että pelastettuja/uudestisyntyneitä olisikin KAIKKIEN nykyisten kristillisten seurakuntien joukossa? Siis aivan riippumatta siitä, onko ihminen kastettu vauvana, aikuisena, yhteen tai kahteen kertaan. Jos ihminen uskoo Jeesuksen sovitustyöhön omalla kohdallaan ja on kastettu,elää Jeesus-uskossa ja rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiään, onko mitään syytä tuomita häntä kadotukseen? Ihmisten mielestä varmasti useitakin. Olen niin väsynyt tähän kiistelyyn ja kinasteluun, kenen usko on parempi ja kenen riittää kenen ei, kuka toisten mielestä palvoo paholaista vaikka sanoo palvelevansa elävää Jumalaa ja sydämestään uskoo niin! Mennään jo eteen päin uskon tiellä ja kasvetaan täyteen aikuisuuteen saakka, nämä ianikuiset kastekysymykset ovat vain uskon alkeita! Meidän on opittava rakastamaan toisiamme paljon paremmin kuin fariseukset.
Voisiko mitenkään olla mahdollista
27
782
Vastaukset
- H.H.
Mutta se ei vaan mee niin.
Ketään ei ole "pelastettu" kuolemalta koska me nyt vaan olemme biologisia organismeja jotka elävät aikansa sitten kuolevat.
Satu jeesuksesta ei ole yhtään enempää tosi kuin mikään muukaan kuolemanpelosta syntynyt satujumala.- aloittaja
vaikka toki tähän keskusteluun saa uskosta osattomatkin osallistua.
- Kaipasin "uskosta osal...
aloittaja kirjoitti:
vaikka toki tähän keskusteluun saa uskosta osattomatkin osallistua.
Mielipidettä johonkin asiaan. Onneksi en enää.
- aloittaja
Kaipasin "uskosta osal... kirjoitti:
Mielipidettä johonkin asiaan. Onneksi en enää.
Uskosta osattomien kanssa en jaksa väitellä, se on ihan turhaa. Jos uskoo, saa uskoa. Jos ei usko, saa olla uskomatta. Mutta olen väsynyt siihen, miten paljon riitaa (ja mielestäni aivan joutavaa sellaista) on uskovien veljien ja sisarten kesken. Miten kovasti tuomitaan toisia ja ollaan itse yksin oikeassa. Kaipaisin niitä, jotka näkevät ikään kuin kauemmas tai joilla on nöyryyttä myöntää, ettei itse välttämättä tiedä kaikkea.
- kristitty92
Miksei olisi? Kyllähän on myös "islaminuskoisia", jotka ovat uudestisyntyneitä. Siitä kertoo selkeästi tämä: jokapäivä 16000 muslimia kääntyy kristityksi Afrikassa...
- Unikannel
Näin se juuri on kuten kirjoitit! Mieleeni tuli raamatunlausekin, se meni jotenkin niin että jättäisimme opin alkeet, oppia kasteista ja kätten päällepanemisista ja kuolleista teoista ja haluaisimme sanan väärentämätöntä maitoa eli siis evankeliumia Jeesuksesta, jolla Paavalikin ainoastaan uskalsi ylpeillä. Raamatun luku on tärkeää nyt väkevän eksytyksen aikana kun toinen opettaa sitä ja tätä ja ero oikean ja väärän välillä on hiuksenhieno. Eksymmehän me kaikki, vanhatkin uskovat, jos olemme mielestämme viisaita emmekä tunne Raamattua ja Jumalan voimaa, joka on siis evankeliumi Kristuksesta, itsekullekin pelastukseksi!
Vehnä ja luste kasvavat yhdessä elonleikkuuseen saakka ja ne kykenevät erottamaan toisistaan ainoastaan Jumalan enkelit, eivät siis ihmiset itse! Kastepalsta ym ovat murheellista luettavaa, siellä käy sellainen huuto ja herjaus, mikä on meille häpeäksi.
Herramme KÄSKYN olemme unohtaneet: rakastaa toisiamme kuten Hänkin rakastaa meitä! Siunausta sinulle ja hyvää yötä!- aloittaja
Ihanaa, että joku ymmärsi mitä tarkoitin! Ja miten hienoa, etten ole ainoa joka kärsii sydämessään tästä kristittyjen riitaisuudesta ja toistensa tuomitsemisesta. Olen monta kertaa aikonut lopettaa tämän keskustelupalstan lukemisen mutta jokin kuitenkin vetää takaisin...Joukossa on muutamia kirjoittajia, joilla on todellista sanottavaa ja rakkaus ja taito esittää asiansa. Siunausta sinullekin!
- Reformisti
Vastaus on "kyllä".
- Trubaduuri
Ihmisen Pojan, Kristuksen mukaan on vain yksi kristillinen seurakunta, jonka päänä, Paimenena hän itse toimii kahdentoista apostolinsa kanssa.
Joidenka nimetkin on raamatun teksteissä meille oikein erikseen ilmoitettu. Ja juuri sen vuoksi jottei kukaan, yksikään ihminen, voisi sanoa olevansa Kristus tahi apostoli! Mietippä tuota! Ja he kaikki, tuon yhden seurakunnan jäsenet, tunnistavat toisensa vain tuosta keskinäisestä rakkaudestaan. Ei siis uskolla kerskailua, eikä hyvillä teoilla isottelua, eikä maallista ja raadollista menoa, vaan yhdenmukaista rakkautta joka heijastuu tähän maailmaan hyvinä tekoina ja parantavina sanoina ainoastaan. Ja salassahan ne teot, siis kaikki hyvät teot tehdään, ja ne sanatkin osoitetaan oikeisiin kohteisiin aina.- lohduttavia' sanoja
tulee---eipä ihme, jotta olet saanut turpaasi
Kirjoittanut: Trubaduuri 18.3.2008 klo 06.44
Ateistikin on lahkolainen... muista sinäkin tuo, sinä erityisen onneton ja toivoton ateisti. :D
///yhdenmukaista rakkautta ///????????salli minun nauraa...
nukkuisit hiukan pidempaan,et ehka olisi niin kitkerä? - aloittaja
Tätä minä juuri ajoin takaa: on vain yksi kristillinen seurakunta. Mutta en jaksa uskoa, että se olisi jokin tietty ihmisten nimeämä kristillinen seurakunta kuten helluntailaiset,luterilaiset jne. Vaan että näitä uudestisyntyneitä, totisia Jeesuksen seuraajia on ehkä kaikissa kristillisisssä seurakunnissa ja HE yhdessä muodostavat tämän raamatullisen kristillisen seurakunnan.
- Trubaduuri
aloittaja kirjoitti:
Tätä minä juuri ajoin takaa: on vain yksi kristillinen seurakunta. Mutta en jaksa uskoa, että se olisi jokin tietty ihmisten nimeämä kristillinen seurakunta kuten helluntailaiset,luterilaiset jne. Vaan että näitä uudestisyntyneitä, totisia Jeesuksen seuraajia on ehkä kaikissa kristillisisssä seurakunnissa ja HE yhdessä muodostavat tämän raamatullisen kristillisen seurakunnan.
Näin meistä jokainen tykönään toimii toiveiden kera ja uskonsa mukaan, ja jottei vaan tarvitse olla se yksi ja ainut portinvartija jollekkin toiselle ihmiselle, jollekkin samanlaiselle, missään elämän tilanteessa. Eikä myöskään alkaa jakoa tekemään tositilanteissa kenenkään vuoksi, sillä ei se meille kuulu, vaan yksin Luojalle, meidän taivaalliselle Isällemme. Kuten myös Paimenelle ja hänen nimeämille
henkilöille. Ihmisessä olevan rakkauden kuitenkin täytyy heijastua jollakin tavalla ja tasolla myös tuolla tosielämän pyörteissä. Mutta ilman omakehua ja itsekerskuntaa sekä suulasta isottelua. - Trubaduuri
lohduttavia' sanoja kirjoitti:
tulee---eipä ihme, jotta olet saanut turpaasi
Kirjoittanut: Trubaduuri 18.3.2008 klo 06.44
Ateistikin on lahkolainen... muista sinäkin tuo, sinä erityisen onneton ja toivoton ateisti. :D
///yhdenmukaista rakkautta ///????????salli minun nauraa...
nukkuisit hiukan pidempaan,et ehka olisi niin kitkerä?Yleensäkin joidenkin meidän, on käytävä vielä töissä jotta voisimme syödä ja nukkua sekä levätä hyvällä omallatunnolla. Toisin siis kuin eräiden. ;)
ps. Me muut emme voi mitään jos sinä et osaa etkä kykene rakastamaan meitä tälläisenä joita olemme. :) - aloittaja
Trubaduuri kirjoitti:
Näin meistä jokainen tykönään toimii toiveiden kera ja uskonsa mukaan, ja jottei vaan tarvitse olla se yksi ja ainut portinvartija jollekkin toiselle ihmiselle, jollekkin samanlaiselle, missään elämän tilanteessa. Eikä myöskään alkaa jakoa tekemään tositilanteissa kenenkään vuoksi, sillä ei se meille kuulu, vaan yksin Luojalle, meidän taivaalliselle Isällemme. Kuten myös Paimenelle ja hänen nimeämille
henkilöille. Ihmisessä olevan rakkauden kuitenkin täytyy heijastua jollakin tavalla ja tasolla myös tuolla tosielämän pyörteissä. Mutta ilman omakehua ja itsekerskuntaa sekä suulasta isottelua.perusteluasi, että miksi ei. En siis ymmärtänyt, mitä tarkoitit? Olen tavannut paljon eri seurakuntiin kuuluvia hengellisiä kristittyjä, joiden elämästä heijastuu todellinen välittäminen ja rakkaus. Sanoina ja tekoina.Sanojakin enempi merkitsee se, miten puhuja suhtautuu kuuntelijoihin ja toisiin ihmisiin yleensä(etenkiin itseään jollakin tavalla heikompiin).Kun kirjoitin "todellisesta kristillisestä seurakunnasta" tarkoitin juuri niitä ihmisiä, joiden usko on totta myös seurakuntatilojen ulkopuolella, arjen kiireessä ja koetuksissa. Ihmisiä, jotka osaavat pyytää anteeksi ja joilla on aikaa huomata toinen ihminen ja hänen tarpeensa. Jotka suhtautuvat kunnioittaen toiseen ihmiseen.Jotka ovat aitoja.Jotka opettelevat ja oppivat elämää kristittyinä joka päivä.Näihin ihmisiin tunnen jotenkin heti tietynlaista "hengen yhteyttä". Siksi olen ajatellut, että täytyy olla niin, että Jumala hyväksyy uskovat omikseen ihan riippumatta mihin kristilliseen seurakuntaan he kuuluvat.Se rakkaus on jotenkin niin selkeä merkki, sitä ei voi pidemmän päälle jäljitellä ilman että paljastuu teeskentelijäksi.
- Trubaduuri
aloittaja kirjoitti:
perusteluasi, että miksi ei. En siis ymmärtänyt, mitä tarkoitit? Olen tavannut paljon eri seurakuntiin kuuluvia hengellisiä kristittyjä, joiden elämästä heijastuu todellinen välittäminen ja rakkaus. Sanoina ja tekoina.Sanojakin enempi merkitsee se, miten puhuja suhtautuu kuuntelijoihin ja toisiin ihmisiin yleensä(etenkiin itseään jollakin tavalla heikompiin).Kun kirjoitin "todellisesta kristillisestä seurakunnasta" tarkoitin juuri niitä ihmisiä, joiden usko on totta myös seurakuntatilojen ulkopuolella, arjen kiireessä ja koetuksissa. Ihmisiä, jotka osaavat pyytää anteeksi ja joilla on aikaa huomata toinen ihminen ja hänen tarpeensa. Jotka suhtautuvat kunnioittaen toiseen ihmiseen.Jotka ovat aitoja.Jotka opettelevat ja oppivat elämää kristittyinä joka päivä.Näihin ihmisiin tunnen jotenkin heti tietynlaista "hengen yhteyttä". Siksi olen ajatellut, että täytyy olla niin, että Jumala hyväksyy uskovat omikseen ihan riippumatta mihin kristilliseen seurakuntaan he kuuluvat.Se rakkaus on jotenkin niin selkeä merkki, sitä ei voi pidemmän päälle jäljitellä ilman että paljastuu teeskentelijäksi.
Jos on vaan yksi oikea seurakunta jonka jäsenet tunnistavat toisensa keskinäisestä rakkaudestaan, niin silloin täytyy olla itse osa sitä voidakseen tietää sen ken siihen kuuluu ja ken ei. Paimen on kuitenkin Kristus jka lupasi olla läsnä, meidän kansamme jok´ikinen päivä hamaan loppuun asti ja hän on samalla tuon seurakunnan "pää". Se jotta tapaako näitä jäseniä paljon vai vähän elämänsä aikana on melkomoisesti sivuseikka. Silmät ja korvat auki kuitenkin kannattaa liikkua kaikkialla
kulkiessaan kohti tämän elämän päätepysäkkiä.
Sillä eihän sitä koskaan tiedä, ketä Luoja,
taivaallinen Isä koskettaa omalla tavallaan ja itse valitsemallaan paikassa ja ajalla.
