HS Kuukausiliitteen Pääkaupunki-

sarjakuva.

15

1723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ideologia jyllää

      mutta korjattu versio on kyllä paljon todenmukaisempi

    • tai näin...

      Ei Muhametti ole riiviö.
      Hän on sianlihakriittinen.

      Ei Muhametti ole häirikkö
      Hän on kehitysoppikriittinen.

      Ei Muhametti ole huligaani
      Hän on sääntökriittinen.

      Ei Muhametti ole kaahari.
      Hän on sääntökriittinen.

      Ei Muhametti ole pukki.
      Hän on monogamiakriittinen.

      Ei Muhametti ole mölyapina.
      Hän on huomaavaisuuskriittinen.


      SUOMALAISET ULOS SUOMESTA!
      MUHAMETTI
      VIHREÄT - DE GRÖNA
      NUMERO 131313

      Anni Sinnemäki, hyväksyitte julkisen rasistin Vihreiden ehdokkaaksi, miksi?

      Ei Muhametti ole rasisti.
      Hän on suomikriittinen.

      • ...

        Ei Muhametti ole riiviö.
        Hän on sianliharajoitteinen.

        Ei Muhametti ole häirikkö
        Hän on kehitysoppirajoitteinen.

        Ei Muhametti ole huligaani
        Hän on sääntörajoitteinen.

        Ei Muhametti ole kaahari.
        Hän on nopeusrajoitteinen.

        Ei Muhametti ole pukki.
        Hän on parisuhderajoitteinen.

        Ei Muhametti ole mölyapina.
        Hän on huomaavaisuusrajoitteinen.


        SUOMALAISET ULOS SUOMESTA!
        MUHAMETTI
        VIHREÄT - DE GRÖNA
        NUMERO 131313

        Anni Sinnemäki, hyväksyitte julkisen rasistin Vihreiden ehdokkaaksi, miksi?

        Ei Muhametti ole rasisti.
        Hän on ystävärajoitteinen.


    • En ollenkaan väitä, etteikö maahanmuuttokeskustelua ole jostain suunnasta pyritty "vaikenemaan kuoliaaksi" - mutta tuo Hesa:n sarjis futaa kybällä.

      "Maahanmuuttokriittisiksi" on tälläkin palstalla kutsunut itseään niin kritiikkipuutteiset, epä-älylliset kuin kaiken lisäksi sekä lainsäädännöstä että maahanmuutosta tietämättömät kalistelijat, että tuloksena ei oikeastaan voi olla kuin ihan luonnollinen mielleyhtymä sarjakuvassa kuvattuihin tilanteisiin.

      Paras fiktio kuvaa todellisuutta paremmin kuin itse elämä.

      P.S. En väitä, eikö oikeanpuoleisellakin "muunnoksella" ole tiettyä relevanssia. Muistaa tulee kuitenkin, että arviointi siinäkin kohdistuu - niin kuin pitääkin - establishmenttiin - ei kansalaisiin.

      • etkö vieläkään

        tajua että ratkaiseva muutos koko kuviossa tapahtui kunnallisvaaleissa ja se saattaa olla parasta mitä Suomelle on tapahtunut kymmeniin vuosiin.

        Vaarana oli että vaikeneminen ja salailu olisi jatkunut ja turvat olisi todella tukittu niinkuin selvästi oli nähtävissä valtion syyttäjän ajamissa oikeudenkäynneissä.


      • etkö vieläkään kirjoitti:

        tajua että ratkaiseva muutos koko kuviossa tapahtui kunnallisvaaleissa ja se saattaa olla parasta mitä Suomelle on tapahtunut kymmeniin vuosiin.

        Vaarana oli että vaikeneminen ja salailu olisi jatkunut ja turvat olisi todella tukittu niinkuin selvästi oli nähtävissä valtion syyttäjän ajamissa oikeudenkäynneissä.

        Mikä on se laadullinen muutos, joka olisi luvassa?

        Vähintään vaikenemista on omasta mielestänikin tietyissä asioissa esiintynyt, mutta jos viittaat esim. Lehto-juttuun, niin en osaa kuvitella mitään muuta ratkaisua siihen kuin langettava. Joka on eri mieltä, niin ei mielestäni käsitä lain käytöstä paljoakaan. Tuomion tasosta voidaan ollakin sitten montaa mieltä.


      • aivotorakka
        Mover kirjoitti:

        Mikä on se laadullinen muutos, joka olisi luvassa?

        Vähintään vaikenemista on omasta mielestänikin tietyissä asioissa esiintynyt, mutta jos viittaat esim. Lehto-juttuun, niin en osaa kuvitella mitään muuta ratkaisua siihen kuin langettava. Joka on eri mieltä, niin ei mielestäni käsitä lain käytöstä paljoakaan. Tuomion tasosta voidaan ollakin sitten montaa mieltä.

        Pitäiskö olla vaan ihan hiljaa siitä.. kuka se oli?
        Ja siitä toisesta...kukaseoli?

        Laitatko linkin siitä langettavasta mistä senyt oli?


      • aivotorakka kirjoitti:

        Pitäiskö olla vaan ihan hiljaa siitä.. kuka se oli?
        Ja siitä toisesta...kukaseoli?

        Laitatko linkin siitä langettavasta mistä senyt oli?

        että vaikenemisen pitäisi olla jo historiaa.

        Mutta vastaa kysymykseeni?


    • Todella mielenkiintoinen sarjakuva, "Pääkaupunki". Se kertoo enemmän laatijoistaan kuin kuvattavastaan.

      Tarmo Koiviston ja hänen hengenheimolaistensa viha toisinajattelijoita kohtaan maahanmuuttaja-asioissa on niin kiihkoisaa, että se ei pysty enää purkautumaan edes nimellisesti huumoriksi, vaan on suoraa raivon huutoa. Ensimmäisiä murhatöitä ei tarvinne odottaa kauan.

      • sinä murhalla?

        Se on varma, että jos joku "kriittinen" käyttää väkivaltaa halla-ahokriittisiä vastaan, joutuvat ensinmainitut "kriittiset" todella ahtaalle.

        Koivisto on muuten tuossa vain piirtäjä. Hesarin toimittajat kirjoittavat Pääkaupunkia.

        Mutta kerrankin tuo oli purevan osuva ja hauska.


      • sinä murhalla? kirjoitti:

        Se on varma, että jos joku "kriittinen" käyttää väkivaltaa halla-ahokriittisiä vastaan, joutuvat ensinmainitut "kriittiset" todella ahtaalle.

        Koivisto on muuten tuossa vain piirtäjä. Hesarin toimittajat kirjoittavat Pääkaupunkia.

        Mutta kerrankin tuo oli purevan osuva ja hauska.

        Voisitko selittää, mikä sai sinut ajattelemaan, että minä uhkailisin jotakuta? Kirjoittamastani tekstistä sellaista ajatusta ei takuulla löydy. Ihmisellä on kuitenkin taipumus nähdä asioissa itselleen ominaisia piirteitä.

        Tai kuten äitivainajani asian ilmaisi:"Varas luulee kaikkia veljikseen ja huora sisarikseen".


      • ajatusrikoksen
        Sologdin kirjoitti:

        Voisitko selittää, mikä sai sinut ajattelemaan, että minä uhkailisin jotakuta? Kirjoittamastani tekstistä sellaista ajatusta ei takuulla löydy. Ihmisellä on kuitenkin taipumus nähdä asioissa itselleen ominaisia piirteitä.

        Tai kuten äitivainajani asian ilmaisi:"Varas luulee kaikkia veljikseen ja huora sisarikseen".

        Yhtä huonosti piiloteltua retoriikkaa kuin sillä ehdokkaalla jota Soini puolusti. Vai oletko itse kyseinen ehdokas?

        Yhtä hyvin minä voin kiistää etten epäillyt sinua, vaan kysyin että uhkailetko sinä.

        Epäsuora viittaus tuleviin murhiin. Täyttää rikokseen yllyttämisen kriteerit, josta on Suomen lain mukaan sama rangaistus kuin itse rikoksesta.


      • lkaslkj
        ajatusrikoksen kirjoitti:

        Yhtä huonosti piiloteltua retoriikkaa kuin sillä ehdokkaalla jota Soini puolusti. Vai oletko itse kyseinen ehdokas?

        Yhtä hyvin minä voin kiistää etten epäillyt sinua, vaan kysyin että uhkailetko sinä.

        Epäsuora viittaus tuleviin murhiin. Täyttää rikokseen yllyttämisen kriteerit, josta on Suomen lain mukaan sama rangaistus kuin itse rikoksesta.

        aina lakikirjaa, kun keskustelet jonkun kanssa, uhkailetko aina haasteella kun joku sanoo jotain mistä et pidä? Etkö muuten kuin uhkaamalla tai kiristämällä pysty puolustamaan omaa näkökantaasi? Jos toinen sanoo mitä ajattelee niin onko se aina rikos jos se ei sovi ajatusmaailmaasi? Sinusta tulisi varmasti "hyvä" vastaväittelijä väitöstilaisuuksiin, lol.

        Mahtaa olla ystäväpiirisi hienoa sakkia, juttutuokiot ovat varmasti samanlaisia kuin vaikkapa helluntailaisten iltamissa, huudetaan hallelujaa aina kun joku sanoo jotain, sillä senhän täytyy olla totuus, mutta auta armias jos joku poikkeaa linjasta niin silloin...
        Onko tässä jotain tuttua:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000336&posting=22000000036542677


      • Sologdin
        ajatusrikoksen kirjoitti:

        Yhtä huonosti piiloteltua retoriikkaa kuin sillä ehdokkaalla jota Soini puolusti. Vai oletko itse kyseinen ehdokas?

        Yhtä hyvin minä voin kiistää etten epäillyt sinua, vaan kysyin että uhkailetko sinä.

        Epäsuora viittaus tuleviin murhiin. Täyttää rikokseen yllyttämisen kriteerit, josta on Suomen lain mukaan sama rangaistus kuin itse rikoksesta.

        voisin jatkaa keskustelua pitkäänkin.

        "Epäsuora viittaus tuleviin murhiin. Täyttää rikokseen yllyttämisen kriteerit, josta on Suomen lain mukaan sama rangaistus kuin itse rikoksesta."

        Huvittaa nytkin, vaikka en erityisen iloisella tuulella olekaan. Keskustelu loppuu osaltani tämän lauseen lopussa olevaan pisteeseen.


      • oikein ymmärrä
        lkaslkj kirjoitti:

        aina lakikirjaa, kun keskustelet jonkun kanssa, uhkailetko aina haasteella kun joku sanoo jotain mistä et pidä? Etkö muuten kuin uhkaamalla tai kiristämällä pysty puolustamaan omaa näkökantaasi? Jos toinen sanoo mitä ajattelee niin onko se aina rikos jos se ei sovi ajatusmaailmaasi? Sinusta tulisi varmasti "hyvä" vastaväittelijä väitöstilaisuuksiin, lol.

        Mahtaa olla ystäväpiirisi hienoa sakkia, juttutuokiot ovat varmasti samanlaisia kuin vaikkapa helluntailaisten iltamissa, huudetaan hallelujaa aina kun joku sanoo jotain, sillä senhän täytyy olla totuus, mutta auta armias jos joku poikkeaa linjasta niin silloin...
        Onko tässä jotain tuttua:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000336&posting=22000000036542677

        Haasteesta mainitsit sinä, enkä minä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      178
      1731
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      864
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      445
    Aihe