Karjala

pakkoluovutettiin

Venäjä ei Karjalaa itselleen sodassa voittanut, vaan se jouduttiin pakkoluovuttamaan Stalinille.

Enson Svetogosk, tehtaiden koneet oli jo evakuoitu ja eikun takasin vaan, kun Stalin rauhan neuvotteluissa vielä lisäksi painoi peukalonsa Enson kodalle: tämä lisäksi ja paperitehtaiden koneet kuuluu mukaan.

Kyse on pakkoluovutetuista alueista.
Venäjä ei sotasaaliistaan tule luopumaan.

Ne emmemin vaikka väärentää historian, jos eivät muuten saa oikeutusta laittomiin pakkoluovutus käskyihinsä.

10

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehenkuva

      Eli mitä halusit kertoa ? Kaikkihan me tiedämme nämä asiat, ei niistä ikuisesti tarvise inistä, kun ininä ei kuitenkaan Venäjälle riitä.

      • 0n 145 miljoona

        ihmistä, jotka eivät ole asiasta ja todellisista tapahtumista tietoisia.

        Siellä ja myös täällä on suomenkielen taitoisia, jotka näitä keskusteluja lukevat ja myös omalla panoksellaan, eli Venäjän väärennetyllä historialla, myös näihin keskusteluhin osallistuvat.-)

        Ennen ns. kotiseutumatkalun alkua, eivät edes nykyiset karjan alueella asuvat ja sinne siirretyt tienneet missä asuvat ja miten ihmeessä valtiolla olikaan tarjota heille niin hyvä kuntoisia asuntoja ja taloja.

        Olivat sitä mieltä, että sosialistinen perusturva heille ne tarjosi.

        Kuuntelivat muutaman vuosikymmenen huuli pyöreinä mistä ja miten olivat talonsa saaneet.

        Joten jatketaan vaan niiden historian käsitysten selventämistä.

        Siinä riittä työmaata.


    • karavaani

      Suomen poliittinen johto on kahdesti luovuttanut Karjalan - 1940 Moskovassa ja 1947 Pariisissa.

      Jotta asia varmistuisi ja "kolmas kerta toden sanoisi", voisimme New Yorkin YK:n päämajassa luovuttaa Karjalan vielä kolmannenkin kerran. Tarvittaessa vaikka muutaman vuoden välein jotta saisimme huru-ukot pysymään poissa palstoiltamme...

      • vieläkin?

        Eiks nyt naapurin oo...

        Tehkööt sillä siis ihan mitä haluuvat, kunhan eivät oo taas kohta selittämässä, että me ollaan liian lähellä, se kun on niitten vakio selitys ja ainainen vikinä....


      • Paasikivi antoi neuvottelijoille ehdottoman ohjeen Pariisiin:karjala vaadittava takaisin muunlaisia sopimuksia ei saa alle kirjoittaa.Neuvottelijoilta meni pupu pöksyyn......


    • VLP

      Karjalaa on aivan turha vaalia takaisin. Suomi ei hyötyisi siitä enää lainkaan. Karjalaan menisi valtiolta turhan paljon rahaa, koska kunnostettavaa ja uudelleen rakennettavaa riittää. Lisäksi on turha elätellä toivoa siitä, että Venäjä luopuisi Karjalasta.

      • ei Karjalasta luovu

        koska muuten joutuisivat kirjoitamaan oman historiansa uusiksi ja hieman laajemmalta alalta kuin Karjala.

        Kalingrad on ihan samalla lailla Venäjän ryöstämä.


      • sitä paitsi
        ei Karjalasta luovu kirjoitti:

        koska muuten joutuisivat kirjoitamaan oman historiansa uusiksi ja hieman laajemmalta alalta kuin Karjala.

        Kalingrad on ihan samalla lailla Venäjän ryöstämä.

        Luopuihan se miehittämästään Baltiastakin ja päästi sen itsenäistymään jälleen. Miksipä se ei voisi luopua Suomeen kuuluneesta alueesta ja päästää sitä Suomen yhteyteen jälleen.


      • Venäjä!
        sitä paitsi kirjoitti:

        Luopuihan se miehittämästään Baltiastakin ja päästi sen itsenäistymään jälleen. Miksipä se ei voisi luopua Suomeen kuuluneesta alueesta ja päästää sitä Suomen yhteyteen jälleen.

        Monet Neuvostotasavallat itsenäistyivät emämaan hajotessa.
        Karjala on osa Venäjää, siinä pulma... ja sen pituinen se.


      • on Venäjän
        Venäjä! kirjoitti:

        Monet Neuvostotasavallat itsenäistyivät emämaan hajotessa.
        Karjala on osa Venäjää, siinä pulma... ja sen pituinen se.

        ryöstösaalis.
        Venäläisen moraalin, tai sen olemattomuuden mukaan, se joka ehtii viemään, niin sillä pysyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe