Jumala loi ihmisen kuvakseen, mutta se kuva särkyi syntiinlankeemuksen seurauksena.
Jumala antoi ihmiselle paljon hyvää, eli viattomuuden, jossa ihminen kykenee luottamaan ja elämään pelotonta ja iloista elämää, mutta kun saatana sai ihmisen vangikseen katosi viattomuus ja alkoi järkeily.
Järkeily uskon ja viattomuuden sijalla tuotti ihmiselle yrityksen elää ilman Jumalaa ja siksi ihminen menetti kyvyn terveeseen ja hyvään elämään.
Koska, Jumala loi alunpitäen ihmisen vapaaksi ja viattomaksi, tämä vapaus on edelleenkin voimassa, mutta viattomuus on hävinnyt. Vapauskin on hävinnyt muussa mielessä, kuin siinä, että ihminen saa valita itse mitä tahtoo, eli jos valinta on väärä ja ihminen jää synninorjuuteen on vapaus mennyt ja orjuus tullut.
Jeesus tuli, jotta ihminen pääsee järkeilynvankilasta viattomuuteen ja vapauteen ja saa onnellisen elämän, sellaisen, millaista elämää Jumala loi meidät elämään.
Lupaus on valtava, eli ihminen saakin palautuksen Jumalan kuvaksi ja sen myötä vapaaksi.
Se vaattii vain uskoa Jeesukseen, sillä Hän hoitaa kaiken muun.
Hän tyhjentää saastuneen ja täyttää saastumattomuudella, eli viattomuudella meidät ja tämä lupaus koskee jälkeläisiämmekin.
5. Moos. 30:6
Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.
VAPAA
34
522
Vastaukset
- valinnasta.
Kun elämme (kahdenmaan) kansalaisena, niin valinta on vapaa, mutta maksaa ehkä kaiken.
Toisaalta tuo sydämen ympärileikkaus, kuinka vaikea asia. Kenen kohdalla se saakaan toteutua?
Kuka edes ymmärtää täysin tuota kohtaa, -sydämen ympärileikkaus tapahtumaa.
Jopa muotokristillisyys oppirakennelmineen on syväkyntänyt omat vakonsa sydämien maaperään.
Mene ja myy kaikki.
eräs publikaani.- Jumala tekee
tuon ympärileikkauksen, ei ihminen itse. Jumala tyhjentää ne muotorakennelmat ja antaa totuuden sijaan.
Leili paisuisi ja räjähtäisi, jos vanhan sekaan uusi laitettaisiin ja siksi tyhjennyt on hyvä asia, vaikkakin joskus se on kovaa aikaa, sillä siinä tyhjennyksessä ihminen joutuu tunnustamaan syntisyytensä ja luopumaan järjenpäätelmistään.
Mutta, kun tyhjennys on tehty ja uusi sijaan tullut, alkaa vapaus ja silloin ihminen on kykenevä julistamaan ilosanomaa. - eräs_publikaani..
Jumala tekee kirjoitti:
tuon ympärileikkauksen, ei ihminen itse. Jumala tyhjentää ne muotorakennelmat ja antaa totuuden sijaan.
Leili paisuisi ja räjähtäisi, jos vanhan sekaan uusi laitettaisiin ja siksi tyhjennyt on hyvä asia, vaikkakin joskus se on kovaa aikaa, sillä siinä tyhjennyksessä ihminen joutuu tunnustamaan syntisyytensä ja luopumaan järjenpäätelmistään.
Mutta, kun tyhjennys on tehty ja uusi sijaan tullut, alkaa vapaus ja silloin ihminen on kykenevä julistamaan ilosanomaa.Näinhän se on, että astian tyhjennyksen aloitus luo jo kykenevyyden julistamaan sanomaa, aivan totta.
Mutta aika on ihmisen onnen mitta, ei näe huomista, eikä onneksi tarvitsekaan.
Tämän "sydänlihan" ympärileikkauksen haavan leikkaus on kokoikäinen tapahtuma. Ei se koskaan ole valmis, vaan tuskan sivuoireita kantaa koko ikänsä.
Se vain näkyy erinäisinä kolotuksina eri aikoina, jopa tuskakivun huutona, "Herra armahda minua".
Jopa, "että en jaksa enää, Herra auta".
Ajan uskon alkumetreillä opettelee sanoja, joita toistelee kuuleman perusteella, ne luo pohjan sille, kasvavalle kokonaisnäkemyksen lauseiden ja ajatusten hahmotukselle joka koskaan ei tule valmiiksi.
Joskus kun luulee, että jyvä on siellä mullassa jotekin kuollut, luodakseen sitä satoa, saa kuitenkin vielä kokea, että se polkaistaan yhä syvemmälle tuskallisesti kuolemaan vielä enemmän.
Voi vain todeta vuosikymmenten saatossa, että mitä minä tiedän uskosta KaikkiValtiaan edessä?
En loppujenlopuksi mitään.
Se ahdas portti, siitä en voi minä käydä sisälle, en kuinkaan. En Kristuksen kanssa, -en yksin, vaan täytyy todeta, että vain Hänessä se onnistuu, mutta siinä ei ole silloin minua ollenkaan vaan Hänessä. Eli en enää minä, vaan Hän minun puolestani. Hän on tämän portin läpi käynyt ja kerran kun kuoleman ota on pois ja voitto saatu, niin silloin käy toteen pelastus.
Kuinka paljon meissä ihmisissä on itseämme, jonka kanssa me yritämme porteista taivaan valtakuntaan. - PORTISTA!
eräs_publikaani.. kirjoitti:
Näinhän se on, että astian tyhjennyksen aloitus luo jo kykenevyyden julistamaan sanomaa, aivan totta.
Tämän "sydänlihan" ympärileikkauksen haavan leikkaus on kokoikäinen tapahtuma. Ei se koskaan ole valmis, vaan tuskan sivuoireita kantaa koko ikänsä.
Se vain näkyy erinäisinä kolotuksina eri aikoina, jopa tuskakivun huutona, "Herra armahda minua".
Ajan uskon alkumetreillä opettelee sanoja, joita toistelee kuuleman perusteella, ne luo pohjan sille, kasvavalle kokonaisnäkemyksen lauseiden ja ajatusten hahmotukselle joka koskaan ei tule valmiiksi.
Joskus kun luulee, että jyvä on siellä mullassa jotekin kuollut, luodakseen sitä satoa, saa kuitenkin vielä kokea, että se polkaistaan yhä syvemmälle tuskallisesti kuolemaan vielä enemmän.
Voi vain todeta vuosikymmenten saatossa, että mitä minä tiedän uskosta KaikkiValtiaan edessä?
Se ahdas portti, siitä en voi minä käydä sisälle, en kuinkaan. En Kristuksen kanssa, -en yksin, vaan täytyy todeta, että vain Hänessä se onnistuu, mutta siinä ei ole silloin minua ollenkaan vaan Hänessä. Eli en enää minä, vaan Hän minun puolestani. Hän on tämän portin läpi käynyt ja kerran kun kuoleman ota on pois ja voitto saatu, niin silloin käy toteen pelastus.
Kuinka paljon meissä ihmisissä on itseämme, jonka kanssa me yritämme porteista taivaan valtakuntaan.Matteus 7
7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. - käsitettävä asia, vaikka
eräs_publikaani.. kirjoitti:
Näinhän se on, että astian tyhjennyksen aloitus luo jo kykenevyyden julistamaan sanomaa, aivan totta.
Kuinka paljon meissä ihmisissä on itseämme, jonka kanssa me yritämme porteista taivaan valtakuntaan.se ei olekaan järkeilyasia. Uskosta tehdään usein jokin kummallinen salaperäisyyden nyytti, vaikka Jumala antoi uskon, jossa kaikki voi käsittää, mitä usko Jeesukseen on ja mitä se tuottaa uskovaisen elämään. Pyhä Henki on uskon todistus, eli Hän todistaa Sanan, eli Jeesuksen.
Esimerkiksi tämä, missä kerrotaan selkosanoin, että meidän tulee rakastaa lähimäistä ja tehdä heille se, minkä tahtoisimme itsellemme tehtävän, on niin selkeä opetus, kuin vain voi olla ja silti saa jatkuvasti lukea täältä ja muualta, miten ihmiset vain kivittelevät toisiaan.
Miten se on mahdollista, että näin selkeät Jumalan opetukset kyetäänkin niin piiloon viemään itseltä ja muilta, että ei ikinä päästä uskon kautta Jeesukseen rakkaudenlakiin, sillä ensin täytyy syntyä TAHTO tulla kuulaiseksi Jumalan Tahdossa eläjäksi ja jos sitä tahtoa ei synnyt, niin silloin on mahdotonta päästä Jumalan valtakuntaa, eli syntyä uudeksi Sanan ja Hengen liitosta.
"12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat." tuosta sydämen ympärileikkauksesta.
* Kyllä se mielestäni tapahtuu parannuksessa, eli mielen muutoksessa, eli uudestisyntymän ihmeess. Siinä kivisydämemme muutetaan "lihasydämeksi", elikkä eläväksi tekevä uudistuminen on se ympärileikkaus, eikä suinkaan käskyjen kirjaimellinen noudattaminen.- varmaankin
Mohikaani_27 kirjoitti:
tuosta sydämen ympärileikkauksesta.
* Kyllä se mielestäni tapahtuu parannuksessa, eli mielen muutoksessa, eli uudestisyntymän ihmeess. Siinä kivisydämemme muutetaan "lihasydämeksi", elikkä eläväksi tekevä uudistuminen on se ympärileikkaus, eikä suinkaan käskyjen kirjaimellinen noudattaminen.sanoa, että sydämen ympärileikkauksen saatuamme tuleem kykeneviksi elämään Jumalan Tahdossa, eli tässä:
Matteus 5
16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Seuraava jae
- opetus on
saanut ihmiset ulkokultaisiksi, eli he muuttavat jopa äänensä kuulostaakseen pyhiltä.
Nämä ihmiset käyttävät lakia tuomitakseen kaikken heidän oppirakennelmistaan poikkeavan, vaikka laki on aina ollut johdattamassa hyvään ja vapauteen ja se on annettu turvaamaan Jumalan lasten elämää.
Eli laki on voimassa ajaakseen ihmisen Jeesukseen joka voitti synnin, eli lain ja vapautti omansa elämään täytetyssä laissa, ei tienaamaan armoa, vaan elämään iloista ja vapaata elämää ilman lakia, sillä laki on vain lihantekoja varten johdattamassa ihmistä parannukseen ja armoa tahtovaksi, eli ajamassa ihmistä Jeesuksen luokse.
Jokainen, joka on tullut parannuksen kautta ahtaasta portista Jumalan valtakuntaan saa elää vapaudenlaissa, eli rakkaudenlaissa, sillä hän ei tarvitse enää muuta lakia. He, jotka rikkovat lakia, eli käskyjä, eivät ole vielä päässeet ahtaasta portista sisään valtakuntaan, jonka Jeesus perusti ja johon Isä siirtää heidät, jotka tahtovat todella kuulla Hänen Tahtoaan.
Laki on tehtyy hyvään tarkoitukseen, eli herättämään ihminen synnin unesta näkemään syntisyytensä, sillä kukaan ei voi todeta olevansa syntinen, jos ei ole mitään, joka sen hänelle kertoo.
Kymmenen käskyä, jotka sisältyvät rakkaudenlakiin: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimäistä niin, kuin itseäsi on laintäyttymys, mutta on paljon opinsuuntia, joissa nämä käskyt on hyljätty laintekoina, eikä herättäjänä pelastukseen, eli laista on tehty paha ja peljättävä ja sillä voidaan näiden käskyjen hylkääjien mielestä lyödä ja tuomita muita, mutta itseä he eivät valvo käskyjen pohjalta.
Psalmissa kysytään, että onko Jumalalla yhteyttä turmion tuomioistuimeen, jossa väkivaltaa tehdään lain varjolla:
"20 Onko yhteyttä sinun kanssasi turmion tuomioistuimella, jossa väkivaltaa tehdään lain varjolla,
21 ahdistetaan vanhurskaan sielua ja tuomitaan syylliseksi viaton veri?"
Psalmit 94
1 Sinä koston Jumala, Herra, sinä koston Jumala, ilmesty kirkkaudessa.
2 Nouse, maan tuomari, kosta ylpeille heidän tekonsa.
3 Kuinka kauan jumalattomat, Herra, kuinka kauan jumalattomat saavat riemuita?
4 Ne syytävät suustaan julkeita sanoja, ne röyhkeilevät, kaikki nuo väärintekijät.
5 Sinun kansaasi, Herra, he runtelevat, ja sinun perintöosaasi he rasittavat.
6 He tappavat leskiä ja muukalaisia ja murhaavat orpoja.
7 Ja he sanovat: "Ei Herra sitä näe, ei Jaakobin Jumala sitä huomaa".
8 Ymmärtäkää, te kansan järjettömät, ja te tomppelit-milloin te tulette järkiinne?
9 Joka on korvan istuttanut, hänkö ei kuulisi? Joka on silmän luonut, hänkö ei näkisi?
10 Joka kansat kasvattaa, hänkö ei rankaisisi, hän, joka ihmisille opettaa tiedon?
11 Herra tuntee ihmisten ajatukset; sillä he ovat kuin tuulen henkäys.
12 Autuas se mies, jota sinä, Herra, kuritat ja jolle sinä opetat lakisi,
13 antaaksesi hänelle rauhan pahoilta päiviltä, kunnes jumalattomalle on kaivettu hauta!
14 Sillä Herra ei hylkää kansaansa eikä perintöosaansa heitä,
15 vaan oikeus on vielä noudattava vanhurskautta, ja kaikki oikeamieliset seuraavat sitä.
16 Kuka nousee minun puolelleni pahoja vastaan, kuka asettuu minun rinnalleni väärintekijöitä vastaan?
17 Ellei Herra olisi minun apuni, pian minun sieluni asuisi hiljaisuuden maassa.
18 Kun minä ajattelen: "Minun jalkani horjuu", niin sinun armosi, Herra, minua tukee.
19 Kun minulla on sydämessäni paljon murheita, niin sinun lohdutuksesi ilahuttaa minun sieluni.
20 Onko yhteyttä sinun kanssasi turmion tuomioistuimella, jossa väkivaltaa tehdään lain varjolla,
21 ahdistetaan vanhurskaan sielua ja tuomitaan syylliseksi viaton veri?
22 Mutta Herra on minun linnani, Jumalani on minun suojakallioni.
23 Hän kostaa heille heidän ilkityönsä ja hukuttaa heidät heidän pahuutensa tähden. Herra, meidän Jumalamme, hukuttaa heidät.- uskovainen,
tietää, että ne kymmenen käskyä, jotka Jumala omalla sormellaan kirjoitti kivitauluihin, ovat liitonarkin sisällä, kuten on Aaronin sauva ja kultainen manna-astia.
Ne ovat siellä sisällä ikuisuuden tähden, eli kymmenen käskyä on ikuinen säädös ja laki ja sisäämme kirjattu. Rakkaus ei koskaan häviä ja joka rakkaudessa elää ei riko käskyjä.
Mooseksen kirjoittama laki laitettiin liitonarkin sivulle muistuttamaan kansaa siitä laista ja säädöksistä, jotka Jumala antoi israelilaisille, juutalaisille ja heidän keksuudessaan eläville muukalaisille siksi ajaksi, kun he Egyptin orjuudesta vapautuneena pääsivät erämaan halki Israeliin ja alkoivat elää siellä, sillä he tarvitsivat täydelliset ohjeet elämäänsä, koska 400 vuoden orjuudessa eläminen oli vienyt heiltä kyvyn elää vapaan miehen elämää.
Tämä laki oli voimassa niin kauan, että Jeesus vapautti heidät lain täyttämisestä ja johdatti heidät vapaudenlakiin, eli rakkaudenlakiin, mutta moni heistä jäi lainvarjoon ja on siellä tänäänkin, eli he eivät päässet lain yläpuolelle, koska he eivät uskoneet Jeesuksen olevan se luvattu Messias ja vapauttaja.
Näitä ihmisiä vastaan laki puhuu.
5. Mooseksen kirja 31
24 Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti,
25 käski hän leeviläisiä, jotka kantoivat Herran liitonarkkia, sanoen:
26 "Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan.
27 Sillä minä tunnen sinun tottelemattomuutesi ja uppiniskaisuutesi. Katso, minun vielä eläessäni teidän kanssanne te olette niskoitelleet Herraa vastaan; saati sitten minun kuoltuani!
tähän: ""
* Jeesus täytti tämänkin lainvaatimuksen, ja Hänessä ollessamme, olemme mekin siitä osalliset Kristuksen tähden. Muuten itsessämme emme koskaan kykene tuon käskyn mittaan kurkottamaan.- on, sillä
ilolla me olemme kuuliaisia Jeesuksen opetuksille ja siksi saamme elää. Kuuliaisuuten olemme saaneet voimaksi Pyhän Hengen, eli ei omalla voimalla, vaan Jumalan voimalla.
- elämässä..
>> Järkeily uskon ja viattomuuden sijalla tuotti ihmiselle yrityksen elää ilman Jumalaa ja siksi ihminen menetti kyvyn terveeseen ja hyvään elämään. >>
... on todella harvoin tilanteita, joissa järkeily olisi pahasta. Joskus tosin on niin kiire, ettei aika riitä aprikointiin, mutta monet niistäkin tilanteista olisivat olleet järkeilemällä vältettävissä jo etukäteen.- meille,
järki annettu ja sitä pitää käyttää oikein, mutta järkeily, eli itse päättäminen miten uskoo ja Sanan hylkääminen onkin eri asia ja osoittaa viattomuuden menetystä.
Raamattu kertoo täydellisesti, miten Jeesus, eli Sana eli keskuudessamme 33 vuotta ja niistä kolme vuotta opetti meitä ja yksikään Hänen opetuksensa ei ole turha, vaan joka niiden opetusten mukaan elää tulee vapaaksi.
Jeesus meni ristille tuomitakseen lihantahdon lihassa, jotta me saamme vapauden ja kyvyn elää Jumalan Tahdossa.
Jeesus lupasi lähettää Pyhän Hengen muistuttamaan meitä opetuksistaan ja todistamaan meille Itsestään ja sen Hän teki ja jokainen uskovainen saa tämän Hengen sisimpäänsä. - tahdosta..
meille, kirjoitti:
järki annettu ja sitä pitää käyttää oikein, mutta järkeily, eli itse päättäminen miten uskoo ja Sanan hylkääminen onkin eri asia ja osoittaa viattomuuden menetystä.
Raamattu kertoo täydellisesti, miten Jeesus, eli Sana eli keskuudessamme 33 vuotta ja niistä kolme vuotta opetti meitä ja yksikään Hänen opetuksensa ei ole turha, vaan joka niiden opetusten mukaan elää tulee vapaaksi.