Nämä jäsenet nimenomaan tottelevat Kristusta ja myös toteuttavat taivaallisen Isän tahtoa, siis uskovat Kristuksen sanomia ja ovat ottaneet ns. vaarin hänen antamistaan opetuksistaan. Eikä nämä
jäsenet palvele jotakin lippua tai toimi jonkun otsakkeen, nimikkeen, "johtajan" alla jokapäiväisessä elämässään joidenkin riittien
siivittämänä tai joitakin fraaseja hokien. Nämä
jäsenet elävät juuri siten siis kuten Luoja, taivaallinen Isä haluaa. Eikä näille jäsenille
ole tärkeää käydä keskustelua siitä jotta ken on mieluinen Isän silmissä ja ken ei.
Sillä turhuutta on olla valitsijamies sellaisessa asiassakaan jossa ei ole oikeutta olla edes yksi
valitsija! Taikka murehtia sellaisista asioista joille ei mahda mitään.
Ei rakkaus tiettävästi maksa mitään eikä rakastaminen ole kiellettyä eikä sitä tarvitse huudella turuilla ja toreilla jotta joku on kuuluva johonkin ja joku ei.
Teeskentelyhän tietysti paljastuu arkisissa teoissa ja myös kanssakäymisissä ihmisten välillä. Kuten myös ihmisten toiminnan innoittaja sekä päämäärä johonka on menossa.
Tottelu ja kuuliaisuus ovat avainsanoja kuten myös ihmisten tekemät hyvät teot ja parantavat sanat kristillisyydessä jotka tietenkin sisältyvät
tuohon ns. rakkauteen, ja tietenkin ilman lepertelyä, kerskailua, kehumista ja palkkion tai kiitoksen penäämistä.
Tarkoitit siis niitä ihmisiä jotka ovat jonkun uskontokunnan tai herätysliikkeiden jäseniä tai edustajia ja jotka kokoontuvat johonkin käsin tehtyihin tiloihin viettämään aikaa toistensa kanssa. Elikä kyllä esim. buddhistit, hindut, jainalaiset, sikkhit, bahailaiset, ortodoksit, katoliset, luterilaiset, juutalaiset, mayat,
inkat, sintolaiset, taolaiset, kungfutselaiset voivat olla yksi seurakunta tai joku heistä
voi muodostaa tuon seurakunnan sinun mielestäsi.
Minä en tuohonkaan usko. Sillä juuri nämä monenmonituiset aatteet tekevät ihmisistä vihaa lietsovia ja riitoja kylveviä anarkisteja ja nihilistejä joilla on yksi päämäärä ja se on oma kunnia, valta, maine ja rikkaudet. Sama pätee kaikkiin ihmisten synnyttämiin aatteisiin tai opinkappaleisiin joidenka innoittamina ihmiset ryhmänä toimii. Mutta huomaa, nämä tälläiset kyllä yleensä kätkevät todelliset vaikuttimensa ja tarkoituksensa aina jonkun peitteen, verhon
taakse, naamioituvat toisin sanoen taitavasti. Eikä yksikään heistä tottele Kristusta tai toteuta taivaallisen Isän tahtoa, vaikka näin väittäisivätkin, sillä Paimen tuntee kyllä kaikki
lampaansa aina ja lampaat puolestansa kuulevat Paimenensa ääneen selkeästi.
Jotenka yhtälö jota rakennat on melko mahdoton pitää kasassa edes teorian tasolla. Toki ymmärrän hyvän tarkoituksesi. Se ei vaan nyt päde. - aloittaja
Trubaduuri kirjoitti:
Jos on vaan yksi oikea seurakunta jonka jäsenet tunnistavat toisensa keskinäisestä rakkaudestaan, niin silloin täytyy olla itse osa sitä voidakseen tietää sen ken siihen kuuluu ja ken ei. Paimen on kuitenkin Kristus jka lupasi olla läsnä, meidän kansamme jok´ikinen päivä hamaan loppuun asti ja hän on samalla tuon seurakunnan "pää". Se jotta tapaako näitä jäseniä paljon vai vähän elämänsä aikana on melkomoisesti sivuseikka. Silmät ja korvat auki kuitenkin kannattaa liikkua kaikkialla
kulkiessaan kohti tämän elämän päätepysäkkiä.
Sillä eihän sitä koskaan tiedä, ketä Luoja,
taivaallinen Isä koskettaa omalla tavallaan ja itse valitsemallaan paikassa ja ajalla.
