eletään nyky Suomessa ja nykyaikaa, sosialismin hävitessä ei enää tarvitse puhua kapitalismistä. Kommunistit ovat kaukana feministeistä.

Snä siis et ole paljastanut MITÄÄN,muuta kuin itsesi hölmöyden, vaikka pyörittelet sinun oppimiasi sanoja muille.

Onko sinulle ennen suositeltu menoa ammattiauttajalle?

Kuka on sinun mielestäsi peukaloinut raamattua, syytätkö feministejä VAI ?

• tervejärki kirjoitti:

Kylläpä sinä kaukaa haet syitä feministien mollaamiseen. Voit heittää hiiteen marxismisi ja kapitalismisi, sillä nyt eletään nyky Suomessa ja nykyaikaa, sosialismin hävitessä ei enää tarvitse puhua kapitalismistä. Kommunistit ovat kaukana feministeistä.

Snä siis et ole paljastanut MITÄÄN,muuta kuin itsesi hölmöyden, vaikka pyörittelet sinun oppimiasi sanoja muille.

Onko sinulle ennen suositeltu menoa ammattiauttajalle?

Kuka on sinun mielestäsi peukaloinut raamattua, syytätkö feministejä VAI ?

..mahdattekohan edes tietää, mitä on marxismi tai sosialismi..??

..jos ette ole havainneet, niin suomessa vaikuttavat poliittiset voimat jakautuvat yhä tänäkin päivänä oikeistoon ja vasemmistoon, samoin muualla sivistyneeksi itseään kutsuvassa maailmassa, joten eivät nämä aatteet ole minnekään hävinneet muutoin kuin kenties peruskoulunsa kesken jättäneiden aatoksissa, jotka tyypillisesti kumisevat tyhjyyttään..

..ja mitä sitten kirkkoon tulee, niin naispappeushan ei ole muuta kuin politiikkaa, ei raamatun kirjoituksista löydy sen enempää kiintiöitä kuin naispappeuden vastustajiakaan..

..niin vain tasa-arvolait sun muut yhdenvertaisuuskrumeluurit on ängetty kirkkoonkin ihan maallisen vallan itselleen kaappaamin oikeuksin..

..jumala istuu (arvatenkin puolinuksissa, jos ei satu olemaan muuten veke) tätä nykyä eduskunnassa, joka säätää näköjään lakeja jo tuonpuoleisen mandaatilla..

..kirkkohan on kapitalismin suurin pönkkä (varsinainen puujalka tätä nykyä) joten syy on tietysti kapitalistinen..

• olen häikäisevä
        j.pukkila kirjoitti:

..mahdattekohan edes tietää, mitä on marxismi tai sosialismi..??

..jos ette ole havainneet, niin suomessa vaikuttavat poliittiset voimat jakautuvat yhä tänäkin päivänä oikeistoon ja vasemmistoon, samoin muualla sivistyneeksi itseään kutsuvassa maailmassa, joten eivät nämä aatteet ole minnekään hävinneet muutoin kuin kenties peruskoulunsa kesken jättäneiden aatoksissa, jotka tyypillisesti kumisevat tyhjyyttään..

..ja mitä sitten kirkkoon tulee, niin naispappeushan ei ole muuta kuin politiikkaa, ei raamatun kirjoituksista löydy sen enempää kiintiöitä kuin naispappeuden vastustajiakaan..

..niin vain tasa-arvolait sun muut yhdenvertaisuuskrumeluurit on ängetty kirkkoonkin ihan maallisen vallan itselleen kaappaamin oikeuksin..

..jumala istuu (arvatenkin puolinuksissa, jos ei satu olemaan muuten veke) tätä nykyä eduskunnassa, joka säätää näköjään lakeja jo tuonpuoleisen mandaatilla..

..kirkkohan on kapitalismin suurin pönkkä (varsinainen puujalka tätä nykyä) joten syy on tietysti kapitalistinen..

