Miksi palsta on näin hiljentynyt viime aikoina? ;)
Vastaukset 40
- Ruosutar
Vaalit veivät viimeisetkin voimat.
Aiheet loppu.
Sinä et ole ollut palstalla.- maija01
Idolskin on loppunut
- Sanonpahan
Feminismi joutaa samaan museoon kuin muutkin elämälle vieraat aatteet.
- Ruosutar
Hänellä muuten on makeet rintsikat. Minäkin haluisin semmoset. Mulla kun vaan on tämmösiä Sloggy, urheilumallisia.
Lämpeisköhän minun mies jos vetäisin päälleni nuo Kuroskan rintsikat. - Minni-Matleena
ovat kyllästyneet kirjoittamaan tänne, kun täällä on niin paljon häiriköitä ja asennevammaisia. Ei sellaisten kanssa kirjoittaminen anna mitään. Minä kirjoitan muutenkin vain satunnaisesti, samasta syystä lähinnä. Kiinnostaisi enemmänkin kirjoittaa muiden feministien kannssa kuin lukea jotain turhapäiväisiä höpinöitä tai loukkauksia.
- Ruosutar
mitä tarkoittaa asennevammainen. En ole koskaan aikaisemmin kuullut tuota sanaa.
- Minni-Matleena
Ruosutar kirjoitti:
mitä tarkoittaa asennevammainen. En ole koskaan aikaisemmin kuullut tuota sanaa.
ovat päin metsää.
- on asennevamma
Ruosutar kirjoitti:
Sellaisella ihmisellä on asennevamma, joka ajattelee, että sinä ja muutama muu naiskirjoittaja tällä palstalla on mies, koska ajatukset poikkevat omista. Asennevammainen henkilö käyttää omia sairaita ennakkoluulojaan ja/tai asenteitaan tällä tavoin asennoituen henkilöihin sen perusteella, mitä mieltä he ovat.
- Minni-Matleena
on asennevamma kirjoitti:
Sellaisella ihmisellä on asennevamma, joka ajattelee, että sinä ja muutama muu naiskirjoittaja tällä palstalla on mies, koska ajatukset poikkevat omista. Asennevammainen henkilö käyttää omia sairaita ennakkoluulojaan ja/tai asenteitaan tällä tavoin asennoituen henkilöihin sen perusteella, mitä mieltä he ovat.
En tiennytkään, että joku on luullut minua täällä mieheksi. Ei voi kun nauraa.
- se henkilö
Minni-Matleena kirjoitti:
joka tuollaisia puhuu täällä sen lisäksi että on helvetin asennevammainen.
Mutta viestini oli Ruosuttarelle, ei sinulle. - Ruosutar
ovat päin metsää.
semmonen vamma tulee. Lapsenako pudotettu lattialle.
- Ruosutar
Vai silleen.
- Ruosutar
mieheksi koska en ole feministi, mistäs muusta syystä.
- Minni-Matleena
Ruosutar kirjoitti:
semmonen vamma tulee. Lapsenako pudotettu lattialle.
suurimmalla osalla on jo siellä lapsuudessa lähtenyt kehitys huonoon suuntaan. Syy lienee sekä kodissa että muussa ympäristössä, sillä laillahan niitä sovinisteja tulee. Toki sen voi korjata myöhemmin oman ajattelun avulla, mutta kaikki eivät sitä tee. Voihan joku olla lattiallekin pudonnut, en ole kyllä kuullut sellaisesta.
ovat päin metsää.
Voidaan hienosti todeta, että muuttamalla asenteitasi muuta huomispäivää.
Osaksi ja suureksi osaksi utopiaa, en kiellä etteikö siihen pitäisi pyrkiä mutta sana "asennevammainen" on tietyllä tavalla loukkaava.
Se pitää sisällään usein vain sen, että jos et ajattele ja toimi niin kuin minä toimin olet asennevammainen.
Kuitenkin meillä jokaisella on, tai pitää olla sisäänrakennettu eettiset arvot jotka ovat korkeammalla tasolla kuin käsite asennevamma.
Jos esim. voitaisiin vaikuttaa USA:N senaattoreiden asennevammaan, niin sotavarusteluteollisuus päättyisi ja puolustusbudjetin 300 miljardia taalaa menisi siellä vaikka lukutaidon ja perusturvan nostamiseen. Ovat siis asennevammaisia.
Tuota sanaa pitää kyllä käyttää todella harkiten, nyt se on syyllistämistä.
Minä tunnustan - olenko siis asennevammainen kun ajattelen itse ja toimin omien eettisten arvojen mukaisesti?- Ruosutar
epikuros kirjoitti:
Voidaan hienosti todeta, että muuttamalla asenteitasi muuta huomispäivää.
Osaksi ja suureksi osaksi utopiaa, en kiellä etteikö siihen pitäisi pyrkiä mutta sana "asennevammainen" on tietyllä tavalla loukkaava.
Se pitää sisällään usein vain sen, että jos et ajattele ja toimi niin kuin minä toimin olet asennevammainen.
Kuitenkin meillä jokaisella on, tai pitää olla sisäänrakennettu eettiset arvot jotka ovat korkeammalla tasolla kuin käsite asennevamma.
Jos esim. voitaisiin vaikuttaa USA:N senaattoreiden asennevammaan, niin sotavarusteluteollisuus päättyisi ja puolustusbudjetin 300 miljardia taalaa menisi siellä vaikka lukutaidon ja perusturvan nostamiseen. Ovat siis asennevammaisia.
Tuota sanaa pitää kyllä käyttää todella harkiten, nyt se on syyllistämistä.
Minä tunnustan - olenko siis asennevammainen kun ajattelen itse ja toimin omien eettisten arvojen mukaisesti?"Se pitää sisällään usein vain sen, että jos et ajattele ja toimi niin kuin minä toimin olet asennevammainen."
Niinpä. Tuota minäkin epäilin...
Eiköhän todella asennevamaminen ole enempi tai vähempi neuroottiinen ja me tiedetään että meillä kaikilla on neuroottisia piirteitä joten ketään ei minunkaan mielestäni voi nimittää asennevammaiseksi.
En ole aikaisemmin tuohon sanaan törmännyt. Parempi olisi ehkä käyttää muotoa "kielteinen tai myönteinen asenne" johonkin asiaan. Ruosutar kirjoitti:
"Se pitää sisällään usein vain sen, että jos et ajattele ja toimi niin kuin minä toimin olet asennevammainen."
Eiköhän todella asennevamaminen ole enempi tai vähempi neuroottiinen ja me tiedetään että meillä kaikilla on neuroottisia piirteitä joten ketään ei minunkaan mielestäni voi nimittää asennevammaiseksi.
En ole aikaisemmin tuohon sanaan törmännyt. Parempi olisi ehkä käyttää muotoa "kielteinen tai myönteinen asenne" johonkin asiaan.vielä yleisempi "muotisana", jota käytettiin koulu-ja työelämän seminaareissa ja niin usein toistui; teidän täytyy muuttaa asenteita.
Kehotus tuli melkein aina ylhäältä alas ja jos vaikka pomo pyysi mahdottomia ja asiaa ei oltu pohdittu kunnolla ja vastaus oli hänen pyyntöönsä kielteinen, siis olette asennevammaisia- huh mikä kaamea sanahirviö.- x-ripa
Minkälaista kirjoittelua täällä sitten pitäisi olla?
Rivien välistä olen ennenkin ollut lukevinani, että sinä haluaisit keskustelun olevan sellaista, jossa kaikki nyökyttelevät, hymistelevät ja ylipäätään ovat samaa mieltä, mieluiten sinun kanssasi. Olen kuullut sellaisesta käytettävän myös nimitystä runkkausrinki.
Feminismi on jo tehnyt itsensä tarpeettomaksi, mutta ei kuitenkaan suostu menemään pois. Totta kai kriittisiä mieliopiteitä voi tällöin ihan odottaakin. - jorojukka-kukka
Minäkin olen jo aika väsynyt. Lomat pidetty, mutta ei vaan jaksa innostua tänne kirjoittamaan.
- jorojukka-kukka
Että häntä on epäilty mieheksi!!!
Voi herrajumala, yritä nyt päästä tuon trauman yli jollain tapaa, sillä se pilaa elämäsi ihan täysin. - jorojukka-kukka
x-ripa kirjoitti:
Minkälaista kirjoittelua täällä sitten pitäisi olla?
Rivien välistä olen ennenkin ollut lukevinani, että sinä haluaisit keskustelun olevan sellaista, jossa kaikki nyökyttelevät, hymistelevät ja ylipäätään ovat samaa mieltä, mieluiten sinun kanssasi. Olen kuullut sellaisesta käytettävän myös nimitystä runkkausrinki.
Feminismi on jo tehnyt itsensä tarpeettomaksi, mutta ei kuitenkaan suostu menemään pois. Totta kai kriittisiä mieliopiteitä voi tällöin ihan odottaakin.Nyökyttely.
Jyrääminen. - jorojukka-kukka
Ruosutar kirjoitti:
"Se pitää sisällään usein vain sen, että jos et ajattele ja toimi niin kuin minä toimin olet asennevammainen."
En ole aikaisemmin tuohon sanaan törmännyt. Parempi olisi ehkä käyttää muotoa "kielteinen tai myönteinen asenne" johonkin asiaan.Nyt päästiin neurooseihin! :D :D :D
- ei halua
jorojukka-kukka kirjoitti:
Että häntä on epäilty mieheksi!!!
Voi herrajumala, yritä nyt päästä tuon trauman yli jollain tapaa, sillä se pilaa elämäsi ihan täysin.Minulla ei ole tarumaa miehuudestani. Jos epäilet osut vain oikeaan. Näinhän ei ollut niissä tapauksissa joissa sukupuolta käytit lyömäaseena.
- onko kukaan huomannut
moista, että ihan hiljentynyt olisi? En minä ainakaan ole.
Sinä olet onneksi pysytellyt poissa huhtikuun lähes kokonaan (niin paljon kuin pystyit) ja tulokseksi tuli 214 avausta tilastojen valossa. Hiljentynyt? Kuinka niin? Minusta se on helvetin hyvä tulos.
Kato ei se sota sinua kaipaa. - manna gryn
koska vähemmän on enemmän, less is more.
useita satoja viestejä ja kymmeniä viestiketjuja päivässä onkin aivan liikaa, pelkistys ja asioiden pitäminen yksinkertaisina ja selkeinä auttaa jäsentämään kompleksisia aihealueita. kiistanalaiset ilmiöt, kuten f-nismi ja sen olemus tulevat helpommin ymmärrettäviksi pilkkomalla ne selkeisiin osakokonaisuuksiin ja poistamalla harhaanjohtavat rönsyt, kuten lasikattoilmiöt ja naisten 80 centin eurot.
vain olennainen on tärkeää.- Ruosutar
on vähän eri asia kullekkin.
Harhaanjohtavat rönsyt... hyvin sanottu.. mutta ketkä niitä rönsyjä eniten kehittelee... feministit itse.
Vaikka en ikinä jaksa ottaa tätä feminismiä haudan vakavasti, en feministejäkään.
Huumori ei ole koskaan haitaksi.
- on se
ettei jaksa odotella sivun vaihtumista. Toimii liian hitaasti.
- P.e.p.e.
Kyllä se niin saattaa olla. Mitä itse luulet? Tällä kaivattaisiin nyt syväluotaavaa ja analyyttistä keskustelua. Kukaan muu ei ole sitä kyennyt luomaan. Myös kirjoituksistasi huokuva empaattisuus ja karisma ei jätä ketään kylmäksi. Oi palaja jo takaisin iltojemme ilo ja päiviemme paiste.
- juuri siihen,
miksi palsta on nyt hiljentynyt. Mutta aivan eri tavalla kuin itse kuvittelet ja vihjaat.
Sait ajettua palstalta lähes kaikki pois.
Suuri osa kirjoittaa enää aivan satunnaisesti.
Nauti nyt aikaansaannoksestasi. Tosiaan.- jorojukka-kukka
Vai sain minä sovinismin puolustajia JOPA hiljentymään. *laittaa yhden lisäsulan hattuunsa*
- truckangel
Se on ainoastaan positiivinen asia.
Täällähän ei liiku muutamaa poikkeusta lukuunottamatta muita kuin potenssirajoitteisia peräkammarin poikia.- Antsux
Mitä vikaa on peräkammarissa?
Eteisessäkö meidän pitäis ruveta majoittumaan?
Eikös ne ole nimenomaan sun kaltaisesi trukkienkelit, jotka nukkuu kopissa ja haukkuu autoja? Sekö se on sitten elämisen arvoista?
Ja potenssista puheen ollen... mun kiukkuni kohoaa kohta potenssiin n! - truckangel
Antsux kirjoitti:
Mitä vikaa on peräkammarissa?
Eteisessäkö meidän pitäis ruveta majoittumaan?
Eikös ne ole nimenomaan sun kaltaisesi trukkienkelit, jotka nukkuu kopissa ja haukkuu autoja? Sekö se on sitten elämisen arvoista?
Ja potenssista puheen ollen... mun kiukkuni kohoaa kohta potenssiin n!kiukkupotenssis kohoo vaik kuin korkeelle siitä tuskin kärsii muut kun tein kissa, jota voimattomuuksessas potkaset.
Keppanamachot on kovia, myönnän.
Jatka rauhassa. - Antsux
truckangel kirjoitti:
kiukkupotenssis kohoo vaik kuin korkeelle siitä tuskin kärsii muut kun tein kissa, jota voimattomuuksessas potkaset.
Keppanamachot on kovia, myönnän.
Jatka rauhassa.Naisen logiikkaako? Siis onks mulla potenssia vai ei? Ja jos niin minkälaista? Ja miten voimakas on voimaton potku? Jos olet kohdannut vain ongelmaisia miehiä, niin siitä en ota vastuuta.
Kissaa tähän on turha sotkea. Sotkea...? Sotkemisesta puheen ollen: eilen se sotki sängyn oikein perusteellisesti. En vaivaa lukijoita yksityiskohdilla... - truckangel
Antsux kirjoitti:
Naisen logiikkaako? Siis onks mulla potenssia vai ei? Ja jos niin minkälaista? Ja miten voimakas on voimaton potku? Jos olet kohdannut vain ongelmaisia miehiä, niin siitä en ota vastuuta.
Kissaa tähän on turha sotkea. Sotkea...? Sotkemisesta puheen ollen: eilen se sotki sängyn oikein perusteellisesti. En vaivaa lukijoita yksityiskohdilla...mun tarkotus ei ollut loukata. Mutta vapaalla 2,7 promman fiiliksissä tekee mieli joskus herjailla. Pärjäilyt Sulle
Viime aikoina ei ole ollut yhtään yleisesti kiinnostavaa feminististä teemaa. Saa nähdä, kun perheen sisäisestä adoptiosta tulee aloite eduskuntaan, silloin palsta voi taas virkistyä.
Feminismi on aiheena kuitenkin aika ohut, uusien näkökulmien esiintuonti on hankalla, ainakin jos palstalle on kirjoitellut hieman pidempään. Itsensä toistaminen ei ole mielekästä puuhaa.
Kevätkin varmaan vaikuttaa palstoja yleisesti hiljentävästi.- manna gryn
perheen sisäisessä adoptiossa ei ole mitään keskusteltavaa, paitsi se ihmeellisyys, että se (siis perh.sis.adoptio) ei ole vielä mahdollinen, vaikka parisuhteen rekisteröinti on ja keinohedelmöitysmahdollisuus myös. lain käsittelystä tulee läpihuutojuttu.
hoitajien palkankorotuksista ja muidenkin naisvastaisten koulutettujen ammattiryhmien palkkojen korjauksesta työn vaativuuteen nähden sen sijaan tullaan keskustelemaan hamaan tulevaisuuteen. samoin asevelvollisuuteen liittyen armeijan satoihin miljooniin nousevien lisämäärärahojen tarpeellisuudesta voi hakea yhtymäkohtia feminismiin. kuten puolustusvoimien tarpeellisuudesta ylipäätään ja akuutisti venäjän tilanteesta kiihkomielisine nationalisteineen, joita voi pessimistisimmissä ounasteluissa pitää jollain tapaa suomenkin uhkana. ainakin kylmän sodan pelko on olemassa. samoin lisäydinvoiman rakentaminen kontra feminismiin usein liitetty luonnonmukaisuus antavat paljon pohdiskelunaiheita.
että kyllä keskustelunaiheita riittää, idolsitkin alkavat uudelleen, myös maajusseille pitää löytää morsiamia. bb:sta puhumattakaan. manna gryn kirjoitti:
perheen sisäisessä adoptiossa ei ole mitään keskusteltavaa, paitsi se ihmeellisyys, että se (siis perh.sis.adoptio) ei ole vielä mahdollinen, vaikka parisuhteen rekisteröinti on ja keinohedelmöitysmahdollisuus myös. lain käsittelystä tulee läpihuutojuttu.
hoitajien palkankorotuksista ja muidenkin naisvastaisten koulutettujen ammattiryhmien palkkojen korjauksesta työn vaativuuteen nähden sen sijaan tullaan keskustelemaan hamaan tulevaisuuteen. samoin asevelvollisuuteen liittyen armeijan satoihin miljooniin nousevien lisämäärärahojen tarpeellisuudesta voi hakea yhtymäkohtia feminismiin. kuten puolustusvoimien tarpeellisuudesta ylipäätään ja akuutisti venäjän tilanteesta kiihkomielisine nationalisteineen, joita voi pessimistisimmissä ounasteluissa pitää jollain tapaa suomenkin uhkana. ainakin kylmän sodan pelko on olemassa. samoin lisäydinvoiman rakentaminen kontra feminismiin usein liitetty luonnonmukaisuus antavat paljon pohdiskelunaiheita.
että kyllä keskustelunaiheita riittää, idolsitkin alkavat uudelleen, myös maajusseille pitää löytää morsiamia. bb:sta puhumattakaan.Kyllä keskusteltavaa löytyy, näin epäilen, myös perheen sisäisesn adoption sallimisesta. Samaa mieltä muuten, asia olisi pitänyt hoitaa kuntoon jo rekisteriöintilain kanssa.
Palkkapoliittiset ratkaisut, samoin kuin puolustukselliset kysymykset, ovat mielenkiintoisia, mutta palstalla varsin usein käsiteltyjä aiheita. Uusia keskustelijoita siis kaivataan, näitä asioita pohtimaan.
Jep, television anti on ehtymätön käyttövoima näillä palstoilla.
- x-ripa
Vaalit menivät.
Idols päättyi.
Matkapuhelinoperaattorien markkinaosuuskamppailu on rauhoittunut.
Hallitus on ehtinyt toimia vasta pari viikkoa.
Ilmatkin viilenivät niin, ettei miehillä ole mitään tuijoteltavaa, joten sitäkään ei voida paheksua.
Mutta varmaan taas jotain ilmenee, annas kattoa. - Fghgfh
...sinä et ole ollut täällä valittamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911252
- 761015
- 46717
Ei kai nyt kukaan oikeasti kuvittele, että hallitus eroaisi Garden Helsingin takia?
Ongelmanahan tässä kuitenkin on se, että mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei ole tapahtunut. Joten mikä se eroperuste150660Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?83633- 36620
- 49611
Me (n & m)
Toisillemme erityiset, vaikka emme ole toistemme elämässä kuin lyhyinä, ohikiitävinä hetkinä. Uskon, että koet samoin. T14569No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29554- 67546