SK:ssa nro 12 Kirjeitä -palstalla 20.3.2009 J-E Eriksson oikoo SK 10/2009 lehdessä ollutta Antti Rekolan juttua maan ostamisesta Ahvenanmalla.
SK 12/2009:ssa siis J-E Eriksson oikoo sivulla 58 Ahvenanmaalla kiinteän omaisuuden ostamista ja omistamista sanoen ettei 5v asumisssääntö koskisikaan kaikkea kiinteän omaisuuden ostoa. Kaavoitetulla alueella kuulemma saisi ostaakin vaikkapa asunnon kuka tahansa EU maan kansalainen. Vain rantapalstoille ja kaavan ulkopuolella oleville alueille vaaditaan Suomen kansalaisuus ja 5 vuoden asuminen saaripahasilla.
Loppuun suora lainaus lehdestä:
"Ahvenanmaalle ei ohjata valtion tukiaisia. Ahvenanmaa saa valtion budjetista 0.45 prosenttia, joka vastaa asukasluvun suhdetta koko maan väestöön. Tämä ei ole "lahja", vaan täällä kerätyt verot ja maksut päätyvät Helsinkiin, josta aikanaan ne saadan takaisin."
SK 12/09 oikoo Ahvenanmaalla
6
242
Vastaukset
Vakituisesti Ahvenanmaalla asuva (tai muuttava) saa ostaa kaavoitetulta alueelta tontin. Kyllähän tämän pitäisi kaikkien tiedossa olla (joten ei mitään "kuulemma saisi",vaan ihan tosiasia).
Ahvenamaa maksaa veronsa mantereelle ja saa takaisin sen 0,45 %, Suomi hyötyy Ahvenanmaasta, ei päinvastoin.- Euroopassa
Kertoisit vielä kuinka Ahvenanmaa oli 20 vauraimman alueen joukossa Euroopassa?
Kyllä tukiaisia on kupattu monesta lähteestä.
Se viinimaa -hanke oli kaiken huippu ja siihen jo hallituskin puuttui!
Haetaan vaikean alueen tukia eli ns. vuoristotukea ja samalla statusta viinituottajaksi. - jos ei ole
Euroopassa kirjoitti:
Kertoisit vielä kuinka Ahvenanmaa oli 20 vauraimman alueen joukossa Euroopassa?
Kyllä tukiaisia on kupattu monesta lähteestä.
Se viinimaa -hanke oli kaiken huippu ja siihen jo hallituskin puuttui!
Haetaan vaikean alueen tukia eli ns. vuoristotukea ja samalla statusta viinituottajaksi.lähdeviitettä niin mitä valehtelet
- säästäväisyys kunniaan!
Euroopassa kirjoitti:
Kertoisit vielä kuinka Ahvenanmaa oli 20 vauraimman alueen joukossa Euroopassa?
Kyllä tukiaisia on kupattu monesta lähteestä.
Se viinimaa -hanke oli kaiken huippu ja siihen jo hallituskin puuttui!
Haetaan vaikean alueen tukia eli ns. vuoristotukea ja samalla statusta viinituottajaksi.Eikös esim. monet varustamot ole rekisteröity Ahvenanmaalle jo ihan veroetujenkin vuoksi. Varustamoteollisuuden tukiaiset maksetaan yhteisistä varoista, mutta niiden tuotot tietysti menevät kuntiin joissa ne ovat kirjoilla. Ahvenanmaan pieni työttömyys selittyy hyvin kehittyneellä byrokratialla. Siellä on niin vähälle väestölle niin paljon kuntia, että melkoinen osa väestöstä työllistyy ihan paperinpyörittäjänä.
- eikä horoo
säästäväisyys kunniaan! kirjoitti:
Eikös esim. monet varustamot ole rekisteröity Ahvenanmaalle jo ihan veroetujenkin vuoksi. Varustamoteollisuuden tukiaiset maksetaan yhteisistä varoista, mutta niiden tuotot tietysti menevät kuntiin joissa ne ovat kirjoilla. Ahvenanmaan pieni työttömyys selittyy hyvin kehittyneellä byrokratialla. Siellä on niin vähälle väestölle niin paljon kuntia, että melkoinen osa väestöstä työllistyy ihan paperinpyörittäjänä.
jeeeees
- tietoa!
säästäväisyys kunniaan! kirjoitti:
Eikös esim. monet varustamot ole rekisteröity Ahvenanmaalle jo ihan veroetujenkin vuoksi. Varustamoteollisuuden tukiaiset maksetaan yhteisistä varoista, mutta niiden tuotot tietysti menevät kuntiin joissa ne ovat kirjoilla. Ahvenanmaan pieni työttömyys selittyy hyvin kehittyneellä byrokratialla. Siellä on niin vähälle väestölle niin paljon kuntia, että melkoinen osa väestöstä työllistyy ihan paperinpyörittäjänä.
"Eikös esim. monet varustamot ole rekisteröity Ahvenanmaalle jo ihan veroetujenkin vuoksi. "
Minkä veroetujen? Älä panttaa tietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34761ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10550