Jos epäilet palstan lukijoiden olevan tietämättömiä , painu muualle puhumasta marxismista ja sosialismistasi, luulet olevasi muita viisaampi heittäessäsi omia päätelmiä feminismistä verratessa sitä kapitalismiin, marxismiin ja sosialismiin. Sitä et ole, etkä ole pystynyt osoittamaan mitään pätevää yhteyttä niiden välillä.
        Sinulla ei ainakaan ole tietoa näistä asioista, joten sinun ei kannattaisi puuttua feminismin tarkoitusperiin.
        Kyllä naispappeus ON muutakin kuin politiikkaa, ihan varmasti. Minulle pappi ei ole politiikkaa, eikä se ole sitä monelle muullekaan ihmiselle.
        Raamatun tulkitsemisen jättäisin sinuna ihan väliin. Tai älä tule tulkitsemaan sitä toisille omien tarkoitusperiesi takia, saadaksesi feminismin sitä kautta huonoon valoon.

Kova tarve sinulla on tulla löpisemään omia sivistyssanojasi, kuvitellen olevasi jotenkin muita viisaampi.
        Typeryytesi vain osoitat!

• olen häikäisevä kirjoitti:

Jos epäilet palstan lukijoiden olevan tietämättömiä , painu muualle puhumasta marxismista ja sosialismistasi, luulet olevasi muita viisaampi heittäessäsi omia päätelmiä feminismistä verratessa sitä kapitalismiin, marxismiin ja sosialismiin. Sitä et ole, etkä ole pystynyt osoittamaan mitään pätevää yhteyttä niiden välillä.
        Sinulla ei ainakaan ole tietoa näistä asioista, joten sinun ei kannattaisi puuttua feminismin tarkoitusperiin.
        Kyllä naispappeus ON muutakin kuin politiikkaa, ihan varmasti. Minulle pappi ei ole politiikkaa, eikä se ole sitä monelle muullekaan ihmiselle.
        Raamatun tulkitsemisen jättäisin sinuna ihan väliin. Tai älä tule tulkitsemaan sitä toisille omien tarkoitusperiesi takia, saadaksesi feminismin sitä kautta huonoon valoon.

Kova tarve sinulla on tulla löpisemään omia sivistyssanojasi, kuvitellen olevasi jotenkin muita viisaampi.
        Typeryytesi vain osoitat!

..nyt kumminkin siihen asiaan, etkä haukkumiseeni..

..lue vaikka wikiä, kyllä siitäkin voi paljon ammentaa..

• pepp...
        j.pukkila kirjoitti:

ai keskittyisin vain feminismin haukkumiseen, niihän toivot. En näe siihen syytä, ennemmin olen älykkään puheen ja keskustelun kannattaja, mutta en sinunlaisesi keikaroijan.
        Mitä wikiä tarkoitat, oletko itse oppisi sieltä ammentanut?

• pepp... kirjoitti:

ai keskittyisin vain feminismin haukkumiseen, niihän toivot. En näe siihen syytä, ennemmin olen älykkään puheen ja keskustelun kannattaja, mutta en sinunlaisesi keikaroijan.
        Mitä wikiä tarkoitat, oletko itse oppisi sieltä ammentanut?

...

• äläkä haukkumiseeni
        j.pukkila kirjoitti:

sanoo j.pukkila aloituksineen:

".mutta kuten olen jo paljastanut, feminismi on vakavan syvälle yhteiskunnan ytimeen porautunut tauti, se vaikuttaa paitsi julkisessa hallinnossa, niin myös kirkossa.."

Sinä aloitit haukkumisen. Huomaatko?

• äläkä haukkumiseeni kirjoitti:

sanoo j.pukkila aloituksineen:

".mutta kuten olen jo paljastanut, feminismi on vakavan syvälle yhteiskunnan ytimeen porautunut tauti, se vaikuttaa paitsi julkisessa hallinnossa, niin myös kirkossa.."

Sinä aloitit haukkumisen. Huomaatko?

..koska tämä palsta on ollut jo kauan ennen tänne tuloani ja täällä on haukuttu miessukupuolta kuin vierasta sikaa..

..ja siivoton meno näkyy vain jatkuvan..

..olisikohan tosiaan syytä haettava peruskoulun epäonnistumisesta tehtävässään, vai olisiko kotikasvatuskin vielä mennyt tapauksissa harakoille..??

• totta?
        j.pukkila kirjoitti:

..koska tämä palsta on ollut jo kauan ennen tänne tuloani ja täällä on haukuttu miessukupuolta kuin vierasta sikaa..

..ja siivoton meno näkyy vain jatkuvan..

..olisikohan tosiaan syytä haettava peruskoulun epäonnistumisesta tehtävässään, vai olisiko kotikasvatuskin vielä mennyt tapauksissa harakoille..??

Sinun mielestäsi tällä palstalla on haukuttu miestä kuin vierasta sikaa, mutta naisia ei vai?

Näytäppä tohon sopivat esimerkit. Jos et niin mene kommaripalstalle sekoamaan.

• totta? kirjoitti:

Sinun mielestäsi tällä palstalla on haukuttu miestä kuin vierasta sikaa, mutta naisia ei vai?

Näytäppä tohon sopivat esimerkit. Jos et niin mene kommaripalstalle sekoamaan.

..se on..

• sitten vaan
        j.pukkila kirjoitti:

..se on..

päästiinpäs sinustakin

• sitten vaan kirjoitti:

päästiinpäs sinustakin

..ilo on minun puolellani..

• selvää
        j.pukkila kirjoitti:

..ilo on minun puolellani..

... miehenä olet vienyt ilonkin.

• selvää kirjoitti:

... miehenä olet vienyt ilonkin.

..tyypillistä potaskaa..

• no hei
        j.pukkila kirjoitti:

..tyypillistä potaskaa..

Vain sinunkaltaisesi voi ottaa tuon todesta. Ei ymmärrä mikä on asiaa.

• no hei kirjoitti:

Vain sinunkaltaisesi voi ottaa tuon todesta. Ei ymmärrä mikä on asiaa.

..mistä sinä ollenkaan tiedät, mitä minä olen täällä ajatellut, oletko höhlä..??

• poroporvari

Feministikö teidät pakottaa joka aamu painamaan töitä kuin viimeistä päivää?

Itse syytit kapitalismia siitä, että se muuttaa ihmissuhteet tavarasuhteiksi.

Totuudenmukaisempaa on sanoa, että elämme kapitalistisessa diktatuurissa. Vai onko niin, että jos nainen sattuu jonakin päivänä saada muitakin oikeuksia kuin ottaa poskeen ja tiskata, niin heti on kysymys "feministien diktatuurista" ja sitä pitää itkeä.

• ..feministi tietysti on osa diktatuuria..

..tietääkseni feministi ei ole ainakaan suomessa esittänyt mitään vaihtoehtoista taloudellista tai edes yhteiskunnallista sanomaa..

..sen sijaan pitää hinkua kirkkoon tehtaaseen ja johtajaksi vaikka väkisin..

..vain vaatimuksia, kieltoja ja rajoituksia, siinäpä paketissa suomalainen feminismi, mitä nyt milloinkin päähän pälkähtää..

• feministi miehet
        j.pukkila kirjoitti:

..feministi tietysti on osa diktatuuria..

..tietääkseni feministi ei ole ainakaan suomessa esittänyt mitään vaihtoehtoista taloudellista tai edes yhteiskunnallista sanomaa..

..sen sijaan pitää hinkua kirkkoon tehtaaseen ja johtajaksi vaikka väkisin..

..vain vaatimuksia, kieltoja ja rajoituksia, siinäpä paketissa suomalainen feminismi, mitä nyt milloinkin päähän pälkähtää..

vaikutat itse kovin yksintietävältä, kun tuollaisia väität!
        Saahan sitä heittää väitöksiä.