Nämä jäsenet nimenomaan tottelevat Kristusta ja myös toteuttavat taivaallisen Isän tahtoa, siis uskovat Kristuksen sanomia ja ovat ottaneet ns. vaarin hänen antamistaan opetuksistaan. Eikä nämä
jäsenet palvele jotakin lippua tai toimi jonkun otsakkeen, nimikkeen, "johtajan" alla jokapäiväisessä elämässään joidenkin riittien
siivittämänä tai joitakin fraaseja hokien. Nämä
jäsenet elävät juuri siten siis kuten Luoja, taivaallinen Isä haluaa. Eikä näille jäsenille
ole tärkeää käydä keskustelua siitä jotta ken on mieluinen Isän silmissä ja ken ei.
Sillä turhuutta on olla valitsijamies sellaisessa asiassakaan jossa ei ole oikeutta olla edes yksi
valitsija! Taikka murehtia sellaisista asioista joille ei mahda mitään.
Ei rakkaus tiettävästi maksa mitään eikä rakastaminen ole kiellettyä eikä sitä tarvitse huudella turuilla ja toreilla jotta joku on kuuluva johonkin ja joku ei.
Teeskentelyhän tietysti paljastuu arkisissa teoissa ja myös kanssakäymisissä ihmisten välillä. Kuten myös ihmisten toiminnan innoittaja sekä päämäärä johonka on menossa.
Tottelu ja kuuliaisuus ovat avainsanoja kuten myös ihmisten tekemät hyvät teot ja parantavat sanat kristillisyydessä jotka tietenkin sisältyvät
tuohon ns. rakkauteen, ja tietenkin ilman lepertelyä, kerskailua, kehumista ja palkkion tai kiitoksen penäämistä.
Tarkoitit siis niitä ihmisiä jotka ovat jonkun uskontokunnan tai herätysliikkeiden jäseniä tai edustajia ja jotka kokoontuvat johonkin käsin tehtyihin tiloihin viettämään aikaa toistensa kanssa. Elikä kyllä esim. buddhistit, hindut, jainalaiset, sikkhit, bahailaiset, ortodoksit, katoliset, luterilaiset, juutalaiset, mayat,
inkat, sintolaiset, taolaiset, kungfutselaiset voivat olla yksi seurakunta tai joku heistä
voi muodostaa tuon seurakunnan sinun mielestäsi.
Minä en tuohonkaan usko. Sillä juuri nämä monenmonituiset aatteet tekevät ihmisistä vihaa lietsovia ja riitoja kylveviä anarkisteja ja nihilistejä joilla on yksi päämäärä ja se on oma kunnia, valta, maine ja rikkaudet. Sama pätee kaikkiin ihmisten synnyttämiin aatteisiin tai opinkappaleisiin joidenka innoittamina ihmiset ryhmänä toimii. Mutta huomaa, nämä tälläiset kyllä yleensä kätkevät todelliset vaikuttimensa ja tarkoituksensa aina jonkun peitteen, verhon
taakse, naamioituvat toisin sanoen taitavasti. Eikä yksikään heistä tottele Kristusta tai toteuta taivaallisen Isän tahtoa, vaikka näin väittäisivätkin, sillä Paimen tuntee kyllä kaikki
lampaansa aina ja lampaat puolestansa kuulevat Paimenensa ääneen selkeästi.
Jotenka yhtälö jota rakennat on melko mahdoton pitää kasassa edes teorian tasolla. Toki ymmärrän hyvän tarkoituksesi. Se ei vaan nyt päde.Tärkeintä onkin keskittyä olennaiseen. Ehkä me puhumme samasta asiasta, kun minusta tuntuu että kirjoitat juuri kuten tarkoitin, mutta itse jostain syystä kiellät sen? Haluan omalta osaltani tähän loppuun painottaa, etten minä suinkaan tiedä, ketkä ovat tosi pelastettuja ja ketkä eivät siinä mielessä, että tunnistaisin heidät kaikki. Joku joka tänään seuraa Kristusta, voi hyljätä hänet myöhemmin elämässään. Samoin joku, joka ei tänään vielä häntä tunne, löytää hänet myöhemmin. Tärkeintä ei ole, tiedänkö minä miten asia on, vaan että Jumala tietää. Minun tehtäväni on rakastaa kaikkia. Tästä nyt varmaan olemme ainakin samaa mieltä :)
- Trubaduuri
aloittaja kirjoitti:
Tärkeintä onkin keskittyä olennaiseen. Ehkä me puhumme samasta asiasta, kun minusta tuntuu että kirjoitat juuri kuten tarkoitin, mutta itse jostain syystä kiellät sen? Haluan omalta osaltani tähän loppuun painottaa, etten minä suinkaan tiedä, ketkä ovat tosi pelastettuja ja ketkä eivät siinä mielessä, että tunnistaisin heidät kaikki. Joku joka tänään seuraa Kristusta, voi hyljätä hänet myöhemmin elämässään. Samoin joku, joka ei tänään vielä häntä tunne, löytää hänet myöhemmin. Tärkeintä ei ole, tiedänkö minä miten asia on, vaan että Jumala tietää. Minun tehtäväni on rakastaa kaikkia. Tästä nyt varmaan olemme ainakin samaa mieltä :)
Et siis vieläkään ymmärtänyt itseäsi oikealla tavalla ihan kokonaan. Minähän juuri yritin tuoda esille, ilmi sen jota sinä yrität saada itsellesi ihka sopivaksi ja helpon mukavaksi ynnä oikeaksi mielipiteeksesi jonka kanssa on kiva elää ketään
unohtamatta. Tosin nuo toiset saattavat olla eri mieltä kanssasi myös siitä jota haluaisit heidän olevan ja joksi haluat heidän tulevan. Elikä, kaikki eivät jaa edes osittain näkemykseäsi, vaikka ne olisikin oikean suuntaisia tykkänään.
Muutamin sanoin virtuaalisesta elämästä.
Jonkun objektin, asian, seikan, näkemyksen, ilmiön oikeaksi tunnistaminen voi olla
mahdollista vain oikeassa elämässä, ei täällä virtuaalimaailmassa, koska täällä voi kuka hyvänsä kirjoittaa itsestään ja omista teoistaan jota vaan ja samaa pätee tietenkin silloinkin jos joku toinen on arvostelun tai kritiikin kohteena. Pelkkien sanojen avulla ei kuitenkaan voi tehdä arviota juurikaan muusta kuin siitä tekstistä jota on kirjoitettu ja jota kirjoittaja voi olla tai olla olematta. Sen tähden ei täällä voi myöskään rakentaa sellaista seurakuntaa joka itse kutakin voisi miellyttää kaikin puolin. Mutta toisaalta, täällä voi kyllä kertoa jota jokin ei voi olla ja jotenka ei voi toimia oikein. Sama tietenkin voi toimia myös toisinpäin, tosin silloin esteeksi voi muodostua oma uskottavuus ja luotettavuus.
Rakastaminen onkin hyvä keino päästä lähelle toisia ihmisiä joita Luoja, taivaallinen Isä on ikäänkuin luonut omaksi ilokseen ja taakakseen.
Joten, siitä kannattaa pitää kiinne tiukasti. :) - omaa teoriaasi
Trubaduuri kirjoitti:
Et siis vieläkään ymmärtänyt itseäsi oikealla tavalla ihan kokonaan. Minähän juuri yritin tuoda esille, ilmi sen jota sinä yrität saada itsellesi ihka sopivaksi ja helpon mukavaksi ynnä oikeaksi mielipiteeksesi jonka kanssa on kiva elää ketään
unohtamatta. Tosin nuo toiset saattavat olla eri mieltä kanssasi myös siitä jota haluaisit heidän olevan ja joksi haluat heidän tulevan. Elikä, kaikki eivät jaa edes osittain näkemykseäsi, vaikka ne olisikin oikean suuntaisia tykkänään.
Muutamin sanoin virtuaalisesta elämästä.
Jonkun objektin, asian, seikan, näkemyksen, ilmiön oikeaksi tunnistaminen voi olla
mahdollista vain oikeassa elämässä, ei täällä virtuaalimaailmassa, koska täällä voi kuka hyvänsä kirjoittaa itsestään ja omista teoistaan jota vaan ja samaa pätee tietenkin silloinkin jos joku toinen on arvostelun tai kritiikin kohteena. Pelkkien sanojen avulla ei kuitenkaan voi tehdä arviota juurikaan muusta kuin siitä tekstistä jota on kirjoitettu ja jota kirjoittaja voi olla tai olla olematta. Sen tähden ei täällä voi myöskään rakentaa sellaista seurakuntaa joka itse kutakin voisi miellyttää kaikin puolin. Mutta toisaalta, täällä voi kyllä kertoa jota jokin ei voi olla ja jotenka ei voi toimia oikein. Sama tietenkin voi toimia myös toisinpäin, tosin silloin esteeksi voi muodostua oma uskottavuus ja luotettavuus.
Rakastaminen onkin hyvä keino päästä lähelle toisia ihmisiä joita Luoja, taivaallinen Isä on ikäänkuin luonut omaksi ilokseen ja taakakseen.
Joten, siitä kannattaa pitää kiinne tiukasti. :)tupa--Rakastaminen onkin hyvä keino päästä lähelle toisia ihmisiä joita Luoja, taivaallinen Isä on ikäänkuin luonut omaksi ilokseen ja taakakseen.
Joten, siitä kannattaa pitää kiinne tiukasti. :)
ai rakastamista tähänmalliin vai?
////////////////////////purista ulos se, paskasi
Kirjoittanut: Trubaduuri 15.3.2008 klo 08.29
Juutalaisten ja islamilaisten jumalilla tuntuu tuota pyhää vihaa riittävän, jopa aina jaettavaksi asti. Eikö sinua ihmetytä se ollenkaan? Entä tuo ikioma vihasi jota pursuat. Onko se kritiikin ulkopuolinen elementti kokonaan? Ja tottahan se onkin, koska aivan jokaisen ihmisen tulee pelätä tämän maallisen maailman ainutta valtaa pitävää jumalaa, sillä hän, Perkele ei armoa tunne! Toki voi myös valita toisenkin tavan elellä ja olla, elikä hengellisesti kylläisen ja rakkauden täyteisen jossa Luojamme yksin, taivaallinen Isä saa olla Isä ja kaikkeuden Korkein valtias.
paavalia sanottiin rakkauden apostoliksi-- mutta tupa on varmaan jäänyt luokalleen tuossa rakkauden
apostoli koulussa?luulen - Trubaduuri
omaa teoriaasi kirjoitti:
tupa--Rakastaminen onkin hyvä keino päästä lähelle toisia ihmisiä joita Luoja, taivaallinen Isä on ikäänkuin luonut omaksi ilokseen ja taakakseen.
Joten, siitä kannattaa pitää kiinne tiukasti. :)
ai rakastamista tähänmalliin vai?
////////////////////////purista ulos se, paskasi
Kirjoittanut: Trubaduuri 15.3.2008 klo 08.29
Juutalaisten ja islamilaisten jumalilla tuntuu tuota pyhää vihaa riittävän, jopa aina jaettavaksi asti. Eikö sinua ihmetytä se ollenkaan? Entä tuo ikioma vihasi jota pursuat. Onko se kritiikin ulkopuolinen elementti kokonaan? Ja tottahan se onkin, koska aivan jokaisen ihmisen tulee pelätä tämän maallisen maailman ainutta valtaa pitävää jumalaa, sillä hän, Perkele ei armoa tunne! Toki voi myös valita toisenkin tavan elellä ja olla, elikä hengellisesti kylläisen ja rakkauden täyteisen jossa Luojamme yksin, taivaallinen Isä saa olla Isä ja kaikkeuden Korkein valtias.
paavalia sanottiin rakkauden apostoliksi-- mutta tupa on varmaan jäänyt luokalleen tuossa rakkauden
apostoli koulussa?luulenEn toteuta teorioita. Vaan taivaallisen Isän tahtoa!
Johonka asemaan sinä raukkamainen vihanlietsoja ja riidankylväjä et tule milloinkaan pääsemäänkään.
Muuten, onhan se jo päivänselvää jotta rikolliset ja pahantekijät ne melkein aina yötä myöden tekevät pahat tekosensa, josta sinäkin, lievästi sanottuna, olet todella oivallinen esimerkki. Saathan sinä palvoa jumalaasi, Paavalia juuri kuten haluat, johan sen suomen lakikin takaa. Ja tottakait saat myöskin pitää ylijumalana sitä kirjaa joka on sotaisen ja murhanhimoisen rooman keisarin yksiä tekosia! Väkivalta on siis sinulle rakkaus. - henkilo olemukseltani
Trubaduuri kirjoitti:
En toteuta teorioita. Vaan taivaallisen Isän tahtoa!
Johonka asemaan sinä raukkamainen vihanlietsoja ja riidankylväjä et tule milloinkaan pääsemäänkään.
Muuten, onhan se jo päivänselvää jotta rikolliset ja pahantekijät ne melkein aina yötä myöden tekevät pahat tekosensa, josta sinäkin, lievästi sanottuna, olet todella oivallinen esimerkki. Saathan sinä palvoa jumalaasi, Paavalia juuri kuten haluat, johan sen suomen lakikin takaa. Ja tottakait saat myöskin pitää ylijumalana sitä kirjaa joka on sotaisen ja murhanhimoisen rooman keisarin yksiä tekosia! Väkivalta on siis sinulle rakkaus.vihaa sinuun eika muihinkaan en tunne [miksi tuntisin?]
Raamatun mukaan meidan tulisi vihata vain syntia..
tuo etta oikaisen 'hurujasi' ei pitaisi olla syy sinunkaan puhkuvaan vihaasi..
ja tuomiosi [vihasi tekee sinusta selvän piakkoin kirjoitat]ovat vain hyttysen surinaa..
Jumala on se joka maaraa ja hoitaa asiat et sina sorry..kuitenkin hyvaa paasiaista ystavaiseni.l-h
sillä sanassa sanotaan:
"Vielä taivasten valtakunta on nuotan kaltainen, joka heitettiin mereen ja kokosi kaikkinaisia kaloja. Ja kun se tuli täyteen, vetivät he sen rannalle, istuutuivat ja kokosivat hyvät astioihin, mutta kelvottomat he viskasivat pois. Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista." Matt 13:47-49
Nuotat lienevät näitä eri seurakuntia.
"Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä." 1 Kor 12:3
Tämä on ainoa mittari, jolla Raamattu opettaa mittaamaan uskoa.
Siunausta sinulle. Kysymyksesi on rakkauden Hengen siivittämä.- aloittaja
Teitä on lisää! Olen tuntenut itseni niin yksinäiseksi ja nyt olen saanut lohdun! Herra lisätköön rakkautta uskovien keskuudessa. Pyysin joskus rukouksessa Jumalalta, etten tarvitse mitään muita armolahjoja kuin rakastamisen armolahjan. Uskon, että se on kaiken avain ja ne muut ovat ikään kuin tukemassa tätä tärkeintä. "Suurin niistä on rakkaus".
Herra siunatkoon sinua myös!
- kristitty t
Jesus sanoi: "Joka Hänen Jeesuksen tykö käy. sitä Hän Jeesus ei heitä ulos!"
Käytännössä on tärkeää uskoa, niinkuin Jeesus opetti ja pyhien ihmisten yhteissä tilaisuuksissa käynti, pyhien yhteys, Jumalan Sana ja sakramentit sekä rukous!- aloittaja
Olen samaa mieltä. Ja jokainen kysyköön henkilökohtaista neuvoa Jeesukselta, jos vasta etsii sitä omaa uskovien yhteisöä.
Minä uskon myös, että Jumalan lapsia löytyy kaikista kristillisistä seurakunnista. Varmasti on myös sellaisia, jotka eivät ole halunneet mihinkään tiettyyn nimikkeeseen sitoutua. Tärkeintä on elää todeksi uskoaan, ja jakaa se uskovien veljien ja sisarien kanssa. Sana kuitenkin monessa kohdassa kehoittaa uskovien yhteyteen, oli se sitten seurakunnassa tai seurakunnan (rakennuksen) ulkopuolella. Kaikki me uskovat olemme osa Kristuksen ruumista :)
Kol. 3:12-13
"Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen. Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin."
Vaikka olisi moittimisen aihetta... Ja sitähän me aina löydämme :)
Toinen rakkaaksi tullut paikka:
Fil. 3:15-16
"Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!"
Samalla tiellä vaelletaan :)
Siunausta sinulle!- aloittaja
Totta tuokin, että Jeesukseen uskovia löytyy myös ihmisten nimeämien seurakuntien ulkopuolelta. Heitä on kirjoitellut tälläkin palstalla ja kovat nuhteet ovat saaneet siitä, etteivät ole mihinkään seurakuntaan sitoutuneet :( Ei se aina niin helppoa ole löytää uskovien yhteisöä, itsellänikin meni monta vuotta kierrellessä.Pääasia ettei nyt ihan yksin jää.
- Jumalan pieni köyhä
Osut aloituksellasi jo aika lähelle ongelmaa, usein asenne toisia ihmisiä kohtaan kertoo paljon omista uskomuksistamme.
Jos joku todellakin uskoo että taivaaseen menevät vain oikein tunnustuksensa määrittelevät ihmiset, siitä seuraa melko automaattisesti vääriä sanamuotoja käyttävien tuomitseminen.
Jos taas uskoo että pelastus on armosta, ilman yhtään tekoa tai tekemättä jättämistä, siitä seuraa helposti se, että voi pitää hengellisinä veljinään ja sisarinaan niitäkin ihmisiä jotka mielestäni ovat väärässä =)
Jos tietää olevansa Jumalan hyväksymä, on paljon enemmän voimaa myös toisten hyväksymiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6222598Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4162046Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H232020JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191586- 671544
Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641488- 1251260
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka231070Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.191034Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16988