HS: Totaali ei kelpaa kaikille työnantajille

Ei nimimerkkiä

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Totaalikieltäytyjä ei kelpaa kaikille työnantajille/1135260653172

Miettikäähän muutaman kerran kaikki totaalikieltäytymistä harkitsevat, että kannattaako moiseen "ihmisoikeustaisteluun" (huokaus) ryhtyä. Ei se intin tai sivarin käyminen niin paha juttu ole. Elämän aikana joudut huomattavasti pahempiakin asioita taatusti kokemaan.

27

879

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrhd

Tuskin ne luuserit mitään työuraa edes miettii. Taitavat mielummin vouhottaa jossain vapaakatto järjestössä veronmaksajien rahoilla. Eipä silti jos mulla olisi firma en tuota sakkia töihin ottaisi.

• pena.d

Stereotypioita ilman perää.

Onko sana vakaumus tuttu? Vakaumus rauhan puolesta vaikka aseen edessä? Todellista pelkuruutta on hyväksyä muiden sanat totuutena ja seurata kuin koira. Viisas tekee valinnan, johonka moraali kumpuaa hänen sisältään.

Luuletteko myös todella, että jokainen jää Suomeen loppuelämäkseen? Tiesittekö, että ulkomailla tuollaisella ei edes ole merkitystä. Ja loppuun voin todeta, armeijan käynyt siitä ylpeilevä ei myöskään kelpaa kaikille työnantajille. Joten mikä oli koko ketjun idea?

• Vitun.Tyhmä

piilohomoja, jokka haluis samaan poteroon pimeässä metsässä jonkun homon tai selkäänampujan kanssa. Maanpettureita, jokka haluaa kouluttaa kapinallisetkin tappajiksi melkein pakottamalla. Lisäksi vievät armeijalta kaikki rahat jonninjuotavaan toimintaan, jotta maassa ei olisi minkäänlaista toimivaa puolustusta.

Uraa! Tämä vitun tyhmien maa.

• pena.d kirjoitti:

Stereotypioita ilman perää.

Onko sana vakaumus tuttu? Vakaumus rauhan puolesta vaikka aseen edessä? Todellista pelkuruutta on hyväksyä muiden sanat totuutena ja seurata kuin koira. Viisas tekee valinnan, johonka moraali kumpuaa hänen sisältään.

Luuletteko myös todella, että jokainen jää Suomeen loppuelämäkseen? Tiesittekö, että ulkomailla tuollaisella ei edes ole merkitystä. Ja loppuun voin todeta, armeijan käynyt siitä ylpeilevä ei myöskään kelpaa kaikille työnantajille. Joten mikä oli koko ketjun idea?

>>Onko sana vakaumus tuttu? Vakaumus rauhan puolesta vaikka aseen edessä? Todellista pelkuruutta on hyväksyä muiden sanat totuutena ja seurata kuin koira. Viisas tekee valinnan, johonka moraali kumpuaa hänen sisältään.

Näinhän se menee. On meillä Suomessa kuitenkin myös niitä, jotka kieltäytyvät jopa siviilipalveluksesta muka omantunnon syihin ja vakaumukseen vedoten, kuten jehovantodistajat. Kun tietää että juuri heille tuo nk. vakaumus on "syötettyä totuutta", niin siinä ollaan aika mielenkiintoisten 'vakaumusten' äärellä.

• Heh heh

paitsi kyseiset hörhöt ja laiskurit itse.

• Vitun.Tyhmä

kuulut tähän porukkaan, jonka mielestä maanpuolustukseen tarkoitetut rahat pitää käyttää sivarien ja totaalien hyysäämiseen ja kouluttaa miljoonan miehen reservi, vaikka ei ole varusteita edes sille 350000 tappajan armeijalle, joka meillä juhlapuheiden mukaan on olevinaan, pitämässä yllä ns uskottavaa puolustusta.