Kovasti sinulla on vaatimuksia feminismiä kohtaan. Naisasialiike on saanut aikaan tasa-arvo asioita.
        Miksi ei nainen sinun mielestäsi saisi työskennellä kirkossa, tehtaassa tai johtajana?

Vaatimuksia tulee monestakin järjestöstä. Sinua näyttää kovasti harmittavan naisen aseman paraneminen tasa-arvoon miesten kanssa. Vaikuttaa että olet ottanut feminismin omaksi kiukunpurkaus kohteeksesi. Sinulla taitaa olla kovin vaikeaa itsesi kanssa.

• feministi miehet kirjoitti:

vaikutat itse kovin yksintietävältä, kun tuollaisia väität!
        Saahan sitä heittää väitöksiä.

Kovasti sinulla on vaatimuksia feminismiä kohtaan. Naisasialiike on saanut aikaan tasa-arvo asioita.
        Miksi ei nainen sinun mielestäsi saisi työskennellä kirkossa, tehtaassa tai johtajana?

Vaatimuksia tulee monestakin järjestöstä. Sinua näyttää kovasti harmittavan naisen aseman paraneminen tasa-arvoon miesten kanssa. Vaikuttaa että olet ottanut feminismin omaksi kiukunpurkaus kohteeksesi. Sinulla taitaa olla kovin vaikeaa itsesi kanssa.

..olen elänyt luulossa, että palstalla keskustellaan, mutta ei, täällä ei näy muuta kuin surkean huonoa käytöstä..

..koko palstan historian täällä ei ole suinkaan lentänyt ajatus, vaan sonta..

• mitäpä minä sitten täällä
        j.pukkila kirjoitti:

..olen elänyt luulossa, että palstalla keskustellaan, mutta ei, täällä ei näy muuta kuin surkean huonoa käytöstä..

..koko palstan historian täällä ei ole suinkaan lentänyt ajatus, vaan sonta..

no jatka sinä sitten vain sonnan kylvöntää, minä poistun, en kuulu joukkoon.

• mitäpä minä sitten täällä kirjoitti:

no jatka sinä sitten vain sonnan kylvöntää, minä poistun, en kuulu joukkoon.

..jos palstalla on sontaa, niin voihan siihenkin vastata asiallisesti tai jättää vastaamatta tarvitsematta ryhtyä itse talikkomestariksi..

• esimerkki

Kun nainen istuu automainoksessa/autonäyttelyssä uuden auton konepellillä, jotta mies ei kykenisi keskittymään auton yksityiskohtiin liian tarkoin, se on naisen esineellistämistä kapitalistisin keinoin.

Mutta kun nainen huomauttaa siitä, että em. juttu on naisen esineellistämistä miehen katseen kohteeksi, se on miehestä paha juttu. Siis siitä sanominen, eli feminismi.

Jos autoa ei tarvitsisi myydä miehelle, ei yhdenkään auton konepellillä istuisi puolialastonta naista. Elettiin sitten missä yhteiskuntajärjestelmässä hyvänsä. Ja hyvin heikolla todennäköisyydellä myöskään puolialastonta miestä.

Tavallinen tyyne tyllerö? Kuka hän on ja missä hän elää? Mikä muu häntä luonnehtii, kuin se että hän ei "ole feministi"?

Entä kuka on rahvasnainen? Mitä rahvaalla tässä ymmärretään?

hössönmössö... joo, olisitko siis kieltämässä naistenlehdet, tv-talkshowt etc? Jotta naiset ympärilläsi taas tottelisivat ja palvelisivat sinua? Siksikö? Vai miksi, ellei siksi?

Kirjoitti ei-yliopisto-oppinut, lienenkö rahvaannainen.

• ..ja tyyne tyllerö tarkoittavat tekstissäni tyypillistä hömppälehden juttuun uskovaa ja sen mukaan toimivaa ihmistä, jolle totuus avautuu suoraan lehden sivulta tai mediajulkkiksen mielipiteestä, esimerkiksi..

..mutta kuten olen jo moneen kertaan sanonut, miksi vain miesten tekemisiin puututaan, yhtälailla voisi feministeiltä kieltää sitä sun tätä ja vähintään samanlaisen huutamisen säestyksellä kuin mitä feministinen huuto on..

..olen vain ryhtynyt toteuttamaan niin sanottua tasa-arvoa..

• sentään vapaa maa
        j.pukkila kirjoitti:

..ja tyyne tyllerö tarkoittavat tekstissäni tyypillistä hömppälehden juttuun uskovaa ja sen mukaan toimivaa ihmistä, jolle totuus avautuu suoraan lehden sivulta tai mediajulkkiksen mielipiteestä, esimerkiksi..

..mutta kuten olen jo moneen kertaan sanonut, miksi vain miesten tekemisiin puututaan, yhtälailla voisi feministeiltä kieltää sitä sun tätä ja vähintään samanlaisen huutamisen säestyksellä kuin mitä feministinen huuto on..

..olen vain ryhtynyt toteuttamaan niin sanottua tasa-arvoa..

kommettisi ovat kaukana kenenkään tasa-arvosta.

• sentään vapaa maa kirjoitti:

kommettisi ovat kaukana kenenkään tasa-arvosta.

..olet varmaan mahtanut lukea kaikki tuhansiin yltävät kommenttini..??

• kyllä vain
        j.pukkila kirjoitti:

..olet varmaan mahtanut lukea kaikki tuhansiin yltävät kommenttini..??

en minäkään täällä nyt aikaani niin paljon vietä,että lukisin joka ikisen kommenttisi, mutta ei niitä näyttänyt tuhansia olevan. Sitäpaitsi ei tarvitse lukea kun murto osan sinun mielipiteistäsi niin jo huomaa minkä aatteen kannattaja sinä olet, et ainakaan tasa-arvon missään suhteessa. Jaksat vinoilla ja haukkua naistenasioiden edistämiselle, mutta mitään kehittävää ratkaisua sinulla ei tunnu olevan mihinkään asianhaaraan.

En jaksa enää vastailla, ei se johda sinun kanssasi mihinkään kehitykseen.

• kyllä vain kirjoitti:

en minäkään täällä nyt aikaani niin paljon vietä,että lukisin joka ikisen kommenttisi, mutta ei niitä näyttänyt tuhansia olevan. Sitäpaitsi ei tarvitse lukea kun murto osan sinun mielipiteistäsi niin jo huomaa minkä aatteen kannattaja sinä olet, et ainakaan tasa-arvon missään suhteessa. Jaksat vinoilla ja haukkua naistenasioiden edistämiselle, mutta mitään kehittävää ratkaisua sinulla ei tunnu olevan mihinkään asianhaaraan.

En jaksa enää vastailla, ei se johda sinun kanssasi mihinkään kehitykseen.

..kyllä niitä varmasti tuhansia löytyy..

..mutta jos ihminen ei lue eikä laske, vaan kulkee pää pussissa, niin silloin olisi varmaan parempi olla höpöttämättä joutavia..

..toisaalta, jos kysymyksessä on osaamisvaje, niin teen tässä tasa-arvoa edistävän ehdotuksen kohottaa suomalaisen peruskoulun tasoa..

..tasoa voitaisiin parantaa palkkaamalla opettajiksi nykyistä osaavampaa väkeä, lähinnä osaavia miehiä, koska naisvääristymä alalla on vinouttanut tasa-arvon..

• oh my god
        j.pukkila kirjoitti:

..kyllä niitä varmasti tuhansia löytyy..

..mutta jos ihminen ei lue eikä laske, vaan kulkee pää pussissa, niin silloin olisi varmaan parempi olla höpöttämättä joutavia..

..toisaalta, jos kysymyksessä on osaamisvaje, niin teen tässä tasa-arvoa edistävän ehdotuksen kohottaa suomalaisen peruskoulun tasoa..

..tasoa voitaisiin parantaa palkkaamalla opettajiksi nykyistä osaavampaa väkeä, lähinnä osaavia miehiä, koska naisvääristymä alalla on vinouttanut tasa-arvon..

kuvittelet vain kaikenlaista, tietoa sinulla ei ole, joutavia puhut juuri niin! Kuvittet senkin että varmaan niitä sinun kirjoituksiasi on tuhat tai ylikin. Tosin määrä ei tässäkään tapauksessa korvaa laatua.
        Kuljet vai pää pussissa, no senhän minä arvasinkin jo!

• Ruosutar

nainen joka vapaaehtosiesti asettuu mainokseen, joko alusvaate tai automainokseen, itse esineellistää itseään. Ei kukaan pakota naisia istumaan auton konepellille. Kyllä nainen itse tekee siitä päätöksen.

Mitä tulee väittämään että miehet katselevat naisia ikäänkuin esineinä niin se väittämä ei ole looginen. Nainen itsehän siinä väittää että miehet katsovat naisia esineinä, siis se on naisen oma tulkinta, naisen omakohtainen olettamus siitä mitä hän itse luulee. Luulon varaan on vaikea mitään teorioita rakennella.

Mutta feministit kai haluaa puhkoa miehiltä silmät...

• kökkö

kyl täällä tosiaan paskaa lentää vähän molemmin puolin. aiheessa näyttäis olevan vaikea pysyä kun analysoidaan toisten syvimpiä persoonallisuuden ominaisuuksia.

sitä tossa ihmettelin et miten feminismin voi millään tasolla liittää kapitalismiin? feminismi on mielestäni aika vasemmistopainotteinen liike, sillä sehän ajaa tasa-arvoa ja yhteistä etua, ei diktatuuria tai yksittäisten etuja.
        se on minunki mielestä aika totta, että kapitalismi osaltaan aiheuttaa esineellistämistä, mutta mun mielestä feministien on ihan oikein siihen puuttua.. vai onko jonku mielestä tosi hyvä juttu, että naisilta viedään seki vähä arvostus minkä ne on saanu koottua? miehillehän niitä autoja myydään naisten vartaloilla, miehillä olis parempi mahdollisuus vaikuttaa tähän esineellistämiseen, mut eipä taida herroilta löytyä halua.. naisten esineellistäminenhä on miehille vaan etu.
        tohon kirkkojuttuun sanon et enää ei eletä millään keskiajalla.. kirkko ja uskonto on aina ollu vaan politiikkaa, ja pitäähän siihen sillon saada naistenkin osallistua, ettei meno yltyis vallan oikeistokonservatiiviseks..

tyyne tylleröstä: se jos nainen ei ole feministi, on sama ku paskois omalle naamalleen..

• ..ymmärtääkseni feministit tarkoittavat tällä esineellistämisellä sitä, että eräänlainen kollektiivinen mies (patriarkaatti) on määritellyt naisen, sen, millainen naisen tulee olla, mitä naisen pitää tehdä yms..

..sen mukaan patriarkaatti on määritellyt, kenties jopa pakottaa, että naisen pitää istua kelteisillään auton konepeltillä..

..marxismissa puolestaan esineellistäminen lähtee siitä, että ihminen kapitalistisen talouden osana muuttuu tavaraksi, jota vaihdetaan, ostetaan, myydään tavaran tapaan..

..joten esineistä ei ainakaan ole puutetta..

• kökkö kirjoitti:

kyl täällä tosiaan paskaa lentää vähän molemmin puolin. aiheessa näyttäis olevan vaikea pysyä kun analysoidaan toisten syvimpiä persoonallisuuden ominaisuuksia.

sitä tossa ihmettelin et miten feminismin voi millään tasolla liittää kapitalismiin? feminismi on mielestäni aika vasemmistopainotteinen liike, sillä sehän ajaa tasa-arvoa ja yhteistä etua, ei diktatuuria tai yksittäisten etuja.
        se on minunki mielestä aika totta, että kapitalismi osaltaan aiheuttaa esineellistämistä, mutta mun mielestä feministien on ihan oikein siihen puuttua.. vai onko jonku mielestä tosi hyvä juttu, että naisilta viedään seki vähä arvostus minkä ne on saanu koottua? miehillehän niitä autoja myydään naisten vartaloilla, miehillä olis parempi mahdollisuus vaikuttaa tähän esineellistämiseen, mut eipä taida herroilta löytyä halua.. naisten esineellistäminenhä on miehille vaan etu.
        tohon kirkkojuttuun sanon et enää ei eletä millään keskiajalla.. kirkko ja uskonto on aina ollu vaan politiikkaa, ja pitäähän siihen sillon saada naistenkin osallistua, ettei meno yltyis vallan oikeistokonservatiiviseks..

tyyne tylleröstä: se jos nainen ei ole feministi, on sama ku paskois omalle naamalleen..

..jokaisen naisen pitää olla feministi, mutta tässä mielestäni painaa enemmän jako vasemmistolaisuuden ja oikeistolaisuuden suhteen..

..ongelmat eivät aiheudu miehen ja naisen suhteesta, vaan taloudellisesta eriarvoisuudesta..

• Ruosutar
        kökkö kirjoitti:

että feministit istahtaisivat auton konepellille hinnasta mistään, en minäkään olisi ikinä sitä tehnyt. En ole rahan ahne. Uskon nimittäin että vain kahdesta syystä nainen lähtee mukaan noihin mainosjuttuihin, joko rahanahneus tai oman itsensä esilletuonti, no jaa ehkä lapsellisuus.

Feminismissä ei näytä olevan mitään kapitalsimiin viitaavaa, siitä olen samaa mieltä.

No onneksi kirkko ja valtio on erotettu toisistaan Ruotsissa, ja politiikka on aina kieroilua ja toisten sortamista ja oman eduntavoittelua. Politiikka on välttämätön pahe niin kauan ennenkuin joku keksii pareman systeemin.

"tyyne tylleröstä: se jos nainen ei ole feministi, on sama ku paskois omalle naamalleen.."

Ei kaikilla naisilla ole tarvatta olla feministejä koska he ovat onnistuneet pääsemään tavoitteisiinsa ja ovat suht koht tyytyväisiä elämäänsä ihan omin neuvoin. Siksipä feministien määrä on pikkuriikkinen.

• Ruosutar
        j.pukkila kirjoitti:

..jokaisen naisen pitää olla feministi, mutta tässä mielestäni painaa enemmän jako vasemmistolaisuuden ja oikeistolaisuuden suhteen..

..ongelmat eivät aiheudu miehen ja naisen suhteesta, vaan taloudellisesta eriarvoisuudesta..

On aivan silminnähtävä luokkajako olemassa meidän yhteiskunnassa. Ruotsissa jopa syntyi oikein korkea kynnys tuossa jossain parikymmentä vuotta sitten. Ja se rako kasvaa ja kasvaa huimaa vauhtia jos asioille ei tehdä mitään.

Ei ole mitään mieltä tehdä jakoa sukupuolien mukaan koska se ei vastaa todellsiuutta. Jokaiseen luokkaan kuuluu niin miehiä kuin naisia, sehän me kaikki tiedetään. Syy epätasa-arvoon on siis jossain muualla kuin sukupuolessa.

• Ruosutar
        j.pukkila kirjoitti:

..ymmärtääkseni feministit tarkoittavat tällä esineellistämisellä sitä, että eräänlainen kollektiivinen mies (patriarkaatti) on määritellyt naisen, sen, millainen naisen tulee olla, mitä naisen pitää tehdä yms..

..sen mukaan patriarkaatti on määritellyt, kenties jopa pakottaa, että naisen pitää istua kelteisillään auton konepeltillä..

