kUKA VOI ANTAA SYNTEJÄ ANTEEKSI, PAITSI JUMALA YKSIN.
Vertauskuva:
MITÄ KYLVÄÄ; SITÄ NIITTÄÄ.( syy ja seuraus )
Jos kylvän rikkaviljaa, ei tule leipäviljaa sadoksi.
Jos kylvön ja sadon välillä kadun, menen papin luokse pyytäen; tuli tehtyä paha virhe, voinko saada anteeksi. Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä, anteeksi annettu.sanoo pappi.
Mutta eipä tule leipäviljaa sittenkään.
Niin on minun nälkää nähtävä, tietty aika, ja siitä opiksi otettava.
Seuraavana vuonnapa osaan jo valita oikeat siemenet kylvettäväksi, ja satokin on senmukainen.
( siemenillä tarkoitan tekoja, ja niiden seuraksia. Aivan turhaa oli papin luona käynti.)
Itse maksaa tekonsa sauraukset, vai mitä mieltä muut olette, olenko väärässä?
SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISESTA
22
411
Vastaukset
- korsu...(ei kirjautuneena)
Kristinuskossa niinkuin juutalaisuudessakin on liikaa uskonnollistettu elämää. Puhut anteeksiannosta vähän liikaa kristinuskoon viittaavalla tavalla. Eikö sama anteeksiantamisen merkitys ollut Mooseksen uskon uhreillakin?===>>>Jos kylvön ja sadon välillä kadun, menen papin luokse pyytäen; tuli tehtyä paha virhe, voinko saada anteeksi. Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä, anteeksi annettu.sanoo pappi. ####
- vai kuis oli?
Juuri noinhan Jeesus opetti. Tekeminen ratkaisee! Matteuksen evankeliumi:
21:31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen." Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan. ------ Jeesus jos kuka, piti tekemistä tekopyhyyden edellä. Jeesus juuri opetti käytännön elämisen merkitystä. "Mitä te tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää se ensin heille." "Eivät sanan kuulijat tule vanhuskaiksi ,vaan sanan mukaisesti tekevät vanhurskautetaan". - Ja vielä niin, että tekeminen ei tehdä vain tavan vuoksi vaan hyvästä sydämestä. Jeesus piti muodollisuudet toissijaisina vaikka nekin on hyvä hoitaa hyvien tapojen mukaan.Minkään tekemisen itsessään ei pidä olla itsetarkoitus. Kunkin teon arvo tulee sen hyödyllisyydestä. Hyvä teko johtaa aina yhteiseen hyvään, eikä ole kenenkään oikeuksien loukkaamista. Jeesuksen mukaan oikeamielisyys tekojemme kautta kasvattaa meidän olemustamme täydellisyytä kohti, jonka palkka jää meille tulevassa elämässä minuuteemme. Jokainen vääryys vie meiltä itseltämme pois ja hyvä rikastuttaa. --- Kirkkojen twehtävä on onnistunut samassa asiassa kuin juutalaisuus; kumpikin on pitänyt tarjolla Jumalan tahtoa . Ulkoiset asiat ovatkin sitten mitä sattuu! Jeesuksen sanat sopivat kirkkoihinkin;"Matt."23:3 Sentähden, kaikki(mikä on kirjoitettu), mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.- LEARSI
On siis oikein, että fariseukset pitivät Jumalan pilkkana sitä, kun Jeesus anteli ihmisille syntejä anteeksi.
Kyllä kristityt uskovat, että pappi tai saarnamies, jonka synnittömyydestä ei ole mitään
takeita, voi antaa toisen synnit anteeksi.
Henkilökohtainen näkemykseni on, että jokainen itse maksaa tekemisensä, eikä niistä pihdeistä mihinkään pääse, muuten kuin ottamalla opikseen, ja korjaamalla itse itseään. - vai kuis on?
LEARSI kirjoitti:
On siis oikein, että fariseukset pitivät Jumalan pilkkana sitä, kun Jeesus anteli ihmisille syntejä anteeksi.
Kyllä kristityt uskovat, että pappi tai saarnamies, jonka synnittömyydestä ei ole mitään
takeita, voi antaa toisen synnit anteeksi.
Henkilökohtainen näkemykseni on, että jokainen itse maksaa tekemisensä, eikä niistä pihdeistä mihinkään pääse, muuten kuin ottamalla opikseen, ja korjaamalla itse itseään.Jeesus sanoi, ettei tullut lakia ja profeettoja kumoamaan. Miksi ette sitä usko? Samalla Jeesus opetti, että kuka tekee niinkuin hän sanoo ei joudu häpeään. Jeesus viittasi Israelaisten kiivailuun Mooseksesta näin:Johanneksen evankeliumi:
5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. ja lisää Paavalilta;2.Korinttolaiskirje:
3:15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;------ Niinkuin huomaat, joka kohdassa on viittausta Vanhaan Testamenttiin. Kirkko on keskittynyt hartauden harjoittamiseenn eikä uskomaan Raamatun sanojen paikkansapitävyyteen. He hengellistävät kaiken. Älkää te tehkö niin. Se mitä kirjoitan, ei ole käännytystä varten. Kirjoitan vain ajatuksiani jotta joku löytäisi uuden uran ajatuksilleen. Vanha viisaushan tietää, että oikea kysymys vie ongelman ratkaisuun. Oletko varma, että etsitte vastauksia oikeisiin kysymyksiin? - LEARSI
vai kuis on? kirjoitti:
Jeesus sanoi, ettei tullut lakia ja profeettoja kumoamaan. Miksi ette sitä usko? Samalla Jeesus opetti, että kuka tekee niinkuin hän sanoo ei joudu häpeään. Jeesus viittasi Israelaisten kiivailuun Mooseksesta näin:Johanneksen evankeliumi:
5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. ja lisää Paavalilta;2.Korinttolaiskirje:
3:15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;------ Niinkuin huomaat, joka kohdassa on viittausta Vanhaan Testamenttiin. Kirkko on keskittynyt hartauden harjoittamiseenn eikä uskomaan Raamatun sanojen paikkansapitävyyteen. He hengellistävät kaiken. Älkää te tehkö niin. Se mitä kirjoitan, ei ole käännytystä varten. Kirjoitan vain ajatuksiani jotta joku löytäisi uuden uran ajatuksilleen. Vanha viisaushan tietää, että oikea kysymys vie ongelman ratkaisuun. Oletko varma, että etsitte vastauksia oikeisiin kysymyksiin?Kysymys siis kuuluu: Voiko pappi, rovasti (siis kirjanoppinut), Tai muu ns. herätyksen saanut antaa ihmiselle synnit anteeksi. Tämä on ihan pohtimisen arvoinen asia, asiallinen kysymys.
Vastaa siis myös asiallisesti, vai onko se tabu,
josta ei saa puhua, tai jota ei saa kyseenalaistaa.
"Oletko varma , että etsitte vastauksia oikeisiin kysymyksiin."
Voisitko esittää sen oikean kysymyksen, etsitään sitten vastausta. - vai kuis on?
LEARSI kirjoitti:
Kysymys siis kuuluu: Voiko pappi, rovasti (siis kirjanoppinut), Tai muu ns. herätyksen saanut antaa ihmiselle synnit anteeksi. Tämä on ihan pohtimisen arvoinen asia, asiallinen kysymys.
Vastaa siis myös asiallisesti, vai onko se tabu,
josta ei saa puhua, tai jota ei saa kyseenalaistaa.
"Oletko varma , että etsitte vastauksia oikeisiin kysymyksiin."
Voisitko esittää sen oikean kysymyksen, etsitään sitten vastausta.Syntien anteeksiantaminen kirkoissa on osa kehäpäätelmää jolle ei löydy perusteita. Sellaisen eväämiseen on vihje jo Paavalin neuvossa Timoteuksellekin;1.Timoteuksen kirje:
5:22 Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. On aivan perusteltua pysytellä ulkona kirkoista. Varsinkin, jos on Herran lahjana siunattu syntymisellä juutalaiseksi! Mutta Evankeliumi on TOSI! - LEARSI
vai kuis on? kirjoitti:
Syntien anteeksiantaminen kirkoissa on osa kehäpäätelmää jolle ei löydy perusteita. Sellaisen eväämiseen on vihje jo Paavalin neuvossa Timoteuksellekin;1.Timoteuksen kirje:
5:22 Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. On aivan perusteltua pysytellä ulkona kirkoista. Varsinkin, jos on Herran lahjana siunattu syntymisellä juutalaiseksi! Mutta Evankeliumi on TOSI!"Syntien anteeksiantamiselle ei löydy perustetta." ( niin arvelinkin.)
Kenen päälle Herra on vuodattanut raskaan unen hengen?
Keiden silmiltä harso on poistettava?
Ketkä piiloutuvat hengellisen kaavun taakse, ja kieltäytyvät näkemästä totuutta.
" Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjan taitavalle ja sanotaan: " Lue tämä" niin hän vastaa:" En voi sillä se on lukittu".( - vai kuis on?
LEARSI kirjoitti:
"Syntien anteeksiantamiselle ei löydy perustetta." ( niin arvelinkin.)
Kenen päälle Herra on vuodattanut raskaan unen hengen?
Keiden silmiltä harso on poistettava?
Ketkä piiloutuvat hengellisen kaavun taakse, ja kieltäytyvät näkemästä totuutta.
" Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjan taitavalle ja sanotaan: " Lue tämä" niin hän vastaa:" En voi sillä se on lukittu".(Tarkoin Raamattua, myös UTta lukien, voi löytää syyn siihen, miksi kristityt eivät ole kirkkaasti oikeassa. Jeesus itse kuin myös Paavali vihjaavat sen. Peite on näet silmillä niin, että se on suhteessa juutalaisten ymmärtämisen kanssa. Vasta sitten poistetaan kaikilta huppu pois silmiltä, kun ISRAEL on ensin löytänyt oikean. Syy on sama joka kerrotaan, HUOM! jo profeettojen kautta.Sakarja 12:7 Ja Herra on ensiksi vapauttava Juudan majat, ettei Daavidin suvun kunnia ja Jerusalemin asukasten kunnia ylvästelisi Juudaa vastaan.Sak.12,10.(Tanakh) And I will pour out upon the house of David and upon the inhabitants of Jerusalem a spirit of grace and supplications. And they shall look to me because of those who have been thrust through [with swords], and they shall mourn over it as one mourns over an only son and shall be in bitterness, therefore, as one is embittered over a firstborn son.------------------------- Myös Paavalilta;Room.11:15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista? Joten ei pidä ottaa sitä pelkästään moitteena. Katso se lupauksena siitä, että on jotain piilossa, jota kannattaa etsiä.-- Ei Paavalin sana "hylkääminen" ole ollut koskaan todellista hylkäämistä, vaan vain tiedon jakamisen ehdollisuuteen liittyvää.
- LEARSI
vai kuis on? kirjoitti:
Tarkoin Raamattua, myös UTta lukien, voi löytää syyn siihen, miksi kristityt eivät ole kirkkaasti oikeassa. Jeesus itse kuin myös Paavali vihjaavat sen. Peite on näet silmillä niin, että se on suhteessa juutalaisten ymmärtämisen kanssa. Vasta sitten poistetaan kaikilta huppu pois silmiltä, kun ISRAEL on ensin löytänyt oikean. Syy on sama joka kerrotaan, HUOM! jo profeettojen kautta.Sakarja 12:7 Ja Herra on ensiksi vapauttava Juudan majat, ettei Daavidin suvun kunnia ja Jerusalemin asukasten kunnia ylvästelisi Juudaa vastaan.Sak.12,10.(Tanakh) And I will pour out upon the house of David and upon the inhabitants of Jerusalem a spirit of grace and supplications. And they shall look to me because of those who have been thrust through [with swords], and they shall mourn over it as one mourns over an only son and shall be in bitterness, therefore, as one is embittered over a firstborn son.------------------------- Myös Paavalilta;Room.11:15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista? Joten ei pidä ottaa sitä pelkästään moitteena. Katso se lupauksena siitä, että on jotain piilossa, jota kannattaa etsiä.-- Ei Paavalin sana "hylkääminen" ole ollut koskaan todellista hylkäämistä, vaan vain tiedon jakamisen ehdollisuuteen liittyvää.
Minä olen Paavalin hyljännyt jo aikapäiviä sitten ja lopullisesti.
Minulle ei Paavalista kannata puhua yhtikäs mitään.
Minä olen ainoastaan vihainen ja surullinenkin
kaikkien ihmisten puolesta.
Hengellisyyden nimissä harjoitettua huijausta.
- Trubaduuri
Jokaisen ihmisen perusvelvollisuus on kyllä aivan joka tapauksessa antaa anteeksi kenen hyvänsä lähimmäisensä tekemiä syntejä! Elikä ns. laittomia tekoja, siis nk. pahoja tekoja, toisin sanoen kaikkia jotenkin voimassa olevan lain vastaisia tekoja ja muita yhteisön asettamien sääntöjen rikkomisia, ja myöskin toimittava samoin niiden tekojen (ja tekijöiden suhteen), jotka ovat suunnattu meidän Luojaamme, taivaallista Isää tai muita pyhiä vastaan taivaissa. Ja on todellakin täysin eri asia olla hyväksymättä näitä nyt kyseessä olevia joitakin erittelemättömiä pahoja tekoja, ihan jota tahansa niin nuita pienimuotoisia kuin niitä suurenpiakin, kuin antaa anteeksi jonkun tekemiä syntejä.
Puolestaan sitten joskus ihmisen omassa kaukaisessa-/lähi-tulevaisuudessa elävä ja myös jo kuollut ihminen joutuu varmasti edesvastuuseen kaikista tekemisistään, siis viimekädessä meistä jokainen joutuu kohtaamaan itsensä tekojensa kera, eli vastatusten omien tekojensa kanssa sillä edeltä määrätyllä ja tulossa olevalla viimeisellä tuomiolla, eikä silloin kysytä keneltäkään uskonnollista tai aatteellista suuntausta/taustaa. Eikä oppiarvoa tahi ammattia, kuten ei edes varallisuuttakaan! Itse siis jokainen meistä maksaa laskunsa lopulta, sen viimeisenkin ropon. - Crypticall
Anteeksianto ei kuulu jokaiselle, se ei ole jokamiehenoikeus.
Silti Jumala lupaa antaa anteeksi niille, jotka katuen kääntyvät. Siis niille, jotka katuvat sitä mitä ovat tehneet ja samalla kääntyvät pois siitä, vakuuttaen etteivät enää tee niin.
Jumala lupaa, että heidän rikkomuksensa annetaan heille anteeksi. Se tapahtuu uhrin kautta, jonka Jeesus antoi. Jokainen, joka tekee syntiä, lyö itse, omin käsin naulaa Jeesuksen ranteen läpi.
Jokainen syntinen teko, jonka saa anteeksi Jeesuksen uhrin tähden, tarkoittaa juuri tuota. Jokainen syntinen teko on vasaranlyönti Jeesuksen ranteen läpäisevän naulan kantaan.
Se on se hinta, jonka Jumala maksaa siitä, että saa antaa anteeksi ihmisille. Jos joku ajattelee pienenkin hetken sitä, miten hirvittävää olisi katsoa, kun oman lapsen ranteeseen lyödään naulaa, niin hän voi aavistaa jotain siitä, miten raskasta Jumalalle on sovittaa maailman synnit.
Jos nyt joku pitää halpana tuota Jeesuksen kärsimystä ja vuodatettua verta, niin ei hänelle enää ole mitään pelastuksen mahdollisuutta olemassa, vaan hänet on kohtaava Jumalan viha loputtomassa täyteydessään, niin kuin se kohtaa hänen poikansa tappajan, kuten Heprealaiskirje asiaa muotoilee.- LEARSI
Minähän kyselen, voiko ihminen antaa toisen ihmisen synnit anteeksi.( pappi, rovasti ym.)
" Syntien anteeksi antamiselle ei löydy perustetta." sanoi joku.
Tiedätkö sinä jotain muuta? - Crypticall
LEARSI kirjoitti:
Minähän kyselen, voiko ihminen antaa toisen ihmisen synnit anteeksi.( pappi, rovasti ym.)
" Syntien anteeksi antamiselle ei löydy perustetta." sanoi joku.
Tiedätkö sinä jotain muuta?Vain Jumala voi antaa ihmiselle hänen syntinsä anteeksi, ei kukaan muu, se on mielestäni itsestään selvä lähtökohta.
Jos kysyt sitä, voiko joku sielunhoitaja tietyssä sielunhoidollisessa tilanteessa välittää sen anteeksiantamuksen katuvalle ja Jumalan puoleen kääntyvälle, niin mielestäni se on mahdollista.
Sielunhoitaja ei tee mitään väärin silloin, kun hän taakoitetulle ja syntejään katuvalle ihmiselle kertoo tämän saavan syntinsä anteeksi. Sielunhoitaja voi lukea hänelle synninpäästön, mutta vain Jumalan oman ilmoituksen perusteella. Jumala lupaa antaa anteeksi katuvalle, siksi ei sielunhoitajankaan pidä liian heppoisin perustein mennä laittamaan kättään syntejään tunnustavan päälle, vaan vain niitä katuvan päälle.
Eihän ketään auta se, jos sielunhoitaja tai pappi kertoo hänen syntiensä olevan anteeksiannetut, mutta jos sielunhoitaja tai pappi tekee niin perustaen toimintansa Jumalan sanaan, niin silloin Jumala on siihen sitoutunut ja synnit saadaan todellisesti anteeksi.
Anteeksisaaminen on koettavaa todellisuutta, ei mielikuvia tai harhoja. - LEARSI"
Crypticall kirjoitti:
Vain Jumala voi antaa ihmiselle hänen syntinsä anteeksi, ei kukaan muu, se on mielestäni itsestään selvä lähtökohta.
Jos kysyt sitä, voiko joku sielunhoitaja tietyssä sielunhoidollisessa tilanteessa välittää sen anteeksiantamuksen katuvalle ja Jumalan puoleen kääntyvälle, niin mielestäni se on mahdollista.
Sielunhoitaja ei tee mitään väärin silloin, kun hän taakoitetulle ja syntejään katuvalle ihmiselle kertoo tämän saavan syntinsä anteeksi. Sielunhoitaja voi lukea hänelle synninpäästön, mutta vain Jumalan oman ilmoituksen perusteella. Jumala lupaa antaa anteeksi katuvalle, siksi ei sielunhoitajankaan pidä liian heppoisin perustein mennä laittamaan kättään syntejään tunnustavan päälle, vaan vain niitä katuvan päälle.
Eihän ketään auta se, jos sielunhoitaja tai pappi kertoo hänen syntiensä olevan anteeksiannetut, mutta jos sielunhoitaja tai pappi tekee niin perustaen toimintansa Jumalan sanaan, niin silloin Jumala on siihen sitoutunut ja synnit saadaan todellisesti anteeksi.
Anteeksisaaminen on koettavaa todellisuutta, ei mielikuvia tai harhoja."Mutta jos pappi tai sielunhoitaja niin tekee, perustaen toimintansa Jumalan sanaan."
No missä se sanotaan, missä sellaiset oikeudet annetaan. Perustuuko se pelkkään luuloon, silloinhan se on harhaa. - Crypticall
LEARSI" kirjoitti:
"Mutta jos pappi tai sielunhoitaja niin tekee, perustaen toimintansa Jumalan sanaan."
No missä se sanotaan, missä sellaiset oikeudet annetaan. Perustuuko se pelkkään luuloon, silloinhan se on harhaa.Pahimmillaan syntien anteeksisaaminen voi ollakin pelkkää harhaa. Eikä ollenkaan vahingotonta sellaista, vaan hyvin vahingollista, jos joku uskoo saaneensa syntinsä anteeksi vaikka ei ole saanut.
Sellaisten pappien kohtalo, jotka liian kevein perustein antavat syntejä anteeksi, on liian ikävä edes viitattavaksi.