Miten meillä voi olla mitään armeijaa, kun ei edes varusmiehille ole kenkiä.

http://yle.fi/uutiset/teksti/kotimaa/2010/07/puolustusvoimat_karsii_kenkapulasta_1838752.html?browserArticleId=1838752&defaultArticleId=1838752&wireframe=text&pageNumber=8

.

• Möllijulli
        Vitun.Tyhmä kirjoitti:

kuulut tähän porukkaan, jonka mielestä maanpuolustukseen tarkoitetut rahat pitää käyttää sivarien ja totaalien hyysäämiseen ja kouluttaa miljoonan miehen reservi, vaikka ei ole varusteita edes sille 350000 tappajan armeijalle, joka meillä juhlapuheiden mukaan on olevinaan, pitämässä yllä ns uskottavaa puolustusta.

Miten meillä voi olla mitään armeijaa, kun ei edes varusmiehille ole kenkiä.

http://yle.fi/uutiset/teksti/kotimaa/2010/07/puolustusvoimat_karsii_kenkapulasta_1838752.html?browserArticleId=1838752&defaultArticleId=1838752&wireframe=text&pageNumber=8

.

Olet varmaan oikeilla jäljillä. Kun tekopyhä ja toimimaton muka "yleinen" asevelvollisuus lakkautetaan, lakkautuu automaattisesti myös sivari, eikä totaaleistakaan enää tule valtiolle kustannuksia.

Sivareista ja totaaleista säästyneet varat voi käyttää muutaman ihan oikean tappajan kouluttamiseen (ai hitto, eihän tätä olisi saanut sanoa!)

• perrrrrrrrrr23
        Möllijulli kirjoitti:

Olet varmaan oikeilla jäljillä. Kun tekopyhä ja toimimaton muka "yleinen" asevelvollisuus lakkautetaan, lakkautuu automaattisesti myös sivari, eikä totaaleistakaan enää tule valtiolle kustannuksia.

Sivareista ja totaaleista säästyneet varat voi käyttää muutaman ihan oikean tappajan kouluttamiseen (ai hitto, eihän tätä olisi saanut sanoa!)

"ivareista ja totaaleista säästyneet varat voi käyttää muutaman ihan oikean tappajan kouluttamiseen (ai hitto, eihän tätä olisi saanut sanoa!) " Toki saa sanoa. Tuo sanoma tappajien koulutuksesta kuvaa hyvin ja ytimekkäästi sitä barbaarisuutta jota ihmiskunta harrastaa. Mutta ei voi mitään.
        Jos tällainen asepelleily ei ota loppuakseen nin sitten ottavat ainakin luonnovarat ja maapallon sietokyky. Sinä vaiheessa ei ketään naurata. Että siitä vaan poliitikot päättämään kumpi on tärkeämpää, varustaa jotain saatanan armeijaa vai ohjata rahat maapallosta huolehtimiseen. Ilmeisesti ensimmäinen tuppaa olemaan tärkeämpi, kun ei ne kusihousut siellä osaa mitään järkevää päättää.

• Hyvät jätkät

Rekrytoitaessa vähänkin vaativaan tehtävään mihin tarvitaan vastuullisuutta tai tiimityöskentelyä niin "laistajat" jätetään siististi huomioimatta.Työhönottajakollegat toimivat samoin ja asia on monessa seminaarissa ollut epävirallisissa keskusteluissa esillä.Kerran laistanut laistaa toistekin.Näin on toimittu useita vuosikymmeniä ja toimitaan vastakin,kuitenkin herättämättä suurempaa huomiota.

• Eli jokainen on vaikka ilmaiseksi valmis töihin, jotka on suorittanut varusmiespalveluksen...kyseenalaistamatta mitään?!?

Esimerkiksi Venäjällä erotetaan armeija ja työ toisistaan, mutta täällä ne on melkein sama asia!?

Tahtoisin että jokin työsuojelupiiri tms. viranomaiset tutkivat kaltaistesi työnantajien kirjanpidot ennen kuin sun firmaan tulisi yksikään uusi työntekijä...oletan että kun syrjit erilaisia ihmisiä (koska syrjiminen on laitonta ja rikot tällöin yhdenvertaisuuslakia), niin yrityksesti toiminta ei voi olla kovinkaan laillisella pohjalla.

Kaltaisiltasi työnantajilta tulisi evätä Suomessa yrityksen toimiluvat!

• Realismia nähnyt
        Sivari_eversti kirjoitti:

Eli jokainen on vaikka ilmaiseksi valmis töihin, jotka on suorittanut varusmiespalveluksen...kyseenalaistamatta mitään?!?

Esimerkiksi Venäjällä erotetaan armeija ja työ toisistaan, mutta täällä ne on melkein sama asia!?

Tahtoisin että jokin työsuojelupiiri tms. viranomaiset tutkivat kaltaistesi työnantajien kirjanpidot ennen kuin sun firmaan tulisi yksikään uusi työntekijä...oletan että kun syrjit erilaisia ihmisiä (koska syrjiminen on laitonta ja rikot tällöin yhdenvertaisuuslakia), niin yrityksesti toiminta ei voi olla kovinkaan laillisella pohjalla.

Kaltaisiltasi työnantajilta tulisi evätä Suomessa yrityksen toimiluvat!

työntekijänsä.Tuskin sun kaltaista valitsisikaan,koska itket kymmenen vuodenkin päästä maitojunaan joutumista.

• Realismia nähnyt kirjoitti:

työntekijänsä.Tuskin sun kaltaista valitsisikaan,koska itket kymmenen vuodenkin päästä maitojunaan joutumista.

Ei kun eriasia on se, palkkaanko minä ketään militaristia omaan yritykseeni. Se on realismia!

• Realismia nähnyt kirjoitti:

Sä nyt vaan kuvittelet olevasi ylempänä muita mitä oikeasti olet. Sivareillahan ei voi olla omaa yritystä ollenkaan eikä voi olla yrityksessä osakkaana. Itselläni on maahantuontifirma, mutta sen verran voin paljastaa ennen kuin stereotypioit sen, ettei se firma rahtaa hamppupuskia, huumeita, alkoholia, venäläisiä naisia tai kukkasipuleita jne. Suomeen! Meidän firmassa tehdään ihan laillista työtä...kelloon katsomatta! :D

• Ei kelpaa suomalainen varusmiespalveluksen suorittanut töihin ulkomaille, mikäli ansioluetteloon laittaa maininnan sotilasarvosta. Eli onko suomalaiset työnantajat tyhmiä, kun arvostaa niin helvetin suuresti sotilasarvoja ansioluetteloissa?

• dhdrhewr

Hyvä elämä on mahdollista ilman työntekoakin. EIkä tämä ajatus tarkoita sitä, että kiskotaan laiskuuttaan valtiosta kaikki mitä lähtee.

Palkkatyötä liiaksi ihannoidaan. Ihminen elää hyvin palstan palasella, jossa saa viljeltyä papuja, perunaa, nauriita jne. Onnellisuuteen tarvitaan vain rakkautta, ruokaa ja lämmin koti. Heittäytyminen alkeellisiin oloihin ja yhteiskunnan ulkopuolelle on rohkea ja ihailtava teko. Se todistaa ,että ilman palkkatöitäkin on ennenkin pärjätty eikä se ole laiskuutta.
      Se on sitä todellista luonnon kanssa harmoniassa elämistä mistä ihminen on ajanut itsensä kauas. Minun puolestani saatte nauraa ajatukselleni, mutta tutkimalla mieltänne syvältä tunnette että olen oikeassa.

• itse olen totaali

Ja koulutukseltani Dipl.insinööri

Työni on varmasti parempi palkkaisempaa, kuin monella tämänkin palkan sotahulluilla.

Miksi minun olisi aikoinaan pitänyt mennä armeijaan harjoittelemaan sitä, miten saan tapettua naisia ja lapsia, ylipäätään ihmisiä?

En koe edelleenkään jääneeni mistään paitsi. Se on pelkuruutta käydä armeija ja sodan tullessa mennä tappamaan ihmisiä. En nää siinä mitään urhoollista. Ja ne inttiapinat jotka sanovat, että " ei siellä mitään tappamista opetella " niin kyllä se armeijan käynti vain siihen voi johtaa ja johtaakin jos sota tulee. Jos kaikki maailman ihmiset olisivat rauhaa rakastavia ja eivät opettelisi sotimaan, niin eikö maailman olisi jo aika paljon parempi paikka?

Minä teen omanosani, ja voin säilyttää hyvän omantunnon. Kuolen mieluummin vaikka sitten eturintamalla, kun lähden itse tappamaan viattomia ihmisiä!

• 14
        itse olen totaali kirjoitti:

Työni on varmasti parempi palkkaisempaa, kuin monella tämänkin palkan sotahulluilla.

Miksi minun olisi aikoinaan pitänyt mennä armeijaan harjoittelemaan sitä, miten saan tapettua naisia ja lapsia, ylipäätään ihmisiä?

En koe edelleenkään jääneeni mistään paitsi. Se on pelkuruutta käydä armeija ja sodan tullessa mennä tappamaan ihmisiä. En nää siinä mitään urhoollista. Ja ne inttiapinat jotka sanovat, että " ei siellä mitään tappamista opetella " niin kyllä se armeijan käynti vain siihen voi johtaa ja johtaakin jos sota tulee. Jos kaikki maailman ihmiset olisivat rauhaa rakastavia ja eivät opettelisi sotimaan, niin eikö maailman olisi jo aika paljon parempi paikka?

Minä teen omanosani, ja voin säilyttää hyvän omantunnon. Kuolen mieluummin vaikka sitten eturintamalla, kun lähden itse tappamaan viattomia ihmisiä!

Jos et tartu miekkaan sinä kuolet siihen huomattavasti varmemmin kuin hän joka tarttuu miekkaan kun siihen on tarve.

• Skylasde
        14 kirjoitti:

Jos et tartu miekkaan sinä kuolet siihen huomattavasti varmemmin kuin hän joka tarttuu miekkaan kun siihen on tarve.

Jos juokset pakoon selviämismahdollisuudet voivat olla paljon korkeammat kuin jos tartut miekkaan.

• 25
        Skylasde kirjoitti:

Jos juokset pakoon selviämismahdollisuudet voivat olla paljon korkeammat kuin jos tartut miekkaan.

Jos juokset pakoon sinä juokset miekkaan.

• Vitun.Tyhmä
        itse olen totaali kirjoitti:

Venäjä (nuo rauhaa rakastavat viattomat ihmiset) aloittaa massiivisen ilmahyökkäyksen ohjuksin, hävittäjin ja pommikonein. Dipl.ins.totaali paskoo housuunsa ja lähtee juoksemaan karkuun. Kiljuu mennessään, että: "kuolen mieluummin vaikka sitten eturintamalla, minulla on parempi palkka kuin sotahulluilla, en ole jäänyt mistään paitsi..."

Sitten vielä joku Jorma Kovanen valittaa, ettei palsta ole tarpeeksi hullu.

Ei saatana...

• sfw32
        25 kirjoitti:

Jos juokset pakoon sinä juokset miekkaan.

Miten niin? Miekka on suunnassa jota juoksit pakoon. Tuollaisella kyynisyydellä ei rauhaa aikaan saada.

Ihmiselämä on vain pieni välähdys universumissa. Ja sitä paitsi on suurempiakin ongelmia kuin kuvitteelliset uhat. Joka sotaan tänä päivänä ryhtyy, syytää koko maapallon tuhoon.

• mihin suuntaan
        Vitun.Tyhmä kirjoitti:

Venäjä (nuo rauhaa rakastavat viattomat ihmiset) aloittaa massiivisen ilmahyökkäyksen ohjuksin, hävittäjin ja pommikonein. Dipl.ins.totaali paskoo housuunsa ja lähtee juoksemaan karkuun. Kiljuu mennessään, että: "kuolen mieluummin vaikka sitten eturintamalla, minulla on parempi palkka kuin sotahulluilla, en ole jäänyt mistään paitsi..."

Sitten vielä joku Jorma Kovanen valittaa, ettei palsta ole tarpeeksi hullu.

Ei saatana...

juokset ja onko asetta kädessä vai ei. Jos Venäjä tänne hyökkää, niin koko suomi on polvillaan ja paskathousussa, sinä mukaan lukien vaikket sitä itse ymmärräkään. Suomella kun ei olisi mitään jakoa Venäjää vastaan sodassa, ei edes sen vertaa mitä viime sodassa oli.

Venäjän Sotakalusto on niin valtavaa tänäpäivänä ja ero suomeen kasvaa kokoajan.

Itse en pistäisi ollenkaan pahakseni vaikka Venäjä taas vähän nöyryyttäisikin suomea. Kaltaisesi ali-ihmiset saisivat opetuksen ja osaisi taas käyttäytyä (mikäli säilyisi hengissä) seuraavat vuosikymmenet. Alkaakin jo suomalaisten asenteet ja touhu olemaan niin levotonta, että kohta olisikin jo aika ison pahan Venäjän palauttaa tämä typerä kansa taas maanpinnalle...!

• Vitun.Tyhmä
        mihin suuntaan kirjoitti:

juokset ja onko asetta kädessä vai ei. Jos Venäjä tänne hyökkää, niin koko suomi on polvillaan ja paskathousussa, sinä mukaan lukien vaikket sitä itse ymmärräkään. Suomella kun ei olisi mitään jakoa Venäjää vastaan sodassa, ei edes sen vertaa mitä viime sodassa oli.

Venäjän Sotakalusto on niin valtavaa tänäpäivänä ja ero suomeen kasvaa kokoajan.

Itse en pistäisi ollenkaan pahakseni vaikka Venäjä taas vähän nöyryyttäisikin suomea. Kaltaisesi ali-ihmiset saisivat opetuksen ja osaisi taas käyttäytyä (mikäli säilyisi hengissä) seuraavat vuosikymmenet. Alkaakin jo suomalaisten asenteet ja touhu olemaan niin levotonta, että kohta olisikin jo aika ison pahan Venäjän palauttaa tämä typerä kansa taas maanpinnalle...!

Suomella on ilmatorjuntaa ja panssarintorjuntaa sen verran, että Venäjänkään ei kannata tänne hyökkäillä, vaikka kaltaisesi ali-ihmiset sitä niin toivovatkin.

• 24
        Vitun.Tyhmä kirjoitti:

Suomella on ilmatorjuntaa ja panssarintorjuntaa sen verran, että Venäjänkään ei kannata tänne hyökkäillä, vaikka kaltaisesi ali-ihmiset sitä niin toivovatkin.

Tänne ei tarvi lähettää kun 4-5 ohjusta ja lopettaa energian tuonti ja odottaa puoli vuotta niin Suomi on valmis antautumaan. Panssareita ei tulla edes näkemään paitsi Talvisotaan jämähtäneiden silmissä.

• Vitun.Tyhmä
        24 kirjoitti:

Tänne ei tarvi lähettää kun 4-5 ohjusta ja lopettaa energian tuonti ja odottaa puoli vuotta niin Suomi on valmis antautumaan. Panssareita ei tulla edes näkemään paitsi Talvisotaan jämähtäneiden silmissä.

parempi antaa Venäläisen pommikoneen rauhassa tiputella pommejaan ihmisten niskaan, kuin ampua se alas Suomenlahteen???

Mitä vitun aivovammasia ja russia täällä oikein kirjoittelee....

• Jotkut vaan

ole alistujia luonnostaan, toivon kaikille totaaleille mahdollisimman hyvää elämää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2635
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      49
      1835
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      148
      1412
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      354
      1357
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      349
      1296
    6. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1216
    7. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      58
      1156
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1076
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      986
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      903
    Aihe