minkälaista on taivaassa

äöö...

Saako siellä syödä, nukkua, pelata pleikkaa ja tietokonetta saako oman kodin? Vai onko se vaan pilven päällä kävelemistä ja sen päällä nukkumista?

19

1967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qerthwerht5

      Jos pysytään inhimillisessä näkökulmassa, niin inhimillisesti edes "sinä" ei ole "taivaassa" olemassa. Kaikki "maallinen", eli suomeksi materiaan ja siten aikaan liittyvä on loppu; "kaikki on tehty uudeksi, eikä entiset ajatukseen astu".

      • tgcwgre

        On olemassa ihmisiä, jotka kertovat kuolemanlähikokemuksista ja käyneensä taivaassa, ja heidän kertomuksissaan se on ihan normaali paikka. Eli siis luontoa, taloja, tavallista elämää, mutta tietysti onnellista ja merkityksellistä oloa. Taivaassa on näiden kokemusten mukaan mielettömästi värejä ja loistavaa valoa, ja vähän kuin ilotulitusta, eli se ei ole mikään valkoinen pumpulinen paikka kuten usein ajatellaan. Siellä on myös tietysti enkeleitä, jotka tekevät työtä Jumalalle, sekä Jeesus asustaa siellä ja on Jumalan kanssa taivaan johtaja, jota kaikki rakastavat. Taivas on siis mukavin ja kivoin paikka kaikista, ei suinkaan tylsä tai pitkäveteinen.

        Joidenkin kokemusten mukaan olisi olemassa erilaisia taivaan "tasoja". Joissakin olisi sellaisia henkiä, joita kiinnostaa vaikkapa tieteellinen totuuden etsintä ja he uppoutuvat puuhiinsa taivaallisissa kirjastoissa. Eli he ovat olleet niin hyviä, että ovat päässeet mukavaan paikkaan, mutta toisaalta ajatukset sen verran maallisia, etteivät ole kohonneet tämän meidän maailmankatsomuksensa yläpuolelle. Siellä ylimmässä tasossa olisi Jumalan läheisyys, eli se olisi paikka, jonne menevät sellaiset sielut, joiden mielenkiinto suuntautuu hengellisiin asioihin.

        Jos osaat lukea englantia, niin voit vaikka googlata joitakin kirjoja, suomeksi niitä on käännetty hirveän vähän oman kokemukseni perusteella.


    • 6+16

      Ei tarvitse kuin tutkia millaisissa oloissa eli se lähi-idän paimentolaiskansa josta juutalaisuus ja sittemmin kristinusko syntyi. Lisää siihen hyvinvointia ja onnellisuutta (ruokaa, suojaa ja turvaa naapuriheimoilta) niin ollaan jo lähellä taivasta. Voit kokeilla sitä vaikka itsekin: mene metsään telttailemaan pariksi viikoksi ja koe taivaan autuus.

      • Jeesus on Pelastaja

        Jos haluaa tietää millaista taivaassa on, Raamattu on siihen luotettavin tietolähde.Eniten taivaasta puhutaan Raamatussa Johanneksen ilmestyksessä.

        Tässä muutama Raamatun kohta aiheesta taivas:

        "Älköön teidän sydämenne olko levoton .Uskokaa Jumalaan,ja uskokaa Minuun.Minun Isäni kodissa on monta huonetta.Ellei niin olisi,sanoisinko teille,että menen valmistamaan teille sijaa?
        Vaikka Minä menenkin valmistamaan teille sijaa,tulen Minä takaisin ja otan teidät luokseni,että tekin olisitte siellä missä Minä olen."Joh.14:2-3

        "Me pääsemme lepoon,me,jotka tulimme uskoon."Hebr.4:3

        "Katso Jumalan maja ihmisten keskellä!Ja Hän on asuva heidän keskellänsä,ja he ovat Hänen kansansa ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan;
        ja Hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä,eikä kuolemaa ole enää oleva,eikä murhetta eikä parkua eikä kipua,sillä kaikki entinen on mennyt.
        Ja valtaistuimella istuva sanoi:"Uudeksi Minä teen kaiken."Ilm.21:3-5


      • Aritta
        Jeesus on Pelastaja kirjoitti:

        Jos haluaa tietää millaista taivaassa on, Raamattu on siihen luotettavin tietolähde.Eniten taivaasta puhutaan Raamatussa Johanneksen ilmestyksessä.