Siksi onkin tärkeää, ettei kokemus syntien anteeksisaamisesta ole vain jokin tunne, vaan todellinen tietoisuus siitä, että on saanut syntinsä anteeksi. Tuon tietoisuuden Jumala antaa. - LEARSI
Crypticall kirjoitti:
Pahimmillaan syntien anteeksisaaminen voi ollakin pelkkää harhaa. Eikä ollenkaan vahingotonta sellaista, vaan hyvin vahingollista, jos joku uskoo saaneensa syntinsä anteeksi vaikka ei ole saanut.
Sellaisten pappien kohtalo, jotka liian kevein perustein antavat syntejä anteeksi, on liian ikävä edes viitattavaksi.
Siksi onkin tärkeää, ettei kokemus syntien anteeksisaamisesta ole vain jokin tunne, vaan todellinen tietoisuus siitä, että on saanut syntinsä anteeksi. Tuon tietoisuuden Jumala antaa.Jos sinulla on tuo tietoisuus, ja kuitenkin tuomitset muita, kuten esim. juutalaisia.
Eikö tietoisuutesi silloin ole harhaa. - Crypticall
LEARSI kirjoitti:
Jos sinulla on tuo tietoisuus, ja kuitenkin tuomitset muita, kuten esim. juutalaisia.
Eikö tietoisuutesi silloin ole harhaa.Kun niin väität, niin ole ystävällinen ja osoita se, miten tuomitsen juutalaisia.
- LEARSI
Crypticall kirjoitti:
Kun niin väität, niin ole ystävällinen ja osoita se, miten tuomitsen juutalaisia.
......on tullut esille. Välillä hyvä miettiä
omaakin syntisyyttä, kuin huolehtia toisten tekemisistä. On sitä vikaa meissäkin, ja meissä sitä vasta onkin, noin historiallisesti ajatellen.
Hyvää viikonloppua kuitenkin. - Crypticall
LEARSI kirjoitti:
......on tullut esille. Välillä hyvä miettiä
omaakin syntisyyttä, kuin huolehtia toisten tekemisistä. On sitä vikaa meissäkin, ja meissä sitä vasta onkin, noin historiallisesti ajatellen.
Hyvää viikonloppua kuitenkin...ja erittäin hyvää viikonloppua sinullekin.
Päättelysi on oikea siinä mielessä, että liha, joka on syntinen ja tekee pahaa, ei pelastu eikä peri taivasten valtakuntaa. Ihminen joutuu pahojen tekojensa tähden kärsimään monesti täällä maan päällä eläessään lihan pahojen taipumusten tähden, vaikka tulisi uskoonkin. Esim alkoholisti retkahtaa monesti vielä uskoon tultuaankin. Tätä samaa lihan taipumusta valitti Paavalikin (Room 7:14-25)
Uskovassa oleva Jumalan Henki sen sijaan ei tee syntiä. Siksi ihmisen sielu voi pelastua Hengen kautta, vaikka liha ei pelastukaan.- LEARSI
Miksi kaikki kiertävät peruskysymyksen pitkillä epäoleellisilla tarinoilla.
Kysymyshän oli kirkkoisien valtuudesta antaa syntejä anteeksi, kun ovat syntisiä itsekin. LEARSI kirjoitti:
Miksi kaikki kiertävät peruskysymyksen pitkillä epäoleellisilla tarinoilla.
Kysymyshän oli kirkkoisien valtuudesta antaa syntejä anteeksi, kun ovat syntisiä itsekin.jo aikaisemmin, että anteeksiantaja on Jumalan Henki. Se on jotain, joka ei noudata kirkko-organisaatioiden ihmisiin liimaamia nimikkeitä. Jos ihminen antaa anteeksi omassa voimassaan, viisaudessaan ja asemassaan, vaikutus ei ole sama kuin silloin, kun Jumalan Henki on tilanteessa läsnä.
"Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." Joh 3:8
"mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat." Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin." 1 Kor 2:9-10
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su19312960- 826265
- 1235965
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495552Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234462- 924380
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434332Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla424251Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko334218Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?483757