Jeesus meni ristille tuomitakseen lihantahdon lihassa, jotta me saamme vapauden ja kyvyn elää Jumalan Tahdossa.
Jeesus lupasi lähettää Pyhän Hengen muistuttamaan meitä opetuksistaan ja todistamaan meille Itsestään ja sen Hän teki ja jokainen uskovainen saa tämän Hengen sisimpäänsä.>> mutta järkeily, eli itse päättäminen miten uskoo ja Sanan hylkääminen onkin eri asia ja osoittaa viattomuuden menetystä. >>
... puhutaan, ei minkäänlaisia päätöksiä kertakaikkiaan voi tehdä muuten kuin järkeilemällä.
Jos niin käy, ei ihminen ole tehnyt päätöksiään itse, vaan ne on tehnyt joku muu hänen puolestaan. Joko..
- vanhemmat tai muut kasvattajat
- erilaisten aatteiden agitaattorit, joihin hän elämänsä aikana törmää
- ympäristö, sen taipumus muokata kaikki jäsenensä samanlaisiksi, normeihin sopiviksi
- jokin yliluonnollinen voima
Jokaisella ihmisellä on vapaa tahto, kysymys on vain siitä kuinka paljon hän sitä haluaa ja/tai pystyy käyttämään. - tulee,
tahdosta.. kirjoitti:
>> mutta järkeily, eli itse päättäminen miten uskoo ja Sanan hylkääminen onkin eri asia ja osoittaa viattomuuden menetystä. >>
... puhutaan, ei minkäänlaisia päätöksiä kertakaikkiaan voi tehdä muuten kuin järkeilemällä.
Jos niin käy, ei ihminen ole tehnyt päätöksiään itse, vaan ne on tehnyt joku muu hänen puolestaan. Joko..
- vanhemmat tai muut kasvattajat
- erilaisten aatteiden agitaattorit, joihin hän elämänsä aikana törmää
- ympäristö, sen taipumus muokata kaikki jäsenensä samanlaisiksi, normeihin sopiviksi
- jokin yliluonnollinen voima
Jokaisella ihmisellä on vapaa tahto, kysymys on vain siitä kuinka paljon hän sitä haluaa ja/tai pystyy käyttämään.Jumalalta ja Häneltä tulee tieto, mitä Hän meiltä odottaa. Uskon kautta Jeesukseen pääsemme rakkaudenlakiin, eli Raamattu kertoo tuon sinulle täydellisesti niin, että sinun ei tarvitse uskoa ketään muuta, kuin Raamattua ja Pyhä Henki todistaa Sanan totuudellisuuden. Jos olet saanut kutsun, niin TAHDO tutustua Jumalan Tahtoon ja lue Sanaa ja Pyydä Pyhää Henkeä avamaan Sana ja aloita se lukeminen vaikka Johanneksen evankeliumista.
- luultavalta..
tulee, kirjoitti:
Jumalalta ja Häneltä tulee tieto, mitä Hän meiltä odottaa. Uskon kautta Jeesukseen pääsemme rakkaudenlakiin, eli Raamattu kertoo tuon sinulle täydellisesti niin, että sinun ei tarvitse uskoa ketään muuta, kuin Raamattua ja Pyhä Henki todistaa Sanan totuudellisuuden. Jos olet saanut kutsun, niin TAHDO tutustua Jumalan Tahtoon ja lue Sanaa ja Pyydä Pyhää Henkeä avamaan Sana ja aloita se lukeminen vaikka Johanneksen evankeliumista.
>> Kutsu tulee Jumalalta ja Häneltä tulee tieto, mitä Hän meiltä odottaa. >>
... että jos sellainen kutsu ihmisen elämän suhteen tulee, niin se tulee hänelle itselleen, ei kenellekkään ulkopuoliselle sananselittäjälle.
Jos niin käy on asiaan otettava kantaa.
Järkeilemällä, jos siihen siinä tilanteessa pystyy. Jos ei pysty, niin vastuu tehtävästä päätöksestä siirtyy sille joka vapaan tahdon ja järkeilyn mahdollisuuden on häneltä pois ottanut. - niin se tuleekin,
luultavalta.. kirjoitti:
... että jos sellainen kutsu ihmisen elämän suhteen tulee, niin se tulee hänelle itselleen, ei kenellekkään ulkopuoliselle sananselittäjälle.
Järkeilemällä, jos siihen siinä tilanteessa pystyy. Jos ei pysty, niin vastuu tehtävästä päätöksestä siirtyy sille joka vapaan tahdon ja järkeilyn mahdollisuuden on häneltä pois ottanut.eli jokaiselle ihmiselle henkilökohtaisesti. Älä vain ole niin pöljä, kuin minä olin lapsena, että kun Jumala antoi minulle selkeän ja voimakkaan kutsun lymysin sitä suorastaan piiloon ja se kutsu lakkasi.
Kiitos Jeesukselle, että se kutsu tuli toistamiseen kymmenen vuoden päästä ja silloin älysin ottaa sen vastaan:):):), sillä se oli elämäni pelastus ja onni. - ..................
luultavalta.. kirjoitti:
Järkeilemällä, jos siihen siinä tilanteessa pystyy. Jos ei pysty, niin vastuu tehtävästä päätöksestä siirtyy sille joka vapaan tahdon ja järkeilyn mahdollisuuden on häneltä pois ottanut.mutta haluan sanoa, että Jumala ei minunkaan mielestäni voi käyttää ihmistä, joka pitää omaa järkeään ja järkeilyään epäjumalanaan, eikä halua kuunnella Pyhän Hengen ääntä, jonka kuulemisen voi oppia Raamatun luvun ja rukouksen kautta, ja kulkea siten Jumalan tahdossa ja suunnitelmissa.
Pitää muistaa, että kaikkivaltias Jumala on tuon järjen ihmiselle antanut, se on siis lahjaa Häneltä, ja siksi se pitää antaa myös Hänen käyttöönsä.
Järjen käyttö ei siis ole elämässä kiellettyä, mutta järjen päätelmillä ei saa yrittää ohjata Jumalaa ja Hänen tekojaan, eli tehdä järjestänsä epäjumalaa. Jumalan valtasuuruutta ei yksinkertaisesti rajallinen järki kykene ymmärtämään.
Anteeksi, että tulin keskustelunne väliin, sitä on rakentavaa ja mielenkiintoista kyllä seurata ihan sivustakin. :) - että toit
.................. kirjoitti:
mutta haluan sanoa, että Jumala ei minunkaan mielestäni voi käyttää ihmistä, joka pitää omaa järkeään ja järkeilyään epäjumalanaan, eikä halua kuunnella Pyhän Hengen ääntä, jonka kuulemisen voi oppia Raamatun luvun ja rukouksen kautta, ja kulkea siten Jumalan tahdossa ja suunnitelmissa.
Pitää muistaa, että kaikkivaltias Jumala on tuon järjen ihmiselle antanut, se on siis lahjaa Häneltä, ja siksi se pitää antaa myös Hänen käyttöönsä.
Järjen käyttö ei siis ole elämässä kiellettyä, mutta järjen päätelmillä ei saa yrittää ohjata Jumalaa ja Hänen tekojaan, eli tehdä järjestänsä epäjumalaa. Jumalan valtasuuruutta ei yksinkertaisesti rajallinen järki kykene ymmärtämään.
Anteeksi, että tulin keskustelunne väliin, sitä on rakentavaa ja mielenkiintoista kyllä seurata ihan sivustakin. :)tämän hyvän "korren kekoon", sillä se osoittaa asiantuntemusta Jumalan valtakunnan asioihin:):):) ja täällä tarvitaan jokaista, jolle Jumala on opetukset antanut.
Yhteen astiaan Jumala ei anna kaikkea opetusta, vaan jakaa sen meidän seurakuntalaisten keskuuteen monen astian kautta ja jokaisen on tuotava se opetus, minkä on Jumalalta saanut kansan keskuuteen ja näin Jumala lisää annettavaa. - totta..
.................. kirjoitti:
mutta haluan sanoa, että Jumala ei minunkaan mielestäni voi käyttää ihmistä, joka pitää omaa järkeään ja järkeilyään epäjumalanaan, eikä halua kuunnella Pyhän Hengen ääntä, jonka kuulemisen voi oppia Raamatun luvun ja rukouksen kautta, ja kulkea siten Jumalan tahdossa ja suunnitelmissa.
Anteeksi, että tulin keskustelunne väliin, sitä on rakentavaa ja mielenkiintoista kyllä seurata ihan sivustakin. :)>> ..sitä on rakentavaa ja mielenkiintoista kyllä seurata ihan sivustakin. :) >>
... että olisi rakentavaa ? No, kiitos siitä kuuluu varmasti keskustelun uskovalle osapuolelle, ateistin eriävät mielipiteet voivat korkeintaan lisätä mielenkiintoisuutta yksimieliseen hymistelyyn verrattuna.
>> Jumala ei minunkaan mielestäni voi käyttää ihmistä, joka pitää omaa järkeään ja järkeilyään epäjumalanaan, >>
Mitään niin rajoitettua kuin meikäläisen järki ei kukaan voi epäjumalana pitää.
Siihen on kuitenkin turvauduttava päätöksiä tehdessään, mitkään sisäiset äänet tms eivät tunnu toimivan. Neuvoja ja ohjeita muilta ihmisiltä saa tietysti vaikka millä mitalla, mutta niistäkin on omalla järjellään yritettävä erotella jyvät akanoista. - esimerkki:
totta.. kirjoitti:
>> ..sitä on rakentavaa ja mielenkiintoista kyllä seurata ihan sivustakin. :) >>
... että olisi rakentavaa ? No, kiitos siitä kuuluu varmasti keskustelun uskovalle osapuolelle, ateistin eriävät mielipiteet voivat korkeintaan lisätä mielenkiintoisuutta yksimieliseen hymistelyyn verrattuna.
>> Jumala ei minunkaan mielestäni voi käyttää ihmistä, joka pitää omaa järkeään ja järkeilyään epäjumalanaan, >>
Mitään niin rajoitettua kuin meikäläisen järki ei kukaan voi epäjumalana pitää.
Siihen on kuitenkin turvauduttava päätöksiä tehdessään, mitkään sisäiset äänet tms eivät tunnu toimivan. Neuvoja ja ohjeita muilta ihmisiltä saa tietysti vaikka millä mitalla, mutta niistäkin on omalla järjellään yritettävä erotella jyvät akanoista.Nämä ihmiset, jotka saivat tulla uskon kautta Jeesukseen terveiksi, eivät järkeilleet uskoa, eivätkä ajatelleet, että onko tuo ihminen ja miten tuo voi ketään terveeksi tehdä, vaan he uskoivat, että Jeesus on Jumala, jolla on kaikki valta ja näin he saivat terveyden sen uskon kautta:
Mark. 6:56
Ja missä vain hän meni kyliin tai kaupunkeihin tai maataloihin, asetettiin sairaat aukeille paikoille ja pyydettiin häneltä, että he saisivat koskea edes hänen vaippansa tupsuun. Ja kaikki, jotka koskivat häneen, tulivat terveiksi.
Mutta nämä paatuneet ihmiset, jotka eivät saaneet terveyttä, vaan saivat vain Jeesuksen vihaiseksi ja murheiseksi paatumuksensa takia, olivat järkeilemässä, että eihän ihminen ole Jumala ja eihän Jumala tule ihmiseen ja siksi he eivät uskoneet, eivätkä tulleet terveiski:
Mark. 3:5
Silloin hän katsahtaen ympärilleen loi vihassa silmänsä heihin, murheellisena heidän sydämensä paatumuksesta, ja sanoi sille miehelle: "Ojenna kätesi". Ja hän ojensi, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
Eli, ihminen, joka ei usko Sanaan, eli Jeesukseen ei tule terveeksi, eikä vapaaksi, sillä hän jää järkeilynsä vankilaan, eli pitää omaa järkeään jumalana ja näille jumalille Jumala sanoi jumalien kokouksessa, että "olkaa vain jumalia, kuolette te kumminkin." - kaukana..
niin se tuleekin, kirjoitti:
eli jokaiselle ihmiselle henkilökohtaisesti. Älä vain ole niin pöljä, kuin minä olin lapsena, että kun Jumala antoi minulle selkeän ja voimakkaan kutsun lymysin sitä suorastaan piiloon ja se kutsu lakkasi.
Kiitos Jeesukselle, että se kutsu tuli toistamiseen kymmenen vuoden päästä ja silloin älysin ottaa sen vastaan:):):), sillä se oli elämäni pelastus ja onni.>> Älä vain ole niin pöljä, kuin minä olin lapsena..
>> kutsu tuli toistamiseen ... älysin ottaa sen vastaan ... se oli elämäni pelastus ja onni. >>
... että senaikaiset mahdolliset pöljyydet on kauan sitten unohtuneet.
Nykyisessä maallisessa elämässä ei mitään senkummempaa pelastettavaa ole, kiireelisempiäkin kohteita luulisi kutsumuspelastajille löytyvän.
Kuolemanjälkeinen ei pelota, kun ei mihinkään sellaiseen usko.
Saa sitten nähdä miten jatkossa käy. Pelotteloijoita ja lupailijoita aina riittää, ja ties vaikka ilmestyisi sellainenkin käskijä jolla on keinot tehdä toivomuksensa selviksi vähän huonohoksaisemmallekkin. - on niin..
esimerkki: kirjoitti:
Nämä ihmiset, jotka saivat tulla uskon kautta Jeesukseen terveiksi, eivät järkeilleet uskoa, eivätkä ajatelleet, että onko tuo ihminen ja miten tuo voi ketään terveeksi tehdä, vaan he uskoivat, että Jeesus on Jumala, jolla on kaikki valta ja näin he saivat terveyden sen uskon kautta:
Ja missä vain hän meni kyliin tai kaupunkeihin tai maataloihin, asetettiin sairaat aukeille paikoille ja pyydettiin häneltä, että he saisivat koskea edes hänen vaippansa tupsuun. Ja kaikki, jotka koskivat häneen, tulivat terveiksi.
Mutta nämä paatuneet ihmiset, jotka eivät saaneet terveyttä, vaan saivat vain Jeesuksen vihaiseksi ja murheiseksi paatumuksensa takia, olivat järkeilemässä, että eihän ihminen ole Jumala ja eihän Jumala tule ihmiseen ja siksi he eivät uskoneet, eivätkä tulleet terveiski:
Silloin hän katsahtaen ympärilleen loi vihassa silmänsä heihin, murheellisena heidän sydämensä paatumuksesta, ja sanoi sille miehelle: "Ojenna kätesi". Ja hän ojensi, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
Eli, ihminen, joka ei usko Sanaan, eli Jeesukseen ei tule terveeksi, eikä vapaaksi, sillä hän jää järkeilynsä vankilaan, eli pitää omaa järkeään jumalana ja näille jumalille Jumala sanoi jumalien kokouksessa, että "olkaa vain jumalia, kuolette te kumminkin.">> ihminen, joka ei usko Sanaan, eli Jeesukseen ei tule terveeksi, eikä vapaaksi, sillä hän jää järkeilynsä vankilaan, >>
... monenlaista. Olisi tietysti mukavaa tietää että tulee aikanaan kuolemaan 'terveenä', ilman pitkällisiä sairasteluja ja raihnaisuutta.
Mitään takeita siitä ei kyllä näytä olevan uskovillakaan, päinvastoin moni ihmeparantumisista todistava on jostain syystä sairastellut kaikenlaista, jolta meikäläinen on [koputtaa puuta] tähän saakka lähes kokonaan varjeltunut.
Järjellä en usko asian kanssa suurtakaan tekemistä olevan, minulla se ei ole riittänyt edes kovinkaan terveellisiin elämäntapoihin.
'Vapaus' taas on erittäin subjektiivinen käsite. Jos sinä katsot ateistiä vapaampi olevasi, niin ole hyvä vaan, ei se millään tavalla minulta pois ole. - koputella puuta:):):)
on niin.. kirjoitti:
>> ihminen, joka ei usko Sanaan, eli Jeesukseen ei tule terveeksi, eikä vapaaksi, sillä hän jää järkeilynsä vankilaan, >>
... monenlaista. Olisi tietysti mukavaa tietää että tulee aikanaan kuolemaan 'terveenä', ilman pitkällisiä sairasteluja ja raihnaisuutta.
Mitään takeita siitä ei kyllä näytä olevan uskovillakaan, päinvastoin moni ihmeparantumisista todistava on jostain syystä sairastellut kaikenlaista, jolta meikäläinen on [koputtaa puuta] tähän saakka lähes kokonaan varjeltunut.
Järjellä en usko asian kanssa suurtakaan tekemistä olevan, minulla se ei ole riittänyt edes kovinkaan terveellisiin elämäntapoihin.
'Vapaus' taas on erittäin subjektiivinen käsite. Jos sinä katsot ateistiä vapaampi olevasi, niin ole hyvä vaan, ei se millään tavalla minulta pois ole.sillä se on taikauskoa.
Tänä aamunakin tv:ssä puhuttiin miten työuupumus voi johtaa ruumiillisiin sairauksiin, koska kaikki sairaudet saavat alkunsa sielun, eli psyyken tasolta.
Jeesus tuli tekemään meidät vapaiksi ja terveiksi ja jos sielumme saa oikeaa ravintoa, eli totuutta, niin siitä tulee terve ja tasapainoinen, mutta jos sille syötetään vain maailman herran ruokaa, se pikkuhiljaa näivettyy sen ruuan seuraksena ja se tulee ilmi ruumiin puoleltakin.
Jos Jeesus ei nyt tule meitä hakemaan poissa, niin jotekinhan Hän meidät siirtää tästä ruumiista poissa ja toivottoavasti yhtä helposti, kuin otti äitini, josta lääkäri sanoi, että sydän on vain pystähtynyt ja se on helpoin mahdollinen kuolema. esimerkki: kirjoitti:
Nämä ihmiset, jotka saivat tulla uskon kautta Jeesukseen terveiksi, eivät järkeilleet uskoa, eivätkä ajatelleet, että onko tuo ihminen ja miten tuo voi ketään terveeksi tehdä, vaan he uskoivat, että Jeesus on Jumala, jolla on kaikki valta ja näin he saivat terveyden sen uskon kautta:
Eli, ihminen, joka ei usko Sanaan, eli Jeesukseen ei tule terveeksi, eikä vapaaksi, sillä hän jää järkeilynsä vankilaan, eli pitää omaa järkeään jumalana ja näille jumalille Jumala sanoi jumalien kokouksessa, että "olkaa vain jumalia, kuolette te kumminkin."sairaita sormella osoitteleva "esimerkki", joka syyllistää sellaisia, joita Jumalakaan ei syyllistä!
Lukemattomat "mennarit" ennen sinua ja ehkä sinun jälkeesikin saavat itse kokea sitten kun sairaus iskee kehoosi eikä irtoa vaikka mitä tekisi, ettei liha ja veri itse voi uskoa, eikä ottaa vastaan mitään Jumalalta.- tapuksessa
ekivaari kirjoitti:
sairaita sormella osoitteleva "esimerkki", joka syyllistää sellaisia, joita Jumalakaan ei syyllistä!
Lukemattomat "mennarit" ennen sinua ja ehkä sinun jälkeesikin saavat itse kokea sitten kun sairaus iskee kehoosi eikä irtoa vaikka mitä tekisi, ettei liha ja veri itse voi uskoa, eikä ottaa vastaan mitään Jumalalta.syyllistä sairaita, vaan kerron heille ilosanomaa, että Jeesus voi parantaa vaikka minkä sairauden.
Nyt on pienten alkujen päivä ja tässä pienten alkujen päivässä tuomme totuutta siitä, että Jeesus elää ja tekee ihmeitään ja kun me ahkeroimme tämän totuuden esille tulemiseksi täällä Suomessa, niin se tulee esille ja vastavoima joutuu myöntämään tappionsa.
Me ilosanoman julistajat, olemme koulutetut usein hyvinkin kovan koulun kautta tähän tehtävään ja siksi me kykenemme menemään ihmisen rinnalle, emme alapuolelle, emmekä yläpuolelle, vaan rinnalle. - Jeesus ilosanomaa,
ekivaari kirjoitti:
sairaita sormella osoitteleva "esimerkki", joka syyllistää sellaisia, joita Jumalakaan ei syyllistä!
Lukemattomat "mennarit" ennen sinua ja ehkä sinun jälkeesikin saavat itse kokea sitten kun sairaus iskee kehoosi eikä irtoa vaikka mitä tekisi, ettei liha ja veri itse voi uskoa, eikä ottaa vastaan mitään Jumalalta.vai kahleita ja nöyryytystä. Miteippä sitä tarkasti ja tiedosta, että meidän tehtävämme on kuuliaisesti seurata Hänen jalan jäljissään ja se on meille valtava ilo.
Jes. 61:1
Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta, tapuksessa kirjoitti:
syyllistä sairaita, vaan kerron heille ilosanomaa, että Jeesus voi parantaa vaikka minkä sairauden.
Nyt on pienten alkujen päivä ja tässä pienten alkujen päivässä tuomme totuutta siitä, että Jeesus elää ja tekee ihmeitään ja kun me ahkeroimme tämän totuuden esille tulemiseksi täällä Suomessa, niin se tulee esille ja vastavoima joutuu myöntämään tappionsa.
Me ilosanoman julistajat, olemme koulutetut usein hyvinkin kovan koulun kautta tähän tehtävään ja siksi me kykenemme menemään ihmisen rinnalle, emme alapuolelle, emmekä yläpuolelle, vaan rinnalle."""Nämä ihmiset, jotka saivat tulla uskon kautta Jeesukseen terveiksi, eivät järkeilleet uskoa, eivätkä ajatelleet, että onko tuo ihminen ja miten tuo voi ketään terveeksi tehdä, vaan HE USKOIVAT, ETTÄ JEESUS ON JUMALA, jolla on kaikki valta ja näin he saivat terveyden sen uskon kautta:"""
* * * * * * *
Kumpaako meidän nyt pitäisi uskoa; sinua vai Jeesusta joka opetti näin:
Joh. 5:30
"EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Joh. 14:10
"Etkö usko, että MINÄ OLEN ISÄSSSÄ JA ISÄ ON MINUSSA, ja että ISÄ ON MINUSSA? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja ISÄ, JOKA MINUSSA ASUU, TEKEE TEOT, jotka ovat hänen."
Jeesus ei itse väittänyt mitään ihmeitä tekevänsä, vaan sanoi niitä Isän teoiksi! Miksi suorat ja selvät asiat pitää vääntää vääriksi?- Jeesuksen seuraaja
ekivaari kirjoitti:
Lukemattomat "mennarit" ennen sinua ja ehkä sinun jälkeesikin saavat itse kokea sitten kun sairaus iskee kehoosi eikä irtoa vaikka mitä tekisi, ettei liha ja veri itse voi uskoa, eikä ottaa vastaan mitään Jumalalta.Minä olen vielä ruumiillisesti sairas, mutta tiedän sen kaikilla tasoilla, että Jeesus minut parantaa juuri sillä hetkellä, kun se hänelle sopii.
Olen henkisesti vapaa ja rauha on sydämessäni, ei minua liioin huolta se milloin Jeesus minut parantaa.
Jeesus on kuitenkin minut puhdistanut monista henkisistä riippakivistä, kateudesta pitkävihaisuudesta, karkeruudesta, piikittelystä, rakkaudettomuudesta.
Jeesukselle kaikki on mahdollista, kun uskoo ja luottaa häneen.
Vapaus ja rakkaus on sydämmen lahjoja, joka Jeesus antoi minulle.
Piikki on minullakin lihassa, niinkuin Paavalilla ja tiedostan sen mutta kaikesta huolimatta olen vapaa ja rauha valitsee.
Pelko on sellainen asia, joka vie Jeesuksesta pois katsetta.
Jeesuksessahan ei ole pelkoa, eikä epäuskoa vaan pelkä usko ja kurotautuminen sitä kohden, joka ei ole näkyväistä.
Jeesukseen tulee luottaa niinäkin päivinä, kun uskoa koetellaan.
Tokihan Herra omiaan punnitsee salii kasvun koettelemuksia.
Monesti minäkin riipuin Jeesuksen vaipan tupsussa.
Jeesusta en koskaan ole kieltänyt silloinkaan, kun minua tulen läpi kuljetettiin.
Päivä kerralaan täälä kuljetaan, ei katsota taakse ei eteen ei vilkuilla sivuille.
Katse kohti Kristusta, Jeesushan on elävä ja hän on niiden sydämessä, jotka uskovat kokosydämisesti. - yleistää..
koputella puuta:):):) kirjoitti:
sillä se on taikauskoa.
Tänä aamunakin tv:ssä puhuttiin miten työuupumus voi johtaa ruumiillisiin sairauksiin, koska kaikki sairaudet saavat alkunsa sielun, eli psyyken tasolta.
Jeesus tuli tekemään meidät vapaiksi ja terveiksi ja jos sielumme saa oikeaa ravintoa, eli totuutta, niin siitä tulee terve ja tasapainoinen, mutta jos sille syötetään vain maailman herran ruokaa, se pikkuhiljaa näivettyy sen ruuan seuraksena ja se tulee ilmi ruumiin puoleltakin.
Jos Jeesus ei nyt tule meitä hakemaan poissa, niin jotekinhan Hän meidät siirtää tästä ruumiista poissa ja toivottoavasti yhtä helposti, kuin otti äitini, josta lääkäri sanoi, että sydän on vain pystähtynyt ja se on helpoin mahdollinen kuolema.>> kaikki sairaudet saavat alkunsa sielun, eli psyyken tasolta. >>
.., eivät kaikki sairaudet psykosomaattisia ole, vaikka monet sitä ovatkin, enemmän tai vähemmän.
>> Jeesus tuli tekemään meidät vapaiksi ja terveiksi >>
Jos en asiaa aivan väärin ole käsittänyt, niin kristinuskossa on enemmänkin kysymys 'kuolemattomista sieluista' kuin raihnaisista ruumiista.
Menestysteologeille kuulemma maallinen terveys ja aineellinen hyvinvointi lohkeavat kun Manulle illallinen, etevän uskomisen seurauksena. Todistamatta se kuitenkin on heiltäkin, aina löytyy niitä jotka näyttävät pärjäävän vielä paremmin vaikkeivat mihinkään jumaliin uskokkaan.
>> Jos Jeesus ei nyt tule meitä hakemaan poissa, niin jotekinhan Hän meidät siirtää tästä ruumiista poissa ja toivottoavasti yhtä helposti, kuin otti äitini..>>
Toivoahan aina sopii, arveluttavampaa on mennä mitään sellaista kenellekkään muulle lupailemaan.
Kaupasta voi vaatia uutta TV'tä entisen tilalle, jos se lakkaa toimimasta jo takuuaikana. Miten lie uskon kanssa, jos käännytetty sairastuu vaikka hänelle on 'ikuista' terveyttä luvattu ? - sanoo näin:
ekivaari kirjoitti:
"""Nämä ihmiset, jotka saivat tulla uskon kautta Jeesukseen terveiksi, eivät järkeilleet uskoa, eivätkä ajatelleet, että onko tuo ihminen ja miten tuo voi ketään terveeksi tehdä, vaan HE USKOIVAT, ETTÄ JEESUS ON JUMALA, jolla on kaikki valta ja näin he saivat terveyden sen uskon kautta:"""
* * * * * * *
Kumpaako meidän nyt pitäisi uskoa; sinua vai Jeesusta joka opetti näin:
Joh. 5:30
"EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Joh. 14:10
"Etkö usko, että MINÄ OLEN ISÄSSSÄ JA ISÄ ON MINUSSA, ja että ISÄ ON MINUSSA? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja ISÄ, JOKA MINUSSA ASUU, TEKEE TEOT, jotka ovat hänen."
Jeesus ei itse väittänyt mitään ihmeitä tekevänsä, vaan sanoi niitä Isän teoiksi! Miksi suorat ja selvät asiat pitää vääntää vääriksi?Mark. 6:56
eli Raamattu johdattaa meidät katsomaan Jeesukseen Parantajana. Vai kiellätkö sen.
Jeesus oli ihmisenä ollessaan ihminen, mutta Jumala alkuperältään, mutta koska Hän ei katsonut saaliikseen olla Jumala maanpäällä, vaan Hän suostui orjan, eli ihmisen muotoon, teki Hän kaikki ihmeet Pyhän Hengen voimalla, ei ihmisen voimalla, vaan Jumalan voimalla.
Jeesus oli uskollinen hamaan ristinkuolemaan asti Isän Tahdolle ja siksi voitti.
Ihmisen Poikana ollessaan Hän eli ihmisen elämän ja rukoili ihmisenä Jumalaa ja jätti meille täydellisen mallin, että ihminen kykenee Pyhän Hengen voimalla elämään Jumalan Tahdossa.
Kuten Johannes kertoo, Sana=Jeesus tuli alas taivaasta ja jäi taivaaseen.
Johannes 3
13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Jeesus oli täynnä Pyhää Henkeä. - todistavat
yleistää.. kirjoitti:
>> kaikki sairaudet saavat alkunsa sielun, eli psyyken tasolta. >>
.., eivät kaikki sairaudet psykosomaattisia ole, vaikka monet sitä ovatkin, enemmän tai vähemmän.
>> Jeesus tuli tekemään meidät vapaiksi ja terveiksi >>
Jos en asiaa aivan väärin ole käsittänyt, niin kristinuskossa on enemmänkin kysymys 'kuolemattomista sieluista' kuin raihnaisista ruumiista.
Menestysteologeille kuulemma maallinen terveys ja aineellinen hyvinvointi lohkeavat kun Manulle illallinen, etevän uskomisen seurauksena. Todistamatta se kuitenkin on heiltäkin, aina löytyy niitä jotka näyttävät pärjäävän vielä paremmin vaikkeivat mihinkään jumaliin uskokkaan.
>> Jos Jeesus ei nyt tule meitä hakemaan poissa, niin jotekinhan Hän meidät siirtää tästä ruumiista poissa ja toivottoavasti yhtä helposti, kuin otti äitini..>>
Toivoahan aina sopii, arveluttavampaa on mennä mitään sellaista kenellekkään muulle lupailemaan.
Kaupasta voi vaatia uutta TV'tä entisen tilalle, jos se lakkaa toimimasta jo takuuaikana. Miten lie uskon kanssa, jos käännytetty sairastuu vaikka hänelle on 'ikuista' terveyttä luvattu ?iloiten ja kiittäen siitä, että ovat saaneet terveen ja tasapainoisen elämän yksin Jeesukselta. Vaikka ruumis ei aina tässä ajassa paranisikaan, niin se ei merkitse mitään, sen rinnalla, että sielu tulee Hengen johdatuksessa terveeksi ja siksi ruumiskin usein tulee.
Aina se ei tapahdu hetkessä, vaan sitä myötä, kun Sana tulee elämäksi, eli lihantahto väistyy Sanan tieltä.
- lupaus ja
voin omakohtaisesti todistaa, että tämä on täydellisen totta ja toteutuu Jeesuksen seuraajien elämässä:
Johannes 8
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi. Aivan oikein meillä on valinvapaus valita oikein tai väärin,ja Jumala kunnioittaa tätä valintaa,mutta suree kylläkin kun valitaan väärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1998000Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa1003794"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1323674Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma892971Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni1482587Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.472496Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.42318- 1422104
- 681564
Miksi suorittamisesta tulee
Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a651429