..marxismissa puolestaan esineellistäminen lähtee siitä, että ihminen kapitalistisen talouden osana muuttuu tavaraksi, jota vaihdetaan, ostetaan, myydään tavaran tapaan..

..joten esineistä ei ainakaan ole puutetta..

"..ymmärtääkseni feministit tarkoittavat tällä esineellistämisellä sitä, että eräänlainen kollektiivinen mies (patriarkaatti) on määritellyt naisen, sen, millainen naisen tulee olla, mitä naisen pitää tehdä yms..

..sen mukaan patriarkaatti on määritellyt, kenties jopa pakottaa, että naisen pitää istua kelteisillään auton konepeltillä.."

Siltä se näyttää ja kuullostaa.

"..marxismissa puolestaan esineellistäminen lähtee siitä, että ihminen kapitalistisen talouden osana muuttuu tavaraksi, jota vaihdetaan, ostetaan, myydään tavaran tapaan.."

Tuokin näyttää pitävän paikkansa. Ajattelin esim. työnhakua nykyään. Työnhakijan on kaupattava itseään, olipa mies tai nainen. Ei ole enää olemassa mitään ns.arbetsrätt, oikeutta työhön. Lain mukaan kyllä on mutta ei käytännössä. Me eletään työnantajan markkinoiden mukaan.

• Ruosutar kirjoitti:

että feministit istahtaisivat auton konepellille hinnasta mistään, en minäkään olisi ikinä sitä tehnyt. En ole rahan ahne. Uskon nimittäin että vain kahdesta syystä nainen lähtee mukaan noihin mainosjuttuihin, joko rahanahneus tai oman itsensä esilletuonti, no jaa ehkä lapsellisuus.

Feminismissä ei näytä olevan mitään kapitalsimiin viitaavaa, siitä olen samaa mieltä.

No onneksi kirkko ja valtio on erotettu toisistaan Ruotsissa, ja politiikka on aina kieroilua ja toisten sortamista ja oman eduntavoittelua. Politiikka on välttämätön pahe niin kauan ennenkuin joku keksii pareman systeemin.

"tyyne tylleröstä: se jos nainen ei ole feministi, on sama ku paskois omalle naamalleen.."

Ei kaikilla naisilla ole tarvatta olla feministejä koska he ovat onnistuneet pääsemään tavoitteisiinsa ja ovat suht koht tyytyväisiä elämäänsä ihan omin neuvoin. Siksipä feministien määrä on pikkuriikkinen.

..feministejä on kyllä oikeistolaisesti ajattelevissakin ja juuri he mielestäni näkevät syyn epätasa-arvoon nimenomaan vähemmän koulutetussa miehessä, joka nähdään naisen alistajana ja muutenkin eläimellisenä ja raakalaisena..

..sen sijaan varsinaisen työväenluokan feminismi lähtee enemmänkin marxilaisista lähtökohdista..

• ..estää viestejä näkymästä..??

• ei niinkään tuo esineellistaminen kuvan muodossa mutta voi hitto tuota Karaoke-laulua kapakoissa.

Niin miehet kuin naisetkin jotka sitä tekevät sietäsi ampua (kumiluodeilla), sillä olen rauhanmies.

• ..jos tiedät (tai jollakulla) on tietoa, mistä saa karaoken pc:hen, niin laita osoite, ryhdyn treenaamaan, pyrin karaokekuninkaaksi..

..ei kai tuo liene kummempaa kuin oleminen pavarottina tai jonakin muuna placebo domingona..

..kaiketi karaokesta järjestetään maailmanmestaruuskisoja..??

..esitän sitten kilpailunumerona vaikka kantaa ottavan feministibiisin..

• Nari_Säre

...on ollut sikäli hyvä funktio, että live-bändien niskoilta ovat enimmäkseen noihin paikkoihin kaikonneet aiemmin paljonkin kiusana olleet ns. "mikrofoninruinaajat".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1679
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      16
      1063
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      99
      1006
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      942
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      90
      776
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      749
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      744
    8. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      671
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      661
    Aihe