        Tässä muutama Raamatun kohta aiheesta taivas:

        "Älköön teidän sydämenne olko levoton .Uskokaa Jumalaan,ja uskokaa Minuun.Minun Isäni kodissa on monta huonetta.Ellei niin olisi,sanoisinko teille,että menen valmistamaan teille sijaa?
        Vaikka Minä menenkin valmistamaan teille sijaa,tulen Minä takaisin ja otan teidät luokseni,että tekin olisitte siellä missä Minä olen."Joh.14:2-3

        "Me pääsemme lepoon,me,jotka tulimme uskoon."Hebr.4:3

        "Katso Jumalan maja ihmisten keskellä!Ja Hän on asuva heidän keskellänsä,ja he ovat Hänen kansansa ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan;
        ja Hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä,eikä kuolemaa ole enää oleva,eikä murhetta eikä parkua eikä kipua,sillä kaikki entinen on mennyt.
        Ja valtaistuimella istuva sanoi:"Uudeksi Minä teen kaiken."Ilm.21:3-5

        eivät tarkoita taivasta vaan sitä elämää minkä saa kun on löytänyt rakkauden (valaistunut).


      • 17+15
        Jeesus on Pelastaja kirjoitti:

        Jos haluaa tietää millaista taivaassa on, Raamattu on siihen luotettavin tietolähde.Eniten taivaasta puhutaan Raamatussa Johanneksen ilmestyksessä.

        Tässä muutama Raamatun kohta aiheesta taivas:

        "Älköön teidän sydämenne olko levoton .Uskokaa Jumalaan,ja uskokaa Minuun.Minun Isäni kodissa on monta huonetta.Ellei niin olisi,sanoisinko teille,että menen valmistamaan teille sijaa?
        Vaikka Minä menenkin valmistamaan teille sijaa,tulen Minä takaisin ja otan teidät luokseni,että tekin olisitte siellä missä Minä olen."Joh.14:2-3

        "Me pääsemme lepoon,me,jotka tulimme uskoon."Hebr.4:3

        "Katso Jumalan maja ihmisten keskellä!Ja Hän on asuva heidän keskellänsä,ja he ovat Hänen kansansa ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan;
        ja Hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä,eikä kuolemaa ole enää oleva,eikä murhetta eikä parkua eikä kipua,sillä kaikki entinen on mennyt.
        Ja valtaistuimella istuva sanoi:"Uudeksi Minä teen kaiken."Ilm.21:3-5

        Ilmeisesti et tarkoittanut käyttää sanaa maja, sillä kuten sanakirjasta voit todeta, se tarkoittaa pientä yksinkertaista tilapäiskäyttöön tarkoitettua oleskelusuojaa. Tämä sopii hyvin yhteen paimentolaiskansan ajatusmaailman kanssa, mutta taivasten valtakunnalta tulisi voida odottaa enemmän. Myös tuo "KAIKKI ENTINEN ON MENNYT" kohta vaivaa jonkin verran, moniko todella haluaa luopua kaikesta tuntemastaan tutusta ja aloittaa aivan alusta.


      • Jeesus on Pelastaja
        17+15 kirjoitti:

        Ilmeisesti et tarkoittanut käyttää sanaa maja, sillä kuten sanakirjasta voit todeta, se tarkoittaa pientä yksinkertaista tilapäiskäyttöön tarkoitettua oleskelusuojaa. Tämä sopii hyvin yhteen paimentolaiskansan ajatusmaailman kanssa, mutta taivasten valtakunnalta tulisi voida odottaa enemmän. Myös tuo "KAIKKI ENTINEN ON MENNYT" kohta vaivaa jonkin verran, moniko todella haluaa luopua kaikesta tuntemastaan tutusta ja aloittaa aivan alusta.

        Lähes kaikissa tuntemissani suomalaisissa Raamatun käännöksissä käytetään alkutekstin(kreikka) sana
        "Skene" suomennoksena sanaa "maja",ulkomaisissa Raamatun käännöksissä sanaa tabernacle/tabernaakkeli.Kolmessa löytämässäni käännöksessä(KR 1992,World english Bible ja Norsk Bibelen 1930)
        käytettiin sanaa asumus/asuinsija.

        Kaikki entinen on mennyt--kohta vaivasi? Edelliset sanat selittävät asiaa:
        "Hän on pyyhkivä pois kaiki kyyneleet heidän silmistänsä,eikä kuolemaa ole enää oleva,eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva"
        Siis kaikki kurjuus mikä tässä elämässä on jää taakse.Minusta se kuullostaa upealta!


