Ettenkö muistais

Kutsun kuulen, nään
huojuu onnenpuut
matkaan kesään.

Onnen pesään
sielun kesään.

Kesään
ei vankeja ei vangitsijoita
aamun siivet päivään
iltaan yöhön suojan loi.

!..!..!

Väijyi miekka
kylmänvangeiks kylmiin juomiin
jäähileiks salvoiks.

Kylmäntimanteiks
kristalleiks tunteettomiks
hengitys kylmäks huurteeks
jäiseen helisevään sineen.

Selviytyäkseen kesään
unenhuoneen ovi aukeaa
sulaa jääkenttä
sulka yksitellen herää.

Kiteytynny jääks
rakkaudeks sulaa
kesän teille huojuville
taipuisille tanhuville

Ettenkö muistais

Sinne

10

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaru

      Tämän vuoden
      toivotuksia
      Sinulle Liisa

      • kaaru Sinä

        Ois kuis nokassas tois
        oljypuun lehvä?
        Kesää rakkautta kohti
        sielumme lento.

        Käsiäni onnesta
        yhteen hieron
        kiitospullia sulle.

        Tästä on hyvä jatkaa
        vuoden uudella tiellä
        lenkille kohta,
        on varmaa pakkasherra
        poskista nipistää.

        Kiitos vielä
        hyvää alkanutta viikkoa....Liisa


    • *MURUKULTA*

      Ettenkö muistaisi,, ja kauniisti 'muistat'
      sanoin - rivin- säkein niin kauniitten!
      Jälleen hieno runo Liisa kerrassaan, kuulee kuinka runo pulppuaa sinun sisältä,
      omin hienoin tuntein ja laskeutuu paperille!

      Kirpakasta pakkaspvästä vilkuttaa Murukulta Suomiäidin lanteilta sinne Suomiäidin helmaan! :D

      • Kuulet et ihan pulppuaa?
        Kesää missä virtaa nuo,
        kirkkaat iloisesti juoksevat,
        toivonlaulut, kutsuvat uudestaan.
        Muistan ovea,
        vihannoi laaksot pellot,
        rakkaus sirotellu,
        valon teitä niille,
        saattelee sydämiä särkyneitä.

        MURUKULTA
        sydämellinen kiitos viestis lämmitti.
        Sinulle teilles Hyvää Loppiaista..Liisa


    • mies-v57

      On helppo myöntää että kaipaan häntä,
      niin kuin jäätynyt hiekkaranta kesää
      ja lämmintä vettä. Kuin lennossaan väsynyt
      lintu lepo oksaa. Uupunut ihminen lohdullista
      sanaa toiselta ihmiseltä. Kosketusta.

      Itkenkin ikävääni ja jos ne kerääntyisi
      samaan kohtaan, niistä muodostuisi virta.
      Suolainen putous joka kertoisi ääneen,
      miten suuri on kaipuuni. Kuinka syvällä
      minussa se elää. Joka päivä.

      Kuitenkin minä toisinaan hänelle hymyilen.
      Ja tiedän että hänen hyvä. Tunnen että
      hän tanssii kanssa enkeleiden. Kaitsee
      Rakkaudellaan taivaan vuohen. Eikä minua
      tule koskaan unohtamaan. Eikä mitä olimme.

      Kerran kun minun aikani on täysi, vaellukseni
      jossain määrätty tiensä päähän, minä tulen
      hänet taas tapaamaan. Näemme jälleen
      pitkästä aikaa ja alamme uudella aikaa
      toisiamme Rakastamaan. Siksi hymyilen.

      Enkeleille ja kuolemattomalle Rakkaudelle.


      http://www.youtube.com/watch?v=ZNgSlfz4ILU


      Kiitos runostasi.

      Toisinaan ihminen jähmettyy
      ja puutuu kokonaan.

      Yksi sanakin tuntuu olevan
      liikaa. Lause kuin avaruus.
      Keskustelu ikuisuus.

      Rakkaus kaiken ja kaikki
      nöyristää.

      Koskettavaa ja kaunista,
      erilaistakin, tekstisi.

      Runoa isolla ärrällä.

      Runoa aidoimmillaan säkeinä,
      tekstinä, ajateltuna.

      Ei voi olla ihastumatta.

      Hieno runo sinulta.

      Voimia valkoiseen ja
      kuuraiseen päivääsi.

      • Mis jäätyneet siivet paikoillaan,
        toivonsäde lankeaa ja
        avautuu kesään tie,sinne vie.

        Ehkä muisti siivet,
        sivalluksia kylmien tuulien,
        iskuja vastenkasvojen,
        irrottautuessa sulan yksitellen?

        Niinhän elämäntien
        erilaisisuutta sielä hyvinki paljon.
        Ois kauheeta jos ois suoraa putkee,
        katoais elämän ote, mielenkiinto sammuis.

        mies-57
        Upeasta runostas, niissä sydämen askelia.
        Joissa henkii valon tietä,
        ylitetty vuoria jyrkänteitä, alas.

        Kokonaisuus laulun myötä
        lämmin kiitos pakkasaamusta.
        Hyvää Loppiaista...Liisa


    • lindalinda1

      joka on täynnään katseenvangitsijoita.

      Kylmäntimantit, kristallit ja helisevä sini.
      Unenhuoneen aukeaminen ja rakkauden sulaminen
      huojuville taipuisille tanhuville, tuossa vain
      muutamia lainauksia runostasi.

      Kaunista ja herkkää, niin kuin Sinä sen vain kir-
      joittaa taidat Liisukka.

      Kiitos lukunautinnosta.

      • Aamun tanhuville , oksille kuuraisille.
        Inspiroi esiin kiteisks timanteiks.
        Perhonen
        sekös jo heränny, kesken talven?
        Johan olinki oottannu,
        koska vois niin lentää?
        Ettei nämä ajanjäät vanginaan
        vois loimilankojani enää pitää?

        lindalindal1
        Etees tupsahdan ja itsessä koen
        kesää miss ei oo vankeja, ei vangitsijoita.
        Siihen uskoen ja muittenki elää,
        Sinä niin kauniin kuvan palautteessas,
        sydämeni seiniin, kiitos jää.

        Juhlat Loppiaiseen loppuu
        aurinkoista päivää huurteisin oksin...Liisa miettein


    • Kesäänkin ennättää viemään.
      Runosi oli ihanaa luettavaa.
      Ja kaunista Uutta Runovuotta vielä kerran Liisukka @?@

      • Odotuksessa kapaloituna,
        huurteisessa puvussaan,
        narskahtavassa lumessa,
        vielä hetki,
        kesäsiiville toiviontie.

        Margitta
        Sinutki vesien kutsuvien luo,
        mikä riemu, suuri huuto....IHANAA!!!
        Hymy ei oo jäässä, Liisa kiittää

        Hyvää loppiaista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe