Tiedän kyllä että raamatun puhuma ahdas portti tarkoittaa ettei taivaaseen mennä lihallisuudessa eikä synnin rakastajina.
Synnin tähden ja oman tahtomme tähden se portti on ahdas sekä tie on kaita ja lihalliset valhekristityt ja lahkolaiset eivät pääse sisälle Jumalan valtakuntaan koska hylkäävät ristin ja kaikki ahdistukset eläen luulouskossaan, mutta mitä tekee teuvo 69?
Teuvon ahdas portti on hänen itse keksimänsä portti joka on niin ahtaaksi tehty ettei siitä sisälle pääse kuin muutama teuvoa kumartava "pölkky" ja siitä sisälle...helvettiin...mennään lujissa valheen siteissä kun kielletään Kristus ja Jumalan sana tehdään pilkaksi ja rienaksi.
Teuvo on itse portinvartijana avaten porttinsa omille lampaillensa jotka sitten nopeasti pistää suihinsa kuin susihukkaselle se sopiikin.
Olen lyhyesti esittänyt asiani varoittaakseni teuvo 69 "narsissin" kirjoista ja kaikesta mitä synnin kita ilmoille ikäsnä päästeleekään.
Teuvon itse rakentama ahdas portti on ansa ja sitä oikeat Kristuksen ostolampaat varokoon.
Teuvon ahdas portti on ansa.
9
673
Vastaukset
nyt enempää sanoa kuin itse olet sellaisessa ansassa
että todella pahalle tuntuu.
Kukaan ihminen ei voi itse Jumalan luo päästä,
on aivan Jumalan teko, että ihminen uskoo.
Ahdas portti on aivan niinkuin Jeesus sen sanoo ja
lavea portti on myös niinkuin Jeesus sanoo.
Ken ei näitä ota tosissaan kaukana pysyy Jumalan
valtakunnasta.
Se on vain Totuus näin.
Tämä ei ole kenenkään ihmisen oppi vaan Herran
Jeesuksen Sanoma.- piste.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000022109615
Heidän on vain mentävä
Kirjoittanut: TeuvoSuni 16.12.2006 klo 11.56
ahtaan portin kautta Lunastajansa eteen tunnistettaviksi,
jossa hän erottaa omansa lavean tien kulkijoista,
niistä jotka hokevat:
"Koti, uskonto ja isänmaa!"
------------
Teuvon ahtaan portin kautta kulkevat myös lavean tien kulkijat, jotka vasta sen ahtaan portin läpi kuljettuaan eroitellaan kapean tien kulkijoista!
Teuvon ahtaasta portista pääsee kuka tahansa sisälle, Teuvon omien sanojen mukaan!
Teuvon portti on yleinen portti kaikille!
Teuvon portilla on saatana porttivahtina, jäi jostain jutusta mieleeni!
Sellaista porttia olisi kaiken järjen mukaan kaihdettava, jolla saatana seisoo portsarina! - tiedonhaluinen uskova
Periytyykö se paratiisista asti?
- Trubaduuri
Tuota ahdasta porttia, veräjää lammastarhaan vartioi kyllä hyvä Paimen, joka ei tule sisään päästämään yhtään väkivaltaista riidanhaastajaa, sillä meidän Luoja, taivaallinen Isä rakastaa rauhaa, vakautta sekä maan hiljaisia ja nöyriä ihmisiä, kutka pitävät Hänen sanansa ja käskynsä, joidenka tulee löytyä aivan jokaisesta lihaa olevasta ihmissydämestä. Paimen itse on kerran ollut "karitsa", ja siksipä hän tietääkin ja tuntee ihmismielen ja luonteen kiekurat sekä monet kummalliset kiemurat. Hän kutsutaan Voidelluksi, ihmisen Pojaksi, Kristukseksi. Tuon lammastarhan omistaa hänen Isänsä, eikä yksikään ihminen tule tekemään päätöksiä niistä lampaista, joita tarhaan
otetaan.Paimenten tavat tänään ja entisaikaan saattavat olla erilaisia, mutta paljon yhteisiäkin piirteitä löytyy. Myös maasto-olosuhteet vaihtelevat ja myös vaarat ovat erilaisia.
Jeesus sanoo olevansa lammastarhan ovi ja hyvä paimen (LUE; Joh. 10:1-18)
Lainaan nyt AAPELI SAARISALOA (Raamatun sanakirja):
”Parhaat laidunmaat (Palestiinassa) ovat vuorten pensaiset rinteet. Siellä liikkuu osa laumasta korkeilla kallioilla, osa toisinaan piiloutuu pensaisiin.
Toiset seuraavat paimenta läheltä, toiset poukkoilevat oikealle ja vasemmalle tai vetelihtivät kaukana jäljessä. Paimen kiukkuisena huutaa niille tai paiskaa kiven peloitukseksi.
Kuljettaessa houkuttelevien aidattomien viljapeltojen ohi lammasten on seurattava paimenen ääntä, etteivät poikkea tieltä.
Usein tulee monta paimenta samaan tarhapaikkaan yöksi ja suuret lammaslaumat joutuvat samaan joukkoon ja sekaisin.
Mutta aamulla, kun paimenet kutsuvat omansa, lauma tulee levottomaksi, ja pian on kullakin omat lampaansa ympärillään, sillä ”vierasta ne eivät seuraa” (Joh. 10:5).
Paimen kulkee edellä sekä näyttääkseen kulkusuuntaa, että valitakseen laidunta ja tutkiakseen tien turvallisuutta. Petoeläimet saattavat tehdä hyökkäyksiä paimenten läsnäollessakin. Varkaita ja rosvoja kulkee myös, ja silloin voi koiran avusta huolimatta uskollinen paimen joutua panemaan henkensä alttiiksi laumansa puolesta. Eivät beduiini-rosvot sääliä tunne.
(Edellä oleva kuvaus ei ehkä täysin pidä paikkaansa tämän päivän Israelissa, mutta varmaankin Jeesuksen aikaan oli tilanne tämä.)
Hyvä paimen ruokkii laumaansa, kokoaa karitsat syliinsä ja hellästi johdattaa imettäviä (Jes. 40:11).
Tavallisissa oloissa tosin ei paimenen tarvitse ruokkia laumaansa muulla tavalla kuin johdattamalla sen hyville laitumille. Mutta silloin kun laitumet ovat kokonaan kuivuneet pitää paimenen itsensä katkoa puitten lehviä syötäväksi. Tosin lampaat tyytyvät huonoonkin laitumeen, jolla ei ole enää muuta syötävää kuin juuria ja piikkikasveja.” (Lainaus loppu)
Raamattu ottaa siis mielellään vertauksia lammasten paimentamisesta, eikä syyttä.
Niinpä on hyvä paimen vertauskuvana sille Kaitsijalle, joka säälien ajattelee heikkoja lampaitansa; Jeesus on meidän armahtajamme.
”Kaikki eksyneetkin lampaat saata, Jeesus, laumaasi,
ettei niitä pedon hampaat raatelisi, surmaisi.
Harhateiltään kotiin tuo ne, että yksi lammashuone,
yksi paimen olisi, armotyösi täyttyisi”. (virsi 378:5)
---
Mitä Jeesus tarkoittaa ”muilla lampailla” (:Joh. 10:16)?- Trubaduuri
Tapio522 kirjoitti:
Paimenten tavat tänään ja entisaikaan saattavat olla erilaisia, mutta paljon yhteisiäkin piirteitä löytyy. Myös maasto-olosuhteet vaihtelevat ja myös vaarat ovat erilaisia.
Jeesus sanoo olevansa lammastarhan ovi ja hyvä paimen (LUE; Joh. 10:1-18)
Lainaan nyt AAPELI SAARISALOA (Raamatun sanakirja):
”Parhaat laidunmaat (Palestiinassa) ovat vuorten pensaiset rinteet. Siellä liikkuu osa laumasta korkeilla kallioilla, osa toisinaan piiloutuu pensaisiin.
Toiset seuraavat paimenta läheltä, toiset poukkoilevat oikealle ja vasemmalle tai vetelihtivät kaukana jäljessä. Paimen kiukkuisena huutaa niille tai paiskaa kiven peloitukseksi.
Kuljettaessa houkuttelevien aidattomien viljapeltojen ohi lammasten on seurattava paimenen ääntä, etteivät poikkea tieltä.
Usein tulee monta paimenta samaan tarhapaikkaan yöksi ja suuret lammaslaumat joutuvat samaan joukkoon ja sekaisin.
Mutta aamulla, kun paimenet kutsuvat omansa, lauma tulee levottomaksi, ja pian on kullakin omat lampaansa ympärillään, sillä ”vierasta ne eivät seuraa” (Joh. 10:5).
Paimen kulkee edellä sekä näyttääkseen kulkusuuntaa, että valitakseen laidunta ja tutkiakseen tien turvallisuutta. Petoeläimet saattavat tehdä hyökkäyksiä paimenten läsnäollessakin. Varkaita ja rosvoja kulkee myös, ja silloin voi koiran avusta huolimatta uskollinen paimen joutua panemaan henkensä alttiiksi laumansa puolesta. Eivät beduiini-rosvot sääliä tunne.
(Edellä oleva kuvaus ei ehkä täysin pidä paikkaansa tämän päivän Israelissa, mutta varmaankin Jeesuksen aikaan oli tilanne tämä.)
Hyvä paimen ruokkii laumaansa, kokoaa karitsat syliinsä ja hellästi johdattaa imettäviä (Jes. 40:11).
Tavallisissa oloissa tosin ei paimenen tarvitse ruokkia laumaansa muulla tavalla kuin johdattamalla sen hyville laitumille. Mutta silloin kun laitumet ovat kokonaan kuivuneet pitää paimenen itsensä katkoa puitten lehviä syötäväksi. Tosin lampaat tyytyvät huonoonkin laitumeen, jolla ei ole enää muuta syötävää kuin juuria ja piikkikasveja.” (Lainaus loppu)
Raamattu ottaa siis mielellään vertauksia lammasten paimentamisesta, eikä syyttä.
Niinpä on hyvä paimen vertauskuvana sille Kaitsijalle, joka säälien ajattelee heikkoja lampaitansa; Jeesus on meidän armahtajamme.
”Kaikki eksyneetkin lampaat saata, Jeesus, laumaasi,
ettei niitä pedon hampaat raatelisi, surmaisi.
Harhateiltään kotiin tuo ne, että yksi lammashuone,
yksi paimen olisi, armotyösi täyttyisi”. (virsi 378:5)
---
Mitä Jeesus tarkoittaa ”muilla lampailla” (:Joh. 10:16)?Israelin "lampaat", olivat nuo 144000, ja nehän ovat jo valittuna vrt. ilmestyskirja. Nuo muut "lampaat" ovat sitten me muut ihmiset, joille ei tarkkaa lukua ole annettu. Toki, jokaisen "lampaan" velvollisuus on huolehtia jostakin toisesta "lampaasta".
Tapio522 kirjoitti:
Paimenten tavat tänään ja entisaikaan saattavat olla erilaisia, mutta paljon yhteisiäkin piirteitä löytyy. Myös maasto-olosuhteet vaihtelevat ja myös vaarat ovat erilaisia.
Jeesus sanoo olevansa lammastarhan ovi ja hyvä paimen (LUE; Joh. 10:1-18)
Lainaan nyt AAPELI SAARISALOA (Raamatun sanakirja):
”Parhaat laidunmaat (Palestiinassa) ovat vuorten pensaiset rinteet. Siellä liikkuu osa laumasta korkeilla kallioilla, osa toisinaan piiloutuu pensaisiin.
Toiset seuraavat paimenta läheltä, toiset poukkoilevat oikealle ja vasemmalle tai vetelihtivät kaukana jäljessä. Paimen kiukkuisena huutaa niille tai paiskaa kiven peloitukseksi.
Kuljettaessa houkuttelevien aidattomien viljapeltojen ohi lammasten on seurattava paimenen ääntä, etteivät poikkea tieltä.
Usein tulee monta paimenta samaan tarhapaikkaan yöksi ja suuret lammaslaumat joutuvat samaan joukkoon ja sekaisin.
Mutta aamulla, kun paimenet kutsuvat omansa, lauma tulee levottomaksi, ja pian on kullakin omat lampaansa ympärillään, sillä ”vierasta ne eivät seuraa” (Joh. 10:5).
Paimen kulkee edellä sekä näyttääkseen kulkusuuntaa, että valitakseen laidunta ja tutkiakseen tien turvallisuutta. Petoeläimet saattavat tehdä hyökkäyksiä paimenten läsnäollessakin. Varkaita ja rosvoja kulkee myös, ja silloin voi koiran avusta huolimatta uskollinen paimen joutua panemaan henkensä alttiiksi laumansa puolesta. Eivät beduiini-rosvot sääliä tunne.
(Edellä oleva kuvaus ei ehkä täysin pidä paikkaansa tämän päivän Israelissa, mutta varmaankin Jeesuksen aikaan oli tilanne tämä.)
Hyvä paimen ruokkii laumaansa, kokoaa karitsat syliinsä ja hellästi johdattaa imettäviä (Jes. 40:11).
Tavallisissa oloissa tosin ei paimenen tarvitse ruokkia laumaansa muulla tavalla kuin johdattamalla sen hyville laitumille. Mutta silloin kun laitumet ovat kokonaan kuivuneet pitää paimenen itsensä katkoa puitten lehviä syötäväksi. Tosin lampaat tyytyvät huonoonkin laitumeen, jolla ei ole enää muuta syötävää kuin juuria ja piikkikasveja.” (Lainaus loppu)
Raamattu ottaa siis mielellään vertauksia lammasten paimentamisesta, eikä syyttä.
Niinpä on hyvä paimen vertauskuvana sille Kaitsijalle, joka säälien ajattelee heikkoja lampaitansa; Jeesus on meidän armahtajamme.
”Kaikki eksyneetkin lampaat saata, Jeesus, laumaasi,
ettei niitä pedon hampaat raatelisi, surmaisi.
Harhateiltään kotiin tuo ne, että yksi lammashuone,
yksi paimen olisi, armotyösi täyttyisi”. (virsi 378:5)
---
Mitä Jeesus tarkoittaa ”muilla lampailla” (:Joh. 10:16)?Jatkan vielä.
Hyvä paimen tuntee lampaansa yksilöinä ja kutsuu niitä nimeltä (j. 3).
Tätä paimenen ja lampaan välistä suhdetta sävyttää kiintymys ja rakkaus. Se on verrattavissa Isän ja pojan väliseen rakkauteen (Joh. 10:30).
Myös uskovat tuntevat Vapahtajansa. Tätä keskinäistä rakkautta Jeesus kuvaa Joh. 15. luvussa puhuessaan totisesta viinipuusta ja viinitarhurista.
ISÄN JA POJAN SUHDE
Isän ja Pojan välinen ainutlaatuinen suhde on Johanneksen evankeliumin keskeisiä teemoja, kuten tässäkin tutkimassamme luvussa (Joh. 10) hyvin tulee esiin:
Isä ja Poika ovat yhtä (Joh 10:30).
Juuri tämä sai juutalaiset täyttymään vihalla (j. 31-33). He syyttivät Jeesusta jumalanpilkasta.
Tämän tulee kuitenkin olla jokaisen Jeesukseen uskovan syvin riemun ja palvonnan aihe.
Uskomme syvin salaisuus on näissä sanoissa: JUMALA ON KOLMIYHTEINEN JUMALA, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Tähän ”Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen” nimeen meidät on kastettukin (Matt. 28:19).
Vertauksessamme Jeesus sanoo itsestään: ”Minä olen lammasten ovi.” (j. 7).
(Lammastarhassahan paimen asettui yöllä oviaukkoon, etteivät pedot pääsisi ahdistelemaan hänen lampaitaan.)
Vanhoissa kirkoissa oli/on kasteallas oven lähellä kuvaamassa sitä, kuinka seurakuntaan (kirkkoon) tullaan sisälle kasteen ja uskon kautta (1. Kor.12:13).- mutta Raamatun
Tapio522 kirjoitti:
Jatkan vielä.
Hyvä paimen tuntee lampaansa yksilöinä ja kutsuu niitä nimeltä (j. 3).
Tätä paimenen ja lampaan välistä suhdetta sävyttää kiintymys ja rakkaus. Se on verrattavissa Isän ja pojan väliseen rakkauteen (Joh. 10:30).
Myös uskovat tuntevat Vapahtajansa. Tätä keskinäistä rakkautta Jeesus kuvaa Joh. 15. luvussa puhuessaan totisesta viinipuusta ja viinitarhurista.
ISÄN JA POJAN SUHDE
Isän ja Pojan välinen ainutlaatuinen suhde on Johanneksen evankeliumin keskeisiä teemoja, kuten tässäkin tutkimassamme luvussa (Joh. 10) hyvin tulee esiin:
Isä ja Poika ovat yhtä (Joh 10:30).
Juuri tämä sai juutalaiset täyttymään vihalla (j. 31-33). He syyttivät Jeesusta jumalanpilkasta.
Tämän tulee kuitenkin olla jokaisen Jeesukseen uskovan syvin riemun ja palvonnan aihe.
Uskomme syvin salaisuus on näissä sanoissa: JUMALA ON KOLMIYHTEINEN JUMALA, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Tähän ”Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen” nimeen meidät on kastettukin (Matt. 28:19).
Vertauksessamme Jeesus sanoo itsestään: ”Minä olen lammasten ovi.” (j. 7).
(Lammastarhassahan paimen asettui yöllä oviaukkoon, etteivät pedot pääsisi ahdistelemaan hänen lampaitaan.)
Vanhoissa kirkoissa oli/on kasteallas oven lähellä kuvaamassa sitä, kuinka seurakuntaan (kirkkoon) tullaan sisälle kasteen ja uskon kautta (1. Kor.12:13).mukaan: verensä kautta!
- lukeva nainen
Hyvä kirjoitus vuodelta 2006.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 853617
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)813260Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683092On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702740Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442242- 651822
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,271799- 351755
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181709- 601668