    • Brina

      Siellä on just sellaista kuin uskot siellä olevan! Omat uskomuksesi ja ajatuksesi luovat itsellesi 'sopivan' taivaspaikan. Mutta siellä kaikki on vieläkin häilyvämpää kuin täällä, koska kaikki muttuu siellä ajatusten tahdissa!

      Siis "taivaassa" eli kuoleman jälkeisessä olotilassakaan ei ole mitään pysyvää eikä ikuista, sillä myös siellä kaikki on jatkuvan muutoksen/evoluutioprosessin vaikutuksen alla. Mikään ajateltu ja näin ollen "luotu" ei ole pysyvää niin taivasmaailmoissa kuin fyysisen maailmankaikkeuden puolella (kaikki 'ilmennyt' on pelkkää ohjattua energioiden 'leikkiä'). Ainoa, mikä on ikuista on meissäkin kaiken olemisemme taustalla oleva "Tietoisuus", jonka luonne kaikessa "ilmentyneessä" on lisääntyvää/kasvavaa loputtomine mahdollisuuksineen ja vain "Alkulähteessä"/Jumalassa se on täydellistä ja muuttumatonta.

      • on hyvä

        Taivaassa on hyvin erilaista kuin maan päällä. Ja kuitenkin monessa asiassa samanlaista. Luomisen jälkeinen maailma on luultavasti muistuttanut taivasta. Syntiinlankeemuksen jälkeen tuli kuolema ja tämä maailma alkoi rikkoutua yhä enemmän. Vedenpaisumuksen jälkeen on vaikea enää edes kuvitella alkuperäistä maapalloa.

        Taivaan erilaisuus lähtee siitä, että kuolema ei ole kiusana eikä muunlainenkaan rappeutuminen. Ja hupenevan ajan sijasta on käytössä ikuisuus. Jos ei kuoleman ja ajan vähyyden vuoksi ole kiirettä, ei esim. tarvita autoja tai puhelimia, jotka ovat tärkeitä ajan säästön vuoksi. Vaikea ilmasto ei ole ongelmana, joten asumuksien ei tarvitse olla samanlaisia kuin maan päällä. Raamatun mukaan taivaassa kuitenkin toimitaan ja hallitaan, so. on virkoja ja tehtäviä. Taivaassa voidaan olla tärkeässä tai vähemmän tärkeässä tehtävässä. Raamattu kuitenkin sanoo, että vähäisin taivaassa on suurempi kuin suurin maan päällä.

        Taivaaseen pääsyn edellytys on sovinto Jumalan kanssa, syntien anteeksi saaminen. Millaisessa asemassa ihminen taivaassa on, näyttäisi riippuvan siitä, millaisen elämän on elänyt. Jumalan valtakunnan työssä ansioitunut saa taivaassa palkkion. Elämänsä viime hetkillä uskonratkaisun tehnyt pääsee taivaaseen, mutta vailla kertyneitä ansioita ja päätyy vähäisempään tehtävään ja asemaan.


      • vfdd
        on hyvä kirjoitti:

        Taivaassa on hyvin erilaista kuin maan päällä. Ja kuitenkin monessa asiassa samanlaista. Luomisen jälkeinen maailma on luultavasti muistuttanut taivasta. Syntiinlankeemuksen jälkeen tuli kuolema ja tämä maailma alkoi rikkoutua yhä enemmän. Vedenpaisumuksen jälkeen on vaikea enää edes kuvitella alkuperäistä maapalloa.

        Taivaan erilaisuus lähtee siitä, että kuolema ei ole kiusana eikä muunlainenkaan rappeutuminen. Ja hupenevan ajan sijasta on käytössä ikuisuus. Jos ei kuoleman ja ajan vähyyden vuoksi ole kiirettä, ei esim. tarvita autoja tai puhelimia, jotka ovat tärkeitä ajan säästön vuoksi. Vaikea ilmasto ei ole ongelmana, joten asumuksien ei tarvitse olla samanlaisia kuin maan päällä. Raamatun mukaan taivaassa kuitenkin toimitaan ja hallitaan, so. on virkoja ja tehtäviä. Taivaassa voidaan olla tärkeässä tai vähemmän tärkeässä tehtävässä. Raamattu kuitenkin sanoo, että vähäisin taivaassa on suurempi kuin suurin maan päällä.

        Taivaaseen pääsyn edellytys on sovinto Jumalan kanssa, syntien anteeksi saaminen. Millaisessa asemassa ihminen taivaassa on, näyttäisi riippuvan siitä, millaisen elämän on elänyt. Jumalan valtakunnan työssä ansioitunut saa taivaassa palkkion. Elämänsä viime hetkillä uskonratkaisun tehnyt pääsee taivaaseen, mutta vailla kertyneitä ansioita ja päätyy vähäisempään tehtävään ja asemaan.

        Vastasin tuohon ekana, mutta tämä vielä... Vaikeahan sitä on kenenkään tietää millaista taivaassa on, mutta nuo yllä olevat vastaukset eivät tunnu ihan olevan asiasta perillä. Suosittelen tosiaan lukemaan kuolemanrajakokemuksia läpikäyneiden kertomuksia, niistä saa todennäköisesti parhaan kuvan asiasta.
        Tässä muutamia englanniksi:

        http://bibleprobe.com/nde-chinese-woman.htm
        http://www.6bigangels.com/
        http://www.near-death.com/experiences/research18.html
        http://en.wikipedia.org/wiki/Return_to_Tomorrow


    • 42

      Minun taivaani on rauha. Sillä kerran, kun minä väsyn ja liekkini vihdoin hiipuu, tahdon löytää hiljaisen lehdon, jonne voin asettua nukkumaan. Kuvittelen mieleeni Bachelbellin kaanonin ja nukahdan viimeiseen lepoon. Sitten, minä en tarvitse enää mitään.

    • Anonyymi

      Minä päättänyt että minä jos joskus kuolisin nukkuessa ja sitten pääsen taivaaseen minun edesmenneiden läheisten luokse

    • Anonyymi

      Taivaassa ei enää naida, eikä mennä miehelle, vaan siellä ollaan kuin enkelit taivaassa palvellen kokmiyhteistä Jumalaa. Siellä ei ole enää syntiä ja saastaisuutta. Ken uskoo henkilökohtaisesti Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä pääsee sinne kuoltuaan. Uskotko sen? Minä uskon. Amen !

      • Anonyymi

        Onkohan Taivaassa matkailutoimistoa, josta voi varata tutustumiskäyntejä enkelien luo? Olisi mielenkiintoista nähdä, miten he palvelevat kokmiyhteistä Jumalaa!


    • Anonyymi

      "sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä."
      Room. 14:17

    • Anonyymi

      Tässä eräs opettavainen tarina.

      Kerran kauan sitten tapahtui sydäntäsärkevä tragedia. Pikkupoika, nimeltä Timmy, ja hänen äitinsä, Sarah, joutuivat kauhistuttavan murhenäytelmän uhreiksi, kun murhaaja, Alex, teki hirvittävän teon. Alex oli menettänyt järkensä ja kärsi syvistä pimeyden voimista, jotka ajoivat hänet murhaamaan nämä viattomat ihmiset.

      Myöhemmi Taivaassa, paikassa täynnä rakkautta ja anteeksiantoa, Timmy ja Alex kohtasivat odottamattomasti. Timmy, joka oli saanut taivaassa uuden elämän täynnä onnea ja iloa, katseli Alexia ihmetellen. Hän ei tunnistanut miestä, joka oli riistänyt häneltä ja äidiltään elämän maan päällä.

      "Tiedätkö, kuka minä olen?" Timmy kysyi uteliaana.

      Alex käänsi katseensa maahan häpeän vallassa. "Kyllä, tiedän kuka olet. Olen syvästi pahoillani siitä, mitä tein sinulle ja äidillesi. En voi koskaan pyytää tarpeeksi anteeksi tekojani."

      Timmy katseli Alexia hetken hiljaisena ja mietteliäänä. "Mutta miksi äitini ei ole täällä? Hän oli hyvä ja rakastava. Miksi hän ei saanut tulla tänne kanssamme?"

      Alexin kasvoille nousi surullinen ilme. "Se on minun syytäni. Taivaaseen pääseminen nimittäin vaatii vain uskon. Äitisi ei uskonut samalla tavalla kuin minä."

    • Anonyymi

      Siellä taivaassa, pilvien reunoilla on ulko-wc:t, jossa voi aina käydä hoitamassa tarpeensa siten, että tuotokset sataa tänne maanpinnalle.

      Siinä saa kuolleiden haukkujatkin uutta ajateltavaa, kun taivaalta sataa pökälettä niskaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe