SK 12/09 oikoo Ahvenanmaalla

omistuksesta

SK:ssa nro 12 Kirjeitä -palstalla 20.3.2009 J-E Eriksson oikoo SK 10/2009 lehdessä ollutta Antti Rekolan juttua maan ostamisesta Ahvenanmalla.

SK 12/2009:ssa siis J-E Eriksson oikoo sivulla 58 Ahvenanmaalla kiinteän omaisuuden ostamista ja omistamista sanoen ettei 5v asumisssääntö koskisikaan kaikkea kiinteän omaisuuden ostoa. Kaavoitetulla alueella kuulemma saisi ostaakin vaikkapa asunnon kuka tahansa EU maan kansalainen. Vain rantapalstoille ja kaavan ulkopuolella oleville alueille vaaditaan Suomen kansalaisuus ja 5 vuoden asuminen saaripahasilla.

Loppuun suora lainaus lehdestä:

"Ahvenanmaalle ei ohjata valtion tukiaisia. Ahvenanmaa saa valtion budjetista 0.45 prosenttia, joka vastaa asukasluvun suhdetta koko maan väestöön. Tämä ei ole "lahja", vaan täällä kerätyt verot ja maksut päätyvät Helsinkiin, josta aikanaan ne saadan takaisin."

6

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakituisesti Ahvenanmaalla asuva (tai muuttava) saa ostaa kaavoitetulta alueelta tontin. Kyllähän tämän pitäisi kaikkien tiedossa olla (joten ei mitään "kuulemma saisi",vaan ihan tosiasia).
      Ahvenamaa maksaa veronsa mantereelle ja saa takaisin sen 0,45 %, Suomi hyötyy Ahvenanmaasta, ei päinvastoin.

      • Euroopassa

        Kertoisit vielä kuinka Ahvenanmaa oli 20 vauraimman alueen joukossa Euroopassa?

        Kyllä tukiaisia on kupattu monesta lähteestä.

        Se viinimaa -hanke oli kaiken huippu ja siihen jo hallituskin puuttui!

        Haetaan vaikean alueen tukia eli ns. vuoristotukea ja samalla statusta viinituottajaksi.


      • jos ei ole
        Euroopassa kirjoitti:

        Kertoisit vielä kuinka Ahvenanmaa oli 20 vauraimman alueen joukossa Euroopassa?

        Kyllä tukiaisia on kupattu monesta lähteestä.

        Se viinimaa -hanke oli kaiken huippu ja siihen jo hallituskin puuttui!

        Haetaan vaikean alueen tukia eli ns. vuoristotukea ja samalla statusta viinituottajaksi.

        lähdeviitettä niin mitä valehtelet


      • säästäväisyys kunniaan!
        Euroopassa kirjoitti:

        Kertoisit vielä kuinka Ahvenanmaa oli 20 vauraimman alueen joukossa Euroopassa?

        Kyllä tukiaisia on kupattu monesta lähteestä.

        Se viinimaa -hanke oli kaiken huippu ja siihen jo hallituskin puuttui!

        Haetaan vaikean alueen tukia eli ns. vuoristotukea ja samalla statusta viinituottajaksi.

        Eikös esim. monet varustamot ole rekisteröity Ahvenanmaalle jo ihan veroetujenkin vuoksi. Varustamoteollisuuden tukiaiset maksetaan yhteisistä varoista, mutta niiden tuotot tietysti menevät kuntiin joissa ne ovat kirjoilla. Ahvenanmaan pieni työttömyys selittyy hyvin kehittyneellä byrokratialla. Siellä on niin vähälle väestölle niin paljon kuntia, että melkoinen osa väestöstä työllistyy ihan paperinpyörittäjänä.


      • eikä horoo
        säästäväisyys kunniaan! kirjoitti:

        Eikös esim. monet varustamot ole rekisteröity Ahvenanmaalle jo ihan veroetujenkin vuoksi. Varustamoteollisuuden tukiaiset maksetaan yhteisistä varoista, mutta niiden tuotot tietysti menevät kuntiin joissa ne ovat kirjoilla. Ahvenanmaan pieni työttömyys selittyy hyvin kehittyneellä byrokratialla. Siellä on niin vähälle väestölle niin paljon kuntia, että melkoinen osa väestöstä työllistyy ihan paperinpyörittäjänä.

        jeeeees


      • tietoa!
        säästäväisyys kunniaan! kirjoitti:

        Eikös esim. monet varustamot ole rekisteröity Ahvenanmaalle jo ihan veroetujenkin vuoksi. Varustamoteollisuuden tukiaiset maksetaan yhteisistä varoista, mutta niiden tuotot tietysti menevät kuntiin joissa ne ovat kirjoilla. Ahvenanmaan pieni työttömyys selittyy hyvin kehittyneellä byrokratialla. Siellä on niin vähälle väestölle niin paljon kuntia, että melkoinen osa väestöstä työllistyy ihan paperinpyörittäjänä.

        "Eikös esim. monet varustamot ole rekisteröity Ahvenanmaalle jo ihan veroetujenkin vuoksi. "

        Minkä veroetujen? Älä panttaa tietoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe